Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Zelda: Link's Awakening

20.09.2019
86
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Kompletní remake čtvrtého dílu série The Legend of Zelda, akční adventury Link's Awakening, vylepšující původní černobílý titul pro handheld Game Boy z roku 1993 jak po stránce grafické, tak hratelnostní. Příběh zůstává totožný – hrdina Link ztroskotává na tajemném ostrově Koholint, nad kterým se tyčí vejce Wind Fish, shlížící na ostrov z vrcholku hory Tamaranch. Linkovým úkolem je najít osm hudebních nástrojů Sirén a opustit ostrov.

Hra využívá unikátní 3D grafický styl, snažící se evokovat původní hru s charaktery připomínajícími hračky a světem ve stylu papírových diorám. Jak je v sérii pravidlem, hra se odehrává v částečně otevřeném světě a jeho dungeonech, které Link postupně prozkoumává s pomocí svého narůstajícího arzenálu vybavení. Stejně jako v původní hře, i tentokrát je na svět nahlíženo z izometrického pohledu, obsahuje ale i části viděné z boku s hratelností podobnou klasickým plošinovkám.

Svět byl do nového vizuálu předělán tak věrně, jak to je jen šlo a má tudíž stejnou strukturu jako původní hra. Najdou se však vylepšení, jako nové předměty (kupříkladu láhev na chytání víl či bonusové heart containers), nové a upravené minihry nebo speciální režim, v němž si hráč z nalezených kusů mapy může sestavovat vlastní dungeony. Ty jdou následně obohatit naskenováním amiibo figurek. Za všechny možno jmenovat například figurku Linka z Link's Awakening, jejíž použití přidá do vytvořeného dungeonu nebezpečného Shadow Linka, který pronásleduje hráče.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Switch 90
Links's Awakening je klasická Zelda hra tak jak většina hráčů očekává. Izometrický pohled, řešení hádanek, běhání tam a zpátky a záchrana Zeldy (zde ryby:).

Hra je graficky moc pěkná a to jak na TV tak v handheld modu. Zamrzí však propady fps v "otevřeném světě". Jakmile se dostanete s Linkem do dungeonu tak je všechno v pořádku a vše jde plynule. Hudba je klasická a pořád super.

Příběh se moc neřeší jako u ostatních Nintendo her a i když to vypadá na nějaký zvrat tak se bohužel nic nestane.

Ovládání by mohl remaster zvládnout lépe a například využít směrový kříž pro rychlejší přístup k předmětům.

Hra je celkem lineární, i když se to nezdá. Prostě vás nikam nepustí dokud nesplníte/nenajdete to co v daný moment potřebujete. Nejhorší co se vám pak může stát je, že přehlédnete jeden detail, nebo zapomenete v kterém baráčku dané NPC bydlí a budete bloumat po mapě tam a zpátky. Naštěstí je tu jednoduchý systém pinu na mapu nebo ještě lépe screenshoty.

Hra dokáže potrápit při řešení dungeonů a ne každého bosse dokážete zabít na první pokus. Ten finální mě fakt štval. A o to je to pak radostnější když přijdete na způsob jak ho zabít, protože vždycky sebou máte vše, co potřebujete.

Původní hru jsem nehrál;)

Pro: Logické hádanky, grafika

Proti: Propady fps, hladání detailů

+14
  • Switch 90
Link's Awakening je teprve moje druhá Zelda, takže nemůžu tvrdit, že je to klasické Hyrule dobrodružství, i když to je bezpochyby pravda. Na první pohled hnedka trkne krásná grafika s old school hratelností. Celá hra je vlastně jeden velký logický puzzel a musím přiznat, že nic podobného jsem v životě nehrál. S postupným získáváním předmětů se otvírají další cesty a já jsem si velmi užíval, jak je ostrov strašně chytře navrhnutý.

Postupné odemykání dungeonů a dalších oblastí mě příjemně hnalo kupředu, hra je tak akorát dlouhá, člověk jí nedohraje za večer, ale zároveň s ní netráví dlouhé týdny. Jednoduché mechanismy nezačnou nudit, protože se na sebe neustále kupí a hra včas skončí. Boj je taktéž v principu triviální, ale rozhodně to není vyloženě jednoduché. Na každého bosse se musí jinak a někdy chvíli trvá, než člověk vychytá správnou taktiku. Je škoda, že checkpointy nejsou hned u bossů, ale po každé smrti musíte ujít kus cesty, což je dost frustrující. Nedělá to hru těžší, jen je to otravné a zrovna u tohohle se autoři mohli držet moderních standardů.

Ve světě je i hodně "hádanek", které vám hra nevysvětlí a musíte si na ně přijít sami. Většinou to je fajnové a člověka potěší, jak na to hezky přišel. Někdy to však dokáže i frustrovat, protože vám některá nevyřešená "hádanka" brání v postupu a vy ani nevíte, že ji máte řešit. Převážně vládne logická posloupnost, kde další úkon hledat (naučil ses plavat -> hledej někde ve vodě), ale někdy je to čistě náhodné. Například k jednomu dungeonu získáte klíč tak, že pro něj doletíte. Problém je, že létání nebylo za celou dobu ani zmíněno. Řešení je to, že před nějakou dobou jste získali okarinu a náramek na posouvání soch. Musíte najít obřího žabáka, který vás naučí oživovací píseň a poté je nutné posunout sochu ve vesnici, pod kterou jsou ostatky krocana, kterého oživíte a s ním přelétnete pro klíč. Při řešení tohoto jsou byl rád za internet, protože než bych tuto posloupnost našel, tak by mě hra asi dost omrzela.

Trochu zamrzí zastaralé ovládání, které plně nevyužívá počet tlačítek na Switchi, a tak občas člověk otevírá inventář nezdravě často. Mimo toho a pár zastaralých mechanismů nemám hře vlastně, co vytknout. Je to hravé, kreativní a krásně to vypadá. Po celou dobu jsem se skvěle bavil a pro majitele Switche tohle můžu jen doporučit.

Pro: kreativita, jednoduchost, příběh, délka, grafika

Proti: zastaralé mechanismy, které by v dnešní době už měli být vymýceny a některé hádanky jsou zbytečně zapeklité

+14