Nejvíc se kloním k tém červově definici. Souhlasím s tím, že první System Shock není RPG vůbec. Je to ještě o trochu komplexnější FPS než Strife. Druhý System Shock jsem nikdy jako RPG nevnímal, hlavně protože v té době bych ho porovnával s věcma jako Daggerfall, nebo Might and Magic VII, ale viděno moderní optikou, proč ne.
RPG
Chybí tam Zaklínač 3 nebo Cyberpunk, to by bylo řádný přilití do diskuze.
Já se musím smát, oni si sestaví definice a potom stejně musí zřejmě čistě na základě pocitů vyřadit quest for glory i když ty jejich definice splňuje zdaleka nejlíp:)
Já se musím smát, oni si sestaví definice a potom stejně musí zřejmě čistě na základě pocitů vyřadit quest for glory i když ty jejich definice splňuje zdaleka nejlíp:)
@Ringo (04.05.2021 07:51): Zajímavé počtení :)
Jen tedy když vidím Chrono Trigger psaný jako "Chronotrigger"... radši se nebudu vyjadřovat!
Jinak u RPG pro mě nejsou až tak důležité statistiky ani vlastně souboje (jako primární zdroj zkušeností), proto třeba za role-play sérii beru i Zeldu (konkrétně tedy 3D díly a zvláště The Legend of Zelda: Majora's Mask se změnou Linka dle potřeb). Naopak třeba Disco Elysium dokážu brát jako RPG, tak i jako vizuální novelu. A v článku samozřejmě chybí nejlepší RPG posledních let, Cyberpunk 2077 (který jde dále jak The Witcher 3: Wild Hunt, kde mě vlastně "RP" systém ani tak nebavil). Kde tedy souhlas s @Charllize: že jsou všechny Fallouty RPG se vším všudy, protože první pohled a střelba žánr nijak nenasměřovává dané tituly do "střílečky".
Jen tedy když vidím Chrono Trigger psaný jako "Chronotrigger"... radši se nebudu vyjadřovat!
Jinak u RPG pro mě nejsou až tak důležité statistiky ani vlastně souboje (jako primární zdroj zkušeností), proto třeba za role-play sérii beru i Zeldu (konkrétně tedy 3D díly a zvláště The Legend of Zelda: Majora's Mask se změnou Linka dle potřeb). Naopak třeba Disco Elysium dokážu brát jako RPG, tak i jako vizuální novelu. A v článku samozřejmě chybí nejlepší RPG posledních let, Cyberpunk 2077 (který jde dále jak The Witcher 3: Wild Hunt, kde mě vlastně "RP" systém ani tak nebavil). Kde tedy souhlas s @Charllize: že jsou všechny Fallouty RPG se vším všudy, protože první pohled a střelba žánr nijak nenasměřovává dané tituly do "střílečky".
U těch Falloutu 3,4 Vegas bych taky řekl ze to rpg jsou. Pokud by se brala návaznost na čísla tak VATS systém to splňuje. Je pak na hraci jak to hraje nebo kombinuje. Když by jsme se teda soustředili jen na to.
@Jab (04.05.2021 09:08): Disco Elysium není důvod nezkusit a nehrát proto, že to není RPG, pokud je to dobrá hra. Určitě někdy vyzkouším. Dle informací, jak se to hraje, mi to zatím vychází na zajímavou adventuru.
Fallout 3 a 4 i New Vegas jsem zkoušel, nevydržel jsem to hrát dlouho, protože mi to přišlo příliš jako standardní FPS. Neříkám, že tam nejsou statistiky, rozhovory a že nepomáhají, jen ten gameplay mi přišel prostě ryze střílečkový. Taková FPS akce se spoustou RPG prvku, to mají ostatně i pozdější díly Far Cry. A to jako nic proti FPS, některé mě fakt baví, jako třeba právě System Shock, nebo takový Dark Forces nebo Outlaws.
A co se týče Deus Ex, jak jsem psal, po dlouhém zvažování a spoustě dilemat to nakonec do RPG spadlo. Protože stát před nepřítelem, mířit na něj a stejně netrefit, protože nízké statistiky, o tom to přesně je a neupižláš to moc ani vlastní zručností ani rychlostí na klávesnici nebo myši.
Fallout 3 a 4 i New Vegas jsem zkoušel, nevydržel jsem to hrát dlouho, protože mi to přišlo příliš jako standardní FPS. Neříkám, že tam nejsou statistiky, rozhovory a že nepomáhají, jen ten gameplay mi přišel prostě ryze střílečkový. Taková FPS akce se spoustou RPG prvku, to mají ostatně i pozdější díly Far Cry. A to jako nic proti FPS, některé mě fakt baví, jako třeba právě System Shock, nebo takový Dark Forces nebo Outlaws.
A co se týče Deus Ex, jak jsem psal, po dlouhém zvažování a spoustě dilemat to nakonec do RPG spadlo. Protože stát před nepřítelem, mířit na něj a stejně netrefit, protože nízké statistiky, o tom to přesně je a neupižláš to moc ani vlastní zručností ani rychlostí na klávesnici nebo myši.
@Ringo (04.05.2021 08:56): Věřím, že mají Pokémoni RPG prvků dost (a SS téměř žádné). Jen tam působí zajímavě. Ještě zajímavější je pak ta kombinace SS2, Deus Ex ano. Fallout 3, 4; Disco, ME ne. ME a novější Fallouty už asi máte odehrané. U toho Disca by ale byla škoda, kdybyste si hru vyřadili ze svého oblíbeného žánru a kvůli tomu ji ani nezkusili.
New Vegas by btw šel do stejné kolonky jako Fallout 3, 4 předpokládám... Zase mě při hraní nikdy ani nenapadlo pochybovat, že hraji RPG.
New Vegas by btw šel do stejné kolonky jako Fallout 3, 4 předpokládám... Zase mě při hraní nikdy ani nenapadlo pochybovat, že hraji RPG.
@Jab (04.05.2021 08:44): Bylo to právě po opravdu dlouhém přemýšlení a řešení x dilemat. Akorát u SS1 tam nemůže být žádné "dokonce neprošel", protože SS1 žádné RPG prvky prakticky nemá, je to hodně sofistikovaná geniální FPS akce s adventurními prvky. U Mass Effectu i Falloutu 3 a 4 rozhodla primární forma gameplaye. Co se týče Deus Ex, tam to bylo taky o velmi dlouhé rozvaze, ale ta návaznost na statistiky je tam přeci jen natolik silná, že to zůstalo mezi RPG.
Pokémon prošel, protože to prostě RPG je, nevím, jaký jiný žánr by mohla tahle hra reprezentovat.
Pokémon prošel, protože to prostě RPG je, nevím, jaký jiný žánr by mohla tahle hra reprezentovat.
@Ringo (04.05.2021 07:51): Hodně mě překvapuje System Shock 2 jako RPG u všech. Zvláště když "neprošel" Fallout 3, 4 či Disco Elysium či SS1 dokonce.
Podobně Deus Ex (nebo i Pokémoni) projde a Mass Effect ne... Asi to ale bylo o rychlé asociaci spíše než o dlouhodobém přemýšlení. Možná jinak tu tabulku ani nešlo dát dohromady. Jen mi obé výše zvedá obočí. Až tak, že si říkám, že minimálně u SS2 se jedná o překlep. A u ME o bias a trochu zbytečné rýpnutí. :)
Pokémony ale neznám. Třeba jsou hodně RPG. Btw asi nejvíce bych se shodl s Anorakem. Tam je rozdíl snad jen u toho SS2, kterou bych řadil jako FPS s RPG jako subžánrem.
Podobně Deus Ex (nebo i Pokémoni) projde a Mass Effect ne... Asi to ale bylo o rychlé asociaci spíše než o dlouhodobém přemýšlení. Možná jinak tu tabulku ani nešlo dát dohromady. Jen mi obé výše zvedá obočí. Až tak, že si říkám, že minimálně u SS2 se jedná o překlep. A u ME o bias a trochu zbytečné rýpnutí. :)
Pokémony ale neznám. Třeba jsou hodně RPG. Btw asi nejvíce bych se shodl s Anorakem. Tam je rozdíl snad jen u toho SS2, kterou bych řadil jako FPS s RPG jako subžánrem.
Tématické zamyšlení několika hráčů nad definicí cRPG žánru :-)
https://ringohrani.blogspot.com/2021/05/ ... e-cerva-elemira.html
https://ringohrani.blogspot.com/2021/05/ ... e-cerva-elemira.html
@Richmond (02.05.2021 10:23): Já jsem měl dojem že se tam ukládat nedá, podobně jako třeba v prvním Might and Magic
@hanak_v_exilu (02.05.2021 10:02): Viděl jsem gameplay a trochu mě zarazily neustálé loadingy a pak ta rocková hudba v soubojích (snad se dá vypnout). Grafika mimo hlavní okno je taková...no divná :)
Díval se někdo i na ten minulý díl? The 7th Circle?
@Ringo (01.05.2021 15:05): Elemir už psal, že to je extrémně tuhé i na normalní obtížnost. Dávám do wishlistu (jako spoustu dalších her).
Koukam na min pozadavky a nestacim se divit... :D Takovej Pong by asi dnes potreboval minimalne 16 jader a 128 gb ram :))
@Richmond (01.05.2021 07:31): Koukám na to a po grafické stránce se mi to teda překvapivě dost líbí. Když koukám na grafiku potvor nebo lesa, tak mě napadlo, že konečně něco docela pěkného. Podzemí se neleskne až tak moc, jak je v dnešní době zvykem, dávám si to do wishlistu.
@Richmond (01.05.2021 07:31): Nevypadá to nijak extra, ale každý krokovací dungeon se cení. Díky za tip. :-)
@Richmond (01.05.2021 10:04): Jojo. To jsou známé adventury! :)
@Jab (01.05.2021 10:00): Pokud to budou takové bugy jako v UU2 nebo Wizardry 7, pak je beru se vším všudy!
@Richmond (01.05.2021 07:31): Být tebou, tak počkám na první recenze tam. Aby se ti pak nestalo, že tam budou takové bugy jako příběh, dialogy nebo možnosti volby. ;)
@Richmond (01.05.2021 07:31): Tedy nevypadá úplně lákavě. Po takové pauze to chce nastavit laťku kvality trochu výše :).
Koukám, že na Gogu je novej danžn, prý pro hardcore hráče 80. a 90.let. Hmm, že bych přerušil 4 měsíční herní pauzu? :)
@HEX (28.04.2021 16:28): Najs, už ten Viking byl velmi, velmi dobrý, za mě trestuhodně opomenuté RPG.
Expedition serie dostava treti dil, tentokrát je poddtitul Rome.
https://www.youtube.com/watch?v=ootyxaRUCXs
https://www.youtube.com/watch?v=ootyxaRUCXs
Za mě hodně povedené video, koho zajímá posledních 10 let v oblasti CRPG...
Heh, tak to aj dobre, ze som ten Wastelan 3 este nedohral :)
Colony Ship od tvůrců The Age of Decadence sice bude v Early access ještě asi rok a půl, ale i tak už doporučuji zakoupit. Protože cena časem poroste a podle toho co se zatím dá zahrát, tak se opět dočkáme kvalitního crpg.
odkaz
odkaz
odkaz Henry, is that you?
Astria Ascending. Velmi pěkné 2D ručně kreslené JRPG od scénáristy některých Final Fantasy. :)
@MickTheMage (25.03.2021 14:51): Pěkné, mám něco podobného s tématem WoW.
Mne dnes prisla tato knizka, ehm :)
@Ringo (25.03.2021 11:44): Rozumim, obecně je fajn herní vášeň občas prolozit knihou. Ročně tak tři čtyři koupím. Ono se to nezdá ale některé rostou na ceně raketovou rychlosti, možná více než samotné hry a zrovna myslím ze ta encyklopedie bude jedna z nich. Když vidím jak se prodává třeba kniha Dark Souls trilogy compendium za skoro 8000 když původně stala 1300 nestačim se divit, když vyšla asi před dvěma lety.
@Charllize (25.03.2021 11:34): Já to beru jako encyklopedii těch her, stejně jako u CRPG Booku. V tomhle považuji tu knihu za jedinečnou a třeba tam narazím na nějaké perly, které jsem ještě nehrál.
@Ringo (25.03.2021 11:20): Já vím, však tam mám na konci smajlik, jen jsem zaprudil :)
Vypada to docela dobre, ale asi nic pro mě upřednostňuju spis knihy co se věnuji konkrétní hře nebo serii.
Vypada to docela dobre, ale asi nic pro mě upřednostňuju spis knihy co se věnuji konkrétní hře nebo serii.
@Charllize (25.03.2021 09:39): Počkej, jaké PC Japenese role Playing Games, ta kniha se jmenuje A Guide to Japanese Role-Playing Games a píší tam o nich jako "Video role-playing games". A jestli narážíš na ukázku z knihy, tak ona to první stránka nebude, spíše jde o kapitolu, která popisuje japonské PC RPGčka z japonských počítačů jako např. NEC PC-9801 a to je myslím na místě.
@Fritol (25.03.2021 10:03): Tak já bych všem doporučil třeba sérii Neptunia, po jejím zahrani by jim jakákoliv Final Fantasy přišla jako super západní :)
@Charllize (25.03.2021 10:01): Jop, z FF16 pak už uplně imo. Ten krátký gameplay dost evokoval Witchera. :D A po stránce hratelnosti bych řekl, že i Last Story může lehce připomínat Dragon Age.
@Fritol (25.03.2021 09:57): To jo, Dogma je západním rpg podobná hodně. A jistě budou i další. Koneckoncu i třeba FF15 je podobná až na ty postavy.
@Jessy (25.03.2021 09:39): Já to teda nehrál, ale Dragon's Dogma třeba není uplně typické JRPG a z gameplayů imo působí docela "západně". Ale možná kecám, k tomu asi řekne víc @Charllize :D
Spis si kupte tohle :)
https://www.amazon.com/Final-Fantasy-Ultimania-Archive-2/dp/1506706622
Je tam i Castlevania, nevím no.
@Jessy (25.03.2021 09:39): To moc ne, díky bohu. To by to moc zajímavé nebylo. Prave ten osobitý styl je to co je určuje. Většinou.
https://www.amazon.com/Final-Fantasy-Ultimania-Archive-2/dp/1506706622
Je tam i Castlevania, nevím no.
@Jessy (25.03.2021 09:39): To moc ne, díky bohu. To by to moc zajímavé nebylo. Prave ten osobitý styl je to co je určuje. Většinou.
Mají vůbec Japonci nějaké RPG na motivy spíš Oblivionu, a nebo Dragon age ?
Vypadají dobře, ale nikdy u nich nemohu vydržet dlouho.
Vypadají dobře, ale nikdy u nich nemohu vydržet dlouho.
@Ringo (25.03.2021 07:45): Spis ne. Už první obrázek PC japanese games mi historicky přijde jako nesmysl a mám obavu jak ta kniha bude směřována :)
@jvempire (25.03.2021 08:12): Jo, já už tam měl vyhlídnuto několik, chtěl jsem knihu o SNES hrách a tak, ale pořád jsem tak nějak čekal na ty jRPG a teď to přišlo. Mám cRPG Book, a tohle mi nebude smět chybět.
@Ringo (25.03.2021 07:45): Krásná věc, rozhodně bych to zvážil. Ale pak bych chtěl i The Guide to Classic Graphic Adventures a Japanese Video Game Obscurities :)). Což už by se prodražilo. Ale PDFko si jistě zkouknu.
@Fritol (25.03.2021 08:07): Zeldu, samozřejmě, lze chápat jako RPG :). Rozhodně je v daném výběru právem zařazena.
@Fritol (25.03.2021 08:07): Zeldu, samozřejmě, lze chápat jako RPG :). Rozhodně je v daném výběru právem zařazena.
@Ringo (25.03.2021 07:45): Vypadá to skvěle, ale těch pěkných knih je hodně a problém s místem je věčný...
@Ringo (25.03.2021 08:09): Jen mě to tak praštilo do očí. :D Ale jinak pěkné. Cena trochu vysoká, ale vzhledem k barevnému tisku asi odpovídající.
@Fritol (25.03.2021 08:07): No Zelda zrovna RPG není, ale spousta lidí tu hru jako RPG vnímá. Ale já mám rád i Zeldu, tak by mi to v té knize nezavazelo :-)
Půjde někdo do téhle knihy? Po PC RPG budou vydány Japonské RPG, 652 stran, to bude masakr: https://www.bitmapbooks.co.uk/products/a ... e-role-playing-games