Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

uau Ringo vs. Tulareanus, Dan9K vs Jab

vyřešíme to pěstmi, nějakým deathmatchem, dáme si westernový souboj, anebo, a to je asi pravděpodobná varianta, se tady budeme srát dál :-))

navrhuji se sejít, dát nějaký deskovky, nebo si uděláme spolu iq test, poměříme penisy. Všechno jde hele :-)
Chlapi, sorry, ale hysteričtější debatu jsem už dlouho nečetl. Jste všichni vesměs chytří lidé, je vám, předpokládám, kolem třicítky nebo víc, tak proč se tady proboha hádáte o takových prkotinách. Pokud vám připadá, že se vás někdo nějakým způsobem snaží urazit, tak mu nelijte vodu na mlýn tím, že mu budete odpovídat. Buď se bavte k věci, nebo ho ignorujte, taková debata se stejně nedá vyhrát. Snad nečekáte, že se v jednu chvilku rozevře opona, sestoupí trubadůři a celá DH se otřese potleskem ve stoje za to, že jste svého názorového oponenta definitivně udolali :).

@H34D (15.11.2021 17:45): "Věřím, že Aimlezz dostal vše, co hledal." 

Ještě mi chybí, aby se lidi naučili můj nick psát se všema Z, Hede. (jk, víc jedno mi to být nemůže; cringe nick z třinácti let je cringe nick z třinácti let :D)

@AlieN (15.11.2021 17:36): V principu mody dodělávající původně zamýšlený obsah vítám, ale v principu to bývá takové rozpačité. Třeba právě v těch VtMB bylo vidět, že některé questy se do finální hry nedostaly oprávněně a oproti zbytku vyčnívaly v tom, že působily extrémně amatérsky. Ale třeba docela povedený mi připadá Restoration Mod pro Fallout 2.
@Tulareanus (15.11.2021 17:49): :-D :-D :-D Tak ses vyplakal Tule :-)

"najegocentrickejší, najpanovačnejší, najkonfrontačnejší a najublíženeckejší človek na DH, ktorý medzi riadkami/nepomenovane rád napáda ľudí "

A pak kdo tu umí dokonale popsat sám sebe. Nepřijde ti divné, že ti tu už mnozí v podstatě napsali, že si vlastně tohle v konečném výsledku přesně myslí o tobě?:-) 

A naučte se někteří chápat význam věty. Já jsem nikomu konfrontační styl diskuse nevyčítal. Jen se podivuji, jak někteří vnucovači názorů považují za konfrontaci to, že si někdo nenechá něco někým vnutit. Takže teď trochu ze zábavy konfrontačně na ty tvé flustance.

Že považuješ mé hájení staromilců v případě, že se je snažíš snížit jako na něco otravného, co odezní, až snad vymřou, nebo co, a pak bude ta správná nová doba, za útok na svou osobu a svůj styl uvažování, to už je jen takový obrázek o tobě, nikoliv o mně. Ty to odstartuješ nějakým jedem a pak se divíš, že někdo na ten jed taky něco napíše. Fakt "dokonalý" moderátor diskusí :-D

To, že si tu hraješ na nějakého nadřazeného admina, a máš pocit, že ostatní jsou tady tví podřízení a budou tě poslouchat, to ani nemá cenu rozebírat.

Jo, a lítost, tu si nech pro sebe, lituj sebe, nic jiného ti ani nezbývá. O jaké ublíženosti v mém případě to tady pořád meleš, já se tady bavím, směji těm nesmyslům a ty tady koukám reflektuješ své vlastní pohledy do zrcadla. Mě fakt nelituj, já se mám skvěle, lepší to být už snad ani nemůže, zatímco ty vypadáš, že jsi samý mindrák. Zkoušet si kompenzovat své mindráky tady podsouváním nějakých keců o něčích dětech a rodině.... Máš ty vůbec nějakou? Máš vůbec někoho? Protože já to tady beru jako velkou srandu, právě proto, že jsem dospělý člověk s rodinou a dětmi a tak mě baví něčí představa, že tady budu někoho poslouchat. A tuhle bublinu beru prostě jako formu bizáru, nepočítám-li ty, s kterými mám přátelský vztah a bavíme se normálně. Zatímco ty se můžeš koukám zbláznit a asi je to tady ztělesněním veškerého tvého světa, který ti tady někdo asi nějak nabourává. Takže jestli tady někdo ublíženě pláče, tak ty. A asi máš fakt proč.

Bye :-)
Fakt nevím, proč se tu teď hádáte kvůli totální volovině, mě je víceméně jedno jak člověk hraje hry pokud ho to baví. Ja s mody teda hraji jen výjimečně, ale dost mě před lety zaujali různé Goldsource a source engine modifikace od hloupých srandiček po multiplayer mody a úplně nové totální konverze.
Takové HD texture packs vypadají pěkně, ale narušují původní vizi autora a bez detailních modelů vypadají fakt divně.

Nemám ale opravdu rád, když lidi omlouvají nedokončené hry a říkají, že modifikace to vyřeší.
A potom jsou tady hry jako nový Warcraft a GTA remaster, které se nedají modifikovat.
@Richmond (15.11.2021 17:57): A priori proti tu ale ľudia sú a to sú tí, ktorí tie módy ani nevyskúšajú, ale budú proti nim alebo ich používajú a presne v tejto diskusii, ktorá tu prebehla sa to i ukázalo.
K parseru som nenapísal, že ho nikto nemôže mať rád, napísal som, že je to technologický prežitok, z dôb, keď ešte technologicky nevedeli alebo nevymysleli, ako robiť hry bez neho. Veď samotní herní vývojári sa tak vyjadrili a aj evolúcia hier ukazuje, že hry sa toho zbavili v prospech point and click, aby bolo ovládanie jednoduchšie/flexibilnejšie a dynamickejšie, iným slovom efektívnejšie. Je to ako tvrdiť, že vrtuľové motory nie sú technologickým prežitkom oproti turbínam.
@Tulareanus (15.11.2021 17:49): však jo, já nemám vůbec problém s meritem věci, ale s volbou slov :-) To jak si to napsal teď, bylo hezké a hned má člověk větší chuť s tím souhlasit. On je tou konfrontací člověk často sám proti sobě.
A jo, napadnout se dá všechno. Problém pak je, že si ti diskutující nepamatují, kdo s napadáním začal a následně se úplně odkloní od tématu a už se jede jenom to napadání.
@H34D (15.11.2021 17:45): H34De prosimtě. Nemáš prostě pravdu. Všude jsem psal, jak to mám já, co preferuji já. Co spatřuji důležité já. Nikde jsem nepsal, jak to proboha můžete mít takhle vy.

Ta hranice mezi prezentováním svého názoru a přesvědčováním o své pravdě je velice jednoduchá. Liché příklady jsou prezentování vlastního názoru, sudé je přesvědčování o své pravdě.
příklad 1: Mafia je nejlepší hra mého života.
příklad 2: Mafia je nejlepší hra na světě a kdo si myslí něco jiného, je idiot.
přííklad 3. Mafia je výborná hra, moc mě baví, jak se tam dají přejíždět lidi.
příklad 4. Mafia je naprosto debilní hra a kdo ji hraje musí být rozumu mdlého, protože nikdo normální nebude přejíždět lidi, byť virtuálně.
příklad 5. Mafia mě moc nebavila, mám radši hry, kde se plní logické úkoly.
příklad 6. Mafia mě moc nebavila, je přece mnohem lepší dělat něco inteligentnějšího, třeba plnit logické úkoly, a ne střílet lidi, to je tak pro někoho, kdo si potřebuje kompenzovat nějaké svoje slabiny.



@Jab (15.11.2021 17:48): prosimtě, stačilo, díky
@Tulareanus (15.11.2021 17:49): No hele, mně se třeba moc nelíbilo Tvoje vyjádření, že "vždy bude pár ľudí, ktorí budú a priori proti.". To fakt vyznívá, jakože tady jsou nějací tmáři, co bezmokovitě odmítají mody a ani neví, proč. Přitom si myslím, že každý z těch lidí tady uvedl svoje důvody. A dokonce i někteří z nich připustili konkrétní podmnky, za nichž mód ok. Trochu mi to připomnělo naši debatu o parseru v adventurách, který vlastně je evolučně přežitek a nikdo ho nemůže mít rád ;-)
@Dan9K (15.11.2021 17:16): Fakt to, prosím, neber útok ako na svoju osobu, ale ako "útok" (fakt v uvodzovkách, lepšie skôr protiargumentáciu) na ten konkrétny názor. Veď väčšina vecí, čo ako ľudia za život povieme, sú interpretácie a názory. To však neznamená, že nie sú napadnuteľné. ALE hlavná moja pointa je v tom, že ja som vôbec neargumentoval proti tvojim preferenciam, veď to som ani v mojej reakcii nikde nespomínal! Je mi v podstate jedno koho baví hrať vanilla verziu, kto to chce ma mať omodované na nepoznanie a kto využíva zopár módov. Nech si každý hrá tak, ako chce. Mojim príspevkom som narážal len na dve veci:
1. obhajoval som, že určité módy a modovanie nenarúšajú autorský zámer a nezasahujú radikálne do interpretácie diela, podobne ako keď si kúpiš FullHD verziu filmu, pretože v 480p by to na tvojej novej TV bolo nepozerateľne rozpixelovateľné.
2. kritizoval som analógie, ktoré si použil pri porovnávaní filmu a hry, pretože tam boli podľa mňa pomiešané hrušky s jablkami.

To je celé.

@Ringo (15.11.2021 17:08): Spravil chybu, že som vôbec na teba reagoval. Je to škoda času, ale radšej budem úprimný. V mojich očias si ten najegocentrickejší, najpanovačnejší, najkonfrontačnejší a najublíženeckejší človek na DH, ktorý medzi riadkami/nepomenovane rád napáda ľudí (tak ako napr. teraz si to sám priznal voči mne, ale nebolo prvýkrát) a chodí do diskusii "hasiť požiare", ak si niekto dovolí myslieť niečo iné (viď. diskusia k Baldur's Gate 2, kde sa hovorilo o ovplyvnení nostalgiu a ty si hneď doletel hájiť staromilcov ako to najlepšie ever, hoci ich nikto nenapádal a o samotnej hre si nenapísal ani mäkké F) a doteraz si pamätám tvoje bludy v diskusii o definovaní RPG, kde si sa pasoval za pána rpg, múdrejšieho než wikipedia alebo nejakí odborníci, ktorí narozdiel od teba nevedia, čo je život. Alebo tvoje popieranie hudby alebo tej "klasickej hudby na jedno kopyto" v hrách ako niečoho, čo môže byť považované za dobré. Dalo by sa toho nájsť veľa. Tak mi pán uzurpátor diskusii (ako to bolo xkrát v PRG) naozaj nepoučuj o konfrontačnosti a vnucovaní názorov.

V podstate by mi mohlo byť ľúto, že dospelý človek, ktorý má dokonca deti, je tak strašne insecure, že si musí na webe venujúcemu sa voľnočasovej aktivite - hrám, detinsky kompenzovať vynucovaním si svojho názoru na druhých a keď je niekto proti, tak sa cíti ublížene. Aj to asi len preto, že si obmedzená konzerva, ktorá nedokáže akceptovať iné vnímanie reality ako to svoje.
@AlieN (15.11.2021 17:36): Musel bych se detailně seznámit, co vše je obsahem toho modu. Pokud by šlo např. o dotažení oprav, neměl bych s tím žádný problém. Na grafické vylepšení bych asi házel bobek, protože u novějších her by to v mém případě stejně nepomohlo :) Co se týče dodatečného obsahu, který měli autoři sami v plánu...Těžko říct, spíš ne, ale nechci to tady hlásat kategoricky. Fakt bych chtěl znát detailní obsah změn. Já třeba, když jsem si patchoval EU2, tak jsem stejně nejdřív to taky prošel, jestli to vůbec chci, a to i když tam kromě změn byly i opravy chyb.
Dobrá diskuze dnes, díky za ni. :) Věřím, že Aimlezz dostal vše, co hledal.

A kde je vlastně ta hranice mezi popisováním svého názoru a mezi přesvědčováním druhého o své pravdě? Neskládá se to spíš v hlavě čtenáře podle toho, jak sympatizuje s danou osobou, a/nebo s daným názorem? :) Mně přijde, že jsme začali všichni stejným stylem, ale když už bych měl vypíchnout ty, řekněme, důraznější "prezentace svého názoru", tak bych mezi ně mimo jiné zařadil i @Ringo a @Dan9K, snad se na mě nebudete zlobit. :) Když zrovna vy dva vytáhnete to, že ostatní se do vás naváží a přesvědčují vás o své pravdě, tak se mrkněte, s jakou jistotou ty své názory prezentujete. Oba dva jste namísto toho, co preferujete z osobních důvodů spíše popisovali jak to "je" (obecně) lepší a do subjektivní roviny jste to stočili až po (negativních) reakcích ostatních. Já osobně nemám problém s tím, že to tak vnímáte a dokážu to respektovat, ale ve vaší pozici a s vaším stylem argumentace bych si raději na protinázory nestěžoval. :)
@Jab (15.11.2021 17:30): ano, já bohužel vím, jak to bylo.
A ano, to byl tvůj první neadresný příspěvek, ve kterém si ironicky zhodnocoval "kulturnost" naší debaty a že ti to tedy přijde asi nepatřičné. Jelikož taková debata probíhala velmi často a jelikož to bylo zhodnocení především mě, protože jsem tu debatu tehdy rozjel, bral jsem to jako reakci hlavně na sebe, měl jsem potřebu krátce zareagovat, protože nevnímám kulturu tak omezeně, jako většina lidí (že to jsou jen ta díla), v mém příspěvku http://dbher.cz/dp321732 už byla tedy také ironie, abych na tebe navázal, ale nebyl v tom ještě žádný útok a dal jsem to se dvěma smajlíky. Načež si už na to ty reagoval tamtím příspěvkem, ve kterém už jsi útočil na mě osobně a připomínal si předchozí spory, aniž by to mělo jakkoukoliv naváznost a chtěl si mě prostě ponížit. Proto jsem reagoval, jak jsem reagoval. Jsem ale rád, žes to tedy přiznal.

@Jab (15.11.2021 17:30): a jsem tedy i rád, že vidíš chybu v sobě. Protože až na srazu jsem vlastně od někoho zaslechl, že mě jakýsi Jab nemá rád, přestože jsem k tobě předtím byl zcela indiferentní.
Nikdy si mě neviděl a vsadím boty na to, že bychom si mohli naživo klidně rozumět. Ale bohužel si nastavený v tomhle prostoru dost jinak.
Nechcete se všichni na tyhle osobní útoky třeba vysrat a vrátit se k tématu? ;)

Vy co odmítáte mody - jak třeba vnímáte fanmade patche a dodělání/odemčení nedokončeného obsahu který chystali sami autoři? Jako pro Fallout, VtM, Unfinished bussiness pro BG či KotOR2 a podobně.
@Jab (15.11.2021 17:19): Třeba jako na hrubý pytel hrubá záplata?

Jinak přečti si to ještě jednou, já nevyčítám konfrontační styl, já vyčítám vynucování si "pravdy" tam, kde žádná být nemůže. A když někdo zkusí to vynucování "pravdy" odmítnout, je nesmyslně považován za toho, kdo ty konfrontace rozjíždí.
@Jab (15.11.2021 17:19): já s tebou nepotřebuju argumentovat. Nemám tě rád, nechci se s tebou bavit. To proč jsem tě zmínil mělo ten důvod, abych tomu zamezil, protože jsem se bál, že když mi tohle Ringo napíše, a já psal předtím něco podobného, tak že se toho chytíš. Proto jsem se od toho chtěl distancovat. Výsledek byl bohužel zcela opačný.



@Jab (15.11.2021 17:19): Jo takže seš ještě ke všemu lhář.  http://dbher.cz/dp321736
@Jab (15.11.2021 17:05): a dokázal si to přečíst až do konce raketopláne? Kde jsem psal, že to tady není tak hrozné, jako někde jinde? Nic nebylo infantilní, myslel jsem to upřímně a nechtěl jsem nic takového psát.
Proč se do mě vůbec sereš? Je vidět, že jsem tě zmínil zcela oprávněně, protože jsi jak osina v zadku a už mě prosimtě nech bejt.
@Tulareanus (15.11.2021 17:00): takže ani ty nevidíš, že jsem reagoval na Jaba, který si ze mě dělal srandu první? Já jsem to skutečně za útok považoval a chtěl ho, protože už mě nasral :-) Ale to byla docela výjimka.

Jinak ty skutečně nevidíš rozdíl mezi tím, když se dva například baví o globálním oteplování a oba si o tom druhém myslí, že se mýlí a chtějí se (marně) přesvědčit svými argumenty a mezi tím, kdy jde o osobní preferenci? Mně je úpřímně úplně jedno, jak to máte vy a popisoval jsem pouze, jak to mám já. Nebyly to argumenty, ale o reakci na AlieNa, který nevěděl, proč by to měl dělat bez módů. Zde se nejedná o žádnou absolutní pravdu, ta tady v tomto případě, si troufám říct, možná ani neexistuje. Jediný argument, který jsem použil, byl, že pak není objektivní zhodnocení třeba zde na databázi, což si samozřejmě odbyl tím, že objektivní hodnocení neexistuje. Prostě hrozně rád slovíčkaříš, i když ti, doufám, muselo být jasné, že nemám na mysli skutečně objektivní hodnocení, ale o "subjektivně objektivní" hodnocení. Nevím, jak ti to vysvětlit. Prostě, že daný uživatel nemá potřebný podklad k tomu, aby jeho hodnocení bylo relevantní. Ale to byla jediná věc a je mi to taky v podstatě buřt. Ty mé příklady byly o tom, že to JÁ vnímám jako podobný zásah do díla a je pro mě buď nepřípustný nebo nežádoucí. To, jak to máš ty, nebo ostatní, vůbec nerozporuju. Ale možná to máš ty jinak a potřebuješ kecat lidem do života, jaké preference mají mít a proto to bereš jako argumentační bitvu, i něco takového.
Jako kdybych tvrdil, že se mi líbí žlutá, tobě se líbí modrá. Jak chceš o tomhle argumentovat? Můžeme si tak maximálně napsat, proč se nám líbí žlutá a modrá ne a naopak, ale napadat to a že s tím nesouhlasíš?

Jinak k té hudbě. Všemi oblíbená OSA to dělá tak, že jakékoliv dílo se stává dílem a může se nahlásit ve chvíli, kdy je "v jakékoliv objektivně vnímatelné podobě". A tady je možná kámen úrazu. Ty vnímáš jako to dílo nahrávku. Protože tak to je v poslední sto letech většinou. Ale dílo je dílem, i když ho zahraju jen jednou a nikdo to neuslyší.
A ve vážné hudbě je tím hlavním dílem notový zápis, nikoliv nahrávka. Proto, když chceš dělat cover toho díla, je zapotřebí změnit ten zápis. To, že to zahraješ jinak, není cover, ale jiná interpretace.
@Tulareanus (15.11.2021 17:00): Na rovinu, popsal jsem tebe a jako potrefený jsi to dokonale poznal.

Já na rozdíl od tebe nikomu nic nevnucuji, vždy jen píši, jak to mám nastavené já a myslím, že nemusím za každou větou psát IMHO pro blbečky, jako se to kdysi mnohdy vyžadovalo v diskusích, aby ti méně bystřejší pochopili, že dotyčný píše za sebe.

Zatímco ty jsi ve vnucování svého pohledu mistr a potřebuješ každého utlouct nějakou "pravdou". No a když už ti to nějak nejde a argumentačně tápeš, vytáhneš své oblíbené statistiky, které jakože tvrzení toho druhého nepotvrzují a tak máš zase jako pravdu:-)

A myslím, že ti to perfektně kdysi napsal jeden nejmenovaný uživatel (nevím, jestli by chtěl, abych jej jmenoval), který ti trefně napsal, že "kvůli takovým, jako ty, lidí odcházejí, protože vynucuješ po druhých nějakou svou pravdu, kde ani žádná tvá pravda být nemůže, protože dotyčný to prostě má hozené takhle a ne jinak".
@Dan9K (15.11.2021 16:06): Tak v debate je to o tom, že sa predloží argument, druhá stran ten argument "napadne" svojim argumentom, ak nesúhlasí. Nebol v tom žiaden osobný útok, ale výtka ku konkrétnej téme. Na druhej strane tá citácia, ktorú postol jab, hoci písaná polovtipom už by sa za útok (a za iný typ argumentačného faulu) považovať dala. Ale v "našej" diskusii - ty si na niečo reagoval svojim argumentom, ja som následne reagoval svojim, pričom som poukázal na to, že to, čo používaš ako príklad je argumentačný faul, pretože si zavádzal a neporovnával, to čo je medzi hrami a filmami porovnateľné, ale miešal to. No a ja som na to poukázal a uviedol ti na to príklady, ktoré považujem za porovnateľné v rámci analógie, ktorú si zvolil.

EDIT: to s tou hudbou je zaujímavé a na to som čiastočne narážal, v podstate aj znovuobjavenie Bacha sú v podstate covery, lebo sa to hralo rôzne. Alebo mi stačí spomenúť si na Goldbergove Variácie v podani Glenna Goulda a jeho prvú a druhú interpretáciu, ktoré sú sami o sebe rozdielne.

@Ringo (15.11.2021 16:18): Klobúk dole, ty sa vieš najlepšie opísať. :)
@Ringo (15.11.2021 16:33): já si třeba většinou nepamatuju, kdo má jaký názor. V tom nemám vůbec problém. Ať si každý myslí a preferuje, co chce. A dokonce mi to většinou ani neovlivňuje to, jak mám koho rád :-)
Ono taky jsem za svůj život svoje duševní dvojče nepotkal, takže jsem na to dost zvyklej :-)
Pamatuju si ale ty, kteří jedou ten konfrontační styl a kvůli kterým se sem třeba den nechci hlásit, abych to vydýchal :-)

Bohužel jsem se ještě za 16 let na internetu nenaučil nebrat si to osobně, chovám se stejně jako v reálu a to bohužel očekávám i od ostatních, kteří to ale leckdy berou jako trénink v argumentačním zničení protivníka. Také jsem to tak měl a také někdy do toho módu najedu, ale vlastně mě to hrozně ničí a nenávidím to a jsem na to už alergickej.
@Dan9K (15.11.2021 16:30): Vidíš, koukám, že v té Jabem zmíněné diskusi jsme byli oba na jiné lodi, teď tady s tebou třeba souhlasím plně, tam v té diskusi jsme se neshodli skoro v ničem :-) Názorové rozdíly a shody v různých tématech mohou být někdy velmi zajímavé :-) Tím "milým" diskutujícím jsem byl tehdy asi dost možná já :-D
@Jab (15.11.2021 16:26): tvl, to už mi připomíná nějaký partnerský spor. Doporučuji se podívat o pár příspěvků níž, kde jsem reagoval na jiného milého diskutujícího, který se mohl přetrhnout, aby mi svým bryskním sarkasmem způsobil citovou újmu a pak můžeš vzpomínat teprve na to, že jsem na to reagoval.
@Ringo (15.11.2021 16:18): to já radši vůbec nebudu řikat, nebo se na mě zas sesype Tul s MCZ a Jabem.
Popravdě je to tady ale ještě docela fajn, jděte na nyx.cz, ať zjistíte, jaké peklo je se o něčem bavit na internetu :-)
@Dan9K (15.11.2021 16:06): To je ale klasika tady. Někteří ti vnutí svůj pohled a jedině správně a nechybně se zachováš, když jej přijmeš a pokud ne, tak za prvé nejsi objektivní, vnímáš to chybně a pokud se snažíš svůj osobní postoj vyargumentovat, tak ještě fauluješ a dost možná roztáčíš kolečka konfrontací :-)
@Tulareanus (15.11.2021 15:23): já upřímně nechápu, proč pořád vedeš konfrontační styl. Hned je něco argumentační faul. Já píšu, jak to cítím já, ale ty mě hned musíš z něčeho obviňovat, už mě to moc nebaví.
Každý ať si moduje, jak chce, mně je to úplně jedno. Reagoval jsem na to, že někdo nechápe, proč by se o ty módy měl ochuzovat, tak jsem napsal, proč se o ně chci ochuzovat já. Ne že to tak musí mít každý.
Každopádně já to chápu, já chápu, proč to děláte a nemám s tím problém. Já bych k módům sáhl jen za předpokladu, že bych chtěl po dohrání v té hře trávit další čas (což se prakticky vůbec neděje) a chtěl bych to zkusit jinak. Kamarád dělá v Armě 3 vlastně úplně nové hry, a to už je v podstatě na úrovni použití enginu. Proč ne.
Já dokonce nepreferuju ani zlepšení rozlišení. Prostě, když to vyšlo 320x200, tak to nepotřebuju hrát 1920x1080.
A já v případě Draculy nepsal o zcela změněném grafické vyznění a stylizaci, ale je to analogie na vyhlazení textur, na větší rozlišení. Je to reakce na tu absurditu, že někdo dnes není schopen hrát Skyrim kvůli grafice.

Divadlo je už teda úplně něco jiného, to bych do toho nemotal.

hudba ve spoileru :-)

Co se týče Mozarta, z dnešního pohledu dejmetomu, ale tehdy byla samozřejmě jiná doba a v klasické hudbě se to bere jinak. Máš skladatele a interprety. Interpret interpretuje dílo, neskládá. Jako cover by se dalo považovat, když si skladatel půjčí dílo někoho jiného. Většinou to ale nebývá tak, že by ho udělal stejně, ale půjčí si jen něco. Například Čajkovského 1812 cituje francouzskou hymnu, Smetanova symfonie cituje tehdejší rakouskou hymnu (dnešní německou), Smetanův Tábor a Blaník cituje Ktož sú boží bojovníci, Gounodovo Ave Maria je postavené na prvním preludiu Bacha z Dobře temperovaného klavíru, první věta Schubertovy druhé symfonie je postavená na Beethovenově Die Geschöpfe des Prometheus. Celá řada děl (nejslavněji Fantastická symfonie Berlioze) jsou postavené na středověkém Dies Irae. Ale ani to bych nenazval covery, jako spíš inspirací. Vyloženě cover je podle mě, jak už jsem psal do kultury, Bachův koncert pro 4 cembala, původně Vivaldi. V baroku bylo ale tohle hodně běžné. Od Beethovena, kdy začal kult autorství, se to už prakticky nedělo.
Ale například v Rusku byla tzv. Mocná hrstka vedená Milyjem Balakirevem. Patřili tam i dva známí autoři; Mussorgsky a Rimsky Korsakov. První jmenovaný totální svéráz a jeden z největších úkazů v historii hudby, voják, úplný samouk, alkoholik. Skoro nic nedodělal a když už jo, tak to bylo napsaný tak, že to ty nástroje ani nemohly zahrát a bylo to na tehdejší dobu úplně jinak, než jak se to psalo. Rimsky Korsakov jako jediný s hudebním vzděláním všechna ta díla po Mussorgském přepisoval a celá léta se hrály jeho verze. Jenže pak se přišlo na to, že tím přepsáním se přišlo o to exkluzivní, co do toho Mussorgsky dal. Rimsky Korsakov zahladil hrany a už to prostě nebyl Mussorgsky. V podstatě byl Rimsky Korsakov tedy moder :-) V současnosti se preferuje původní zápis Mussorgského, protože světe div se, co nešlo zahrát v 19. století, už najednou lze. (Stejně jako jebali Stravinského za začátek Svěcení jara, kde hraje super vysoký fagot, že to nejde zahrát a dnes je to bráno jako konkurzní místo a každý to musí zvládnout).
@Dan9K (15.11.2021 14:47): Vnímám to naprosto stejně. Nebo kdyby třeba někdo upgradoval alba nějakých skupin a donahrával tam údernější samply do skladeb, aby to mělo ještě větší grády a řekl by, že po tomhle remixu je to dílo konečně i poslouchatelné :-)

A opravdu, místo modování je lepší ten čas strávit hraním, Oblivion budiž mi mementem, že nemám nikdy módovat, protože se pak utopím ve variantách a už pak ani pomalu vlastně nevím, co do hry chci vlastně navíc a hlavně proč.

@S4TW (15.11.2021 13:38): Byl to solidní náběh na vidle :-) Ty mikrovlnky by seděly :-)
@Dan9K (15.11.2021 14:47): Chápu tvůj pohled postavený na sympatiích k autorům a jejich duševnímu vlastnictví... ale no a co? Mě to jako hráče vůbec nezajímá, já chci hrát co nejlepší hru, která bude co nejvíc bavit mě, ne jeho autory (resp koho z těch autorů, lead designera? producenta? testery? třeba Witchera po vydání modují i sami developeři).
A pokud mi ji dá nejen ten autor sám, ale pomůže mu s tím i nějaký modder, tak proč ne. Že tím ztrácím čas je smutné, ale s Nexusem zabere vybírání a instalace těch modů obvykle kratší dobu než instalace samotné hry - pokud jich tam nedávám padesát jako u Skyrimu, ale u něj pak při hraní taky strávím minimálně 150 hodin, takže i u něj je to vybírání zanedbatelné.

Btw s tím dotáčením vlastních konců filmů - já jsem fanoušek Star Wars, ale už prakticky jediný způsob jak se dnes po mnoha opakováních dívám na prequelovou trilogii je její fandovský sestřih do jednoho filmu, který je imho výrazně lepší než ta série v původní podobě, a jediný způsob jak se dívám na starou trilogii je Despecialized edition, která je založená právě na tom porušování autorství - předělání věcí které se svými SW udělal sám Lucas.

A co se starých filmů týče... nejlepší verze Metropolis jakou jsem viděl byla s živou hudbou od Midi Lidi :)
Hudba se u těch filmů často lišila s každou projekcí podle toho co zrovna vypotili místní hudebníci, a tuplem u tohohle filmu, jehož původní verzi ani nikdo neviděl už mnoho desítek let - je dávno ztracená.
Říkej si co chceš, ale sám jsi Draculu v původní verzi nikdy neviděl, protože projekční technika a podmínky té projekce jsou dnes už jiné. Velmi pochybuju že ti u toho někdo točil klikou. Tak jako staré hry nehrajeme zmenšené na těch 14" monitorech, a u nich lepšími texturami a vyšším rozlišením paradoxně dosahujeme i původnějšího zážitku, než aby jsme se dívali na ten rozpliznutý hnus na 32"
@Dan9K (15.11.2021 14:47): Ak už chceš používať prirovnania, tak by si mohol používať aspoň správne analógie. :X Nikto nepísal o módoch, ktoré by menili soundtrack hry (to je ten tvoj Zimmer) a nikto nepísal o módoch, ktoré by úplne menili grafické vyznenie (to bolo dokonca aj zdôraznené, že nejde o to urobiť zo Skyrimu kórejské MMO), čiže z tvojej strany je to len argumentačný faul. Napr. výmena textúr a zlepšením detailov napr. stromov, to sa dá prirovnať k tomu, keď zreštauruješ pôvodný film (materiál), na ktorý bol film natočený, aby si ho mohol vydať vo vyššom rozlíšení. Tie módy, ktoré sa spomínali nie sú o tom, aby menili hrateľnosť alebo diametrálne odlišne zobrazovali objekty v hre, ale na to, aby umocnili pôvodný zámer. Dokonca by sa dala použiť analógia k hre ako divadlu. V podstate divadelníkom postavíš lepšie kulisy, urobíš kvalitnejší makeup a kúpiš lepšie kostýmy. Ale to nemení nič na tom, že to bude stále ten istý Shakespeare, čo sa týka deja a myšlienky. :)

A k tým coverom... nie je vlastne každý Mozart, ktorého nehrá/nediriguje Mozart vlastne cover? :)
@Dan9K (15.11.2021 14:47): Filmy a hry se nedají porovnávat jedna k jedné. Hry jsou sice umělecké dílo, ale svým způsobem jsou taky jakási rozšiřitelná platforma. Zkrátka software. Většina modderů chápe a dokáže rozeznat, že silně příběhová hra, třeba Brothers: A Tale of Two Sons, nepotřebuje modovat a rozvíjet příběh. Navíc má nestárnoucí grafický styl, který bude vypadat okay i za deset let. Ale pak máš hry typu Minecraft nebo Hearts of Iron, které by spousta lidí bez modů ani nevyzkoušela, protože s mody je to prostě úplně jiná hra a z původní hry je tam jen engine. A pak je spousta her někde mezi, např. třeba právě Skyrim, kde myslím, že je všem jasné, že ten příběh zas nějakou velkou uměleckou hodnotu nemá, je to spíš takový korporátní bezpohlavní fabrikát, a spousta lidí tu hru bere jako exkurzi do světa Elder Scrolls, případně vidí ten potenciál pro vylepšení. Spousta lidí by třeba chtěla hru jako Skyrim, ale třeba se survival prvky navíc, zajímavějšími postavami atp., a v nejbližší době jim ji nikdo neudělá. Tak holt modují, co se tomu nejvíc blíží. Nebo by měli čekat další 15 let, jestli se něco takového objeví, aby to teda bylo autentické a autorské?
@AlieN (15.11.2021 09:30): nikdo tě k ničemu nenutí, ale zajímavý je ten nedostatek pochopení....
já jsem třeba autor a dost si zakládám na tom autorství a chci mít tu hru, jak jí chtěli autoři. I když je to samozřejmě většinou naivní, protože tvorba hry většinou není moc o autorství, ale o kompromisech.

Ale je to tak nepochopitelné? Stejně jako by mě nezajímalo, kdyby nějaký fanda dotočil konec nějakého filmu, byť by to bylo třeba lepší. Ať si natočí vlastní film. Stejně jako mě moc nezajímají hudební covery.

Jak psal Tul, že má člověk omezený čas, tak se to dá i otočit. Je tolik her, proč bych měl ztrácet čas tím, že se budu zabývat nějakými módy v jedné hře a zkoumat, který ji jak vylepší a ztrácet tím čas...

A to vylepšování grafiky mi přijde podobné, jako bych koukal na Draculu z roku 1931, ale koukal na to barevně, nebo třeba ve 3D, a někdo by ještě doplnil ty leckteré němé pasáže o pořádné dolby surround hluky. A Hans Zimmer by k tomu nahrál hudbu, protože v původním díle je jen Labutí jezero na začátku. Tak sakra vím, že hraju hru z nějakého roku a je mi jasný, že bude nějak vypadat.
@S4TW (15.11.2021 13:38): Asi tak nejak. :)

@Rapier (15.11.2021 13:38): Na modovanie existuje kopec vecí, ktorí ti ten čas a dilemu výberu skrátka - xy návodov na to, ak chceš len vylepšiť hru a nerušiť pôvodného ducha štylizácie, naopak, keď chceš veľký overhaul. Nexus má potom módy rozdelené do kategórii podľa toho, čo ovplyvňujú a okrem toho máš ešte u módov aj ukazateľ popularity, aby si sa aj od toho vedel odraziť. Čiže ono sa s tým dá vyhrať aj bez toho, aby si človek bral dovolenku. :) A tá zastaralosť...ona je reálna, technológie sú inde, nie je to o vkuse, ale o tom, čo technológie medzitým dokázali. A hoci oblivion mal svojho času nádherné scenérie, xichty postav už pri vydaní vyzerali ako potatoheads. A pri Skyrime už ani keď hra vyšla nebola práve top of the line, čiže je normálne použiť textúry vo väčšom rozlíšení ako mód alebo detailnejšie, či odlišnejšie tváre alebo dokonca menej hnusné. Ono je dosť smutné, že Bethesda dá hráčom pokročilý editor držky (ktorú väčšiny hry hráč ani nevidí), ale ten istý editor nevie ani v Oblivione ani v Skyrime použiť dostatočne na to, aby každá rasa/etnicita nevyzerala ako jedna rodina...
@Ringo (15.11.2021 09:27): tak zrovna TES Oblivion/Skyrim nebo Fallout 3/4/NW hraji bez módů jak na konzoli, tak na PC a nijak mě to prozatím nechybí. Asi nejsem typický RPG DH hardcore gamer. Spíše takový caual noobík co nyní zápasí ve vanilla s The Witcher 1.
I když u TES Oblivion bych nejspíš nahodil na PC časem (rozuměj brzy!) OoO., na konzoli jde jen vanilla. A TES Morrowind bych dnes už na PC nehrál jinak než s MGSO, na konzoli jde hrát jen vanilla GOTY.

Samozřejmě, že bych měl k vanilla Bethesda TES a Fallout hrám výhrady (ach ten příběh, dialogy tady se dá furt co zlepšovat - Bethesda by se mohla mrknou občas ke konkurenci alá The Vampire Masquerade a Bloodlines), ale zatím mě to baví hrát tak jak to vydali. :)
Na konzolích mám možnost modovat od Fallout 4, TES Skyrim SE a stejně na to kašlu. Kdo má procházet ty miliony módů a hledat které je ten pravý. Graficky se mi mochodem na Xbox libí i vanilla TES Morrowind, třeba už jen proto, že běží ve 4k/60fps a textury jsou takové jemné. :)
TES Oblivion a TES Skyrim, mimochodem na konzoli jen k dispozici jen SE edice a nově Anniversary, což je de facto pokud to chápu dobře tvůrci lehce vylepšená (terén?) a omodovaná SE.

Ke vší úctě k autorům z Bethesda, mě se jejich hry jeví hratelné a stále vypadají velmi dobře, bez ohledu na to zdali hraji vanilla nebo ne. Ačkoliv rozdíl v grafice mezi vanilla TES Morrowind a MSGO je tak brutální (doslova mě spadla čelist když jsem to poprvé u sebe viděl v běhu), že to člověka nutí k zamyšlení zdali vůbec má dnes smysl hrát vanillu.

Je mi jasné, že tu se mnou nebudou souhlasit mnozí, ale zrovna TES Oblivion a TES Skyrim mají své kouzlo i jako vanilla a rozhodně mě nepřijdou graficky zastaralé. Jasně jsou tam bugy, a kde nejsou, že? :)
@Charllize (15.11.2021 11:28): Za to si autoři často mohou sami svou stupidní tendencí nerespektovat odlišnosti mezi PC a konzolemi, které pak musí modeři napravovat - například to příšerné tří-sekundové držení tlačítka při jakékoli akci v No Man's Sky, nebo nepřehledný a pomalý inventář ve Skyrimu. To jsou věci které jsou snad pochopitelné u konzolí kde je ovládání už z principu pomalé a nepřesné, když hru hrají s gamepadem v leže na gauči, ale na PC tohle nemá co dělat.

Spousto modů je založená na quality of life zlepšeních, nápravě věcí které by původní autoři nepochybně udělali taky kdyby na vývoj a testování hry měli dost času. A často jsou to věci bez kterých je hra objektivně mnohem hůř hratelná, takže se pak exaltovaným větám typu "ta hra bez modů je sračka" vůbec není co divit. Zvlášť když hry jsou dělané s výhledem na to že je budou hrát i malé děti, a to pak zkušeným hráčům těžko bude stačit.
@H34D (15.11.2021 12:45): S tou mikrovlnkou měla tvá babička absolutní pravdu.

Jinak mé předpoklady vychází ryze z toho, co mě baví a nebaví. V tom se hledá omyl těžko. Mohu ti dát za pravdu a říci si, spletl jsem se, a neskutečně se pak nudit u nějaké nové hry a dělat, že mě strašně baví :-)

Tím nechci samozřejmě říci, že všechny nové hry jsou na nic. Hodně se mi líbí Stellaris, Ori, Hollow Knight...