Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Doom 3

  • PC 80
Takže... máme tady pokračování "pradědečka" FPS žánru, a to je pouhých deset let po vydáni posledního dílu (nepočítam ty GT Interactive expansiony). Nu tedy dobrá, neni mi už osm, kdy se ke mne dostal shareware model prvního dílu, ale patnáct a dostává se ke mne HL2 a Doom 3. HL2 bez problému rozjíždím, ale Doom 3 stíhají obtíže. Nedostatečná PC konfigurace... asi. Čtu si srovnání s HL2 v časopisech, koukám na trailery a slintám. Na Doom 3 jsem však časem zapomněl. Až nyní s BFG edition jsem zažíval ve 28 letech pocity žijícího komplexu na Marsu, strachu beznaděje a napětí. Doom 3 není špatná hra, ale je příliš jednoduhá, nic vám neubere nějak zvlášť mnoho HP, které si můžete za rohem doplnit na stovku. Atmosféra je skvělá, hra světla a stínu zde funguje dokonale. Příběh vás drží v napětí od začátku do konce. Oldschoolovým hráčům FPS žánru mohu jen doporučit.

Pro: Atmosfera, příběh, oldschool, dlouhá herní doba

Proti: Jednoduche, snadne, lehke

+16

Amnesia: A Machine for Pigs

  • PC 60
Nejedná se ani tak o hru, jako o interaktivní film s velmi hutným, vynikajícím audiovizuálním zpracováním. Autoři nám chtěli prostřednictvím tohoto kousku vzkázat jisté poselství. Hra vás ovšem nijak (a tím myslím nijak, ani puzzly) nezpomaluje v jejím dohrání, jež je od prvních krůčků za Manduse blíže než by se mohlo zdát.

Čekal jsem více logických puzzlů. Věc, kterou potřebujete k postupu se vždy nachází pár kroků od vaší současné pozice. Možná se mi to zdálo, ale ve hře se zemřít nedá, respektivě někdy zase musí.

Dohráno s dabingem od Fénix Prodabing a musím říct, že byl vynikající.

Pro: Atmosféra, výprava

Proti: Krátké, spíše je to minimálně interaktivní audiovizuální kniha

+11

Far Cry 3

  • PC 85
Začal bych tím, že originální Far Cry jsem nikdy nehrál. V roce jeho vydání můj počítač zkomíral u takových kousků jako NOLF, Medal of Honor AA, Call of Duty, RTCW apod. Později jsem se s novým železem dostal až k Far Cry 2, který se mi po grafické i příběhové stránce líbil, ale nedokázal jsem přejít přes fakt, že se na křižovatkách/stanovištích/whatever stále respawnují nepřátele. Hru jsem nikdy nedohrál... A tak plynul čas...

Far Cry 3 se zjevil na Steamu za pár "éček," a tak jsem neváhal a tento, podle všemožných recenzí, klenot zakoupil. A ono to skutečně fungovalo. Od začátku, kdy projdete výukovou misi jste uvedeni do otevřeného světa plného jak dobrodružství z hlavní dějové linky, tak menšího z postranních úkolů, které se hodí na expování.

Čtu zde nějaký výtky, že onen Open World není až zas tak opened. Je to jako série GTA. Pokud jste v misi, je splnitelná jedním, možná dvěma způsoby. Tak je tomu i ve Far Cry 3. Mezi misemi se můžete projíždět, osvobozovat vysílače, stanoviště, hledat jeskyně s poklady, stahovat zvířata a vylepšovat svou výstroj (ty poslední kousky jdou dokončit výhradně díky loveckým misím).

Hlavní dějová linka mě do sebe vtáhla jako zvědavost Alenku do díry za bílým králíčkem. Jedná se o velice povedený příběh plný zvratů a hráč se cítí odměňován jeho vývojem. Z rozmazleného spratka se stáváte bojovníkem kmene, který vás přijme poté, co dokážete totéž, co praví legenda. Vaas, tomu nevěří, Vaas je na drogách, Vass je na Die Antwoord. K příběhu mám jistou výtku: Po zabití Vaase, který se celou dobu tváří jako největší záporák, ikdyž je zpočátku jasné, že je pouhým sidekickem nějakého mocnějšího muže, již hra měla poloviční, ne-li nižší tempo. Ze zabití Hoyta jsem necítil žádné uspokojení, stejně tak z rádoby rozhodnutí hráče popravit své kamarády nebo zůstat se Citrou.

Verdikt: Konečně pořádná akční hra po dlouhé době, kde máte pocit odměnění za odvedenou práci a pocit svobody. Komu se to nelíbí, může si zahrát Assasin's Creed, které ho povede za ručičku jak matka malé děcko do školní lavice.

Pro: Zvraty v příběhu, svoboda pohybu, délka hry

Proti: Příběh graduje, aby nakonec silně upadl

+15

Payday: The Heist

  • PC --
K titulům, kde je hlavní doménou online coop se těžko něco píše. Payday: The Heist jsem koupil v přepočtu za asi 50 Kč na Steamu při slevách, kdy jsem hrál stále dokola bezplatnou verzi druhého dílu, který tehdy nešel pod 29,99 € (nebo podobně), což mi tehdy přišlo hodně. Podle gameplayů a letsplayů jsem se těšil, že jednička bude na chlup stejná hra s horší grafikou a menším sortimentem zbraní. Chyba lávky. "Payday 1" je horší nebo řekněme reálnější(?) v každém směru! Bohužel, nikdo z mých přátel hru nevlastnil nebo pokud, tak hrál stejně dvojku. S random týmem jsem se nedokázal dostat přes první část kampaně. To možná mohu dát za vinu tomu, že komunikace vázla, ale stejně - ta hra je na vás prostě zlá, šli jste vykrást banku, co jste čekali? Bohužel je to klasický příklad toho, že si najde hardcore komunitu, která od nehratelných easy obtížností vypimpí svůj equip, že i hard dají s jedním prstem v nose a druhým v klíně své přítelkyně. Proto vznikl druhý díl, podobně jako CS:GO vůči CS:S (ikdyž zde nejsou rozdíly tak markantní, jde o systém vyhledává zápasů vůči statistikám hráče), aby uspokojil i širší hráče, kteří mají zájem o svou malou velkou loupež na obrazovkách monitorů.

Pro: Vše, co se technické stránky týče, malá HW náročnost

Proti: Příliš obtížné na nejnižší obtížnosti

+5 +6 −1

Assassin's Creed III

  • PC 50
V třetím dílu se zbavíme Altaïra a Ezia. Čeho se však nezbavíme je všudypřítomná fádnost a nuda. AC III se sice oproti předchozím dílům zbavil oné šedomodré barvy (v Konstantinopoli ji vystřídala sépiová), ale přidal více dlouhých jízd na koni, více button eventů a více filmového vyprávění. Dovolte mi chvilku odbočit od série. Vrátím se zhruba do roku 1997, kdy představa, že hra vypadá jako film každého nadchla. Spousta titulů se o to v průběhu 90. let pokusilo, pár se jich dokonce povedlo - Phantasmagoria, Realms of the Haunting. Oproti AC III se přeci jen jednalo o hru s filmovým obsahem, včetně digitalizovaných herců (Film a point & click pak výborně zpracoval Toonstruck).

AC III je tedy vlastně takovým prototypem toho, po čem bažili hráči v době obrovského herního boomu na platformě MS-DOS. Hrát se to moc nedá. Cesty jsou předem dané, úkoly repetetivní a s nimi spojená nudná interakce hráče. Pět minut nádherné animované scénky, kde vývojáři ukazují dokonalost svého enginu, najednou hrajete, uděláte pár kroků k označenému cíli a spustí se další cutscéna.

Dále se nemohu zbavit dojmu, že celá hra je jakýsi tutorial. Neustále se mi připomíná, co mám udělat a jak. Možná se to dá v možnostech vypnout, ale jako hráč, který za sebou má 20 let herní praxe na to nejsem zvyklý.
Možná stárnu, možná se hry příšerně zjednodušily, ale beru-li v potaz nejnovější Tomb Raider, jenž zvládl vyprávět silný příběh, poskytnout hráči svobodu a motivovat ho vyvíjet postavu, mohu o AC III s klidem prohlásit, že ačkoliv na její obálce červeně svítí 18+, je pro konzumní 15-ti leté hráče.

Pro: Animace postav, grafika, rozmanitost prostředí

Proti: Repetetivní již od prvního dílu série, button eventy, skripty, hratelnost všeobecně

+3 +5 −2

Battlefield 4

  • PC 10
Pánové z DICE a EA musí být opravdu velmi pyšní na svůj nový engine, když začnou do krabic balit něco, co mělo být zřejmě technologickým demem.
Hru jsem si koupil v předprodeji s datadiskem China Rising. Neskutečně se na ni těšil, ale hned po nainstalování přišlo rozčarování. Desetinu mého harddisku obsadila zabugovaná střílečka, která nenabízela nic víc než předchozí díly a krom toho, že vyžaduje instalaci Originu se spouští přes okno prohlížeče. Opravdu? Mám čekat, že na mě vyskočí reklama vedle facebook chatu se slovy "Nejlepší MMO FPS zdarma ve vašem prohlížeči?" Kdyby to tak bylo, mohlo být hodnocení o 5% vyšší.
Když jsem se po několika (rozuměj několika desítkách) nezdárných pokusů konečně připojil, začal mne pohlcovat pocit skepse a kladl neustále jsem si kladl otázky jako "Je to TEN Battlefield?"
Ano, je. FPS se sice velmi pěknou grafikou, ale s těžkopádným ovládáním, debilním destrukčním systémem, který se BFBC 2 nemůže rovnat (v něm šlo zbořit 99% budov), takmer nulovou podporou výrobců/vydavatelů (nedokáží aktuálně reagovat na dané problémy) a v neposlední řadě naprosto tupou PREMIUM variantou.
Musím se přiznat, že lituji koupě. Možná se ke hře vrátím a přijdu ji na chuť, ale zatím na onu plechovou krabičku neni ten správný čas. BF 4 může jen doufat, že DICE svůj další projekt do*ebe ještě víc, aby mohl povstat z popela vlastních bugů jako Fénix.

Pro: Grafika

Proti: Premium verze hry, DLC, lepší destrukce BFBC 2, Battlelog

+20 +24 −4

Call of Juarez: Gunslinger

  • PC 80
Vítr mlátí dveřmi poloprázdného saloonu, koule roští se kutálí kolem a do města přijíždí cizinec. Rozhlíží po městě, kde chcípl pes, ale sup nad ním kroužil ještě dříve než vydechl naposledy. Bez váhání vyráží do saloonu, kde na něj spočinou čtyři páry očí. První barmanovy, který si drsňácky odplivne žvýkacího tabáku, druhé mladého chlpace, který vidí hrdinu z povídaček dědečků, třetí šlapky, které ten neznámý cizinec něčím nesedí, ale přeci jen ji neskutečně přitahuje, že by mu dala i zadarmo a poslední pár očí patří staříkovi, ke kterému občas každý z města zajde pro nějakou tu radu.
Takhle nějak začíná další příběh série CoJ, který nenavazuje na ty předchozí.
Náš, tak trochu ulhaný hrdina, si po šesti zrzavejch a dvanácti ohnivejch vodách vymýšlí, jak se znal s Billy the Kidem a dalšími legendami divokého západu. To vše jakoby pod taktovkou Quentina Tarantina a Mela Brookse režírujících Charlieho Sheena v roli chlastem zničeného milovníka žen, kořalky a zbraní.
Polští Techland opět ukázali svižnost svého enginu, který rozhýbe spaghetti western i na starších strojích a stále vypadá fantasticky při minimálních detailech. A pokud se vám nedostaly po vaše špinavý pracky předchozí díly CoJ, nevadí. Zahrajte si tuhle parodii na příběhové FPS vůbec a skvěle se bavte.
Bravo, Techlanďáci - Osemdešont procent.

Pro: grafika, způsob vyprávění

Proti: krátké, někdy až příliš obtížné, absence multiplayeru

+15

Giana Sisters: Twisted Dreams

  • PC 90
Giana Sister... jméno hry, které jsem naposled vyslovil začátkem devadesátých let. Základní škola, přístup k internetu a ta hra s těmy dvěma ošklivými holčičkami, která kopíruje Super Maria.
S návratem Drakena do LEVELu jsem se ve svých 25 letech rozhodl koupit si opět časopis o hrách. Tak jako jsem byl nadšen z návratu staronové redakce, byl jsem stejně nadšen návratem oněch "ošklivých" holčiček na můj monitor.
Giana Sisters TD jistě nejsou hrou od které očekáváte, že bude konkurence schopná Raymanovi. Nemůže se rovnat "tříáčkovým" titulům, ale má své kouzlo. Jednak právě kvůli nostalgii, druhak kvůli řešení postupu střídáním sester, z nichž punk-rockově metalová goth girl mi byla sympatičtější kvůli skvělému soundtracku.
Grafika není dechberoucí, ale je stylová a hra se rozhýbe i na starším notebooku a vy tak máte perfektní oddychovku na cesty do vlaků.
Hru doporučuji všem, co chtějí zavzpomínat na staré klasické plošinovky.

Pro: Nostalgie, svižnost

+10

Mirror's Edge

  • PC 55
Tato hra na mě působí podobně jako Assasin's Creed. Máme tu skvělý engine, skvělý potenciál Le Parkour akce (nebo třeba i závodů), ale jaksi se spíše nepovedlo.

Nejdříve vypíchnu klady. Grafika je hezká, svižná, pohyby postavy s tím, že vidíte ruce, nohy vypadá realisticky. Příběh se mi líbil, zvláště pak komiksové cutscény, kterými je propojen. Systém boje je taky proveden vcelku dobře.

Ale teď už přijdou zápory. Grafika je sice hezká, ale strohá... jistě má to jakési své kouzlo, v jednoduchosti je síla, ale zase prosím, nějaká hezká podívaná z vrcholu mrakodrapu se konat mohla, pohled na totožné červeno-bílé budovy mne o shaderech a dvoujádrových procesorech moc nepřesvědčil.
Dalším problémem hry je neskutečná linearita a přímočarost. V CoD jste vedeni za ručičku, ale v ME se mi to zdálo ještě okatější a vůbec nejhorší mi přijde, že se naučíte chvat jak nepřítele složit, obrat o zbraň, ale později vám to není dovoleno. Policajt vás prostě odrazí a zbraň nezčervená. Myslel jsem, že tedy můžu vzít jen menší zbraň, ale kdepak, nezáleží na zbrani, v některých částech prostě nemůžete a abych byl upřímný, když stojím ve skleněném výtahu a pálí po mně deset vojáku a vrtulník tak bych logicky střílel taky a neručkoval po zábradlí.

Pokud tedy bude existovat jakýsi mod nebo datadisk (za pár šupů nebo free), kde by se dali pořádat online závody v parkouru uvítal bych ho víc než původní hru.
Jestli se připravuje druhý díl, tak apeluji na tvůrce (stejně jako na tvůrce Assasin's Creed), aby podruhé nevyráběli něco, co spíše připomíná jakési demo, co budete moci dělat v pokračování - ano jsem si vědom toho, že u obou her jde o něco nového a výrobci se ze svých chyb poučí.

Pro: grafika, animace, příběh

Proti: krátkost, linearita

+4 +8 −4

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 90
Takže jedu asi jinak než ostatní jelikož CoJ 1 jsem tehdy nerozchodil, a dozvěděl jsem se, že Bound in Blood je prequel, rozhodl jsem se hrát nejprve Bound in Blood a poté Call of Juarez. Tedy zatím jsem dohrál pouze BiB a na základě toho píši komentář.

Byli mi tedy představeni 3 bratři. Nejstarší, ztřeštěný veterán Ray, prostřední Thomas, který si potrpí na tichou práci a nejmladší pobožný William. Příběh začíná hádkou na kolty mezi Thomasem a Rayem. William začne vyprávět jak k tomu došlo. Hned na začátku mě velmi mile překvapila občanská válka. Škoda, že nebyla tato pasáž delší, bylo to něco jako Call of Duty v době Severu a Jihu. Bomba! Vyzkoušíte si tedy, že Ray třímajíce dva kolty nebo Ranger v jedné a dynamit v druhé má problém s uznáváním autorit. Thomas je spíše opačný - jako mladší skáče vzduchem pomocí lasa, může použít nože, luk a pouze jeden revolver. Abych řekl pravdu výběr postavy bych vynechal a hráči dal spíše kontrolu nad jedním z nich, nejlépe paralelně, aby hra byla delší. Je hezké, že si můžete vybrat, ale ve výsledku je hra v podstatě stejná, akorát jako Thomas vylezete někam výš a Raye vyzvednete nebo jako Ray čekáte až se vám objeví značka, kde vás má sourozenec vytáhnout.

Speciální vlastnost obou bratrů je skvělá. Více se mi zamlouvala Thomasova, který tasí kolt, namíří vždy na jednoho nepřítele a vy tažením myši dolu (natažení kohoutku) a střelbou nežádoucího zlikvidujete a takhle dokud máte čas na vlastnost a dostatek nepřátel opakujete. Rayova mi totiž vadila v tom, že vidím například 5 nepřátel, ale než na ně stačím zareagovat oni se i v tom slow motionu dostanou jen kousíček za plot/kámen/whatever a Ray je potom ve většině případů netrefí.

Vůči technickému provedení nemám absolutně nic. Chrome engine 4 je perfektně optimalizovaný, cutscény jsou nádherné, grafika plynulá. Pánové z Valve by si se svým Sourcem měli vzít od Techlandu příklad.

Sečteno podtrženo - líbí se vám westerny? Silný příběh? Jasná volba. Hru můžu doporučit i těm, kteří západu nefandí, ale hledají kvalitní akci, protože tahle je opravdu vyjímečná a doporučil bych i těm, kteří si zahrají 3D akci jen čas od času, protože nebudou mít problém s obtížností... za což já bohužel musím strhnou nějaké body. (viz. pro a proti)

Pro: grafika, optimalizace, souboje muž proti muži, obchod se zbraněmi, zbraně obecně, 2 postavy

Proti: na obtížnost MEDIUM stále moc jednoduché, krátké

+12

Soldier of Fortune II: Double Helix

  • PC 70
Soldier of Fortune II není žádným zázrakem. Už jednička mi přišla víceméně slabá (jako zábavné pasáže mi připadalo pouze Metro a Kosovo). Sequel SoFa vyšel podle mého názoru ve stínu Jedi Academy, rovněž postaveného na Q3 enginu. Nejsem nějakým extrémním fanouškem série Hvězdných válek, ale co se týče těchto dvou her, raději jsem běhal po zdech s mečem.

Abych tedy psal k tématu. Na první pohled je grafika Double Helix velice odpudivá. Pro všechny zbraně (snad kromě AK-47 a RPG) je použitý snad jeden skin. Od Socom, přes M4 po granátomet jsou všechny zbraně vyvedené v mdlé, s chodníkem splývající, šedé barvě. "První mise je hustá, je to v Praze!", povídal kamarád a tak jsem se těšil. Ano, české nápisy, polévka is highly recommended, ale vojáci mají ruský přízvuk, někteří mluví rusky a v rukách třímají americkou M3A1. Někdo může namítat, že se štourám v přízvuku, ale když už tak pořádně, protože pochybuju, že kdybych vyrobil hru odehrávající se v jižní části USA a všechny namluvil britským "cockney" přízvukem tak by to někdo nezdrbal.

Tuto hru mě nic nenutilo dohrát. Zabodávání střepů do mrtvol je sice sranda, ale hra se tím nedohraje :) Po většinu času je hra šedivá, protože je buď mlha, prší nebo je noc. Jediné co na mne opravdu zapůsobilo je průchod ochranným koridorem ve městě, kde je vir již plně rozšířen.

Multiplayer byl tradičně samostatně spustitelný a bylo to velké plus. Bylo to svižnější, deathmatch byl prostě výborně provedený jak hratelností, tak leveldesignem. Nebylo nic lepšího než rozmáznout kámoše granátometem po bazénku.

Pro: Multiplayer, v džungli je to zábava, brutalita

Proti: Všude je šedivá barva, česko-ruská komunita v Praze

+7 +8 −1

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 90
Návrat starého známého špiona Blazkowicze. Hru jsem dohrál dvakrát. Jednou někdy v době kdy vyšla a podruhé někdy v roce 2006.
V době po všech těch Hiddenech a Medalech jsem již nečekal, že se setkám s něčím takovým jako nácky, zombíky a Heinrichem dohromady.
Takže začneme dojmy: Co mě opravdu potěšilo byl začátek. Konečně jsem viděl začátek v pohyblivých barvách :) Hned po odpravení prvního nácka můžete opodál vidět pokusy na nebohých obětech, se kterými se v pozdější fázi hry setkáte. Hra nabízí slušnou hratelnost, ať už v akčních či stealth misích, výbornou grafiku a v neposlední řadě pestrou škálu zbraní od neefektivní kudličky, kopu či uchopeného kusu nábytku, přes FG42 (mimochodem má nejoblibenější) až po prototyp rotačního kulometu VENOM.
Zmínil jsem uchopení některých předmětů. Ano tohle byla nová vymoženost, kterou jiné hry na Q3 enginu neměly, a která tak dotvořila atmosféru - mohli jste převrhnout stůl a krýt se za něj a při těch zběsilých přestřelkách padalo brnění a lítali třísky židlí.
Další věcí, která je super je systém lékárniček, v tomto případě jídel. Ve všech ostatních střílečkách máte např. 81% zdraví, lékárna dá 25% a tak přes ní prostě přejdete a zmizí a vy máte stovku. Jídlo v RTCW zůstalo na talíři v nedojedené porci a dalo se pro něj tedy vrátit,pokud jste utrpěli další menší zranění za rohem.

Bohužel zombíci mi k srdci nějak nepřirostli. Když se vynoří z těch kobek, vydrží nemálo zásahů ze Stenu, který u sebe v té době nejvíce máte a ještě vyčarovávají život velmi rychle ubírající magické formule.
Takže nemrtvé bych z téhle hry vyhostil a spíš bych přidal, ještě více nepřátel na téma übersoldatů, které se náckové pokoušeli v laboratořích oživit. Hra sice obsahuje tvrdě naskriptované situace, ale ty v tomto případě dotvářejí výborný dojem ze hry. První setkání s monstrem, které se pohybuje pomocí rukou a z dolní části těla mu šlehají blesky bude navždy v mé paměti.

Na Wolfenstein (2009) se samozřejmě těším, už jen proto, že to vypadá na začátek nové série a dokonce založenou legendárními Raven Software.

Pro: vylepšený Q3 engine, výběr zbraní, projekty

Proti: zombies, Heinrich - to podsvětí s historií mi nesedlo

+11 +12 −1

Simon the Sorcerer 3D

  • PC 70
Simon the Socerer 2 byla výtečná hra, která oplývala skvělým humorem, tehdy kouzelnou grafikou, animacemi a skvělým dabingem.

Simon 3D jsem si proto nenechal taktéž ujít. Sordid se vrátil a vy opět musíte zpasit svět a s ním i sebe. Někoho tak nafoukaného jako Simon samozřejmě zajímá spíš ta druhá věc.

Další odstavec věnuji dabingu. Měl jsem možnost hrát anglickou a českou verzi. Musím říct, že spousta lidí CZ dabing odsoudila, ale mě se líbil víc. Uznávám, že když na to nahlídnu samostatně jsou některé postavy dabovány lépe, jiné hůře. Například Sordidův nohsled Runt coby Jan Přeučil je oproti ENG úplně jiný, zcela mění charakter postavy, ale výtečným způsobem, protože takovýhle podlejzáky a záporáky Přeučil dabuje už od nějakejch Disneyovek a jiných kreslených seriálů. Milan Šteindler coby Simon? 100% trefa na spratkovskej hlas, skřítci mluvíci po cigánsky (LOTRONOSE!), prodavač v pizzerii (...až tebe nikdo nechtít, ty se spokojit jen s jídlem a silným alkoholem.) - všichni tito jsou výborná práce. Kdo mi vysloveně vadil (nemám ho rád už od začátku) je Pavel Pípal coby Sordid, protože všechny jeho hlášky zněj jako kdyby stále předčítal večerní program TV Nova.

Co se týče grafiky tak za tu srážim vlastně všechny body... ne 25%. Grafika je na rok 2002 víc než hnusná, hranatá. Bohužel se na ní podepsaly všechny ty odklady. Těch 5% je za frustrující ovládání jak při ovládání Simona, když někam jdete tak hlavně při míření Chakarou. To jsem opravdu zestárl o takových 5 let při každém jejím použití.

A co ještě musím hře vytknout je příšerná neoptimalizovanost na tehdejší stroje a neskutečně často padala. Bohužel jsem jí nikdy nedohrál, protože se mi později sekla vždycky na stejnym místě.

Pro: Český dabing, humor

Proti: Dlouhé přecházení mezi lokacemi, grafika

+8

Worms Blast

  • PC 75
Další z výborných splitscreen her. Na tuto mám skvělé vzpomínky. Hádky o to kdo bude ten zelený pták Chuck, protože jsme jednou řekli, že je to Chuck Norris, nejlepší postava ze hry :)
Bohužel postavy se liší pouze svým vzhledem, ale jsou naprosto shodné, proto je prakticky jedno, jakou si vyberete.

V samotné hře si pak můžete zvolit z různých módů, z nichž je nejlepší "klasický" deathmatch, který se zde hrál naprosto výborně. Buď vystřílíte všechny své kostky nebo rozstřílíte soka nebo mu alespoň můžete deaktivovat pár políček, že je může sestřelit pouze nadvakrát.

Jednou za čas se vám na kostičkách objeví hvězda (snižuje hladinu vody) nebo bedna, kterou známe z Worms, která skrývá spešl věcičku. od přesnější brokovnice, přes jakoukoliv barvu ničící laser a lékárnu až po změnu počasí. A k počasí mám výhradu - Nikdy dopředu nevíte, co se přižene, jednou je to mlha na soupeřově polovině, jindy vítr, ale bohužel černočerná tma nefunguje jak by měla. Ztmaví se celá obrazovka, takže vy i váš soupeř nevidíte nic a nechápu proč bych tedy měl zbraň použít, když se sebevraždím.

Grafika je příjemná, komiksová a hratelnost možná trochu kolísá z toho důvodu, že je těžké odhadnout kam střela poletí a postavičky pádlují až pár sekund po úhozu klávesy.

Pro: sranda, splitscreen, nízká HW náročnost, spešl zbraně

Proti: prodleva mezi akcí a úhozem klávesy, míření, některé zbraně

+3

Ztracený ostrov

  • PC 70
Musím říct, že ač tato hra nedosahuje kvalit jiných českých adventur (Posel smrti, Nibiru ba ani starších dílů humorné série Polda), skvěle jsem se u ní bavil.

Sci-fi příběh hry dává autorům volnou ruku a je vyprávěn jak vážně tak i s humorem. Nechrlí ze sebe humor tak jako Polda, ale zase se pousmějete víc než u Posla Bohů. K tomu zmíním, že hlavní role se ujal J. Lábus, jak je nahoře zmíněno, což bohužel (pro někoho možná bohudík) hru posouvá na grafu "komediálnost/vážnost" více k té první možnosti, protože mně osobně podání pana Lábuse připomíná mnicha Severína z Havrana.

Za co strhávám 25% je, promiňte mi ten výraz, to zasraný šachtový bludiště. Někdy ve 3/4 hry jste nuceni prolézat na chlup stejné šachty, které se liší až na samém konci a přiznám se, že jsem po chvíli sáhl po návodu a tuto pasáž s ním prošel.

Těch dalších 5% je za zmatenost příběhu, jako to, že se Jelcin dostane do minulosti (prostředí), ale zároveň do budoucnosti (stará přítelkyně Diana) načež se za pár minut přesunete v čase opět do stejného prostředí, ale jiného času, že je Diana mladá, ale například šaty působí jakože se vrátili pouze o 5-10 minut z chalupy na šňůru. Později jsem nikde vysvětlení pro mix budoucnosti a minulosti nenašel, ale přesto jsem se v hlavní linii orientoval a u hry se bavil.

Pro: Hezká oldschoolová grafika, kvalita dabingu, humor + vážnost, 3 různé konce

Proti: Dabing J. Lábuse je prostě vždy komediální, cestování časem

+6

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 70
Dobře provedený remake prvního Posla Bohů. Některé pasáže jsou provedeny lépe, některé hůře. Opravdu nechápu proč bezdomovkyně odmítá párek s hořčičí, abych musel pana Holana poslat pro párek s kečupem... jen tak prostě aby hra byla o 30 vteřin delší :)

Dialogy, co se týče výběru možností z vaší strany mi nepřišly dobře provedené. Kliknete na obrázek věci, o které chcete mluvit a postavy ho provedou.
Některá řešení mi přišla možná až nelogická, ale některá zas naopak tak okatě logická, že vám opravdu spadne na hlavu to, co potřebujete, že jsem si nepřipadal, že hraju adventuru.

Dabing byl výborný, jak je zde již zmíněno. Ještě musím zmínit pana Rimského, který odvedl výbornou práci, zejména jako "Stašek."

Pro: grafika, dabing, vážnost

Proti: příliš ne/logická řešení

+24 +25 −1

Kingpin: Life of Crime

  • PC 90
Vynikající nadčasová střílečka z ghetta. NPC postavy, které si můžete za pár babek najmout nebo od nich něco pokoupit. Hra měla na tehdejší dobu výborné zpracování ohně. Hrál jsem dvě střílečky: Kingpin a Soldier of Fortune a ač se mi kvůli brutalitě líbil SOF víc nikdy jsem ho nedohrál kvůli nudě a oheň byl zpracován mnohem hůře, ikdyž obě hry běží na Quake II enginu.
Potěšil mne také vynikající soundtrack od Cypress Hill, který se na CD nacházel.

-So what's up, ma'?
-I'll give ya' crowbar for ten bucks.
-I ain't got 'em now.

Pro: Plamenomet, stealth prvky, prvky družiny

Proti: tehdy HW náročnost, obtížnost

+5 +6 −1

Přítmí

  • PC 75
Výborná hra, která se ke mně dostala prostřednictvím časopisu SCORE. Hned mě uchvátilo ztvárnění. Něco takového jsem tehdy opravdu nehrál. Bohužel hra je krátká, místy nepochopil jsem příběh, který se dle mého názoru zbytečně zašmodrchává.

Opravdu jsem se musel smát, když jsem viděl komisaře, kterého jsem si pamatoval jako onanistu v jednom z pokojů v klubu Michaely Kuklové ve filmu Playgirls :D

Líbilo se mi, že jsme v některých rolích mohli vidět Michala "WOLFA" Rybku a Jindru Rohlíka.
Šale Haken... v seznamu není.

Pro: zpracování, zápletka, dabing, WOLF a Rohlík

Proti: zápletka, herní doba

+10

Who Wants to Beat Up a Millionaire?

  • PC 90
Tuhle hru jsem si koupil u nějakého časopisu (tuším Game Over), protože jsem o ní četl ve SCORE a ten nápad parodující u nás rozjíždějící se soutěž se mi prostě líbil, ikdyž hodnocení ve SCORE určitě nebylo nejvyšší.

Když jsem hru poprvé spustil bál jsem se, že bude obsahovat nějaké šílené otázky, ale kdepak. Otázky jsou jak vystřižené z TV show a člověk se při nich opravdu zapotíte, protože když odpovíte špatně zbije vás soupeř, který byl vaší potencionální obětí.

Další specialitkou byly zbraně, které přicházely úplně náhodně a měnily tak situaci z minuty na minutu. Klávesnice na Emajla, ruka zemřelé manžela a Prachatou :)

Ještě sem nezmínil, že hra byla samozřejmě lepší ve více hráčích a odnesla to nejedna klávesnice, zvláště když jí strkáte co nejdál od pracek kamaráda, aby vás nemohl zbít :)

Je to krásná blbůstka pro nejeden večer s kamarádem/dy a navíc to rozeběhnete i na méně výkonném notebooku, takže hra může cestovat s vámi.

Pro: Grafika, humor, cena, čeština, normální vědomostní otázky, speciální zbraně

Proti: repetetivnost otázek, boje se mohou přenést z monitoru do reálu :)

+9

Blast Chamber

  • PC 80
Hra možná neoplývala skvělou grafikou, ale byla to neuvěřitelná sranda, zejména s kamarády ve FFA a Eliminator módu.

Bohužel je hra v tom fofru celkem obtížná, protože panáčci nereagují na vaše úhozy kláves tak, jak byste si představovali. Pokud je tedy potřeba přeskákat po plošinkách, které zmizí jakmile na ně šlápnete, může to být docela frustrující.

Nástrahy v jednotlivých komorách byly celkem různorodé, např.: plameny šlehající ze zdi/podlahy, mizející plošinky nad ohněm/bodáky, větrák, který vám pomohl někam doskočit, ale pokud jste neuhnuli včas zase na vás čekala nějaká pastička.

Pro: koncept, hra s kamarády

Proti: prodleva mezi zmáčknutí klávesy a akcí postavy, časem pěkně přituhuje

+2

Wolfenstein 3D

  • PC 95
Tohle je srdcovka. První hra, kterou mi bratránek ukázal na PC a já z ní byl naprosto na větvi z grafiky, rozlehlosti a celkově jsem měl prostě dojem, že můžete cokoliv a že lepší hra neexistuje. Tuto hru jsem zapnul cca před 1 až 2 lety na hodině informatiky, protože jsem se dočetl, že v jednom levelu (nepamatuji se kde) je tajná zeď a za ní zhruba dalších 200 tajných a za ní čeká easter egg. Nuže dobrá řekl jsem si... účetní programy počkají a projdu to. Bohužel než jsem našel oné místo a pak vždy v malé, nově odkryté místnůstce novou odsunovací zeď byl konec hodiny a já musel jít, ale nebyl jsem blbej a hru si po těch cca 50 zdech uložil. Následující hodinu jsem naprosto nevnímal nic, jen jsem usedl k PC, kde jsem měl uloženo, nahrál jsem hru a pokra... PROKLÍNAL celou hru! Celá ta "práce" byla na prd, protože se to musí udělat na jeden zátah... do dnes nevím co za zdmi je.

Pro: všechno

Proti: z té čtvercové grafiky přecházeli oči a pobolívala hlava

+10 +11 −1

Postal

  • PC 0
V roce 1997 kdy tahle hra vyšla byla ihned označena jako neskutečně brutální, tudíž jsem si jako žák základní školy řekl, že si to musím zahrát. Poštěstilo se mi díky demu na Score a hned jsem se proklínal kvůli čemu, že jsem to rozbil prasátko. Ovládání je frustrující, grafika i na tehdy hnusná a hranatá a brutality ve hře není víc než v Duke 3D nebo Wolfenstein. Rozhodně mě v té době mnohem víc oslovili jiné akce viděné shora a sice Take no prisoners a Mageslayer.

Pro: bylo to zakázáno v pár státech - dodnes musejí děkovat bohu

Proti: všechno - grafika, ovládání, izometrický pohled, obtížnost....

-4 +4 −8

Ignition

  • PC 100
Výborná hra, zejména ve splitscreenu. Demo jsme drtili snad každý den minimálně hodinu a slintali nad zamčenými auty a urovněmi. Skoro o rok později se mi hra dostala do rukou náhodou, když mi bratránek půjčoval nějaký díl NFS, ale v krabičce byl omylem Ignition. Měl jsem snad větší radost než z tehdy supr mega bomba nejlepší závodní pecky od EA.

Ta hra neměla chybu... balvany valící se přes cestu a další různé nástrahy, autobus plný ječících dětí či těžkopádný náklaďák a spousty dalších vozítek. Dokonce i nedávno, někdy v roce 2007, mě hra znovu chytla a sice o hodinách informatiky, kdy jsem jí náhodou objevil na jednom PC. Okamžitě jsem spolužáky přemlouval, aby si ji se mnou zahráli přes síť, když ne ve splitu, ale neuspěl jsem, bohužel... oni hru neznali a přišla jim příliš stará...

Pro a proti vyplním na tehdejší dobu...

Pro: grafika, hra podporovala jak DOS tak W95, nezapomenutelný multiplayer (LAN/Splitscreen), velký výběr tratí a aut

Proti: nic mě nenapadá

+10

Assassin's Creed

  • PC 65
Hitman z 12. století. To jsem o hře slyšel a četl. Bohužel první zklamání přišlo hned, jak jsem zjistil, že hlavní hrdina je napojen na jakýsi počítač a pátrají po myšlenkách jeho předků... už to mi vadilo, ale dobře řekl jsem si, tak to nechám plavat. Po pár misích mi již hra přišla příšerně repetivní a pochopil jsem, že to tak je a pokud člověk nebude hledat praporky a rozhledny v lokacích mimo město dohraje ji za hodně krátkou dobu. Na vybraný cíl stačí zaútočit bodákem a pak držet kombinaci W+RMB+SPACE a utíkat před vojáky, kteří vás po prozrazení pronásledují... Hru jsem měl možnost hrát pouze s CZ dabingem a musím říct, že se mi zdál povedený. V hlavní roli Martin Stránský (např. Dr. House), jemuž sekunduje dalších pár více i méně známých filmových, televizních či dabingových herců.

Doufám, že pokud se objeví Assasin's Creed 2 bude to již opravdový Hitman nebo Splinter Cell v době křižáků.

Pro: animace a grafika vůbec, český dabing

Proti: jednoduchost, repetetivnost, monotónost, stereotyp, repetivnost, stereotyp, monotó.....

+5

Bud Tucker in Double Trouble

  • PC 90
Pravděpodobně se jedná o jednu z prvních adventuru, kterou jsem dohrál, protože byl v ČR vydána v češtině a to se v 90. letech až tak často nestávalo. Tehdy mě uchvátila skvělá grafika, humor a příběh. Hra byla prošpikována jak fórky vizuálními tak skvěle napsanými dialogy. Do teď si pamatuju jak naučim kočku štěkat od vyhazovače Violy a dále pak nezapomenu na starý pár žijicí v krabici ještě se svým slonem Fidem.

Škoda, že oldschoolové point & click adventury jsou mrtvé.

Pro: Grafika, humor, dabing, dialogy

Proti: Některá řešení jsou nelogická

+3

Colony 28

  • PC --
Když tato hra vyšla bylo mi zhruba 10 a demo z nějakého časopisu mi nechtělo běhat. Šlo mi pouze intro kdy vaše postava utíká z vězení a byl jsem uchvácen. Později, už nevím jak, se mi dostala do rukou plná verze, když mi bylo cca 14 a měl jsem ten samý PC, akorát upgradovaný. Hra šla spustit, ovšem, podobně jako zde u kolegy, zamrzala a byl nutný restart PC, navíc mi přišla neskutečně těžká, ale bavila mě, ikdyž jsem se u ní pěkně navztekal.
Bohužel jsem hru nikdy nedohrál, protože jsem CD půjčil a zpět se mi nevrátilo.

Pro: Grafika, zvuky, plošinovka jak má být

Proti: Obtížnost, tehdy vysoké nároky (???)

+2 +3 −1

6 ženichů a 1 navíc

  • PC 60
Tato hra se mi dostala do rukou tak, že jsem dostal od kamaráda nějaké vánoční číslo Levelu, který měl nedopatřením dvakrát. Hned podle názvu mi došlo, že se jedná o pokračování 7 dní a 7 nocí od Pterodonu. Humor v této "lechtivé" české adventuře nemusí samozřejmě každému vyhovovat, ale protože se jedná o hru se sexuální tematikou nepůsobí zde na mě sexuální vtípky vůbec zle a řekl bych, že jsou mnohem, mnohem chytřejší než v Poldovi 5. Navíc kdo by zapomněl na tuberáka s armádním (né vojenským!) nožem, jenž obsahuje vše od sady nožů přes houpací síť až po vodítko na psy. Grafika je typicky flashová ovšem věrná předchozí hře. 6+1 je tedy parádní freewarovka s povedeným dabingem a humorem, pokud vám nevadí trochu těch oplzlostí. Měl jsem možnost hrát i textovou verzi, která opravdu postrádá skvělou dikci Toníka, tuberáka a dalších.

Pro: Humor (jak pro koho), grafika, dabing

Proti: Kratší, otevřený konec a již dlouho se nic neděje

+11

Polda 5

  • PC 50
Určitě se jedná o nejhorší díl série. Humoru od čtyřky sice přibylo, ale nedá se říci, že kvalitního. V době kdy hra vyšla a poté když jsem jí hrál mi bylo 18 a prepubertální sexuální vtípky už nebyly to, co bych vyhledával. Grafika nemusí sednout každému - mě nesedla, od čtyřky se zhoršila a byla pouze v nízkém rozlišení. Pakrác je v tomto dílu taktéž nejnesympatičtější. Ta jeho hrozná čupřina...

Pro: Dabing, občas se člověk zasměje

Proti: Humor pro puberťáky, Cell-shading

+3 +4 −1

Polda 4

  • PC 80
U tohoto dílu se mi grafika vyloženě líbila. Co se humoru týče, neřekl bych, že byl vypuštěn ale spíše byl humor parodický nahrazen humorem satirickým, díky čemuž jsem měl také pocit, že již nehraju za Pankráce, ale za někoho jiného.

Pro: Grafika, dabing, vtipný konec

Proti: Není to přímo starý dobrý Polda

-1 +4 −5

Polda 3

  • PC 75
Třetí pokračování Poldy přineslo zásadní změnu. Polda se stal soukromým očkem a přibyly minihry, které bylo nutné dohrát, abychom se dostali dál. Nezapomenu na sexy agentku Mucovou v podání Sabiny Laurinové ani na to jak Pankrác vyslýchá fialového emzáka. Je pravda, že humoru, který byl v prvním a druhém díle ubylo, a stále se jedná o výbornou hru.

Pro: Stále slušný humor, grafika, dabing, minihry

Proti: Grafika nemusí vyhovovat všem, některé minihry byly příliš tuhé, Pankrác již není polda

-1 +3 −4

Polda 2

  • PC 100
Souhlasím s Watsonem - Spolu s jedničkou legenda. V tehdejší době mě naprosto uchvátil humor z blázince parodující dění na televizní obrazovce: "Esmeralda v počasíčku to je výborný nápad." Nebo "Když jsem koupil CET bylo mi 21 let." A tak podobně

Pro: Humor, komiksové zpracování, dabing

-5 +2 −7

Hitman: Codename 47

  • PC 90
Hrál jsem tři díly a musím říct, že prvního Hitmana se pánům z IO Interactive nepodařilo překonat ani Silent Assasinem ani Contracts. Bylo to něco revolučního, něco nevídaného, originálního. Jediným mínusem byla hrací doba - 10 misí.

Hitman 2 přinesl mnohem lepší grafiku, ale kompenzace za to byla, že hra neskutečně padala, Hitman:Contracts byl jakýmsi "Hitmanem 2,5" a od druhého dílu se až na pár misí naprosto nelišil. Blood Money nemám možnost hrát kvůli mému PC, ale demo u kamaráda jsem si zahrál a vše co se mi jen a pouze líbilo bylo, že konečně jde schovat mrtvoly třeba do skříně.

Čili tedy jak jsem psal výše. První díl tvůrci asi nepřekonají. Nasadili si vlastní laťku příliš vysoko.

Pro: Vše - více možností dohrání mise, nepřátele vás nepodezírali v převleku jako v pokračování, grafika, hratelnost

Proti: Kratší rozsah hry

-3 +1 −4

Blood II: The Chosen

  • PC 60
Druhý díl Blood dle mého nebyl žádným zázrakem. Na tehdejší dobu byl příšerně neoptimalizovaný. Co se týče grafiky, je to pouze můj názor, je vyloženě nesympatická - tím myslím nehezký vzhled zbraní a postav narozdíl od prvního dílu. Prostředí bylo zcela jiné, převedené do ještě modernější doby, což taky hře nepřidalo. Ovládání bylo příšerné, pamatuji si jak naprosto vytočenej skáču na žebřík a čekám až se Caleb milostivě uchytí, abych mohl vyšplhat.

Pro: Zbraně, Multiplayerové řežby + editace charakteru s tím spojené

Proti: Neoptimalizované + na tehdejší dobu vysoké nároky, špatně ovladatelné

-2 +2 −4