Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Arkanoid

  • PC 70
Kdo by neznal legendární Arkanoid, jakoby nebyl. Primitivní systém padajícího míčku, který odráží plošina do cihliček, ve kterých mohou čekat bonusové power-ups, které pomohou prodloužit Vaši plošinu, zpomalit rychlost míčku, přilepit, vyzbrojit laserovými paprsky nebo získat nějaký ten extra life.

Pamatuju si, že jsem ho mastil několik dní, než jsem projel všechny levely, po čase samozřejmě nastává stereotyp, ale čert to vem, dohrání legendy se cení a nic nebrání tomu, zkusit novější verze.

Za mě je to záležitost v lepším průměru.

Pro: hratelnost, power-ups

Proti: stereotyp

+10

Total Immersion Racing

  • PC 20
Jedna z levných budgetových her, svého času vesele nabízena ve stojanech před prodejnami s počítačovým i jiným příslušenstvím. Oldgamer89 zakoupil, nainstaloval, dohrál, ihned zapomněl a vyhodil. Je to fakt bláto. Nedoporučuji nikomu.
Vozy jsou všechny stejné a chovají se jak kostky ledu spuštěné po lehce naklopené skleněné tabuli, tratě neuvěřitelně nudné. Herní režimy nepotřebují jakékoliv rozlišení, je to pořád to samé nudné, fádní a unavující dokola. Tak bych mohl pokračovat ještě pár řádků, až bych se dostal ke grafickému zpracování, které je na svůj rok vydání celkem obstojné. A pouze za to uděluji krásných 20%.

Pro: grafické zpracování..

Proti: ..vše, co zbývá

+19

Divine Divinity

  • PC 50
Na hru Divine Divinity jsem se těšil prakticky již od první dobové recenze v herním magazínu z roku 2002. Přišla na ni řada až o osmnáct let později. A upřímně, moc nadšený tedy nejsem. Kdybych se byl býval svého času nerozhodl, že každou rozehranou hru prostě dokončím i za cenu nervového zhroucení (viz hopsačky z devadesátých let), tak bych se na to vyflákl už někdy před půlkou, možná dříve.
Jelikož jsem nevěděl, jakou náročnost si na mě hra připraví, zvolil jsem klasicky silovou cestu válečníka. A dobře jsem udělal, ke konci už je toto RPG sakra těžké a nic jiného než devastaci silných a ještě silnějších nepřátel neřešíte. Celkem otrava smíchaná s nudou a pocitem: ''Ať už to prosím skončí, stačilo mi..''.
Herní svět je řádně rozlehlý, na moje poměry možná až moc. Pro někoho tento fakt ale může být obrovské plus. Množství předmětů, lokací a hlavně vedlejších úkolů vás zabaví klidně i na několik desítek hodin.
Dialogy jsou opravdu celkem záživné a vůbec jsem neměl potřebu se náhodně proklikávat ke konci rozhovoru bez čtení daného textu. Grafická stránka hry a celkově jakási zpomalenost postav a celého dění nebo jak to nazvat, tak to mě fakt nebavilo.
Strašně mě láká nainstalovat a zahrát si přímé pokračování, kde hrajete za dvě hlavní postavy zároveň, přičemž jakmile zemře jedna, zemře i druhá, ale když si uvědomím, jakou psychickou torturou jsem si prošel zde, odkládám Beyond Divinity na dobu neurčitou.
+25

Gibbous - A Cthulhu Adventure

  • PC 85
Jestli máte rádi Lovecrafta a k tomu humor podtržený nádhernou komiksovou grafikou, je tahle klasická pont & click adventurka od rumunského studia Stuck In Attic rozhodně pro vás. Ač z nezávislého studia, produkčně rozhodně patří mezi ty nejlepší - kompletní dabing, animované filmečky, spoustu míst k prozkoumání a herní doba kolem osmi hodin (záleží na vaší schopnosti řešit puzzly, mě trvala spíš 10 hodin :-)). Příběh se točí kolem Necronomiconu, který se dostane do rukou nic netušícího knihovníka Buzze, který se tím stává terčem tajemného kultu a navíc nechtěně vyřčeným zaklínadlem daruje své kočce Kitteh schopnost lidské řeči. Na stopě kultu je naštěstí v té době také klasický Chandlerovský detektiv Don R. Ketype. Lovecraftovská lahůdka s kvantem narážek a vtipů, ale i zatraceně napínavým a originálním příběhem - zahrajete si jak za knihovníka tak za detektiva, ale dojde i na kočičí dámu se spoustou sarkastických poznámek, ale velkým srdcem. Když hrajete za Buzze je kočka navíc použitelná jako speciální předmět - o využitelnosti inteligentní mrštné mluvící šelmy asi nemusím mluvit. Don namísto toho později získá jinou specialitku. Sedm kapitol, přes 70 profi dabérů (včetně - Doug Cockle - Geralt z Rivie nebo Amber Lee Connors - známá dabérka anime), přes 60 ručně kreslených prostředí inspirovaných Transylvánskou architekturou, přes 4 hodiny soundtracku živé orchestrální hudby, ... mluvící kočka. Moc víc si od adventurky klasického střihu nemůžete přát, navíc v kulisách dnes velmi populárního žánru Lovecraftova kosmického horroru. Jediná vítka je jedna asi půlhodinová pasáž ke konci, která mi přišla spíš jako výplň, i když vzhledem k délce celé hry docela zbytečná. Jinak nemám co vytknout.

Pro: profi dabing, skvělá grafika, delší herní doba, orchestrální soundtrack, humor, mluvící kočka

Proti: jedna kratší pasáž ke konci, která mi přišla zbytečná

+15

The Legend of Zelda: Link's Awakening

  • Switch 90
Links's Awakening je klasická Zelda hra tak jak většina hráčů očekává. Izometrický pohled, řešení hádanek, běhání tam a zpátky a záchrana Zeldy (zde ryby:).

Hra je graficky moc pěkná a to jak na TV tak v handheld modu. Zamrzí však propady fps v "otevřeném světě". Jakmile se dostanete s Linkem do dungeonu tak je všechno v pořádku a vše jde plynule. Hudba je klasická a pořád super.

Příběh se moc neřeší jako u ostatních Nintendo her a i když to vypadá na nějaký zvrat tak se bohužel nic nestane.

Ovládání by mohl remaster zvládnout lépe a například využít směrový kříž pro rychlejší přístup k předmětům.

Hra je celkem lineární, i když se to nezdá. Prostě vás nikam nepustí dokud nesplníte/nenajdete to co v daný moment potřebujete. Nejhorší co se vám pak může stát je, že přehlédnete jeden detail, nebo zapomenete v kterém baráčku dané NPC bydlí a budete bloumat po mapě tam a zpátky. Naštěstí je tu jednoduchý systém pinu na mapu nebo ještě lépe screenshoty.

Hra dokáže potrápit při řešení dungeonů a ne každého bosse dokážete zabít na první pokus. Ten finální mě fakt štval. A o to je to pak radostnější když přijdete na způsob jak ho zabít, protože vždycky sebou máte vše, co potřebujete.

Původní hru jsem nehrál;)

Pro: Logické hádanky, grafika

Proti: Propady fps, hladání detailů

+15

Commander Keen Episode 1: Marooned on Mars

  • PC 60
Po celo víkendové pařbě a jedné probdělé noci jsem dojel všech šest epizod Keena a rozhodl jsem se nespamovat databázi psaním šesti komentářů. Jednak se mi nechce a jednak je Keen v podstatě epizodickou záležitostí podobně jako Duke Nukem, Biomenace. Dá se rozčlenit na dvě trilogie, přičemž v jednotlivých dílech není moc rozdíl, jen v tom co v daných dílech sbíráte.

Keena jsem měl zafixovaného snadnou jako hru pro děti, ale první trilogie mě přivodila kruté vystřízlivění. Grafika je ošklivá, ale to by bylo to nejmenší. Hratelnost je to oč tu běží a ta je doslova pekelná. Obtížnost je doslova delirická, protože Keen má přesně jeden život. Cokoliv se ho dotkne, cokoliv ho trefí, na cokoliv špatného skočí znamená konec a nutnost hrát kolo odznova. Životů můžete mít kolik chcete, mezi koly můžete ukládat, ale prd Vám to pomůže. Hra hází klacky pod nohy tak nechutným způsobem, že jsem určitě po dohrání zas o něco šedivější, než předtím.

Ve všech dílech Keena procházíte nějakou mapku a vybíráte si lokace k navštívení. Těch je celkem 15 a některé jsem opakoval klidně 20-30*. Důvody? Monstra. Elitní strážní vydrží 4 výstřely a v epizodě 2 jich je vždy několik a hlídají důležité instalace. Navíc střílí ultr arychle a vy uskočit nestihnete. Proskáčete kolem 30* a umřete, mezitím umíráte kvůli frustraci, vzteku a nesoustředění na zbytečných místech a nakonec začnete hledat cheaty. Ano přiznávám, souboje s touhle přesilou jsem nakonec vzdal a použil nesmrtelnost - jen na tuhle chvíli. Podobné, naštěstí již zvládnutelné monstra jsou i v epizodě tři - ninjové, u kterých nevíte kdy, jak a kam skočí, vydrží 4 zásahy a je jich tuna. Naštěstí nestřílí a dají se zaseknout v úzkých tunelech. Pak jsou tu nezničitelní roboti s rychlopalnou střelbou, monstra střílející přes zdi, které pochopitelně nemám čím zasáhnout.

Kromě toho je tu plno pastí, často zařvete že někam padáte a nevidíte kam a pochopitelně do nějakých bodáků. Potěší to zejména před exitem. Občas Vám dojdou náboje a jste v háji. Aby toho nebylo málo, máte dvě klávesy na tři funkce. Jednou se skáče, druhou aktivujete skákadlo pro vyšší skok. Speciální hmat druhá a první klávesa udělá vyšší skok, bez kterého se nehnete, problém je že stisk obou kláves zároveň je střelbou. A tak plýtváte náboji, kterých je málo při pokusu o vysoký skok. Proč? Protože ovládání je šílené. Všechno trvá, všechno je se zpožděním, lagující, nepřesné, skoky mají podivnou setrvačnost, každý sebejednodušší skok je tak sázkou do loterie.

První trilogie má kupodivu slušný příběh. Jako malý kluk se vydáváte raketou na Mars, kde mu ale raketu rozeberou Vorticoni. V první epizodě tak sháníte 4 části do rakety. V té druhé se vydáváte na jejich vesmírnou stanici zastavit jejich paprsky smrti od zničení pozemských měst. A ve třetí podniknete plnohodnotnou invazi na jejich svět s cílem zničit inteligenci, která je ovládá. Přiznávám, že jsem byl tak frustrovaný, že jsem si v duchu maloval tisíce způsobů jak tomu zmetkovi na konci zakroutit krkem. Celkově bych první trilogii dal tak max 50%.

Druhá trilogie je trošku jiné kafe. Grafika je o fous hezčí, ale ne zas o moc. Keen tentokrát stojí proti Shikadi, kteří dobývají galaxii. Ve čtvrté epizodě zachraňujete 8 věštců, aby jste zjistili více, v páté likvidujete postupně jejich vesmírnou stanici. A v šesté? V šesté se nic nedořeší, místo toho stojíte proti nějaké další rase a zachraňujete svou chůvu. Je to dost velké vaření z vody s pomrknutím na další díl, který se nekonal.

Díky bohu ID Softu došlo, že první tři díly byly nehratelné a tak vše trošku vylepšili. Střelba má konečně vlastní čudlík, nábojů je dostatek. Keen se umí skrčit, podívat se po pod sebe i nad sebe, střílet nahoru a ve výskoku i pod sebe. Skoky jsou odladěné a fungují, pasti a překážky jsou méně frustrující, nepřátelé jsou jednodušší. Stále ale platí některé konstanty. Jsou tu nezabitelné potvory a Keen má stále jediný život.

Tvůrci tak přišli s novinkami - zaprvé volba obtížnosti. A zadruhé ukládání kdykoliv ve hře. Což mě v plošinovce přijde divné a ze začátku mi to přišlo i zbytečné. Ale nebylo. Obtížnost opět roste, většinou po klidných pasážích přijde nějaká brutalita, a tak se hra často mění v jeden velký save/load fest. A protože nejsem zvyklý v arkádách ukládat, často jsem si poměrně velké pasáže kol zopakoval.

Tvůrci také přišli se spoustou předmětů a tajných chodeb. Má to ale háček. Do spoustu chodeb se dostanete, ale cesta ven znamená smrt - většinou jsou někde poblíž propasti a nemáte jak vyskočit. Jiné předměty jsou bez cheatování (létání, procházení zdí) nedosažitelné, k dalším se nedostanete protože jsou poblíž nějakého ostnu, bodáku nebo něčeho podobného a není šance je vzít. Prostě sadismus na ntou.

Každopádně nebýt ukládání, obtížnost by byla opět delirická o tom vůbec nepochybuji, takže druhé trilogii bych dal max 70% za o něco lepší grafiku, ovládání a hratelnost. Celkově tedy 60% s tím že Keen rozhodně není oddechovka, naopak mám po něm pocit, že si od skákaček dám na chvíli pokoj.
+16

Quake 4

  • PC 55
První díl považuji za jednu z nejlepších stříleček vůbec, druhý mě už tolik nezaujal, ale je to dejme tomu pořád ještě solidní akce, trojka je určitě nejen pro mě legendou multiplayerového bláznění, no a čtvrtý díl?...
..je celkem o ničem.
Za prvé, Quake 4 posouvá pojem "koridor" na úplně novou úroveň. Splést si například směr posunu ke konci levelu nebo dokonce někde zabloudit, to zde zkrátka nelze. Prostě běžíte kupředu, střílíte po všem divném/živém a přímo do očí vám svítí zelená na aktuálně otevřených dveřích. To abyste náhodou při průzkumu o pět centimetrů neuhnuli z trasy.
Za druhé, délka hry je asi nepovedený vtip. Tuto doslova jednohubku stihnete v podvečer dohrát možná dříve, než se vaše žena stihne dodívat na 5 proti 5 nebo jinou úchylnost, vysílanou jednou z našich komerčních televizí. Hrůza.
Za třetí si dovolím přejít na pozitivní notu, jelikož tento kousek hodnotím lehkým nadprůměrem, takže něco dobrého zde být asi musí. Příběh je obyčejný, přesně takový, jaký byste od sci-fi střílečky čekali. Někomu se může dokonce i líbit a obsahuje jeden nečekaný a zajímavý zvrat zhruba v polovině hry. U mě dobrý!
Nepřátelské jednotky mi připadaly celkem originální a některé z nich mě svými schopnostmi a zbraňovým arzenálem nejednou zaskočily. Ale "quick load" a pořádné rozeběhnutí do válečné vřavy s permanentním stiskem levého myšítka vždy vše ihned vyřešilo. Opravdu, zde se prostě nemá cenu krčit nebo schovávat za sloup nebo bedny, naváděné rakety si vás stejně i tak najdou a nepřátelé vás ještě lépe obklíčí.
První dvě nejslabší zbraně jsou vybaveny svítilnou, kterou ale po celou dobu hraní nepoužijete ani jednou. V poslední třetině ještě objevíte takzvanou Dark Matter Gun s obstojným počtem nábojů, která veškeré možné problémy vyřeší jedním vrzem.
Grafické zpracování je úžasné především v interiérech, kde strávíte samozřejmě nejvíce času, venkovní lokality nejčastěji spojené s výhledem nebo s přesuny mezi jednotlivými budovami už tak skvělé nejsou. Tyto přesuny jsou zároveň dalším mínusem čtvrtého Quaka. Tady mi připadalo, že jsem se ocitl snad v nějaké bezplatné flashové hříčce z roku 2000. Děs a běs.
Do závěrečného hodnocení nepočítám opravdu katastrofální český dabing, kterého jsem musel být svědkem a který mi možná hru ještě o něco více otrávil. Bez něj i s ním si ale za svými 55% stojím a troufnu si řici, že Quake 4 je čistě průměrná hra své doby, kterou zvedá nad průměr snad jen samotné označení Quake, potažmo návaznost na druhý díl, zmíněná hned na začátku.

Pro: grafické zpracování, nepřátelské jednotky, příběhový zvrat

Proti: délka hry, koridorovitý koridor, zbytečná svítilna, jízdní části hry, (český dabing)

+20

Frostpunk

  • PC 75
This War of Mine, ve větším měřítku, kdy nezajišťujete jen přežití pár lidí, ale stovek obyvatel celého "Frostpunkového" města.

I když jsem si jí vybral do Herní Výzvy, nějaké veselé "Zimní radovánky" to zrovna nebyli. V podmínkách jdoucích až do -150 °C hodně lidí chytne omrzliny, a vy pak musíte třeba amputovat a pak vyrábět prostetické končetiny, nebo zapřáhnout děti do práce, protože je málo dělníků.

Hraje se to docela pěkně, čas jde zrychlovat, což se často hodí, jinak bych se unudil čekáním, jen ke konci jsem měl jen trochu problém rozlišit v přeplněném městě která budovat je která.

Když se zima stupňuje, lidé ztrácí naději a nezbude vám nic jiného než kontrolovat lidi nastolením totalismu, nebo prosazením vlastního náboženství. Ale nějaké těžké morální rozhodnutí jsem tu oproti This War of Mine neviděl. Na konci vám sice hra připomene, co všechno jste udělali, a snaží se ve vás vyvolat vinu otázkou, jestli to vážně stalo za záchranu skoro celého města, ale jo, stálo :D
+26

Crash Bandicoot 3: Warped

  • Vita 75
Herní výzva 2020: Neseď doma

Stará klasika s velkou dávkou nostalgie při hraní. O mnoho let později přenesena na handheld konzole. Hra je sama o sobě skvělá, ale ten port mohl být lepší.

Pro: Nostalgie, příběh

Proti: Kvalita portu

+6 +8 −2

South Park: The Fractured But Whole

  • PS4 65
Jakožto milovník south parku jsem se na hraní této hry těšil velmi dlouho. Byla tak mezi prvními, kterou jsem si pořídil spolu s playstation konzolí. Jak však hodnocení napovídá, hra má očekávání nesplnila. A to vcelku o dost.

Přitom začátek nezačíná vůbec špatně. Je zde cítit klasický south park humor, a nostalgie taky hraje svou roli. Toto opojení však velmi vrzy opadá. Recenze všech druhů slibovaly vylepšené souboje a ovládání. A vskutku, souboje jsou trochu jiné. Jsou však zábavnější? To si rozhodně nemyslím. Hlavní důvod je ten, že nepřátelé jsou neskutečně nudní. V předchozí hře jste si sice na začátku vybrali jednu classu, za kterou jste hráli celou dobu , ale nepřátelé, ti byli zábavní celou dobu. Šestáci, raisin girls, pseudo ninjové a redneci zkrátka ani zdaleka nemohou konkurovat náckům, mrtvému embryu, bezďákům, mimozemšťanům a dalším. V prvním díle jsem se smál neustále. Ve zlomeném análu lze vychválit snad jen ktaolické kněze, kteří byli k popoukání.

Celkově se mi zdá, že nový south park hodně ubral na kontroverzi a přidal na jednoduchosti a stupiditě. Příběh je fakt neskutečně stupidní (což se ovšem dalo čekat), ale bohužel není skoro vůbec vtipný. Soubojm jsem se snažil vyhýbat co to šlo. A když jsem hru nakonec zdolal, ze všeho nejvíce jsem cítil... úlevu.

Pro: Katoličtí kněží, spoustu známých postav

Proti: Málo kontroverze, nudné souboje, stupidní příběh, BUGY!!

+17

Dragon Age: Inquisition

  • PC 80
Třetí díl série Dragon Age jsem při prvním hraní po asi pěti hodinách opustila, protože mě to nějak nechytlo. Ovšem vzhledem k připravovanému čtvrtému dílu jsem se k Inquisition vrátila s tím, že tentokrát to dohraji. Opět mě to zpočátku příliš nebavilo, ale po pár hodinách mě to chytlo a začal mě svět třetího dílu Dragon Age bavit.

Začnu tím, co podle mě má Inquisition skvěle zpracované, a to je svět, ve kterém se odehrává. Co musím opravdu nechat, tak je to, že Bioware umí dělat světy, které chci poznávat a které mě zajímají a baví. Tím ani nemyslím to, jak vypadá nebo co se v něm pohybuje za živočichy, ale jeho zvyklosti, rasy, národy, konflikty a mýty. Ráda jsem se o místech, která jsem ve hře navštívila, dočítala více a odkrývala jejich tajemství. Ovšem s tímhle přichází i jedna výtka, a to ta, že takových zajímavých míst bylo na můj vkus ve hře málo. Chybělo mi více chrámů či svatyň se spletitými chodbami s pastmi a hádankami. Tím neříkám, že hra taková místa vůbec nemá, ale třeba takové Origins ve mně zanechalo více vzpomínek na tato místa. Venkovní lokace byly ovšem dobře zpracované a naštěstí se od sebe lišily, takže nehrozil stereotyp.

S výše zmíněným souvisí postavy, které hlavního hrdinu doprovází. Některé mě rozčilovaly, za některými jsem chodila z nutnosti, abych nepřišla o nějaký zajímavý a rozšiřující dialog, a některé jsem si oblíbila tak, že jsem je tahala pořád s sebou. Jejich rozhovory mezi sebou jsem ráda četla, zvlášť když se popichovali, což moje parta dělala často. Co mě mrzelo, tak byla malá četnost těchto rozhovorů mezi společníky. Vím, že to vynahrazují dlouhé monology a dialogy na základně, ale to časté ticho mezi námi bylo někdy až moc hlasité. Ještě více bych ocenila, kdyby mi tvůrci v těchto malých rozhovorech dali více prostor na reakci a ne jen pětkrát za celou hru. Musím ovšem vypíchnout některé momenty, kdy přede mě hra postavila nějaké velké rozhodnutí. Často to samotnou hru třeba příliš neovlivnilo (ale kdo ví, co bude ve čtvrtém díle), ale už je to nějakou dobu, co jsem musela nad nějakým rozhodnutím déle přemýšlet a zvažovat pro a proti.

Další věc, která se mi na Inquisition líbila, tak byl vcelku působivý dojem z toho, že opravdu jsem v čele mocenské organizace, která se rozrůstá, má vliv na dění ve světě, bere válečné zajatce a ty následně může soudit (malá, ale zábavná část hry) a vysílá své zvědy, vojenské síly a diplomaty na mise. Jasně, je to prostě jen taková blbost, kterou člověk na War Table odklikne, ale dobře to zapadá do celé hry. Navíc bylo příjemné hrát za někoho, před kým mají respekt, klaní se mu a má nějaký věhlas. Příběh sice není nic převratného, ale jako celek s tím vším funguje skvěle.

Soubojový systém mě příliš nebavil, ale jsem ráda za možnost, že jsem nemusela hrát hru v taktickém módu, protože to už by mě vůbec nebavilo (jaká to hereze..). Takto jsem si mohla hrát hru, jak jsem chtěla a užívat si zejména to ostatní mimo souboje. Ovšem bitvy s draky jsem si i tak užila a jsem ráda, že jich tu konečně bylo více než v předchozích dílech.

Nakonec hraní hodnotím jako skvělý zážitek a jsem ráda, že jsem úvodní hodiny, než se hra více rozjede, překousla a vydržela. Hra má co zlepšovat, což zmiňují zdejší komentáře, ale i přesto jsem se u hry bavila a na hraní se těšila.

Pro: herní svět a jeho lore, postavy, dialogy, Inkvizice, možnost bojovat akčním stylem

Proti: menší množství dialogů mezi postavami, absence sprintu (zvlášť v bojích), málo nápadité vedlejší úkoly

+34

Tetris

  • PC 70
Každý zná princip Tetrisu z různých variant ale ne každý měl možnost hrát původní vousatou hru, dnes už 35 let starou.

Není k tomu moc co dodat, jen že tato PC verze je poměrně složitější ve smyslu hratelnosti(složitosti) na vyšších levelech, než standartní verze na digi-konzolích nebo androidech, tady funguje opět faktor zpoždění při rotacích nesmrtelných kostiček a častokrát ve vyšších rychlostech není šance objekt správně "založit"

Původní Tetris vidím někdy na vyšším průměru, ale je prostě nesmrtelný kousek, který každého správného pařana z osmdesátek napadne, pokud se ho zeptáte na jednu z prvních her.
+13

H1Z1

  • PS4 45
Co k tomu říci, je to prostě hra na odreagování, klasická battle royale hra, velice podobná PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, až stejná. :D

Veký plus je, že hra je zdarma, narozdíl od již zmíněné hry.

Je to hra, která se nedá srovnávat s kvalitními hrami s promakanou grafikou a příběhem, každopádně je to battle royale, to už tak je. :)

Grafika nic moc, každopádně když není co hrát, dám si pár zápasů.

Pro: Zdarma

Proti: Grafika, žádné detaily

+8

MediEvil

  • PS4 80
Remake hry MediEvil se opravdu povedl. Hra obsahuje skvělý příběh, český dabing a nechybí zde ani humor. U hry jsem si dobře zabojoval, zasmál a zarelaxoval. :D

Hodně mi ale vadila kamera z různých pohledů, občas to byl blbý úhel a blbě se postava ovládala.

Délka hry mi přišla tak akorát, občas byl problém udělat zadaný úkol, protože i když je vše v Češtině, ne vždy je mise tak jednoduchá, jak se zdá.

Nějak mě už nenapadá, co bych v této hře dále vytknul, hru jsem si užil a tak ji celkově hodnotím na 85%. :)

Pro: Příběh, humor, obtížnost

Proti: Kamera

+14

Red Dead Redemption 2

  • PS4 90
Rockstar nezklamal a dorazil i s vynikajicí westernovkou Red Dead Redemption s nejlepší grafikou vůbec a doladěnými detaily až do posledního. Co mě nezklamal je příběh, který je od Rockstar opravdu jiný, než na který jsme zvyklí. Příběh opravdu působí na emoce a hru jsem občas hrál s jedním nádechem. Prostě paráda. :)

Když se projeví nemoc Arthura Morgana, už to mě zarazí, že by hlavní postava měla být v takovém ohrožení života, a když pak při boji zemře, jsou to opravdu nečekané části scénáře, které bych od Rockstar nečekal.

I když se hodnocení nijak nemění, na hře musím vytknout příliš přehnanou hledanost šerifem.

Mapa je propracovaná, vedlejší mise s onlinem též, tedy hru hodnotím 90%.

Pro: Příběh, grafika, detaily, hratelnost, emoce, mapa

Proti: Hledání šerifem - wanted

+14

Fallout 4

  • PS4 70
Herní výzva 2020 - Výzva naruby

Připravte se na další nálož pocitů, které nemusí být zcela sourodé, ale hra na mě zapůsobila v mnoha směrech, ať už pozitivních či negativních a svůj celkový dojem jsem musel nespočetěnkrát přehodnotit. Je dobré vědět, že patřím k velkým fanouškům světa Fallout, mám rád původní dva, BoS, ale i 3 s New Vegas, ve všech jsem si něco našel.

Hned na úvod musím konstatovat, že Fallout 4 je za mě nejslabší díl celé série. V průběhu samotného hraní se ve mě přelévali pocity, nejdřív to bylo mírně nadšení z úvodu, kde jsem si konečně trochu osahal dobu před-post-apo (to je kouzelný obrat). Začátek v post-apu byl také fajn, objevování nových věcí, stejně tak návrat ke staré klasice. Nicméně po chvíli hraní přišlo vystřízlivění.

Hra je narvaná repetitivním contentem, který vás po chvíli umlátí svou nudností. Samozřejmě, dělat to nemusíte, nicméně chvíli trvá, než zjistíte co má a co nemá cenu, které questy jsou jen jako zbytečná výplň na honění skill pointů a které mají nějaký kouzelnější příběh, který si stojí za to projít. Když jsem přišel na to, že fakt nemá cenu kompletovat (toto je varování pro všechny podobně smýšlející hráče), ale vybrat si nějakou cestu, kterou se chcete vydat a udělat si takový vlastní role-play, tak zase nastala fáze, kdy jsem si hru více užíval. Takhle se to ještě asi 2x přelilo, ale musím konstatovat, že když jsem se dostal do Institutu, tak jsem si závěrečné fáze užíval podobně, jak jsem byl u série Fallout zvyklý.

Questy obecně nejsou nic moc. Dost se vypařilo takové to kouzlo a chytlavost, jaké měla třeba dvojka nebo New Vegas. Není zde vtip či nějaký extra originální nápad. Většina questů jsou pouhé dojdi, seber, zabij, obsaď nudy. Pár pokladů se samozřejmě našlo, ale bylo to trochu hledání jehly v kupce sena. Nicméně hlavní linka má spoustu velmi slušných momentů.

Samotná hra přináší spoustu fajn nápadů, které obohacují svět Fallout, jako je tvorba a management osad, upgradování zbroje a zbraní či třeba taková milá hloupost, jako vytvoření si vlastního robota. Tohle všechno je fajn bonus, který musím ocenit, bohužel pak zamrzí to, že ostatní věci nebyly dotaženy a místy byly naopak dost odfláklé.

Zarážející je i vizuální stránka, která je prostě zastaralá už na svou dobu kdy vyšla a hra vypadá jen jako trochu lepší Fallout 3, což je třeba ten případ toho odfláknutí (větší změnu jsem zaznamenal u postav, ale zbytek je meh). Mluvit o bugách tu ani nebudu, jen zmíním, že asi třetí lokace byla zabugovaná až hanba (propadání zemí apod.). Když už ta grafika byla nic moc, tak aspoň tohle mohli mnohem lépe odladit.

Fallout je fajn si procházet Wastelandem, kde najdete opět spoustu krásných lokací, které vás budou bavit jen tak objevovat a šmejdit na těch místech, nicméně tragédie jsou vnitřky budov, které jsou pořád, pořád, pořád stejné, nudné, nezajímavé (v tomhle jsem si užil právě Institu, kde přišla lehčí změna).

Světlejší stránkou je, že vaše rozhodnutí a činy mají vliv na svět, který se mění tak, jak vy určujete. Vidíte válčit jednotlivé frakce mezi sebou, do jejichž konfliktů se můžete, ale nemusíte zapojovat. Na druhou stranu nudné jsou dialogy, které se často smrští na ano/ne/možná/co?. Takže často víte přesně, jak máte správně odpovídat, podle vaší karmy či toho, jak chcete, aby vás vnímali ostatní.

Vím, že to sem úplně nepatří, ale další světlou stránkou hry jsou DLC, které určitě stojí za tu investici a vlastně přináší ty zajímavější lokace a questy.

Nebudu to už zbytečně natahovat. Ač si můj komentář prošel značným hate contentem, tak musím uznat, že se jedná o slušnou hru, která ovšem zdaleka nedosáhla na to, na co měla. Hra je místy dost odfláklá, neodladěná. Je sice fajn, že spoléhá především na hráče samotného (či modéry), že si bude dělat vlastní RPG, ale kulisy mohly být mnohem povedenější. Nicméně ve hře vidím potenciál právě v její znovu hratelnosti. Má fajn soundtrack a několik momentů.

Pro: některé lokace, DLC, některé questy, průzkum, modifikace, hudba, crafting

Proti: repetitivní, slabé dialogové možnosti, zabugovanost, grafika

+17

PC-Man

  • PC 65
PC-man je první z bludišťovek a vůbec jedna z prvních her, které spatřily světlo křemíkového světa. Nejde samozřejmě s odstupem času o nic zásadního, o to vlastně ani tolik nejde, legendy mají zůstat legendami, což platí pro drtivou většinu úspěšných vousatých kousků.

Ve hře jde o spolykání všech dobrot a chránit se kontaktu s podivnými entitami, přesto jsem se pobavil i po letech a u mě pořád svítí v lepším průměru.
+9

SIMULACRA

  • PC 95
Právě jsem dohrál Simulacru. Sám na nemocničním pokoji. Vetšinu jsem uhrál včera před půlnocí. Jedna dobrá zpráva: zas tak strašnej horror to opravdu není. Já jsem normální stašpytel, co se týče horrových a lekacích her, a Simulacra mi párkrát přivodila lehké mrazení, ale že bych si zakrýval oči a pokoušel se ve zmatku natvrdo resetovat počítač, to teda ne.

Vraťme se ale ke hře. Gameplay spočívá v procházení nalezeného telefonu a ke skládání detektivního puzzle, kdy se snažíte zjistit, co se stalo s majitelem telefonu, který je pohřešovaný - resp. zmizel. Myslím, že tohle není žádný spoiler neb se ústřední zápletku dozvíte hned na začátku. V průběhu pátrání procházíte různé materiály, jako např. pročítate cizí maily, chatovou komunikaci a podobně, a komunikujete přes cizí telefon s dalšími lidmi, kteří by jako vy rádi zjistili, co se stalo s majitelem telefonu. V průběhu řešíte drobné puzzle/minigames hádanky, nicméně nejsou nijak složité a ani zapeklité a každá se dá pomocí čudlíku skip (jméno čudlíku je zavádějící) autovyřešit, takže o nic nepřijdete. Zde důležité připomenout, že hra je anglicky a je to čtecí hra, kde procházíte spoustu textu. Angličtina tam neni nijak závratně obtížná, ale aby jste si hru užili je dobré anglicky umět na dobré úrovni. Krom těchto nesignifikantních miniher je tam ještě pár okamžiků, kdy se opravdu musíte zamyslet a detektivně skládat informace z několika zdrojů dohromady, aby jste se dostali dál. Je sympatické, že hra vás nijak nevede za ručičku a v jednom momentě jsem asi po půlhodinovém pátraní ze hry vyskočil, abych se zeptal gůglu a řešení bylo tak logické (a sympaticky uvěřitelné), že už jsem do dokce hry gůgl znovu nepoužil a prostě se víc snažil používat mozek a logiku.

Závěr:

Simulacra je velmi imersivní hra. Nemůžu říct, že bych na ní dokázal najít nějakou vadu - prostě se to valí dopředu jako napínavej film a nebo kniha a vždy vás zajímá, co se stane dál. Dialogy a scenář je napsanej fakt skvěle. Málokdy máte pocit, že si z vašich předvolených odpovědí nemůžete vybrat a nebo že by vás to impersonalizovalo do nějaké spatně uvěřitelné osoby. Hra má několik konců a ja jsem na poprvé asi zahrál špatnej konec (další konce neznám) a první dojem po dohrání byl, `tvl. to musim zkusit znovu ...'

Asi to není hra pro každého a já teď horko těžko přemýšlím, jaké tomu dát hodnocení, ale vzhledem k tomu, že vlastně na té hře není uděláno nic špatně, tak to hodnocení bude patřičně vysoké. Protože můj herní zážitek tomuhle číslu zcela odpovídá.
+13

Secret Agent

  • PC 70
Nějak mě ty staré arkády chytly a tak jsem se pustil do něčeho podobného jako Duke Nukem. Vzpomněl jsem si na Secret Agenta, což byla odpověď Apogee na Commandera Keena. Secret Agent byl tuším úplně první hrou, kterou jsem měl na svém prvním PC 486, pochopitelně pouze v shareware verzi - čili jen první epizoda.

Secret Agent graficky nezestárl zrovna dobře, grafika je primitivní až běda, dá se říct že na podobné úrovni jako první Duke Nukem. I tady ovládáte titěrnou postavičku, bojujete s titěrnými nepřáteli a k poslechu Vám hraje PC speaker. V příběhu hrajete za agenta 006, který se vydává na tři ostrovy získat ukradené nákresy smrticího laseru, který ukradl Doktor No Body. Pobavilo mě high score, ve kterém jsou uvedeni samí známí agenti či poldové.

Hratelnost je pohodová. Stejně jako v Dukovi je tu bludiště, ve kterém skáčete, střílíte po nepřátelích a sbíráte věci k postupu dál. V tomto případě jsou to tři klíče. Kromě nich musíte v každém kole zlikvidovat satelit, najít disketu a u počítače vypnout lasery a najít dynamit a odpálit s ním exit. Hru tvoří tři epizody a podobně jako v Keenovi tu máte malou mapku ostrova, po které chodíte a víceméně svobodně si vybíráte do kterého domečku zavítáte, každý domeček tvoří jedno kolo. Celkem těch kol je 3*15+1 finálové, tedy solidních 48 kol.

Jak jsem říkal, hratelnost je v pohodě. Jednotlivá kola nejsou moc velká, nepřátelé se dají zlikvidovat bez zbytečných ztrát (pokud se soustředíte), skoky nejsou zas tak obtížné, ovládání funguje bezchybně. Ano, máte jen tři články energie bez možnosti doplnění a pokud zařvete, jedete znova, ale žádné frustrující, 20* opakované pasáže se nekonaly a já se celkem slušně bavil hladkým průchodem hrou. Na druhou stranu 48* děláte v kolech to stejné, navíc prostředí se příliš nemění, takže je to celkem repetivní. Problémem je i omezený počet nábojů zejména v počátcích epizody, než si nasyslíte zásoby. Zaujalo mě, že jde snad o první arkádu (a možná vůbec první akční hru), kde se nevyskytují žádní bossové.

Každopádně Secret Agent není sice hlavně graficky žádný zázrak, ale svůj účel pohodové oddechovky na noční nespavost splnil dokonale.
+18

Max Payne 3

  • PC 80
Herní výzva 2020: Moje jméno je... (Hardcore)

Max Payne, ex policista utíkající před svou smutnou minulostí. Skvělá hra, dobrý gunplay a příběh byl dobrý také, ale není to co předchozí díly.

Pro: Gunplay, hlášky, příběh

Proti: trochu repetetivní

+6 +7 −1