Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Dan9K (10.01.2023 23:38): na tom zmiňovaném kanálu jsem koukal především na české filmy, třeba Holčičky na život a na smrt se tam objevily na internetu poprvé. Ten film nebyl dvacet let v distribuci.

Doporučuji Kminkovu starší Osadu mladých snů, to je teprve žrádlo. Jinak zrovna Kmínek byl největší český sračkař třicátých let (i dlouho poté).

Jinak doporučuji pro srovnání Hell's Angels jako příklad hollywoodskeho filmu, který byl původně natáčení jako němý.

Jinak když ty Ondru, tak já Claru Bow, což byla úžasná herečka, bohužel ty její dochované filmy většinou nic moc (až na třeba Wings a Kid Boots).
@Fingon (10.01.2023 21:48): krásná reakce, děkuju za ní!

Filmy česky, o tom taky vím, akorát tam toho mají docela málo a já hlavně nekoukám na filmy s dabingem, pokud na to nejsem vyloženě zvyklej z dětství

máš pravdu, němé filmy jsou asi nejvíc out, což dokazuje, jak se tu o tom skoro nikdo bavit nechce, a to jsme tady samej intelektuál :-)
Já právě jedu klasicky autisticky tu českou filmovou klasiku od nejstarších filmů, takže teď jsem v roce 1933 a v podstatě to byly víceméně 4 kraviny za sebou (dobře, jeden byl lepší), ale zejména jsem teď zabřednul do Oldřicha Kmínka a jeho Perníkové chaloupky a Sněhurky, no a to je teda něco :-) Ono je to hrozně těžký koukat na film z roku 1933, vidět, že je to nehorázná sračka a nebát se to označit za nehoráznou sračku, protože člověk má přecijenom trošku ostych vůči těm starým dílům :-)

Jo mně je jasný, že Karel Lamač a spol. nebyli jediný, ale naprostou většinu těch věcí, co za něco stály, tak dělal někdo z nich a rozhodně by si zasloužili větší povědomý no....

Taky na ty němý filmy nekoukám cíleně. Měl jsem období mezi 16-18, kdy jsem to masochisticky hltal a dal jsem jich 200 najednou (myšleno včetně těch krátkých štěků 19. a počátku 20. století + grotesky a třeba 20 celovečeráků) a pak jsem to dával postupně čas od času, když bylo třeba něco na LFŠ nebo v Ponrepu. To až teď jsem dal 3 najednou, + 3 kombinace původně němý nakonec zvukový :-)
Je mi jasné, že čekáte na vyjádření místního filmovědce, tedy mé maličkosti:-P



@Dan9K (07.01.2023 22:14): Českou filmovou klasiku znám, je to kanál, který patří NFA. Ještě mám rád Filmy česky (dříve Filmy česky a zadarmo), což je pro změnu projekt Magic Boxu/Bioscopu (jedno distribuuje filmy do kina a druhé na domácích nosičích, ale patří k sobě).

Co se němých filmů týče, přímo je nevyhledávám, ale pěkných pár jsem už viděl (a jeden z patnácti nejzajímavějších filmů, které jsem loni viděl, byl právě němý Ben Hur z roku 1925).

Němé filmy obecně se dnes moc nenosí a člověk už po nich musí vyloženě jít, ale minimálně situace s jejich sháněním je dnes lepší než na začátku devadesátých let či na začátku let nultých, kdy jsem vpodstatě začínal já.

Pro zájemce doporučuji NFA vydanou kolekci filmů Jana Kříženeckého, jako bonusový film je tam kraťas Živé mrtvoly s naprosto úchvatným (nedobovým) soundtrackem. Z toho, co se dochovalo a co mě zajímá, mi ještě chybí vidět Pasáka holek a Pražského kata (ten druhý snad brzy vyjde na DVD/Blu-Ray, NFA ho nedávno restaurovalo).

Karel Lamač byl těžký frajer, spolu s Any Ondrou točili filmy po celé (západní) Evropě a v různých jazycích (německy, francouzsky, anglicky), takhle daleko to dopracoval maximálně tak Forman (tak ano, byli by tu Machatý, Weis, Čáp, potom Passer nebo Jasný, ale většina z nich točila jen v Americe a v případě Čápa v Jugoslávii), takový Sequens nebo Brynych neemigrovali, ale nějakou díru do světa svými zahraničními filmy taky zrovna neudělali).

Z Lamačovy zahraniční tvorby jsem zatím viděl jen Švejk bourá Německo a dvojici detektivek podle Edgara Wallace, kde mu pomáhal Mac Frič.

Jinak tady Ondráková bez Lamače, ale zato s Hitchem: Sound test for Blackmail 

@Dan9K (08.01.2023 16:38): Lamač měl filmový ateliér na Kavalírce v Košířích, to hned tak někdo neměl. Takový Havel začal stavět až koncem dvacátých let. Ale rozhodně nebyli jediní, nemělo by se zapomenout třeba na Václava Binovce nebo Vladimíra Slavínského. Jinak třeba Kolár poté, co přestal točit (a po znárodnění filmového průmyslu) pracoval v předchůdci NFA a mimo jiné restauroval /přestřihával své staré filmy.



@Dan9K (09.01.2023 19:05): Erotikon ani Extasi nemusím, i když zrovna Extasi jsem viděl jako velmi mladý a možná bych teď soudil jinak. Každopádně díky za tip, dostal jsem chut vidět rakouskou verzi, prý je lepší, než česká (co se do dialogů týče).

Jinak ona to nebyla v sezóně 1929-1930 žádná sranda. Mnoho filmů bylo roztočených jako němé a teprve dodatečně byly dozvučovány (u některých jen některé scény, jinde komplet), spíš než umělecký záměr rozhodovaly peníze (jestli producent na zvukový film měl nebo neměl, když neměl, tak film zůstal němým vs. na zvukový film teoreticky přijde víc diváků a stojí za to jej už z tohoto důvodu ozvučit, i když se s tím původně nepočítalo).
@Paul (10.01.2023 17:46): 13? Fíha, tak to se divím, že se líbilo. Já to četl někdy po maturitě, a nejvíc jsem na tom oceňoval, jak očividně vědomě pracuje s variacemi na více či méně známé díla světové literatury a jak je dokáže propojovat a nacházet mezi nimi spojnice.
@Charllize (10.01.2023 09:49): Chtorr jsem kdysi četl, ale pokud se nepletu, tak jsem to nedočetl, protože mě to přestalo bavit. A je to už dobrých 15 let, to mi neřikej, že to pořád neni dopsaný... :D

Kantos Hyperionu jsem přelouskal vloni na dovolené a jako i když o sobě tvrdím, že umím výborně anglicky, tak tohle bych překládat nechtěl, protože jsem to často nechápal ani česky, natož anglicky... :D Jako výborná knížka, ale kdybych měl někomu říct, o čem to bylo, tak budu hodně hledat slova... :D
@SilentWolf (10.01.2023 09:38): Pro mě teny hype Hyperionu ublížil - ty první dvě knihy jsem přelouskal celkem s chutí, ale po tolika letech co jsem o něm jen slýchal jsem od něj čekal něco výjimečnějšího.
Většinou mě "the best" literatura baví o dost míň než braky. Ale teda Hyperion of Simmonse ten hype zatím i překonává. Ten respekt ze 4 tlustých bichlí začíná nahrazovat strach, že to jednou dočtu.
Jsem rád, že jsem se k tomu konečně dokopal.
@včelka (09.01.2023 07:59): já si právě dvojku Erotikon a Extase zopakovat nechci. Extaze se mi líbila víc, ale má naprosto ostudnej závěr, který to celý pohřbívá. Ten film byl dokonce jeden z hlavních inspiračních zdrojů pro Ingmara Bergmanna, ale já mu ten konec neodpouštím. Edit: tak teď když si čtu koment, tak se mi rozhodně víc nelíbila. Jen je mnohem výraznější, takže mám na ní ostřejší vzpomínky, ale vlastně je často výraznější v těch negativech :-) Ale zkraje 30. let se holt u nás kvalitní filmy nedělaly. To bylo pořád takové mezidobí, kdy nevěděli, jestli dělat němej film nebo zvukovej, tak často dělali kombinace, což je hrozný a ty lidi ještě fakt neumí hrát na zvuk.

O Erotikonu si pamatuju jen to, že nebyl vůbec erotický a že to byla nuda :-)
@Dan9K (08.01.2023 16:38): To asi jo... teda třeba kromě Erotikonu. Což je vlastně další, co jsem viděla, akorát, že si ho vůbec nepamatuju, bylo to hodně dávno. Navíc ho tehdy promítali někdy o půlnoci na nějaký akci a byla jsem asi dost nesoustředěná. Zkrátka si ho chci někdy zopáknout.
@včelka (07.01.2023 22:47): Ano, ty jsem ještě neviděl! Oba vypadají slibně.

A oba dělal samozřemě Karel Lamač :-) Ale jen v jednom z nich hraje Anný Ondráková :-)

To je vtipný, jako to byli ti čtyři lidi furt dokola.... Lamač, Ondráková, Wasserman a Jan S. Kolár. Ty měli prsty skoro ve všem tehdy.
znáte youtube kanál Česká filmová klasika?

Na přelomu roku jsem si dal tour těch nejstarších filmů, co tam nabízejí. Jestlipak jste viděli nějaký československý němý snímek? :-)

Mají tam tři a všechny tři mě neskutečně příjemně překvapily. Jsou všechny ve výborné kvalitě, bohužel jedno z nich bez hudby, ale nevadilo mi to. Ve všech hraje Anný Ondráková, kterou jsem neznal a přijde mi skvělá. Jedno je velmi dobrá kriminálka (Otrávené světlo), druhý je poměrně dost zdařilý horor/fantasy (Příchozí z temnot) a třetí je asi co by člověk nejvíc čekal, povedená komedie s Vlastou Burianem (Milenky starého kriminálníka). Bez jeho hlasu se mi líbí mnohem víc.

Řek bych, že mám docela nakoukáno němých filmů (30 celovečerních + asi 200 krátkometrážních) a můžu zodpovědně říct, že tehdejší česká tvorba byla zcela srovnatelná ne-li lepší než ta světová, ale může za to hodně jediný člověk - Karel Lamač.
@Garret (07.01.2023 21:20): jdu do toho s otevřenou myslí, nic nečekám, takže třeba budu aspoň trochu příjemně překvapen.

@Fingon (07.01.2023 20:47): a tak když bych chtěl tak není problém anglickou verzi sehnat, spíš mě to jen překvapilo, ještě jsem snad neviděl na netflixu film kde byl nebyl originál zvuk. Ale tady mě docela láká zkusit to v tý češtině.
wtf, Žižka je na netflixu jen v CZ dabingu?

Hmm, že bych to risknul, když se to odehrává u nás...
@Jab (06.01.2023 07:45): Mě nejvíc naštval ten useknutý konec ve stylu "domysli si". Vzhledem k tomu, jak je film po celou dobu otravně doslovný (aby to pochopil i ten nejpomalejší v sále), to spíše poukazuje na tvůrčí bezradnost. Je očividné, že sami zkrátka nevěděli, jak to zakončit (a nebo zjistili někdy v průběhu produkce, že plánovaný konec nefunguje). Vůbec celá ta třetí část by si zasluhovala více propracovat.
@Jab (06.01.2023 07:45): Já na tom byl před týdnem ve Slováči a byl jsem nadšený hodně - velice chytrá absurdní satira, krásně se strefuje do obou stran spektra (i ta drobná kritika gender roles je tam krásně ironizovaná). Právě neveselé vyznění ten film posouvá o level výš... ale za vidění by stál už jen kvůli třeskutě vtipné hostině na lodi :)
@Jab (06.01.2023 07:45): mě se to celkem líbilo. Těch 79 je tak akorát. Ale nejlepší věc je na tom ten song na konci, už ho poslouchám přes měsíc :)
A je mi líto Charlbi Dean.
https://www.csfd.cz/film/875719-trojuhelnik-smutku/prehled/

Před pár dny jsem na tom byl v kině Přítomnost na Žižkově. A jako komedie to je těžší. Kritika povrchnosti bohatých jdoucí za nějaké hranice jejich vlastní možné odtrženosti. Dojde i dost na "gender roles". Nicméně celkově se to Ostlundovi imho trochu rozpadlo. A pak je to vlastně v posledku sice vtipné, ale celkovým vyzněním hodně neveselé. Film jsem tedy nevybral, neb takovým neholduji. :)

P. S. Oheň rozdělat umím. To by mě v té situaci mělo zachránit. A taky bych se dříve porozhlédl po okolí. :)
Neznáte někdo dobrej kanál kterej se zabejvá japonskou/korejskou a nordickou historií?
Počet mých hodnocení filmů (a seriálů, dokumentů a kraťasů na ČSFD za rok 2022: 778. 

Vybírám patnáct celovečerních titulů a tři kraťasy, které mě nejvíc oslovily:

Coco (2017) 
V hlavě (Inside Out, 2015) 
Touha létat (Volere Volare, 1991) 
Amater (Amator, 1979) 
Lucy (2014) 
Das Siebte Foto (2003) 
Ben-Hur: A Tale of the Christ (1925) 
Bohové jsou pořád šílení (Crazy safari, 1991) 
Osvobozeni 1: Ohnivá duha ( Освобождение 1: Огненная дуга, 1970)  
The Matrix Resurrections (2021) 
Králíček Jojo (Jojo Rabbit, 2019) 
Okupace (2021) 
Alita: Battle Angel (2019) 
Tajemná zahrada (The Secret Garden, 1993) 
Cesta do Rima (2015) 

Kraťasy: 

Ptáčátko (Piper, 2016) 
Barokni opera (1997)
Rudé boty (2021)
@John Mirra (31.12.2022 14:18): Je to asi jediná pohádka, na kterou mám "štěstí" skoro každej rok. Císařův pekař je skvelej, Pekařův císař už je trošku slabší. Ona ta písnička je výborná, ale ten Werichův text je strašlivej, ale to už jsem vnímal jako děcko :-)
i tak je to v rámci těch 50. let dost zjevení. Vedle toho obstojí snad už jen Švejk. Toho jsem dal teďka předevčírem oba díly poprvé pořádně (předtím jsem viděl vždycky jen štěky) a jako super a říká se o tom, že je to skoro jedinej film z 50. let bez agitky, ale i tam jsem tu agitku viděl....ono obecně to, že si dělali srandu z Rakousko Uherskejch pohlavárů (respektive z habsburskýho císaře v Císařově pekaři) bylo na ruku režimu, aby ukázal, jak absurdní systém to tehdy byl a jak ten dnešní je správnej. Tahle historická témata ale byla asi jediná možnost, jak natočit něco, co sice bude agitační, ale zároveň to bude vlastně pravdivý, protože Rakousko Uherští pohlaváři si samozřejmě zesměšnit zaslouží zcela po právu, stejně jako Rudolf :-).
@Gordon (31.12.2022 14:53): Taky toho zde ovšem neprodukovali zdaleka tolik jako dnešní továrna na zábavu. Barrandovské ateliéry byly tehdy ještě bohaté, všechny nakradené prachy pak komanči naházeli do Vávrovy husitské trilogie, která je tudíž jedním ze dvou tří nejlépe kostýmovaných středověkých filmů na světě dodnes. Nic srovnatelného samozřejmě již nikdy nenatočili, ale profitovaly z těch kostýmů ještě další filmy, především pohádky, např. Princezna se zlatou hvězdou.
Teď jsem po dlouhé době viděl Pekařova císaře/Císařova pekaře a teda byl jsem překvapený, jak moc je to agitační :D Samozřejmě jsem si mlhavě pamatoval, že to agitační je, ale to vyznění příběhu, "My máme pravdu!" atd., to prostě malé dítě moc nevnímá. I když už tenkrát mi přišlo to "Když všichni všechno všechněm dáme..." docela divný.

A taky jsem teď viděl Jak dostat tatínka do polepšovny, tam je zase jedna vedlejší linka o tom, jak se tatínek snaží zůstat s maminkou sám, aby si s ní mohl užít... některé věci je lepší nechat v hezkých vzpomínkách :D
Povedený rok, co se filmů týče, ohledně seriálů mám co dohánět.

BEST OF KINO/VOD (abecedně)

Aftersun (2022)
Apollo 10 1/2: Dítě kosmického věku (2022)
Bergman Island (2021)
Blízko (2022)
C'mon C'mon (2021)
Drive My Car (2021)
Korzet (2022)
Kousek nebe (2022)
Lékořicová pizza (2021)
Maminka (2021)
Men (2022)
Nene (2022)
Osm hor (2022)
Pacifiction (2022)
Red Rocket (2021)
Sundown (2021)
Událost (2021)
Velká svoboda (2021)
Zázrak (2021)
Život po Jangovi (2021)

BEST OF TV

Tohle bude bolet (2022)
Ja s tím seriálem mám ten problém ze nejsem schopen si tam najít nějakou postavu na které by mi jakoby záleželo. U Hry o trůny jich bylo spousta, tady ne. Je mi úplně jedno když kdokoliv z nich odejde/zemře. Seriál je fajn, ale díky tomuhle ho nad původní truny nepostavim.
@Adieu (29.12.2022 12:05): Za mě se do té bitvy pustí v afektu, kdy to v něm přeteče. Předtím, než se vybije na poslovi, to uvnitř něj viditelně počíná vřít. A třeba chvíle, kdy chytne Rhaenyru pod krkem, řekl bych, že pod návalem emocí, nebo jeho smích na pohřbu manželky, když Vaemond hovoří o čistotě a soli krve, naznačují, že je hluboce prožívá. Několikrát prokáže jemnocit vůči nepatrnostem, který ostatní postrádají.

@Jab (28.12.2022 14:54): To ano, souhlasím. Jen má smůlu, že je zasazena do kontrastu s Rhaenyrou, která se tomu vzpírá, což také Alicent příležitostně irituje - půvabný rys, kdy ten, kdo skloní hřbet a nechá si naložit, to nedaruje těm, kteří nečiní zrovna tak.

Nechci ale vytvářet dojem, že mi tahle podle mého polarizace vadí. Naopak. Moje pocity: V textech, které shrnují, co se o těch událostech traduje, to je mnohem vyváženější, zeleným se i dá fandit, Rhaenyra má svoje excesy a Daemon jí celkem hrůzně užívá jako hračky. Není mezi nimi žádná pure love. Jenže tady je. Respektive lze to tak udržitelně interpretovat. A působí to ve všech ohledech líp. Velká otázka, co z toho vzejde.
@Bellerofontes (28.12.2022 14:45): Pravda, že Otto se pak navíc vykreslí v těch pozdějších epizodách, na to jsem již zapomněl. Každopádně za mě je Daemon ukázkový psychopat, který je neemotivní, neschopen cítit strach a dělat riskantní a heroické věci, na něž by si normální člověk netroufl (bitva na Bay of Crabs, kdy stačilo schytat šíp), stejně jako necítit výčitky z vraždy a ještě se snažit na ni dodatečně profitovat. Charisma se s diagnózou rovněž nevylučuje, naopak.

Jinak přesně jak říká Jab, za mě Alicent symbolizuje onen tradiční úděl (kdy i pochopitelně následuje přání otce, nikoliv přítelkyně, což by mohla Rhaenyra pochopit, kdyby nebyla entitled), proti čemuž je postavena svévolná Rhaenyra, jejíž naivně zplození ne-mulati uráží jistě polovinu království a jsou samozřejmě největším sudem prachu. Musím vlastně dost ocenit zakomponování černých herců, že tam ta etnicita má viditelný význam a není nakonec pouze naplněním ideologické mantry jako u té mrtki Rings of Power. Ač o to komičtěji pak působí, když Lord Velaryon chce svůj rod do budoucna white-washnout. :)
@Bellerofontes (28.12.2022 14:45): Alicent tam symbolizuje úděl mladé středověké šlechtičny. Nejdříve z donucení, ale pak si to osvojí jako svou druhou přirozenost s tím, že to "tak má být". Imho dobře vymyšlená postava, která tomu také dodává ten rozměr víceméně oběti zmutované do "padoucha" systémem, který přijme.
@Adieu (28.12.2022 11:03): Není to zase tak překvapivé: Daemon je ambivalentní par excellence, jako sám oheň, děsí a přitahuje zároveň. Vykoná to nejhorší, ale i to nejlepší, předvede se v nejvíce barvách. V konfrontaci s Viserysem mě pobavilo, jak pokrokové věci najednou říkal, vedlejší efekt jeho zušlechťování. Psychopat určitě není. U Aemonda mohli zkusit něco podobného, ale neudělali to; místo toho ho definuje jeho ublíženost, byť tady je pravděpodobné, že se ještě vybarví. A co se týče nemanželských dětí Rhaenyry, ať už si o tom člověk myslí cokoliv, u ní je to zcela zachráněno tím, jak absurdně svému manželovi vycházela po celou dobu vstříc. Něco, co mohlo být dramatičtější a komplikovanější, ale nebylo.

Otto pošle Alicent, ať utěší krále, a pak jí vyhrožuje, že přijde o děti. Mluví o potřebě stability a sám ji soustavně nabourává. Nejnižší manipulace a bludný kruh. Dokonce i udání, kvůli němuž se ho král zřekne, je pouhá pomluva. Nevykročí z role proradné kuny, které těžko uvěřit alespoň starost o vlastní rodinu. Takže se té proporci nedivím. Ono je těžké s nimi sympatizovat, když jsou profilováni jako vytrvalí zrádci: nejdříve Alicent svého přátelství s princeznou, poté Otto králova přání.
@Bellerofontes (27.12.2022 18:00): Rhaenyra je entitled bitch a její děti bastardi. Hightoweři jsou, respektive musí být vychcaní, ovšem dle všech vodítek bylo přátelství Otta s Viserysem upřímné a hájil jeho zájmy, dokud láska otce k vlastní dceři nezaslepila jej a Otta ke své škodě neodehnal. Po Daenerys zase všichni jedou tohle mah Targaryen queen - Hightoweři krysy, protože Rhaenyra přece musí následovat své srdíčko a libido, zatímco pozice, ve které byla Alicent, byla asi velmi jednoduchá. :-))) Jinak jediné zrůdičky, které tam vidím, jsou foot fetišista Strong, psychopat Daemon a mladý pan Aegon. Ač nezapomínejme, že nejlepší králové jsou ti, co nechtějí vládnout, haha.

Jinak mně se také líbí, jak Rhaenyru uchopili a jak vyspěla. Nicméně se fakt musím smát, kolik proporčně lidí fandí Rhaenyře/Daemonovi a považují je vyloženě za klaďáky. :D Kdyby aspoň D. nezavraždil jako nejsprostší vrah tu Roycovnu... Proti tomu bledne cokoliv, co Hightoweři vědomě udělali.
@Adieu (27.12.2022 12:03): Uznávám, že tohle je subjektivní, navíc na základě vzpomínek. Použil jsem ji záměrně jako extrém, protože byla tak nenáviděná. Jen mi přišlo, i když se to může zdát směšné, že už její náklonnost k Jamiemu a skrze něj k jejím nejbližším tomu dodávala trochu jiný nádech - a zrovna incest se mi jeví jako enigmatický spouštěč, kvůli němuž to vypuklo. Ale jak říkám, můj pohled.

House of the Dragon působí, že je tam mnohem méně prostoru k manévrování. Otto je krysa, Alicent je vychcaná a závistivá konkubína, její děti pak zrůdy, snad vyjma Helaeny. Za celou dobu nedostaneš nic, co by svědčilo o opaku. Jedna věc je dojem, druhá podání seriálu: Když vezou Aegona do Dračí jámy na korunovaci, ptá se matky, jestli ho má ráda - a je to zkrátka vylíčené tak, že tahle otázka je namístě. Jejich společné scény jsou v podstatě jen sekýrování, buzerování a zastrašování z její strany. Mezitím prožívá Rhaenyra se svými dětmi okamžiky v mnohem srdečnějším duchu, kdy je kultivuje a jde jim příkladem (ne náhodou jí Lucerys říká, že mu připadá dokonalá). A k tomu si přihoďme, že zelení ztělesňují reakcionářskou větev, která se udržuje jen za pomoci zrady.

Já bych obecně zastával, že postavy jsou komplexní, pro mě i zajímavější než v Game of Thrones, nicméně ve prospěch Viseryse a černých, včetně Velaryonů.
@Tulareanus (27.12.2022 16:57): Je to určite aj o jej kultivovanejšom prejave, kde sa síce správa ako psychopat, ale súčasne to nedáva tak otvorene najavo. Plus si na rozdiel od nich prešla aj menej príjemnými udalosťami, ktoré jej konanie, samozrejme, neospravedlňujú ale je tam určite rozdiel oproti rozmaznanému Joffreymu, ktorý mal vždy všetko a vyložene sadistickému Ramseymu, ktorý pre zmenu pôsobil akoby ani nemal emócie. V globále to však Adieu vystihol veľmi dobre čo sa týka porovnania so seriálovou Alicent - tá sa skutočne snaží o niečo podobné, ale činí to takým spôsobom, že ju človek ďaleko viac chápe a ani sa každú chvíľu nechová ako mrcha.
@M.a.t.t. (27.12.2022 14:12): Ono aj to blaho jej detí bolo vlastne jej blaho a len tie deti mali "šťastie", že boli jej. Mne teda Cersei prišla veľmi skoro neznesiteľná, hoci je pravda, že u Joffreya aj Ramseyho ten prejav neznesiteľnosti znásobovalo ich otvorené správanie, zatiaľ čo Cersei sa tvárila, že vlastne je "fér".
@Tulareanus (27.12.2022 13:20): To máš možno pravdu ale Cercei mi pripadala na rozdiel od Joffreyho a Ramseyho Boltona podstatne znesiteľnejšia a mám pocit, že takto to asi malo veľa ľudí. Tým dvom som totiž prial rýchlu smrť od začiatku :)

No každopádne, tváriť sa, že Cersei je nejaká morálne ambivalentná postava je mimo, snáď nikdy nespravila nič dobré a všetko čo vykonala súviselo s blahom jej rodu/detí.