Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Beneath a Steel Sky

  • PC 70
S touto hrou jsem se poprvé setkal díky demu z CD od časopisu, ale nevzpomínám si kterého. Už tehdy mě zaujala stylizace a prostředí Union City přímo lákalo k prozkoumání. K plné verzi jsem se dostal až na GOGu a k dohrání až nyní, 25 let po vydání. Na hře musím ocenit prostředí a grafiku, obzvláště první a poslední třetinu. Prostředek je takový fádnější a méně zajímavý. Grafika je dobrá a některé části hodně povedené. Příběh je průměrný a celkem předvídatelný, ale jeho podání je slušné a udrží pozornost. Skvělou atmosféru navodí již pěkně zpracovaný manuál a komiks, sloužící jako úvod do děje. Obtížnost je tak střední, sice je k dispozici celkem malý počet předmětů, ale někdy je složité přijít na to kde je použít. Pixel-hunting je bohužel také přítomen, ale naštěstí jen málo. Hlavní roli hrají rozhodně rozhovory a vždy je nutné každého pořádně prokecat.

Dabing je průměrný a hudba upřímně za moc nestojí, ale nejde o nic tragického. Povedená a vtipná je interakce s parťákem robotem Joeym. Pobaví některé narážky např. na Led Zeppelin nebo Assimova. Během hraní je nutné několikrát vstoupit do virtuální reality. Jde o celkem slušnou část, ale mohlo to být propracovanější. Takhle z toho cítím nevyužitý potenciál. Což ale platí o celé hře. Řada věcí mohla být lépe a komplexněji propracována. Ke hře existuje čeština, kterou jsem využil, ale není zrovna povedená. Celkově jde o slušnou adventuru, kterou vzhledem k dostupnosti není důvod nezkusit. Každopádně jsem celkem zvědav na nedávno oznámené pokračování.
+32

Unravel

  • PS4 80
Unravel je krásná plošinovka, kde s postavičkou z vlny se snažíte dostat zleva doprava. Yarny jak se ta postavička asi jmenuje umí skákat, šplhat, houpat se na svém provázku atd. Na pozadí se odehrává děj, který vás vůbec neruší a pokud nechcete nemusíte si ho ani všímat. Obtížnost je velmi jednoduchá a vy vlastně vždycky víte co máte dělat, krom sbírání bonusových čudlíků, které ale nepotřebujete. Délka je tak akorát cca 8h.

Pro: Grafika, hudba,

Proti: žádná motivace projít hru znova nebo sbírat tajné předměty

+12

Face Noir

  • PC 60
V této klasické point’n’click adventuře Face Noir, odehrávající se ve 30. letech minulého století v USA, se zhostíte role Italského, soukromého očka Jacka Del Nera, který se s ničím nepáře, chlastá jako carský důstojník a jeho nejoblíbenější hláškou je „Dannazione!“

Příběh začíná v momentě, kdy má Jack za úkol opatřit důkaz, který potvrzuje románek nevlastní dcery Harveyho Webbera s jakýmsi postarším mužem. Okusíme tak Jackův denní chléb a poprvé můžeme nasát atmosféru nočního a deštivého Harlemu, za doprovodu jazzové hudby. Po návratu do své kanceláře obdrží Jack telefonát, který mu zařídí zábavu po zbytek noci. Chvílemi jsem si myslel, že se příběh bude inspirovat Čínskou čtvrtí, avšak mýlil jsem se. Příběh je sám o sobě zajímavý, poutavý a občas mě dokázal překvapit. Je zde i vedlejší dějová linka, kde budete hrát za druhou postavu Seana MacLeana. Díky této linii se dozvíte okolnosti odehrávající se předtím, než do příběhu vstoupil Jack. Ostatní postavy mě sice moc neoslovili, ale zároveň ani neurazili.

Hádanky jsou jednodušší a ve většině případů i logické. Některé puzzly jsou hezky vymyšlené a jejich řešení mě bavilo. Jenom mě šíleně nebavilo páčení zámků, které jste ale mohli jednoduše přeskočit a stealth pasáže, které byly opravdu hrozné. Několikrát jsem tuhle část opakoval, protože hlídač, který odchází a je k vám otočený zády vás stále může odhalit… Naštěstí to víckrát než jednou nemusíte absolvovat.

Takže příběh se povedl, hádanky svým způsobem taky, ale co to ostatní? Na to, že Face Noir vyšel v roce 2013, tak graficky se zasekl v minulém desetiletí. Modely postavy opravdu nejsou pěkné na pohled, což je zvláštní, protože lokace jsou jinak celkem v pohodě. Ale zase se mi líbili cutscény alá Max Payne. Dabing se taky moc nevyvedl. Hned na první poslech vám tam něco hapruje. Třeba na Jacka jsem si chvíli zvykal, Sean zněl v pohodě, ale potom taková Victorie jenom přečetla text z papíru a konec.

Face Noir je vcelku příjemná adventura, kterou nejvíce táhne příběh a atmosféra. Graficky hra kolísá, hratelně je až na některé momenty v pořádku, co mě ale hodně urazilo byl konec, který mi vlastně nic nevysvětlil. Tyhle otevřené konce nenávidím, viz finále šesté řady The Walking Dead. Několik hodin se těšíš na vyvrcholení? Chceš vědět, jak to celé dopadne? Že ano? Tak to máš smůlu - pokračování příště

Pro: Příběh

Proti: Grafika | Dabing | Konec

+12

Spáleniště

  • PC 80
Když jsem viděl, že to teď pár hráčů dohrálo a dokonce mi to doporučuje i DH, tak už jsem to musel zapnout :) A bylo to zapnutí milé, i když bohužel hodně krátké.

Vybrat si jméno a vyskloňovat ho, tak tato možnost je revoluční počin a autorům za to tleskám, teď už to budu vyžadovat od každé hry. Jediný neduh s mým jménem nastal, když jsem potkal kamaráda Jirku, spustil se seznamovací dialog asi v duchu: Ahoj Jirko, můžeš mi říkat Jirko :) Takže jsem chvíli nevěděl, ke komu postavy mluví, ale to je jen taková úsměvná drobnost.

Příběh je jednoduchý tím správným způsobem. Přiznám se, že jsem z foglarovek přečetl jen komiksy Rychlých šípů, ale právě ty mi tohle dílko připomělo nejvíc. Jak rád bych takovéhle malé dobrodružství prožíval i ve skutečnosti, o tom vám nemusím ani povídat :) Hra vypadá nádherně, rozhovory mají tu správnou klukovskou náladu a trošku té naivity.

Existují jen 2 zápory téhle hry, je opravdu příšerně krátká, aspoň dvojnásobek by byl fajn. Druhý, větší, zápor je, že pořád neexistuje pokračování, ač bylo autory několikrát slíbeno. Budeme muset jménem celé DH na autory zakleknout a donutit je k práci, pojďme do toho!

Pro: příběh, lokace, kluci, dobrodružství

Proti: krátké, bez pokračování

+22

Freebie

  • PC 15
Keby som sa nezapojil do Drektovej výzvy tak by som Freebie asi nikdy nezapol. A o nič by som neprišiel.

Jedná sa o veľmi jednoduchú záležitosť ktorá sa do Steam obchodu dostala vdaka službe Greenlight. Aj ked je pravda že sa na Steam dostali aj väčšie blbosti.

V hre nejde prakticky o nič iné ako odrážať loptu do točiacej sa modrej paličky a od nej to správne odraziť do zelenej časti štvorca. Každé správne trafenie vám pridá bod. Body môžete zbierať do nekonečna a každých 10 bodov sa hra zrýchluje. Neviem ako to je so zrýchlovaním ked máte napríklad 100 bodov pretože ja som zvládol hru hrať do 50 kým sa mi neotvoril posledný achievement.

Hru môžete hrať v normálnom režime alebo v epileptickom ale mňa osobne začínajú bolieť oči pokiaľ mi pred nimi niečo preblikává.

Osobne teda Freebie nedoporučujem kupovať pretože vás zabavý maximálne na 15 minút. Na Steame vyšiel aj druhý diel ale naozaj si neviem predstaviť čo tam vývojári zmenili a pridali.
+13

For Honor

  • PC 50
For Honor je v portfóliu současných ubisoftích her poměrně zajímavý a skromně vyhlížející titul. Ve smršti ohromných open-worldových kolosů jde o žánrově velmi odlišný kousek, který přináší nové herní mechaniky a na první pohled vypadá jako něco, co by mohlo mít šanci zaujmout něčím originálním. Ale věřte, že For Honor je všechno, jen ne skromný...

For Honor na mě působí jako prototyp potenciálně velmi zajímavého titulu, kterému však zoufale chybí obsah a v této podobě je vydaný především pro hamty hamty účely. Jelikož jsem člověk, který ve hrách hledá především single-playerový zážitek, vrhnul jsem se rovnou příběhový mód. Na první pohled plnohodnotná kampaň plná pěkných animací se záhy mění na rychlokvašku, kde příběhové mise působí spíš jako arény s boty a pár aktivními místy a s předělovými animačkami, ač na pohled pěknými, které jim ve studiu genericky vyjel nejspíš nějaký automat. Tak mdlý příběh a nicneříkající rádoby vážné kecy jsem snad u hry podobného typu ještě neviděl. Je to škoda, protože dějové pozadí představuje jakousi alternativní historii, kde na Zemi proběhla blíže neurčitá kataklyzmatická událost, která změnila podmínky na planetě a donutila tři frakce - rytíře, vikingy a samuraje - bojovat o společné území.

Hra cílí především na multiplayer, avšak kampaň má být jakýmsi prequelem a vysvětlovat události, které k válce frakcí vedly. Problém je, že kampaň nevysvětluje prakticky nic a jak dějově tak náplní je plytká až běda a nepomáhá tomu ani možnost kooperace. Ta totiž nefunguje nijak slavně a proto jsme s parťákem nakonec hráli raději odděleně. Čekat od multiplayerové hry kvalitní kampaň, kterou stejně bude málokdo hrát, je možná bláhové, ale když už se rozhodli ji do hry dát, tak bych beztak od tříáčkového studia čekal méně trapný výsledek.

Problém ale je, že on vlastně ani ten multiplayer není žádná sláva. Rubání se navzájem v duelech velmi rychle omrzí, mód brawl zase není kdovíjak vyvážený, protože onu "čest" aby u hráčů člověk pohledal. Poslední a nejspíš ten nejvíc hlavní mód je "válka frakcí," tedy jakési multiplayerové tažení, kde se hráči přetahují o území. Osobně jsem tenhle mód jen vyzkoušel a krom přetahování se o body na mapě jde o nemlich to samé v bledě modrém. A víc toho hra nenabízí, což je o to smutnější, když je For Honor vyloženě natřískaný velmi drahými mikrotransakcemi a season passy (navíc srandovně rozdělenými na každý rok), které se tváří jako podpora budoucího obsahu. Jenže koho zajímají lootboxy, zbytečné skiny na všechno možné a předražené season passy, když v té hře vlastně není pořádně co dělat a omrzí po pár hodinách?

Je to škoda, protože core hratelnost je dost chytlavá a zejména v duelech musí hráč alespoň tušit, proti jaké postavě bojuje a jak nad ní takticky vyzrát. Každá hra trvá pár minut a osobně jsem v lobby a při loadingu strávil daleko víc času, než při samotném hraní. Nehledě na časté vykopávání hráčů ze hry, které spolehlivě zničí každý zápas. Ne, For Honor není hra, ale vojebávka smrdící P2W mechanikami cílící především na tahání peněz z hráče. Na vyzkoušení zadarmo asi ok, ale koupit tohle v době vydání za plnou cenu, tak jsem regulérně nasranej.

Pro: core hratelnost a výborně zpracovaný pocit hmotnosti u zbraní, grafika a ozvučení, animace po vizuální stránce, dějové pozadí

Proti: obsahově naprosto bídné; trapná kampaň, která moc nefunguje ani jako tutoriál; writing, úchylně předražené mikrotransakce, časté vykopávání ze hry

+22

Spáleniště

  • PC 75
Třebaže nejsem žádný velký fanoušek Foglara a Rychlých šípů, a že se zde Spáleniště notně inspirovalo, nijak na škodu to nebylo a pobavil jsem se náramně. Pěkné grafické zpracování, sympatická parta, zajímavé klukovské dobrodružství a pár jednoduchých hádanek (to je klad, složité hádanky rád nemám). Potěší i hlášky hlavního hrdiny, když se hráč na blind snaží kombinovat věci, které by se opravdu kombinovat neměly (sádlo + ztvrdlý vosk apod.). Těžko po takové chvilce hraní napsat víc. Věčná škoda, že existuje pouze jedna epizoda. Kdyby se snad přece jen chystaly další, rozhodně se ke Spáleništi rád vrátím.

Pro: grafika, příběh, prostředí, postavy

Proti: příliš krátké

+15

Tokyo 42

  • PC 80
Drektova výzva - 2. Předbíhačka

Tokyo budoucnosti, kdy už se nám mrakodrapy tyčí, až nad mraky, a vy se tak nikdy nepodíváte pod ně. Město je samo o sobě velice krásné a zajímavé, ať už se jedná o jeho barevnost či rozmanitost.

Vy si ovšem nebudete užívat turistické procházky po tomto městě (i když vlastně můžete), protože jste hledaní pro vraždu, a zachrání vás váš přítel, který vám nabídne možnost stát se nájemným zabijákem, abyste očistili své jméno. Zní to trochu nesmyslně, protože abyste očistili své jméno od vraždy, zabijete spoustu dalších jiných lidí.

Hru pozorujete z pohledu shora, kamerou, která je statická a pouze pomocí kláves Q a E otáčíte směr, kterým vás sleduje, což přináší vcelku zajímavý koncept hratelnosti. Bohužel občas se díky tomu dokážete v některých oblastech ztratit a trochu vám to může i znepříjemnit některé přestřelky. Jenomže naopak, když jdete pomocí stealthu, zase vám to umožní se lépe rozhlížet, kde jsou nepřátelé. Takže kamera má své kouzlo pro i proti.

Hrál jsem na střední obtížnost, kdy jsem měl jeden život a nepřátelé rovněž. Jenomže já byl sám a proti mně se valily občas i hromady nepřátel, a tak přestřelky po většinou nebyly žádný med. Ale zároveň, to nebyl ani opruz, protože vás nutily se zlepšovat a nacházet i například jiné cesty, jak souboj zvládnout. Možnost zde byla i koupit si štít, který vám přidal další tři životy navíc, což už poté byla vcelku dobrá pomůcka.

Pokud tedy hledáte nějakou zajímavou indie hru, mohu vám tuto doporučit, pokud vám sedne kamera. Jinak se budete dosti vztekat a trápit a možná vás to od hraní odradí. Mě však vcelku nevadila.

Pro: Příběh, prostředí, obtížnost

Proti: Občas nepřehlednost

+12

The X-Files Game

  • PC 75
Akta X rozhodně patří k mým oblíbeným seriálům. Viděl jsem všechny epizody přečetl několik knih i nějaký ten komiks. Ale k této hře / interaktivní epizodě jsem se dostal až nyní. A rovnou přiznám, že zklamán jsem nebyl. Hra roztažená na 7 CD se opravdu blíží obyčejné epizodě, kterou prostě ze seriálu vystřihly. Za to, že hra krásně zapadá do seriálu vděčíme nejenom účasti herců, ale i některých členů týmu v pozadí. Kvalita natáčení i hereckých výkonů(většiny) je opravdu dobrá, samozřejmě na hru. Naopak zamrzí malá účast hlavních protagonistů - Muldera a Scullyové. Na druhou stranu hraní za neznámého agenta umožní více se ponořit do příběhu. Imerze je ještě umocněna vyšetřováním z pohledu vlastních očí. Příběh je pro Akta X klasický, ale povedený a k tématu se prostě hodí.

Při vyšetřování je k dispozici mnoho pomůcek (počítač, mobil, noční vidění, fotoaparát) z nichž je nejzajímavější PDAčko Apple Newton. To slouží nejen na poznámky a maily, ale jeho mapa obstarává přesun mezi lokacemi. Zábavné je i využívání počítače FBI na prověřování osob, telefonů, SPZ nebo otisků prstů. Kvalita videa je už koukatelná a ty 3 roky proti Phantasmagorii, kterou jsem nedávno hrál, jsou dost znát. Já se u hry opravdu bavil a hodnotím tak celkem vysoko. Pokud ale nemáte k Aktům X vztah, rozhodně si hraní užijete méně.
+22

Far Cry 3: Blood Dragon

  • PC --
Herní obdoba krátkého filmu Kung Fury:

- neo(n)-retro osmdesátková stylizace
- synthwave soundtrack
- šílené nápady typu draci, kterým z očí šlehají laserové paprsky

Ale stejně jako Kung Fury se hra spoléhá výhradně na svou stylizaci a celé je to jako z pera 10letého kluka. Včetně pokusů o humor ("tutoriály ve hrách jsou dementní, heh heh, podívej, heh, stejně jako tento, heh heh" - dělat si z něčeho legraci a chytře si z něčeho dělat legraci jsou dvě rozdílné věci).

Staré akční filmy jsou často zábavné právě proto, že jsou hloupé. Jejich hloupost je ale upřímná. Blood Dragon je mdlá hra bez duše, co se veze na vlně trendu.
+8

Shadow Warrior

  • PC 85
Dobré 3 roky som čakal a tešil sa na nový počítač. No a a celú tú dobu som si hovoril, že hneď ako budem mať nový computer, okamžite si zoženiem remake Shadow Warriora. Jedná sa o novú verziu mojej obľúbenej hry, ktorú som hrával dlhé roky a bavil sa na jej bezprostrednom humore. Čakanie sa oplatilo a nutno dodať že naši poľskí kamoši tento remake vytvorili s maximálnou poctou pôvodnému dielu a dokonca sa v priebehu hry dočkáme značného množstva easter eggov. Hra je splnený sen pre každého milovníka meditáciíí a ásijských bojových umení, vrátané boju s katanou. Hlavný hrdina Lo Wang tu opäť dáva také hlášky, že sa neubránite hurónskému smiechu. Rovnako tak mu zručne sekunduje vydarený parťák-démon Hoji. Japonské prostredie je zvládnuté na výbornú, ale aj tak mi na celej hre vadilo jej prílišná dĺžka, pretože ku koncu sa z hry bohužiaľ stane nastavovaná kaša. Ale dokázal som si to vynahradiť a nakoniec som sa dobre bavil.

Pro: Grafika, mágia, upgrady, hlášky, Hoji, japonské prostredie, boje s katanou, kúzla

Proti: nemožnosť plávať

+18

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

  • PC 75
Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead představuje první přídavek k oceňované základní hře. Dnes by se nazval jako DLC, ale v tehdejší době ještě vycházely datadisky jako samostatné hry na cédéčku s nutnostní vlastnit základní titul. Takže jste si ho mohli koupit v samostatném balení. Nebo jako já v kompletní edici War Chest. Spearhead nepřináší příliš mnoho inovací a můj názor na původní hru najdete v mém komentáři a většina v podstatě platí i pro Spearhead.

Zahrajete si tři kampaně na evropské půdě (Normandie, zasněžená Belgie a Berlín), dostanete některé nové zbraňové kousky a vozidla, zbraně mají možnost alternativního melee útoku. Ale hlavní náplní jsou bezesporu nové levely, kterých se můžete zhostit. Datadisk je zaměřen spíše akčněji, i design je lineárnější, navíc znatelně narostla obtížnost, proto jsem po pročtení komentářů volil raději hru na easy.

Ta taky dokáže hráči připravit perné chvíle. Zejména arkádové mise na palubě vozidel, v nichž musíte své vozítko ochránit, vyžadují pečlivě se naučit, odkud na vás co vyjede nebo vybafne. Jinak na nejnižší obtížnost hra vcelku dynamicky odsýpala a hartusil jsem spíše u jiného problému.

Někdy nebylo zcela jasné co se má dělat, což vyniklo v misi v Belgii, kde musíte chránit zákopy před invazí Němců. Pravá strana byla na pohodu, ale v levé jsem se zasekl, jelikož hra donekonečna chrlila zástupy vojáků, což vyvrcholilo tankem. Nicméně munici do bazooky jsem předtím spotřeboval a puškou pravda tank nezničíte. Až po X-tém nahrání pozice jsem si všiml, že někde za mnou se krčí vojáček s bazookou, který mi kýžené střelivo poskytl, a bylo po problému. Některé komentáře poukazují na špatnou orientaci, ale já jsem naštěstí nikde nebloudil.

Dalším zásekem byl příliš aktivní kapitán, který mě doprovázel. Ten si hrdě nakráčel přímo před přijíždějící tank. Jelikož jsem se kdesi zdržel, tak po nesčetných reloadech díky úmrtí mého velitele jsem musel bazookou pálit po tanku z dálky, abych horlivého soudruha ve zbrani zachránil.

A největší zákys, zřejmě díky chybě ve skriptu, byl Berlín, kde jsem splnil úkol v budově v podobě sebrání dokumentů a dostal jsem příkaz zmocnit se tanku. Jelikož se mi nespustil správný skript, naivně jsem se domníval, že mám tank získat někde venku. Tudíž jsem kanonem zlikvidoval asi čtyři najíždějící Tigery, a následně pak pobíhal prázdným prostorem, hledaje vozidlo, do kterého bych mohl nasednout. Až You Tube mi ukázalo, že problém byl uvnitř budovy a až nahrání autosavu a spuštění správné sekvence mi pomohlo zvládnout misi již běžnou cestou.

Mise v Berlíně mi ještě prozradila skutečnost ohledně horší viditelnosti u prvního MOHAA - jednalo se tedy skutečně o záměr, jelikož v Berlíně byla dohlednost zcela bez omezení. Jinak pozitivně kvituji vylepšení tankových bitev, kdy vaše vozidlo disponuje i možností alternativní kulometné palby na pěchotu

Spearhead je tak datadiskem, který rozvíjí původní hratelnost MOHAA bez větších inovací. Nejsou zde žádné převratné či nezapomenutelné mise jako je třeba v původní hře Omaha Beach či “Sniper Town” v Brestu, ale hratelnost je solidní a poskytuje adekvátní nášup pro fanoušky původní hry. Pokud by nebylo výše zmiňovaných zádrhelů, poněkud zvyšujících můj krevní tlak, bylo by mé hodnocení o chloupek vyšší.

Pro: Atmosféra i hratelnost ve stylu původní hry. Na datadisk docela solidní obsah. Vylepšené tankové bitvy

Proti: Obtížné arkádové sekvence s vozidly. Chyby ve skriptech a AI spolubojovníků.

+20

The Crew 2

  • PC 80
Jedničku The Crew jsem nehrál a podle videí, obrázků soudím, že jízdní model působí fakt uměle a grafika vyblitě. Co se týče dvojky - váhal jsem. Po velkém zklamání z Horizon 3, mnou manipulovala chuť na pořádnou závodní arkádu s open world systémem. The Crew 2 se jevilo jakožto dostačující náhrada. Pročítal jsem reddit na tisíckrát, sledoval tuny videí. Jako když trháte lísteček a říkáte si "mám si hru koupit, nemám si hru koupit?" - za šestikilo jsem do toho skočil naplno. S Ubisoftem mám primárně dobré zkušenosti. Watch Dogs 2 je absolutním králem open world her s živým světem a ta hra mě bude kojit na několik dalších let do budoucna i s tím, že za rohem je třetí díl. Série Splinter Cell patří mezi mé oblíbené (Blacklist je pro mě vrcholem akčního/stealth žánru) a mnou rozjetý Ghost Recon: Wildlands vypadá taktéž delikátně.

Samozřejmě - říkal jsem si, zda kritika na tuhle hru není příliš ostrá. A NAŠTĚSTÍ já jsem ten šťastlivec, který hru doslova zbožňuje. Rekapituluji - jedničku jsem nehrál, tak nemohu porovnávat.

Hned z počátku se mi zdál jízdní model až moc neučesaný a lehce těžkopádný. Jezdil jsem jak totální vůl a obviňoval za svojí neschopnost, katastrofální AI. AI cheatuje, projížděj mimo kontrolní body, maj turbo boosty a zatáčky prořezávaj neuvěřitelným způsobem, doslova. JENŽE - je tu kompromis. Závody umí bejt solidní challenge, ale s lepším gearem a skillem, se z toho časem stane zábava. Najednou, jsem byl schopný skrz zatáčky projíždět opravdu nekompromisně s tím, že vypustím plyn a z vnějška najedu do vnitřku. AI se dá vysekat o různé překážky a i hráči je tolerováno, když projede trošku mimo kontrolní bod. Jde to v ruku v ruce. Závody jsou daleko výživnější pro mě, než z Forzy.

Dopomáhá k tomu využívání okolí, prostředí. Jsou tu pořádné skokánky, pestřejší paleta počasí, využívání nitra (to mi chybělo) a daleko větší dynamická jízda z cockpitu. Dámy a pánové, jízda z toho pohledu patří mezi ty nejlepší, se kterou jsem se kdy setkal. Ta těkavá kamera, dynamika a hlavně - MŮŽU SE PO AUTĚ ROZHLÍŽET. Do stran, nahoru, dolů. Plné využití této možnosti. Slast! A můžete si být jistý, že jízda napříč celou mapou s kompletně vypnutými pomocníky a bez mini-mapy, je výživná a pohlcující. Pamatuji si, jak jsem vyjel z Miami a hodinu bloudil kolem Naschvillu a při rozkliknutí mapy jsem čuměl s otevřenou pusou, že jsem sotva projel ČTVRTINU MAPY! Takže slepé bloudění z bodu A do bodu B mě bude držet v šachu HOOOODNĚ DLOUHO.

Ještě se skutečností, že tvůrci se o Crew 2 neustále starají. Na redditu, rok zpátky psali, že je to celé vyprahlé, prázdné a bez eventů. Já tam mám tolik natřískaných možností, soutěží a kdo ví čeho a to mám už ve hře najeto několik desítek hodin. Dojel jsem pouze drifty a street závody s tím, že mě čeká tuna daleko jiných eventů. A to, že season pass spolu s tou Audinou Kurýra a Mitsubishi Lancer X se daj koupit v základní hře (jinými slovy, season pass zadáčo :)))) mi ho už postavilo!

KAŽDÉHO auta si vážím a z každého auta mám radost. Tím, že ho kompletně buduji od základu - že se odlišuji od ostatních hráčů. Vizuální tuning není tak výživný jako z NFS: Payback, ale nabízí dostatečně pestrou paletu možností. Barva interiérů aut, spoilery a nárazníky - není to úplně dokonalé, ale na můj vkus dostačující (s tím, že x partů si odemknete i jako odměny, za vyhrané závody). Ta hra je dost o grindu, ale ... nevím, působí to stále fresh a chutně. Mám koupených asi pět aut, jedno letadlo, motorku a buginu a když si vezmu, kolik času trávím s Nissanem, neumím si představit že mě toho tolik ve hře ještě čeká.

Rádia jsou složené z neznámých skladeb (ambientní rádio je něco, co forza hodně postrádá) a s takovým Bonobo na cestách...prostě wow. Čert vem to, že může sněžit i v Miami (:D) mě jde o ten varibiální prožitek z jízdy a tu pestrost toho vizuálu. Uznávám, že grafika dost zaostává o proti konkurentům, ale udělat detailní top grafiku s takovou masivní mapou... ehh, jde mi fakt o hratelnost, kterou má Crew 2 výživnou. Navíc, tvůrci maj spoustu času na upgrady a s tím, jak pečují o svůj titul, je to pravděpodobné že časem to vylepší. Živostnost této hry je stále vysoká.

Mimo ambientního rádia tu je nějakej ten rock, country (to je fakt super), hopík a nějaká ta latina, mexika, whatever.. každé rádio mi hladí uši a baví mě. Další věc, kde Crew 2 v kvalitě kolísá, je nazvučení. U aut to je ještě jakž takž v pohodě (hlavně klakson v tunelu je stále super), ale třeba zvuk niter a hlavně backfire má forza nesrovnatelně lepší. Chybí mi ta křupavost a monumentální feedback z toho. Ale to je jen detail.

Letadla a lodě se zase postarají o rozvětvení disciplín a člověk pomalu ani neví, kam má skočit. Letět letadlem v cockpitu...to je fakt masakr. Ale ještě to nemám zde tolik zažité, takže je možné, že pak komentář doplním o zážitky z těchto disciplín. Ale z toho, co jsem zkusil, mě bavilo vše.

Pak tu jsou klasické speed trapy, baví mě ujíždění před "tlakovou bombou" do určité vzdálenosti, motokros, really závody, drifty.... u nich jsem opět roztavil nespočet nervů, adrenalinu a hodin :D tam trošku překáží ten grind, ale není to nic moc hrozného. Nějakej naznak mikrotransakcí (barva kouře z kol) tu je, ale jde to získat i různýma eventama v in-game hře a průběhem v příběhu, takže to mě netrápí. Navíc, je to drobnost, bez které se klidně obejdu :)
líbí se mi ta rivalita a žebříčky. Ale...osm hráčů na mapě v tak obřím světě je docela málo. Nějaké bugy jakožto, že zmizí doprava..i když to jsem měl jen dvakrát. Jen jednou jedinkrát mi hra spadla a těší mě hodně krátké loadingy.

Crew 2 tedy má spoustu chybiček, ale převažuje to robustním obsahem, aktuálností, vizuálním tuningem aut, pestrou mapou, kvalitním soundtrackem a není zde vlastně nic, co by mě extra otravovalo. Za mě šílená arkáda, ale rozhodně těch peněz nelituju.
+12

Pokémon Trading Card Game

  • GBC 80
Jako kluk jsem neměl žádnou možnost zahrát si pokémoní kartičky. Na základce je měli snad jen dva kluci z bohatých rodin, kteří měli všechno, na co si tenkrát vzpomněli. Občas to mezi sebou hrávali a my ostatní se mohli jenom koukat a trošku závidět.
Takže když přišla verze hraní kartiček na Game boy, mnoha dětem se splnilo přání.
Já mezi nimi však nebyl, jelikož ani Game boye jsem si nemohl dovolit.

Až po pár letech jsem se dostal alespoň k emulované verzi a započal tak tuhle zajímavou spin-offovou hříčku, která se už dá pořídit i na virtuální konzoli 3DS.

Hráč se vtělí do postavičky Marka, začínajícího sběratele a hráče pokémoních karet. Po vzoru core her zajde do laboratoře Dr. Masona, jenž se zřejmě celý život věnuje studiu kartiček, a ten Marka snadno zasvětí do hry a dá mu na výběr jeden ze tří balíčků pojmenovaných podle klasických startérů první generace. O tutoriál je tedy postaráno, ale kdo opravdovou karetní hru zná, ten si jej může urychlit nečtením. Na Marka už čeká rival Ronald, který s ním chce změřit síly a velikost balíčků, a tak se Mark vydává do světa, aby porazil jednotlivé vůdce místních klubových stadionů a získal jejich odznaky. Tento svět má ovšem rozlohu malého ostrůvku, takže se Mark nikam moc nedostane a může cestovat jenom mezi stadiony, laboratoří, domem sběratele Išihary, bitevním dómem a sídlem velkých mistrů, kteří suplují klasickou elitní čtyřku. Po poražení jednotlivých stadionů se Mark musí vypravit právě tam a dokázat, že je ostrovním šampionem. Jako odměnu pak získá čtyři legendární karty.

Hra je paradoxně nejtěžší v úplném začátku, protože jako hráč máme jenom ten nejzákladnější balíček a abychom byli bojeschopní, musíme nejprve nastřádat nějaká ta bitevní esa a energie. Nebudu tu rozepisovat pravidla karetní hry, ale v zásadě se hraje tak, že jednou za tah můžete vyložit libovolné množství Pokémonů z ruky na herní plochu (aktivní v boji je však jenom jeden) a jednou přiřadit kartu energie. Pokud počet energií na konkrétním Pokémonovi dosáhne počtu, který on potřebuje ke specifickým útokům, může provést útok na soupeře. Ideální je zároveň nepřijít o vlastní životy. Hezké na tom celém je fakt, že když máte k dispozici kartu s vývojovou fází Pokémona, můžete ho také vyvinout a učinit ho silnějším a výdržnějším. Boje samozřejmě doprovázejí různé další schopnosti jako znehybnění, uspání a podobně. Jako doplněk slouží technické typy karet, které poskytují všelijaké bitevní výhody.
Pak tady funguje i element druhové převahy, i když trochu jinak, než jak jsme zvyklí z hlavní série. Část stále funguje stejně, tedy vodní typ dá dvakrát větší zranění ohnivému; ohnivý travnímu; ale travní už nedokáže příliš ublížit vodnímu – oproti vodnímu je v převaze elektrický; a třeba bojový typ nedokáže ublížit létajícímu. Nutno podotknout, že travní typy dokáží způsobit nepříjemnou otravu jedem a postupně účinně likvidovat protivníkovy karty, protože otrávené kartě se odečítá život každé kolo. Další prvek, který moc nemám rád, je prvek náhody hodem mincí, když je potřeba určit, kdo začne hrát dřív, nebo zda se daná schopnost aktivuje či zda dokážete překonat negativní efekt, jako je zmatenost, a podobně. Jakým způsobem tedy hráč zvítězí? Na začátku každý hráč poskytne několik karet protihráči jako rukojmí, ty se dají obrázkem dolů, aby na ně nebylo vidět. Když hráč porazí jednu protivníkovu kartu, vezme si jedno rukojmí zpět do hry. Zápas končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů vyhraje svá rukojmí zpět, nebo když již nemá možnost lízat další karty z balíčku (vyhraje ten, kterému karty zbyly).

Sběr karet probíhá tak, že porážíte další NPC hráče poflakující se v klubovních stadionech a jako odměnu za každý vyhraný zápas dostanete dva balíčky s náhodnými kartami. Zápasy můžete opakovat do nekonečna. Pak jsou tu nějaké výjimky, díky kterým obdržíte i nějaké ty vzácné karty a sem tam je možnost karty vyměnit. Nové karty hned můžete začlenit do vlastních balíčků, které si sami sestavujete (balíček musí mít vždy 60 karet).

Já vlastně ani nevím, jaká jsou pravidla opravdové karetní hry dnes, ani netuším, jak moc (nebo pokud vůbec) se mechanika změnila. Vím jen, že se pořád přidávají další a další karty a zlobí mě, že se na ně zbytečně plýtvá obalovým materiálem (zatavovat karty po jedné do obrovského plastového krytu a vystavit ji někde v hračkářství je pro mě docela wtf). Takže kdyby se přešlo jen na digitální verzi, vůbec bych se nezlobil. Proto je mi alespoň tahle malá hříčka sympatická. Škoda jen, že již nejde hrát s ostatními jako multiplayer, a tím pádem nejde dostat ani ty nejvzácnejší karty. Oficiálně je tu ale k digitálnímu hraní k dispozici necelých 230 karet. Hra z této předpotopní doby obsahuje základní set a k němu téměř všechny karty z rozšíření Jungle a Fossil, asi 14 neočíslovaných promo karet a 18 karet vytvořených speciálně pro Game boy verzi, z nichž některé se údajně po úspěchu hry dostaly do reálného oběhu.

Zvláštní cameo si tu střihl i poké šílenec jménem Tomoaki Imakuni (ve hře „Imakuni?“), což je skutečný člověk spojený s tvorbou hudby pro poké anime a celkově dělal poké promo všeho druhu včetně karetní hry. Oficiálně vypadá bez přehánění jako dement navlečený v černém hmyzím kostýmu se zakroucenými tykadly, prezentuje se stejně tak a z nějakého důvodu získal na oblibě; a to takovým způsobem, že si vysloužil kartičku s vlastní osobou, tuto kartičku vložili tvůrci do hry a jeho postavu také. Dá se spustit nějakým eventem po konverzaci na vodním stadionu. S Imakunim si dáte jeden zápas, který je v celé hře vůbec nejsnazší, protože Imakuni používá speciální Imakuniho retardovaný balíček a sám ho hraje jako retard. Pro největší fanoušky je však vítaným easter eggem.

Nejde tedy o nijak těžkou hru. Vlastně ji dohrajete za jedno odpoledne a pak je jen na vás, zda si budete hrát dál pro radost či sbírat další karty a stavit jiné balíčky. Jako karetní zelenáč jsem byl touto digitální verzí potěšen. Kdybych měl tunu času a zbytečných pár desítek tisíc korun, určitě bych se pustil do kartiček i v reálu. Takto jsem však mohl pokračovat jedině výborným druhým dílem.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Pokémoní kartičky; vhodné pro začátečníky, svižná hra.

Proti: Občasný nepřejícný prvek náhody; na 3DS již nelze hrát multiplayer a sesbírat všechny karty.

+19

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 80
Medal of Honor: Allied Assault přináší na naše monitory válečný zážitek ve filmovém duchu na podkladě konceptu Stevena Spielberga, který se přímo podílel na prvním dílu série, vydaném však výhradně pro konzole. MOHAA je sice oficiálně třetí, ale teprve první část této ságy, připravená také pro naše PC mazlíčky.

Druhoválečné kampaně jsem se už kdysi úspěšně zhostil, nicméně mi celý komplet War Chest z cédéčkové instalace dlouho ležel na disku. A jelikož jsem měl v plánu absolvovat i oba datadisky, zkusmo jsem spustil základní hru. Opět mě přikovala k monitoru natolik, až jsem si ji znovu celou dohrál a mohl sepsat své dojmy.

S roztrpčením jsem zjistil, že MOHAA poněkud zastaral, a od upgradu na Windows 10 si nerozumí se 64 bitovými systémy, tudíž jsem si s původní CD instalací ani neškrtl. Musel jsem tedy podpořit polský CD Projekt a nasypat necelých 9 Euro na GOG, abych své herní plány mohl splnit.

Hra bohužel vypadá jaksi podivně i po vizuální stránce. Cožpak o to, na Quake III enginu zpracované prostředí a detaily by ušly, už mě tady na DH asi trochu znáte, takže nepotřebuji maximální HD rozlišení, antialiasing a podobné serepetičky. Ale i když jsem nastavil veškerá nastavení na max, vadila mi hlavně krátká dohlednost, všechno se ztrácelo v jakémsi oparu a těžko říci, jestli to bylo záměrem tvůrců v rámci simulace denní doby či špatného počasí, nebo jde o interní vlastnost hry.

Pokud si dobře pamatuji, tak podobné hry typu Return to Castle Wolfenstein či Call of Duty vypadaly lépe. Grafické patche pro moderní systémy jsem nenašel, jediným řešením by bylo, povrtat se v nastavení config souborů hry, nebo použít neoficiální modifikace, ale rozhodl jsem se pro zachování autentické hratelnosti zůstat u původní verze.

MOHAA se snaží nabídnout pompézní a v rámci žánru realistický zážitek z druhé světové války, což se mu plně daří. Zbraňová výbava i vozidla odpovídají realitě, stejně tak autenticky vybudované lokace. Dostanete se na atraktivní a zajímavá bojiště, přičemž se střídá prostředí, denní doba i počasí. Autoři se snaží o iluzi masivních bojů, i při použití malého počtu zobrazených spolubojovníků se podařilo vytvořit dokonalý obraz válečného konfliktu, přičemž vrcholem v tomto směru je mise na Omaha Beach. Atmosféru dokresluje bombastický orchestrální soundtrack.

Hra obsahuje celkem šest kampaní, rozdělených na dílčí mise, jejichž náplň se neustále mění. Setkáte se se sólovými infiltračními misemi, kdy ničíte nepřátelské cíle, otevřeným bojem s fašisty, s opatrným průzkumem rozbombardovaných měst, nebo dokonce se stealth úkoly, kdy máte možnost se převléknout do nepřátelské uniformy. Arkádovou složku zahrnuje palba z kulometu, nebo dokonce zasednete za kanón tanku. Náplň hry se tak neustále mění a nemáte šanci se nudit.

Docela povedená v rámci žánru je umělá inteligence i chování vojáků. Nejenže se kryjí a uhýbají, ale dokonce jsou schopni zalehnout a někdy se mi zdálo, že dělají mrtvého. Samozřejmě nečekejte zázraky, ale škála pohybů protivníků se mi zdá širší než v konkurečním Call of Duty. U tak pestré škály misí jsem očekával, že v rámci dosažení filmového zážitku bude hra plynule odsýpat, ale šeredně jsem se mýlil.

Možná jako daň za autentičnost, kdy na bojišti jste si nikdy nebyli jisti svým životem, jsou náckové přesní jako Vilém Tell, a trefí vás na neuvěřitelně velkou vzdálenost. Rovněž většinou neumírají po prvním zásahu kulkou, takže hra je docela obtížná. K tomu musíte ještě připočíst omezenou dohlednost, takže některá kulometná hnízda jsou docela problematická.

Ze záseků musím zmínit misi v rozbombardovaném Brestu, kde schovaní a velmi špatně viditelní odstřelovači byli při průzkumu města martyriem a hra se tak změnila ve festival nahrávání quick savů. Rovněž mise na Omaha Beach byla velice drsná a její úvod mě vůbec nebavil, jakkoliv je zde v komentářích opěvována.

K tomu všemu rychlou reakci a eliminaci nepřítele značně ztěžuje váš třes po zásahu, který nepříteli umožňuje trefit vás další kulkou a následuje pak povětšinou nahrávání uložené pozice. I některé check pointy hra ukládá poněkud nesmyslně, hlavně finální uložený bod, kdy utíkáte z explodující podzemní nacistické základny. Pokud si nenecháte dostatečnou zdravotní rezervu, nemáte šanci ze základny živí vylézt.

MOHAA rozhodně není žádná zběsilá arkáda, nedá vám nic zadarmo a s Rambo stylem příliš neuspějete. Pokud skousnete výše uvedená negativa, určitě lze titul doporučit k vychutnání FPS zážitku z počátku 21. století. Hra byla ve své době převratná a stala se průkopníkem válečných akcí, ale v dnešní době již neposkytuje adekvátní herní zážitek, i díky své zastaralosti, kterou neodstranila ani GOG verze.

Pro: Dokonalá atmosféra WWII. Pestré a střídající se mise. Soundtrack. Autentické zbraně a vozidla.

Proti: Omezená dohlednost. Některé mise nadměrně obtížné. Omaha Beach.

+33 +35 −2

Spáleniště

  • PC 70
No tak tohle je bomba, která ke mně spadla z ničeho nic. Jako milovníka Foglarovek a Rychlých šípů především, mě hra vrátila do dětství, kdy jsem tyto klukovské příběhy nejenom četl, ale také sám prožíval.

Všechno je jasné hned od začátku a po přečtení Dodokapsu se rozjíždí krásné, ale bohužel i velmi krátké, klukovské dobrodružství aneb jak to dopadne, když maminka pošle svého synka nakupovat. Příběh krásně odsýpá a je možná škoda, že se hratelnost více méně omezuje jen na odklikávání rozhovorů, ale ty rozhovory jsou parádní.

Při postupu do dalších lokací se mě hra vždy ptá, zda chci přejít do další lokace nebo ne, což mi připadá naprosto zbytečné, ale budiž. Na druhou stranu pojmenování své postavy včetně skloňování je super nápad a okamžitě mě to vtáhlo do děje. Já chci víc, tak doufám, že další kapitoly na sebe už nenechají dlouho čekat.

Pro: příběh, zpracování, svižnost, rozhovory, volitelné pojmenování své postavy

Proti: krátké, rébus, nejsou další epizody

+23

Hitman

  • PS4 100
Hráno a dohráno v rámci Herní výzvy 2019. PS4 verze, jež byla zadarmiko v únorovém ps plus.

S plešatým pánem jsem měl zkušenosti již od prvního dílu a snad krom dílu "Absolution" mne vždy dokázal zabavit. Obecně mám rád hry plíživky a tedy každý díl byl v mém hledáčku. A když to pak dali zadara a hodilo se to do kategorie herní výzvy, pustil jsem se do toho.


Hlavní rozdíl oproti předešlým dílům je samozřejmě ta epizodičnost. Původně to vydávali jednu po druhé, ale já to už ochutnal až jako celek a tak to mam i raději. Kdyby hra nebyla v rámci placené služby zadarmo, pořídil bych si ji až někdy ve slevě a určitě jako komplet. Vydání hry na části mi moc nevoní, ale záleží na úhlu pohledu a zde mi přijde, že jednotlivé epizody a lokace byly vcelku obstojně doplňovány obsahem a třeba časově omezenými cíly na likvidaci, což hodnotim jednoznačně pozitivně a jakž takž by to ve mě tu epizodičnost obhájilo.


Já hrál a dohrál všechny epizody (několikrát), zlikvidoval všechny hlavní cíle (několikrát), pár těch vedlejších (několikrát), splnil něco málo challengů, ale v podstatě ochutnal od všeho něco. To, co mě na tomhle díle nejvíc bavilo, co mě u toho udrželo a díky čemu jsem to vcelku snadno a rychle dohrál, byla právě ta forma "tady máš hřiště a hraj si jak chceš". Předešlé díly jsem hrál tak, že jsem v levlu zlikvidoval cíl a pokračoval dál a již to vícekrát a jinak nezkoušel. Tady tomu bylo naopak a rád jsem zkoušel jakým dalším způsobem bych mohl onu likvidaci provést. Jsou zde tzv příležitosti, vždy v každém levlu (epizodě) několik a jde vlastně a jakousi předpřipravenou cestu jak někoho sejmout. A zrovna tyhle přiležitosti sem chtěl vyzkoušet v každé epizodě všechny. Některé jsou i celkem vtipné.


Prostředí, ve kterém se Numero 47 pohybuje a elegantně likviduje, mi přijde vcelku dobře zpracované. Každá epizoda se odehrává v jiném prostředí a mojí favoritkou je určitě italská slunečná modrobéžová a hlasitá Sapienza. Ostatní lokace jako nějaká farma v Kanadě, futuristická do zimy oblečená nemocnice v Japonsku, obří hotel v Marakéši snad, nebo moc nezajímavá pařížská (ta Paříž v tom vůbec nejde poznat) módní show, mne tak moc nezaujaly. Ale musim uznat - ani neurazily. Velikosti lokací byli tak akorát aby tam bylo to hlavní a nějaká omáčka kolem, aby bylo na co koukat. Bylo to naplněný všude tak akorát pro zajímavou plíživou výzvu. Rozhodně jsem to nehrál s nechutí a každá lokace nabízela pro mne dostatek možností jak se vyblbnout, vymyslet rychlejší cestu, nebo najít zajímavější či zábavnější způsob likvidace. Navíc se vám samozřejmě v průběhu hry otevírají další možnosti, ať už to jsou zbraně, převleky, další využitelné vybavení jako jedy, bomby, návnady nebo možnost kde v oné lokaci startovat. Postupně se vám tedy otevře vcelku dost možností jak to zahrát jinak. Určitě by jich šlo i více, ale určitě i méně. Pro mě to bylo akorát. I když je fakt, že některý ty kulomety nebo brokovnice jsem nikdy nevyužil. K Hitmanovi mi jde prostě spíš tlumič, struna a možná ta injekční strikačka nebo fikaně ukuchtěné špagety a hlavně dobrý načasování. HLAVNĚ DOBRÝ NAČASOVÁNÍ. :)


Herní mechanismy fajn. Tady mě osobně nic neurazilo nebo nenaštvalo. Při prvním spuštění mi přišla hra dostatečně vyzývavá a svým způsobem těžká, ale časem už vite co a jak funguje a najdete ten způsob jak to hrát a hra se zjednoduší. Při prvním průchodu jsem byl extrémně opatrný, ale po deseti hodinách už víte, že tomu blbci můžete stát za zády a on vůbec nic netuší. Támhle hodíte minci, tady pustíte kohoutek u umyvadla a najednou všichni dělaj co vy chcete. Úsměvný, kolik lidí zajímá přelitý umyvadlo na veřejných záchodcích. :D No, jednou je to umělá debilita, ale jednou je to i ta uměla inteligence. NPC vám fakt nesežere lákání na hozenou minci, když na vás přímo kouká a eště vám k tomu sám něco poví, že fááákt neni tak blbej jak si myslíte. Z mého pohledu bych mechanismům vytýkal spíše jen malichernosti. Hrálo se mi to dobře.

K technickém stavu hry bych taky neměl co vytknout. Zhruba dvacet hodin bylo plynulých a hrálo se mi pohodlně. To je pro mě důležité a dostačující. Jistěže můžu vytáhnout ty až nepřirozeně dlouhý loadingy, kdy si fakt nérvozně poposednete v křesle, jakou dobu to trvá ( pokud jedete styl save-load, když se vám třeba nevyvede akce tak to pak může žrát dost zbytečnýho času), pak načítání textur a doostřování po startu hry, ale nic z toho pro mě nebylo tak nasíracího aby mne to nebavilo. Nejsem ten, kdo řeší grafiku a kolik fps to běží a tomhle mě to rozhodně neurazilo. Já byl spokojen a za sebe můžu říct že se mi to líbilo. Kor ty haldy lidí na tržišti v jedné z lokací. To mi přišlo hodně dobrý. ...... Jen teda při jedné už hodně akční pasáži, kdy jsem na farmě v Kanadě po zvrtané akci postřílel snad všechny NPC z lokace na schodišti v jednom z domů, tak při průchodu masou mrtvol se viditelně a citelně snižily fps zhruba na 2fps. Jo a ragdoll fyzika mrtvol je někdy hodně zábavná. Při schovávání mrtvol nebo spících ;) se nejednou pousmějete v jaký pozici to zakončil.


Hitman je pán, co likviduje jen určené cíle, neviděn, neslyšen. Nejlépe tak, aby vše vypadalo jen jako pouhá nehoda či blbá náhoda. Pokud to tak budete hrát, budete se bavit. Neni to střílečka. Jedna tlumená hlava vypadá mnohem lépe, než vysypanej zásobník z ákačka do nabíhajících hlídačů. Tahle hra má všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Za sebe hodnotim plnou pálkou, protože mě to jednoduše a prostě bavilo. :)




........výše jsem nezmínil snad už jen ten " příběh" , který jsem prakticky celou hru vůbec nevnímal. Ač jindy je to pro mě podstatná část zábavy, tak tady mi ani nechyběl. Nuda, šeď Ja tam pár spojovacích cutscén, co mají dát asi trochu povědomí vo co v tom vlastně jde, jsou hezky zpracovaný, ale to jest vše. V tomhle vedou pro mne spíše prvni a druhej hitman

Pro: Všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Hřiště nájemného vraha.

Proti: sem tam táááááhlej loading, příběh z týdeníku "Chvilka pro tebe"

+13

Murdered: Soul Suspect

  • PC 75
Úvod do deja
V koži zavraždeného detektíva Ronana sa vydáme zistiť identitu vraha ktorý v Saleme vraždí ľudí.

Plusy hry
➤Ronan: zo začiatku som mal z neho zmiešané pocity ale čím dalej v hre som bol tým viac mi bol sympatický. Aj ked niekedy som sa musel chytať za hlavu ako si niekto nemôže všimnúť jasných skutočností. Každopádne nakoniec som si ho celkom obľúbil.
➤príbeh a atmosféra: na začiatku to bolo také divné ale celkovo príbeh hodnotím veľmi kladne. Za mňa originálny dej s občas veľmi peknou a brutálnou atmosférou.
➤duchovia a ich príbehy: počas hry sa dalo občas stretávať duchov ľudí a vašou úlohou bolo zistiť ako daný ľudia zomreli. Taktiež mala každá lokácia svoj unikátny príbeh o niečom čo sa v danej lokácii kedysi stalo, stačilo len zozbierať určitý počet predmetou. Tieto príbehy ma dosť bavilo sledovať a boli si myslím veľmi pekne vymyslené.
➤schopnosti: narozdiel od veľkej väčšiny hier v tejto hre schopnosti netvoria podstatnú časť hry. Možnosť vidieť cez je fajn ale nevyužijete ju často, teleport je zaujímavý a nedostanete sa bez neho na niektoré miesta ale mňa najviac bavila najpodstatnejšia schopnosť a to prechádzanie cez steny. Taktiež je pekne vysvetlené prečo cez niektoré steny prechádzať nemôžete takže som si túto mechaniku obľúbil.
➤záver: záverečné udalosti v kostole ma veľmi bavili. Aj ked celkový koniec bol podľa mňa useknutý tak rozuzlenie príbehu bolo super.

Mínusy hry
➤postavy: ked nerátam hlavné postavy tak boli modeli ostatných postáv odfláknuté a dosť často sa opakovali. Celkovo mi postavy prišli odfláknuté, či už práve ich výzor alebo celkové chovanie.
➤mesto: celú hru sa pohybujete v rôznych častiach mesta Salem. Dostaneme sa na cintorín či do psychiatrickej liečebne. Lokácie neboli určite najhoršie a mali svoju atmosféru ale prišli mi prázdne a nudné.
➤demoni: za mňa absolútne zbytočná súčasť hry. Chápem že vo svete duchov sú aj stratené duše ale v tejto hre to moc nesedí a je to úplne zbytočné marnenie času pretože sa dajú jednoducho zabiť.
➤nezmyselnosti: v každej hre sa nájde pár nezmyslov ktoré by trebalo doladiť. Nezmyseľné dialogi či nepochopiteľné rozhodnutia postáv sú už bežné ale v tejto hre ma zarazila jedna vec a to že celé mesto sa bojí vraha ktorý sa tu pohybuje a pritom sa všetci pekne v noci prechádzajú po vonku, či už priamo v uliciach mesta alebo dokonca na cintoríne. A pritom polovica ľudí myslí práve na to ako ich niekto sleduje a že sa tu niekde pohybuje vrah.


!! Záverečné zhrnutie !!
Murdered som mal vyhliadnutý už dlhší čas ale až pred nedávnom som sa dokopal k tomu si to zahrať. A musím povedať že to moje očakávania celkom splnilo. Priemerná hra ktorá spomedzi ostatných vystupuje len preto pretože hráte za ducha a aj svojim originálnym príbehom. Práve zápletka a rozuzlenie je za mňa najväčšie plus hry. Hlavná postavy sú zaujímavé, na ostatné zabudnete prakticky hned. Dalej sú tu schopnosti vašej postavy ktoré sú pekným oživením hry. Oblasti v ktorých sa pohybujete sú prázdne a jednotvárne ale občas dokážu zaujať a hľadanie zberateľských predmetov v nich ma celkom bavilo čo sa nestáva často. Občas môžete stretnúť aj démonov ktorý vás viac otravujú a zdržujú ako by ste sa ich mali báť. Za mňa dosť bije do očí aj fakt že po meste všetci nariekajú že sa tu pohybuje vrah a oni si spokojne behajú v noci po cintoríne a podobne. Na koniec len toľko že Murdered je hra so skvelým a atmosferickým príbehom ale tam to končí. Doporučujem kúpiť len v zľave okolo 5€.

➤Čas strávený v hre: 8 hodín
➤Achievementy: 41/48

HODNOTENIE: 75/100%

Pro: Ronan, duchárske príbehy, záver

Proti: mesto, démoni, herná doba

+23

Dishonored

  • PC 100
Herní výzva 2019- 7. Hra roku

Upřímně tahle hra je jedinečná. Je to asi jediná hra, která ve mně zanechala něco hlubšího. Už po hodině hraní jsem měl tento pocit a nezmizel ani po dohrání.

Příběh se točí kolem osobního strážce císařovny, který ve svém úkolu selže a je obviněn za její vraždu a má být popraven. Díky pomoci Loajalistů se mu podaří utéct a tak začíná jeho cesta za pomstou.

Hra pro mne není jen hrou roku 2013, ale hrou všech dob.

Pro: Atmosféra, Postavy, Hratelnost

Proti: Nepřátelé jsou slepí i na vyšší obtížnost

+15 +18 −3

Braid

  • PC 85
Herní výzva 2019 - 8. "Hrátky s časem"

Tak jsem si po několika měsících odkládání nakonec tuto logickou plošinovku zahrála. A mám pocit, že na růžové agresivní králíky a ježko-lvo-šišky jen tak nezapomenu. Každopádně sbírání puzzliků to bylo velmi zábavné, chvilkami zásekové a občas frustrující. A musela jsem je mít za každou cenu všechny. Logické hry zbožňuju a ve většině případech s nimi nemívám nějaký extra problém. Tady však nastaly momenty, kdy jsem si říkala, že "to" je už tak trochu nad mé chápání a síly. Vyřešit, to nakonec vyřešíte. Ale záleží jen na Vaší trpělivosti - buď jak moc velký čas jste ochotní obětovat náhodnému zkoušení nebo pracnějšímu zdlouhavému plánování. Kámen úrazu byl pak samozřejmě i v tom, že jsem holt úplně nepochopila jak daná mechanika funguje a pár dalších místností trvalo, než mi to došlo. Obtížnost stoupá, o tom žádná, na druhou stranu to ale stále není hra, kterou by pokořila jen naprostá menšina géniů (magorů). Třeba se nějaké takové šílenosti dočkáme...

Úrovně jsou nápadité, originální a každá přichází s trochu jinou mechanikou. Jednou čas vracíte, jindy se objeví předměty, na které tato vaše schopnost neplatí a pak jste najednou v úrovni, kde se vše děje pozpátku. Prostě paráda! Nad každým novým nápadem jsem žasla. Grafika je pěkná, svá, ale musím se přiznat, že zrovna mě na první pohled celkem dost dlouho odrazovala. Nevím proč. Obvykle na ni vůbec nehledím a rozhodně bych to sama nezvládla lépe, ale něčím mi ta stylizace zprvu nesedla. Ale o to více to byl pro mě nezapomenutelný herní zážitek. A hudba? Jedním slovem skvělá.

Krom logického myšlení a hbitých prstů k hopsání se navíc můžete začíst do příběhu odvyprávěného formou pohádkových knížek, a to mě bohužel během hraní vůbec nebralo. Bylo to zrovna období, kdy jsem si chtěla zahrát jen hodně dobrou logickou hru. Nic víc, nic míň. Což je jedním z důvodů, proč jsem sepsání těchto dojmů dlouho odkládala a celkově s nimi váhala. Tuto složku zkrátka nemůžu hodnotit. Trochu mě to mrzí, na druhou stranu mám alespoň důvod hru zase někdy zopakovat. Třeba i se snahou pokořit nějaký ten časový limit. Parádní hříčka!

Pro: Herní doba, hudební podkres, logické hádanky, principy i mechaniky, manipulace času, obtížnost, originální a nápadité pojetí

Proti: Možná zásekovost a frustrace díky narůstající obtížnosti

+17