Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

PC-Man

Žánr:
akce > arkáda *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Rok vydání:
1982
Vývojáři:
Greg Kuperberg
V roce 1982 budoucí profesor matematiky Greg Kuperberg vytvořil PC klon Pac-Mana, slavné japonské arkádové (automatové) hry z roku 1980 (vyvinuté za cca 18 měsíců Toru Iwatanim, zaměstnancem společnosti Namco). V roce 1982 společnost Midway vytvořila neautorizované pokračování Pac-Mana s názvem Ms. Pac-Man (rovněž videoherní automat), které bylo v roce 1983 portováno i na PC.

Greg otočil herní plochu Pac-Mana o 90°, aby lépe odrážela charakter počítačových monitorů. Hra má čtyřbarevnou CGA grafiku, inteligentní duchy a hratelností věrně kopíruje originál.

Ve hře hráč kontroluje Pac-Mana (nebo PC-Mana), provádí jej bludištěm a požírá ťupky, vyhýbá se přitom duchům, kteří se vynořují ze středu herní obrazovky a snaží se PC-Mana chytit a připravit jej o život. Na obrazovce jsou 4 větší blikající ťupky, které promění naopak PC-Mana na krátkou dobu ve žrouta duchů. Když se PC-Manovi povede zhltat všechny ťupky na obrazovce, zvýší se level a hra pokračuje na stejné obrazovce nanovo.

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Nedávno jsem se rozhodl vydat na takovou jakousi dlouhou pouť herní scénou - od počátků her na PC až po hry nejnovější, přičemž bych rád vyzkoušel všechno, co stojí za zmínku, co nějak ovlivnilo herní průmysl, co stojí na počátku hraní.

Tak jsem začal tím, že jsem si z nostalgie opatřil původní verzi PC-Mana. A světe div se, zažil jsem u toho víc vzrušení, než u kdejaké novodobé, rádobystrhující akce. Nemá cenu říkat víc, princip je příliš jednoduchý a o nějakém příběhu tady nelze mluvit, ale na svou dobu to musela být fakt pecka :).
+13+13 / 0