Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Čtvrtek bude našlapaný den. Nejenže vyjde Cyberpunk 2077, ale konečně by se mohl ukázat Elden Ring a objevují se spekulace i o Silent Hillu. +Samozřejmě ten Dragon Age. Potřebuji se zase na něco těšit. :D
@Charllize (05.12.2020 19:56): No mně by nevadilo, kdyby koupili radši Dontnod a ti tak přestali dělat zakázkové trapárny typu Vampyr a Twin Mirror a měl tak nějak stabilní zázemí. S Tell Me Why dokázali, že jsou schopni dělat i něco jiného, než Life is Stange, což je stejně po dvojce už mrtvá značka. Byl bych fakt nerad, kdyby zas dělali nějakou budgetovou trapárnu pro Focus nebo Epic.
Dneska od 10:00 proběhne online verze festivalu Gamer Pie. Pokud vás zajímají (nejen) české hry a nějaké to plkání o nich, tak to může být velmi dobrý sobotní ambient :) https://fb.me/e/1A0w1YINo
Že zrovna podle Juru Camp vznikne hra bych nečekal. :D Snad to nebude jen o sezení u ohně a focení krajiny.
To jsou Ti tankisti, Gordon, Mrazik, aspol. Tak to prozivaji, az na ne sousedé volají policii. :)
@Charllize (29.11.2020 20:48): S tím důvodem dostupnosti a ceny samozřejmě souhlasím. Ale třeba z PC můžu říct tak dvě problematické hry z 30 na Unity. A i multiplatformě, třeba Fall Guys hraje velké množství lidí a co vím tak v pohodě. A teď si vezmi porty Death Stranding a Horizon. Hodně lidí hlásilo potíže (já měl teda kliku) a bere se to za špatně optimalizované. Je to prostě hlavně o zvyku studia na platformu a engine. A také době testování a optimalizací.
@jvempire (29.11.2020 20:44): Ja nevim, proste ja tech her na UNITY hral vicero a prakticky vzdy to stalo za prd, to je az prilis velka souhra nahod, nemyslis?
Ja mam za to ze je pouzivany hlavne pro jeho snadnou dostupnost a ze vyjde levne, ne kvuli tomu ze je kdovijak dobry.
@Charllize (29.11.2020 20:38): Ono to ale opravdu není úplně vina enginu. Unity je jeden z univerzálních enginů, jak co se týká žánru her, tak co do podporovaných platforem. To na jednu stranu přináší vývojářům řadu výhod a ulehčení, ale na druhou je nutná mnohem pečlivější práce třeba s optimalizací. Pokud něco tvoříš třeba pro PS a nic jiného nemusíš řešit, je to obrovské ulehčení. Je to krásně vidět třeba na systémech od Applu proti Microsoftu. Windows nejsou horší systém, ale požadavky na jejich funkcionalitu jsou řádově větší. A to samé platí o Unity když vytvářejí hru pro více platforem...

Unreal engine je podobně univerzální, ale tam je zase lepší podpora od Epicu.
@mazar1234 (29.11.2020 17:11): No super :-D Já jsem kupoval počítač hlavně na filmy a staré hry. Ale vzhledem k tomu že nakupuju hlavně na GoGu, tak nemám problém prakticky s ničím. Sekal se mi jen Deus Ex, ale to tuším nebylo zastaralým hardware.
@AiMLEzZz (29.11.2020 20:32): ja jsem prave zvedavy jak pobezi Shin Megami Tensei III remaster, coz je puvodne Playstation 2 hra kterou Atlus predelal do Unity enginu, pro PS4 a Switch. V japonsku uz vysla a co mam zpravy tak to ma opet propady fps a pomerne delsi loadingy v nekterych situacich. A ne, Atlus fakt neni indie studio, delaji hry 20 let.

ja tomu enginu proste neverim, sorry.
[neexistující příspěvek]: Treba Pillars of Eternity II. Coz nedalalo zadne amaterske studio ale Obsidian a port na konzole jedno ceske studio. Loadingy tam trvaji v zavislosti na lokaci a dobe hrani klidne i 3-5 minut. ( co vim podobne to melo i plno lidi u PC verze) Hra hapruje mezi 20-60 fps. Po delsi dobe hrani dojde zrejme k nejakemu memory leaku a hra zacne bezet tak 10fps, je nutny restart konzole. Hra dost casto spadne. To same se da rict i konzolove verzi Pathfindera, ktery je taky Unity.
Ty loadingy resi SSD disk, ale ten neni standartni vybava predchozi generace konzoli.
Samozrejme se to snazi vylepsit pomoci mega patchu a oproti verzi v den yvdani je to cele o dost lepsi, ale k dokonalosti to am porad daleko. Ty Pillars 2 bez SSD disku jsou na PS4 nehratelne. Pri plneni kratkeho ukolu kdy je potreba obejit treba dve lokace a dva domy se loading celkove protahne klidne na 15 minut, jelikoz je potreba absolvovat treba 8 loadingu. Ukol celkove ma 5 minut.



@AiMLEzZz (29.11.2020 19:54): to bych nerekl, mas plno her od indie vyvojaru ktere bezi na jinem enginu a prakticky zadne potize nemaji a kolikrat i lip vypadaji.
Ok, dal jsem to ještě v Edgi a tam taky bez problémů (pomalý to bylo ve firefoxu). 100, jediný kde jsem na dvě sekundy váhal byl ten mário.
@Kunick (27.11.2020 21:14): Zrovna tyto první FPSka jsou většinou tak ikonické a graficky celkem dobře rozlišitelné, ať už ikonickou misí, (na obrázku je stalingrad) nebo rozdíly v detailech grafik, (právě díky zastaralosti) těch FPSsek dřív nebylo tolik, aby od sebe nešli rozeznat, než se to zvrhlo v skriptfest. Z těch úplně klasických jsem poznal všechny, i přesto že je neznám (nehrál jsem je), právě díky své ikoničnosti.