Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@jones1240 (06.03.2026 19:00): jo tak, žádné indie tituly fakticky nehraji, anebo si nejsem vědom. Tiktok nemám a přehled o indie také ne. Respektive jediné co znám z toho video je Hollow Knight, a to jen proto, že o tom básnila dcera a má to koupené na Steam, tak jsem koukal přes rameno co to hraje za hru.

Tedy, pokud se nepočítá nový F-22 ADF za indie titul, protože jej "zremastrovalo" studio o dvou lidech. A jak tak koukám, už visí nějaký pátek od vydání ve schvalovaných DH hrách. :)
@Rapier (06.03.2026 18:48): Spíš jsem se snažil narazit i na to že vlastně tam zmiňuje dopamin z tiktoku atd. A pak vybere krom pár vyjímek hry které jsou celé na přívalu dopaminu postavené a pak hráči hrají jen jeden typ her a na další se sere.
@Pluto (06.03.2026 18:19): Mladší ročníky dnes preferují video, starší raději čtou. :) Nikdy se nezavděčíš všem.

@jones1240 (06.03.2026 18:24): očividně podle komentářů pod videem, z různých věkových kategorií, vykopl správné téma. Narazil jsem na video úplně náhodou, a zaujalo, tak jsem si říkal co na něj řeknou místní.

@Richmond (06.03.2026 16:21): bodejť když už nehraješ na PC. :) Stejně ti řeknu, že nastudovat pravidla složitější deskové hry, a umět je vysvětlit správně, je docela výzva a to dokonce i u relativně jednodušších her, které nejsou wargames.
@Rapier (06.03.2026 14:30): Video jsem shlédl asi úvodní dvě minuty. A pak jsem ho radši vypnul, těch zbývajících osm budu dělat cokoliv užitečnějšího. Kdyby to bylo napsané textově, tak to mám za ty dvě minuty přečtené celé...
@Rapier (06.03.2026 13:08): Vskutku, ale to se imho nestane. Sarah Bond o tom loni mluvila jako o „very premium, very high-end curated experience“. Při současných cenách bych se nedivil 30k+. Bude to tvrdý setkání s realitou, ani Valve si ještě pořád netroufne oznámit cenu Steam Machine, a to bude oproti Xboxu vykopávka.

Znovu opakuju, že Xbox přechodem na otevřenou platformu ztratí do velký míry příjmy z předplatnýho a digitálních prodejů, nebude dávat vůbec žádnej smysl, aby dotovali hardware. Nepřekvapilo by mě, kdyby se to snažili marketingově stočit právě k tý prémiovosti, aby sis připadal lepší a ne tak pitomě, když za to dáš takovou pálku.
@Jack_Dark (06.03.2026 11:30): jo KCD jednička na Xbox One S také jede v pohodě, pokud pominu fakt, že vypadá hůře, tzn. rozmazaněji, a s méně detaily, má častější fps dropy, než na PC s medium detaily v 900p-->1080p, to vše na obstarožním HW v podobě Intel Core i5-2400 Sandy Bridge s GTX 750 Ti 2GB (Maxwell), případně s GT 1030 2GB GDDR5 (Pascal). :)

@Paul (06.03.2026 11:44): Tak XSX, XSS je také PC HW s upravenou verzí Microsoft Windows OS.
OK, pokud tam bude plnotučný Windows, tak nejspíš jo. Fajn, za 20k nejspíš nepřekonatelný deal. Tomu budou PC těžko konkurovat, a to i kdyby GPU stály jako v době Pascalu. :)
@Rapier (06.03.2026 09:03): Proč by tam nešel? Bude to prostě PC. Jasně, defaultně tam bude obývákovej controllerem ovladatelnej frontend ve stylu Steam Big Picture, ale na 99% tam bude i desktop kde půjde instalovat a pouštět cokoliv. Prostě ekvivalent Steam Machine, akorát od MS a poháněnej Windows místo Linuxu.

@Bursoft (06.03.2026 10:16): Usmažíš si PC, když vymaxuješ nastavení? Ne. Jinak jo, tipl bych si že tam bude xbox preset a hry detekujou kde to pouštíš a nastaví si to jako default.
@Bursoft (06.03.2026 09:25): Tak Blood Money je hra z 6. generace konzolí. Zkus Grid: Legends, ať víš, zač je toho žhavá cihla v ruce. Případně jakoukoliv Windows hru přes Winlator/Gamehub/Gamenative.
@TombSpirit (06.03.2026 11:12):  Hele proti PC jsem ze stovek her co jsem tam hrál a dohrál narazil asi na 1% her které se hýbali hůře což na PC bylo třeba v řádech desítek procent v tom poměru. Samozřejmě nemůžu srovnávat se vším a každý bude mít jiný okruh kde to může najít a narazit na to.

Ale třeba tebou zmíněné KCD 1 tam jsem odehrál 150 hodin z PS4 verze a ani jednou nespadla, žádný bug co by zabránil hrát dál.
@Jack_Dark (06.03.2026 10:31): No s tou optimalizaci to taky není vždycky úplně úžasné a to ani po vydání (např. Silent Hill 2 na PS5 pro). A později se může stát, že je potřeba roky čekat na update na nové konzole (GTA 5, RDR1, KCD1).
@Fritol (06.03.2026 09:39): Já už si nechal PC převážně na práci a starý hry a strategie co nejsou na konzolích. A už mi přijde pohodlnější hrát na konzoli, kde neřeším hardware, nastavení a případně problémy, že hra nefunguje při vydání nebo není optimalizovaná. Navíc mám rád fyzické vydání a to na PC prakticky už neexistuje.
@Fritol (06.03.2026 09:39): Mě spíš zajímá, jak právě chtějí řešit tu optimalizaci, když to bude jakože jenom PC. Budou mít něco jako ten approval list jak Steam Deck? Ve hrách bude automaticky grafickej preset "Xbox"? A co když tam preset nebude, ale bude se to dát spustit? Tak si usmažím konzoli, když tam vymaxuju nastavení? Bude dost zajímavý sledovat, co z toho vznikne.
@Jack_Dark (06.03.2026 09:29): to je hrozně idividuální dle nároků daného hráče. Poměrně značnou část ceny PC je GPU.

Já třeba v roce 2019 koupil, na mé poměry, poměrně drahou a výkonnou AMD Sapphire RX 5700 XT 8GB Nitro+ a překvapivě se na ní dá hrát v 1440p na max. detailech většina her i dnes, v roce 2026. Min. jsem zkoušel TW3, CP77, KCD, DCS World, Falcon BMS 4.38, IL-2 Sturmovik Great Battles.

Grafika v sestavách níže, je jiná liga. Ačkoliv věří, že většinu her by měla zvládnou v budoucnu i výrazně levnější https://www.alza.cz/sapphire-pulse-amd-r ... oc-16g-d12955499.htm díky FSR4.x.

AM 4 32GB RAM https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73696C706969647E635 
AM5 32GB RAM https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73696C706969687D650 
AM5 16GB RAM cena výše mínus 5k https://www.alza.cz/kingston-fury-16gb-kit-ddr5-6000mt-s-cl30-beast-black-expo-d12276317.htm

@
Fritol (06.03.2026 09:39):  a jaký, že jste to tenkrát koupili HW? Optimalizovat hry můžeš i na PC, prostě vypneš některé detaily, zapneš FSR/DLSS, apod. Ve finále to velmi pravděpodobně nebude vypadat hůře než na konzoli. :)
@Rapier (05.03.2026 19:33):  Když jsem naposledy skládal PC co už je více jak 10 let tak jsem se s cenou po dodatečném vylepšení s grafikou a paměti dostal zhruba do těch 30K. Tak mě zajímalo jak moc velký je to dneska finanční rozdíl. Dneska už člověk čte jak se nedostaneš pod 50 když chceš něco výkonného a aby to vydrželo.
@Sasakr (06.03.2026 08:43): Mně se líbí, jak už tam naférovku zkouší Cyberpunk na 60 fps
https://youtu.be/dzVMFYdnskQ?si=NdjPa9bidCYwN-Qo&t=568
popř. tou dobou 2 dny starej Resident Evil https://www.youtube.com/watch?v=zFH6TpNfIYM

Přijde mi to jako úlet. Já si pro změnu zkusil stáhnout na S25 nativní verzi Hitman Blood Money (je tam první level zdarma) a frčí to 120 naprosto bez potíží. Myslím, že tehdy jsem to na PC hrál v 30, když to vyšlo :D
Nový Xbox bude určitě fajn pro ty, kteří nemají nejnovější, a nebo alespoň pár let staré PC.

Hrát na Xbox hry z PC zní rozhodně lákavě, zvlášť pro člověka jenž má desítky ne-li, stovky her na Steam. Většina navíc mraky her zadarmo na EPIC. Mají to dobře vymyšlené. 

@Paul (06.03.2026 08:27): předpokládám, že kancelářský software, apod. tam nejspíš nepůjde, ne? Pokud ano, pak by postrádalo smysl kupovat PC.
Tak on už dneska je ten Xbox někde úplně jinde oproti PS díky UWP aplikacím, ne? Všechny ty emulátory, co tam člověk může mít... https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Emulators_on_Xbox_One Kdyby mě někdo nutil koupit si konzoli, tak kvůli tomuhle to bude Xbox.

EDIT: Nenapadlo by mě, že je tohle možný :-D PC verze Xenia Canary prohnaná přes translation layer, aby šlapala na Androidu přes Gamehub. A dává to 60 FPS :-D https://www.youtube.com/watch?v=IqhCDArHYW8
@Jab (06.03.2026 06:57): Na tom xboxu dělají už pár let a je to celá jejich (Nadellova) strategie. Proto vydávaj svoje hry i na PSku. A tomu chtějí konkurovat právě tím, že Xbox bude PC a tudíž bude umožňovat všechno co PC, narozdíl od uzavřenýho PSka.
@Richmond (05.03.2026 19:44): Prečo smiať? Tiež sa mi také snívalo. Prípadne kniha od obľúbeného autora, ktorý už zomrel, ale nikde o nej nepíšu, ani nikto zo známych o nej nevie, ale v nejakom malom zapadlom obchode alebo knižnici ju majú. :)
@Tulareanus (05.03.2026 18:03): Se mi budeš smát, ale já už měl párkrát za život sen (v různých obměnách), že jsem byl v nějaké knihovně/obchodu se starožitnostmi a pod., kde jsem jako náhodou objevil číslo časopisu Excalibur/Score, které jsem vůbec neznal a v tom snu jsem měl pocit, že jako vím, že tohle je nějaké tajné číslo. No strašná vostuda, když jsem probudil :)
@Jack_Dark (04.03.2026 18:46): zhruba 25-35k za AM4, anebo 35-45k za AM5 dle preferencí, když díly nakoupíš tam kde jsou levnější, případně v akci a složíš si PC sám. Těžko říci konkrétní simu, záleží jaké máš požadavky.

@Peach (04.03.2026 21:34): to je pravda, nicméně je spousta lidí co nikdy žádný PS neměla, např. já, a koupila až PS5. PS4 hry se na PS5 dají také hrát, ne?
Jak to vidí pravověrní fandové značky netuším, ale těm je asi úplně jedno kolik toho vyšlo, stejně si koupí PS6 z principu. Zvlášť když jsou ceny HW jaké jsou.
@Zoltan (05.03.2026 18:03): Výborně! Ale co ty první čísla Excaliburu?! :) Já přemýšlel, že bych si nějaké ročníky Excaliburu nebo Score nechal svázat, jak to udělal Červ, ale vždy se nějak zarazím, že to pak nebude ono :)
@Paul (05.03.2026 16:49): Souhlas, ta recenze, tedy i samotný časopis, jsou luxusní :)).

A PS2 magazíny v PDF jsem nedávno také objevil, a jsem za to rád (protože ty fyzické, podobně jako Score a Levely, se mi už úplně nevejdou do bytu).

@Richmond (05.03.2026 17:20): Bohužel, jen 3-150 (myslím ještě bez jednoho nebo dvou čísel).
@Paul (05.03.2026 16:18): tak to je!
Nejdřív jsem se bál, že to nejsou kompletní scany, ale jsou.
Nebude Martin Ludvík protestovat? :-)

si zas dám po dlouhý době moje nejoblíbenější 2 čísla herních magazínů. Excalibury 59 a 60.
Lidi, co pak dělali diskmag Kelt. Absurdní recenze na super špatné hry, recezne na fiktivní hry (tubra ubra II!), které jsem léta sháněl.
@Bursoft (04.03.2026 22:11): oba moc dobře víte, že nejsem překvapen. :) Každopádně jsem to musel zmínit, protože 10 hod příběhová jednohubka s filmečkami na sebe strhává, tak trochu neprávem, veškerou pozornost.

Je mnoho další her které jsou herně lepší, akorát se o nich moc nemluví. Nemluvě o tom kolik lidí titul zakoupí a nikdy nedohraje, ale s tím bojují i tvůrci The Witcher 3 desítky hodinové hitovky jak jsem někde četl.

PS: nekopu do Sony aby bylo jasno. :) Máme do PS5.
@Jab (04.03.2026 21:57): To máš pravdu, ale vnímám to jako dva různé souboje. První je PS vs. ostatní konzole a druhé je PS vs. PC. V první válce to dle mého vypadá, že Sony drtí Microsoft. V té druhé musím říct, že už mi PlayStation nedává takový smysl jako u PS4. Tehdy jsem zapínala PlayStation kvůli všem těm skvělým Sony příběhovkám a na PC hrála jen starší hry. Dneska PS5 zapnu už jen výjimečně, když chci nějakou hru hrát spíše na gauči než na křesle a myš + klávesnice u ní není výhodou.