Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Metro Exodus

  • PS5 80
Potřetí do té samé řeky (ok, spíš tunelu) se mi i přes nesporné kvality jedničky i dvojky paradoxně moc nechtělo. Navíc se mi trochu hůře kousal fakt, že se Arťom ze stísněného moskevského podzemí vydal na výlet lokomotivou po povrchu zemském. Přišlo mi, že tím hra trochu ztrácí svoji unikátní tvář a rozhodnutí mě nenadchlo ani z hlediska příběhu a pozadí zdejšího "světa" (byť je pravda, že přečtené mám pouze první dvě knihy ze série... takže to klidně může být "kánon"). Po pár hodinách se naštěstí pocit ze hry výrazně zlepšil a kvalitou se hra svým předchůdcům prakticky vyrovná.

Venkovních lokací není tolik, ale jsou rozsáhlé, rozmanité a zajímavé. Hra Vás naštěstí občas zavře i do nějakého toho bunkru či spletitého komplexu, takže rozhodně neplatí, že Metro je teď třeba celé odstřílet v polootevřených plání Ruska. Na nich už většinou není nezbytná maska, byť ikonického soptění přes filtry si i tak užijete dosyta. Ve svých otevřenějších pasážích Metro silně evokuje sérii S.T.A.L.K.E.R. Ke ztrátě identity však nakonec naštěstí nedošlo. Hratelnost je tak opět velmi povedená. Základ zůstal stejný, přibylo pár novinek v podobě rozsáhlejší správy zbraní a poměrně jednoduchého crafting systému. Zpočátku se mi hra moc dobře neovládala, ale to je jen o zvyku. Pocit ze střelby opět parádní a štěkavé zvuky rezavých zbraní si zaslouží jedničku. O něco horší známku by si odnesl dabing, minimálně ten anglický, který místy tahal za uši.

Moc mě hra nebavila ve chvíli, kdy se jala delší časové úseky vyprávět. Námět je zajímavý, scénář řekněme nekonzistentní, ale na "střílečku" rozhodně v pohodě. Až u třetího dílu mi však přišlo již regulérně stupidní, že hlavní hrdina nemluví. Hra je tak plná groteskních scén, kdy postavy k hlavnímu hrdinovi promlouvají (či se ho dokonce na něco ptají) a ten prostě jen jako kus retarda kouká před sebe. Hlavně, že mezi kapitolami Arťom hráči vesele vypráví, co bylo a co ho teď čeká. V Exodu toto rozhodnutí už vyloženě bije do očí a nulová interaktivita v poměrně četných rozhovorech mi tentokrát trochu vadila. Způsob vyprávění trochu házel klacky pod nohy příběhu i jinak poměrně zajímavým a sympatickým postavám (až na Plukovníka, ten mě sral konzistentně až do konce).

Možná na tom nese zásluhu i nový monitor, ale teď již pár let starý Exodus vypadá opravdu hezky. Zejména rozsáhlé venkovní oblasti jsou zpracovány parádně a výhledy jsou dech beroucí. Rozhodně bych pochválil i leveldesign po drtivou většinu hry. Slabší byla snad jen trochu utahaná poslední kapitola příběhu, kde je soubojů jen minimum, zvlášť když zohledníte požadavky jedné z trofejí.

Metro Exodus nabízí pár skutečně silných okamžiků a "výlet" do podzemního bunkru v hoře Yamantau budou slabší povahy možná rozdýchávat. Něco do sebe má však každá z lokací a dost se mi líbily pouštní pláně u vyschlého Kaspického moře, jež se ke slovu dostane kolem poloviny hry. Nutno podotknout, že v rámci série je Exodus bezesporu nejdelší.

Ač bych tak Exodus asi neoznačil za nejlepší díl trilogie, rozhodně za svými předchůdci nezaostává. Je možné, že potřetí prolézat stanice moskevského metra by již prostě nefungovalo a rozhodnutí autorů vzít Arťoma s kamarády na výlet dalo autorům potřebnou svobodu. Stále hodně povědomá hra tak přináší dost nového na to, aby si hráč opět užil kus parádní zábavy.

Hráno jako součást Herní výzvy 2025 – " 10. Crash: Dohraj hru, ve které narazíš na havarované letadlo, popř. v ní dojde k hráčem nezaviněné havárii letadla. – Hardcore varianta /V první otevřené mapě s názvem Taiga lze narazit na havarované civilní letadlo, jehož trosky je možné prozkoumat./

Hodnocení na DH v době dohrání: 82 %; 248. hodnotící;  fyzická kopie na disku

Pro: I přes otevřenější pojetí hry nakonec atmosféra netrpí; pocit ze střelby a zvuky; krásné lokace; solidní leveldesign; stále zajímavý postapokalyptický svět; Yamantau je silný kafe

Proti: Arťom opět nemluví, ale všichni mluví na něj; pár slabších pasáží; dabing (anglický)

+20

Everybody's Gone to the Rapture

  • PS5 60
Everybody's Gone to the Rapture je jedna z těch her, kde jsem už nejspíše minul její dobu. Walking sim je relativně mladý žánr, který však za pár let prošel tak velkým vývojem, že jeho první zástupci často z dnešního pohledu nemají kromě potenciálně zajímavého příběhu oproti svým nástupcům už moc co nabídnout. A to je hned dvojí problém této hry. Nejenže to je celkem unavující hra, ale on i ten příběh je tu vyprávěn dost nevýrazně a nudně.

A to říkám jako někdo, kdo má dobré walking simulatory fakt v oblibě. Už se asi budu opakovat, ale opravdu neznám ohranější prvek tohoto subžánru než když hráč chodí systematicky od jednoho aktivního místa k druhému a poslouchá jakési mlhavé duchy, ozvěny nebo hologramy. Jasně, má to ušetřit peníze a čas, ale je to prostě nuda. Druhý problém, a ten je za mě ještě významnější, je nezáživné podání děje skrze nevýrazné dialogy. Celá hratelnost stojí na tom, že hráč v mírně otevřeném leč statickém prostředí (zoufale pomalu) chodí za levitujícím orbem - od rádia k rádiu, od telefonu k telefonu, od světýlka ke světýlku a poslouchá dialogy o nezajímavých problémech nezajímavých postav. Je to k uzoufání pomalé a stereotypní. Na pozadí toho všeho se však odvíjí naopak velice zajímavá záhada a to jest, proč všichni z minuty na minutu zmizeli z povrchu zemského. Je totiž horký letní den. Na šňůrách visí čisté prádlo, v kostele stále hoří svíčky, na prostřených stolech stále ještě doutná žhavý oběd. A vzduchem se nesou tajemné ozvěny lidí, kteří tu ještě před chvílí byli a nyní už nejsou. A právě tahle atmosférická zápletka ve spojení s pěknou grafikou malebné britské vesničky, creepy nazvučením a krásnou hudbou Jessicy Curry je to, co mě u hry udrželo až do konce.

Konce, kde do sebe řada věcí nakonec dost slušně zapadla a konce, u kterého nakonec musím pokývat hlavou nad tím, že to měli tvůrci na papíře velice slušně vymýšlené. Pro podobné sci-fi zápletky s filozofickým přesahem mám slabost. Ale prostě... to podání.

Pro: ústřední záhada, ozvučení, Jessica Curry, filozofický přesah a pointa

Proti: nezáživné podání, statičnost, úděsně pomalá chůze v roztahaném prostředí

+20

What Remains of Edith Finch

  • PC 80
Adventury jsou jedním z mých oblíbených videoherních žánrů. What Remains of Edith Finch však inklinuje spíše k walking simulátoru, podžánru adventur, který zase tak často nehraji. Byl jsem tak velmi zvědavý, jestli mě bude hraní bavit.

Na začátku jsem měl trošku problém s herním zpracováním. Hrál jsem to totiž spíše jako klasickou adventuru a snažil se prozkoumávat okolí. Hra ale neumožňuje běhání, takže procházení některých lokací bylo až moc zdlouhavé. Ovládání ve stylu Fahrenheita, kde je potřeba myší dělat správné pohyby tomu taky moc nepřidalo. Několikrát se mi tak stalo, že jsem nějaké dveře či dvířka skříně neotevřel dostatečně, jak po mně hra chtěla. Po čase mne ale více pohltil příběh a tyto malé problémy jsem zcela přestal vnímat. Naopak se mi velmi líbilo, jakým způsobem se zobrazují dialogy a nápovědné texty.

Příběh mi tak trošku připomíná některé druhy filmů, kde některé scény vypadají na první pohled nudně a nezajímavě, ale z nějakého důvodu mne drží přilepeného na obrazovce a hltat každou vteřinu. Zde mne teda moc nebavilo prozkoumávání opuštěné vily, ale o to více mi přišly zajímavé příběhy jednotlivých členů rodiny Finchových těsně před jejich smrtí. Většina z nich je hodně smutná, některá zase podivná. Chudák Gregory, který se jako mimino utopil ve vaně nebo Molly, která umřela na otravu toho, co snědla, když jí máma nechtěla dát najíst. Život Waltera, který strávil 30 let ve sklepě, pak byl hodně ujetý. Stejně tak jako jeho smrt, kdy ho ihned poté, co vyleze ze sklepa srazí vlak.

Hodně se mi líbí vizuální zpracování. Zatímco průzkum vily je řekněme normální, tak některé příběhy členů rodiny mají různá stylistická zpracování. Prostě jeden z nich je dětský příběh plný proměn, další je hororový komiks a jiný zase jedna velká minihra

Jak už jsem zmiňoval na začátku, od walking simulátoru očekávám především kvalitní příběh a přesně to jsem zde dostal. Až byla škoda, že to relativně rychle uteklo.
+20

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Opravdu skvělý kousek! Jedna s mála her které jsem dohrál do konce více než jednou. A to nepočítám desítky hodin strávených u nadstavbové části zvané jízda. K příběhu, grafice atd. se už asi nemá cenu vracet, tak se na to podívám trochu z jiného pohledu formátu jízda.
Už začátek, když stojíte někde na parkovišti ve zvoleném druhu atomobilu, zmáčknete šipku dopředu a motor té staré herky zahučí a auto se nemotorně pohne dopředu. Sedíte-li v taxíku, tak na vás každých pár metrů mává chodec chtějící někam hodit a nechat vás něco vydělat. Můžete jet pomaličku a kochat se okolím, nebo na to trochu šlápnout, dovolí-li to ovšem auto :-). Potom ale musíte dávat velké bacha na policajty. Pěší strážníci v dobových uniformách vás moc zajímat nemusejí, horší je to s motorizovanými ochránci zákona, jejichž auta jsou často rychlejší než ta vaše a mohli byste tak přijít o své penízky, nebo jít dokonce sedět, záleží na výši vašeho přestupku, což by znamenalo konec hry.
Vyhnete-li se hlídkám a dovezete zákazníka na určené místo v čas, přisypou se vám penízky, přijedete-li pozdě, peněz bude méně. A na co peníze? No přece na opravu vašeho čtyřkolého miláčka, přece si nebudete po každé srážce krást nové!
Dalo by se říct, že honičky s policií jsou formátem sami pro sebe. Když si v extrémní jízdě vybojujete nějaké silnější auto, můžete si dovolit trochu si s policií zahrát a nechat po sobě vyhlásit pátrání a to je potom adrenalin. Plné město houkajících policejních aut, zátarasy na silnici, dřív nebo později při honičce někoho porazíte, tak dojde i na střelbu.
Prostě jízda vydá téměř na samostatnou hru a strávil jsem u ní snad víc času než u samotného příběhu.
Jen ti ostatní řidiči. No to je hrůza! Jediné na co reagují je červená na semaforu a trochu uhnou když na ně zatrobíte. Ale těch srážek, co jsem zažil, když si to valím stodvacet a ten troba v klobouku se prostě rozhodne odbočit doleva. Prostě není-li červená, nebo řidiči nestojí přímo něco v cestě, tak jede a nezajímá ho co se děje kolem něj. Doufám, že to do dvojky spraví!

Pro: příběh, realistická grafika přesně sedící k prostředí hry, nádherná auta, hudba

Proti: hloupost ostatních řidičů

+19 +24 −5

Death Rally

  • PC 85
Velice zábavné závody ať už v singlu, tak po LANu. Kampaň je výzvou - neustále musíte vylepšovat auto, včas si kupovat lepší a hlavně opravovat šrámy z odježděných závodů, což vám mnohdy spolkne všechny vydělané peníze. Skvělé jsou různé kladné a záporné bonusy na trati, obzvláště muchomůrka červená vás nejednou pošle do kolen...:) Autoři odvedli dobrou práci, ale že někdy udělají [dh-hra]max-payne[/dh-hra] , to od nich nečekal asi nikdo.
+19

Crysis

  • PC 95
Předem upozorňuji,že jsem nadšenec do her...Pro mě zatím nejlepší FPS co jsem kdy hrál(po boku Stalkera).Taky pro to,že jsem ji neodinstaloval od doby,kdy vyšla.Průběžne hraju pořád,zkouším různé situace jinak,a ani jednou se mi nestalo,aby něco probíhalo stejně.Fyzika je neuvěřitelná-chce si s tím jen pohrát a uvidíte na co se dá přijít.Grafiku nemá cenu komentovat-to je skvost.Leveldesign je perfektní,AI je vysoce nad průměrem-pro ty co štěbetaj že je tupá-dejte si to prosím na největší obtížnost,jinak o tom prosím vůbec nemluvte-AI se pak chová úplně jinak.Pokud jde na vás víc jak 3 vojáci,tak to je dost problém..Úprava zbraní-velice povedené-jak vizuálně,tak prakticky.Mohlo by být akorát více zbraní,to je trochu škoda.Nanosuit je vychytávka číslo 1.Takto jsem si ještě ve hře nevyhrál jak s nanosuitem..Perfektní možnost hrát jakýmkoliv stylem-podle chuti hráče.Otevřenost herního světa-podle mě tak akorát.Není to Stalker s totální volností,ale to by pak příběh stratil spád,ale stále je tu velký prostor pro taktiku-pokud někdo říká že ne,tak podle mě si to tam neumí najít-to není chyba hry samotné.Příběh je klišovitý až běda,na druhou stranu mě to chytlo a jsem velice zvědav,jak to po návratu na ostrov dopadne..Taky na chystaný přídavek Warhead.Jedině zvuk ve Stereo formátu mě trochu zaskočil-upřímně jsem čekal Dolby 5.1-hra takového formátu,by to měla mít.Toliko omýlaná HW náročnost je jen otázkou času,mimoto 8800GT 512(nebo ATI obdobu)má snad dnes každý koho znám.Není chyba hry,že chce i za 4 roky stále konkurovat ostatním.Jako že 9 měsíců po vydání nemá přemožitele a nějaký pátek ani mít nebude.Pro mě perfektní vychytaná FPS-nezbývá mi než poděkovat Cryteku za perfektní práci.

Pro: Fyzika,grafika,AI,leveldesign,krásně klišovitý příběh,nanosuit,hustá tanková bitva

Proti: Málý arzenál,zvuk pouze ve stereu(jinak nazvučeno výborně)

+19 +20 −1

Fallout 2

  • PC 80
Druhý díl Fallouta by se dal spíše definovat jako parodie na svého předchůdce než jako skutečné pokračování. Tvůrci zacházeli s Fallout universem lhostejně jako s levnou děvkou. Naházeli bez rozmyslu do hry co je zrovna napadlo, hlavně aby toho bylo co nejvíc a bylo to sakra cool. A rychle, aby všechno stihli do roka. Nevadí, že se sem tam najde mezera prozrazující, že něco chybí.
Hutná atmosféra prvního dílu je zabita záplavou prostoduchých vtípků, které spíš zabolí než rozesmějí a popkulturních odkazů bez valného smyslu snad na všechno, co tvůrci kdy viděli, četli, hráli. Samotný svět je pak udolán nevhodnými věcmi, situacemi, postavami i místy, někdy do té míry, že popírají předcházející díl. Tématická města na mě působila jako bych vcházel do různých filmů a rozhodně nedávala dohromady nějaký i jen trochu uvěřitelný svět.
Nechápejte mě špatně, Fallout 2 považuji za kvalitní RPG-čko a zábavnou hru. Ale to je asi tak všechno. Pobaví, nic hlubšího v ní nelze hledat. Se svým předchůdcem nesnese srovnání. Většinu z toho, co dělalo Fallout perfektní hrou, je v druhém díle pryč. Aspoň, že SPECIAL zůstal...
+19 +24 −5

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 100
Rozplýval jsem se už u Diabla 2, tady jen zopakuju, že už samotná hra byla dokonala a to, co z ní udělal datadisk, se dá popsat jen jako Boží dílo. Bez váhání můžu D2+LoD označit jako hru, u které jsem strávil nejíce času v životě a v současti už si ji zakazuju instalovat, jinak bych přišel o práci, přátele a nakonec i o život, protože bych u kompa prostě umřel hlady. Tahle hra je droga, na kterou je jediný lék - nehrát ji!

Pro: Všechno!

Proti: Nic

+19

The Sims

  • PC 85
Chvíľu som uvažoval, či počet bodov nezvýšiť takmer k absolútnemu maximu. Ultimátne dielo Willa Wrighta, ktoré neskôr dalo vzniknúť ryžovaniu zlata nenásytného molocha :-) Ale to je druhá vec, kvality tejto hry to nijako nezráža, ba naopak. Hra od ktorej sa nečakalo nič, a vznikol obrovský fenomén, o ktorom sa hovorí, že pritiahol k počítačom, resp. hrám i druhú polovicu ľudstva :-)

Pro: skrátka fenomén

Proti: nie je čo :-)

+19

System Shock 2

  • PC 95
Jen málokterá hra na mě dokázala zapůsobit tak, jako práve System Shock 2. Příběh hry je totiž něco tak neskutečně silného, že když jsem našel nějaký nový log a přečet si, musel jsem občas hru zapauzovat, abych to rozdejchal (nekecám). Hororová atmosféra, vidiny minulosti, šílený počítač, ... Tohle je zkrátka hra s velkým H.

Pro: Fascinující příběh, atmosféra, hratelnost.

Proti: Občas je šance, že vám bob zvaný hnědý zaťuká na trenýrky.

+19 +20 −1

Star Wars: Dark Forces

  • PC 85
Na tuto hru mám naprosto parádní vzpomínky. Super střílečka s dobrou grafikou, navíc v hávu Star Wars = zábava zaručena. Části některých misí si dodnes pamatuji nazpaměť. Příběh byl super, jak už je u Star Wars zvykem a když jsem na konci viděl Vadera, jak kouká na vybuchující Arc Hammer, dostavil se pocit, jaký je nejen nepopsatelný, ale také neopakovatelný. Začátek kariéry Kyla Katarna se zkrátka povedl na výbornou.

Pro: Grafika, příběh, spousta zbraní, atmosféra, Star Wars.

Proti: V misích nešlo ukládat, což v kombinaci s jejich velkým rozsahem občas pěkně nakáklo.

+19

Thief: The Dark Project

  • PC 95
Thief má především temnou pohlcující atmosféru. Ta je podporována snad vším, co ve hře je. Světem, kde proti sobě (nejen) názorově stojí náboženští fanatici Hammeriti paradoxně představující technologický pokrok a pohani, lidé mající blízko k magii, uznávající přírodu a uctívající její duchy. Když si rozeberete příběh, uvědomíte si, že se vlastně jedná o jednoduché klišé. Dobrým ho dělá styl vyprávění a vhodné začlenění do světa, v němž se odehrává. Hratelnost stojí především na perfektním level designu. Lokace jsou vzhledově úžasné a bez chyby funkční. Poskytují nezapomenutelný herní zážitek a nabízejí několik cest k vytouženému cíly. Na nejvyšší obtížnost (na jinou nemá Thiefa ani smysl hrát) jste nenásilně tlačeni prozkoumávat celé prostředí a sbírat vše cenné, na co oko padne. Zbavit se jen jediného strážného není úplně snadné, každý člověk stojící v cestě tak budí respekt a plížení mezi zombiemi a jiným nemrtvými nahání skutečný strach.

Prvního Thiefa považuji za nejlepší stealth akci. Jestli máte takový typ her rádi, určitě si ho zahrajte. Vlastně v takovém případě jste ho už nejspíš dávno hráli.
+19

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

  • PC 100
Riddick mě ve své době překvapil, jak skvěle vypadal a po čtyřech letech od vydání může stále graficky konkurovat většině vydávaných titulů. Výborný filmový příběh s dobrou kamerou ve video sekvencích, zaujme a nepustí dokud hru nedohrajete. Možnost postupovat v určitých chvílích různým způsobem a ovládat roboty také přispěje ke znovuhratelnosti.

Pokud se vám líbily filmy Černočerná tma a Riddick: Kronika temna, budete ze hry přímo nadšeni.

Pro: filmový příběh, atmosféra, hratelnost, variabilita, grafika.

Proti: občas člověk tápe, kde má vlastně jít.

+19

Deus Ex

  • PC 100
Pro mě jedna z her, která nastavila laťku pro to co je dobrý a to čemu něco chybí. Warren ukázal, že dokáže udělat něco co překoná i neuvěřitelnou pecku System shock a neskutečný nářez Deus Ex je na světě. Bavilo mě samozřejmě to, že můžete hrát přesně tak jak chcete takže kombinace hackera, snipera a pistolníka se kterou jsem hru dohrál poprvé je úplně v pohodě:D. Ale nejlepší (teda aspon pro mě) jsou detaily a skryté spoilery k příběhu, jež dávají hře neuvěřitelnou hloubku. Čtení emailů, nacházení databank s klíči k celoživotním úsporám to je to co hře přidalo punc dokonalosti k perfektnímu příběhu, dialogům, atmosférě, hernímu systému a prostě snad všemu. Herní modla, kterou dvojka jenom shodila.

Pro: Příběh, vývoj postavy, atmosféra, muzika...

Proti: Druhý díl

+19

Planescape: Torment

  • PC 100
Nelituji jediné vteřiny u tohoto díla strávené. Vynikající příběh brnkající na city, desítky geniálních fantasy nápadů, ohňostroj fantazie a hratelnosti a závěr, na který hledíte s otevřenými ústy. Nic podobného už nikdy nevznikne. Je to herní poklad, který si každý hráč opatruje. Pokud od hry čekáte jen zábavu na pár hodin, zahrajte si raději kteroukoliv z desítek a stovek průměrných her. Pokud hledáte špičkovou hru, která Vás osloví a vtáhne do neuvěřitelného příběhu, jste tu správně. Na měsíc budete žít uvnitř světa Planescape a ven do skutečného světa budete chodit jen neradi.

Pro: herní poklad, jaký dnes už nikdo neudělá

Proti: sem tam bugy, nízké rozlišení (řeší mod),

+19 +20 −1

Deus Ex

  • PC 100
Ono můžete napsat tuny chval a oslavných not na game, level, speech desing, nakonec ale po tolika rozehráních přijdete na to, že jediné opravdové vyjadření DE je někde u jiskření mezi řádky beta kódu a šuměním větru v Paříži. Čistá forma takřka kompletní katarze s dějovou linkou mnohdy až bolestivě shodnou s dnešní společností. Pravděpodobně poslední technologický krok (ve všech směrech), který jsem od roku 2000 byl schopen uznat ve smyslu 'forma ladí s obsahem v dokonalé symbióze'.

Pro: Vytvořený svět, zdánlivě lineární cesty do Říma, hráčova možnost odhalovat svět @ sledovat jak vývojáři samotného hráče vyjádří. Level & game & speech design

Proti: Možná v jistých směrech neupjatý závěr a některé situace, které až příliš korespondují s odosobněním hlavního hrdiny od hráče a zaměřením na další skutky k dobrému gradování 'zachraň svět' scénáře

+19 +21 −2

Counter-Strike

  • PC 50
Pokud se nepletu, CS je primárně koncipován jako taktická 1st person akce. Bohužel, pokud zrovna nehrajete s lidma co znáte třeba na LAN party nebo nejste členem klanu, potenciál celé hry mizí a celá hra se zvrhává do total killing spree madness, at už v SP s botama nebo v MP. Takže těžko tuhle hru hodnotit. Pokud hrajete s kvalitníma hráčema čistou týmovou řežbu, tak chápu hodnocení okolo 80%. Pokud jde jen o připojení k náhodné hře, kde je to pomalu všichni na všechny, tak se hodnocení propadá někam na třicítku, ne-li dvacítku.

Po technické stránce je hra imo celkem vyhovující, hudba žádná (ale to se u takové hry dá celkem předpokládat... i když by neškodila) a HW je to nenáročný (i na dobu vydání). Podle mě taková šedivá, celkem nezajímavá hra, která spadá do průměru a ode mě má teda 50%, další procenta si přičtěte / odečtěte podle lidi, s kterýma hrajete.

Pro: HW nenáročnost

Proti: nuda

+19 +23 −4

Deus Ex

  • PC 100
Nejlepší hra, jakou jsem kdy hrál. Když jsem tu hru dohrál, seděl jsem vykulený a říkal si: Do prdele ještě nechci konec! Já chci ještě! A taky že jo. Nová hra a zese to šlo jinak.
Dá se to hrát jako střílečka, stealth akce, hacker. Osobně mi dělalo největší problémy nezabíjet lidi. Pak je hra hodně těžká. Zkoušel jsem to přejet i tak, že nezabiju nikoho, ale bohužel nevím jak dostat Simmonse aniž bych mu nemusel rozmetat ksicht GEPkou. Hru mám v počítači dodnes a dodnes si ji zahraju. Přejel jsem ji počítám tak 80x ale možná i víc. Na to mi prostě nešahejte. Dokonalejší hra není a nebude. Škoda že nejde dát 200 procent.

Pro: Všechno!!!!!

Proti: Sem tam bug.

+19 +22 −3

Tomb Raider

  • PC 90
Tomb Raider, na svojí dobu to byla opravdu revoluční hra. Konečně se také objevila v hlavní roli žena a ne tak ledajaká. Musím říci že jsem si konečně užila hraní a atmosféra hry mě opravdu dostala. Nejsilnějším zážitkem se pro mě stal souboj s T-rexem. O té doby jsem pro velká prostranství měla hlášku,(ta se mě drží až do teď)
" moc prostoru, moc vzduchu, smrt přichází".
Co se týče pohybů samotné Lary, byla opět na svoji dobu skvěle rozpohybována. Hlavně se mi líbyla, když tlačila kvádr, anebo skákala šipky z vodopádu.
Lara je protě fenomén, a ať si říká kdo chce, co chce. Pro mě je tato hra srdcová záležitost.

Pro: atmosféra prvního dílu

Proti: v další dílech je lara lépe rozpohybovana

+19

Vietcong

  • PC 95
Vietcong mi ovlivnil život. Díky němu jsem se začal zajímat o válku ve Vietnamu na kterou jsem teď odborník-amatér. Taky už začínám rozumět vietnamštině, moc zajímavý jazyk. Teď ke hře. Hra má dobrý příběh, vypravuje o vojákovi a jeho misi strávené v Táboře Nui pek, která neskončila moc dobře. Atmosféra džungle je výborná. Opravdový frajer, jako já, projel celou hru bez kompletně vypnutého HUDu. To je potom maso! Tak když člověk vidí kolik má života, tak se tak nebojí, ale bez HUDu to mám potom strach o vlastní život!
Grafická stránka je taková... No mně se líbí. I když ty ksichty jsou hrozné. Džungle je ale zpracovaná fenomenálně. Třeba ve Far cry byla nádherná džungle, ale byla taková... čistá. Kdežto ve vietcongu je to jiné kafe. To je hnusná, smradlavá, temná džungle.
Hudba (hlavně rádio) výtečná. Dabing je skvěly a Nhutovy hlášky jsou nezapomenutelné! Já zabít moc komouš! Proč ty střílíš Nhuta? Hehe.
Hratelnost je taktéž na vysoké úrovni, ale jedna mise mi dělala opravdové problémy a sice záchrana kamaráda z vietcongského tábora. Pořád jsem se prozrazoval. Fuck.
Multiplayer jsem nikdy nehrál, pouze jsem si všechny mapy přejel proti AI.
Musím říct, že vietcong opravdu věrně vietnam i atmosféru války. Vězte, že všechny zbraně, věci a informace jsou pravdivé.

Pro: Příběh, dabing, atmosféra, realistické ztvárnění Vietnamu i války v něm, hlášky, mise, vtip

Proti: Hnusné ksichty a ta mise o které se zmiňuji výše.

+19