@
valcik (28.08.2019 09:04): Ono v ideálních podmínkách by měla být kvalita resp. věrnost obrazu blížící se nativnímu 4k renderu asi taková, seřazeno vzestupně, pokud renderujeme z 1440p:
1. 4k z 1440p + RIS
2. 4k z 1440p + DLSS
3. 4k nativně
RIS prostě více informací, než obraz v 1440p nemá, čili nemůže si věrohodně domýšlet něco, co jde vidět jen v nativním 4k.
DLSS tyto informace (jejich podmnožinu) má a tím pádem může být obraz obohacen o detaily, které náleží nativnímu 4k. Otázka je však do jaké míry. Pokud bychom šli ad absurdum, tak dejme tomu že databáze naučených dat je prázdná, tam DLSS může fungovat, ale nic vlastně nebude dělat, takže výsledný obraz bude horší než u RIS. To je přehnaně řečeno případ první implementace do Metra. DLSS mělo k dispozici asi málo dat a výsledek byl značně žalostný. Horší než RIS. Teď však je už implementace do metra updatnutá a jde vidět že ten obraz už je lepší ve smyslu věrnosti nativní 4k předloze než RIS čistě proto, že DLSS má dost dat.
Co se týče toho sharpeningu u nVidie, tak zásadní otázkou je to, jestli ten sharpening probíhá před nebo po případném upscalu s bilineárním filtrem. Pokud to funguje na principu reshadu, který se aplikuje před GPU upscalem, tak je to úplně k ničemu oproti RIS, pokud to chceme využít na zlepšení obrazu renderovaného v nenativním rozlišení monitoru. Pokud to je opačně, tak by to bylo skvělé :-).