Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Brýden. Máte nějaké tipy na PS4 pro tříletý děti? Dcera vůbec neumí s PS a zjistil jsem, že je tedy POZADU! Tak jestli máte tip na nějaký blbiny pro takhle malý děti, ať se naučí ovládání atd.
@John Mirra (24.06.2021 21:03): jasne, ja si to pisu na jedno misto, ale kdo se v tom po 15ti letech na internetu ma vyznat. Ne vzdycky si to taky clovek zapise, nebo neco nekde zmeni a zapomene to v seznamu upravit. Posilali mi treba email ze si mam zmenit heslo a spadnul do spamu? Nebo to poslali na email ke kterymu uz deset let nemam heslo? No tak to je pak taky k nicemu ze to mam deset let napsany. Kdepak, je to cesta do pekla a jednou to spatne skonci :)
@Charllize (24.06.2021 20:38): klasika v práci. Jednou za rok po nás něco chtějí - školení, daně, doučko AJ, na všechno jiná platforma a člověk každý rok posílá žádost o reset hesla. Klasika. :D Blbé je když se zapomene název účtu. :D
Proc do (zensky genital) vzdycky jak nejsem nekde na nejaky zp(zensky genital) sluzbe prihlaseny treba 14 dnu tak to po me chce se znova prihlasovat. Uz me to fakt (velka potreba). Kdo si ty z(prostitutka)ny hesla ma pamatovat.
Nebo kdo si do (zadnice) ma pamatovat kam se si ho zapsal. At jdou uz s timhle fakt do (zensky genital). Je to furt, porad a dokola jak u blbejch na dvorecku !

PS: pardon..
Z niceho nic sem si zacal vsimat ve hre veci ktere sem drive neresil a je to dost otravne, az deprimujici, jako napr. ze mam tendenci pri chuzi v FPS si vsimat detailu jako zeme predemnou, oci se porad zasekavaji na vecech ktere nechcu abych vnimal a nejsem pak schopny se seoustredit na hru samotnou, nevim jestli je to monitorem, mam Curved 32 palcu tak nevim jestli to neni tim prohnutim nebo uz moc velkou plochou monitoru, da se s tim neco delat krome toho abych musel mit monitor dal od sebe, coz sice pomohlo... ale na co sem pak kupoval 32palec.. kdyz zvysim FOV tak me vadi ze zbran kterou drzim vidim moc pred sebou a je moc protahla, navic nemam rad kdyz vidim pak i svoje ruce jak drzi zbran. Ale je to zvlastni, napr. kdyz sem hral Black Ops 1 tak sem celou hru hral s defaultnim FOV a nic takoveho sem neresil, jenze sem to zahral hned po dohrani znova a najednou to zaclo... nebyl sem naprosto schopny se seoustredit na nic jineho,... stejne tak ted Dishonored 1, porad mi oci zustavaji viset na predmetech,ceste predemnou ktere mijim az se mi toci hlava.
@Tainaru (21.06.2021 12:55): Hlavně ten jejich main lineup her to nepotřebuje, pro Switch by se možná hodil na nějaké multiplatformní hry co mají vyšší nároky a nemůžou na Switchi běžet ale o tom ta konzole není, stojí a padá na těch jejich only hrách. 
Navic Nintendo si vyloženě zakládá na tom aby nemuselo dělat ultra drahé hry AAA charakteru. Vyrobit hru za par dolaru a prodat ji miliony za plnou cenu, to je to co se jim líbí :)
@90210 (21.06.2021 12:00): no mě pobavila ta roztomile naivní představa že vydáváním her na CD zanikne pirátství...a na druhém screenu ta povídačka o tom jak Ocean sežral idsoftu baštu vydáním nějakého Jurského Parku...na který si nikdo 25 let nevzpomněl, zatímco Doom je...no, Doom :)
@Tainaru (21.06.2021 10:41): To je dobre, protože žádný Switch pro není potřeba. A rozumnější je za čas představit úplně novou konzoli. 



@Paul (21.06.2021 11:48): Jsem si kolikrát říkal když tohle člověk čte kdyby byla možnost jim tam do te doby poslat video třeba teď z toho Stalkera 2, jak by se na to tvarily :)
@Paul (21.06.2021 11:48): Novinky a preview byly ze zpetneho pohledu vzdy zbytecny rubriky, ale tady to aspon jeste psali sami za sebe a byla to spis jeste nazorova rubrika, bez kopirovani PR kecu a prekladani press release kecu z netu, jak tomu bylo v casopisech pozdeji. Spis bych ocenil, ze ten casak byli schopni delat na profesionalni urovni (narozdil od Excaliburu a prvnich Levelu) i v dobe, kdy internet nebyl, Fido nepocitam, ja tady teda nic extra vtipnyho nevidim, na prvnim obrazku je spatna sazba, ale tento layout melo jen Score 1, ktery mam BTW za 10 kc z Invexu.
Otázka: "Řeší se tu politika?"

Odpověd 1: "Ne."

Dalších dvacet příspěvků: *politika*
@AiMLEzZz (20.06.2021 14:56): Děkuji za tento a související příspěvky. Tohle jsou nejzajímavější diskuze, stále se dotýkáte her, stále nejste zcela offtopic, nevím, zda napínáte trpělivost moderátora, ale DH by naopak tyto diskuze mělo podporovat, protože jsou stokrát podnětnější a zajímavější než, s prominutím, prázdné řeči o tom, co se komu líbilo na E3 a kdo si co koupil nebo zahrál za hru.
@Mesiáš z pouště (20.06.2021 17:18): Různé hry využívají různá API (např. verze DirectX) k renderu, síťové infrastruktuře, přehrávání zvuku...a tato API jsou dostupná jen na posledních verzích Windows, protože MS nechce ztrácet čas podporováním starých systémů, jež využívá promile populace (proto byl umožněn bezplatný upgrade z Win7 na 10).

Víc operačních systémů (ať už verzí Windows či linuxu) mít nainstalováno můžeš, to problém není. Ikdyž osobně v tom moc nevidím smysl.
Prý některé staré hry nefungují dobře nebo nefungují vůbec na Windows 10 ale zajímalo by mě jestli by to tak bylo i naopak např že hra z dnešního roku ( např resident evil village ) by fungovala stejně dobře na Windows XP či 95.

Poč vlastně něco nefunguje vždyť každý Windows je základem/principem to samé ne ?


Jinak je možné mít v PC třeba 3 Windows ? ( XP 7 a 10 ) Může to způsobit problémy s PC nebo to funguje normálně ? Prostě že bych si při spuštění PC vybral v jakém operačním systémemu mi PC naběhne.
@Hitsuran (20.06.2021 15:29): Je to extrémní, to je jasný, ale definice nacismu je někde jinde. Jestli se o tom chceš pobavit, tak, prosím, v SZ. Myslím, že už tak Tulareanovu trpělivost napínáme dost. No, a o tom biasu, abych parafrázoval klasika, můžeme vést spory, můžeme s ním nesouhlasit a to je asi tak všechno, co s ním můžeme dělat. Politický bias prostě všichni máme, opak je sci-fi.
@AiMLEzZz (20.06.2021 14:56): Člověk kterej vyhrožuje smrtí někomu pro jeho politickej názor,zveřejní jeho adresu je nácek....to není urážka ale fakt.
A bias to je v momentě kdy podobný komenty akorát z druhý strany tam zůstavaj což je něco čehož sem si všiml.
@AiMLEzZz (20.06.2021 14:56): Ja som si zahral aj za stranu Légie, aby som zhliadol ich koniec a uznávam, že hra sa ich nesnažila za každú cenu prezentovať ako čiernobielych zloduchov - čo je aj šikovnosť scenáristov Obsidianu a ich pohnútky sa dali tým pádom z ich pohľadu chápať. No zároveň je tak nejak jasné, že možnosť pridať sa k nim je výhradne pre záporné postavy a nie je o teda tom, že si volíš jednu z frakcií, ktoré sú všetky rovnako dobré, len každá poskytuje iné výhody - to je tá časť Naginatovho príspevku, s ktorou nesúhlasím.
@Naginata (20.06.2021 02:46): Tady jsi krásně na příkladu ukázal, o čem je konzervativismus :). Nic není politické téma, dokud to někdo nechce změnit. Pokud máš pocit, že je všechno v pořádku, tedy například pokud ve hrách vlastně žádnou politiku nevidíš, nic tě tam neštve a nic bys neměnil, tak jsi de facto konzervativec, i když se za něj třeba nepovažuješ. Pokud ti naopak připadá, že je tam něco problematického a že by se to mělo do budoucna změnit, tak jsi zase de facto progresivní. To nicméně, navzdory rozšířené představě, nijak neimplikuje tvoje pravolevé zařazení. Konzervativní nebo progresivní můžeš být na obou stranách, záleží na kontextu. Druhá věc samozřejmě je, nakolik upřímná ta pozice je. Já osobně jsem velmi skeptický ohledně politických témat tak, jak je prezentují hry od velkých korporátů, kde je umělecká vize rozmělněná mezi spoustu lidí. Korporace budou cynicky dělat hry v takovém stylu, který zrovna letí a o kterém se domnívají, že ho nejvíc lidí ocení. U menších studií a autorů té pozici věřím víc a jsem ji ochotný brát vážněji.

@M.a.t.t. (20.06.2021 11:26): To nevím, záleží na roleplayingu a na tom, jak moc do hloubky chceš jít. Tak nějak pocitově na první pohled nebude většina lidí zpochybňovat špatnost otrokářství. Ale můžeš si položit otázku, proč by si vlastně měli být všichni rovni a hned je to zajímavější. Je to těžší filosoficky obhájit, než se zdá (jen aby bylo jasno, tohle měl být jen příklad; diskuzi na tohle téma tu nechci rozvíjet a přidělávat adminům vrásky).

@Hitsuran (20.06.2021 12:09): Problém není politický bias. Faktem je, že všechno má politický bias, prostě si toho akorát musíš být vědomý. A samozřejmě druhá věc je vyspělost diskuze. Nasadit osobní útoky, nazývat lidi náckama atp. a pak si stěžovat na politický bias mi přijde spíš úsměvné.
Já se jen ptal, protože na games.cz byl lehce politickej článek týkající se tvurce fnaf.
V diskuzi sem nazval extremisty(o kterých članek psal) co Scotta doxli,chtěli ho zrušit a vyhrožovali jeho těhotný manželce smrtí za to, že volil Trumpa degenerovanýma náckama a za to sem dostal ban.
@Naginata (20.06.2021 02:46): S AC se pleteš. Já teda Rogue nedohrál, ale tam jsou minimálně na začátku Assassini vyobrazení jako ti špatní. A nějaké narážky, že ani jedna strana není ta dobrá, byly minimálně v začátcích série běžné. Podobně to bylo i v knize Opuštěný pokud si dobře vzpomínám. Haytham je jako templář jeden z nejoblíbenějších hrdinů série.

Samozřejmě je to napsané tak, abys sympatizoval hlavně s hrdinou, tedy s assassiny, protože lidi raději hrají za "ty dobré", ale tak černobílé mi to zas nepřijde.
@AiMLEzZz (19.06.2021 23:42): No záleží od toho jaký typ politiky se tam řeší. Je rozdil jestli hra řeší univerzální témy jako například válku, ekonomiku a problematiku systémů a jestli jde jen o laciný pandering, který cpe bez nuansy současnou intersekcionální politiku.

Například Fallout New Vegas se snaží všechny strany vykreslit rozumně a každá má svá pozitiva I negativa, zatímco mnohé jiné hry konflikt zobrazují velmi černobíle. Proč jsou například Assassini ti dobří a Templáři ti špatní?

Mám ale pocit, že ti co říkají že všechno je politické často jenom chtějí aby všechno umění zobrazovalo jenom takou politiku, která se jim líbí.
Hranice toho, co je politika, je ale dost rozmazaná. V podstatě cokoliv může ovlivňovat tvůj názor na politiku a téměř cokoliv může být předmětem politiky. Errant Signal na to kdysi udělal super video o tom, jak, pokud mají hry kdy být považovány za víc než jen tu nejtupější zábavu, se politice ve hrách prakticky nedá vyhnout a jak hry jsou v podstatě politické i bez toho, aniž by rozebíraly aktuální témata a řešily konkrétní politiky a ideologie. Naprosto skvělý byl příklad s Civilizací, která se dá číst velmi politicky, např. co se týče způsobů, jak se dá vyhrát hra (dobývání, space race, kulturní dominance atd. jsou všechno typicky americké cíle, zatímco třeba ukončení hladu nebo chudoby ve světě ne).
Tu by bolo fajn sa zastaviť. Sme na webe o hrách a koníčkoch. Chceme riešiť hry a koníčky. A mať sa fajn. Na politiku existuje veľa portálov, soc. sietí a iných kanálov. Toľko k tomu.
Skvělej článek od 4A jak portovali Metro Exodus na nextgen
https://www.4a-games.com.mt/4a-dna/every ... -and-xbox-series-x-s

Tenhle úsek..

There is a reason why we have always been so vocally critical of the idea of baking assets (pre-generating the results of things like lighting calculations) and shipping them as immutable monoliths of data in the games package files, rather than generating as much as possible on the fly: everything that you pre-calculate is something that you are stuck with. Not “stuck with” in the sense that if it is wrong it can’t be fixed (everyone loves a 50GB patch after all) but “stuck” in a much more limiting sense – that any part of your game, any object in the scene that relies on baked assets will be static and unchanging. You won’t be able to change the way it is lit so you have to be overly cautious with decisions about how the player can affect dynamic lights (you won’t be able to move it, so you disable physics on as much as possible), and the player can’t interact with it in interesting ways, so you pass that problem onto UX design.

The more you have to rely on baked assets for your scenes, the more you restrict your game design options, and the more you take the risk that your environments will feel rigid and lifeless. Perhaps, the biggest advantage that Ray Tracing brings is that it gives game developers a huge boost in the direction of worlds that are truly, fully dynamic, with no dependencies on pre-computed assets whatsoever. There are still similar examples where such problems need to be solved, but lighting was one of the biggest and most all-encompassing examples of the lot and Ray Tracing solves it.