Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
31 let / rádiový projektant / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

< >

Musaic Box

  • PC 70
Jako spousta dalších, tady jsem se inspiroval od ostatních, co použít do hardcore varianty Hudební kategorie Herní výzvy 2020 a bylo z toho nakonec příjemně strávené dopoledne.

U nás v rodině měl naposledy nějaký hudební sluch a hrál na hudební nástroje dědeček mojí mamky a já dokonce na základní škole propadal z hudební výchovy, ale tady jsem nakonec obstál, ale ne jen díky mému mizernému hudebnímu sluchu.

Příběhově jde o to, že dědeček vám nachystal dárek k narozeninám, který je ukrytý uvnitř hudební krabičky a k jejímu otevření je třeba v několika místnostech najít různé indicie a na základě z nich pak poskládat melodii, většinou hlavní, z různých kostek, které představují jak tu hlavní část melodie, tak ty vedlejší.

Při hledání indícií je třeba v podstatě prozkoumat celý pokoj, a k tomu vám pomáhají jednotlivé popisy předmětů, které jsou vesměs hudební tématiky, a když už si nevíte rady, tak vám hra poradí malým zábleskem, kde se ukrývá další indície, ale neporadí vám, jak se k ní dostanete. V místnosti s dílnou na výrobu nástrojů mě třeba zklamalo, že jedna z indícií se neukázala po sestavení hudebního nástroje, to by myslím, byl pěkný doplněk.

Hlavně jsem se bál samotného sestavování melodie, ale i ten můj nehudební sluch na to stačil a na doskládání zbytku mozaiky už stačilo jen trošku logicky přemýšlet a když bylo více možností, tak buď to prostě tipnout nebo pomocí tlačítka HINT (nápověda) zjistit, co je špatně a na základě toho to doskládat a nechat si přehrát složené hudební dílo.

Hra určitě neurazí, ale asi nijak zvláště ničím nepřekvapí, ale je to příjemná oddechovka na 2-3 hodinky.
+9

Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York

  • PC 80
Hru jsem zařadil do Herní výzvy 2020 do HC varitanty kategorie Parťák, kde jsem první sezónu odehrál v multiplayeru s ostatními agenty z celého světa.

Toto DLC pokračuje v příběhu původní hry, ale příběh docela zaniká, není jinak výrazný, takže nic převratného tady nečekejte, ale spíš tu jde o představený endgame a důvod se ke hře vrátit.

Endgame ve formě sezóny, jejich aktivit dosti připomíná Diablo 3, až jsem si říkal, jestli v Ubisoftu najali lidi co dělali na Diablo 3 sezonách, nebo se tím jen inspirovali. Ano Division je looter shooter, takže hlavně tu jde o sbírání vybavení a vylepšování postavy, ale i tak bych řekl, že se mohli snažit víc a přijít s něčím jiným než Diablo 3.

Naštěstí s vydáním DLC jsem neměl ještě úplně dohranou základní hru, takže jsem pak krásně navázal na příběhovou část a pak se začátkem sezony jsem spíš celou dobu doháněl ostatní, což ale bylo fajn, důvod proč hrát, sbírat vybavení s cílem se dostat do jediného raidu v rámci endgame, což se mi nakonec podařilo.

Druhá sezóna, která teprve vyjde, ale asi nenabídne nic nového, kromě nového raidu, takže důvod proč se vrátit ke hře se najde, ale pak to zase spadne do zajetých kolejí a neustálým hraním se hra dosti opakuje a nepřináší nic nového, pokud člověk nezkouší neustále nové buildy své postavy, což je i docela těžké, vzhledem k omezenému inventáři.

Jinak hra se hraje skvěle, skvěle optimalizovaná, při jednom updateu ovladačů grafické karty mi FPS dokonce poskočily o 50%, ale sem tam se nějaké bugy najdou, jde přeci jen o Bugisoft.
+6

Deus Ex: Mankind Divided

  • PC 85
Předešlý díl jsem nehrál, asi to sice úplně nevadí, ale rozhodně si to zahraju, ať mám příběh kompletní.

Hru jsem vlastně hrál na 2x. Při prvním pokusu jsem brzy umřel v přestřelce v úvodní misi na začátku, kdy jsem vůbec netušil, co se děje, hru jsem vypnul a dost jsem přemýšlel, že už si ji znovu nepustím a do Herní Výzvy 2020 si najdu něco jiného. Ale díky dobrý recenzím a seznámení s hrou na youtube Agraela jsem tomu dal druhou šanci a jsem moc za to rád.

Příběh je super a věřím, že při dalším průběhu hry, kdybych jí hrál úplně jiným způsobem, tak dostanu zase jiný zážitek ze hry i samotného příběhu.. Vydal jsem se cestou stealth, hackování a nezabíjení v podstatě až do poslední mise, a tam to bylo takové půl na půl, takže s akční střelbou jsem se setkal, až v podstatě úplně na konci. Přijímal jsem všechny vedlejší mise, snažil se být se všemi "kamarád".

Líbilo se mi, že mise nebyly pořád jen o tom a samém, že i vedlejší mise měly zajímavý příběh, a většinou pak nějak navázaly na hlavní příběhovou linii, nebo se z nich i staly hlavní mise. I jejich rozložení po mapě krásné na sebe navazovalo, takže jsem pořád neběhal sem a tam jak tajtrlík, ale taky to mohla být náhoda tím, jak jsem se rozhodoval.

Co se týče voleb, rozhodnutí, tak až na pár výjimek mi úplně nepřišlo, že měly až tak zásadní vliv a za celou hru se objevily 2 větší rozhodnutí a i tak jsem se pak dostal k výsledku nebo k druhému rozhodnutí později ve hře. Ale když jsem se snažil zachránit stoupenkyni, matku Mechanického boha, tak se mi ji nepodařilo zachránit a docela mě to i mrzelo, ale nezkoušel jsem to znovu, nechal jsem to plynout tak, jak to dopadlo.

Na nějaké bugy jsem nenarazil, občas si se mnou hrála interakce s předměty, ale co mi vadilo byla trošku slabší umělá inteligence nepřátel. V podstatě v případech, kdy jsem si myslel, že mě zpozorují, zareagují tak se nic nedělo a když jsem si myslel, že jsem v klidu, nic se nemůže stát, tak jsem byl odhalen. Hrál jsem na střední obtížnost a klidně by to možná sneslo ještě trošku ztížit na této obtížnosti.

Z Prahy je asi pouze znázorněno nástupiště hlavní nádraží (Růžičkovo nádraží ve hře), ale jinak město celkově žije v rámci příběhu, je fajn sem tam slyšet češtinu, slyšet od českých občanů, že anglicky nemluví. Jen jednou mě zarazilo při jedné cutscéně jeden policista mluvil česky, jeden anglicky a naprosto si rozuměli, což bylo takové zvláštní.


Na závěr, kdo nehrál, má rád příběhové hry, kdy ještě nějakým způsobem ovlivňuje příběh a jakým směrem se dostane ke konci příběhu, můžu směle doporučit.
+15

Monument Valley 2

  • Android 80
Úžasný audiovizuální zážitek, který si nádherně hraje s 3D prvky ve 2D prostředí v jednotlivých úrovních, kde se musíte dostat z bodu A do bodu B. Nevím proč, ale prostě tohle zakomponování 3D do 2D mě vždycky dostane a je úžasné něco takového hrát. Velmi dobrý gameplay, občas jsem trochu zápasil s otáčením jednotlivých prvků, ale nic zásadního, co by kazilo celý zážitek ze hry. S kratší herní dobou možná i souvisí docela jednoduchost jednotlivých logických problémů, ale občas mi přišlo, že jsem na řešení přišel náhodou, když jsem zjišťoval, co a jak funguje. Jelikož jsem hru nehrál na jeden zátah, ale po částech, tak příběh mi trošku unikal, ale jde v podstatě o cestu matky a jejího dítěte, které jde ve stejných šlépějích, jako ona. Hraní na mobilu moc neholduji, ale tohle je určitě titul, který za to stál si zahrát na mobilu.
+10

Half-Life

  • PC 80
Asi taková povinnost každého hráče si zahrát tuhle hru. V Herní výzvě 2019 jsem si vyzkoušel Half-Life Blue Shift a dostal jsem podobný herní zážitek, ne-li o něco lepší. Hrát to v dnešní moderní době je docela výzva, protože hra vám nedá rozhodně nic zadarmo, lékárničky ani náboje nejsou všude, takže je fajn s nimi šetřit a hlídat si každý život, ukládat pozice, co to jde, abyste pak nemuseli větší část jet znova, skákat na milimetry přesně,. Hratelnost je super i na dnešní dobu, ano nemá to grafiku dnešních her, ale vůbec to nevypadá zle. Jsem rád, že jsem se ke hře dostal a úspěšně zvládl.
+16 +17 −1

Plants vs. Zombies

  • PC 80
  • Android --
Když jsem začínal s internetem a hrami na internetu, tak jsem dost hrál minihry typu tower defense, což bych tady Plants vs. Zombies zařadil a byl jsem se hrou velmi spokojený. Hrál jsem ji na mobilu a ovládání bylo v pohodě. Jednotlivé části jsou rozmanité, nejvíc práce jsem měl s tou v noci a mlhou, ale jinak mi to nějak zvlášť těžké nepřišlo. Zpříjemnilo mi to cesty do práce a z práce, nějaké chvíle ve vlaku a sem tam na návštěvách, když jsem měl chvíli pro sebe.
+15

Alan Wake

  • PC 70
Nejsem fanoušek horroru, ale sem tam si ho pustím a tentokrát jsem se rozhodl si ho zahrát. O Alanu Wakeovi jsem slyšel jen to nejlepší, takže do Herní výzvy to byla jasná volba.

V první a poslední řadě tu jde o příběh, který je velmi dobrý a až na nějaké okamžiky jsem to hltal celou dobu. První asi 2 epizody jsem se postupně do hry dostával, od 3. do 5. epizody jsem byl maximálně ponořen, ale poslední epizoda byla pro mě utrpením. Příběh graduje až v závěrečných cinematicích, ale dostat se k nim byla velmi dlouhá, a zdůrazňuji dlouhá cesta, což úplně není ideální, když má příběh gradovat, a celou dobu je to jen o tom projít různé lokace bez nějakého většího nápadu, které byly u předchozích epizod. Nejvíc se mi líbila část se šerifkou, kdy to připomínalo příjemný coop. Kdyby to bylo jen o příběhu, tak bych dával mnohem větší hodnocení, ale jen o příběhu to není.

Co se týče technického zpracování, fyziky, ale hlavně kamery a ovládání je to slabé. Bojoval jsem s tím celou hru a dost mi to kazilo zážitek. Přijde mi, že se snažili o realistické zpracování, ale nepřijde mi moc povedené.
+14 +15 −1

Rise of the Tomb Raider

  • PC 80
Předešlý díl, který jsem hrál už několik let zpátky, byl super zážitek a moc jsem se těšil, až si zahraju pokračování. Poprvé jsem před pár lety jsem to vzdal, jelikož moje PC to nezvládalo a s novým strojem jsem s radostí vrhl do další kapitoly restartu Lary Croft.

Hra vypadá skvěle, hraje se skvěle, člověk si může sám určovat tempo, jak moc bude prozkoumávat oblasti, nebo víc se zaměří na samotný příběh, který není vůbec špatný. Co bych hře vytknul je optimalizace a padání frameratu občas i v částech, kde bych to nečekal, ale naštěstí to nějak výrazně hratelnost neovlivňuje, což je hlavní.

Komu se líbil první díl, budeme se mu líbit i druhý a užije si pěknou akční zábavu.
+21

Into the Breach

  • PC 85
Co k tomu říct. To že jsem byl velmi příjemně překvapen. Jedinou zkušenost s tahovým soubojem mám z online RPG Dofus a tahovým hrám se vyhýbám, jelikož moje tahy jsou spíš o štěstí než o promyšlené strategii.

Po počátečních nezdarech a zjišťování, jak to vlastně celé funguje na normal obtížnosti se mi povedlou odemknout druhý squad, přepnul jsem na obtížnost easy a už jsem maximálně chytl. Pixelová grafika je moc příjemná a velmi se k tomu hodí, moc pěkné herní mechaniky a nežere to ani moc času. Čím víc jsem to hrál tak mi to připomínalo film Pacific Rim. Moc se těším až si odemknu další squady piloty a vyzkouším různé strategie a hlavně hru projedu aspoň na normal obtížnost.

Kdo si chce trochu zaměstnat hlavu a nemá úplně moc času, tak u tohoto rozhodně neprohloupíte a užijete si skvělou zábavu.
+14

SUPERHOT

  • PC 80
Skoro mi to připomíná jako další díl seriálu Black Mirror a tuhle Indie rychlovku jsem si užil. Ze začátku jsem si říkal, že to bude brnkačka, ale s každým přibývajícím levelem to chtělo projet několikrát a zjišťovat odkud nepřátelé chodí, kdyby tohle bylo RNG, zvedlo by to ještě obtížnost. Jen v posledním levelu mi přišlo, že tam nepřátelé reagují a chodí neúplně dle nějakého vzoru, ale spíš jak vy se pohybujete, tak podle toho to pošle další nepřátele. Na poslední pokus to byl nakonec samurajský meč, kdo mě dostal už nevím z kterého pokusu :D Spojení minimalistického příběhu a příjemné herní mechaniky je tato hra pro mě velkým překvapením.
+15

Half-Life: Blue Shift

  • PC 70
Sérii HL jsem nehrál, a HL:BS jsem si vybral jen v rámci Herní výzvy, ale rozhodně jsem si hru užil. Na to, že hra už má svůj věk, tak to má super gameplay, sice každý pixel se počítá, tak je občas náročné někam vyskočit, ale dává tomu ten starý feel, a navíc nepamatuju, kdy jsem hrál něco, kde je dobré často ukládat. Různé puzzly, řešení situací je taky super doplněk hratelnosti.
+16 +17 −1

Diablo III: Reaper of Souls

  • PC 85
Diablo III.: Reaper of Souls přináší oproti Vanille přináší "pořádný" endgame, u kterého strávíte desítky až stovky hraní. V rámci kampaně jsem si asi užil víc původní 4 akty, ale i poslední akt není vůbec špatný.
+2 +7 −5

Assassin's Creed III

  • PC 75
Už si nepamatuju, kdy jsem naposledy hrál nějakého Assassina, ale na tenhle návrat jsem se moc těšil, jelikož 3 jsem nehrál a v remastered verzi to byla skvělá příležitost se vrátit do Animu.

Příběh jako takový neurazí, ale ani ničím nepřekvapí, ale co se týče rozhovorů, scénáře, tak je to hodně bídné, až hrozné bych řekl v některých částech.

Ze začátku hry jsem myslel, že se ani k žádnému hraní nedostanu, jelikož to byl video za videem a pořádné hraní nikde v dohlednu. Ale s příjezdem do Bostonu začalo hraní, na které si pamatuju s předešlých dílů.

Grafika v remastered verzi se povedla, sem tam nějaký bug, ale nic hrozného. Hratelnost taky super. Co se týče bojů, přehazování zbraní, tak tam by to kapánek chtělo vylepšit, ale člověk si zvykne a už pak ví, jak reagovat.

Nečekal jsem od hry nic zásadního, jen jsem se chtěl zpátky vypravit k Assassinům a celkově to byla příjemně strávená doba.
+18

Life is Strange - Episode 1: Chrysalis

  • PC 85
Moc pěkná adventura se zvratem, který jsem vážně nečekal. Moc pěkně stylizováno, po herní stránce se taky všechno povedlo. Hlavní součástí je zde manipulace s časem, kterou vývojáři využili na maximum a pěkně si s tím pohráli.
+8

Doom

  • PC 90
Doom II jsem sledoval jak hraje můj taťka a párkrát jsem se do toho pustil i já sám, ale jako malý kluk jsem z té hry měl docela strach, takže jsem ji nikdy nedohrál, takže když se objevil tenhle díl, neváhal jsem se do něj pustit a udělal jsem dobře.

Skvělý map design, skvělá hratelnost, příběh asi nic závratného, ale špatný taky není, rozhodně jsem mu věnoval pozornost. Ale hlavně akční řežba jak má být, možná by to chtělo trošku delší gameplay, byl jsem až překvapený, jak rychle jsem to dohrál, krásně to ubíhalo, a už se nemůžu dočkat nového dílu.

Hra vám nic neodpustí, ale taky nějak zbytečně neomezuje, a to jak s nepřáteli v arénových podmínkách, tak ani pak při boji s bossy. Skvělý systém vylepšování, jak zbraní, tak i zdraví a armoru. Se secrety jsem se natrápil, všechny jsem nenašel, z těch secretů vedoucí do levelů z předešlých dílů jsem se nedostal ani do jednoho.
+22

FlatOut

  • PC 70
Strhující automobilová mlátička. Flatout 2 hrajeme každý rok na lan party a člověk má občas chuť kamarádům ublížit :D Flatout 1 se dá odjet za 1 odpoledne a pěkně se u toho odreagovat.
+8 +9 −1

Metro 2033

  • PC 90
Metro 2033, Metro Last Light a Metro Exodus, příběh Arťoma v post-apokalyptickém světě po jaderné válce, kdy se on a zbylí přeživší snaží přežít v metru, kde bojují jak mezi sebou tak proti mutantům, kteří se po dopadu jaderných zbraní objevili na světě. To vše smíchané s trochou mysteriozna, kdy Arťom je skoro něco jako vyvolený, do celé série pěkně zapadá.

I když jde o jeden příběh, tak všechny 3 hry mi přišly velmi rozdílné. Metro 2033 má spíš prvek, kdy je velmi těžké přežít a každá kulka se počítá. Last Light mi přijde mnohem víc stealthovější a Exodus je dost open world a rozdílný od prvních dvou dílů, kdy do uliček metra a podzemí se dostaneme spíš už jen sporadicky.
+11

Feudal Alloy

  • PC 75
Hra mě zaujala ještě než vyšla, navíc hra od českých tvůrců, a skvěle se hodila do Herní výzvy 2019.

Krásná stylizace, pěkný soundtrack, nenáročné hříčky, RPG prvky a pokud máte pevné nervy, dost trpělivosti tak hra svižně uběhne a hodně si ji užijete.

S čím jsem trochu bojoval je menu a inventář, ale člověk si nakonec zvykne. Největší kritika bude asi k obtížnosti, kdy na začátku mi hra přijde až dost obtížná a s blížícím se koncem se to dá na pohodu projít na jeden zátah. Největší kontrast jsem viděl mezi bossy, kdy jsem myslel, že hru v životě nedohraju u prvního bosse, protože to časování a stát na milimetr přesně mi přišlo k nepřekonání a u druhého a zároveň posledního bosse jsem měl na třetí pokus hotovo, kde bylo mnohem víc volného prostoru k reagování.

Moc se mi líbila koncepce chlazení a kapacity oleje, trošku méně animace při doplňování oleje, která by mohla být o fous kratší v některých částech hry, kdy jde vážně o milisekundy mezi životem a smrtí. Koncept bomb jsem spíš používal na rozbíjení, abych se mohl dostat dál, a nakonec mi přišlo, že na všechny nepřátele stačil elektrický výboj, a to když jsem to zkoušel na začátku, tak mi přišlo, že na všechny nefunguje.

Načasování a přesnost je vším v téhle hře, hra obsahuje pár hříček kdyby mohla trochu víc odpouštět, ale s cvikem jde všechno snadněji.

Kdo má rád přiměřenou výzvu, tak rozhodně doporučuji.
+16

Borderlands 2

  • PC 75
Rovnou se přiznám, první díl jsem nehrál, když jsme se s kámošem domlouvali, co si zahrát v kooperaci, tak nás napadlo Borderlands a rovnou jsme přešli na 2. díl. Lepší pocit s hraní jsem měl, když jsme to hráli ve 2, v sólo taky super, ale v kooperaci je to prostě o něco lepší. Než o příběh, tu jde spíš o tu akci a o ten loot a vylepšování postavy. Komiksová grafika je úplně super. Příběh bych asi vnímal více, kdybych hrál sám, ale ve dvou to je akce za akcí a příběh jsem moc nestačil sledovat, ale měl jsem plus mínus představu o co tu jde. Komediální složka tomu taky pěkně sedí, ale je jasné, ne že každému to bude sedět.
+16

Ori and the Blind Forest

  • PC 90
Ori jsem dohrál až na podruhé, jelikož první strom, který se zaplavuje, byl pro mě takovou překážkou, až z toho byl rage quit. Ale po pár letech jsem se k tomu vrátil, a po pár pokusech se dílo podařilo a hru jsem dohrál. Má krásný příběh, krásný vizuál, jak do 2D promítli v podstatě v některých částech i 3D, moc pěkné soundtrack. Radost hrát takové hopsačky. I na normální obtížnost je hra dost obtížná, ale vůbec mi to nevadilo, zvlášť, když dneska se dá všechno s přehledem zvládnout, tak jsem tuhle výzvu s radostí uvítal. Co se týče zpětného vracení na místa, která se otevřou až s zpřístupněním určitých schopností, jak si to člověk správně naplánuje, tak toho nemusí být až tolik nakonec, takže mi to nepřišlo nějak otravné. Díky tomu jsem se dostal do lokací, kam jsem nemohl, nebo získal body k otevření nových schopností, takže to k něčemu vždy bylo.
+20