Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 3

  • PC 85
Začal bych tím, že originální Far Cry jsem nikdy nehrál. V roce jeho vydání můj počítač zkomíral u takových kousků jako NOLF, Medal of Honor AA, Call of Duty, RTCW apod. Později jsem se s novým železem dostal až k Far Cry 2, který se mi po grafické i příběhové stránce líbil, ale nedokázal jsem přejít přes fakt, že se na křižovatkách/stanovištích/whatever stále respawnují nepřátele. Hru jsem nikdy nedohrál... A tak plynul čas...

Far Cry 3 se zjevil na Steamu za pár "éček," a tak jsem neváhal a tento, podle všemožných recenzí, klenot zakoupil. A ono to skutečně fungovalo. Od začátku, kdy projdete výukovou misi jste uvedeni do otevřeného světa plného jak dobrodružství z hlavní dějové linky, tak menšího z postranních úkolů, které se hodí na expování.

Čtu zde nějaký výtky, že onen Open World není až zas tak opened. Je to jako série GTA. Pokud jste v misi, je splnitelná jedním, možná dvěma způsoby. Tak je tomu i ve Far Cry 3. Mezi misemi se můžete projíždět, osvobozovat vysílače, stanoviště, hledat jeskyně s poklady, stahovat zvířata a vylepšovat svou výstroj (ty poslední kousky jdou dokončit výhradně díky loveckým misím).

Hlavní dějová linka mě do sebe vtáhla jako zvědavost Alenku do díry za bílým králíčkem. Jedná se o velice povedený příběh plný zvratů a hráč se cítí odměňován jeho vývojem. Z rozmazleného spratka se stáváte bojovníkem kmene, který vás přijme poté, co dokážete totéž, co praví legenda. Vaas, tomu nevěří, Vaas je na drogách, Vass je na Die Antwoord. K příběhu mám jistou výtku: Po zabití Vaase, který se celou dobu tváří jako největší záporák, ikdyž je zpočátku jasné, že je pouhým sidekickem nějakého mocnějšího muže, již hra měla poloviční, ne-li nižší tempo. Ze zabití Hoyta jsem necítil žádné uspokojení, stejně tak z rádoby rozhodnutí hráče popravit své kamarády nebo zůstat se Citrou.

Verdikt: Konečně pořádná akční hra po dlouhé době, kde máte pocit odměnění za odvedenou práci a pocit svobody. Komu se to nelíbí, může si zahrát Assasin's Creed, které ho povede za ručičku jak matka malé děcko do školní lavice.

Pro: Zvraty v příběhu, svoboda pohybu, délka hry

Proti: Příběh graduje, aby nakonec silně upadl

+15