Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jako fanoušek největší hvězdné ságy jsem s chutí nainstaloval "simulátor elitního klonového vojáka" na který mě opět přivedla databáze a čekal co bude. Intro bylo opravdu povedené a hodně mě nadchlo ale hned v první, v podstatě tutoriálové akci moje nadšení poměrně opadlo. Ze začátku mě ta frenetická akce a taktické postupy prostě neoslovily a na krátkou dobu jsem hru odložil.

Když jsem se k SWRC vrátil a odehrál několik prvních částí, dostatečně si osvojil ovládání a herní principy stala se hra vcelku zábavnou. Akce se sice zdály trochu jednotvárné a obtížnost různě kolísala ale jako relax od jiných náročnějších her to fungovalo skvěle. Po nějaké době mi také začali k srdci přirůstat ostatní členové týmu a i příběh začínal nabírat na obrátkách.

Z čeho jsem byl doopravdy nadšený byly hlavně poctivě zpracované a nápadité zbraně které navíc najdou využití po celou dobu hry. Celkově i prostředí bylo v povedeném SW stylu a hlavně interiérové části vypadaly opravdu "Lucasovsky" což potěší. Neotřelé jsou i prvky jako pohled z helmy a oživování parťáky popř. parťáků což přineslo nejednu adrenalinovou situaci.

Celá hra postupně zajímavě graduje po všech směrech a finále bylo až nečekaně dobré. Škoda že právě tady hra končí, minimálně ještě jeden level v tempu poslední mise by byl žádoucí. Abych to na závěr nějak zhodnotil, Republic Commando je solidní, dobře vypadající a hlavně nenáročnou střílečkou navíc z populárního univerza a když takto ke hře od začátku přistoupíte rozhodně se vyplatí si ji zahrát.
+22
  • PC 80
No tak tohle bylo velice příjemné překvapení. Republic Commando jsem kdysi nainstaloval, spustil a odložil, protože mě nebavil obrovský hud skrytý v helmě a spousta keců. Na druhý pokus to bylo mnohem lepší.

Začnu nejslabší částí a to příběhem. Ten se totiž nekoná, protože Republic Commando sleduje osudy bezvýznamné čtveřice imperiálních, pardon tehdy ještě republikových vojáků uprostřed tří operací. Ano v každé misi je něčeho dosaženo, ale že by to propojoval byť jen slaboduchý příběh zapomeňte. A stejně tak bohužel na jakékoliv animace, které tak velkolepě dotvářely dojem z raných Star Wars her. Akorát na konci se objeví starý známý.

Graficky je to docela pěkné, samozřejmě v té době byly hezčí hry, ale jinak iluzi Star Wars světa plného základen to drží dokonale. Leveldesing je samozřejmě koridor a úpřimně, ničemu to nevadí. Žádné bloudění, žádné zpáteční cesty a přesto jsem se nenudil.

A dál už budu jen chválit. Republic Commando je totiž týmovka jak řemen. Ovládáte velitele jednotky, k ruce máte trojici bojovníků (sniper, bombař, hacker), kteří zvládnou vše na co pomyslíte. Bez problémů se o sebe postarají, ale pokud jim dáte rozkaz, zaujmou pozice a začnou bránit okolí. Nebo v ukázkové formaci odpálí dveře. Případně odpálí cokoliv jiného, něco hacknou. Nikdy se nezaseknou, můžou "umřít", ale vzhledem k tomu že smrt nic neznamená, protože stačí lékárnička a je mrtvý oživen, je radost s nimi pracovat. Parťáci Vás umí i oživit, navíc přesto že jsou to dle Star Wars klony, mají rozdílné osobnosti a vyžívají se ve spoustě hlášek a komentářů. A to vše lze ovládat jedním tlačítkem, kterým vyšlete vojáka na předem označenou pozici. Zkrátka umělá inteligence je výborná, jedna z nejlepších co jsem viděl v 3D akci.

Samotná hratelnost je díky tomu parádní a funguje i v dalších aspektech. Kolem Vás se rojí spousta nepřátel - droidi obchodní federaci, na ty jednodušší stačí salva z blasterového samopalu, na ty silnější modlitba a raketomet. Kromě nic jsou tu i "lidští" protivníci, na které zase nejlépe platí variace na samopal a brokovnici. Nepřátelé, hlavně ti droidští se rekrutují pochopitelně z filmů o Star Wars.

Čímž se dostávám ke zbraním. Základní pistolka (blaster) je k ničemu, ale kromě ní máte ještě větší blaster, který se nástavci promění na samopal, sniperku nebo granáto-raketomet, vhodný na likvidaci větších a obrněných potvor. Další zbraně nacházíte spíše sporadicky a hlavně můžete mít jen jednu navíc. Brokovnice, raketomet, sniperka i pár jiných lahůdek, přičemž jak jsem psal, na každého platí něco. Komu to nestačí, má možnost útoku zblízka (nožem, pažbou), který většinu slabších potvor zabije a ještě vykouzlí sexy skvrnu na hledí helmy (promptně smazanou stěračem).

Hru nekazí žádné moderní fičury (nemožnost ukládat, roztřepený kurzor, špatné ovádání) a tak se jedná o fantastickou řežbu, kterou brzdí bohužel nulový příběh.

Pro: Možnosti a AI spolobojovníků, parádní zbraně i nepřátelé, parádní řeba

Proti: Chybí pořádný příběh i předělové animace.

+16
  • PC 75
Rule #1: Kill them before they kill you.

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii... Alespoň tak většinou začínají hvězdné války. Děj téhle hry se odehrává v době klonových válek, ale při vývoji naštěstí někoho napadlo, že hrát za osamoceného klona, co by sám postřílel polovinu nepřátelské armády, nedává tak úplně smysl, takže z Vás udělají velitele elitní 4členné jednotky Delta. A v tom spočívá celé kouzlo hry a je to důvod proč tak dobře šlape.

Rule #23: Never pull sentry duty on an empty stomach.

V první misi sice začínáte sami, ale během chvilky postupně, jak Vás hra učí základním mechanikám, nacházíte jednotlivé členy týmu, kteří už jdou poté stále s Vámi. A jakmile máte celý tým pohromadě, začíná konečně to pravé hraní. Ve třech příběhových kapitolách pak pobíháte v misích po různých planetách, či vesmírných lodích, a i když jen střílíte nepřátelské roboty, zadávání úkolů pro tým tohle střílení natolik ozvlášťnuje, že jsem vydržel přikovaný k obrazovce dlouho do noci a celou hru prošel prakticky během jednoho víkendu.

Rule #39: Never say no to bacta.

Ono zadávání úkolů není nic složitého a využijete k tomu pár kláves. Když je potřeba udělat něco konkrétního a podíváte se na dané místo, zobrazí se Vám zde hologram naznačující, že tam můžete někoho z týmu poslat. Navíc, ani nevybíráte, koho konkrétně danou věc pošlete udělat, ale ten z týmu, kdo zrovna nemá zadaný úkol, se toho zhostí. A jelikož máte samozřejmě jakožto klonhelmu, zobrazení hologramu dává smysl, stejně jako ukazatele nábojů a zdraví Vás i ostatních členů týmu.

Rule #89: One's an anomaly, two's a trend.

Samotné střílení není nějak výrazně dobré (základní zbraň má divně velký rozptyl), ale jelikož jste 4, jde to většinou docela v pohodě. Vaši spolubojovníci navíc prakticky všechno komentují, a to včetně Vašich rozkazů (hlavní postavu namluvil Temuera Morrison, co hrál Jango Fetta :). A ačkoliv se jedná o klony, nejsou členové Vašeho týmu stejní a tak máte tichého odstřelovače, šílence, co rád nechává věci vybouchnout, a klasického utočníka, co jede polde pravidel. Díky parťákům je akce příjemně svižná a dynamická, protože kromě střílení máte pořád co dělat s rozdáváním rozkazů.

Rule #17: Always make sure they're dead.

Délka hry mi vyhovovala (nějakých 10 hodin), ale trochu mě zklamal příběhový konec hry (cliffhanger, u kterého jsem měl pocit, že byla plánována ještě jedna kapitola). Ale celkově jsem to hrál s chutí a členové týmu mi budou v dalších hrách chybět.

Pro: dynamická akce, skvělí členové týmu, délka hry

Proti: neexistuje další díl, pocit ze střelby nic moc

+15
  • PC 80
Předně je třeba říct, že jsem zapřísáhlý stoupenec Republiky, takže možná nebudu vždy objektivní....

Republic Commando je skvělé. Po všech hrách, kde člověk hraje za rytíře Jedi (např. skvělý KOTOR) konečně přichází hra, která vás vtělí do role "běžného" smrtelníka. Vše podstatné k principu hry bylo už řečeno níže, takže se omezím jen na klady a zápory, které jsem během hry zaznamenal.

RC je bezesporu adrenalinová střílečka par excellance. Můžete rovnou zapomenout na lehkost soubojů s droidy, na které jste zvyklí z filmů, protože vaše puška účinnosti světelného meče rozhodně nedosahuje a i běžní droidi, pokud vás přepadnou ve větším množství, dokážou pěkně zatopit. O droidekách a Grievousových bodyguardech ani nemluvě, to je hotové peklo.

Sidekickové jsou tu naprosto výborní, sami od sebe se přesunují tak aby jejich palba byla nejefektivnější, navíc se nemůže stát, že někde zkejsnete, pokud některý z nich umře - dokud je alespoň někdo naživu, stále můžete zbytek týmu oživit. Velení týmu je navíc intuitivní a i když se na něj vykašlete (čímž se připravíte o půlku zážitku), můžete hru bez něj dohrát, protože i když se hratváří jako taktická záležitost, je to stále "jen" střílečka.

Lokace a atmosféra v nich je zpracována skvěle, renderované scény (např. při otevírání dveří nebo při soubojích na blízko) výborně sedí do celku a je radost na ně pohledět.

ALE.....jsou tu dvě velká ale. Jednak je to naprosto minimální délka hry - 4 mise jsou opravdu strašně málo a pokud se rozjedete, dáte hru za den. Druhou věcí je ABSENCE kooperativního multiplayeru! Naprosto nepochopitelně ho sem vývojáři nedali - hře, která si o něj přímo říká. Nepochopitelný úkrok zpět, který u mně srazil hodnocení o 10%, protože hra tohoto formátu ve SW univerzu až do svého vzniku chyběla...

Pro: Atmosféra, renderované scény, lokace, Star wars (co víc byste chtěli?:)

Proti: Délka, absence multiplayeru

+13
  • PC 70
Přemýšlím čím tenhle komentář začít, mám z toho zážitku hrozně rozporuplný pocity. Hru jsem hrál v době kdy vyšla, samozřejmě na to mám dnes už velmi zkreslené vzpomínky a bohužel v mých očích, jak to tak bývá, ta vzpomínka funguje mnohem líp než ta samotná hra. Zestárlo to mnohem víc, než bych očekával. Jasně už to má svý roky, i proto je zrovna tahle volba u mě ve výzvě v kategorii "Před naším letopočtem". Ale až moc často jsem si říkal jak moc jsou některé mechaniky a možnosti ve hře omezené.

Je to klasická koridorová FPS, kde se nemusí moc přemýšlet, je to velmi na styl Call of Duty, jdeš dopředu, zabiješ nepřátele, pokračuješ dál. Vlastně to nějak funguje, jen ne tak hladce, jak si to člověk pamatuje :) je zkrátka vidět, že v některých věcech jdou hry pořád dopředu a třeba variabilita nepřátel byla tehdy dostačující, z dnešního pohledu je to opravdu jen pár několik nepřátel, kteří se tam ve vlnách stále opakují. Fajn věc je dirigování svojí jednotky, pokud se zrovna AI nerozhodne sebevražedně vrhnout pod nohy silnějšímu nepříteli a jen čeká až bude po boji, aby ho někdo přišel zachránit.

Délka je rozhodně dostačující, nedokážu si představit hrát hru tohohle typu třeba 20 hodin, to by tam musel být některý z prvků výraznější, ať už by to byla nějaká variabilita misí, nepřátel nebo zajímavější příběh. Ten tam taky tak nějak existuje, ale vlastně není nijak důležitý. Příjemná je závěrečná sekvence, kde k jednotce mluví sám Yoda.

U Republic Commando jsem se nenudil, ač mám ke hře dost výhrad, které chtě nechtě souvisí s tím, že je to hra co už se tu pohybuje pár let, ale kouká se na to stále relativně hezky a vlastně je to jedna z mála možností jak zažít Star Wars z pohledu řadového klona, když nepočítám multiplayerové Battlefront. Už bych to ale určitě, jako dřív, neoznačil za nejlepší Star Wars hru.

Pro: fajn koridorová FPS, stále poměrně pěkné grafické zpracování, délka hry odpovídající množství obsahu

Proti: lehce repetetivní, koridorová akce, malá variabilita nepřátel

+11
  • PC 70
Republic Commando mě regulérně naštvalo.

Předně je třeba říci, že ačkoli by někdo mohl považovat umístění bezpříběhové střílečky do světa Star Wars za svatokrádež, ona absence v podstatě jakéhokoli příběhového elementu (vč. rytířů Jedi, Síly a podobných nesmyslů) hře velice svědčí. Herní děj zachycuje několik rozsáhlých misí čtyřčlenného elitního komanda klonů, jemuž velíte. Žádná diplomacie, žádné tlachání, protivník útočí záhy a ve velkém, a jeho nemilosrdná likvidace tak představuje ústřední bod celé herní náplně. Ona akce samotná je neskutečně zábavná, adrenalinová a díky slušné AI platí i za výzvu. Úvodní část působí trochu primitivně, ovšem jen co se trochu rozkoukáte, rozpoutá se opravdová bitevní vřava.

Výtečné je ono zaměření na kooperaci celého týmu. Ta je z hlediska ovládání řešena opravdu výtečně a pár povelů stačí k tomu, abyste svůj tým měli zcela pod kontrolou. Hra v podstatě neumožňuje nějaké sólo hraní, protože počáteční přesila nepřátel je mnohdy opravdu značná. A především - parťáci, ve spoustě jiných SP team-like FPS často proklínaní za neskutečnou idiocii, jsou zde přinejmenším hodnotnými spolubojovníky. Jejich přežití sice závisí hlavně na vaší schopnosti velet ("Je lákavé sednout do střílny a trochu to těm šmejdům osobně osolit, ovšem nebylo by lepší poslat tam kolegu a zachovat si tak kontrolu nad týmem?"), nicméně určitá míra samostatnosti jim neschází, takže při průchodu chodbou se drží u stěn a kryjí se za překážky, pokud už přebíhají prostor pod palbou, snaží se držet při zemi (vzpomínáte na Flashpoint?) a především dokáží tvořit až 3/4 palné síly vašeho týmu (zvláště jako odstřelovači). K tomu sada taktických úkonů (efektivní otevírání dveří s vhozením granátu) a skvělých hlášek.

A přesto tahle hra není tak dobrá, jak by mohla (a měla) být. Zaprvé, leveldesign se po úvodních lokacích mírně zlepšuje, jenže dá se i říct, že jakmile projdete první čtvrtinu hry, už vás do konce ničím nepřekvapí a stává se tak velice schématickým, v podstatě sestávajícím z pouhých dvou prvků - chodba a ne-až-tak-velký areál (a ani moc nehraje roli, zda je venkovní či se jedná o interiér, na samotnou taktiku to totiž nemá vliv). Přitom když uvážím, jak by hratelnost mohly osvěžit alespoň zdánlivě nekonečné exteriéry, kde byste navíc museli volit vlastní trasu k cíli... No, škoda slov.

Druhá věc souvisí s úvodem komentáře a nebýt jí, dost možná hodnotím výše, protože hratelnost navzdory slabšímu návrhu lokací neskomírá a drží se po celou dobu hry solidně vysoko. Já měl za to, že ty mise jsou čtyři. Na konci třetí se objevuje menší příběhový zvrat (!!!) - je jako zjevení a vůbec to nečekáte - který jsem pokládal za skvělé nastartování do domnělé poslední části. Jenže stalo se něco úplně jiného, naběhly závěrečné titulky.

A přitom ta hra měla takový potenciál...
+10 +11 −1
  • PC 80
Super střílečka. Komandování svého týmu bylo nejen neskutečně zábavné, ale také efektní a lehce ovladatelné. Vše navíc ve skvělé grafice a hratelnosti, jakou umějí jen v LucasArts.

Pro: Dynamická hratelnost, grafika, stylový stěrač na přilbě.

Proti: Krátké, chybí kooperativní multiplayer.

+9
  • PC 80
Sice krátká, ale jinak neskutečně našláplá střílečka, kterou osobně řadím ke špičce žánru.
Ovládání týmu je navrženo jednoduše, elegantně a efektivně – ten bude odstřelovat za překážkou, ten hází granáty a poslední je za kulometem, to všechno stihnete rozkázat za pár vteřin a zároveň mít stále přehled o bojišti. Časem by možná potěšilo víc taktických možností, ale délka hry zabraňuje tomu, aby se hratelnost opravdu omrzela.
Přestřelky za doprovodu burácejících chorálů nevyhnutelně zvednou tep a některé (útěk z republikánské lodi) považuji za jedny z nejlepších, co má žánr FPS co nabídnout.
Největším kladem hry jsou samotní spolubojovníci – navzdory identickému „klonovému“ původu jsou zajímavější a lépe napsaní než většina parťáků z „velkých RPGéček.“ Méně je někdy více a včas utroušená hláška, záchrana svého velitele z bezvědomí a pocit sounáležitosti při hektické přestřelce dokáže vzbudit mnohem více pocitů než bandy ukňouranců svěřujících se se svými srdceboly ( I'm looking at you Bioware).
Jinak, zmínil jsem vůbec, že se hra odehrává ve světě Star Wars? Ty tu naštěstí nepůsobí jako samospasitelné, ale tvoří jen velice efektní kulisu k už jinak výborné hře.
Chci dvojku!
+9
  • PC 85
Neskutečná bitevní vřava.Pohled přes vaši helmu je úžasný.Pícháni nožikem hodně návykové:)). Zajimave vystriky ruznych tekutin z nepratel a nasledna sterka,hlavne "olej" z droidu.Krasná provázanost s EpII a EpIII a knihami, jen "obycejny" smrtelnik ty male detaily neuvidi.....Grievus(a jeho ochranka) je jen takova tresnicka na dortu, hlavne kdyz vite co tam delal!!!:)

Pro: příkazy,provázonost s filmovou linií,hudba,zvuky,grafika,zbraně,MP,meel at.

Proti: občas AI,relativně krátké

+4 +5 −1
  • PC 85
No, tohle bylo příjemné překvapení. Taktická akce s důrazem na slovo akce. Spousta originálních a filmových momentů, hutná atmosféra a stylový HUD :)

Pro: atmosféra, filmové zpracování, tož dobře se to hraje :)

Proti: místy nevyvážená obtížnost

+4
  • PC 70
Svět hvězdných válek procházel vždy okolo mě, doteď jsem například pořádně neviděl ani všechny díly filmové ságy (za to se velmi stydím a brzy se to chystám napravit). I přes to mě tato hra celkem i zaujala…hrát za speciální jednotku republiky, společně s třemi parťáky, co víc si přát, říkal jsem si. Dokonce ani grafika nebyla nejhorší. Musím uznat, že po první půlce hry bych hodnotil snad 85%. Avšak druhá polovina hry už byla opravdu velmi nudná a stereotypní, celou hru jsem proto dohrál defacto z donucení, kdy jsem to chtěl mít prostě dohrané. Verdikt: 70%.

Pro: efekty, ze začátku zábavné...

Proti: ...poté už velká nuda, ke konci už jsem to chtěl smazat

+4 +5 −1