Komentáře
Doom 3
Amnesia: A Machine for Pigs
Čekal jsem více logických puzzlů. Věc, kterou potřebujete k postupu se vždy nachází pár kroků od vaší současné pozice. Možná se mi to zdálo, ale ve hře se zemřít nedá, respektivě někdy zase musí.
Dohráno s dabingem od Fénix Prodabing a musím říct, že byl vynikající.
Pro: Atmosféra, výprava
Proti: Krátké, spíše je to minimálně interaktivní audiovizuální kniha
Far Cry 3
Far Cry 3 se zjevil na Steamu za pár "éček," a tak jsem neváhal a tento, podle všemožných recenzí, klenot zakoupil. A ono to skutečně fungovalo. Od začátku, kdy projdete výukovou misi jste uvedeni do otevřeného světa plného jak dobrodružství z hlavní dějové linky, tak menšího z postranních úkolů, které se hodí na expování.
Čtu zde nějaký výtky, že onen Open World není až zas tak opened. Je to jako série GTA. Pokud jste v misi, je splnitelná jedním, možná dvěma způsoby. Tak je tomu i ve Far Cry 3. Mezi misemi se můžete projíždět, osvobozovat vysílače, stanoviště, hledat jeskyně s poklady, stahovat zvířata a vylepšovat svou výstroj (ty poslední kousky jdou dokončit výhradně díky loveckým misím).
Hlavní dějová linka mě do sebe vtáhla jako zvědavost Alenku do díry za bílým králíčkem. Jedná se o velice povedený příběh plný zvratů a hráč se cítí odměňován jeho vývojem. Z rozmazleného spratka se stáváte bojovníkem kmene, který vás přijme poté, co dokážete totéž, co praví legenda. Vaas, tomu nevěří, Vaas je na drogách, Vass je na Die Antwoord. K příběhu mám jistou výtku: Po zabití Vaase, který se celou dobu tváří jako největší záporák, ikdyž je zpočátku jasné, že je pouhým sidekickem nějakého mocnějšího muže, již hra měla poloviční, ne-li nižší tempo. Ze zabití Hoyta jsem necítil žádné uspokojení, stejně tak z rádoby rozhodnutí hráče popravit své kamarády nebo zůstat se Citrou.
Verdikt: Konečně pořádná akční hra po dlouhé době, kde máte pocit odměnění za odvedenou práci a pocit svobody. Komu se to nelíbí, může si zahrát Assasin's Creed, které ho povede za ručičku jak matka malé děcko do školní lavice.
Pro: Zvraty v příběhu, svoboda pohybu, délka hry
Proti: Příběh graduje, aby nakonec silně upadl
Payday: The Heist
Pro: Vše, co se technické stránky týče, malá HW náročnost
Proti: Příliš obtížné na nejnižší obtížnosti
Assassin's Creed III
AC III je tedy vlastně takovým prototypem toho, po čem bažili hráči v době obrovského herního boomu na platformě MS-DOS. Hrát se to moc nedá. Cesty jsou předem dané, úkoly repetetivní a s nimi spojená nudná interakce hráče. Pět minut nádherné animované scénky, kde vývojáři ukazují dokonalost svého enginu, najednou hrajete, uděláte pár kroků k označenému cíli a spustí se další cutscéna.
Dále se nemohu zbavit dojmu, že celá hra je jakýsi tutorial. Neustále se mi připomíná, co mám udělat a jak. Možná se to dá v možnostech vypnout, ale jako hráč, který za sebou má 20 let herní praxe na to nejsem zvyklý.
Možná stárnu, možná se hry příšerně zjednodušily, ale beru-li v potaz nejnovější Tomb Raider, jenž zvládl vyprávět silný příběh, poskytnout hráči svobodu a motivovat ho vyvíjet postavu, mohu o AC III s klidem prohlásit, že ačkoliv na její obálce červeně svítí 18+, je pro konzumní 15-ti leté hráče.
Pro: Animace postav, grafika, rozmanitost prostředí
Proti: Repetetivní již od prvního dílu série, button eventy, skripty, hratelnost všeobecně
Battlefield 4
Hru jsem si koupil v předprodeji s datadiskem China Rising. Neskutečně se na ni těšil, ale hned po nainstalování přišlo rozčarování. Desetinu mého harddisku obsadila zabugovaná střílečka, která nenabízela nic víc než předchozí díly a krom toho, že vyžaduje instalaci Originu se spouští přes okno prohlížeče. Opravdu? Mám čekat, že na mě vyskočí reklama vedle facebook chatu se slovy "Nejlepší MMO FPS zdarma ve vašem prohlížeči?" Kdyby to tak bylo, mohlo být hodnocení o 5% vyšší.
Když jsem se po několika (rozuměj několika desítkách) nezdárných pokusů konečně připojil, začal mne pohlcovat pocit skepse a kladl neustále jsem si kladl otázky jako "Je to TEN Battlefield?"
Ano, je. FPS se sice velmi pěknou grafikou, ale s těžkopádným ovládáním, debilním destrukčním systémem, který se BFBC 2 nemůže rovnat (v něm šlo zbořit 99% budov), takmer nulovou podporou výrobců/vydavatelů (nedokáží aktuálně reagovat na dané problémy) a v neposlední řadě naprosto tupou PREMIUM variantou.
Musím se přiznat, že lituji koupě. Možná se ke hře vrátím a přijdu ji na chuť, ale zatím na onu plechovou krabičku neni ten správný čas. BF 4 může jen doufat, že DICE svůj další projekt do*ebe ještě víc, aby mohl povstat z popela vlastních bugů jako Fénix.
Pro: Grafika
Proti: Premium verze hry, DLC, lepší destrukce BFBC 2, Battlelog
Call of Juarez: Gunslinger
Takhle nějak začíná další příběh série CoJ, který nenavazuje na ty předchozí.
Náš, tak trochu ulhaný hrdina, si po šesti zrzavejch a dvanácti ohnivejch vodách vymýšlí, jak se znal s Billy the Kidem a dalšími legendami divokého západu. To vše jakoby pod taktovkou Quentina Tarantina a Mela Brookse režírujících Charlieho Sheena v roli chlastem zničeného milovníka žen, kořalky a zbraní.
Polští Techland opět ukázali svižnost svého enginu, který rozhýbe spaghetti western i na starších strojích a stále vypadá fantasticky při minimálních detailech. A pokud se vám nedostaly po vaše špinavý pracky předchozí díly CoJ, nevadí. Zahrajte si tuhle parodii na příběhové FPS vůbec a skvěle se bavte.
Bravo, Techlanďáci - Osemdešont procent.
Pro: grafika, způsob vyprávění
Proti: krátké, někdy až příliš obtížné, absence multiplayeru
Giana Sisters: Twisted Dreams
S návratem Drakena do LEVELu jsem se ve svých 25 letech rozhodl koupit si opět časopis o hrách. Tak jako jsem byl nadšen z návratu staronové redakce, byl jsem stejně nadšen návratem oněch "ošklivých" holčiček na můj monitor.
Giana Sisters TD jistě nejsou hrou od které očekáváte, že bude konkurence schopná Raymanovi. Nemůže se rovnat "tříáčkovým" titulům, ale má své kouzlo. Jednak právě kvůli nostalgii, druhak kvůli řešení postupu střídáním sester, z nichž punk-rockově metalová goth girl mi byla sympatičtější kvůli skvělému soundtracku.
Grafika není dechberoucí, ale je stylová a hra se rozhýbe i na starším notebooku a vy tak máte perfektní oddychovku na cesty do vlaků.
Hru doporučuji všem, co chtějí zavzpomínat na staré klasické plošinovky.
Pro: Nostalgie, svižnost
Mirror's Edge
Nejdříve vypíchnu klady. Grafika je hezká, svižná, pohyby postavy s tím, že vidíte ruce, nohy vypadá realisticky. Příběh se mi líbil, zvláště pak komiksové cutscény, kterými je propojen. Systém boje je taky proveden vcelku dobře.
Ale teď už přijdou zápory. Grafika je sice hezká, ale strohá... jistě má to jakési své kouzlo, v jednoduchosti je síla, ale zase prosím, nějaká hezká podívaná z vrcholu mrakodrapu se konat mohla, pohled na totožné červeno-bílé budovy mne o shaderech a dvoujádrových procesorech moc nepřesvědčil.
Dalším problémem hry je neskutečná linearita a přímočarost. V CoD jste vedeni za ručičku, ale v ME se mi to zdálo ještě okatější a vůbec nejhorší mi přijde, že se naučíte chvat jak nepřítele složit, obrat o zbraň, ale později vám to není dovoleno. Policajt vás prostě odrazí a zbraň nezčervená. Myslel jsem, že tedy můžu vzít jen menší zbraň, ale kdepak, nezáleží na zbrani, v některých částech prostě nemůžete a abych byl upřímný, když stojím ve skleněném výtahu a pálí po mně deset vojáku a vrtulník tak bych logicky střílel taky a neručkoval po zábradlí.
Pokud tedy bude existovat jakýsi mod nebo datadisk (za pár šupů nebo free), kde by se dali pořádat online závody v parkouru uvítal bych ho víc než původní hru.
Jestli se připravuje druhý díl, tak apeluji na tvůrce (stejně jako na tvůrce Assasin's Creed), aby podruhé nevyráběli něco, co spíše připomíná jakési demo, co budete moci dělat v pokračování - ano jsem si vědom toho, že u obou her jde o něco nového a výrobci se ze svých chyb poučí.
Pro: grafika, animace, příběh
Proti: krátkost, linearita
Call of Juarez: Bound In Blood
Byli mi tedy představeni 3 bratři. Nejstarší, ztřeštěný veterán Ray, prostřední Thomas, který si potrpí na tichou práci a nejmladší pobožný William. Příběh začíná hádkou na kolty mezi Thomasem a Rayem. William začne vyprávět jak k tomu došlo. Hned na začátku mě velmi mile překvapila občanská válka. Škoda, že nebyla tato pasáž delší, bylo to něco jako Call of Duty v době Severu a Jihu. Bomba! Vyzkoušíte si tedy, že Ray třímajíce dva kolty nebo Ranger v jedné a dynamit v druhé má problém s uznáváním autorit. Thomas je spíše opačný - jako mladší skáče vzduchem pomocí lasa, může použít nože, luk a pouze jeden revolver. Abych řekl pravdu výběr postavy bych vynechal a hráči dal spíše kontrolu nad jedním z nich, nejlépe paralelně, aby hra byla delší. Je hezké, že si můžete vybrat, ale ve výsledku je hra v podstatě stejná, akorát jako Thomas vylezete někam výš a Raye vyzvednete nebo jako Ray čekáte až se vám objeví značka, kde vás má sourozenec vytáhnout.
Speciální vlastnost obou bratrů je skvělá. Více se mi zamlouvala Thomasova, který tasí kolt, namíří vždy na jednoho nepřítele a vy tažením myši dolu (natažení kohoutku) a střelbou nežádoucího zlikvidujete a takhle dokud máte čas na vlastnost a dostatek nepřátel opakujete. Rayova mi totiž vadila v tom, že vidím například 5 nepřátel, ale než na ně stačím zareagovat oni se i v tom slow motionu dostanou jen kousíček za plot/kámen/whatever a Ray je potom ve většině případů netrefí.
Vůči technickému provedení nemám absolutně nic. Chrome engine 4 je perfektně optimalizovaný, cutscény jsou nádherné, grafika plynulá. Pánové z Valve by si se svým Sourcem měli vzít od Techlandu příklad.
Sečteno podtrženo - líbí se vám westerny? Silný příběh? Jasná volba. Hru můžu doporučit i těm, kteří západu nefandí, ale hledají kvalitní akci, protože tahle je opravdu vyjímečná a doporučil bych i těm, kteří si zahrají 3D akci jen čas od času, protože nebudou mít problém s obtížností... za což já bohužel musím strhnou nějaké body. (viz. pro a proti)
Pro: grafika, optimalizace, souboje muž proti muži, obchod se zbraněmi, zbraně obecně, 2 postavy
Proti: na obtížnost MEDIUM stále moc jednoduché, krátké
Soldier of Fortune II: Double Helix
Abych tedy psal k tématu. Na první pohled je grafika Double Helix velice odpudivá. Pro všechny zbraně (snad kromě AK-47 a RPG) je použitý snad jeden skin. Od Socom, přes M4 po granátomet jsou všechny zbraně vyvedené v mdlé, s chodníkem splývající, šedé barvě. "První mise je hustá, je to v Praze!", povídal kamarád a tak jsem se těšil. Ano, české nápisy, polévka is highly recommended, ale vojáci mají ruský přízvuk, někteří mluví rusky a v rukách třímají americkou M3A1. Někdo může namítat, že se štourám v přízvuku, ale když už tak pořádně, protože pochybuju, že kdybych vyrobil hru odehrávající se v jižní části USA a všechny namluvil britským "cockney" přízvukem tak by to někdo nezdrbal.
Tuto hru mě nic nenutilo dohrát. Zabodávání střepů do mrtvol je sice sranda, ale hra se tím nedohraje :) Po většinu času je hra šedivá, protože je buď mlha, prší nebo je noc. Jediné co na mne opravdu zapůsobilo je průchod ochranným koridorem ve městě, kde je vir již plně rozšířen.
Multiplayer byl tradičně samostatně spustitelný a bylo to velké plus. Bylo to svižnější, deathmatch byl prostě výborně provedený jak hratelností, tak leveldesignem. Nebylo nic lepšího než rozmáznout kámoše granátometem po bazénku.
Pro: Multiplayer, v džungli je to zábava, brutalita
Proti: Všude je šedivá barva, česko-ruská komunita v Praze
Return to Castle Wolfenstein
V době po všech těch Hiddenech a Medalech jsem již nečekal, že se setkám s něčím takovým jako nácky, zombíky a Heinrichem dohromady.
Takže začneme dojmy: Co mě opravdu potěšilo byl začátek. Konečně jsem viděl začátek v pohyblivých barvách :) Hned po odpravení prvního nácka můžete opodál vidět pokusy na nebohých obětech, se kterými se v pozdější fázi hry setkáte. Hra nabízí slušnou hratelnost, ať už v akčních či stealth misích, výbornou grafiku a v neposlední řadě pestrou škálu zbraní od neefektivní kudličky, kopu či uchopeného kusu nábytku, přes FG42 (mimochodem má nejoblibenější) až po prototyp rotačního kulometu VENOM.
Zmínil jsem uchopení některých předmětů. Ano tohle byla nová vymoženost, kterou jiné hry na Q3 enginu neměly, a která tak dotvořila atmosféru - mohli jste převrhnout stůl a krýt se za něj a při těch zběsilých přestřelkách padalo brnění a lítali třísky židlí.
Další věcí, která je super je systém lékárniček, v tomto případě jídel. Ve všech ostatních střílečkách máte např. 81% zdraví, lékárna dá 25% a tak přes ní prostě přejdete a zmizí a vy máte stovku. Jídlo v RTCW zůstalo na talíři v nedojedené porci a dalo se pro něj tedy vrátit,pokud jste utrpěli další menší zranění za rohem.
Bohužel zombíci mi k srdci nějak nepřirostli. Když se vynoří z těch kobek, vydrží nemálo zásahů ze Stenu, který u sebe v té době nejvíce máte a ještě vyčarovávají život velmi rychle ubírající magické formule.
Takže nemrtvé bych z téhle hry vyhostil a spíš bych přidal, ještě více nepřátel na téma übersoldatů, které se náckové pokoušeli v laboratořích oživit. Hra sice obsahuje tvrdě naskriptované situace, ale ty v tomto případě dotvářejí výborný dojem ze hry. První setkání s monstrem, které se pohybuje pomocí rukou a z dolní části těla mu šlehají blesky bude navždy v mé paměti.
Na Wolfenstein (2009) se samozřejmě těším, už jen proto, že to vypadá na začátek nové série a dokonce založenou legendárními Raven Software.
Pro: vylepšený Q3 engine, výběr zbraní, projekty
Proti: zombies, Heinrich - to podsvětí s historií mi nesedlo
Simon the Sorcerer 3D
Simon 3D jsem si proto nenechal taktéž ujít. Sordid se vrátil a vy opět musíte zpasit svět a s ním i sebe. Někoho tak nafoukaného jako Simon samozřejmě zajímá spíš ta druhá věc.
Další odstavec věnuji dabingu. Měl jsem možnost hrát anglickou a českou verzi. Musím říct, že spousta lidí CZ dabing odsoudila, ale mě se líbil víc. Uznávám, že když na to nahlídnu samostatně jsou některé postavy dabovány lépe, jiné hůře. Například Sordidův nohsled Runt coby Jan Přeučil je oproti ENG úplně jiný, zcela mění charakter postavy, ale výtečným způsobem, protože takovýhle podlejzáky a záporáky Přeučil dabuje už od nějakejch Disneyovek a jiných kreslených seriálů. Milan Šteindler coby Simon? 100% trefa na spratkovskej hlas, skřítci mluvíci po cigánsky (LOTRONOSE!), prodavač v pizzerii (...až tebe nikdo nechtít, ty se spokojit jen s jídlem a silným alkoholem.) - všichni tito jsou výborná práce. Kdo mi vysloveně vadil (nemám ho rád už od začátku) je Pavel Pípal coby Sordid, protože všechny jeho hlášky zněj jako kdyby stále předčítal večerní program TV Nova.
Co se týče grafiky tak za tu srážim vlastně všechny body... ne 25%. Grafika je na rok 2002 víc než hnusná, hranatá. Bohužel se na ní podepsaly všechny ty odklady. Těch 5% je za frustrující ovládání jak při ovládání Simona, když někam jdete tak hlavně při míření Chakarou. To jsem opravdu zestárl o takových 5 let při každém jejím použití.
A co ještě musím hře vytknout je příšerná neoptimalizovanost na tehdejší stroje a neskutečně často padala. Bohužel jsem jí nikdy nedohrál, protože se mi později sekla vždycky na stejnym místě.
Pro: Český dabing, humor
Proti: Dlouhé přecházení mezi lokacemi, grafika
Worms Blast
Bohužel postavy se liší pouze svým vzhledem, ale jsou naprosto shodné, proto je prakticky jedno, jakou si vyberete.
V samotné hře si pak můžete zvolit z různých módů, z nichž je nejlepší "klasický" deathmatch, který se zde hrál naprosto výborně. Buď vystřílíte všechny své kostky nebo rozstřílíte soka nebo mu alespoň můžete deaktivovat pár políček, že je může sestřelit pouze nadvakrát.
Jednou za čas se vám na kostičkách objeví hvězda (snižuje hladinu vody) nebo bedna, kterou známe z Worms, která skrývá spešl věcičku. od přesnější brokovnice, přes jakoukoliv barvu ničící laser a lékárnu až po změnu počasí. A k počasí mám výhradu - Nikdy dopředu nevíte, co se přižene, jednou je to mlha na soupeřově polovině, jindy vítr, ale bohužel černočerná tma nefunguje jak by měla. Ztmaví se celá obrazovka, takže vy i váš soupeř nevidíte nic a nechápu proč bych tedy měl zbraň použít, když se sebevraždím.
Grafika je příjemná, komiksová a hratelnost možná trochu kolísá z toho důvodu, že je těžké odhadnout kam střela poletí a postavičky pádlují až pár sekund po úhozu klávesy.
Pro: sranda, splitscreen, nízká HW náročnost, spešl zbraně
Proti: prodleva mezi akcí a úhozem klávesy, míření, některé zbraně
Ztracený ostrov
Sci-fi příběh hry dává autorům volnou ruku a je vyprávěn jak vážně tak i s humorem. Nechrlí ze sebe humor tak jako Polda, ale zase se pousmějete víc než u Posla Bohů. K tomu zmíním, že hlavní role se ujal J. Lábus, jak je nahoře zmíněno, což bohužel (pro někoho možná bohudík) hru posouvá na grafu "komediálnost/vážnost" více k té první možnosti, protože mně osobně podání pana Lábuse připomíná mnicha Severína z Havrana.
Za co strhávám 25% je, promiňte mi ten výraz, to zasraný šachtový bludiště. Někdy ve 3/4 hry jste nuceni prolézat na chlup stejné šachty, které se liší až na samém konci a přiznám se, že jsem po chvíli sáhl po návodu a tuto pasáž s ním prošel.
Těch dalších 5% je za zmatenost příběhu, jako to, že se Jelcin dostane do minulosti (prostředí), ale zároveň do budoucnosti (stará přítelkyně Diana) načež se za pár minut přesunete v čase opět do stejného prostředí, ale jiného času, že je Diana mladá, ale například šaty působí jakože se vrátili pouze o 5-10 minut z chalupy na šňůru. Později jsem nikde vysvětlení pro mix budoucnosti a minulosti nenašel, ale přesto jsem se v hlavní linii orientoval a u hry se bavil.
Pro: Hezká oldschoolová grafika, kvalita dabingu, humor + vážnost, 3 různé konce
Proti: Dabing J. Lábuse je prostě vždy komediální, cestování časem
Ni.Bi.Ru: Posel bohů
Dialogy, co se týče výběru možností z vaší strany mi nepřišly dobře provedené. Kliknete na obrázek věci, o které chcete mluvit a postavy ho provedou.
Některá řešení mi přišla možná až nelogická, ale některá zas naopak tak okatě logická, že vám opravdu spadne na hlavu to, co potřebujete, že jsem si nepřipadal, že hraju adventuru.
Dabing byl výborný, jak je zde již zmíněno. Ještě musím zmínit pana Rimského, který odvedl výbornou práci, zejména jako "Stašek."
Pro: grafika, dabing, vážnost
Proti: příliš ne/logická řešení
Kingpin: Life of Crime
Potěšil mne také vynikající soundtrack od Cypress Hill, který se na CD nacházel.
-So what's up, ma'?
-I'll give ya' crowbar for ten bucks.
-I ain't got 'em now.
Pro: Plamenomet, stealth prvky, prvky družiny
Proti: tehdy HW náročnost, obtížnost
Přítmí
Opravdu jsem se musel smát, když jsem viděl komisaře, kterého jsem si pamatoval jako onanistu v jednom z pokojů v klubu Michaely Kuklové ve filmu Playgirls :D
Líbilo se mi, že jsme v některých rolích mohli vidět Michala "WOLFA" Rybku a Jindru Rohlíka.
Šale Haken... v seznamu není.
Pro: zpracování, zápletka, dabing, WOLF a Rohlík
Proti: zápletka, herní doba
Who Wants to Beat Up a Millionaire?
Když jsem hru poprvé spustil bál jsem se, že bude obsahovat nějaké šílené otázky, ale kdepak. Otázky jsou jak vystřižené z TV show a člověk se při nich opravdu zapotíte, protože když odpovíte špatně zbije vás soupeř, který byl vaší potencionální obětí.
Další specialitkou byly zbraně, které přicházely úplně náhodně a měnily tak situaci z minuty na minutu. Klávesnice na Emajla, ruka zemřelé manžela a Prachatou :)
Ještě sem nezmínil, že hra byla samozřejmě lepší ve více hráčích a odnesla to nejedna klávesnice, zvláště když jí strkáte co nejdál od pracek kamaráda, aby vás nemohl zbít :)
Je to krásná blbůstka pro nejeden večer s kamarádem/dy a navíc to rozeběhnete i na méně výkonném notebooku, takže hra může cestovat s vámi.
Pro: Grafika, humor, cena, čeština, normální vědomostní otázky, speciální zbraně
Proti: repetetivnost otázek, boje se mohou přenést z monitoru do reálu :)
Blast Chamber
Bohužel je hra v tom fofru celkem obtížná, protože panáčci nereagují na vaše úhozy kláves tak, jak byste si představovali. Pokud je tedy potřeba přeskákat po plošinkách, které zmizí jakmile na ně šlápnete, může to být docela frustrující.
Nástrahy v jednotlivých komorách byly celkem různorodé, např.: plameny šlehající ze zdi/podlahy, mizející plošinky nad ohněm/bodáky, větrák, který vám pomohl někam doskočit, ale pokud jste neuhnuli včas zase na vás čekala nějaká pastička.
Pro: koncept, hra s kamarády
Proti: prodleva mezi zmáčknutí klávesy a akcí postavy, časem pěkně přituhuje
Wolfenstein 3D
Pro: všechno
Proti: z té čtvercové grafiky přecházeli oči a pobolívala hlava
POSTAL
Pro: bylo to zakázáno v pár státech - dodnes musejí děkovat bohu
Proti: všechno - grafika, ovládání, izometrický pohled, obtížnost....
Ignition
Ta hra neměla chybu... balvany valící se přes cestu a další různé nástrahy, autobus plný ječících dětí či těžkopádný náklaďák a spousty dalších vozítek. Dokonce i nedávno, někdy v roce 2007, mě hra znovu chytla a sice o hodinách informatiky, kdy jsem jí náhodou objevil na jednom PC. Okamžitě jsem spolužáky přemlouval, aby si ji se mnou zahráli přes síť, když ne ve splitu, ale neuspěl jsem, bohužel... oni hru neznali a přišla jim příliš stará...
Pro a proti vyplním na tehdejší dobu...
Pro: grafika, hra podporovala jak DOS tak W95, nezapomenutelný multiplayer (LAN/Splitscreen), velký výběr tratí a aut
Proti: nic mě nenapadá
Assassin's Creed
Doufám, že pokud se objeví Assasin's Creed 2 bude to již opravdový Hitman nebo Splinter Cell v době křižáků.
Pro: animace a grafika vůbec, český dabing
Proti: jednoduchost, repetetivnost, monotónost, stereotyp, repetivnost, stereotyp, monotó.....
Bud Tucker in Double Trouble
Škoda, že oldschoolové point & click adventury jsou mrtvé.
Pro: Grafika, humor, dabing, dialogy
Proti: Některá řešení jsou nelogická
Colony 28
Bohužel jsem hru nikdy nedohrál, protože jsem CD půjčil a zpět se mi nevrátilo.
Pro: Grafika, zvuky, plošinovka jak má být
Proti: Obtížnost, tehdy vysoké nároky (???)
6 ženichů a 1 navíc
Pro: Humor (jak pro koho), grafika, dabing
Proti: Kratší, otevřený konec a již dlouho se nic neděje
Polda 5
Pro: Dabing, občas se člověk zasměje
Proti: Humor pro puberťáky, Cell-shading
Polda 4
Pro: Grafika, dabing, vtipný konec
Proti: Není to přímo starý dobrý Polda
Polda 3
Pro: Stále slušný humor, grafika, dabing, minihry
Proti: Grafika nemusí vyhovovat všem, některé minihry byly příliš tuhé, Pankrác již není polda
Polda 2
Pro: Humor, komiksové zpracování, dabing
Hitman: Codename 47
Hitman 2 přinesl mnohem lepší grafiku, ale kompenzace za to byla, že hra neskutečně padala, Hitman:Contracts byl jakýmsi "Hitmanem 2,5" a od druhého dílu se až na pár misí naprosto nelišil. Blood Money nemám možnost hrát kvůli mému PC, ale demo u kamaráda jsem si zahrál a vše co se mi jen a pouze líbilo bylo, že konečně jde schovat mrtvoly třeba do skříně.
Čili tedy jak jsem psal výše. První díl tvůrci asi nepřekonají. Nasadili si vlastní laťku příliš vysoko.
Pro: Vše - více možností dohrání mise, nepřátele vás nepodezírali v převleku jako v pokračování, grafika, hratelnost
Proti: Kratší rozsah hry
Blood II: The Chosen
Pro: Zbraně, Multiplayerové řežby + editace charakteru s tím spojené
Proti: Neoptimalizované + na tehdejší dobu vysoké nároky, špatně ovladatelné
Pro: Atmosfera, příběh, oldschool, dlouhá herní doba
Proti: Jednoduche, snadne, lehke