Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Gorky 17

  • PC 85
Hra začíná připlutí na člunu na vybombardovanou ruskou základnu v Polsku. Kde jak to vypadá hned při první souboji, že se zde asi dějí divné věci. Váš tří členný tým vede nebojácný Kanaďan Cole Sullivan, vtipně naladěný Polák Jarek Owicz a strachy uprděný vědec Francouz Thiery Trantigne.
Gorky 17 vzniklo v roce 99 a na grafice je to hodně znát ale komu to vadí, když Gorky 17 se skvěle hraje!! Souboje jsou rozdělený na kola, pohyb, útok, obrana, jako tomu je u XCOMu a dalších tahovek. Ze začátku jsem měl se souboji velké problémy, málo nábojů, špatně zvolená taktika, prostě jsem dostával na frak, a to dost. Hra mi vůbec nic nenapovídala, pokaždé jen poslala novou příšeru a já od ní dostal ještě větší kotel. Po několika opakování, se mi Gorky dostalo pod kůži a pak to šlo jak po másle. Tady použit plamenomet, tady ústup, tohohle poškádlit puškou, pak sekerkou a Vítězství! Soubojů a druhů nepřátel je dost. V hře využijte veškerý arzenál, který najdete, vyplatí se i pošetřit munici.
Na svojí dobu musel Gorky 17 mít dobrou atmosféru, temná hudba, před bossi dobová videa, která dnes vykouzlí úsměv na obličeji, nojono rok 99 co chceš...

Verdikt: U Gorky 17 se moc líbí, jak hra tě nutí si na vše přijít sám. Žádné nápovědy, prostě klasika starých her pokus omyl - ochrana proti ohni, A Kurva!! Je pravdou, že u Gorky 17 jsem si párkrát hodně zanadával ale o to jsem měl pak lepší pocit, když už jsem hrál souboje bez toho aby mě zasáhli. Gorky je přímočarý, nikam neodbočuje, jde jasně po své stopě až nakonec a možná proto mu to jde táááák dobře 85%

Pro: Souboje, Hudba, Kompletně využitý arzenál, Některé hlášky, Nepřátele.

Proti: Rok 99

+22

Dishonored: Death of the Outsider

  • PC 85
Death of the Outsider je nejslabší část Dishonored ságy, což znamená, že je to "jen" skvělá stealth akce s charakteristicky whalepunkovou atmosférou. Proč je nejslabší? V porovnání s původní Dishonored 2 má zkrátka slabší level design. První mise je poměrně krátká a vcelku obyčejná, druhá je už konečně rozmáchlá a celkově skvělá, vyrovná se těm lepším z D2 (ale kvalitám Stilton Manor či Jindosh Mansion se neblíží), třetí je taky dobrá - bankovní loupeže jsou moje oblíbená herní kratochvíle - čtvrtá je remix Konservatoře z D2, a poslední mise je bohužel vizuálně i designově asi nejméně zajímavá (děj mi to vynahradil). Nic z toho ale neznamená že by ten design byl slabý - jen to už není na té 10/10 úrovni jako v původní hře.

Další změna je v hratelnosti, odpadá zde hledání run a vylepšování schopností, Daudova africká asistentka Billie Lurk od Outsidera sice pár schopností dostala, ale ty jsou pevně dané a neměnné. Hlavně Semblance je zajímavá pomůcka, v podstatě je to implantace převlékání z Hitmana a byla zábava tuhle schopnost zneužívat.
Příběhově je DotO ukončením celé Kaldwin éry a jde skutečně o to, co je obsaženo v názvu hry. Ale jak už je u Dishonored obvyklé, nemusí to být nutně bráno doslovně.

Kvůli výzvě jsem hrál na nejtěžší obtížnost, a upřímně to moc nedoporučuji - stráže mají vskutku ostříží zrak, až mě to místy štvalo (hrál jsem ghost playthrough, ikdyž pár nepřátel jsem - dle kontextu toho co dělali a jak se chovali - zabil).
Shrnutí? Všichni fanoušci Dishonored a stealth akcí obecně, koupit. Vy ostatní si nejdřív zahrajte předchozí hry.
+26

Duke Nukem

  • PC 70
Duke Nukem si pamatuji již z dětství. Hru jsem tehdy měl na prvním vypáleném CD, kde se nacházely nejrůznější klenoty, ať už od skákaček od Apogee Software nebo jiných podobných. Namátkou mohu jmenovat Prince of Persia, Disney's Aladdin nebo Lemmings. Opravdu tam bylo dost skvělých titulů. Zajímavé celkem bylo, že od Duke Nukema jsem zde měl pouze 2 episodu (Měsíc). Přitom jsem tuto hru nikdy příliš nehrál a udělal jsem vždy pouze jediný level. Přesto jsem se k ní nedávno dostal, a celkem mě bavila.

Jedná se o klasickou 2D skákačku, která není nijak neobvyklá. Prostě a jednoduše máte nějakou zbraň, v tomto případě laserovou pistoli. K dokončení úrovně hledáte jinak barevné klíče od modrého přes zelený až po červený. Po cestě za exitovými dveřmi, se protloukáte přes nástrahy a nepřátele.

Při hledání nacházíte i bedničky, které jsou různobarevné. V některých jsou pouze bonusy, které vám navyšují celkové skóre, v jiných se nacházejí životy, důležité věci pro splnění úrovně nebo dynamity, které vám znepříjemní život.

Každá z úrovní je jedinečná grafickou stránkou, kdy žádná z lokací není stereotypní. Počet úrovní jsem nenapočítal, ani mě to nezajímá, kolik jich celkově je.

Občas přicházela i frustrace z hledání klíčů a množství nepřátel. Například, když vás usmrtí poslední nepřítel těsně před cílovými dveřmi, to opravdu máte chuť hru vypnout a už nikdy nezapnout. Naštěstí, pokud máte alespoň trochu paměti, nebude složité se prokousat nakonec úrovně za pár vteřin nebo minut, protože nejsou nijak dlouhé.

Trochu mě zklamal závěrečný bossfight, kdy jsem 3x bojoval se stejným protivníkem a platila na něj stejná taktika, prostě a jednoduše střílet a střílet.

Ještě musím dodat, že po projitím exitovými dveřmi, se vám nedoplní životy, takže do další úrovně pokračujete s těmi, které vám zůstaly na konci předchozí. To malinko zvyšuje obtížnost, když chodíte půl levelu se dvěma životy, žádná sranda to rozhodně není.

Pro: Obtížnost, neobnovování životů na začátku úrovně

Proti: Bossfight, některé úrovně

+10

Call of Duty: Advanced Warfare

  • PC 95
Série Call of Duty poslední par let teda alespoň pro mě zažívala menší krizi poslední díl, co jsem hrál tak byl Modern Warfare 3 protože mě díly Black Ops a Ghost moc nezajímali tak jsem se těmto hrám snažil vyhnout. Ale ty Ghost se sice chystám koupit ale tak trochu se bojím, že po Advanced Warfare budu zklamán, protože a teď mě asi budete, nenávidět mi právě tento díl přijde nejlepší a proč tak to si povíme.
Jednou z prvních věcí, které si asi většina všimne, je pěkná grafika sice to není žádná špička, ale pro tak rychlou hru by to nemělo cenu protože tady když dojde na střílení tak je to zběsilá akční jízda která vypadá jako by to režíroval můj velmi oblíbený režisér Michal Bay. Jako další je pro mě fungující příběh a velmi dobrý záporak kterého si zahrál slavný herec Kevin Spacey a tady to prostě funguje no a co že to je předvídatelný mě to bavilo a dostal jsem poctivou 7 hodinovou akční jízdu. Jedna z novinek oproti předchozím dílu tak to je to že dostáváte za různé úkoly, jako zabij v této misi 200 nepřátel a je toho víc ale nechce se mi to rozepisovat a právě za tyto úkoly když je splníte dostáváte bodíky, za které si vylepšujete svoje Exo obleky jako například zvýšená rychlost běhu, a nebo, rychlejší přebíjení zbraní ta takových vylepšení je tam 11 ale každé má dva stupně vylepšení. Když jsem na začátku zmínil grafiku tak nejde nezmínit ozvučení zbraní a výbuchů, které je také špičkové k tomu si přidejte rozsáhlejší bojiště a právě tu grafiku tak tu máte audiovizuální orgie.
Asi jako zápor bych dal trochu slabší soundtrack, který je tak trochu nevýrazný ale jinak je to velmi dobrá střílečka hra ve které je Dobrý příběh, postavy které si zapamatujete velká škála zbraní a mnoho dalšího já nemůžu, jinak než že dám 95%.

Pro: Příbeh, grafika a ozvučení zbraní, postavy a jejich dabing, prostředí, vylepšování Exo obleku, mnoho zbraní, je to poctívá akční jízda.

Proti: Slabší soundtrack.

+14

ArmA II: Eagle Wing

  • PC 80
Zajímavé!

Z prvu jsem tuto mini-kampaň vědomě zcela minul, protože jsem dle obrázku i názvu očekával, že jde čistě jen o pilotování vrtulníku. Ačkoliv jsem se naučil tento stroj už dříve ovládat celkem dobře (jen na klávesnici a myši), není to úplně můj šálek kávy a důvod proč Armu vyhledávám.

Kampaň obsahuje dvě mise (jen první z nich je vrtulníková) a ačkoliv se jedná spíš o takovou jakoby netradiční jednohubku, rozhodně nelituju, že jsem si ji prošel. Především druhá mise byla zajímavá, netradiční a nebývale atmosferická. Škoda, že se misí po výbuchu atomovky neudělalo víc!

Jelikož se jedná o freeware, není moc nad čím váhat. Na jeden večer je to super zábava. Doporučuju všem majitelům ARMA2.

80%

Pro: Pozitiva původní hry, atmosféra, netradiční koncept, freeware!

Proti: Délka kampaně, nevyužitý potenciál, negativa původní hry

+5

12 Labours of Hercules VII: Fleecing the Fleece

  • PC 65
Nějaký čas utekl a objevil se už sedmý díl série, které se věnuji pravidelně asi 2 roky. Je pravda, že hra je v podstatě pořád stejná, s přibývajícími díly je příběh bohužel trochu plytčí a změny, které byly mezi prvními díly alespoň nějaké tak teď už jsou doslova zanedbatelné. V tomto díle přibyly v podstatě jen dřevěné sloupy, které slouží jako krátkodobá zásobárna dřeva a to je vlastně všechno. I Íáson s Médeou mají schopnosti jen nepatrně jiné, než postavy předchozích dílů.

Zdá se mi, že série pomalu přešlapuje na místě. Asi nechce ztratit fanoušky, kteří už si zvykli na daný standard, ale i ti podle mě alespoň nějaké změny chtějí, soudím tak podle sebe. Dalším nedostatkem je příběh, pominu-li naivitu, na kterou už jsem si zvykl a nevadí mi, tak mě zarazilo, že hra má sice 50 běžných levelů (a 5+1 bonusových), ale příběh defacto končí po 40. úrovni, kdy se podaří získat zlaté rouno a Iáson s Medeou se vezmou. dalších deset levelů je jen nastavovaná kaše bez jakékoliv souvislosti s předchozím.

Nechci jen kritizovat, hra je pořád dobrá a pokud ji někdo bude hrát bez znalosti předchozích, tak bude zážitek asi pěkný. Ale když někdo hraje prakticky to samé už posedmé, tak už nastoupí větší či menší stereotyp. Bojím se, aby Herkulova série neskončila, ač by si to v tuhle chvíli asi zasloužila. No třeba se vývojáři trochu pochlapí a příště bude zas dobře ;)

Pro: pořád stejné, Herkules

Proti: pořád stejné, žádné novinky, stereotyp

+8

Far Cry 2

  • PC 55
Kriticky orientovaní uživatelé zde problematické elementy Far Cry 2 dávno vysvětlili v mnoha kvalitních komentářích, v jedné větě ale shrnu, proč jde nikoli o nepochopenou, nýbrž tragicky nedomyšlenou hru: neexistuje jediný rozumný argument, proč do openworld hry, která vás honí po celé mapě po víceméně repetetivních misích, umístit obnovující se hlídky, které se navíc chovají furt stejně triviálně (hyperagresivní AI opustí chráněné pozice, nahope do jeepů, načež umře).

Tohle je opravdu hodně smutné gro hry, která je audiovizuálně konkurenceschopná i po 10 letech, tu více (řešení léků na malárii, které mají občas v držení zmrdi nejhrubšího zrna, opruzující s "originálními" questy), tu méně (zasekávání zbraní) se snažící o určitou realističnost. Nevykládejte si to špatně: je super mít konečně mapu v realtime pozici (takže neslouží např. jako úskok do bezpečí, když vás na vlásku smrti bolí od střílení ručičky), nepotkávat QTE, cutscény a všechny ty moderní interaktivní nápovědy pro úplné debily; pokud ale selhávají zásadní herní mechanismy (což selhávají), je celá snaha o "chytrou" hru nanicovatá.

FC2 částečně drží nad vodou nevypočitatelná bžunda v často bezvýznamných přestřelkách, a to díky kombinaci solidních pyromanských možností v podobě zapalování savany, nadržené agresivní AI a relativně otevřeného světa. Tyto přestřelky však absolvujete pro nic za nic, právě díky nešťastnému respawnu hlídek, takže člověk nemá důvod a tím pádem ani motivaci řešit nějaké sysetmatické dobývání outpostů, protože ví, že obratem budou zase zamořené žoldáky. Oproti tomu mapky jsou vcelku koridoroidní (osekané skalami), chybí tak větší čelinž pro "nosy bastards" (pokud na tohleto jste) s možností vyšňupat v zákoutích map něco zajímavého, vyhopkat někam apod. Stejně tak dění v savaně (která alespoň není přezvěřená) je poměrně předvídatelné, drobné ataky/výjezdy se dějí téměř výhradně v okolí hlídek, savana je skoupá na drobné příběhy z pozdějších her typu "normálům vběhl do cesty hořící tygr, honící jezevce, kteří se lekli a nabourali do žoldáků, kteří je za to zastřelili, aby je nakonec sežral onen zapálený tygr" :)

Miloval jsem drobná překvapení typu: zatímco chrápu v safehouse, příbytek je obklíčen černochy s kvéry; zatímco chrápu v safehouse, nakvartýruje se mi do něj fanoušek; užuž to vypadá, že zhebnu v hořící trávě, ale zachrání mně kozatá mužatka Vasquezovského typu; donutím AI vyletět s jeepem z mostu; donutím AI proletět zadním sklem auta, atp.

Nějakých 20 hodin jsem FC2 věnoval a bylo to fajn, hra si ale tímto způsobem nemá absolutně žádnou šanci udržet moji další pozornost, a poté, co jsem v jednom městě odkrágloval nějaký generický target, abych se obratem o 2 min vrátil zpátky uvítán, protože celé město automaticky neútočí z důvodu výskytu zásadních questů, jsem došel k demokratickému rozhodnutí, že je načase zkusit zase něco jinýho.

Celkově to na mně působí, jako by hru dělala dvě separovaná studia: jedno plné šikovných vývojářů a druhé plné blbů (že je ve hře více autobusových zastávek, než normálních civilů, raději nebudu rozebírat). Byla to nepochybně ambiciózní, ale výsledně taková schizofrenní hra, nebo dort pejska a kočičky, chcete-li. Aby toho nebylo málo, hru zdobí zajímavý, i když nedotažený systém spolubojovníků, kteří jsou IMHO zajímavější než příběh a příběhové postavy, které stojí za starou bačkoru. Vůbec mně netankovalo, kde a kdo je Šakal a kam se to za plnění samých sviňáren dopracuju, zato mně ale vrtalo hlavou, kde je jeden z těch spolubojovnických týpků, co mně zkraje hry vytáhl v boji ze sraček, aby vzal roha a hra mně ho v menu ukazovala jako "missing". Je to sice úplná hovadina, ale po tomhle kořenovi bych pátral stokrát raději, protože ti spolubojovníci byli asi tak jediný, co mně ve hře charakterově zaujalo. Na druhou stranu hra za těch pár babek co teď po letech stojí... asi stojí - z důvodu značného nedostatku kvalitních openworld FPSek.

Pro: Pokud nemáte prachy na výlet od Afriky, pořád lepší takhle, než přes Youtube letstravel videa.

Proti: Příliš veliké, šablonovité a prázdné, jako před mnoha lety Morrowind, gro hry je špatně navrženo viz výše. Průměrně zvládnutý openworld

+36

Bus Driver

  • PC 60
Jó, autobusák tvrdej chleba má. Denodenně v provozu, lidi věčně nepříjemní, samá červená, další účastníci silničního provozu neumí řádně řídit, no co vám budu povídat.
Na rovinu - toto není zrovna simulátor, ale spíš taková arkádka, kde si vyzkoušíte řídit pár druhů busů, které se chovají skoro stejně. Hlavním a vlastně i jediným úkolem v této hře je dovézt autobus z bodu A do bodu B a po cestě se ještě proklestit pár dalšími body a zbodnout cestou pár cestujících. Takže nic extra nečekejte.
Hra už pamatuje nějaký pátek a i v době vydání to tak vypadalo, každopádně grafika je účelná a nijak neurazí, pokud nejste přehnaně útlocitní.
Osobně se mi Bus Driver líbí a když si potřebuji odfrknout, tak čas od času si ho dám.
Jednoduše řečeno - určitě to není ta best of hra, kterou jste kdy hráli, ale dovede zpříjemnit nějakou tu chvíli.

Pro: zajímavé trasy, rozličné autobusy, fajn na odreagování

Proti: semafory, účastníci provozu, časem přijde stereotyp

+15

Cursed

  • PC 40
Co dodat k adventurce Cursed? Tady chtěl někdo spíchnout hříčku v rychlém čase. Ono hra vám zabere sotva 2 hodinky. Přiznám se, že na občasné zablbnutí mě baví hry typu hledej skryté předměty apod. Jenže zde je nenajdete. Předměty k použití jsou většinou v té stejné místnosti, max o jednu vedle (tedy až na pár výjimek).
Počet logických hádanek byste spočetli na prstech jedné ruky a pokud nemáte v hlavě průvan, pak je s prstem v nose splníte raz dva.
Na zabití chvilky budiž, ale jinak se raději mrkněte po něčem jiném.

Pro: nevypadá to tak zle

Proti: předměty prakticky na jednom fleku, málo puzzlů, krátká doba

+12

Missing Translation

  • PC 60
Missing Translation mě překvapilo především svojí myšlenkou. Je to hra beze slov přesněji řečeno těch našich pozemských. Když jsem začala hrát, první co jsem začala dělat bylo řešení logických hádanek, nenapadlo mě, že ve hře bude i něco víc. Až později jsem zjistila, že znaky co jednotlivé postavičky vypouští mají smysl a i svůj překlad. Musím se přiznat, že jsem trochu bloumala v příspěvcích na Steamu, sama bych na to nepřišla. Nakonec jsem byla schopná i zapřést konverzaci. :D

Co mi na této hře trochu vadilo bylo to, že abych získala požadovanou součástku, musela jsem vyřešit pokaždé 25 hádanek. Těch 10 by bylo v pohodě, ale potom už to byla trochu nuda, i když se obtížnost stupňovala.

Rozhodně má hra zajímavý nápad, ale provedení už není tak ideální.

Pro: možnost dekódování jazyka

Proti: 25 úkolů jednoho typu

+11

Hero of the Kingdom II

  • PC 80
Pohodová adventura s pohádkovým příběhem, příjemnou grafikou a hudbou. Hra je opravdu návyková, pět hodin uběhlo jak nic a na obrazovce vyplul nápis KONEC. Hero of the Kingdom je oddychovka, u které se člověk nemusí vztekat, ani si lámat hlavu nad tím jak dál.

Jednoduchý systém získej předměty, co jsou zrovna potřeba, sem tam něco kup, něco prodej. Pomož tomu a tomuhle, získej slávu a tudíž i důvěru dalších lidí atd. Líbilo se mi získávání a následné používání různých dovedností, až mě pak celkem mrzelo, že celá hra není delší a hlavně složitější. Potěšil mě krátký úkol po konci příběhu a množství achievementů. Rozhodně si nenechám ujít další díl.

Pro: grafika, hudba, achievementy

Proti: nesložitost :)

+14

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 70
Biely deň, prístavné mesto snáď kdesi v Massachussetts, k tomu skvelé silné káry a túžba zažiť po dlhej dobe poriadny adrenalín. Úvodné závody sú veľmi príjemné, hustota premávky v meste je tak na úrovni Severnej Kórei, ovládateľnosť áut dobrá, no proste pohoda.

Túto príjemnú hrateľnosť závodov však mierou vrchovatou kompenzujú nervácke naháňačky s kliftonmi. To je učinené peklo na zemi. Systém je daný jasne a obtiažnosť na hlavu udierajúca. Kým je naštvanosť policajtov nízka, vzniká nutnosť obrátiť zaužívaný vzorec "fízli naháňajú mňa" na "ja naháňam fízlov", ale kde nič tu nič, kliftoni nikde a končíme so slabým výsledkom. Keď naopak naštvanosť policajtov stúpne, už sa pred nimi fakticky nie je kam skryť a vyliezajú odvšadiaľ, špeciálne otravné sú biele federálne vozy. No, kecal som, je kam sa skryť, napríklad na strechu autobusovej stanice, ale to nakoniec aj tak efekt neprinesie, lebo oni veru sami od seba nezmiznú. Po pár dňoch tohto utrpenia sa o slovo prihlásil tik obočia a očného viečka, nuž a v takej fáze už na pomoc prichádzajú iba všetkými milované cheaty.
No, v tomto prípade som vzácne ani nepociťoval z použitia cheatov nejakú vinu, keďže aj samotná hra cheatuje, a to ohavným a do očí bijúcim spôsobom. Ak mi po sérii pomalých zákrut spoza zadku vyletí borec asi 200 km rýchlosťou, tak to asi celkom fér nebude. Hlavne, že dovtedy bol kdesi v prdeli vzadu, až takmer zmizol z mapy. Ale to je jedno.
Veľké plus ale je, že aj napriek občasnej frustrácii človeka stále hnala dopredu snaha dostať sa vyššie na black liste, čo zabránilo hru odinštalovať a počítač vyhodiť z okna. Adrenalín to prinieslo v uspokojivej miere, pocit z rýchlosti je tu naozaj asi najvýraznejší spomedzi všetkých NFS.
Osobne za vrchol tejto série ale asi radím Hot Pursuit 2, hlavne kvôli krásnym lokáciám mediteránneho vidieka alebo Havajských ostrovov, no a aj tie káry tam boli lepšie. Ale Most Wanted je tiež fajn. A oceňujem, že tu nie sú závody v drifte, tie sú podľa mňa riadna otrava.
+10

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

  • PC 80
Call of Cthulhu je hororová hra na motivy jeho výsosti H.P. Lovecrafta. A za sebe můžu říct, že jde o horor jako řemen. Jako soukromé očko se ocitáte v odlehlém rybářském městečku Innsmouthu a nikdo vás zde nevidí rád. A to, zda dojdete rozhřešení je podmíněno nejen vaší chatrné tělesné konstituci, ale i nestálé psychice.
O CoC se říká, že její grafika nestojí za moc (což je sice z jedné strany pravda, ale na druhou stranu je docela ideální pro navození strachu, neopomínejme, že jde o hru z roku 2004), je zabugovaná (za mě jsem se s příliš věcmi za dobu hraní nesetkal) a pak, že AI za mnoho nestojí (s tím asi s jediným můžu plně souhlasit).
Minimálně však pro atmosféru je všechno ostatní zadupáno do země. Ty pocity, když vás nedůvěryhodný hoteliér uvádí do pokoje (a pokud najdete jeho deník, pak poznáte proč), když vás ze spánku probudí měšťané, co si s vámi chtějí "pokecat", atd. atd.
Pro spoustu lidí je zde mínusů asi dost, hororových her dnes vychází spousta, ale minout tenhle klenot, byť zaprášený, by byla dle mého velká škoda.

Pro: hutná atmosféra, nepřátelé, ozvučení, systém zranění

Proti: AI, některé lokace

+22

Lucius

  • PC 70
666, the Number of the Beast. Jo, Lucius se tím řídí opravdu doslova. Jakožto synátor, kterého si vyhlédl přímo pán pekel se snažíte vyhubit osazenstvo rozlehlého domu. Vzhledově i námětově solidní hra a nutno podotknout, že i poměrně kontroverzní, ale nu což? To nám chutná.
Vžití se do chlapce jménem Lucius je zajímavou zkušeností. Dnes je běžné hrát za postavy, které si volí mezi morálními dilematy, nicméně tento hošík je od svých šestých narozenin prohnilý skrz naskrz. A tak kosíte v průběhu kapitol jednotlivé cíle.
Mohlo by se zdát, že hra bude i díky svému námětu a způsobu hry nabízet různé možnosti průchodu, to je však omyl. Lucius je titulem skrz naskrz lineárním, takže jediné, co Vám pozlobí mozkové závity je otázka, kde se skrývají veškeré předměty potřebné pro splnění kapitol.
Co je dál smutné, je fakt, že hru pronásledují nějaké ty bugy, z nichž některé vyžadují i restart kapitoly, a to zrovna lichotivé není. Propadání se podlahou nebo někde se seknout, to by se prostě stávat nemělo.
Na druhou stranu jde o zajímavý titul s very evil tématikou a komu toto sedí, rozhodně našel záležitost hodnou pozornosti. Mě se tento zážitek líbil.

Pro: zajímavé téma, prostředí domu, atmosféra

Proti: linearita, bugy

+15

Kane & Lynch: Dead Men

  • PC 65
Šílenej zrádce a magor. Taková nesourodá dvojka. To je Kane a Lynch. Příběh, kde pouze střílení hraje prim. A to, čertužel, ani nijak skvěle. Hra, která je vystavená na solidních charakterech, která dostane i zajímavé lokace, je nakonec zabitá prostým střílením, které ani není kdovíjak uspokojivé. Všechno to působí jaksi sterilně. Příběh o záchraně rodiny není nikterak originální, ale pořád se dá s těmi náboji, které vývojáři měli, vystavět víc, než jen lehce nadprůměrný titul. Faktem však zůstává, že - přijdete do lokace, kde se máte dostat do určitého bodu. Na relativně malém prostoru se na vás započnou rojit bouchači, kulometčíci a další jiní metčíci, a i když máte možnost se krýt, a nejlepší možností, a dost možná jedinou, je pro vás postupovat kupředu vstříc bodu, který máte dobýt. A ona je ta mapa nakonec dost malá... Takhle se tedy hrou probijete dost rychle. Nakonec dostanete dvě možnosti (1. mám toho plný zuby a kašlu na to; nebo 2. těch pár kulek ještě vypálím). Jednoduše možnosti bez nějaké nadstavby. A i pak vás nečeká nic, než strohé titulky.
Ehm, já doufám, že tu nevydávám spoilery, nicméně zde snad bohužel ani o spoilery nejde.
Ať recenze vyzněla jakkoli negativně, Kane and Lynch: Dead Men není špatnou hrou. Problémem je ten potenciál, který, dle mého, měla. Takto se dostane jen mezi tituly "zahrát, pobavit se (občas), jít dál". A to je bohužel sakra málo.

Pro: Hlavní charaktery, filmová atmosféra

Proti: mapy, nevyužitý potenciál

+15

Sleeping Dogs

  • PC 85
Úvod do deja
V koži, Wei Shena, detektíva, ktorý bol preložený do Hong Kongu aby pomohol miestnej polící v boji proti miestnej Triáde.

Plusy hry
➤príbeh: cesta detektíva Wei Shena na vrchol hierarchie Triády je určite veľmi zaujímavá. Od úplných začiatkov a tradičných špinavých prác až po zaujatie pozície Červeného draka.
➤postavy: Sleeping Dogs je jedna z mála hier v ktorej si väčšinu postáv, či už pozitívnych alebo negatívnych zapamätáte. ( Aj ked niekedy je to s ich čínskymi menami problém ).
➤Kung-fu: jedna s najlepších častí hry. Ja osobne som si užival každý pestný súboj. Konieckoncov koho by nebavilo nakopať pár zadkov v štýle Bruuse Lee či Jackie Chan.
➤väčšina vedľajších questov+iné aktivity: v Hong Kongu je celkom slušný počet vedľajších aktivít. Či už závody, kohútie zápasi, zatýkanie drogových dílerov alebo obyčajné vedľajšie questy typu odvez ma z bodu A do B.
➤hudba: myslím si že by sa v Hong Kongskom rádiu nenašla jediná zlá pesnička.
➤Zodiac tournament: 15 minútové DLC v ktorom na štýl starých Čínskych kung-fu filmov nakopete pár prdelí. DLC nič moc ale výhra v turnaji a záverečný súboj Weia ( až nápadne pripomínajúceho Bruuce Leeho ) proti legendárnej opitej pesti bol dosť uspokojujúci na to aby si tento krátky prídavok zaslúžil aspoň 70%.

Mínusy hry
➤prostredie: ked porovnám prostredie napríklad s takým GTAčkom tak sa mi tu zdá niekedy až moc fádne a obyčajne. Samozrejme aj v Hong Kongu je pár veľmi pekných miest ale väčšina nieje zaujímavá natoľko aby ste sa pri nich zastavili.
➤vedľajšie misie pre políciu: často opakujúce sa a možno až zbytočné misie v ktorých je vašou úlohou zastaviť nepriateľské auto alebo zastaviť prepad
➤streľba: asi jediným väčším sklamaním sú pre mňa strelné zbrane. Prvú dostanete až v neskoršej časti hry ale hned zistíte že to so strieľaním nebude vôbec jednoduché. A hlavne preto bi mi vôbec nevadilo keby v tejto hre neboli streľné zbrane.
➤občastné bugy

!! Záverečné zhrnutie !!
-Sleeping Dogs je hra od ktorej som teho veľa nečakal. Takže o to viac ma prekvapilo to že som bol u nej schopný presedieť 4 hodiny v kuse. Musím povedať že pohľad do sveta Triád ma veľmi bavil a pokiaľ sa táto hra zhoduje so skutočnosťou aspoň v 20% tak je naozaj šokujúce a zároveň pozoruhodné čo všetko sa v svete okolo nás deje. Samozrejme Sleeping Dogs je len malým nakuknutím do sveta asi najnebezpečnejšej a najväčšej mafie ale aj tak je obdivuhodné ako sa vývojári s touto tématikou vysporiadali.

➤Čas strávený v hre: 18 hodín
➤Achievementy: 27/59

HODNOTENIE: 85/100%

Pro: príbeh, postavy, Kung-fu, hudba

Proti: bugy, niektoré vedľajšie misie

+25

The Last NightMary - A Lenda do Cabeça de Cuia

  • PC 70
Nečekejte nic světoborného. Dle brazilské legendy se prokletý zlobivý synek může vykoupit jen oběťmi 7 panen jménem Maria. Asi bude jen shodou okolností, že se vtělíte to sedmé z nich...:-P
Čeká Vás jednoduchá survival adventura na krátké zabavení. Ale kdo není rád v presu, ten se možná občas trošku zapotí.:)
Ale jo, hrát se to dá, zajímavě to vypadá, nádech tajemna a zla tam prostě je...

Pro: atmosféra, více zakončení

Proti: délka

+9

Brothers: A Tale of Two Sons

  • PC 100
Takže... co jen napsat o jednom ze zřejmě největších zážitků za dobu, co hraju? A že už mám nahráno roků a roků. Do Brothers jsem šel s tím, že byl dobře recenzován a hodnocen hlavně hráči všude možně po světě. Jenže, jak je mým "dobrým" zvykem, nechal jsem tento titul uležet a dostal jsem se k němu až později. Později jsem se k němu dokopal a řekl si, že si zkusím zase další kratší titul. Nějakou tu oddechovku, říkal jsem si. Ale to, co se mi dostalo, to byl ... jak jen to říct slušně? NÁ*ER! Já vážně nevím, jak jinak to označit.
Brothers - A Tale of Two Sons je úžasná hra. Začíná smutně, ale přes těžké začátky se zpočátku tváří jako krásný průchod dvou bratříčků krásnými lokacemi. Jenže zdání klame. Jak už začátek předesílá - jak se s námi život nemaže, tak se nemaže s hlavními protagonisty. Projdeme se tedy vesničkami, abychom posléze vstoupili do kobek a pomohli potřebným. Jenže dále nás čeká noční boj o vlastní život. Dále průchod dalšími hezkými místy a šplhání se do míst zpola nedosažitelných. A proč? Jen proto, abychom se dostali dále. Bohužel nic není zadarmo, a tak, pokud nejste z ledu, vás příběh začne solidně týrat a (alespoň v mém případě) začně nutit k slzám a spíš k tušení, že tohle dobrodružství nemůže skončit dobře.
Dál asi ani pokračovat nebudu, doporučuji projít si hru na vlastní kůži.
Za sebe můžu říct snad jen, že jsem Brothers dokončil a hra mě vyplivla naprosto emocionálně hotového, ale o úžasný zážitek bohatšího.

Pro: nádherné prostředí, atmosféra, emoce, hudba, zajímavá forma ovládání

Proti: délka, někomu může vadit "simíkovská" mluva

+27

Shelter

  • PC 35
Herní výzva 2018: "Lidem vstup zakázán"

Už jako dítě jsem měl rád ty dobrodružné pohádky se zvířecím hrdinou ve střetu s krutou přírodou a světem lidí. A opravdu Shelter mi už od začátku tyto příběhy s jednoduchými, a přitom velkými pravdami připomínal.

Grafická stylizace je totiž hodně podobná kresbám výtvarníků těchto dětských knížek. To se mi hodně líbilo a po celé hraní jsem měl pocit že, aspoň v rámci 3D, hraji hru s unikátní grafikou. Tu a tam překvapil i nečekaný detail, za všechno zmíním třeba trošku jinak stylizovanou noční oblohu.

Unikátní je nejen vizuální stránka, ale také herní hrdina. Hrajete totiž za jezevčici. V samotném ovládaní zas tak moc nového není. Jednak ji vidíte z pohledu třetí osobu, druhak se ovládá úplně stejně jako postavy v jiných hrách. Takže v tomhle ohledu to klidně mohlo být auto nebo člověk.

Ale vaše jezevčice není sama. Kolem vás je 5 jezevčat.Svým rodičovským instinktem, empatií, inteligencí, v nejhorším případě metodou pokus omyl brzy zjistíte, že ty jezevčata kolem vás nejsou jenom na okrasu, ale jsou na vás závislá a bylo by záhodno je ochránit před nebezpečím.

Bohužel samotná náplň hry už mohla být zajímavější. Ve hře totiž opravdu lovíte, sbíráte plody či se vyhýbate nebezpečí. Vše je však řešeno jen pohybem a kliknutím ve velmi lineárním prostředí. To co děláte prvních 5 minut budete dělat do konce hry. Ve své podstatě je tak Shelter spíše walking simulátorem než hrou jak hry chápu já.

Umím si představit opravdový simulátor jezevce, který by třeba i v lineární podobě dokázal více přiblížit zkušenost čtyřnohého tvora a udělat ze hry survival s prvky hororu, akce a stealthu. Stejně tak si umím představit delší adventurní hru kdy by jednotlivé úkony tady zvládnuté kliknutím vyžadovaly um a mohl by se trochu rozvinout nějaký příběh.

Nicméně i díky kratičké herní době musím říct, že šlo i v této podobě o zajímavou zkušenost.

Pro: Grafická stylizace, zvířecí hrdinka, vyznění

Proti: Chudá a stereotypní herní náplň

+12

iFluid

  • PC 65
iFluid je postaven na originálním nápadu, hraní za kapku vody. Jinak jde o logickou plošinovku, ale díky jediné originální myšlence je celý koncept neotřelý a zajímavý. Jako kapka může hráč přijít k úhoně na savých površích nebo se rozprsknout při pádu z výšky. Jednotlivé úrovně se odehrávají v kuchyni a často nestačí jen dojet do cíle, někdy je potřeba přesouvat ořechy nebo třeba rajčata. Hra nekončí ani po úspěšném zdolání všech 15 levelů. Každý je ještě možné projít v dvou dalších režimech - časovka nebo sběr 5 ukrytých pírek.

Za dobrý nápad považuji i volbu levelu. Je nutné se dokutálet do dané trubky, což je čím dál obtížnější. Základní režim je i díky checkpointům docela v pohodě, ale u dalších jsem se už dost navztekal. Zvládnou neúprosný časový limit je v složitějších levelech náročné a často jsem to zkoušel snad 30x. Asi ve třech levelech jsem se zasekl u hledání posledního pírka. Originální řešení posledního levelu jako titulků také oceňuji.

Rozjetí hry na Windows 7 nebylo úplně samozřejmé, ale ani neřešitelné. Ke konci jsem se dočkal i několika pádů aplikace, ale naštěstí jen při načítání a né v průběhu hry. Ovládání kamery není moc dobře vyřešeno. Jinak jsem se docela bavil a pokud vás myšlenka hry oslovila, určitě jí dejte šanci i kdyby jen na projití v základním režimu. iFluid bohužel není v době psaní komentáře k dispozici na Steamu.
+17