@
Tulareanus (15.11.2021 17:00): takže ani ty nevidíš, že jsem reagoval na Jaba, který si ze mě dělal srandu první? Já jsem to skutečně za útok považoval a chtěl ho, protože už mě nasral :-) Ale to byla docela výjimka.
Jinak ty skutečně nevidíš rozdíl mezi tím, když se dva například baví o globálním oteplování a oba si o tom druhém myslí, že se mýlí a chtějí se (marně) přesvědčit svými argumenty a mezi tím, kdy jde o osobní preferenci? Mně je úpřímně úplně jedno, jak to máte vy a popisoval jsem pouze, jak to mám já. Nebyly to argumenty, ale o reakci na AlieNa, který nevěděl, proč by to měl dělat bez módů. Zde se nejedná o žádnou absolutní pravdu, ta tady v tomto případě, si troufám říct, možná ani neexistuje. Jediný argument, který jsem použil, byl, že pak není objektivní zhodnocení třeba zde na databázi, což si samozřejmě odbyl tím, že objektivní hodnocení neexistuje. Prostě hrozně rád slovíčkaříš, i když ti, doufám, muselo být jasné, že nemám na mysli skutečně objektivní hodnocení, ale o "subjektivně objektivní" hodnocení. Nevím, jak ti to vysvětlit. Prostě, že daný uživatel nemá potřebný podklad k tomu, aby jeho hodnocení bylo relevantní. Ale to byla jediná věc a je mi to taky v podstatě buřt. Ty mé příklady byly o tom, že to JÁ vnímám jako podobný zásah do díla a je pro mě buď nepřípustný nebo nežádoucí. To, jak to máš ty, nebo ostatní, vůbec nerozporuju. Ale možná to máš ty jinak a potřebuješ kecat lidem do života, jaké preference mají mít a proto to bereš jako argumentační bitvu, i něco takového.
Jako kdybych tvrdil, že se mi líbí žlutá, tobě se líbí modrá. Jak chceš o tomhle argumentovat? Můžeme si tak maximálně napsat, proč se nám líbí žlutá a modrá ne a naopak, ale napadat to a že s tím nesouhlasíš?
Jinak k té hudbě. Všemi oblíbená OSA to dělá tak, že jakékoliv dílo se stává dílem a může se nahlásit ve chvíli, kdy je "v jakékoliv objektivně vnímatelné podobě". A tady je možná kámen úrazu. Ty vnímáš jako to dílo nahrávku. Protože tak to je v poslední sto letech většinou. Ale dílo je dílem, i když ho zahraju jen jednou a nikdo to neuslyší.
A ve vážné hudbě je tím hlavním dílem notový zápis, nikoliv nahrávka. Proto, když chceš dělat cover toho díla, je zapotřebí změnit ten zápis. To, že to zahraješ jinak, není cover, ale jiná interpretace.