Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

MGS mě úplně minulo, snad jsem kdysi četl v Levelu recenzi na dvojku (a sice mi to přišlo zajímavé, ale jako nic, co bych si chtěl zahrát). Ale zkusil jsem MGS pro gameboy v emulátoru a přišlo mi, že už se deset minut proklikavam nudnym intrem a pořád se nic neděje... Platí ten všeobecný obdiv k sérii i k této verzi?
@jarek.p (25.08.2019 19:52): Jednoduché, koukni na mé komentáře. A za druhé, na začátku MGS 1 - 3 působí poměrně neohrabaně (minimálně dnes) a mají svá specifika, která dokážou odradit, ale čím více se do toho dostaneš, tím více drobností a zajímavých prvků najdeš. Navnadit by tě mělo to, že MGS 3 je zde skoro nejlépe hodnocená hra (a to i přes hodnocení Goda, který to ani nehrál :)), námět MGS 2 je velmi aktuální a MGS je klasika, kterou by měl dohrát každý, kdo to trochu vážně myslí s oblibou videoher!
@jarek.p (25.08.2019 19:37): Tak to je pak správná motivace vyzkoušet MGS znovu, případně rovnou DS!

V rámci historie videoher je to unikát (celá tvorba Kojimy), který by bylo škoda vyzkoušet na pár hodin a odložit.
@Drolin (25.08.2019 19:35): To taky nikdo nepopírá. MGS má své kvality a určitě řadu svých příznivců. Mě zaujalo spojení "každý trochu zkušenější fanoušek videoher", protože mezi mými přáteli nemám nikoho, kdo by nad touto sérií jakkoliv slintal či ji obdivoval.
@Drolin (25.08.2019 15:37): Vis co je dobre, hmm? A rceni sto lidi sto chuti ti nic nerika? Nesnaz se prezentovat svuj nazor jako vseobecnou pravdu.

A zkusenosti s hrami meris jak? Asi ne na pocet odehranych her, hodin v nich stravenych nebo veku hracu, ze?
@Drolin (25.08.2019 15:37): Považuju se za aspoň trocuh zkušenějšího fanouška videoher a ani jeden díl MGS nemiluji. Přestože jsem Kojimova díla zkoušel, celkem záhy jsem je opustil, není to nic pro mě. I proto mě očekávaný nový přírůstek z jeho dílny nechává chladným.
@Sadako (25.08.2019 15:19): Tohle přirovnání mi připadá jaksi nešťastné. Oba jsou dost úspěšní a uznávaní v tom, co dělají, to ano.

Hideaki Anno nemusí být všestranný odborník, přesto stvořil něco, po čem anime už nikdy nebylo jako dřív.
No nwm, když si tak vzpomenu na level design, scénář, dialogy, gameplay etc. těch prvních dvou MGS, tak říkat Kojimovi geniální designér a vizionář je jako začít po zhlédnutí Shin seiki Evangelion tvrdit, že Hideaki Anno je geniální filosof a rozumí mystice.
@Samariel (25.08.2019 14:42): Také to bude!

Kojima je o parník nejlepší aktivní designér, scénarista a vizionář na poli tvorby videoher, a jeho portfolio od Policenauts po MGS to jen potvrzuje. Stejně jako například MGS 2 a 3 předběhli dobu o 15 let, tak to samé lze čekat u DS. Nejvyšší možná očekávaní jsou tedy na místě; otázkou ale není jak moc dobré to bude, ale zda se Hideo ještě dokáže překonat.

Jedno je ale jisté, nebude to pro každého - jako každé geniální dílo.
@Gordon (25.08.2019 10:35): Mně to přijde jako skvělá promo práce, pravda, především na Kojimovo přebujelé ego, ale vesměs fascinovaně sleduju, jak si umí povodit youtubery i ostatní herní média, aby všichni slintali a psali, i když není o čem. A těžko říct, co z toho vyleze. Novější díly MGS jsem nehrála, ergo nevím, co dělá Kojima teď a co se týče prvních dvou, zkoušela jsem si je před časem zahrát znovu a přišly mi jako totální zrůdnost.
A i kdyby byly pravda ty náznaky kterých je už diky trailerům požehnaně, stále doufám, že pořád platí to, že po pár hodinách bude hra naprosto jiná, a že z té fáze ještě nic neukázal.

Protože s popisem videa Briefing, které snad brzy uvidíme, je už těch informací tolik, že to jde proti prvotnímu záměru.

A jinak hra tu má i profil.. :-D
@marwel (25.08.2019 12:48): No jde tam o to, že realita je nějak poškozená a ty placenty mají asi k tomu aby je chránily. Jinak nevím no, mě hry od něj vždycky přišli extrémně přeceňované.
@Gordon (25.08.2019 10:35): Nejsi. Do ted poradne netusim, o cem ze ta hra vlastne bude, jak se to bude hrat atd. Predstava, ze je tolik lidi nadseno a nateseno na neco o cem z herniho hlediska vime kulovi je zajimava.
Jsem jediný, komu ta nová hra od Kojimi přijde jako naprostá debilovina? Jsem viděl gameplay, kde hlavní hrdina čůral, lezl po žebříku, pak spadl, utěšoval placentu a... to je vše... :-D
Hlavne že väčšina z vás tu ignorovala ako blázni obťažovali vývojárov Ion Fury.
Ja by som sa ani nečudoval, keby to bola pravda, keďže Austrália a Nemecko majú naozaj absolútne dementné zákony ohľadom cenzúry.

@pajmič (21.08.2019 21:33): Trochu slabšia epizóda, snažil sa nadávať na tú hru, ale na to, že bola dodávaná zadarmo k cereáliam to bola slušná hra.

@filozof (22.08.2019 11:30): Presne tak, naše weby majú oveľa profesionálnejšiu úroveň a politických clickbaitov je tam oveľa menej. V zahraničí hrnú žurnalistiku robia aktivisti, ktorí neboli dosť dobrí ani na tú klasickú.
@Jab (22.08.2019 11:19): Tvůj kamarád si myslí, že být placen za svoji práci je známka profesionality. V médiích jako je IGN přitom pracují většinou bloggeři na volný úvazek, zatímco v českých médiích lidé, kteří se herní žurnalistice věnují déle než deset let v kuse. Známé tváře jsou důvod, proč je lidé u nás čtou. Navíc spojuje inteligenci se znalostí angličtiny, jakoby předchozí generace nemluvily lépe jinými jazyky. Celkově bych řekl, že se chová jako hlupák. :-)
@orromis (22.08.2019 09:15): Takže nadáváš na české weby, které ale jenom přejaly zprávu z těch zahraničních. Navíc to cnews ani není herní web. Myslíš že jsi ten pravý na posuzování cizí inteligence? :D