Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Disney's Aladdin

75
139 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.11.1993 SegaMD
1994 PCNESAmiga
říjen 1995 GB
10.11.2000 GBC
Vývojáři:
, (NES verze, GB verze), (GBC verze), (PC verze)
Disney's Aladdin je akční plošinová hra, vydaná firmou Virgin Interactive rok po úspěšném stejnojmenném filmu Aladdin. 2D animace a postavy ve hře jsou výtvorem skutečných animátorů studia Disney, kteří pracovali i na filmu.

Princezna Jasmine byla unesena zlým vezírem Jafarem a je na vás ji, v kůži Aladdina, vysvobodit z jeho spárů. Musíte projít celkem 12 úrovní (Trh Agrabah, Poušť, Střechy Agrabah, Sultánův žalář, Jeskyně divů, Útěk, Jízda na koberci, Uvnitř lampy, Sultánův palác, Jafarovo obydlí a Jafarův palác) a na konci se musíte vypořádat s Jafarem, který je vlastně jediný skutečný boss ve hře.

V jednotlivých levelech potkáváte mnoho nepřátel, se kterými se můžete vypořádat pomocí dvou zbraní. Hlavní zbraní je šavle, která má ale omezený dosah, proto se na některé druhy nepřátel vyplatí používat vaši druhou zbraň, jablka, kterých máte omezený počet a pokud vám dojdou, musíte si v úrovni nasbírat nová. Nejdůležitější věcí ve hře jsou životy. Jakmile vám dochází, tak si je můžete, za nasbírané diamanty, dokoupit v obchodě, který se ve většině úrovní nachází. Mezi jednotlivými úrovněmi si máte možnost i přilepšit v mini hře na automatu. Kde je možnost vyhrát například životy, diamanty, jablka, nebo když máte smůlu, tak nic.

Hudba ve hře má mnoho společného s filmovou. Vše je přizpůsobeno tomu, aby si hru mohli zahrát i nejmenší, tudíž tu nenajdete ani náznak krve.


Poslední diskuzní příspěvek

ugraugra: Ten snad na PC ani nebyl. Chtelo to holt natrenovat, pro me to tehdy byly solidni nervy, ale kdyz jsem se k tomu po letech vratil,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Jako malá holka jsem měla tu čest, pařit doma Aladdina. Hrála jsem ho poměrně často, ale nikdy jsem ho nedohrála. U této hry přichází šílená frustrace, když se konečně dopracujete někam dál, v mém případě to byla jeskyně, a pak na něčem několikrát zemřete, vyplýtváte si veškeré nastřádané životy, je konec a musíte hrát úplně od znovu. Tak to mě vždy šíleně odradilo a zase jsem skončila. Jeden čas jsem si dokonce myslela, že jeskyně už je poslední kolo.

Dala jsem Aladdinovi šanci znova a tentokrát poučena z dětských let jsem si nastřádala životů co to šlo a kdykoliv jsem potkala prodejce hned jsem si nakoupila za nasbírané rubíny další. Celkem příjemně mě překvapilo, že jsem si ještě pamatovala, kde jsou ukryté životy.

Tentokrát jsem se v této krásně barevné plošinovce, která byla na tehdejší poměry opravdový skvost, dostala i za obávanou jeskyni a asi si dovedete představit jak jsem se z toho radovala. Radost mě ovšem přešla když jsem zjistila, že tím to opravdu nekončí a čeká mě teprve to pravé peklo. Peklo je celkem výstižný název pro level s lávou, tam jsem opravdu málem skončila.

Bylo zvláštní, že některá totálně brutální kola střídala kola, která se mi nezdála až tak těžká, jako let na koberci a uhýbání se kamenům nebo zabití papouška na dřevěném kole. Hra má určitě své kvality. Dneska už grafikou nikoho neohromí, ale nás co si jí pamatují z dětství určitě zahřeje na srdci. Herní obtížnost je dle mého názoru opravdu těžká. Uvítala bych možnost po umření začínat na rozehraném kole. Někde by se hodily častější checkpointy.

Co se hudby týče, tak ta se mi líbila jen v některých kolech. Někde jsem z ní byla vyloženě vystresovaná protože byla šíleně rychlá a vyloženě mě nutila taky rychle hrát. V posledních kolech se často létá na kouzelném koberci, který bohužel ale nemůžete ovládat. Pro mě to bylo strašné. Mám problém s hraním her s pohledem z první nebo třetí osoby a vadí mi, i když se moc hýbe pozadí. Takže když jsem se mihotala na létajícím koberci sem a tam, musela jsem si hru několikrát pauznout a jít si na chvíli lehnout. Po dohrání mi bylo opravdu špatně a vydýchávala jsem to velmi dlouho. Ale když už jsem se dostala tak daleko, musela jsem tyhle, naštěstí krátké, pasáže překonat. Díky tomu, že hra nešla uložit jsem ji zahrála za jeden večer.

Pro: nostalgie, prostředí, délka

Proti: obtížnost, nemožnost uložení kola

+30
  • PC 90
Aladdin je skvela multiformatova plosinovka, odehravajici se v kouzelnem prostredi 1000 a jedne noci, s notoricky znamym pribehem o Aladdinovi a kouzelne lampe v hlavni roli. Jeji technicke zpracovani je stejne jako dalsi hry od Disneyho z te doby opravdu dokonale a pro me osobne tato hra predstavuje takovy standard, jak by 2D plosinovky mely vypadat - velka graficka i hratelnostni variabilita, prijemne vyvazena obtiznost a primerena delka.

Ke hre jsem se dostal uz defakto v dobe jejiho vydani (tolerance nekolik let) a to primo k originalni verzi na cd! To tehdy mohlo stat dobre 2000kc a obsahovalo hru majici ani ne 10mb, no nekupte to...Tehdy mi mohlo byt neco okolo 10 let a se hrou jsem v omezenem vyhrazenem case docela dost zapolil, nicmene pozdeji kdyz jsem se k ni po mensi (mnohalete) pauze vratil, mi uz jeji dohrani nedelalo zadne problemy. Prvni levely jsou optimisticke a rozjizdeci, odehravaji se stridave ve meste Agrabah a na pousti. Obsahuji hodne tajnych mist s diamanty a obchodniky, u kterych se da nakoupit tolik "continues", ze s tim vystacite do konce hry. Casem Aladdinuv pribeh notne pritemni a obtiznost pritvrdi, ale hra je po kratsim treninku dohratelna pro vsechny a souboj se zaverecnym bossem je z tria sesterskych her od Disneye (Lion King, Jungle Book) nejpovedenejsi.

Ve sve dobe to byla nejlepsi a defakto prvni poradna plosinovka na PC, kde do te doby byly pouze pateticke pokusy od Apogee typu Jill of the Jungle nebo Duke Nukem, ktere ani v nejmensim nestacily na arkady na Amize a jinych domacich hernich systemech. Aladdinova disneyovska grafika, klasicky pribeh a hratelnost myslim neurazi nikoho ani dnes.

Pro: disney grafika, hudba, hratelnost, adekvatne zvolena obtiznost

Proti: nekolik lehce frustrujicich neprehlednych pasazi

+27
  • PC 90
A pak že to nejde, udělat kvalitní hru podle námětu kreslené pohádky. V tomto případě měli vývojáři sice práci hodně usnadněnou, protože kostra příběhu byla již vytvořena (výborně vytvořena) a stačilo se jí jen moudře držet, ale i tak. Disney filmy vždycky táhly celé generace a podobné je to i s tímto videoherním zpracováním, které doprovodilo kouzelný filmový svět Aladdina, jeho krásné princezny a kamarádů – výřečného džina s opičkou Abuou.

První herní setkání s tímto kresleným pojetím příběhů Aladdina bylo na tehdejší dobu velmi rozšířené a také poměrně drahé – šlo o verzi na Amize 1200... V tomto případě jde o klasické a na první pohled nijak nevybočující dílo z Disney univerza (záchrana toho či onoho, v tomto případě záchrana princezny Jasmine spolu s celým královstvím - před zlotřilým Džafarem, rádcem panovníka), co už však tak typické není, je vyloženě líbivá grafika, trefné zvuky, slušná hudba a hlavně zdařilé (a častokrát i obtížně navržené) levely s bujarým smyslem pro humor. Pro samou obtížnost jsem byl nejednou blízce fyzické eliminaci nedalekých, volně ležících předmětů v mém pokoji - když opakujete stále dokola tu samou část (většinou doskok) a vždy zhebnete přesně tam, kde před tím, to už by ztratil sebekontrolu i nejotrlejší shaolinský mistr. A že to byla panečku výzva, překonat takový zásek. Nebo ten následný hřejivý pocit, že je to už za mnou... abych se mohl začít nervovat zase u jiné pasáže :-)

Co se týče samotného gameplaye, hra má vlastní check pointy a na konci každého levelu možnost vylosovat si život, diamant či jablka. Jablka jsou ekvivalentem granátů a diamanty slouží jako měna k obchodování u potulného hokynáře, kde je možné zakoupit velmi důležité životy.

Pro: grafika, hudba, Aladdin, jablka, Abu, prostředí

Proti: někdy opravdu obtížné

+18
  • PC 100
Jedna z nejlepších a zároveň jedna z prvních plošinovek co jsem měl tu čest dohrát. To byly časy, když jsem to hrál ještě na základce na starých DOSech. V té době mi samozřejmě trvalo pár měsíců to dohrát, jelikož obtížnost level od levelu stoupá a životy ubíhaly proudem. Jedna z dobrých věcí je velká rozmanitost prostředí, takže se podíváte témeř do všech lokacích, který byly viděny ve stejně kvalitním animovaném filmu. Úrovně jsou skvěle zpracované a je s nimi velká interakce, například šňůry na prádlo na ručkování, flusací velbloud nebo létající provazy. Nepřátel zde také najdeme velké množství a zpočátku netušíte co všechno vám chce hru kazit. Třeba starý arabský babky co si neváží nádobí, netopýři co jenom otravují nebo vysocí hubeňouři, kteří neumí žonglovat se šavlemi. Občas se vyskytne boss, který se ale dá zvládnout velmi lehce. Co hodně potěší, když si můžete zahrát level za opičáka Abua a nebýt quicksave u emulátoru pro genesis, asi nikdy bych se nepodíval na jejich konce. To vše je zpracováno v krásné grafice a doprovázeno kouzelnou hudbou z filmu. Aladdin patří mezi mé nejoblíbenější plošinovky a milerád se k ní vracím.

Pro: grafika, hudba, rozmanitost úrovní, Abu, secrety, hratelnost

Proti: ten dvojitý skok, který se mi povedl zatím jen asi 3x

+13
  • PC 95
Při procházení starých arkád jsem narazil i na Aladdina, "inu proč si ho nevyzkoušet" - řekl jsem si. Ani omylem jsem však neočekával, co je tato hra zač.

Na rok 1994 je tato hra velice zvedená. Jedná se sice jen o další arkádu, ale velice povedenou. Obtížnost je místy docela nepříjemná ale přece jen zkušené prsty, vytrénované na desítkách flashových arkád, si poradí.

To co ale bylo absolutně dokonalé, je to grafické zpracování. Džinova hlava u ukazatele života a jeho grimasy spojené s jejich poklesem, to byl prvek který mě kompletně rozsekal. Džin masírující padlého Aladdina a opice, která ho ovívá kobercem, kde jinde to uvidíte.

95% - protože, i když toho tato arkáda moc neobsahuje, na rok 1994 je to víc než dost.
A pak málokterý titul, které mu táhne na dvaadvacet let, se podaří abych hru jedním dechem projel a pak začal shánět jeho filmovou předlohu.

Pro: To úžasné grafické zpracování...

Proti: Místy obtížnost, která dokáže dojem pokazit.

+10