Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Arkanoid

Taito Corporation •  Probe Software (C64) •  Nidecom Soft (PC88)
74
135 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Port Arkanoidu na PC pochází z původně automatové hry vyvinuté v roce 1986 na principech hry Breakout z r. 1976 a Pong z r. 1972.

Úkolem je pohybovat vlevo a vpravo plošinou, od které se odráží míček a naráží do zdi barevných cihel, které po nárazu mizí. Z cihel mohou padat bonusové předměty (Power-Upy), které doplňují vlastnosti plošiny - např. jí přidávají lasery, jimiž se dají cihly sestřelovat, nebo se míček po dopadu na plošinu neodrazí a lze jej nasměrovat a vypustit jakýmkoliv směrem, jiný Power-Up pohyb míčku zpomalí.

Původní Breakout (bez Power-Upů, pouze se zvyšovala rychlost míčku) nebyl příliš populární, ale stačilo rozšířit možnosti hry, označit plošinu za vesmírnou loď, míček za energetický výboj a zdi za tajuplnou zeď bránící lodi v cestě za bezpečím, aby si hra získala popularitu. Port Breakoutu na PC ve 3D z roku 2000 obsahoval dokonce příběhovou linku.


Poslední diskuzní příspěvek

Dobrý freeware klon Arkanoidu je napríklad aj DX Ball, má pekné technické prevedenie a vyše stovky úrovní.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Arkanoid nebo alespoň jeden z velmi početné skupiny jeho klonů hrál snad každý. Podobně jako u Pac-Mana nebo Tetrisu jde o jednu z nejrozšířenějších her napříč všemi možnými i nemožnými platformami od herních automatů, až po kapesní konzole a mobily.

V tomto případě platí dvojnásob, že v jednoduchosti je síla, kdy stačí odrazová plošina, míček a barevné cihličky a o zábavu je na dlouhou dobu postaráno. Přidá se pár unikátních vlastností, jako je rozdvojení míčku, jeho fixace na plošině nebo její zvětšení a hned je zážitek ještě lepší.

I přes všechna tato vylepšení se však dříve nebo později dostaví stereotyp a hra jde na nějaký čas k ledu. Díky skvělé znovuhratelnosti je však radost se k ní vracet.

Pro: jednoduchá hratelnost, bonusy, znovuhratelnost

Proti: po čase stereotyp

+17
  • PC 80
Legenda, jejíž klony hraju dodnes. Namátkou třeba Jardinairs. Tahle hra má tak jednoduchý princip a přitom je tak zábavná a myslím, že asi neexistuje hráč, který by si nějaký arkanoid nezahrál. Neustálé zrychlování tempa hry má za následek buď nervový kolaps a nebo křeče v rukou. Hra je ze začátku jen takové pinkání, ale celkem rychle zrychluje až téměř k nehratelné rychlosti. Proto potřebujeme nějakou pomoc. Tu nám poskytne sama hra v podobě různých power upů. Nicméně hra po určité době začne být stereotypní.

Pro: Návyková hratelnost

Proti: Až novější arkanoidy přinesly ozvláštnění, aby hra nebyla tak rychle stereotypní.

+12
  • PC 65
Prvni a podle meho nazoru stale neprekonany Arkanoid, ktery narozdil od dalsich pokracovatelu prinasi prehledne a maximalne funkcni mnozstvi power upu, skvele nadesignovane levely a stylove jednoduchou 80s grafiku a design. Autori se dokonce pokusili o jakysi pribeh, ve kterem byla vase vesmirna raketa unesena do jineho prostoru, ze ktereho ji musite dostat.

Tuhle hru jsem hral v podstate odmalicka a jeji uvodni obrazovka ve me vyvolava nostalgicke vzpominky, nicmene vzdy jsem ji povazoval za onen nedohratelny typ arkad, ktery na konci 80. let vychazel. To se ovsem nedavno zmenilo, Arkanoid jsem spustil pod Dosboxem a dohral! A pak znovu a znovu! Na konci je zaverecny boss, ktery po vas strili a vy ho musite zasahovat, nasleduje outro v podobnem stylu, jako intro. Hlavni trik je v tom, ze je nutne hrat mysi, se kterou se da raketa pohybovat z jedne strany pole na druhe behem necele sekundy a vytahovat tak zdanlive ztracene mice. S klavesnici jste absolutne bez sance. Dale je nutne chytre vyuzivat bonusy, sbirat vsechny krome toho, ktery pridava 2 mice navic (ten se hodi jen asi ve 2 levelech, pokud mate vic micku, nepadaji dalsi bonusy) a hromadit zivoty na horsi casy, protoze v nekterych levelech klidne o takove 4 zivoty proste prijdete. Specialne v tech, ktere obsahuji pouze sede tezko rozbitelne kvadry, ze kterych zadne bonusy nepadaji.

Hra obsahuje neco pres 30 levelu, u kterych se ale obtiznost zase tolik nestupnuje a treba hned 3. level je jeden z nejproblemovejsich vubec, zatimco ve druhe dvacitce muzete klidne najit level vylozene odpocinkovy, slouzici k nacerpani zivotu. Ke kladum je treba pripocist i uchylnou hudbu, jejiz motivy znam nazpamet uz pres 10 let. Arkanoid je proste klasika ve stylu Manic Minera nebo Dungeon Mastera. Stylova a stale dobre hratelna.

Pro: dohratelnost, 80s design

Proti: trochu chaoticke zvysovani rychlosti hry

+12
  • PC 70
Kdo by neznal legendární Arkanoid, jakoby nebyl. Primitivní systém padajícího míčku, který odráží plošina do cihliček, ve kterých mohou čekat bonusové power-ups, které pomohou prodloužit Vaši plošinu, zpomalit rychlost míčku, přilepit, vyzbrojit laserovými paprsky nebo získat nějaký ten extra life.

Pamatuju si, že jsem ho mastil několik dní, než jsem projel všechny levely, po čase samozřejmě nastává stereotyp, ale čert to vem, dohrání legendy se cení a nic nebrání tomu, zkusit novější verze.

Za mě je to záležitost v lepším průměru.

Pro: hratelnost, power-ups

Proti: stereotyp

+10