Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars: Republic Commando

LucasArts •  Aspyr Media (PS4, Switch)
01.03.2005
06.04.2021
kompatibilní
79
197 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V této hře se stáváte klonem, ale není to jen obyčejný republikový voják. Jste členem jednotky ARC (Advanced Reconnaissance Commandos) troopers. Elita mezi elitou. Těžce trénováni pravými Mandaloriany v tom, co jim jde ze všeho nejlépe, v umění boje. Děj je zasazen mezi Epizody II a III. Začínáte hned zostra na Geonosis, přímo v ději Epizody II. Vašim hlavním úkolem je záškodnická činnost na území nepřítele. Potkáte i generála Grievouse z Epizody III a dokonce se utkáte i s jeho gardou.

HUD je součástí vaší helmy. Jste velitel čtyřčlenného týmu, svým druhům dáváte příkazy k boji a dokonce k resuscitaci padlých kolegů či vás. Disponujete velkou škálou zbraní včetně nožíku ve vaší ruce, kterým se efektně zbavíte nepřítele. Ovšem budete si muset utřít svinčík ze své helmy, protože přes olej droidů a tělní tekutiny emzáků ani nevidíte. Na své cestě pak narazíte i na Wookie, hlavně na jednoho velkého bojovníka z Epizody III.

Multiplayer je zde zastoupen módy Deathmatch, Team Deathmatch, Assault a Capture the Flag s podporou až 32 hráčů najednou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Jako fanoušek největší hvězdné ságy jsem s chutí nainstaloval "simulátor elitního klonového vojáka" na který mě opět přivedla databáze a čekal co bude. Intro bylo opravdu povedené a hodně mě nadchlo ale hned v první, v podstatě tutoriálové akci moje nadšení poměrně opadlo. Ze začátku mě ta frenetická akce a taktické postupy prostě neoslovily a na krátkou dobu jsem hru odložil.

Když jsem se k SWRC vrátil a odehrál několik prvních částí, dostatečně si osvojil ovládání a herní principy stala se hra vcelku zábavnou. Akce se sice zdály trochu jednotvárné a obtížnost různě kolísala ale jako relax od jiných náročnějších her to fungovalo skvěle. Po nějaké době mi také začali k srdci přirůstat ostatní členové týmu a i příběh začínal nabírat na obrátkách.

Z čeho jsem byl doopravdy nadšený byly hlavně poctivě zpracované a nápadité zbraně které navíc najdou využití po celou dobu hry. Celkově i prostředí bylo v povedeném SW stylu a hlavně interiérové části vypadaly opravdu "Lucasovsky" což potěší. Neotřelé jsou i prvky jako pohled z helmy a oživování parťáky popř. parťáků což přineslo nejednu adrenalinovou situaci.

Celá hra postupně zajímavě graduje po všech směrech a finále bylo až nečekaně dobré. Škoda že právě tady hra končí, minimálně ještě jeden level v tempu poslední mise by byl žádoucí. Abych to na závěr nějak zhodnotil, Republic Commando je solidní, dobře vypadající a hlavně nenáročnou střílečkou navíc z populárního univerza a když takto ke hře od začátku přistoupíte rozhodně se vyplatí si ji zahrát.
+22
  • PC 80
No tak tohle bylo velice příjemné překvapení. Republic Commando jsem kdysi nainstaloval, spustil a odložil, protože mě nebavil obrovský hud skrytý v helmě a spousta keců. Na druhý pokus to bylo mnohem lepší.

Začnu nejslabší částí a to příběhem. Ten se totiž nekoná, protože Republic Commando sleduje osudy bezvýznamné čtveřice imperiálních, pardon tehdy ještě republikových vojáků uprostřed tří operací. Ano v každé misi je něčeho dosaženo, ale že by to propojoval byť jen slaboduchý příběh zapomeňte. A stejně tak bohužel na jakékoliv animace, které tak velkolepě dotvářely dojem z raných Star Wars her. Akorát na konci se objeví starý známý.

Graficky je to docela pěkné, samozřejmě v té době byly hezčí hry, ale jinak iluzi Star Wars světa plného základen to drží dokonale. Leveldesing je samozřejmě koridor a úpřimně, ničemu to nevadí. Žádné bloudění, žádné zpáteční cesty a přesto jsem se nenudil.

A dál už budu jen chválit. Republic Commando je totiž týmovka jak řemen. Ovládáte velitele jednotky, k ruce máte trojici bojovníků (sniper, bombař, hacker), kteří zvládnou vše na co pomyslíte. Bez problémů se o sebe postarají, ale pokud jim dáte rozkaz, zaujmou pozice a začnou bránit okolí. Nebo v ukázkové formaci odpálí dveře. Případně odpálí cokoliv jiného, něco hacknou. Nikdy se nezaseknou, můžou "umřít", ale vzhledem k tomu že smrt nic neznamená, protože stačí lékárnička a je mrtvý oživen, je radost s nimi pracovat. Parťáci Vás umí i oživit, navíc přesto že jsou to dle Star Wars klony, mají rozdílné osobnosti a vyžívají se ve spoustě hlášek a komentářů. A to vše lze ovládat jedním tlačítkem, kterým vyšlete vojáka na předem označenou pozici. Zkrátka umělá inteligence je výborná, jedna z nejlepších co jsem viděl v 3D akci.

Samotná hratelnost je díky tomu parádní a funguje i v dalších aspektech. Kolem Vás se rojí spousta nepřátel - droidi obchodní federaci, na ty jednodušší stačí salva z blasterového samopalu, na ty silnější modlitba a raketomet. Kromě nic jsou tu i "lidští" protivníci, na které zase nejlépe platí variace na samopal a brokovnici. Nepřátelé, hlavně ti droidští se rekrutují pochopitelně z filmů o Star Wars.

Čímž se dostávám ke zbraním. Základní pistolka (blaster) je k ničemu, ale kromě ní máte ještě větší blaster, který se nástavci promění na samopal, sniperku nebo granáto-raketomet, vhodný na likvidaci větších a obrněných potvor. Další zbraně nacházíte spíše sporadicky a hlavně můžete mít jen jednu navíc. Brokovnice, raketomet, sniperka i pár jiných lahůdek, přičemž jak jsem psal, na každého platí něco. Komu to nestačí, má možnost útoku zblízka (nožem, pažbou), který většinu slabších potvor zabije a ještě vykouzlí sexy skvrnu na hledí helmy (promptně smazanou stěračem).

Hru nekazí žádné moderní fičury (nemožnost ukládat, roztřepený kurzor, špatné ovádání) a tak se jedná o fantastickou řežbu, kterou brzdí bohužel nulový příběh.

Pro: Možnosti a AI spolobojovníků, parádní zbraně i nepřátelé, parádní řeba

Proti: Chybí pořádný příběh i předělové animace.

+16
  • PC 75
Rule #1: Kill them before they kill you.

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii... Alespoň tak většinou začínají hvězdné války. Děj téhle hry se odehrává v době klonových válek, ale při vývoji naštěstí někoho napadlo, že hrát za osamoceného klona, co by sám postřílel polovinu nepřátelské armády, nedává tak úplně smysl, takže z Vás udělají velitele elitní 4členné jednotky Delta. A v tom spočívá celé kouzlo hry a je to důvod proč tak dobře šlape.

Rule #23: Never pull sentry duty on an empty stomach.

V první misi sice začínáte sami, ale během chvilky postupně, jak Vás hra učí základním mechanikám, nacházíte jednotlivé členy týmu, kteří už jdou poté stále s Vámi. A jakmile máte celý tým pohromadě, začíná konečně to pravé hraní. Ve třech příběhových kapitolách pak pobíháte v misích po různých planetách, či vesmírných lodích, a i když jen střílíte nepřátelské roboty, zadávání úkolů pro tým tohle střílení natolik ozvlášťnuje, že jsem vydržel přikovaný k obrazovce dlouho do noci a celou hru prošel prakticky během jednoho víkendu.

Rule #39: Never say no to bacta.

Ono zadávání úkolů není nic složitého a využijete k tomu pár kláves. Když je potřeba udělat něco konkrétního a podíváte se na dané místo, zobrazí se Vám zde hologram naznačující, že tam můžete někoho z týmu poslat. Navíc, ani nevybíráte, koho konkrétně danou věc pošlete udělat, ale ten z týmu, kdo zrovna nemá zadaný úkol, se toho zhostí. A jelikož máte samozřejmě jakožto klonhelmu, zobrazení hologramu dává smysl, stejně jako ukazatele nábojů a zdraví Vás i ostatních členů týmu.

Rule #89: One's an anomaly, two's a trend.

Samotné střílení není nějak výrazně dobré (základní zbraň má divně velký rozptyl), ale jelikož jste 4, jde to většinou docela v pohodě. Vaši spolubojovníci navíc prakticky všechno komentují, a to včetně Vašich rozkazů (hlavní postavu namluvil Temuera Morrison, co hrál Jango Fetta :). A ačkoliv se jedná o klony, nejsou členové Vašeho týmu stejní a tak máte tichého odstřelovače, šílence, co rád nechává věci vybouchnout, a klasického utočníka, co jede polde pravidel. Díky parťákům je akce příjemně svižná a dynamická, protože kromě střílení máte pořád co dělat s rozdáváním rozkazů.

Rule #17: Always make sure they're dead.

Délka hry mi vyhovovala (nějakých 10 hodin), ale trochu mě zklamal příběhový konec hry (cliffhanger, u kterého jsem měl pocit, že byla plánována ještě jedna kapitola). Ale celkově jsem to hrál s chutí a členové týmu mi budou v dalších hrách chybět.

Pro: dynamická akce, skvělí členové týmu, délka hry

Proti: neexistuje další díl, pocit ze střelby nic moc

+15
  • PC 80
Předně je třeba říct, že jsem zapřísáhlý stoupenec Republiky, takže možná nebudu vždy objektivní....

Republic Commando je skvělé. Po všech hrách, kde člověk hraje za rytíře Jedi (např. skvělý KOTOR) konečně přichází hra, která vás vtělí do role "běžného" smrtelníka. Vše podstatné k principu hry bylo už řečeno níže, takže se omezím jen na klady a zápory, které jsem během hry zaznamenal.

RC je bezesporu adrenalinová střílečka par excellance. Můžete rovnou zapomenout na lehkost soubojů s droidy, na které jste zvyklí z filmů, protože vaše puška účinnosti světelného meče rozhodně nedosahuje a i běžní droidi, pokud vás přepadnou ve větším množství, dokážou pěkně zatopit. O droidekách a Grievousových bodyguardech ani nemluvě, to je hotové peklo.

Sidekickové jsou tu naprosto výborní, sami od sebe se přesunují tak aby jejich palba byla nejefektivnější, navíc se nemůže stát, že někde zkejsnete, pokud některý z nich umře - dokud je alespoň někdo naživu, stále můžete zbytek týmu oživit. Velení týmu je navíc intuitivní a i když se na něj vykašlete (čímž se připravíte o půlku zážitku), můžete hru bez něj dohrát, protože i když se hratváří jako taktická záležitost, je to stále "jen" střílečka.

Lokace a atmosféra v nich je zpracována skvěle, renderované scény (např. při otevírání dveří nebo při soubojích na blízko) výborně sedí do celku a je radost na ně pohledět.

ALE.....jsou tu dvě velká ale. Jednak je to naprosto minimální délka hry - 4 mise jsou opravdu strašně málo a pokud se rozjedete, dáte hru za den. Druhou věcí je ABSENCE kooperativního multiplayeru! Naprosto nepochopitelně ho sem vývojáři nedali - hře, která si o něj přímo říká. Nepochopitelný úkrok zpět, který u mně srazil hodnocení o 10%, protože hra tohoto formátu ve SW univerzu až do svého vzniku chyběla...

Pro: Atmosféra, renderované scény, lokace, Star wars (co víc byste chtěli?:)

Proti: Délka, absence multiplayeru

+13
  • PC 70
Přemýšlím čím tenhle komentář začít, mám z toho zážitku hrozně rozporuplný pocity. Hru jsem hrál v době kdy vyšla, samozřejmě na to mám dnes už velmi zkreslené vzpomínky a bohužel v mých očích, jak to tak bývá, ta vzpomínka funguje mnohem líp než ta samotná hra. Zestárlo to mnohem víc, než bych očekával. Jasně už to má svý roky, i proto je zrovna tahle volba u mě ve výzvě v kategorii "Před naším letopočtem". Ale až moc často jsem si říkal jak moc jsou některé mechaniky a možnosti ve hře omezené.

Je to klasická koridorová FPS, kde se nemusí moc přemýšlet, je to velmi na styl Call of Duty, jdeš dopředu, zabiješ nepřátele, pokračuješ dál. Vlastně to nějak funguje, jen ne tak hladce, jak si to člověk pamatuje :) je zkrátka vidět, že v některých věcech jdou hry pořád dopředu a třeba variabilita nepřátel byla tehdy dostačující, z dnešního pohledu je to opravdu jen pár několik nepřátel, kteří se tam ve vlnách stále opakují. Fajn věc je dirigování svojí jednotky, pokud se zrovna AI nerozhodne sebevražedně vrhnout pod nohy silnějšímu nepříteli a jen čeká až bude po boji, aby ho někdo přišel zachránit.

Délka je rozhodně dostačující, nedokážu si představit hrát hru tohohle typu třeba 20 hodin, to by tam musel být některý z prvků výraznější, ať už by to byla nějaká variabilita misí, nepřátel nebo zajímavější příběh. Ten tam taky tak nějak existuje, ale vlastně není nijak důležitý. Příjemná je závěrečná sekvence, kde k jednotce mluví sám Yoda.

U Republic Commando jsem se nenudil, ač mám ke hře dost výhrad, které chtě nechtě souvisí s tím, že je to hra co už se tu pohybuje pár let, ale kouká se na to stále relativně hezky a vlastně je to jedna z mála možností jak zažít Star Wars z pohledu řadového klona, když nepočítám multiplayerové Battlefront. Už bych to ale určitě, jako dřív, neoznačil za nejlepší Star Wars hru.

Pro: fajn koridorová FPS, stále poměrně pěkné grafické zpracování, délka hry odpovídající množství obsahu

Proti: lehce repetetivní, koridorová akce, malá variabilita nepřátel

+11