Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Advanced Warfare

71
120 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
04.11.2014 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
Sledgehammer Games, Raven Software (sekundární), High Moon Studios (X360 verze, PS3 verze)
Oficiální stránky:
http://www.callofduty.com/advancedwarfare
V pořadí již jedenáctý díl válečné střílečky Call of Duty probíhá v kompletním restartu. Do rukou si jej vzalo studio Sledgehammer Games, jež dostalo za úkol upustit od dnešního koloběhu předchozích dílů a stvořit díl úplně nový.

Příběh se točí nejen okolo soukromé vojenské organizace Atlas, v čele s Jonathanem Ironsem, ale svůj prostor dostávají také vedlejší postavy s hlavním protagonistou vojínem Mitchellem. Organizace Atlas zde není ovšem symbolem zla, nýbrž jde o legitimní a velmi bohatou skupinu s mandátem Rady bezpečnosti OSN, která je schopná zasahovat v místech, kam by stát svou armádu rozhodně neposlal. V úvodu jsme seznámeni s humanitární operací, která byla vytvořena jako následek druhé války v Bagdádu. Operace má za úkol napravit škody po válce, ale také seznámit hráče s pozadím organizační struktury a se svým hrdinou Mitchellem. Za nějaký čas dojde ke globálnímu teroristickému útoku na mnoho měst a organizace Atlas se musí pokusit tyto útoky skupiny KVA zastavit.

Ve hře hraje hlavní roli váš tzv. EXO oblek. Díky tomuto obleku máte na bojišti větší rychlost, sílu apod. Oblek lze vylepšovat za pomocí bodů udělených na konci každé mise a vylepšování se ubírá do různých směrů. K dispozici máte samozřejmě řadu zbraní, které byly všechny vymyšleny studiem pro tuto hru. Dále si vyzkoušíte různé gadgety, jako například augmentovanou realitu skrz vizor helmu, granáty odhalující pozici nepřátel, magnetické rukavice umožňující slézání výškových budov nebo systém, jenž vás na malinký okamžik zneviditelní.

V multiplayeru bude opět hrát hlavní roli váš EXO oblek. Vylepšování probíhá odemykáním různých perků, zbraní, vybavení, ale také scoretreaků. Scoretreaky jsou odměny za dosažené skóre v jednotlivých hrách, které si shromažďujete, dokud nezemřete. Poté začíná shromažďování nanovo. Také zde je kladen důraz na tvorbu vizáže vaší postavy, je zde upravitelné prakticky cokoliv od chráničů až k rukavicím. Před uvrhnutím do hry máte možnost si svoji postavu otestovat ve virtuální střelnici, abyste ji nemuseli testovat "naostro" v boji. Co se týče map, ty jsou uzpůsobeny právě vašim EXO oblekům, což znamená mnohem častější pohyby po střechách či skoky skrze prosklené stropy. Mapy jsou také interaktivnější, takže může například část bojiště spláchnout vlna tsunami, výbuchy barelů s jedovatými látkami nebo aktivování automatických střílen. Módů se zde vyskytuje dvanáct. Krom klasických módů se zde navrací mód Hardpoint nebo také War, který je zde nazýván Momentum. V něm jde o kontrolu pěti stanovišť, kde pouze jedno je aktivní. Z nových módů jmenujme například Uplink. V tomto módu hráči bojují o satelit, který je potřeba dopravit do určeného místa soupeře. Hráč ovládající satelit nemůže střílet, ale může satelit předat jinému.


Poslední diskuzní příspěvek

Korbitch: Ta grafika by mě taky zajímala. Já to jel na low, když jsem měl ještě tehdy GTX 650, protože při jakémkoliv vyšším nastavení hra…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Nové CoD bych mohl oslovit tak, jako to dělávaly naše matky v našem krásném, bezstarostném mládí "Vidíš, že to jde, když se chce" Activision se po celé dekádě lidského času rozhodla pro vývoj nového enginu - sbohem Id tech 3. modifikovaný na 1000 způsobů - ve výsledku je vidět pokrok nejen technicky, ale i herně. Grafika je opravdu pěkná. Velký pokrok okamžitě zaznamenáte u nasvícení - a světelných efektů obecně - modely postav jsou detailní....opravdu je vidět posun kupředu, a to bez nějakého vysokého nároku na vnitřnosti vašeho plecháče. Pozn. Jen si nezapínat "supersampling" jelikož pokles plynulosti hry bude.....markantní, kdežto změnu vizuální nezaznamenáte.
Ozvučení je nejvyšší kvality. Zbraně budoucnosti zní skvěle, chůze po různých typech povrchu např. střepy, ocel, led jsou velmi věrohodné.


Singleplayer kampaň - Příběh je klasické megaklišé se spousty megaklišé v něm. Náhlé "dojemné" oběti/úmrtí vašich bratrů ve zbrani. Záporák co se snaží zachránit svět před světem samotným, smrtící vir, záporák, který s vámi soucítí, proto vás nemohl zabít (asi 3x). A samozřejmě ona scéna s rakví.....projev své emoce nad chlápkem, kterého jsi neznal vymakaným QTE. Umělá demence je prostě dementní jako řepa. To platí hlavně pro společníky, kteří jsou v boji platní asi jako splašená ponožka.
Vůbec jim nedělá problém si dřepnout vedle nepřítele a krčet se spolu v jednom koutě jako párek teplých bratrů.

Začátek je nudný, lineární a tupý. Normálně jsem se na to po 3 misi chtěl vysrat z vejšky. No, ukázalo se však, že jsou zde i mise zábavné. Mise, které nejsou tunýlkové dovádění, mise s dobře nastaveným tempem ala Call of Duty 4: Modern Warfare.
Tiché plížení s vystřelovacím hákem byla super, stejně tak i mapa, kde bylo možno přeskakovat z plošiny na plošinu BEZ OMEZENÍ. Otevřelo se tu dost prostoru nepřátele obejít či jim vpadnout do zad.
Adrenalinová přestřelka na ledovci s náhlou změnou ke klidnější akci uvnitř onoho ledovce byla taktéž very good. S dobře nastavenými skripty a střízlivě dávkovanou akcí navodilo velmi dobrou atmosféru a pocit uspokojení. Kdyby tu takových map bylo víc byla by v ohrožení i kampaň prvních dvou MW. Je na tom prostě vidět práce několika studií, která pracovala odděleně na jiné části hry. Opravdu škoda, že se tvůrci neodvážili hru trochu otevřít a využít šplhání, neviditelnost. Konec mi nepřinesl žádné uspokojení. Vržení nebohého Kevina Spaceyho do horoucích plamenů mi nic nepřineslo. Nuže, kampaň dohrána za necelých 6h. Kolísavá kvalita, ale proti Duchům je to jako nebe a dudky.

Multák - Hrál jsem u amíga asi cca 2,5h. Je to zábava. Modů je dost, zbraní a map též. Server spadnul během tý doby 2x. Herně to dost kopíruje Titanfall, ale když je to
"okopčený" dobře vůbec to nevadí. Hra má novou dynamiku, a právě to ji celá léta chybělo.

Upřímně uvažuji, že bych si po MW2 opět zakoupil nové COD.

Pro: Nový engine, značně vylepšná grafika, ozvučení, dobrý pocit ze střelby, multiplayer, nekolik dobrých momentů v SP...

Proti: .....několik tupých momentů v SP, umělá demence v nejlepší podobě.

+19 +20 −1
  • PC 80
Tak jsem se opět po nějaké době vydal do oceánu jménem Call of Duty a vyzkoušel další díl. Na paškál mi tentokrát přišel díl, který jsem vlastně ani hrát nechtěl, neboť nejsem moc fanda Sci-fi, nicméně jsem si řekl, že vyzkouším singleplayer pokud možno všech dílů CoD, avšak za podmínky, že se najde vždy nějaký kamarád, který má hru na steamu a na těch pár hodin mi jí “půjčí“. Takhle jsem se tedy dostal k většině předchozích dílů, které až na výjimky nevlastním a ani nebudu znovu hrát.

Dnes bude ale řeč o díle Advanced Warfare. Abych pravdu řekl, po posledním zážitku s Black Ops 3 jsem od této série nečekal už vůbec nic. Ten díl byl tak špatný, že jsem se na další chtěl úplně vykašlat. Jenže pak jsem si uvědomil zásadní věc a to, že BO3 dělal Treyarch, který dle mého názoru nic jiného, než sračkohry nedělá. AW dělalo Infinity Ward, které kdysi dělalo původní díly, a i když je to dnes sice úplně jiné studio a s původním má společný asi jen název, tak to na hře bylo oproti BO3 hodně znát.

Hra je to novější, vypadá graficky lépe, přitom jede mnohem lépe a plynuleji než starší a hůř vypadající BO3. Nebyl problém se skoro maximálním nastavením grafiky se držet na mé postarší mašině na stabilních 60 snímcích za vteřinu. O hratelnosti ani nemluvím, po dlouhé době jsem se zase u CoDka bavil, stejně jako u série Modern Warfare.

Celkově je gameplay konzistentní, oproti Black Ops sérii se oprostil od zbytečných hraní na city i zdlouhavých cutscén, nestřídají se ani debilní a normální mise a hra krásně odsýpá. Odsýpá až tak rychle, že vlastně po 6 hodinách už není co hrát. Příběh je sice klišé největšího kalibru, jehož vývoj a konec jsem si sám odhadl už během prvních pár misí, ale pořád lepší než ty sračky, které jsou v Black Ops. Během hraní si osaháte asi dvacítku různých zbraní, korespondující 60. léta 21. století, tudíž se až na pár výjimek s žádnými současnými zbraněmi nesetkáte. Pokud Vám obyčejné zbraně nejsou dostačující, čeká na Vás i pár chuťovek. Zajezdíte si ve futuristickém tanku, proletíte futuristickými “vrtulníky“ nebo si obléknete exoskeleton … eeerm, teď jsem vlastně něco prozradil, exoskeleton budete mít na sobě vlastně po naprostou většinu hry a to, co jsem měl namysli, je mechanická zbroj podobná mechům z Titanfallu nebo F.E.A.R. 2. Ostatní fíčurky si už budete muset objevit sami.
O grafické a zvukové stránce jsem se už letmo zmínil. Nemám co vytknout, je to klasický CoD, běží i vypadá dobře, zvuk funguje krásně prostorově a celkově vše běží, jak má.

Nechtěl jsem psát sáhodlouhý komentář a taky jsem se chtěl vyhnout srovnávání s Black Ops 3, nicméně je to poslední CoD, které jsem hrál a na které mám ještě matné vzpomínky, tak jsem se prostě neubránil.

Celkově hru beru jako to lepší, co série CoD dala a musím uznat, že jsem se během hry nenudil. Celkové hodnocení tak jen sráží herní doba 6 hodin, jelikož by mi pár hodin navíc tentokráte vůbec nevadilo. Celkem 80%.

Pro: Zábavné mise, hodně zajímavých zbraní, postavy

Proti: Herní doba, příběh

+14
  • PC 70
Nejsem příliš velký fanoušek posledních dílů Call of Duty, o CoD: Ghost jsem nezavadil ani očkem, ale zrovna tahle hra mi nedala a já si ji prostě koupit musel. Strašně mi totiž připomínala dobu, kdy jsme s kamaráda hráli Unreal Tournament, nebo Quake a vůbec všechny možný podobný střílečko-skákačky, kterých jsem v posledních pár letech neviděl příliš mnoho jestli vůbec nějaké. Multiplayer trailer vypadal naprosto krásně a tak jsem se rozhodl.

Ačkoliv jsem singleplayer nakousl jen zlehka a ještě se neprokousal do nějakého hezkého marmeládového středu - multiplayerem jsem se prokousal až na druhou stranu a nalezl ošklivou marmeládu, marmeládu plnou lagů, neustálým vyhazováním ze serverů a vším možným a přitom ze začátku se zdála být vpořádku. Zdali se to někdy opraví nevím, mám pocit že se na to všichni vykašlou a zas se tak nějak spolehnou na to, že s novým Call of Duty budou hráči ochutnávat tu samou marmeládu znovu, a Advanced Warfare se tak možná stane hratelným.
Vše ostatní mi zatím příjde perfektní ať zdobení vašeho charekteru, všelijaké výzvy, mapy tak nápaditost zbraní a vůbec budoucnosti jako takové. Škoda jen, že tak pěkný a hezky zpracovaný návod pokazí "zase" neschopnost nějak pořádně vymyslet hosting serverů na multiplayeru.

Pro: Grafika (alespoň oproti ostatním hrám z CoD série), nápaditost, doublejumping (fakt mi chyběl)

Proti: Zalagované servery

+13 +14 −1
  • PC 60
Zdá se mi, že ten svět zachraňuju nějak často.

Vskutku! Dneska už je fakt dost velká nuda, když po x-tý vlezete do stejný bitvy. Trochu si připadám jak ve filmu Edge of Tomorrow. Je úplně jedno, že Advanced Warfare je technologicky někde jinde, že lezete po stěnách mrakodrapů, máte bezva suit, super mouchu a koukáte na Kevina Spaceyho. To všechno je totiž i přes tu sci-fi báchorku totéž, co kterejkoli jinej díl před tím.

Vadí mi i to, jak je všechno strašně COOL a hustý a drsný. Gideon sem, Kingpin tam, Hádes tu a éro Pandora. Jenom já hraju za…. Pavla Lišku. Když už nic jinýho, bral bych v rámci série konečně nějakou sebe-parodickou vložku.

Graficky sice – ANO – nastal jistej postup, už by ale bylo vhodný celou technologickou stránku překopat od základů, protože ten hezčí kabátek mi prostě nestačí. Nehledě na to, že textury mnohdy mají problém s vykreslením a lidi od granátů zůstávají viset ve vzduchu.

Jedinou inovací, kterou akceptuju, je parádní zvuk. Už mi totiž z kvéru nelítají gumový přísavky, ale regulérní olovo. Taky zvuky okolní vřavy jsou výborný a koneckonců i těch pár „kulervoucích“ momentů (Golden Bridge!)

A to je tak všechno, co se o tom dá napsat. Jistej pokrok? JO! Pořád stejně debilní? Bohužel taky JO!

Až mě bude volat povinnost příště, tak se na svět vyseru – asi jsem po těch dvanácti letech bojů přišel do stádia znuděnýho veterána, kdy mu každá další akce připadá tak únavně, jak únavná jen válka může být. A to je pak sakra nezáživný, mdlý a otravný… a vůbec!
--------------
To jediný co mi teď zbývá je chudák Ripleyová se kterou se ne a ne dopídit konce tý vesmírný havěti :(

Pro: ok ok - grafika oproti předchozím dílům, zvuk oproti předchozím dílům, sem tam skvělej moment

Proti: ač je to hra neškodná, chyb má jak máku - nehledě na příběh, děj, umělou demenci a vše, co není v +

+13 +14 −1
  • PC 70
Hodnocení se týká pouze SP kampaně.

Jakožto první hra v sérii vyvíjená primárně studiem Sledgehammer Games mohl Advanced Warfare dopadnout o dost hůře. Studio ovšem nic nenechalo náhodě a spíše než o vtisknutí nějakého specifického rukopisu do vývoje série se pokusilo o fúzi silných stránek přístupu IW a Treyarchu. Dočkáme se zde tedy velmi rychlé akce, spousty gadgetů a zmatených sekcí v dopravních prostředcích všeho druhu (po vzoru Treyarchu), tak i pomalejších pečlivě naskriptovaných úseků (po vzoru IW).

Bohužel zatímco ta Treyarchovská akce se Sledgehammeru daří emulovat možná až moc dobře, na působivost a rozmanitost scenérií a skriptovaných situací jim toho dost schází. Už pár hodin po dohrání si téměř nedovedu vybavit jednotlivé lokace či zajímavé momenty, což je u CoD série poměrně vzácný úkaz. Přitom po technické stránce se tomu nedá moc vytknout. Vypadá to lépe než kdy předtím, čemuž pomáhá viditelně upgradovaný engine. Problémem je spíš samotný design prostředí a režie situací, kde Sledghammer za IW výrazně pokulhává.

Před launchem se hodně hypoval exoskeleton, grappling hook a podobné gadgety. Všechno tu je, ale využití je bohužel velmi omezené, vázané na několik momentů v několika misích. Většina kampaně nevybočuje ze zavedených kolejí série.

Příběh je nezvykle vyprávěný naprosto lineárně a přehledně, což na jednu stranu svědčí jeho srozumitelnosti, na druhou stranu odhaluje jeho jednoduchost. Kevin Spacey se snaží, ale kde nic není, ani smrt nebere. Celý příběh je v podstatě shrnutý v traileru a člověk se ničeho dalšího nedočká. Je to velmi předvídatelné, derivativní a poněkud nesmyslné.

Kampaň Advanced Warfare je pořád lepší než kampaně moderních Battlefieldů, ve srovnání s nejlepšími díly série Call of Duty však velmi výrazně zaostává.
+11