Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Software

Nevím jestli to někoho tady zajímá, ale tohle možná bude solidní fiasko. Unity (engine) mění obchodní podmínky.
https://www.reddit.com/r/gamedev/comment ... ss_model_will_start/

Bude účtovat podle instalovaných a inicializovaných her (tj. nikoli podle výdělku z prodejů). To by mohl být docela velký průser především pro mobilní hry. Ještě neobjasnili jestli to bude jednorázovka vázaná k nějakému účtu, nebo to bude vyloženě na každou jednotlivou (i opakovanou) instalaci. Normálně by se nad tím asi nikdo nepozastavil, ale jejich definice tady nejsou úplně jasné.


Co ale určitě nasere hodně lidí je, že se to bude týkat i již vydaných her které tento engine používají.
Nepozoruje tu někdo najednou extrémní nárůst spamu? Od včerejška desítky emailu. Naštěstí to časem začalo samo padat do spamu. Ale je to třeba 5 mailů za hodinu a nějak to neustává. Je to ten samý text jen jiné jméno odesílatele.

Z mé strany jsem leda tak zaregistroval svůj email na AMD abych claimnul Stafield.
@Garion (24.08.2023 00:46): Hotovo, povedlo se. Ještě jsem bojoval s bootováním do alternativního recovery módu, ale i to se nakonec podařilo a instalace pak naštěstí proběhla úplně hladce. Takže teď mám starý telefon s novým Androidem. A jede to i překvapivě plynule. Čekal jsem (zvyklý z PC světa), že nový OS bude náročnější, ale zatím mi to tak nepřipadá.

Pro zajímavost - zvolil jsem PixysOS. Snad je to důvěryhodný systém :)
Hojec,
Funguje vám xbox aplikace na PC ?
Prý potřebuji aktualizaci / dám aktualizovat a aplikace se prostě rozhodne nefungovat..
TLDR: Snažím se na starý telefon Xiaomi redmi note 4 nainstalovat neoficiální verzi OS a nejde mi to.

Prosím o radu zkušenější mobilisty. Mamka vyřadila starý telefon Xiaomi redmi note 4. Oficiálně na něj vyšel Android 7 a pak už nic. A řada aplikací (jmenovitě třeba Mobilní banka) vyžaduje minimálně Android 8. Chtěl jsem to tedy vyřešit instalací nějakého neoficiálního OS z XDA developers fóra.

A zasekl jsem se hned na začátku. Nejde mi odemčít bootloader. V telefonu mám povolené USB ladění, do PC se mi podařilo nainstalovat USB ovladač a mám zprovozněné ADB platform tools. Když v ADB platform tools zadám příkaz k restartu, tak to funguje, tedy připojení s PC je asi ok.

Když zkusím restart do bootloaderu (adb reboot bootloader), tak se telefon restartuje, najede logo "fastboot", chvilku tam svítí (nějakých 10-20 sekund) a pak se telefon znovu restartuje do normálního režimu. Nezobrazí se žádná chyba a netuším, jestli je to normální chování.

Zkusil jsem tedy ještě stáhnout MiFlash unlock přímo ze stránek MIUI a tenhle soft je naprostá tragédie. Tváří se, že telefon není připojený, i když je (ADB hlásí připojené zařízení).

A netuším, jak dál. Potřebuju odemknout bootloader, ale všechno, co jsem zkoušel, končí ve slepé uličce. Budu rád za jakékoliv rady.
Koukám, že Messenger Lite v půlce září končí. Je nějaká jiná eventualita, kterou bych mohl použít místo klasického Messangeru? Asi ne, což?
Ani jsem netušil, že Samsung Notes umí v podstatě vše co bych potřeboval. Bohužel mám tabled od Xiaomi (Xiaomi Pad 5) kam Samsung Notes instalovat nejde. Budu se muset podívat po nějaké alternativě.

Tern převod textu by měla umět aplikace Nebo
@Cobot (16.08.2023 10:24): Používám také Samsung Notes na Galaxy Tab S8, je to skvělý poznámkový blok. K ručně psanému textu lze vkládat jak odkazy (přes vložení textového pole), tak obrázky, a to buď ze souboru, nebo rovnou z fotoaparátu (obrázky poté můžeš ořezávat, ukotvit, měnit velikost...). Lze vkládat audio soubory, umisťovat je kamkoliv do textu, měnit lze také rychlost přehrávání, případně lze rovnou hlasem vkládat hlasové poznámky. Texty z webu nejsou problém, včetně formátování. Přepis psaného textu do digitálního funguje buď v reálném čase, včetně české diakritiky, nebo lze převádět psaný text i zpětně. Funguje to výborně.
@Cobot (16.08.2023 10:24): Používám samsung notes, hotové poznámky si pak vyexportuju v pdf a házím na onedrive. Obrázků jde vložit 500 na poznámkový blok. Zvukové soubory jdou připojit k souboru, nejdou přímo začlenit do něj a pravděpodobně nepůjdou vyexportovat mimo aplikaci samsung notes. Ohledně odkazů a textů z webu nevím, jestli jde.
Používáte někdo ruční psaní poznámek tablet se stylusem? Předpokládám, že u většiny asi dominuje ipad s Apple OS, ale mě zajímá android. Jaké používáte aplikace? Zajímá mě hlavně možnost kombinace ručních poznámek a současně vkládání odkazů, obrázků, zvukových záznamů a textů z webu.

Také mě zajímá přepis psaného textu do digitálního. Koukal jsem, že to umí aplikace Nebo. Máte s ní někdo zkušenosti jak dobře to funguje? Případně jiné aplikace, které umí to stejné.
Dneska jsem si při zálohování všiml, že mi nějak narostl swap. Je to na SSD, takže čert to vem, ale není 100 GB přece jen trochu moc? odkaz
Youtube či Apple Music jsou v pohodě, ale Tidal je Tidal. Spotify jsem nezkoušel. Kdo šetří má Youtube Premium (vč. Music), a je spokojený. Kdo je naložen v applím ekosystému, má Apple Music. Kdo má rád kvalitu, má Tidal. Kdo poslouchá reklamy, má free Spotify. Na apple airpodech pro 2 bych možná nějaký rozdíl mezi Tidalem a nižším datovým tokem poznal, ale nevychutnal bych si jej. Ale na sennheiserech HD540 Reference 1 z roku citrón za pár korun plus R2R zesilovači si rád poslechnu kvalitní nahrávku. Audiofilní špunty a dap jsem zahodil v jménu jednoduchosti a nahradil airpody, stejně dobře by se daly využit jiná wireless sluchátka... tam by mě absence Tidalu nevadila a stačilo by Youtube music. Ale doma si rád poslechnu co Tidal nabízí v kvalitě v jaké to nabízí. Jsou různá dobrá sluchátka. Někdo jede na špuntech, já ne. Mám rád pocit že na hlavě nic není. Proto ta stará sluchátka. Jsou i jinak a možná lépe znějící velká náhlavní sluchátka. Ale nejsou tak lehounká. A stojí třicítku a víc. Možná sedumdesát abych fakt měnil. S hd540 ref 1 zapomenete že máte něco na hlavě. Ale je k nim potřeba lampový zesík nebo r2r od audiogd, které zní tmavěji než běžné světle znějící a superdetailní zesíky. HD540ky jsou světle znějící sluchátka, proto se napojují na něco co jim dá trochu tmavší a tekuté hutnosti. A už jsem psal že hd540 na filmy nemají konkurenci? A ve hrách ? .-) Nebasují tolik ale zvuk mají krásně přirozený a vzdušný. https://youtu.be/h43tT_2Npx8 , https://youtu.be/U89thSdt4x8 . R2R je externí zvukovka pro velká náročná sluchátka. Na její RCA výstupy se dá za ní píchnout intergrovaný zesilovač pro bedny a překlikávat si zvuk na sluchátka nebo do beden. A jeden tip na závěr - pokud si budete hd540 na ebay kupovat, berte ty co mají originální slehlé šedé molitanové náušníky. Zní o třídu líp než jakékoliv náušníky které se na to dají přikoupit. Nejlépe prej hraje 600ohmová Gold verze Reference 1, já mám obyčejnou verzi 300 ohmovou. To zda jde o 600 nebo 300 ohm verzi jde poznat dle sériového čísla sluchátek. Zkoušel jsem reference 2, různá stará AKgčka, jiné velké sennehisery, a 10 jiných ale vše šlo do krabice a zůstávám u Reference 1. Do sluchátek lze při vícekanálovém zdroji zvuku (při hraní nebo u filmů) zapnout ve Windows DTS Headphone: X nebo Dolby Atmos for Headphones. Líp zní DTS Headphone: X - trochu změkčí zvuk ale dobře ho prostorově napozicuje. Hudba zní samozřejmě nejlíp bez spatial efektů.
@Kwoky (13.07.2023 14:31): Android 7 je ještě v pohodě, je to sice staré, ale stále hojně podporované. google stále podporuje Android 2.3+.. Být tebou, tak se obrátím přímo na tvůrce aplikace, jestli by nemohl vytvořit verzi pro starší Androidy, neměl by být problém, neni to tak těžké... v podstatě ti může nalinkovat starou verzi aplikace, která ještě starší Android podporovala. balíčky apk se uchovávají i přímo na google. ;) já sám stále buildim aplikace na android 4.4+
Imho už to i trochu vypadlo z módy a dělá se to méně často. Asi i vlivem přeci jen už delší softwarové podpory od výrobců. A i tím, že nadstavby výrobců už fungují celkem normálně rychle.
@Kwoky (13.07.2023 14:31): Konkretni instrukce nemam, ale budes zarizeni muset (predpokladam) nejdriv rootnout a potom tam flashnout nejaky uplne jiny flavor/build (Android) OS. Jestli je ten tvuj link to prave orechove netusim, bude to hodne zalezet na specifickem telefonu, a to vcetne postupu, jak to flashnout. Budes se muset asi probrodit XDA a pripadne YouTube (videl jsem tam nejake PixelOS navody) a nejak to slozit dohromady.
Jaký je postup, když výrobce telefonu už neposkytuje aktualizace a vývojář aplikace starou verzi systému přestane podporovat? Rád bych aktualizoval jeden starší telefon (Xiaomi Redmi Note 4, Android 7) na nějakou novější verzi, ale nikdy jsem to nedělal, tak budu rád za nasměrování. Zatím nejdůvěryhodněji na mě působí tohle, ale instrukce jsou hodně stručné a moc je nechápu.
@Kwoky (26.04.2023 23:46): tohohle se nezastávám. Klidně ať se to zruší za mě. Holt je to prostě to české řešení, kdy se mhouří oči nad porušováním zákona, a vybírá se to jinde.

Já to vlastně říkám z pohledu člověka, který chce užít nějakou hudbu. Třeba jako podklad pro kolekci nějakých tvých fotografií. Pokud není ten autor zastupován, musíš se pídit přímo po něm a žádat ho o dovolení a řešit s ním prachy individuálně atd., což často je dost náročné, zvlášť s cizinci a zvlášť, pokud jsou mrtví a řešíš to s dědici. S OSA se na nic neptáš, prostě dáš předem danou (relativně asi menší částku, než by byla na té soukromé úrovni) a je hotovo.

@Pluto (26.04.2023 23:52): Ale jo. Úvodní poplatek je 500 korun a ten mi byl už vrácen opravdu mnohokrát. No a režijní náklady jsou zhruba ta pětina. A poplatky za prázdná média už jsem asi nějaké zaplatil, ale to nedokážu říct.
@Dan9K (26.04.2023 23:25)"Vtip je v tom, že OSA není nepřítel, ale pomoc." 

Z tvého úhlu pohledu hudebníka to tak může vypadat. Z mého pohledu fotografa a IT člověka je to přesně naopak. U paměťových karet to teď vychází tak, že jde do autorského fondu víc peněz, než kolik dostane výrobce. A kolik tisíc jsem zaplatil do autorského fondu na externích discích, to už radši nepočítám.
@MCZ (26.04.2023 19:34): já se musím vyhranit proti tomu jednomu hodnému pánovi. Ten jeden hodný pán je náhodou člověk, který tomu vlastně šéfuje, což je drobný detail.
To je jak kdybychom řešili vládu, já řikal, že znám osobně premiéra, a ty si tím pohrdl, že je tam přece ještě spousta dalších lidí. No je no. A znám i pár dalších.

Co se týče tvého druhého odstavce, souhlas, je to tak, na druhou stranu je to ale prostě spravedlivé. Nemusí se nám to líbit, ale je to zkrátka objektivní klíč. Ve chvíli, kdy by byla komise kvality nebo něčeho, která by určovala, co se má jak moc hrát, tak je to už jak za komunistů, To snad nechceme.

A že někdo někoho šel buzerovat z OSA. Je to holt jako kritizovat úřad, protože ta jedna úřednice byla svině no. To se asi může stát, že člověk narazí na dementa. Nikdo by neměl nikoho buzerovat za to, že hraje svojí nenahlášenou tvorbu. Být nezastupován je svaté právo každého autora. Vtip je v tom, že OSA není nepřítel, ale pomoc. Když je člověk nezastupován, tak je mnohem složitější tu jeho hudbu legálně užít. Samozřejmě pokud neaspirujeme na zrušení autorství, to pak ano, pak je OSA nepřítel :-)

Já jsem právě na svém příkladu ukázal, že OSA hodně podporuje ty menšinové věci. Přijde mi, že autorská odměna v řádu desetitisíců za jeden koncert je docela fajn. A na výročních cenách jsou všelijaké kategorie typu nejhranější mladý skladatel do třiceti let a obvykle to vyhrávají fakt lidi, kteří jsou na začátku svých zajímavých kariér a tohle jim hodně pomůže, protože se to pojí s finanční odměnou.

Jinak nepsal jsem "jen" 20 procent. Psal jsem, že ta výše je určitě k diskusi. A rozhodně mě to sere víc než tebe, protože já reálně o ty prachy přicházím. Na druhou stranu si uvědomuju, že to taky něco stojí. Je ale otázka, jestli musí stát celá ta sranda 200 milionů. Mám pocit, že by mohlo stačit míň no.
@Dan9K (26.04.2023 05:35): Je hezké, že znáš jednoho hodného pána z OSA, já zase znám dost lidí, kteří tak dobré zkušenosti neměli. Koneckonců internet/sociální sítě jsou plné historek malých muzikantů o tom, kterak je někdo z OSA přišel buzerovat kvůli tomu, že hráli svou vlastní nenahlášenou tvorbu a tak dál a tak dál.

Každopádně s tou hraností jsi přesně trefil hřebíček na hlavičku. Těm nejhranějším, resp. nejohranějším interpretům v českých rádiích, televiziích atd. - která s několika světlými výjimkami pouštějí pořád to samé - se všichni skládáme každým zakoupeným paměťovými médiem, mobilním telefonem a kdoví čím ještě - na solidní příspěvek za kdejaký škvár, který oni složili před několika dekádami a který se na playlistu otočí minimálně jednou denně, zatímco současní interpreti, kteří jsou třeba plodní (kvalitu sem tahat nebudu), ale vůbec neaspirují na to, aby byli populární a hráli je třeba v těch kadeřnictvích, ale jinak jedou šňůru klidně několikrát do roka, úplně utřou.

A organizace, která tohle zbytečné přerozdělování organizuje a sama si ukousne "jen" 20 %, je podle tebe férová? To mám asi jinou představu o férovosti. Tímto bych každopádně tuhle zbytečnou odbočku od původního tématu (Spotify) ze své strany uzavřel.
@MCZ (25.04.2023 23:23): tušil jsem, jestli na OSA dojde :-)
Já jsem jí zastupován, můj drahý profesor hlavního oboru Ivan Kurz (obecně známý jako autor hudby například do Četnických humoresek ale i dalších) je předseda dozorčí rady. Je to ten nejhodnější a nejčestnější člověk, co snad znám. Jelikož jsem k němu pět let docházel týden co týden, myslím, že do té organizační struktury lehounce vidím, často jsme se o tom bavili. A opravdu můžu říct, že OSA je prostě férová organizace a nejsou v tom nečestnosti. Můžeme se bavit o morálnosti tohoto či tohoto poplatku, ale OSA ve svém jádru má naopak velkou podporu menšinových žánrů a umělecké hudby. Ten rozdíl výplat je úplně neuvěřitelný. Abych byl konkrétní a transparentní ve své vlastní zkušenosti; za jednu písničku v rockovém klubu (pokud úplnou náhodou se to na OSA hlásí) je cca 50 korun. Populární hudba (kam patří i rock) má koeficient 1 a je za to nejmíň, co může být. Naopak 10 minutová orchestrální skladba vážné hudby v Rudolfinu je za cca 15 000. Vážná hudba má tuším koeficient 12 a je tudíž velmi zvýhodněná. Roli hraje samozřejmě i velikost prostoru. Avšak možná ne tak velkou, jelikož 30 minutová orchestrální skladba v sále několikrát menším (Lichtenštejnský palác) je za 25 000. Na podkladě těchto adresných plateb se následně vyplácí i paušální neadresné platby (což jsou ty prokleté poplatky například za prázdná média nebo poplatky za rádio v kadeřnictví), takže těm nejaktivnějším a nejhranějším se platí poměrově nejvíc i v tomto a těm, co už 20 let nikdo nehrál, chodí třeba tisícovka za rok no. Ale je pozoruhodné, že opravdu chodí nějaké to všimné i autorům, kteří nejsou hráni třeba několik let vůbec. Ale je to opravdu jen pár stovek.
Rozpis toho, co je jak ceněno, je transparentní a srozumitelný, i když je to relativně složitý systém. Ve vedení OSA ale opravdu nejsou lidi, kteří by fandili Slavíkům. Výroční ceny OSA jsou jediná skutečně objektivní hudební cena, protože je prostě postavená na tvrdých datech.
K diskusi může být určitě výše režijního poplatku OSA, která je i s připočtením DPH 24 %.
Takže realita je, že z toho "rance" jde tedy 20 % OSA, něco pozřou daně a zbytek jde skutečně autorům.

@Garret (25.04.2023 21:26): přiznám se, že já byl vždycky velký pirát v té hudbě no, stydím se :-)
@Garret (25.04.2023 21:26): Tak úplně nemůžu říct "vsechno" už jen kvůli té dostupnosti, různým raritám atd., ale nějakých 10+ let si hudbu kupuju - spoustu desek jsem si pořídil nejdříve na 7digital a posléze na Google Play (než obojí zrušili) a nyní používám Bandcamp.

Tedy nevím, nakolik mi to dle tebe dává/upírá právo Spotify kritizovat, ale je docela common knowledge, že jej muzikanti berou spíše jako nutné zlo, než finančně fungující alternativu k prodeji fyzických nosičů. A nemusí jít přitom pouze o menší interprety, v minulosti Spotify kritizoval např. Thom Yroke z Radiohead. Přirovnal jsem to prve k uložto, ale napadá mě ještě trefnější - naše česká OSA, která si rozdělí ranec mezi sebe a pár nějakých slavíků a zbytek může být tak maximálně rád, že je rád. Třeba i ta Apple Music je v tomto ohledu mnohem férovější služba.

Je mi samozřejmě úplně jedno, jak si kdo hudbu pořizuje, legálně nebo méně legálně, ale předplácet si Spotify s pocitem, že podobně jako v případě filmových/seriálových streamovacích služeb půjde řekněme rozumná část peněz zpět tvůrcům obsahu, je zkrátka naivní a zcela mylná představa. A k tomu je to technologicky podřadný produkt.
@Garret (25.04.2023 21:26): Moc netuším, jak spolu souvisí (ne)kvalita zvuku Spotify plus (ne)podpora autorů se způsobem, jakým se lidé dostávají k muzice. Nicméně i tak mohu napsat, že třeba já mám doma stovky originálních CD a alb v bezztrátových formátech (především FLAC) a další pořizuji i v dnešní době. Empétrosky nekupuji, stejně tak ani LP (nemám gramofon). U poměrně značné části toho, co poslouchám, to ani moc jinak nejde, neb na Spotify tato alba ani nejsou. Lhal bych ale, kdybych tvrdil, že jsem si nikdy žádné album z netu nestáhl. Jenže ono je to tak trochu podobné, jako se staršími hrami, mnoho desek už ani v distribuci nenajdeš, tudíž warez je mnohdy jediná možnost.
já myslím, že je to skvělá věc, jak v dnešní době přesvědčit masy lidí alespoň k nějaké podpoře těch muzikantů. Ti mají na výběr ze dvou věcí, buď si to všichni stáhnou zadarmo, nebo aspoň něco dostanou skrz to Spotify. Je skvělé, že je to otevřené všem a nahrávat muziku tam může každý.
Představa větší podpory je fajn, to ale člověk těžko může dělat u všech oblíbených kapel (a schovám si to spíš pro ty české) a bude to vždycky záležitost menšiny.

Za mě je spotify skoro zázrak a otázka kvality těch samotných tracků je jiná otázka než debata o celé té platformě jako takové.
@Dan9K (24.04.2023 17:22): Spotify je hrozná tragédie.

Chápu tu free verzi, ale co se týče podpory interpretů, dávat peníze za placenou verzi Spotify je s nadsázkou to samé, jako mít premium verzi nějakého uložto. Tj. podpora (menším) tvůrcům obsahu v podstatě nulová, uživatel platí především službě, která ještě k tomu nenabízí nějak zvlášť vysokou technickou kvalitu.
@Jab (24.04.2023 18:01): děkuji, no je to teda na dolní hranici přijatelnosti :-)
zase si nechci hrát na to, že slyším rozdíl mezi nejlepší MP3 a wavem, neslyším (a tím pádem lehce podezřívám ostatní, že by to reálně slyšeli), ale free spotify už bych teda nechtěl :-)
jde nějak zjistit v jaké kvalitě ty písničky na spotify jsou? Co je to vůbec za formát? Moh bych se zeptat kytaristy, co to na spotify posílá, ale z něho něco zjistit :-)

Mně asi nejvíc na Spotify vadí, že má pevně dané tagy, takže když to mám propojené s last.fm, tak mi to neumí načíst, když dělalo písničku víc lidí, ale co je horší, přidává mi to tam ty věčný "remaster 2008" třeba, takže mi to mrví statistiky.
@ZephyrCZ (23.04.2023 13:15): taky mě to překvapilo. poslouchám v autě s podprůměrnou kvalitou repro a na špuntech (Buds 2 Pro) a při porovnání dvou stejných songů je ten rozdíl dost propastný u obou reprodukcí. hrabal jsem se v nastavení a myslel jsem, že tam něco musím mít blbě, ale jediný equalizer používám přímo v telefonu. je to škoda, Spotify je opravdu lepší v doporučování a lépe se ovládá, ale zůstanu u YTM.