Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Call of Duty: WWII

Call of Duty: Infinite Warfare

  • PC 80
Call of Duty, ktoré bola odsúdená na smrť sa ukazuje ako najlepšie CoD za posledné roky. Dobrý PC port (čo som od nich nečakal), zaujímavé misie, dobrý zombie mod (i keď len jedna mapa) a multiplayer s dobrými mapami robia dobrú vizitku sérií. A áno, od pôvodného CoD má tento diel najďalej.
+8 +9 −1

Call of Duty: Advanced Warfare

Quest For Infamy

  • PC 85
Quest for Glory zřejmě ovlivnil celou řadu hráčů po celém světě, protože v loňském roce jsem si zahrál výborné Heroine´s Quest a letos jsem si užil neméně skvělý Quest for Infamy. A to prosím v roce 2019, tedy 26 let od vydání prvního dílu. Je tudíž opravdu fascinující, jak herní mechanismy tehdejší doby stále ovlivňují tvůrce počítačových her. A co více, že určitá generace má tendenci se k ním neustále vracet. :-) A nutno podotknout, že kdyby bylo podobných her více, vrátím se k ním stejně!!

Quest for Infamy byl pro mě herní zážitek na výbornou. Vrátil jsem se v čase, užil si fantastický příběh, kochal se kreslenou grafikou...co víc si v roce 2019 přát, že? Dnešní mládež těžko pochopí, ale jednou to určitě budou vnímat stejně. I když za ně bude mluvit Bioshock, Gears of War a řada jiných grafických úchyláren, kterým Quest for Infamy dává valé. Při nástupu příběhu jsem sice vůbec nevěděl, co se děje. Hra mi představila ochmelku "hrdinu", kterej se vyspí i s odpadkovým košem, který brouzdá světem a náhle se zasekne v městečku Volksville. Ten úvod, mimochodem, jak kdyby z oka prvního dílu Quest for Glory vypadl! No a v průběhu několika hodin herního času se vlastně neděje vůbec nic. Až jsem měl dojem, že tahle hra příběhu moc nepobrala. Postupem času se ale příběh odseparuje a počáteční objevování nekonečně obřího světa (na podobnou hru) se promění v cílené bloudění scenériemi, což je určitě dobře, protože delší zkoumání světa bych asi už nezvlád. Navíc musím uznat, že tato hra není ze série těch snadnějších. Uznávám, že občas jsem do návodů zabrousit prostě musel, protože jinak bych nekonečně bloudil a to je pravě to, co jsem úplně nechtěl.

Hra Vás nenásilně uvrtá do tří možností. Buď se dostanete do zlodějské gidly, k čarodějům a nebo z Vás bude válečník. Já jsem, vlastně i shodou náhod, zabrousil ke zlodějům a nutno podotknout, že v rámci získávání zkušeností jsem na tom neviděl doslova nic odlišného. Snad jen s tím rozdílem, že jsem neuměl kouzlit. Nicméně zkušenosti na páčení zámků nebo lezení po zdech můžete získávat i tak tím, že si je prostě naklikáte. Přiznám se, že mi tato volba vůbec nevadila. Trošku jsem si pár hodin zabojoval na hřbitově a byl ze mě geroj obřích rozměrů. Nu, což. Dává to logiku. Rozhodně větší, než když bych to na hřbitově narubal a pak bych po cestě potkával stejně lepší stvůry, protože je jejich síla odvislá od mého levelování. Větší důraz jsem pak mohl klást na příběh, který překrásně burcoval...

A burcoval vlastně i díky tomu, že si autoři dali nesmírnou práci s množství míst, které můžete navštívit. Navíc vše v plném dabingu, což je na poměry podobné hry absolutní nadprůměr. Quest for Infamy je tak skvělým oldschool zážitkem, který zajisté ocení každý, kdo pamatuje na staré rpg adventury Quest for Glory. Odkaz je zřejmý a tak nelze jinak, než doporučit! Přiznám se ale, že by mě velice zajímal názor dnešního hráče. Přeci jen je to jiný druh hry, než je dnes tvořen. Tvůrci vše vložili do příběhu, do kresleného pozadí....ne nadarmo se říká, že není nad ruční práci, že? :-)

Pro: Příběh, solidní množství lokalit, tři varianty hraní (zloděj, čaroděj, válečník), hudba, atmosféra...není nad herní hrdinské eposy.

Proti: Některé bugy, které jsem z nadšení ve hře radši přešel, a o kterých jsem v komentáři, ze samého nadšení, radši ani nemluvil :-)

+13

Star Wars: Republic Commando

  • PC 75
Rule #1: Kill them before they kill you.

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii... Alespoň tak většinou začínají hvězdné války. Děj téhle hry se odehrává v době klonových válek, ale při vývoji naštěstí někoho napadlo, že hrát za osamoceného klona, co by sám postřílel polovinu nepřátelské armády, nedává tak úplně smysl, takže z Vás udělají velitele elitní 4členné jednotky Delta. A v tom spočívá celé kouzlo hry a je to důvod proč tak dobře šlape.

Rule #23: Never pull sentry duty on an empty stomach.

V první misi sice začínáte sami, ale během chvilky postupně, jak Vás hra učí základním mechanikám, nacházíte jednotlivé členy týmu, kteří už jdou poté stále s Vámi. A jakmile máte celý tým pohromadě, začíná konečně to pravé hraní. Ve třech příběhových kapitolách pak pobíháte v misích po různých planetách, či vesmírných lodích, a i když jen střílíte nepřátelské roboty, zadávání úkolů pro tým tohle střílení natolik ozvlášťnuje, že jsem vydržel přikovaný k obrazovce dlouho do noci a celou hru prošel prakticky během jednoho víkendu.

Rule #39: Never say no to bacta.

Ono zadávání úkolů není nic složitého a využijete k tomu pár kláves. Když je potřeba udělat něco konkrétního a podíváte se na dané místo, zobrazí se Vám zde hologram naznačující, že tam můžete někoho z týmu poslat. Navíc, ani nevybíráte, koho konkrétně danou věc pošlete udělat, ale ten z týmu, kdo zrovna nemá zadaný úkol, se toho zhostí. A jelikož máte samozřejmě jakožto klonhelmu, zobrazení hologramu dává smysl, stejně jako ukazatele nábojů a zdraví Vás i ostatních členů týmu.

Rule #89: One's an anomaly, two's a trend.

Samotné střílení není nějak výrazně dobré (základní zbraň má divně velký rozptyl), ale jelikož jste 4, jde to většinou docela v pohodě. Vaši spolubojovníci navíc prakticky všechno komentují, a to včetně Vašich rozkazů (hlavní postavu namluvil Temuera Morrison, co hrál Jango Fetta :). A ačkoliv se jedná o klony, nejsou členové Vašeho týmu stejní a tak máte tichého odstřelovače, šílence, co rád nechává věci vybouchnout, a klasického utočníka, co jede polde pravidel. Díky parťákům je akce příjemně svižná a dynamická, protože kromě střílení máte pořád co dělat s rozdáváním rozkazů.

Rule #17: Always make sure they're dead.

Délka hry mi vyhovovala (nějakých 10 hodin), ale trochu mě zklamal příběhový konec hry (cliffhanger, u kterého jsem měl pocit, že byla plánována ještě jedna kapitola). Ale celkově jsem to hrál s chutí a členové týmu mi budou v dalších hrách chybět.

Pro: dynamická akce, skvělí členové týmu, délka hry

Proti: neexistuje další díl, pocit ze střelby nic moc

+15

Hearts of Iron III

  • PC 90
"Pak už nech vše jen plynout a očekávej triumf, odměnu za vítězství"

Zřejmě jediná hra z druhé světové ve které může nacistické Německo regulérně zvítězit nad hrdinnými Američany, dobýt férově Washington i Moskvu a nastolit fašistickou světovládu.

Opět typická strategie od studia Paradox Interactive = minimální grafika, extremly unfriendly interface = jen mapa, hromada tabulek, ukazatelů, posuvníků a táhel, zdánlivě nicneříkajích hodnot jako "IC", "TC" nebo "National Unity", ale taky sakra složitý a propracovaný herní mechanismy a modifikátory! Zhruba něco mezi strategií a SAPem. Tempo hry má 5 úrovní a nestalo se mi, že bych to zrychlil víc jak na 40%. Válka se totiž podobá šachové partii s neomezeným množstvím počtu figur, tahů a šachovnící reprezentující naší zeměkouli a to vše realtime! (Neubráním se místy srovnávání s předchozím druhým dílem.)

Je jen na hráči kterej stát si vybere. Nemusí to bejt v žádnym případě jedna z přednostně nabízených hlavních mocností, ale klidně to člověk může zkusit s Lucemburskem nebo třeba Chille. Herní události samozřejmě sledují 2. světovou, ale nic člověku nebrání nastolit vlastní historii.

Mapa je nyní (oproti předchůdci) rozšířena - tedy spíš rozsekána - počet regionů výrazně narostl, každá provincie z HOI2 je zde rozdělěna na 4-5 dalších řekněme "okresů", nově už jsou postavičky vojáků ve 3d, také jsem zaznamenal výraznější změnu v rozpočtu velitelských bodů.

Výzkum je tak sice zajímavě přepracován (= postupná národní diferenciace v závislosti na zkušenostech s výzkumem a válkou), ale zmizely tak bohužel úplně národní výzkumné teamy (tedy jakési pevně dané vědecké přednosti daného státu), názvy projektů jsou řešeny zjednodušeně např. zkoumám "primární zbraně pěchoty 6/12" - nevypíše se nikde, co je to konkrétně za typ braně, přitom v detailu jednotky tento údaj zpravidla najdu.

Ani tyto výtky však nezmění nic na tom, že se jedná o jednu z herně nejpropracovanějších a nejepičtěších strategií, umožňující bojovat globálně a sakra realisticky - celým početným divizím, (který si člověk osobně sestaví a pojmenuje) v obrovskejch frontovejch bitvách s důrazem na všemožný modfikátory, nejen prosté zprůměrování síly armád: od morálky, míry zakopání, zásobování, zkušeností, odolnosti, schopností a perků velitele, vybavení a organizovanosti přes terén, míru obklíčení, zásobování, taktiku až po počasí nebo denní dobu!

To, že graficky nic z toho vlastně člověk neuvidí, může být pro někoho s nedostatkem představivosti příkoří. Mě to problémy nepůsobilo. Raději realistickou bitevní tabulku, než medkolemhubymazající efekty a pokusy zobrazit prakticky nezobrazitelné. Možností jak HOI3 (do)hrát je potom tolik, že pokud jde o znovuhratelnost, NEZNÁM KONKURENCI, kam se hrabe TW série.

Jediná hra, kde mám opravdu pocit, že řídím něco jako stát ve všech společensko-ekonomicko-politicko-vojenských aspektech.

Game story - Zvolil jsem tentokrát Japonsko ("jak že se to hraje?")

Plán Císaře: SSSR padne ještě před vstupen USA do války, potom poražení Spojenců do 1948.

1936 - Zbrojení, vydal jsem se cestou elitní pěchoty, tanků a těžkých letadel.
1937 - Započat vývoj nukleárního reaktoru
1938 - Mobilizace Japonských sil
1938 - Napadení Číny
1938 - Vstup do AXIS
1939 - Peking padl
1939 - Příměří s Čínou (zisk východočínského pobřeží)
1940 - Hitler dobývá Francii, Japonsku připadá území indočíny.
1941 - Vytvoření loutkového státu Indočína.
1941 - Napadení SSSR - vylodění poblíž Vladivostoku
1941 - obklíčení a zajmutí Ruských sil na východě - snadný postup dál na západ
1942 - Dobytí Mongolska Japonskými parašutisty.
1943 - Postup japonsko-ruské fonty až ke Kaspickému moři
1944 - Japonští parašutisté po tuhých bojích dobývají Stalingrad!
1944 - Hitler dobyl Moskvu
1945 - Rusko kapitulovalo, území Japonska nyní sahá až k černému moři - Sevastopol patří Japonsku!
1945 - Japonsko vyhlašuje válku Velké Británii -> Vstup USA do války
1945 - Mexico se přidává ke spojencům.
1945 - Hitler dobyl Švýcarsko.
1946 - Itálie znovu přebírá severní Afriku a středomořské ostrovy.
1946 - Japonsko obsadilo bez většího odporu Filipíny
1946 - Invaze Japonců do Indinésie
1946 - Výroba první nukleární bomby
1946 - Hitler dobývá Londýn, britové přesouvají hlavní město do Indie
1946 - První nukleární bomba (japonská) svržena na Iwojimu (USA).
1947 - Vznik východoindické fronty, Japonci tlačí brity na západ.
1947 - Japonsko provádí mohutnou invazi a letecké výsadky s cílem obsadit sever Austrálie, vznik australské fronty.
1947 - Pět Japonských nukleárních pum svrženo na indické (britské) metropole!
1947 - Japonská flotila zničena tvrdým konstantním náporem amerických námořních sil! Přeprava vojsk po moři téměř nemožná, jednotky front paralyzovány.
1947 - Zásobovací trasy vysoce nestabilní, jednotky mají zoufalý nedostatek zásob. Všechny moře pod kontrolou spojenců.
1947 - Pokusy zásobovat fronty letecky se jeví jako neefektivní a nedostačující.
1947 - AXIS (dle hry) vítězí, válka s Brity Mexikem a USA však pokračuje.
1947 - Japonci tlačeni k ústupu na obou frontách díky neschopnosti zásobovat linie.
1948 - Konec hry. K vylodění na území USA nedošlo, tichomoří zcela v rukou spojenců.

Pro: Realistické, historické osobnosti + události, obtížnost, hardcore strategie, vskutku grand kampaň

Proti: User unfriendly, ovládací prvky (táhla), chyby v dipomacii, konec kampaně už v roce 1948 (v nejlepším).

+12

Hearts of Iron III: Semper Fi

  • PC 70
Tentokrát jsem (celkem už potřetí) spustil hlavní kampaň HOI3 s tímto rozšířením. Změny jsem musel často hledat, abych si jich vůbec povšimnul.

♣ No, navolit si cíle na začátku je hezký, ale podle mě je vždy cílem hry dotáhnout to do vítezství některý frakce jako celku, takže jsem tohoto nevyužil.

♣Nová letecká mapa? Přišla mi skoro stejná...

♣ Pak snad "Pride o the fleet" - toto je novinkou? Pokud ano - využil jsem. Ale to je doslova kosmetický prvek - prostě jedna loď dostává víc zkušeností, ovšem pokud je potopena, klesá tím "National Unity".

♣ Sdílení technologií v rámci frakce - to se opravdu celkem hodí.

♣ A dokonce i vylepšená (snad trochu zákeřná) UI, zdá se mi.

Summary:
No tak trochu plytký datadisk od Paradoxe Interactive - podle mě to mění původní hru příjemně, ovšem jen lehce a instalace Semper Fi vnímám tak nějak jako volitelnou. Kdybych tohle zcela minul, asi by mě to nemělo proč zamrzet.

Více v komentáři k původní hře.

Pro: Některá zajímavá vylepšení, zákeřnější UI.

Proti: Ale změn je hrozně málo a nejde o nic, co by původní koncept citelněji posunulo někam dál.

+9

Wolfenstein 3D

  • PC 80
Starý, dobrý, legendární Vlčák byl určitě nejen pro mě prvním setkáním s žánrem FPS - chodícího vojáka kosícího nepřátele. Nikdy nezapomenu na hodiny strávené před rozpáleným monitorem a hučícím diskem mé 286ky - kde se PC speakeru řinuly prapodivné zvuky při konfrontaci s herním prostředí - štěkající ovčáčtí psi, otevírající se dveře, střelba nácků a hlavně při sběru relikvií.

V šesti levelech si jeden užil spoustu zábavy a už bych jen zbytečně opisoval to, co ostatní popsali v několika odstavcích. Dnes už s odstupem času to taková pecka není, spíš jen s nostalgickým úsměvem vzpomínám na bludiště chodeb, dveří a zdí přetékajícími nacistickými symboly.

Takže pokud se najde někdo, koho původní Wolf ještě nepokřtil, ať se pustí do kličkování labyrintem a prostřílí se přes hnědé a modré uniformy až k samotnému Dolfovi, já si určitě dám některé z dalších verzí Wolfa.

Pro: atmosféra, bosové v závěrech levelů, rotační kulomet

Proti: design levelů vedoucí nepřehledosti, zvuk

+17

Gorky 17

  • PC 90
Výborná záležitost, která byla kdysi mým prvním seznámením se s tahovými strategiemi. Prostředí zamořeného města, plného zmutovaných, krvežíznivých monster, které je potřeba zlikvidovat s co nejmenší újmou na zdraví a bez drastické spotřeby munice.

Počet členů Vaší militantní skupiny se místy navyšuje, stejně jako rozmanitost arzenálu, nicméně některé levely jsou oříškem a je nutné zvolit správnou strategii soubojů - ostřelovat nebo spálit či paralyzovat … bránit se nebo dokončovat nestřelnými zbraněmi - sakra, kde ale byla ta brokovnice, tu jsem prostě nenašel ?

Prostě ve výsledku jsem se výborně znovu bavil i po těch spoustu letech od prvního setkání, Gorky 17 pro mě zůstane legendou, na které se zub času zásadně neprojevil ve smyslu příběhu a zábavnosti a hláskujícího Jareka Ovitze.

Pro: Příběh, nápaditost bossů, nutnost plánování jednotlivých tahů

Proti: snad jen menší rozsah

+22

Thief II: The Metal Age

  • PC 85
Thief 2 je po celotýdenní pařbě za mnou a co se změnilo? V podstatě skoro nic. Vadilo mi to? Vzhledem k hodnocení a tomu, že jsem hru hrál týden prakticky nonstop ani moc ne.

Začnu grafikou, která vypadá prakticky stejně, jen má trošku lepší rozlišení a detaily, jinak vše vypadá a funguje jako v prvním díle. Novinkou je tak spíše celkový vizuál hry, který souvisí se změnou světa a příběhového pozadí. Stejně jako v jedničce by se mi občas hodily titulky, některým lidem (kvákavý hlas Karase) nejde rozumět.

Příběh začíná dva roky po událostech prvního dílu. Garrett se vykašlal na dobro a opět krade jako straka. Jenže po prvních pár (doslova) misích mu začne jít o kejhák. Nový šerif Truart ho vyhlásil za nepřítele číslo jedna a jde mu po krku. Garrettovi tak nezbývá než se pokusit objasnit co za tím je, což obnáší mimo jiné vloupačku na policejní stanici, do banky či do Truartova panství. Pátrání končí nečekanou smrtí Truarta a z pozadí se vynořuje odnož či spíše nástupci Hammeritů, techno sekta Mechanistů, která uctívá vše mechanické a nenávidí přírodu. A Garrett musí odhalit jejich šílený plán. V průběhu hry narazíte na nečekaného spojence, ale jinak je příběh taková klasika, hlavně záporák mě v poslední nekonečné misi štval svými nekonečnými béčkovými proslovy a a byl jsem zklamaný, že mu nemůžu nakopat prdel osobně.

S nástupem Mechanistů se změnil i svět okolo. Z drtivé většiny jsou pryč monstra, démoni, duchové, zombie, zato se objevuje celá plejáda robotů a dalších mechanických vymožeností. Nechybí kamery, alarmy, výtahy, obrovská sci-fi věž, ponorka. A když se nečekaně objeví duch, tak je to docela děsivé (knihovna!!!), protože se nemáte čím bránit.

Hratelnost se totiž prakticky nezměnila. Opět procházíte nějakou lokaci, plníte úkoly, kradete všechno cenné, mezi misemi si nakupujete známé vybavení (různé druhy šípů, bomb a nápojů). Opět se plížíte za strážemi, omračujete je a taháte do temnoty, zhášíte pochodně a dá se říct, že mise s čistě lidskými protivníky jsou stále stejně zábavné. Autoři opravili pár bugů ze jedničky, přidali chválabohu mapu, ale jinak jsou ještě sadističtější než v prvním díle. Předměty či skryté tlačítka jsou schované na těch nejnemožnějších místech, jsou často naprosto prakticky neviditelné (adventurní pixel hunting?) a přestože jsem si postup kontroloval pomocí loot mapy na internetu, některé věci jsem nemohl najít ani když jsem věděl, kde mají být (mince).

Kola jsou až hrůzostrašně obrovská. První mise je sice takový rozjezd, ale když se v druhém kole dostanete do přístavu spadne Vám čelist - obrovské místo s desítkami stráží a dva megalomanské baráky se spoustou skladišť různých firem. Mise jsou vynalézavé, zajímavé (banka, střechy města), ale prostě moc velké. Stejně jako v jedničce je jich patnáct - i když lokací je jen dvanáct. Jedna je totiž použitá z prvního dílu, další dvě lokace jsou tu použity dvakrát.

Novinky tak vychází spíše ze sadismu tvůrců. Ve dvou kolech nesmíte nejen zabíjet, ale ani omračovat, což mě stálo dost nervů (where are you taffer?). Někdy (naštěstí velice málo) narazíte na stráže s plechovou helmou, které nejdou omráčit. Všudypřítomné kamery jsou otravné - zvlášť pokud jsou na místě kde se nemáte jak proplížit a ještě spojené s nějakou střílnou. A pak jsou tu roboti - otravní pavouci, údržbáři, ale také bestie, která s Vámi jednou dělovou kouli udělají krátký proces. Ve většině misí se za nimi proplížíte, nasázíte jim do zad dva vodní šípy, čímž jim vypnete napájení a je klid.

V poslední misi šel sadismus tvůrců do nebeských výšin - trošku si zaSPOIuju. Čeká Vás monumentální kolo (jak jinak) s tunou robotů, kamer, věží a vzít sebou můžete najednou všehovšudy jen 10 vodních a 3 ohnivé šípy - a nic moc nenajdete. Ze zoufalství jsem nakonec přišel na taktiku, jak v určitým úhlu roboti zničí palbou zpoza rohu sami sebe, jinak bych to hrál ještě zítra.

Takže resumé? Pokud se Vám líbila jednička, dvojka je v podstatě totéž. Obrovská kola, spousta lootu, omračování lidí a zábavnost klesá, když se ze zlodějny stává záchrana světa a když místo lidem čelíte něčeho jinému - v jedničce to byly monstra, tady jsou to roboti. I přes drobné výtky je to stále stejně parádní hra.
+18

Alter Ego

  • PC 75
Unknown Identity, potažmo Future Games od vytvoření Posla Smrti stále jeli tu samou písničku a používali ten samý engine. Alter Ego jde však co se týče kopírování jedné z nejznámějších českých adventur asi nejdále. Nejen, že je příběh zasazen do Anglie, ale i zápletka, lokace či hudba v menu musí být každému znalému hned povědomá. Ano, Future Games se chtěli znovu přiblížit svému nejlepšímu počinu, a podle mě se jim to do jisté míry povedlo.

Zlodějíček Timothy Moor i detektiv Briscol mají charakter, sice zkažený, ale charakter. Tim nemyslí na nic jiného, než na peněžní hodnotu věcí, které hodlá ukrást a Briscol zase jen na svou kariéru detektiva a oběma jsou ostatní lidé úplně ukradení. Proč však hrát stále za kladné hrdiny, kteří zachraňují svět? Někdy je dobré, vyzkoušet si roli padoucha nebo alespoň ne úplně čestného člověka. Sice mi chvíli trvalo, než jsem se s oběma hlavními postavami sžil, ale o to více jsem jim potom fandil.

Určitě jde o jednodušší adveturu bez logických hádanek, na kterou není třeba používat návod, a i když jsem se místy zasekl, díky malému počtu aktivních míst, lokací a postav to nikdy nebylo na dlouho. Hodně se mi líbil Briscolův zápisník, do nějž si místo poznámek zaznamenával kresby popisující vyšetřování, a ty následně upravoval a komentoval. Také anglický dabing se podle mě vcelku povedl.

Občas jsem pozoroval nelogické chování postav, když třeba detektiv našel nedopalek cigarety a hned si řekl, že to musí být z předchozího večera, protože jinak by ho někdo sebral, proč jako? Jednou si Tim z trámu odštípnul třísku, protože se přece může později hodit anebo jedna služebná nechtěla detektiva pustit na panství, ale jakmile se tam dostal, byly dveře vždy dokořán. Více jak deset vražd za tak krátkou dobu také není úplně normální.

Alter Ego svůj vzor nepokořilo, avšak přesto, že se v mnohém inspirovalo, jedná se o kvalitní titul, který funguje zcela samostatně a minimálně zakončení je zatím nejlepší, jaké se mi od Future Games dostalo. Ještě mám však před sebou adventury Reprobates a Tale of a Hero, které mě třeba překvapí podobně, jako se to povedlo právě Alter Egu.

Pro: obě hlavní postavy, příběh, zápisník, anglický dabing, konec

Proti: občas nelogické chování postav

+23

Machinarium

  • Switch 85
Je znát, že Machinárium na Switch nevznikalo. Samotná hra, ta je stejně úžasná, jako když jsem ji hrál naposledy a znovu jsem si ji užil. Jen to prokleté ovládání. Nepředstavujte si nehratelný odpad. Lze sice používat dotykovou obrazovku nebo ovládat kurzor pomocí JoyConu, ale nebudeme si lhát – myš je u téhle hry k nezaplacení. Ve spoustě věcí se autoři s omezeními platformy vypořádali skvěle, například jde na dotykové obrazovce manipulovat s nejrůznějšími hejbátky. Ani malá obrazovka nepředstavovala problém, taky díky absenci textů. Jen… jen je cítit, že to není ono. Snad to u dalších kousků (a tím nemyslím jen Creaks, ale dovedu si na Switchi představit i Pilgrims) bude lepší.

Pro: Skvělá hra,

Proti: ... ale raději na PC.

+22

Terminator: Resistance

  • PC 80
Guilty pleasure a prekvapenie roka.

Veľmi ma prekvapilo, keď som videl prvý trailer na túto hru - nevedel som, že sa niečo také vôbec chystá a ešte viac to, že hra na to asi do 2 mesiacov vyšla.

O to viac som bol potešený, že sa jedná o moje obľúbené univerzum a v prvý moment som si myslel, že ide o hru spojenú s nedávno vydaným filmom! Našťastie, nie.

Hra nadväzuje na prvé dve filmy (a pre mnohých tie jediné kvalitné z celej série) a dokresľuje ich dej z opačnej strany – z tej temnej budúcnosti, z ktorej sme mali vo filmoch len umne zachytené náznaky.
Hra na nich stavia a rozvíja ich – verne kopíruje bezútešnosť a dizajn filmových kulís (ešte aj ten váš kruhový zameriavač je presne ako z filmov!) v hre uvidíte snáď všetky zbrane, ktoré sa vo filmovej budúcnosti mihli, sú tam jasné previazania s filmami v nemocnici narazíte na mrtvého člena odboja, ktorý sa náramne podobá na Roberta Patricka, a nakoniec pôjdete bojovať proti samotnému Skynetu, ktorý aj v hre má sídlo v pyramíde, presne podľa Battle across time

Hra má slušný príbeh, ktorý filmovým predlohám nerobí hanbu a vôbec by mi nevadilo, keby v časoch, keď Arnie bol ešte svalovec, film s takýmto príbehom natočili.

Na hre je vidieť menší rozpočet a to, že ju robilo menej skúsené štúdio: pohyby postáv a aj mimika sú trochu skostnatené, a v leveldizajne sú začiatočnícke chyby – steny domov končiace pol metra nad zemou, predmety miznúce pred očami/blood decals objavujúce sa na stenách (dizajnér nepredpokladal, že hráč ich ešte/už uvidí) a občas sa mi podarilo zaseknúť v prostredí.

Ak by išlo o čisto akčnú zložku, tá by bola na dnešnú dobu už priemerná – často krát sa stávalo, že NPC sa spawnovali do prostredia až potom, čo ste vy prekročili nejakú neviditeľnú hranicu (krásne to je vidieť, ak človek používa nočné okuliare), a to mnohokrát niekoľko metrov od vás za rohom (nemocnica), takže nejaké taktizovanie je temer nepoužiteľné.
To nehovorím o AI nepriateľov, kedy aj terminátori samotní ma nevideli, len čo som zašiel za najbližšie debne a o chvíľku na mňa zabudli. Niekedy ma videli cez maličkú špáru v sutinách desiatky metrov od nich a inokedy nie na blízku vzdialenosť.

Napráva to však jednoduchý, no účelný strom schopností, kde, podobne ako v Jedi Outcast ste ho na konci hry mali celý odomknutý (chýbali mi len 2 schopnosti do plného odomknutia). Vzhľadom na to, že jednotlivé vetvy schopností sa nedajú nejako kombinovať a oplatí sa vám skôr min-maxovať konkrétnu vetvu, jediné, čo budú mať hráči odlišné, je začiatok hry; na konci už budú mať rovnako vystavanú postavu.

V akčných hrách mi takýto prístup nevadí. Z Reesa som sa snažil vychovať tichošlápka/hackera, no keď som zistil, že dostávate skúsenosti za každého zabitého nepriateľa, stealth sa zvrhol skôr na umné ostreľovanie nepriateľov z diaľky a ich následné oberanie o suroviny. Stealth je tu skôr rudminetárny; jediné, na čo bol dobrý, bolo zakrádanie sa za vežičky a ich následné hackovanie – ten pocit, keď sa mi podarilo preplížiť do jadra Skynet Outpostu a hacknúť hlavný počítač, kedy všetko povybuchovalo a následne vežičky sami pozabíjali terminátorov, bol veľmi uspokojujúci :)

Jediné, čo by som skutočne vytkol, je Termination knife: chápem, že autori chceli dať aj stealth hráčom mechaniku/zbraň, ktorá by aj stealth spravila validnou cestou, ktorou sa oplatí ísť – no kedže on samotný je nedopečený a táto zbraň je kdekoľvek inde nepoužitná, ako jediná sa mi do celej hry nehodila – nedokážem sa stotožniť s tým, že vražednú mašinu, na ktorej likvidáciu potrebujete špeciálnu muníciu, dokážete inak zabiť jedným bodnutím noža omotaného baterkami a lepiacou páskou.

Ku konci hry už ste chodiaca zásobáreň na lekárničky, náboje a šperháky (a nové si vyrábate len z vypočítavosti – lebo vám to zvyšuje experience) – ekonomika by ešte chcela trochu vybalansovať.

Apropo, šperháky – hra okopírovala minihru otvárania zámkov z Bethesdích hier, čo sa nesťažujem a ani hackovanie nebolo zvlášť tažké alebo frustrujúce (v porovnaní napr. s Prey (2017), kde bola podobná minihra).

Hudba je božská – je to vlhký sen všetkých fanúšikov Brada Fiedela a pokiaľ niekedy ponúknu soundtrack samostatne k predaju, okamžite kupujem.

Napriek menším nedostatkom sa jedná o skvelú hru, ktorá filmové predlohy nijako nezahanbuje a výborné využíva filmovú licenciu.
Jediná hra po Terminator:Future Shock/Skynet a Terminator: 2029, ktorá sa oplatí zahrať.

Pro: slušný príbeh, výborné využitie filmovej licencie, ktoré už nikto nečakal, uchádzajúce herné mechaniky

Proti: : postupné načítavanie nepriateľov – nemožnosť hlbšieho taktizovania, polovičatý stealth, termination knife, záverečný boj so Skynetom mohol byť epickejší a dlhší

+24

Death Stranding

  • PS4 100
Když vám řeknu, že tu mám hru, ve které nebudete dělat prakticky nic jiného než doručovat náklad z bodu A do bodu B, asi nezačnete skákat nadšením do stropu – nemáte-li slabost pro hry od SCS Software. Ani já nerozumím tomu, jak se tento koncept podařilo prodat producentům. Kodžima nějakým zázrakem zvládl udělat z fetch questů, v jiných hrách právem tolik proklínaných, zábavu non plus ultra. Nestačí hodit balík na záda a doběhnout na druhou stranu kopců. Musíte zvážit, kolik toho unesete, jak náklad rozložíte, abyste s ním nevymetli první škarpu, jestli vzít žebřík či dva. Cestu vám bude komplikovat složitý terén, nepřízeň počasí a bubáci.

Akce je tu jako šafránu a když už se naskytne příležitost, je lepší se jí vyvarovat. Otevřenými střety nic nezískáte, akorát si můžete zavařit. Na druhou stranu nutno říct, že obtížnost, i ta nejtěžší, je velmi benevolentní. Zahynete spíše nedopatřením, spíše pádem z útesu, než že by vás do hlubin stáhly ony věci nebo vás na druhý břeh poslal některý z místních gangů.

Tomu nahrává a za zvláštní pozornost stojí online složka. Když se vám podaří do sítě připojit novou oblast, objeví se v ní stavby jiných hráčů. Ty už tak snadnou obtížnost ještě ulehčí. K tomu také umí náramně zkazit dojem z hraní, když například narazíte na nesmyslný most uprostřed lesa, kde neplní žádný než exploatační účel, nebo vám ve vstupu do bunkru brání napřesdržku zaparkovaný truck. Jak už to totiž na internetech chodí, jsou plné trollů. Naopak zahřeje u srdce, že vaše výtvory mohou být někomu k užitku, že můžete jen tak přiložit ruku k dílu a doručit zásilku, kterou někdo jiný ztratil. I tak je nabíledni, že offline dobrodružství musí být úplně jiné kafe – rád bych si na něj někdy našel čas.

Kodžima je imaginativní typ, který se lépe vyjadřuje obrazem než slovem, a tak se na každou další cutscénu netěšíte ani tak proto, co se v ní bude říkat, ale co se v ní bude ukazovat. Tomu jde naproti engine Decima, který je nekompromisní, když dojde na počítačovou animaci, mimiku obzvlášť. Vezmu-li v potaz, že se vše odehrává v reálném čase na šest let starém hardwaru, nezbývá než smeknout imaginární klobouk.

Zápletka je celkem jednoduchá. Jestliže se někteří báli překombinovaného děje, samoúčelných zvratů, tak mohou být klidní, Kodžima dává přednost jasnému sdělení, které, pravda, opakuje do zblbnutí. Hůře jsou na tom dialogy, ty šustí papírem, postavy plkají, všudypřítomný patos je místy těžké ustát, aniž by vám nezaškubaly koutky, a neustálého proklamování let’s make America whole again se jeden dříve či později přejí – paradoxně američtější hra než hry americké. Doprovodné texty, obvykle v podobě e-mailů, ve kterých vás místní bez přestávky ujišťují, že jste extratřída a že by si bez vás ani zadek neutřeli, celkový dojem zrovna nevylepšují.

Přes všechny nedostatky je Death Stranding výjimečným zážitkem, ve kterém házíte po nepřátelích své exkrementy, a přitom se tváříte smrtelně vážně, zážitkem, který nedovedu k ničemu přirovnat. Žasnu, že něco tak neortodoxního, papírově nudného se podařilo dotáhnout do úspěšného a navýsost zábavného finiše. Kodžima, jak příhodné, prošlapal cestu, po které se mohou ostatní směle vydat. Za sebe posílám sto tisíc lajků, nemůžu jinak, a teď prosím ten horor, který strachy nedohrajeme, jo?
+40

Terminator: Resistance

  • PC 80
Napsat komentář mě donutí jen tři věci. Když jsem extrémně spokojenej, naštvanej nebo mile překvapenej. Tohle je ta třetí možnost. O Terminator Resistance jsem se dozvěděl sotva před měsícem a už tu zpracovávám dojmy po dohrání hry. A ty jsou veskrze pozitivní. Začněme tedy jimi.

Resistance hodně spoléhá na fanoušky a jejich vztah k filmové sérii. I proto tvůrci zvolili do hry hudbu z filmu, konkrétní postavy nebo odkazy na ně a místa. Tahle hra je tedy ušitá mně na míru. Hutná atmosféra rozbořeného města podpořená depresivními tóny za dusotu terminátořích hnát mi kolikrát solidně stáhla hrdlo. Všechna tahle autentičnost a syrovost by byla ale málo. Ve hře se dočkáte i voleb v rozhovorech, které mají přímý dopad na postavy, hlavní hrdina je nadabovaný (Ahoj Arťome. Ne, nemusíš mi odpovídat na pozdrav. Stejně bych se nedočkal.) Dále tu máme strom dovedností, kraftění všemožných pomůcek, bomb, paklíčů, přísavných min nebo různých stimulantů na zpomalení času a tak podobně. Můžete upravovat plazmové pušky, do kterých volíte buďto větší poškození, rychlost střelby nebo velikost zásobníku. Kromě klasického otvírání dveří paklíči tu máme i hackování. Hackování je vyřešeno celkem vtipně a i ono samo mě vrátilo do dětských let. Pamatujete si na hru Frogger? Je totiž vyřešeno dost podobně. Nejprve jsem z toho nebyl příliš nadšen, protože Froggera jsem nikdy moc nemusel, ale časem jsem tomu přišel na chuť, a vyšší obtížnosti jsem si už vyloženě vychutnával. Zmínit musím i příběh. Ačkoliv je ke konci už celkem předvídatelný, celkově mě bavil a poslední 4 hodiny jsem hrál s neskutečným zápalem.

Dál tu jsou věci, který už tak v pohodě nebyly. V první řadě je to zastaralá grafická stránka, která je markantní na první pohled. To bych ale tvůrcům zase tolik nevyčítal. Výše zmíněné mě bavilo natolik, že tohle rád prominu. Nakonec to sice je vidět, že se nejedná o AAA titul, ale zase to není tak hrozné, abyste si řekli fuj, to je hnus. Konec konců hra ani jednou nespadla a nedropovala ani na epic nastavení. Co jsem ale už nepřekousl, byl tvůrci zvolený FOV, který jsem musel změnit z výchozích 70 na 95, aby se z toho netočila hlava a šlo to pohodlně hrát. Kdyby to bylo nastavitelné z menu, ani bych to neuváděl, jenže vy se musíte pohrabat v adresáři hry a změnit to v něm natvrdo. No, hlavně, že to šlo. Co jsem už kousal opravdu blbě, bylo IQ terminátorů. Pokud jste se s nimi pustili na férovku face to face s občasným krytím za překážku, bylo vše ještě v rámci možností v pohodě. Problém nastane tehdy, pokud mu zmizíte do postranní uličky. Regulérně se zastaví a čumí. Začne se rozhlížet, a když se nic neděje, začne si to štrádovat zase zpátky. Řekli byste, že když to je třeba na 50 metrů, tak se holt vrátí hlídat perimetr nebo tak něco. No jo, jenže kolikrát se to stalo na 5 metrů, kdy já zmizel za rohem, on se otočil na patě a mazal zpátky. To už jsem nepěkně skřípal zubama. Letecká podpora si taky zrovna nelámala hlavu, když jsem jim začal likvidovat platformu, všude lítali terminátoří kousky do vzduchu a oni si jen tak v klidu přeletěli nad oblastí a zase valili dál, žádný stres.

Celkově ale musím říct, že jsem se tak dobře dlouho u střílečky nebavil. Pominu-li určitou zastaralost, která tomu ovšem svým způsobem dává atmosféru terminátořího universa devadesátých let, tak jsem byl opravdu nad míru spokojen. Už se celkem těším na druhé hraní, kde každopádně udělám hned několik rozhodnutí úplně jinak.

Pro: slušný příběh, atmosféra, volby v rozhovorech, dobře napsané postavy, hudba z filmů, postavy z filmů

Proti: slabší grafika a inteligence nepřátel

+23

Cat on a Diet

  • PC 70
Krátká hříčka, nic víc. Nic nového nepřináší, ale ani nepředstírá že by chtěla. Jen vás nechá relaxovat u příjemné hudby, vtipných zvuků a roztomilé grafiky. Budete několik chvil, sekat, klikat, spouštět a šťouchat. Sem tam hratelnost okoření výbuch nebo nebezpečné hroty. Ale pokud nebudete usilovat o maximální hodnocení, projedete hrou jako nůž máslem.

A jen a jen na vás je, zda to považujete za plus či mínus.

Pro: Líbivá relaxace, když není energie na "velkou" hru

Proti: Jen na zabití času

+16

Polda, aneb s poctivostí nejdřív pojdeš

  • iOS 70
I jako nefanoušek adventur nejspíš tuto hru zná každý český gamer (minimálně z mojí generace). Ta hra je opředená takovým lehkým kultem (ne jako Mafia, ale i tak slušným). Vlastně jsem nikdy nehrál první díl, ačkoliv 2. až 5. mám projeté. No, možnost zahrát si to cestou na/z dovolené na mobilu byla lákavá.

Na hře oceňuji bezesporu vizuální stránku, která je tak česky groteskně zábavná. Je to grafika, která ani po více než 20-ti letech nestárne a má své kouzlo. Nevím, jak moc dokáže vizuální stránku ocenit nenašinec, jelikož především různé menší odkazy a parodie na české prostředí, dělá to hlavní kouzlo. To vlastně platí o hře jako takové.

Ovšem to nejcennější na hře je její dabing, který je naprosto špičkový. A to je vlastně asi i to, proč Poldu jako sérii oceňuji a má v mém hráčském srdci speciální místo. Protože, co se týká hratelnosti jako takové, tak se nejedná o žádný zázrak (minimálně tento první díl, ostatní budu muset ještě po letech znovu prověřit).

Hádanky jsou často stupidně komplikované a přiznávám, že bez návodu bych hru zabalil poměrně brzy. Některé kombinace jsou prostě nesmyslné a chybí tu nějaké chytré hinty, které by hráči pomohli, takže se zbytečně snižuje k náhledu do návodu. Mobilní verze je opředena fičurou, která pomáhá vidět aktivní prvky na obrazovce či možnosti kombinací věcí v inventáři, což dost snižuje obtížnost, ale já to beru jako vhodnou možnost, kterou samozřejmě používat nemusíte, ale je to méně otravné, než projíždět návod.

Jako přiznávám se, že na adventurní hádanky asi nebudu nejbystřejší hráč, ale když i po přečtení si nápovědy se neplácnu do čela a neřeknu si: ‘ajooo, to jsem, ale vůl!‘… tak je asi něco neideálně. Ale jinak je to poměrně zábavné hraní s takovým tím infantilním humorem, který většina Čechů dokáže ocenit.

Pro: dabing, vizuál, český humor

Proti: zbytečná nesmyslnost některých hádanek

+30

Far Cry

  • PC 85
Ach ta krása. Slunce, teplo, dovolená na krásných tropických ostrovech... se zbraněmi v ruce a mutanty po okolí...
No a tímto sranda končí... Boj o život začíná...

Po pár letech, co jsem hru dohrál jsem nyní udělal repete a opět zaletěl na tropické ostrovy.

Hra se stále po těch letech hraje velmi dobře a stále má v sobě ten potenciál. Hratelně stále super záležitost, která neurazí ani ty největší kritiky. Překrásná grafika je další bod, který rozhodně nezklame. Už jen při prvním spuštění vás praští do očí. A vzhledem k tomu, že jde o střílečku, tak nemusím o nějaké akci ani mluvit, je jí tam nespočet.

Ovšem, co mě u této hry opravdu vždy frustrovalo, tak bylo rozmístění některých checkpointů ve hře. V misi Vzpoura se checkpointy dělají po dlouhé době a vy po smrti jdete dlouhou část znovu...

Další věc - M.U.T.A.N.T.I. !!! Dlouho jsem si na ně zvykal a měl kvůli nim vždy strach pokračovat dále, ale to bylo ještě mé dětství, teď už jsem si na to zvykl.

Celkově je ale první Far Cry stále skvěle hratelnou legendou, která i přes menší mouchy, má stále, co do sebe a rozhodně nemůže mrzet.

Pro: Grafika, hratelnost, akce, hlášky,

Proti: Checkpointy, mutanti

+36 +37 −1

Disco Elysium

  • PC 90
O Disco Elysium jsem ani nic nečetl a dal především na doporučení Flowerpota, který z toho byl tak nezvykle, až mládežnicky nadšený, že vzbudil můj interest.

S hlavním hrdinou jsem se ovšem identifikoval okamžitě, což by jistě nepřekvapilo kamarádovu ex, které jsem kdysi ve tři ráno po vesnických pivních slavnostech močil v předsíni na skříň po prababičce se slovy "nebuď tak upjatá". Myslím, že kdo si někdy užil třeba četbu Bukowského, musí tu být jako ryba ve vodě, neboť absurdita a černý humor zde od počátku surfují na hmatatelném smradu z pokoje, ve kterém se probere alkoholik po několikadenním flámu. Jen aby na sebe navlékl pomrdané kalhoty, o vlásek unikl smrti v podobě větráku, a s dvojkou zbytkáče v žíle vyvrávoral na chodbu svést první ženu replikou klasika: "I want to have fuck with you!"

Na první průchod RPG zpravidla hraji postavy mně nějak sympatické, tudíž jak zbytkáč vyprchával, snažil jsem se Harrymu, topícímu se v chaosu černé díry, kterou si vypil do hlavy, po zbytek hry trochu pomáhat na cestě ku příčetnosti, přesto mi to často nedalo a jeho excentrické já i nadále přivádělo lidi do rozpaků, dělalo si z nich prdel jako existencialista na houbičkách a v jednom případě z nich dokonce vytvořilo prvotřídní konceptuální umělecké dílo (I LOVE YOU, CUNO!) - inu, génius se nezapře.

Už asi tak dekádu jsem si přál cRPG, kde většinu statů netvoří staty bojové, nýbrž intelektuální, psychické a stylové, a děkuji Robertu Kurvitzovi za tuto demonstraci. I díky novátorskému systému kabinetu myšlenek, kdy roleplay netvoří pouze interakce s externím světem, nýbrž i svět mentální, a tyto pak fungují jako spojité nádoby, hra pravděpodobně umožňuje podstatně širší možnosti roleplaye, než zřejmě jakékoli jiné single-player cRPG, s jakým jsem se kdy střetl! Chtělo by to do budoucna otestovat, zdali nejsou tyto diferenciace pouze kosmetické, přesto i v detailech má DE takovou kvalitu zpracování, že by asi stále mělo mnohem větší replayabilitu než je obvyklé.

Obrovské množství textů, pravděpodobně překonávající i Planescape a jejichž pročítání tvoří dost možná přes 90% herní náplně, ospravedlňuje jejich nezvykle vysoká kvalita a ucelený styl, stejně jako nepříliš obvyklá skutečnost, že dialogy na souvstažné síti "popis x reakce NPC x reakce PC" neztrácí jistý rytmus a dynamiku, ergo dokázaly vždy udržet můj zájem. Díkybohu za to, protože jinak by Disco Elysium bylo hrou obdobně strnulou, jako třeba Age of Decadence.

Když ve svém komentáři Flowerpot odhaluje Disco Elysium jakožto dílo postmoderní, nemohu jinak než bezvýhradně souhlasit. Těžko to napsat lépe, ale za výjimečné rovněž považuji, jak umně všechny ty střípky, témata našeho světa, sestavuje ve vlastní mozaiku, jež přitom působí zcela kompaktně. Tuto vnitřní integritu, táhnoucí se přes celé dílo jako nějaká pomyslná zlatá nit ve švech, považuji za jeho nejpodivuhodnější aspekt, a to říkám jako člověk, který v umění zpravidla nesnáší přílišný eklekticismus, tak vlastní právě postmoderně.

Humorně se pak ona eklektická vlastnost manifestuje v Harryho osobě skrze systém ošacení, kdy můžete nalézt pouze jeden jednotný set oblečení (má to svůj skrytý význam, proč zrovna tento set!) a většinu hry se oblékáte jako těžký schizofrenik při úplňku, který vykradl box pro Armádu Spásy. Každý svršek dává nějaký bonus do statů a spolu s užíváním alkoholu a drog tak významně můžete ovlivňovat, je-li to nutné, pravděpodobnost check úspěchů i ve vašich nejslabších skillech, a nemusíte se zbytečně nervovat rigiditou systému. Přesto nepovažuji zdejší systém, odhalující hráči exaktně mechanismy na pozadí, za ideální. Zaprvé, ten vtip s oblékáním časem omrzí, a zadruhé, skutečnost, že k naprosté většině checků se přes neúspěch můžete po zvýšení statů vrátit, vybízí k save-scummingu. A kdo by se divil, když opět zvyšujete pro vás vedlejší stat, jen abyste měli i přes 80% pravděpodobnost úspěchu opakovaně smůlu a nemohli ukojit svou zvědavost.

Často přehlíženým negativem je pro mne i nezanedbatelná zabugovanost, kdy sítem testingu pronikly občas nepochopitelné věci, jako třeba naprostá nefunkčnost některých výše zmíněných "myšlenek". Možná tyto problémy pramení i z užití Unity enginu, který není zrovna ideální volbou pro izometrická 2D RPGčka, jelikož kód se brzy stane nepřehledným. Nemám však důvod nevěřit, že postupem času tyto chyby tvůrci opraví.

Závěrem bych polemizoval s tvrzením, které jsem párkrát střetl, totiž že Disco Elysium je snad nějaká levičácká hra. Pokud pominu možné - a v tomto případě dle mého irelevantní - autorské politické preference, pak si nemyslím, že výsměch maloměšťáctví a puritánství, nebo hlavně prostá - a v rámci settingu koherentní - přítomnost levicových témat, jež může hráč svou vyřídilkou parodicky uchopit jako nejkrvelačnější revoluční bolševik, o tom nějak významně přesvědčuje. Nikdy jsem neměl pocit, že by mi byla cpána jakákoliv agenda jinak než s vtipným nadhledem. Jestli někomu vadí, že rasistická postava je fakticky onálepkována jako rasista, přijde mi to v dnešní době jako elegantnější řešení, než se těmto tématům v obavách z kontroverze zcela vyhýbat.
+57 +58 −1

Her Story

  • PC 70
➤Her Story je ďalšia a posledná hra, ku ktorej som sa dostal vďaka Drektovej výzve. Nestala sa najlepšou, ale našťastie ani najhoršou.

➤Osobne adventúry či hry na detektíva moc nevyhľadávam, ale Her Story je originálnym kúskom, ktorý som skúsiť chcel. A bol to určitým spôsobom veľmi zaujímavý zážitok.

➤Myslel som si, že ma typ hry, kde len do vyhľadávača zadávate kľúčové slová a následne sledujete videa baviť nebude. A pokiaľ by hra bola dlhšia ako tie 3 hodiny čo som v nej nahral tak by ma určite prestala baviť. Určite je to ideálna hra pokiaľ neviete, čo hrať. Je skvelá na vyplnenie času a určite vám prinesie pekný zážitok a trošku aj potrápi mozog. Pokiaľ k tomu trápeniu dôjde tak máte priamo v hre možnosť si zahrať nejakú tu minihru, ale to nebolo nič pre mňa.

➤Po príbehovej stránke je hra veľmi zaujímavá, aj keď pri hraní je veľmi zložité si vypočuť všetky nahrávky, preto som si na doplnenie príbehu nakoniec na nete prečítal, ako to vlastne celé bolo a ostal som milo prekvapený, no na väčšinu informácii prídete aj sami. Ale pokiaľ si nejaké zhrnutie neprečítate tak vám to dá množstvo priestoru na špekulácie, ktoré neskôr nastávajú a menia sa po každom novom zázname.

➤Herečka predviedla skvelý herecký výkon, ku ktorému keď pripočítame vizuálnu stránku hry tak ide o krásnu a jedinečnú hru.

➤Čo sa týka češtiny tak hru sprístupní aj ľudom slabším v angličtine. Ale naopak sa vám budú ťažšie hľadať kľúčové výrazy, pretože slová treba skloňovať.

➤Čiže za mňa je Her Story veľmi pekný zážitok na pár hodín, ktorý odporučím vyskúšať každému kto si chce popri hraní nejakej veľkej skúsiť aj takúto jednohubku.
+25