Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ahoj, tak zase řeším jeden takový technický problém a nevím si rady. Tak to zkouším tady, třeba mi někdo poradí. Jde o to, že mi v jedné hře padá hra vždy v jednom místě. Z diskuze na Steamu jsem se dozvěděl, že mám prostě blbou grafiku a tahle konkrétní jedna ve dvou misích v celé hře padá. Ok, řekl jsem si, že řešení by bylo nahrát Steam na záložní notebook, tam hru stáhnout, přes cloud nahrát, splnit tu misi tam a pak to přes cloud (nebo klidně i přes flešku) nahrát do původního stolního PC.

Jenže: Steam se mi stáhnul a aktualizoval, připojil jsem se do něj přes ten mobilní autenticitátor či co to je, ale hra mi tam prostě stáhnout nejde. Pořád to ověřuje ty místní soubory, vypočítává místo pro instalaci atd. A pak to napíše, že pokus trval moc dlouho a pak jakože error. Jenže jsem zkoušel i jiné hry (které na stolním PC nemám) a u těch není problém. Hned se začínají stahovat a instalovat. Nejdou jen hry, které jsou nainstalované i na stolním PC. Dobře - hru jsem ze stolního PC odinstaloval, ale stejně to nejde. A já nechápu, proč. Hlavně mi to na záložním notebooku ukazuje, že se nemůžu připojit ani k přátelům, tato položka je offline a nejde se taky připojit. Tak nevím.. Mohl by mi někdo poradit?

Samozřejmě mám na notebooku internet, normálně funguje, rychlost je super (přes kabel), ostatní hry se stahují, zkoušel jsem stolní PC vypnout, zkoušel jsem hodit Steam na stolním PC do offlinu, samozřejmě jsem PC i noťasu vyčistil tu stahovací cache atd., vymazal ty místní soubory, ale prostě nevím. Jiná možnost, jak to vyřešit snad není. Hra vyšla pouze na Steamu.
To vypadá ze ten pruser ohledně Zeldy/ Metroid Dread Kotaku už nerozdychá. Ještě tomu dali tresnicku na dort obrázkem letce z druhý světový v letadle kde jsou videt sestřely Japonců. Dělat velkej web o hrách bez Nintenda moc nejde a navíc ztratili už úplně jakoukoliv serióznost. Ne že by mi chyběli, vzásadě dobre jim tak.
@Drolin (12.05.2023 19:09): Určitě jsem ji někam už psal a zřejmě nebyla úplně stejná. Wotr tam určitě nebyl :)
Jo rpg, jako asi tam patří ještě Elite, Sonic, Syndicate nebo Transport Tycoon, hry co byli pro mně nějak zásadní ale vidím tam radši ty rpg. Do top 20 bych určitě dodal rozmanitější žánry.
@Charllize (11.05.2023 19:02): Super desítka, ač trošku moc rpgcentrická! :)

A vlastně si říkám, že ji vidím poprvé? Nebo si ji měl (dříve) na profilu?

Má desítka už asi zůstane stejná, když ani současné (z posledních let hrané) 10/10 tituly tam nemají se šanci podívat,

1. Fallout 2 (1998)
2. Planescape: Torment (1999)
3. Vampire: The Masquerade - Bloodlines (2004)
4. Umineko no Naku Koro ni Chiru (2009)
5. The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure (2008)
6. Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
7. The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery (1995)
8. Albion (1995)
9. Chrono Trigger (1995) 
10. Thief II: The Metal Age (2000)
@Jab (12.05.2023 08:43):  To bych se neodvažoval tvrdit. Pár kousků tu má výrazně víc hodnocení ale dost her nepřekročilo hranici pro reprezentativní hodnoceni nijak výrazně.

A samozřejmě, že jde o něco jiné, ale korelace tam je jasná. Nové, revoluční či jinak zásadní hry se často víc hrají a/nebo se zapíšou do paměti silněji-> větší tendence že si je někdo znovu zahraje z nostalgie/ někdo bude chtít vyzkoušet kořeny žánru. Nikde jsem neřekl že se tyhle věci vylučují.

@BINGMAN (12.05.2023 09:40): Tak vzhledem k tomu, že pokud pomineme obskurdní fanbase Mafie, pak by podobný žebříček nedopadl o moc jinak ani v evropě/ČR tak bych to označil spíš za zapadocentrický.
Ten žebříček byl sestaven tak, že se zeptali několika lidí z branže, jaký je jejich top 10 her. Není to žádný "exaktní" žebříček nejdůležitějších her, ale jen žebříček popularity. A ano, je značně americko centrický :)

Takže bych se nad tím zbytečne nepohoršoval
@Kunick (12.05.2023 08:30): Tak ten top 100 je tady na základě i více hodnocení.

Jinak já souhlasím s tím konceptem. Však třeba první Civilizace (která tam není btw). Ale že vydrží zábavnost a hratelnost je imho něco jiného, než jak hra posunula žánr/přinesla něco nového. Může to ale samozřejmě být i jedno s druhým.
@Jab (12.05.2023 04:48): Nemyslím že jde o idealizaci.Jen realisticky zvažuju to, že koncepty či konkretní tituly, které se zachovaly musí mít nejakou pridanou hodnotu. Zkratka šance že se bude vzpomínat na průměrnou hru je nižší než na ty skvělé nebo naprosto příšerné. Obzvláště pokud se jedna o docela velké množství hodnotitelů čímž se potlačují lokální extrémy (proto jsem taky napsal, že je to rozhodně lepší než DH Top 100).

S tím návratem souhlasím, spíš jsem se snažil říci že většina lidí nemá čas a chuť se ke hrám vracet ve větším množství (je jasné že každý bude mít nějaký "ten svůj titul").
Dalsi zebricek o nicem.. :) Co zavodni, sportovni hry ? Pokemonu jak nadelano. Fallout 3? ahahaha atd. , atd. :)
@Jab (11.05.2023 22:27): Titulek "the greatest of all time" už nějak tak naznačuje, že jde o průřez historií a tedy jakkoliv můžu tvoji výtku chápat, pak prostě neplatí. Pokud zůstanu u Maria, pak všechny díly jsou skvěle hratelné i dnes. Jen pro nové hráče přinášejí jiný typ vstupní bariéry. A jen málokterou hru hraji vícekrát a tak to bude mít většina hráčů, pomineme-li nostalgiky. Já třeba loni poprvé rozehrál a dohrál první Zeldu a skvěle se bavil. A ostatně existuje spousta epizodických pozorování na internetu, kdy rodiče představí dětem hry svého mládí aniž by to vyvolalo v dětech osypky. Čiště proto, že ty hry jsou dobré (protože na špatnéúprůměrné se vzpomíná míň)
@Kunick (11.05.2023 21:53): Jako rozuměj... To bych si do svého top 100 dával třeba první PC RPG z konce sedmdesátek nebo dokonce Dungeon Master třeba. Uznávám jejich přínos žánru. Ale ani by mě nenapadlo je hrát či znovu hrát.
@Kunick (11.05.2023 21:53): A v čem je zásadní, aby v top 100 byly zásadní tituly? :) Nebudu přeci uvádět první 3D akci s mouse lookem v rámci nějakého žánru, když ta by dnes nikoho nebavila. K čemu by v takovém žebříčku strašidla třeba Dune 2? Ostatně i ten Doom tam je úplně zbytečně. Stejně tak tetris aj.
Zrovna všechny Mario tituly jsou fakt důležité a posunuly žánr/ něco nové přinesly. Osobně bych tam některé tituly nezařadil ale pokud to srovnám se stovkou tady na DH, tak mi příjde daleko lépe reflektující zásadní tituly
Středoevropanům bude žebříček založenej na žebříčcích 690ti nebo kolika lidí z nichž většina jsou amíci co vyrostli na nintendu připadat na hlavu :)

Oni by zase nechápali náš žebříček, kde by figurovaly takový úchylárny jako Gothic, Stalker, Mafia..
@Subject 13 (11.05.2023 18:46): Žebříček samotný mi přijde taky na hlavu. A navíc tam dali chybný obrázek ke hře Pokémon Red a Blue (25). Mew se nikdy nedal chytit volně v terénu (respektive rozhodně ne legálně).
@Zoltan (11.05.2023 20:20): Těžko to rozlouskneme, když ještě Olejník nebyl na světě.

Left 4 Dead 2 mě také dostalo.

@Jumas (11.05.2023 20:22): Podobně jako s těmi GTAáčky mi přišlo podivné to, že Mass Effect 1 je až za druhým dílem. Nemůžu si pomoci, ale jednička mi vždy přišla daleko lepší, než dvojka. 

@Malignus (11.05.2023 20:22): Také netuším. Když už, tak místo jednoho Maria tam mohl být alespoň jeden Sonic.
@Subject 13 (11.05.2023 18:46): Jako když jsou v žebříčku nejlepších her všech dob tituly jako Sims 1 a 2 (jednička dokonce 41.), tak nemůže být relevantní. A že jsou tam tři GTAčka (III - V), ale není mezi nimi Vice City, je až k smíchu. Minimálně trojka tam nemá co dělat. Revoluční hra to je, ale jedna z nejlepších ani omylem.
@Subject 13 (11.05.2023 19:38): Byl, ale jen díky tomu, že je hra podle pravdy.

Jinak ten žebříček se mi také moc nelíbí, hodně zásadních titulů chybí. A obsahuje i nějaký ten vyloženě mizerný titul, přičemž první a druhý díl (oba geniální) téže značky chybí. A z IE her minimálně ten Planescape Torment musí být. Co tam dělá Left 4 Dead 2?
@Richmond (11.05.2023 19:53): Tak řeší se hry a můžeš je porovnávat jak jsi se u nich bavil. Ja vím ze to není žádná vysoká škola a hloubka oceánu. Ale podle mně úplně ta prvotní věc co u hry mas je to jestli te bavi nebo ne. Ty detaily proč te to bavi můžeš samo pak pitvat roky :)
Ale dobre můžeš ten žebříček ještě brát jako dle obecné důležitosti, jak se to prodávalo, kolik to hrálo lidi, jaký to mělo dopad na herní průmysl, jak o tom smýšlí masa světové populace atd. Tam se taky úplně vyhneš žánrově a mechanicky a porovnáš to a seřadíš :)
@Charllize (11.05.2023 19:27): Pokud to byl výběr z velké části vývojářů a developerů, tak ti k k tomu třeba mají jiný, techničtější, přístup.

A když už jsi sem dal Tvou desítku, tak zde je má. 10. místo není vůbec objektivní, ale s tím nic nenadělám:

1. Planescape: Torment
2. Thief 1
3. Deus Ex
4. Fallout 2
5. Heroes III (ano, římsky :-))
6. Doom
7. S.T.A.L.K.E.R.
8. Zaklínač 1
9. Deus Ex 3
10. Space Engineers
Tyhle žebříčky napříč všema kategoriema moc nechápu. Jak poměřovat Tetris a Dark Souls? :)