Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

« Předchozí Následující »

Kingdom Come: Deliverance

  • XOne 95
Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové „hry na hrdiny“. Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu – rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnou se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi, kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v první, nebo třetí osoby, izometricky nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity.

Tak a mám za sebou úvod ke komentáři na nejlepší RPG, co jsem kdy hrál, na hru, která se (alespoň v mých očích) blíží k dokonalosti.
Představovat tuhle hru většině čtenářů databáze nemá valného smyslu.
Zaměřím se spíše na to, co mi během těch 235 hodin hraní utkvělo v paměti a na co budu vzpomínat málem i na smrtelné posteli.
Jako zlomový okamžik hodnotím hardcore mod, který mně naprosto uchvátil a přinutil mně opustit rozehranou hru. Vynechání rychlocestování (byť skvěle zpracovaném ala Fallout) a vyhození kompasu se z jízdy na koni stal neuvěřitelný zážitek, včetně toho, že jsem si musel dávat pozor na větve visící nebezpečně nízko.
Negativní perky typu náměsíčnost zajímavě ozvláštňují hru: pamatuji, jak jsem se poprvé probudil na nejbližším hnojišti..

Souboje jsou výzvou, připouštím, že jsem se za celou dobu nenaučil pořádně bojovat s mečem a tak jsem souboje s těžkými soupeři absolvoval hluboce zabořený do křesla, s křečovitým držením gamepadu a s modlitbou na rtech za každý vypuštěný šíp.
Odemykání truhel, alchymie ani okrádání mně zrovna dvakrát nechytilo za srdce, ale budiž.
KC:D je jedna z mála her, kdy jsem četl všechny texty a byl nadšený ze sledování dlouhých ingame videí (zejména, když jsem před 14 dny koupil 65 palcovou TV). Jde vidět, že se autoři naplno věnovali uvěřitelnému hernímu světu v době předhusitské, jeho zákonitostí, vztahům mezi postavami, humoru.
Přítomen cit pro detail, včetně dodržení pravidel středověké architektury.
Možnost číst knihy v kadibudce s výhledem na Talmberk – kde jinde tohle zažijete?
Nadšen jsem byl z pohledu první osoby, a když jsem zjistil, že lze trhat „obyčejné“ pampelišky – málem jsem z toho měl orgasmus. Několikrát jsem se přistihl, že jsem cestou z práce sledoval příkopy, zda v nich neroste šalvěj.
První datadisk hodnotím shovívavě, byť zakomponování datadisku do hlavního příběhu mi přijde lehce kostrbaté. Například jsem očekával jsem větší roli v řešení „uprchlické otázky“. Nebo zapojení se do válečného zásobování (ke konci hry, kdy jsem pro vojsko měl zajistit jídlo, pivo a podobně) tak jsem ve „vlastní“ vesnici nepochodil.
Občas jsem se sice někde zasekl (technické problémy nebo moje osobní tupost), ale nejednalo se o nic co bych s vaší pomocí nevyřešil.
Po technické stránce. Hraji na XOXu a doskakování textur neřeším, za mně se z KC:D stala „launchovou hrou“ pro novou konzoli.

Pro: Zcela originální hra, která se zcela vymyká dosavadní herní tvorbě

Proti: Pár technických drobností, na hře jde vidět, že neměla přebytečných sto milionů na tvorbu chlupů v nose...

+34

Metro Exodus

  • PC --
  • XOne 85
V roce 2017 jsem se velice vážně a velice dlouho rozhodoval, čím nahradím svůj dýchavičný notebook. Nakonec jsem se rozhodl pro Xbox one X (důvody nebudu raději rozepisovat), nicméně jeden z jazýčků na vahách byla působivá ukázka z Metra na výstavě E3.
Chvilku jsem váhal, zda si nové Metro koupit, či nikoliv, nakonec jsem ale neodolal. A věru nelituji.
Byl jsem příjemně překvapen atmosférou hry. Jistě časem se začnou herní mechanismy opakovat, ale podobně jako v nezapomenutelném Half-life se člověk rozhodně nenudí. S přibývajícím časem jsem na sobě pozoroval netrpělivost a snahu posunout se v příběhu dál a dál, podobně jako tomu bývá u skvěle napsané knihy či filmu.
Osobně beru to, že hra není open world jako pozitivum.
Technická stránka vůbec nepřipadá důležitá a na těch pár chybek se*e Bílý tesák.

Pozn.: zakoupeno na Xbox, vzhledem k tomu, že jsem "přišel" o 4k TV, dohráno na PC

Pro: Nádherná hra se silným příběhem, na kterou budu dlouho vzpomínat

Proti: Pár technických nedostatků

+22

Rise of the Tomb Raider

  • XOne 90
Druhý díl restartované série se nadmíru povedl. Jsem cíťa a v předchozím díle jsem s mladičkou Larou celkem trpěl (každá nepozorná smrt píchla u srdce), takže jsem rád, že v pokračování dostala ostřejší lokty a už není ze všeho tak vykulená. Mladá vykradačka starodávných hrobek samozřejmě dostává co proto i tady a když chuděra v jarním ošacením musí naleznouti úkrytu v sibiřské vánici, už už bych jí posílal epesní kožich Leoše Mareše, co jsem mu před lety čórl z Ferrary.

Příběhem se hra ničím nevymyká klasice předchozích dílů. Prastarý božský zdroj se má dostat do nepovolaných rukou Trinity - potřeba ovládnout svět pochopitelně nechybí. Mladá pohledná archeoložka musí těmto rejdům zatnout tipec a současně identifikovat své vlastní kostlivce ve skříni.

Tím se dostávám k samotnému hraní. Prostředí, kde se hra odehrává, nabízí variabilitu zasněženého mrazivého Ruska (s krvelačnými vlky, pumami a medvědy), pískem a atmosférou zavátou Sýrii či geotermální údolí s partizánskou frakcí, odbojnou proti všem nezvaným hostům. V počátku Lara není žádný ultimátní asasín a zkušenostní body harvestuje za likvidaci nepřátel, splnění hlavních či vedlejších questů, lovu nebohých zvířátek a za vyřešení chytře pojatých puzzlů v podobě hrobek. Možná jsem ujetý, ale bavilo mě plánovat z dálky útok jen s pomocí luku, nože a cepínů. Prokousávat se parkurovým stylem krajinou a nic nečekající nepřátele, ale i tupou faunu, likvidovat pro vylepšování vlastního vybavení. Hledat a sbírat všechno možné, jen pro ten pocit, pro magické percentuální vyjádření s hodnotou 100.

Technicky je hra zvládnuta fantasticky, ať už jde o hudební a zvukový projev, vyhlídky pro čiré kochání se a čekání na dokonalý screeshot v zlatém řezu, nebo chování zvířat a nepřátel (tady přeci jen občas nelogické). A když už jsem u jasných pozitiv, nesmím opomenout ani dabing nebo bezvadně béčkově vyvedený příběh.

Pro: pohledná Lara, crafting, technické zpracování, zbraně, prostředí, vedlejší postavy, zvířata

Proti: nicetné bugy, lehčí přestřelky

+17

Far Cry 5

  • XOne 90
K sérii Far Cry jsem se dostal asi jako každý a to v roce 2004, kdy vyšel první díl, ze kterého jsem by nadšený.
Po třinácti letech jsem se k sérii vrátil, když jsem si pořídil X1 a rozhodl jsem se, že první konzolovou hrou bude Far Cry: Primal. Po dohrání "prájmlu" jsem byl stejně nadšený jako po dohrání prvního dílu, proto jsem se rozhodl, že si zahraju Far Cry 4. Když jsem dohrál čtyřku a její DLC Far Cry 4: Valley of the Yetis došlo mi, že Primal zase tak vynikající nebyl. Far Cry 5 vypadal, že by se měl vrátit do kolejí čtvrtého dílu, bohužel se tak stalo jen částečně.
Po grafické stránce toho není hře moc co vytknout. Zpracování je vynikající a rozlehlý, otevřený svět se mi za celou dobu hraní neokoukal. Co se hratelnosti týče, spousta lidí si stěžovala na opakující se zápletku s předchozích dílů. Tohle je jedna z věcí, která mi vůbec nevadila, naopak jsem se těšil, že příběh bude podobný čtvrtému dílu. To se z části vyplnilo, opět jsme bez ničeho vhozeni doprostřed mapy, kterou musíme postupně osvobozovat, jenomže z mého pohledu je příběh hrozně komplikovaný a nedokázal jsem se v něm pořádně zorientovat. Tomu pomohly i postavy záporáků. S Paganem jsem si to užíval, tady jsem byl v rozpacích.
Nepřátele postrádali veškerou rozmanitost, nebyl problém ve hře najít stanoviště, kde byli všichni nepřátele stejně oblečení.
Nelíbil se mi taky sytém perků, body se udělují jen za splněné podúkoly. Systém s XP je podle mě lepší.
V kampani si na pomoc můžete vybrat z několika postav. Přiznám se, že jsem to nikdy nezkoušel, nepotřeboval jsme je.
Je škoda, že ze hry zmizela možnost vyrábět si svépomocí různé nástroje a batohy, zvířata jsou ve hře už jen víceméně na parádu.
Moc se mí líbilo přidání helikoptér a letadel, kropit s nimi stanoviště z výšky těžkým kulometem a raketami bylo super.

FC5 je povedená střílečka, která, jak se říká, nenadchne ani neurazí.

Pro: Veliký, otevřený svět, grafika, letadla

Proti: Ke konci to byla trochu nuda

+15

Assassin's Creed Origins

  • XOne 85
Hry se dají hrát z několika důvodů: hratelnost, atmosféra, příběh, okouzlení grafickou stránkou, nebo člověk hledá výzvu (vysoká obtížnost). Z těchto parametrů hraje grafika první housle. Jedná se o příjemnou, oku lahodící AAA hru.
V mém případě se jedná o druhou záležitost první byla hra Kingdom Come: Deliverance- 230 hodin, kterou jsem hrál a dohrál na Xboxu one X (ve spojení s "obyčejnou" 4k 65 palcovou TV). Možnost vidět Egypt tak jak mohl vypadat a tak jak jej nikdy neuvidíte v reálu je zážitek k nezaplacení. Zmíním dvě věci: vidět zevnitř Snorfuovu druhou pyramidu (tento faraon má tři, protože ty první dvě se "nepovedly") a pak úžasné panoramatické výhledy z vrcholku pyramid, chrámů, uschlých stromů...
Po stránce herních mechanik i příběhu je jasně vidět inspirace v Zaklínači. Avšak hra je plošší (kvantita vítězí nad kvalitou).
Hru jsem bral jako nádherný walking simulator (kde člověk nemusí nikam spěchat), s tím, že v okamžiku dosažení 40. úrovně jsem už jen snažil hru rychle dohrát. Jediný moment, který mne dostal a patří k těm úchvatným zážitkům, které si budu pamatovat celý život byl osud malé Šadji.
Jedná se o mou první hru z universa Assassina, proto hře dávám vyšší hodnocení a jsem shovívavější k některým neduhům hry (repetitivnost, vyvražďovačky, hraní za Ayaju), které vnímají ostatní.

Pro: Nádherná AAA hra ze starověkého Egypta

Proti: Kvantita mnohdy vítězí nad kvalitou

+15

SUPERHOT

  • XOne 85
SUPERHOT je hra, ktorá prináša niečo špeciálne. Pokiaľ ste už unavený z nekonečnej záplavy klasických hier, tak toto je hra, ktorú treba vyskúšať.

Tento počin od Poľského štúdia ma naozaj zaujal a bavil. Už hneď po zapnutí ma prekvapilo riešenie menu. Všetko je to robené v retro štýle a nápadne sa to podobá na Norton Commander. Program, ktorý bežal kedysi na systéme MS-DOS. Norton Commander vo mne vyvolal úžasnú nostalgiu, keďže práve s ním som začínal v mojej 486tke. Hra pozostáva z menších levelov, v ktorých sa nachádza určitý počet nepriateľov. Vy ich musíte zabiť. Znie to ako otrepaná klasika. Po spustení prvého levelu ale zisťujete, že toto nie je klasická FPS strieľačka. Máte tu síce rôzne strelné zbrane, meče, kladivá a kopec iného, ale to špeciálne je ako tu funguje čas. Čas beží len pokiaľ sa hýbete. Ak stojíte a nič nerobíte, tak čas skoro úplne stojí. Predstavte si, že ste Neo v Matrixe. Pokiaľ na Vás nepriateľ vystrelí, tak vidíte kadiaľ poletí náboj. Každý pohyb si musíte dobre premyslieť, lebo nepriateľov môže strieľať naraz viacej. Nepriateľov môžete zastreliť, umlátiť zbraňou v ruke alebo po nich niečo hodiť. Podľa ich pohybu si ale musíte dobre premyslieť, ako to urobíte, aby ste ich trafili. Nepriatelia sú všade, dokonca aj za Vami. Hocikedy sa môže stať, že sa otočíte a tesne pred hlavou uvidíte vo vzduchu náboj a Vy už budete vedieť, že máte problém. Chyby sa tu trestajú. Tak ako im, aj Vám stačí jedna rana a je koniec. Niekedy budete musieť proste obetovať pár pokusov, kým prídete na to ako na nich. No je parádny pocit, keď vidíte spomalene ako náboj letí presne na nepriateľa a vy viete, že za chvíľku bude po ňom.

Príbeh je krátky, ale celkom zaujímavý. Podaný je pomocou rozhovoru Vášho priateľa s Vami a aj tu je cítiť nádych filmu Matrix. Po prejdení príbehu je tu možnosť hrať rôzne výzvy a porovnávať sa so známymi. Môžete opäť hrať jednotlivé levely, ale s rôznymi úpravami. Hra dokáže zabaviť na pár hodín aj po odohraní príbehu a to je veľké plus. Grafika je netypická ako samotná hra. Prostredie levelov je z najväčšej časti biele, zbrane a použiteľné veci sú čierne a nepriatelia sú červený a kryštalický. Takáto grafika do hry sedí a je veľmi príjemné pozerať sa, ako sa nepriateľ rozletí na malé kúsky po zásahu.

SUPERHOT je noazaj niečo iné a netypické. Kto rád vyhľadáva takéto hry, tak by si to mal vyskúšať. Ja osobne doporučujem, nakoľko ma hra naozaj bavila a vždy som sa tešil na nový level.

P.S.: Túto hru som mal možnosť zahrať si aj na VR na PC s plným snímaním pohybu celého tela a musím povedať, že je to jedna z najlepších hier aké som na VR hral. Stretol som sa s veľa negatívnymi reakciami na túto hru, ale treba si uvedomiť, že táto hra je primárne robená na VR a komu sa zdala slabá, tak by si ju mal vyskúšať na VR. Mal som možnosť vyskúšať viac VR hier, ale až v tejto malo snímanie celého tela naozaj význam. Pre mňa SUPERHOT VR je dokonalý VR zážitok. (10/10)

Pro: koncept, zábavné, veľa rôznych výziev, štýl menu

Proti: krátky príbeh, vo VR je to oveľa lepší zážitok

+14

Forza Horizon 4

  • XOne 100
Forza Horizon 4 ma dostala už na E3 v roku 2018. Nikdy som nebol fanúšikom závodných hier a ani ma nikdy nebavili, ale keď som videl video na túto hru, tak som vedel, že si ju chcem zahrať. Dočkal som sa. Hra vyšla pred niečo viac ako dvomi mesiacmi a ja už mám v týchto arkádových závodoch nahraných viac ako 50 hodín. Som vďačný za Game Pass, lebo som si túto hru mohol zahrať už v deň vydania bez toho, aby som musel vyhodiť ďalšie peniaze naviac.

Najväčšia obava z pokračovania Horizon série bola, že po naozaj super treťom diely sa hra už skoro ani nemá kam posunúť. Playground Games dokázali, že vedia posúvať latku stále vyššie a vyššie. Ak niekto hral predchádzajúci diel, tak zistí, že 4. časť je ešte o veľký kus ďalej. Lepšia grafika, väčšia mapa, viac možností. V hre je naozaj veľa možností a aktivít. Ani neviem, ako to napísať, aby som na nič nezabudol.

Forza Horizon 4 sa odohráva vo Veľkej Británii. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že tento výber nie je najlepší, ale akonáhle sadnete za volant a začnete spoznávať mapu, tak prídete na to, že tvorcovia urobili dobre. Máte tu Edinburgh, malé dedinky, pláže, kopce, lesy, lúky, pamiatky, jazerá, rieky a veľa iných zaujímavých miest. Najväčšou novinkou novej Forzy je pre mňa jednoznačne striedanie všetkých 4 ročných období. Vďaka tomuto si niekedy ani nevšimnete, že cestou, po ktorej idete, ste už niekedy išli. Hral som 2 rôzne závody, kde asi 90% trate bolo na rovnakých cestách, ale keďže som každý závod išiel v inom ročnom období, tak som si to ani nevšimol. Zmena ročného obdobia prináša naozaj veľkú zmenu v hratelnosti. Okolie pôsobí inak a samozrejme aj autá sa správajú inak. Keď k tomu prirátam nádhernú grafiku, tak zážitok z jazdy je naozaj perfektný. Mapa by síce mohľa byť väčšia, pokiaľ to budeme porovnávať s podobnou hrou The Crew, ale tvorcovia to zachránili spomínanou zmenou ročných období.

Vo Forze Horizon 4 sa môžete voľne pohybovať po mape a jazdiť od závodu k závodu. Okrem toho je tu veľa iných aktivít. Kupujete tu domy, ktoré Vám dávajú odmeny. V domoch si môžete nakupovať a upravovať autá. Mne osobne sa páči funkcia, kde si môžete Vaše auto obzerať zo všetkých strán, zapnúť svetlá otvoriť kufor alebo nastúpiť do neho a naštartovať. Na mape sa môžete baviť hľadaním a rozbíjaním tabuliek rýchleho cestovania a vplyvu, navštevovaním pamiatok, skákaním na skokoch, prekonavaním rýchlostí na radaroch, zbieraním bodov za šmykovanie a búranie okolia, objavovaním ciest, hľadaním skrytých stodôl so špeciálnymi autami. Aktivít je v tomto svete naozaj veľa. Nemusíte ani závodiť a dokážete prejazdiť v tejto hre stovky kilometrov.

Čo sa týka samotných závodov, tak ich máte na výber niekoľko. Sú tu bežné závody ako jazda po asfaltkách, závody na poľných cestách, šprint atď. Ďalej tu nájdete špeciálne závody, kde sa snažíte predbehnúť vlak alebo vznášadlo. Mne, ako fanúšika série HALO, učarovala misia, kde sadnete za volant Warthoga a prostredie sa úplne zmení. Naozaj máte pocit, ako by ste boli v hre HALO, a to najlepšie je, že budete počuť vo vysielačke Cortanu, ktorá Vám zahlási pár super hlášok. Parádny zážitok. Potom sa tu nachádzajú aj príbehové misie. Každý príbeh má 10 misií a svoju tému. V jednom príbehu sa snažíte robiť kaskadérske kúsky s rôznymi autami, v ďalšom sadnete do ikonických áut zo starých závodných hier (Ridge Racer, Crazy Taxi, Test Drive a iné). Tvorcovia sa pri vymýšľaní závodov naozaj vyšantili.

Toto všetko samozrejme dopĺňa multiplayer, ktorý je podľa môjho názoru parádne zvládnutý. Na mape sa môže pohybovať až 72 hráčov, ktorými môžete závodiť v co-op režime, pvp režime, vyzvať ich na rýchly súboj, alebo sa pripojiť do špeciálnych hier. V špeciálnych hrách hrajú proti sebe 2 týmy v rôznych režimoch. Je tu klasický capture the flag, naháňanie kráľa alebo zombie režim. Najväčšia zaujímavosť celého multiplayeru je možnosť zapauzovať hru alebo použiť vrátenie času. A to naozaj aj vtedy, keď závodíte online s inými hráčmi. Na nich to nebude mať samozrejme vplyv.

Áut nájdete v hre naozaj veľa. Malo by ich byť cez 450. Okrem toho, že si autá môžete kupovať v obchode, tak si ich môžete vydražit v aukcii, vytočit v kolese "šťastia" alebo nájsť v stodole. Narozdiel od iných hier, kde pomaly celú hru jazdíte na jednom alebo dvoch autách, ich v tejto hre môžete mať, koľko chcete. Na každý závod sa Vám hodí iné auto. Autá sa dajú upravovať ako Vám len napadne. Okrem vylepšovania motora, brźd, kolies, tlmičov a veľa iného, si môžete aj vytvárať vlastné polepy a dizajny. Dizajny si viete stiahnuť aj od iných hráčov, takže sa Vám kľudne môže stať, že budete závodiť v dodávke s logom UPS alebo ikonickým mini autíčkom, na ktorom jazdil Mr. Bean. Jediná škoda pre nás na Slovensku a v Čechách je, že sa do tejto hry ešte nepodarilo dať značku Škoda. Noazaj by som uvítal zajazdiť si na autách od tejto značky. Či už na nových alebo veteránoch.

O Forze Horizon 4 by sa dalo písať toho naozaj veľa. Je obrovská a možností v hre je neúrekom. Okrem možností zaujme samozrejme aj grafikou a hernou dobou. V hre môžete stráviť desiatky hodín a stále budete mať čo robiť. Pre mňa to bola jedna z najočakávanejších hier tohto roka a aj napriek faktu, že nehrávam automobilové hry, ma Forza chytila a už nepustila. Microsoft momentálne ťahá v exluzivitách asi za kratší koniec, ale na Forzu Horizon môžu byť naozaj hrdí. Spolu s Gears of War a HALO je toto hra, pre ktorú sa nájdu ľudia, ktorí si kúpia Xbox One. Za mňa je to jednoznačne najlepšia závodná hra, aká tu doteraz bola.

Forzu Horizon 4 si zahráte na Xboxe a na PC s Windowsom 10. Patrí do skupiny Play Anywhere hier, takže pokiaľ si ju zakúpite na Microsoft Store, môžete ju hrať aj na PC aj na Xboxe. Hra sa od vydania nachádza aj v službe Game Pass a je to jedna z hier, ktorá ukazuje, ako má naozaj dobrá herná platená služba vyzerať.

TIP: Kto ešte neskúšal Game Pass, tak si ho môže na Xboxe alebo na Windowse 10 aktivovať na 14 dní zadarmo, a to Vám dáva dostatočne veľa času na vyskúšanie aj práve tejto hry. Neoľutujete.

Pro: naozaj veľa možností, herná doba, grafika, prostredie, zmena ročných obdobií, autopark,

Proti: veľkosť mapy (trošku väčšia by neuškodila), chýbajú vozidlá značky Škoda

+12

Layers of Fear

  • XOne 70
K hraní Layers of Fear jsem se odhodlal až díky herní výzvě. Z počátku jsem byl ze hry totálně nadšen. Skvělá grafika (UNITY engine se má k světu!). Špičkový soundtrack jenž si mě okamžitě získal (dle doporučení jsem hrál na sluchátkách). Tajemná atmosféra starého anglického domu a zcela uvěřitelné prostředí. Hledání indicií a pečlivé čtení zápisků, vzkazů a dopisů.

Co se vlastně děje? Co mám dělat? Proč je dům tak prázdný? Kde všichni zmizeli? To vše byly ingredience, které si mě okamžitě získaly!

Bohužel, musím konstatovat, že s přibývajícími hodinami šla prvotní atmosféra tajemna a touha po poznání stranou, nastoupily klasické "hororové" a nutno dodat, že občas velmi povedené scény kdy člověku doslova běhal mráz po zádech a celá hra tak sklouzla k "opakujícím" se situacím.

Příběh malíře a toho co stálo v pozadí jsem pochytil díky solidní znalosti AJ, a taky s pomocí slovníku. U této hry je naprosto klíčové rozumět psanému textu, především u dopisů ale i nejrůznějších vzkazů. Jedině tak člověk pochopí o co ve hře jde. Ke cti autorům musím říci, že se s prezentací toho co se stalo poprali docela uvěřitelným a nejspíš poměrně originálním způsobem.

Nicméně ani to mě nezabránilo hru odložit cca. za polovinou herní doby. Nerad to říkám ale pokud nejste vyloženě fanoušek hororu, později už nemáte motivaci hru hrát. Tajemno nahradí tak trochu prostoduché lekací situace, prostředí se v rámci možností domu relativně mění ale už to není ono. Už tomu chybí to tajemno a touha dozvědět se více jako na začátku hry.

Pro: Z počátku fantastická atmosféra, špičková hudba, dopisy, některé z překvapení

Proti: Později opakující se lekací situace, atmosféra tajemna se pomalu vytrácí

+11

Mortal Kombat X

  • PC 80
  • XOne 75
! Koho nezaujímajú obkecávačky tak nech preskočí na zhrnutie !

Úvod do deja
➤Hra nás v story móde vtiahne do pokračujúcej vojny medzi Zemov (Earthreal) a Outworldom.

Plusi hry
➤postavy: celkovo máme k dispozící 24 postáv + vlastníci kombat packov dostanú daľších 9 postáv. Za 12 znich budeme postupne prechádzať story mód. Každá postava má svoje vlastné kombá, schopnosti ale aj príbehové pozadie, takže každá je unikátna. V tomto diely do hry pribudli nováčikovia ako Cassie Cage či votrelec, predátor, Jason alebo Leatherface.
➤fatality: jedna z najznámejších vymožeností Mortal Kombatu. V tomto diely su fatality stále rovnako brutálne, vtipné a kreatívne ako v predchádzajúcich.
➤kombat system: ako som už napísal vyššie tak každa postava má svoje vlastné kombá a schopnosti. Pri výbere postavy si môžete vybrať s troch typov bojových štýlov danej postavy, z toho dôvodu sa vám počet rôznych komb zvyšuje.
➤krypta: ako v predchádzajúcich dieloch, aj v tomto sa nachádza krypta. Miesto kde nakupujete napríklad skiny alebo brutality, ale môže vás tu zastihnúť aj celkom slušný scarejump.

Mínusi hry
➤finálny súboj: samotný príbeh nechcem hodnotiť pretože si ho viac užijú ľudia ktorý sa orientujú vo svete MK. Ale dovolím si ohodnotiť finálny súboj. Človek bi čakal že finálny boss ( tak ako v predchadzajúcom diely ) porazí väčšinu postáv ale to sa bohužiaľ nestalo, pretože na scénu nabehla kráska Cassie a nakopala až moc rýchlo riť nielen jemu ale každému nepriateľovy.
➤Kombat packy: pokiaľ si chcete odomknúť všetky postavy tak si budete musieť priplatiť a kúpiť Kombat packy. Pokiaľ bi bol len jeden tak to dokážem pochopiť, ale dva. No pokiaľ si budete chcieť skúsiť súboj medzi votrelcom a predátorom tak nemáte na výber a budete si musieť kúpiť obidva.
➤smrt niektorých postáv: vývojari sa neboja nechať zomrieť pár postáv ( mohli sme to vydieť napríklad na konci minulého dielu ). Smrť Quan Chiho bi som dokázal prehliadnuť ale to že autori nechali zomrieť práve Mileenu je čisté svinstvo.


!! Záverečné zhrnutie !!
-Mortal Kombat si človek určite nekúpi kvôli story módu. Nehovorím že bi bol zlý ale nič sa nevyrovná pocitu ked nakopávate prdel svojim kamarátom, rodine alebo niekomu náhodnému v multiplayeri. Nové postavy ktoré sa do hry pridali určite dokázali zapadnúť. Kombat systém je ešte svižnejší a pokiaľ ovládate pár komb tak vás nikto s kamarátov neporazí. ( pokiaľ nestláča všetko naraz ). Posledná cutscéna sa pekne nahráva na daľší diel takže sa môžme už len tešiť s čím novým vývojári prídu. A určite im žiadny fanúšik neodpustí smrť Mileeny, a ešte ked ju zabije taký charakter ako D´vorah.

➤Čas strávený v hre: 14 hodín
➤Achievementy: 14/73

HODNOTENIE: 80/100%

PS: jedná sa o môj osobný pohľad, ktorý sa nemusí zhodovať s názorom ostatných.

Pro: postavy, fatality, krypta, multiplayer

Proti: Kombat packy, rozbitý ovládač

+11

Goat Simulator

  • XOne 45
Nezasvěcenému to bude znít určitě divně - díky herní výzvě 2018 jsem vzal za vděk hrou, kde je hlavní postavou Koza, ne TY kozy, ale opravdu TA koza. Cítil bych se na cílovku spíš co se těch koz týče, ale tohle, to je panečku hříčka. Ale zapomeňme na škatulky, Live N' Let Die, kozy nebo Koza, směle do toho. Šiblá podstata celého konceptu vlastně není přitěžující okolností, v tomto směru je potřeba ctít presumpci neviny, problém je že spoustu momentů ve hře považují za vcelku trapnou a opravdu jsem nebyl říčný z toho, že na tisící (+/-)pokus se snažím získat předmět, který sice není ničím důležitý, ale jakože pro dobrý pocit stoprocentního sběru. Nejuchal jsem ani ze situací, kdy mé milé koze prolezla kontejnerem hlava a já chtě nechtě byl nucen restartovat. Záměr? Sarkasmus, ironii, nadhled, to vše mám velmi rád, bohužel zde je tlačen až ad absurdum a chtít za něco takového peníze je zhovadilost (nebo metafyzika). A nebo se prostě musím smířit s tím, že tohle není můj šálek kozích bobků.

K druhé straně kozí mince: hra má, řekněme v rámci vnitřní logiky kozího světa, pár světlých momentů a zajímavých nápadů. Vše jde olíznout a ke všemu se jazykem přilepit. Jde se podívat do vesmíru, nemotorně zaskákat na trampolínách, zažít boj v aréně proti jiným kozám, získat trůn a být králem všech koz či se stát kozatýrem... Bohužel všechny tyto z počátku úsměvné kratochvíle přecházejí po krátké době v kozí šeď a není to ta kozí šeď jako když momentální přítulce pomalujete koziště tělními barvami v odstínu šedé (v rámci sexuálního dovádění), ale je to ta nepříjemná šeď kozího kožichu - kromě Švandy Dudáka, oblékl by si někdo něco takového?

Pro: občas vtipné momenty

Proti: zbytečnost

+11

FIFA 19

  • XOne 75
Po skoro roce píši další komentář, snad jsem nezapomněl, jak se to dělá. Jelikož jsem si pořídil svoji první herní konzoli, první z her, co šla do košíku byla nová FIFA.

Do hry jsem se pustil bez nějaké velké znalosti předchozích dílů, vlastně poslední díl, co jsem si tak letmo zahrál byla FIFA 14 na PS3. Ale z videí jsem vydedukoval, že FIFA 18 byla dosti rychlá a prosprintovat celé hřiště nebyl vůbec žádný problém. To v této fifě je to mnohem těžší, ne-li vůbec nemožné. I takový Mbappé s rychlostí 97 může být s klidem dostižen hráčem, který má 60 rychlost. Kromě toho je hra plná náhodných odrazů, kdy absolutně nevíte, co se to před vámi děje. Takových WTF momentů je v této fifě mraky. Stačí se podívat na youtube a je o zábavu postaráno. Korunuje to pak naprosto úžasný videorozhodčí, který buď ukazuje naprosto jasnou situaci, nebo se totálně ztrapní a je z toho velký fail.

Co se týče herních módů, první jsem zapl Journey. Nesledoval jsem počínání Alexe v předchozích dílech, ale to vůbec nevadí. Dá se to i bez toho. Journey je samozřejmě příběhové béčko, prošpikované spoustou klišé, wow momentů je po čertech málo a po nějaké době začne začarovaný kruh trénink, zápas, trénink, zápas,cutscéna, zápas, trénink a takto pořád dokola. Nicméně Journey jsem dohrál, ale nejspíš se k ní už nevrátím. U Be A Pro ani u kariéry manažera jsem moc dlouho nevydržel.

No a teď přichází zrůdnost všech zrůdností. Mašina na tahání peněz z natěšených hráčů, kdy si koupí za FIFA pointy balíčky, kde z nejlepšího balíčku ve hře padne jako nejlepší karta Aritz Aduriz. Vítejte ve FIFA Ultimate Teamu. Zpočátku mě tento mód vůbec nebavil. Nemohl jsem se pořádně rozjet, FIFA pointy jsem si kupovat nechtěl a hraní on-line vzhledem k mým skillům nepřipadalo v úvahu. Nakonec jsem se přes to přenesl a přišly první zlaté karty a můj tým z Premier League (nejlepší fotbalové ligy na světě) se už začal rýsovat. Nejdřív tu byl tým za 10K coinů, potom za 50K no a dnes má můj tým hodnotu cca 750K coinů (přičemž jsem do FUT neinvestoval ani korunu). Dokonce jsem měl štěstí a padla mi ikona Paul Scholes, která sice patří k těm nejlevnějším, ale co, ve fifě musíte být rádi za všechno. Že se vám on-line zápas nesekne ani jednou (speed-up lagy mě děsí v mých snech, něco tak odporného jsem dlouho nezažil), že máte štěstí a padne vám hratelný, nebo alespoň drahý hráč, zkrátka že všechno funguje jak má, no moc často to není, ale co už.

Co se týče samotné hratelnosti, hra se mi hraje dobře. Zpočátku se nejlépe dávaly góly z tzv. finesse shot, střely, která byla dobře načasovaná a zároveň umístěná. Kdo tohle ovládal, měl vyhráno. Nedávno tyto střely ale nerfnuli, což znamená, že z těchto střel nedáte už gól vůbec, což mi až tolik nevadí, neboť jsem se to stejně nenaučil. V tuto chvíli je nejefektivnější dávat góly z centrů, podobně jako ve FIFA 14. Za těch zhruba 500 zápasů, co sem ve fifě odehrál jsem vypozoroval pár zajímavých věcí. Až nepřiměřeně často končí střely na tyčích. Není vyjímkou že v zápase dvě střely z deseti končí na tyči nebo na břevně. Další věcí jsou brankáři. Je celkem jedno, jestli máte v bráně Heatona, Szczesnyho, nebo Llorise. Všichni chytají stejně. Jeden zápas chytí vše, druhý zápas jsou schopni dělat takové minely jako Loris Karius. Poslední věcí je nastavení. I když se hra nepřerušuje, nevstřelí se žádný gól, tak v 90% případů se nastavují dvě minuty, občas se nastaví tři a jedna minuta, nebo žádné nastavení je vzácností.

Grafika je celkem na pohodu. Podobizny hráčů odpovídají (u těch známějších), tráva je zelená, diváci nejsou 2D a dresy vypadají moc pěkně. Atmosféra ze stadionu přímo číší, komentář je průměrný a po chvíli velmi opakující se, soundtrack se dá celkem poslouchat. Ale abych tuhle dlouhou patlaninu shrnul. FIFA 19 je dobrá hra. Fotbálek je to pěkný i když je tu odíračka jménem FUT i když je to vlastně totální sračka, kterou nevím proč hraju, vždycky si najdu důvod, proč ji zapnout znova.

A kurňa, teď už ten Messi musí padnout ksakru...
+11

The Gardens Between

  • XOne 75
Ku hre The Gardens Between som sa dostal náhodou a som tomu rád. Jedná sa o veľmi milú, graficky peknú, zaujímavú a netypickú adventúru.

Táto logická adventúra patrí medzi zaujímavé hry hlavne vďaka netypickému gameplay-u. V hre sú len 2 postavy a tieto postavy ovládate Vy. No ani tak nie úplne ovládate a to je na tom super. Každý level má určenú cestu odkiaľ a kam sa máte dostať. Postavy idú samé a musia prekonať rôzne prekážky, aby sa dostali do cieľa. Vy ovládate čas. Pokiaľ nič neurobíte čas stojí. Ovládate posun času dopredu, dozadu a môžete prikázať postavám, aby niečo stlačili, zobrali alebo položili. Tieto schopnosti musíte skombinovať tak, aby ste si prerazili cestu až na koniec. Jednotlivé úrovne nie sú komplikované, takže hra je vhodná aj pre neskôr narodených. Vo väčšine logických hier sa náročnosť hádaniek stupňuje, ale tu tomu tak nie je. Je to škoda, nakoľko hra je veľmi krátka a nízka náročnosť jej nepredlžuje hrací čas.

Grafiky sa jedná o krásnu hru a nejaký príbeh by som tu moc nehľadal. Hrou putujete s dvomi postavami v plťke medzi ostrovmi. Každý ostrov predstavuje určitú spomienku, ktorú odhaľujete práve prechodom úrovne. Postavy nerozprávajú, všetko je vyjadrené zvukmi a okolím.

The Gardens Between ma veľmi milo prekvapilo. Je to naozaj pekná a zajímavá hra, ale veľmi krátka. Plnú cenu sa za túto hru neoplatí dať. Našťastie hra sa momentálne (01/2019) nachádza na Xboxe v službe Game Pass, takže ak túto službu využívate, rozhodne si tento kúsok nenechajte újsť. Poprípade počkajte na nejakú dobrú akciu.

P.S.: Hra je ideálna pre achievement hunterov. Mne sa podarili nazbierať všetky bez najmenšieho problému. :)

Pro: originalita, ovládanie času, dizajn

Proti: veľmi krátke, nízka náročnosť, vysoká cena

+10

Late Shift

  • XOne 80
Na Late Shift som narazil až teraz na Xbox One, takže ide mimo mňa celá tá kino záležitosť s aplikáciou. Pre mňa to je skrátka hra, ktorá vyzerá ako film a môžem tento film ovplyvňovať.

Hra Late Shift ma nikdy nejako nelákala, ale nakoľko som si povedal, že tento rok sa budem snažiť zahrať si čo najviac hier a využiť Game Pass na Xboxe, tak prišla rada aj na toto. Oplatilo sa? Za mňa jednoznačne áno. Takto nejako si predstavujem interaktívny film. Autorom sa to podarilo. V hre ovplyvňujete hlavného hrdinu, ktorému pomocou volieb určujete, čo má povedať a ako sa má zachovať. Je pravda, že väčšina rozhodnutí je len kozmetických. Síce daná scéna bude prebiehať trochu inak, ale skončí rovnako. Je to pochopiteľné, nakoľko by bolo veľmi náročné a zdĺhavé urobiť každé rozhodnutie zásadné a film by sa potom nemohol uberať smerom, ktorým sa má uberať. Samozrejme, čakajú na Vás aj rozhodnutia, ktoré môžu výrazne zmeniť dej. Hra obsahuje 7 rôznych koncov a na prvý krát neuvidíte ani všetky scény vo filme. Jediná nevýhoda rozhodnutí je, že na ne máte dosť krátky čas, takže pri prvom hraní sa Vám môže stať, že si nestihnete vybrať možnosť, ktorú by ste chceli. Celý film zvládnete za niečo viac ako hodinu, čo nie je veľa, ale vďaka viacerým koncom si to budete isto chcieť znova zopakovať. Na druhý krát to beriete už inak a bude Vás to baviť možno ešte viac. Problém nastáva, pokiaľ budete chcieť vidieť všetkých 7 koncov. Žiadna scéna sa nedá preskočiť a po treťom alebo štvrtom raze už môže prísť nuda.

Príbeh Late Shift je urobený zaujímavo a bavilo ma ho sledovať. Vy ste študent, ktorý si privyrába po nociach prácou strážnika na parkovisku, jednu noc sa to trošku zvrtne a ocitáte sa ako rukojemník v lúpeži starého čínskeho porcelánu. Nechýba tu akcia, napätie, krásna a nebezpečná žena, zákerná mafia a nečakané zvraty. Dej sa odohráva v Londýne počas jednej noci. Spracovanie je na veľmi dobrej úrovni. Kamera, strih, scenár. Nič nie je odfláknuté. Výkony hercov sú naozaj dobré. Sebastiana mi bolo naozaj ľúto, keď sme ho boli pozrieť v nemocnici. Jeho výkon ma naozaj dostal a vryl sa mi do pamäti.

Late Shift môžem iba odporúčať. Má síce nejaké chybičky a je krátka, ale vďaka znovuhrateľnosti sa predlžuje a isto si ju budete chcieť zahrať (pozrieť) viackrát.

Pro: kvalitný interaktívny film, príbeh, spracovanie, výkony hercov

Proti: krátky čas na rozhodnutia, väčšina rozhodnutí nemá vplyv na dej

+10

Mafia III

  • XOne --
Hra je šedivý podprůměr.

Příbeh
Hlavní charakter je nezajímavý, jeho vyprávění nemělo pro mě žádnou logickou návaznost. Schématickost misí se přenesla i do toho, že vás děj postupně prestal zajímat.

Hraní
První momenty nejsou vůbec negativní, ale po pár hodinách se dostaví takové nedostatky a opakovaní, že vydrží jen velice otrlý hráč. Jde jen o ježdění sem a tam. Občas si zastřílite. Na takovou značku je to velké zklamání.

Pro: prostředí

Proti: slabý děj, monotónost misí, hratelnost, plochost postav, množství bugů

+8(10-2)

The LEGO Movie Videogame

  • XOne 70
Jak už to u LEGO her bývá, jsou herním převyprávěním filmové předlohy. Nejinak tomu je i u The LEGO Movie Videogame, která ale jako první má svou předlohu vytvořenou z kostel LEGA. Tento fakt hraje do karet herní podobě právě proto, protože využívá cutscény přímo z filmu, které nám servírují jakýsi flmový zážitek. Hráč má díky tomu pocit, že je sučástí interaktivního filmu. Ze všech LEGO her má tak LEGO Movie cutscény nejlepší.

Co se týče hratelnosti, tak to je stará známá, a pokud jste již nějaké LEGO hry hráli, tak zde vás nečeká nic nového. Klasických prvků jako zlikvidování určitého počtu nepřátel, hraní miniher pro posun v příběhu, či ničení věcí a přetváření je na něco nového, je tu dostatek. Zde to ale dává větší smysl, jelikož se hra odehrává prostředí LEGA, kde celou podstatou filmu je stavění LEGA a přetváření je na něco nového. Bude vám to tak připadat více smysluplné, nežli v ostatních LEGO hrách.

Cělkově mám z hry dobrý dojem. Pokud berete LEGO hry jako převyprávění filmu jiným způsobem tak jako já, tak si hraní užijete. Skousnete-li i těch pár cutscén s Batmanem, který má naprosto trapný a pubertální humor; pocit monotonie, který vás po chvilce hraní chytne a nepustí; či nezajímavé a trochu otravné postavy, tak si hraní určitě užijete.

Pro: Svižný děj; zábavné mechaniky; filmové cutscény

Proti: Monotónní hratelnost; dětinský humor

+8

Strange Brigade

  • XOne 80
Strange Brigade je minuloročný počin štúdia Rebellion. Jedná sa o strieľačku z tretej osoby, ktorú si môžete zahrať až s tromi kamarátmi.

Strange Brigade Vás zavedie do Egypta okolo roku 1930. V klasickej príbehovej kampani na Vás čaká 9 levelov, kde by ste sa mali prestrieľať hordami nepriateľov a zničiť bossov. Hru môžete zdolať sami, alebo si na pomoc zavolať priateľov, a tak sa až vo štvorici vybrať na túto dobrodružno-akčnú výpravu. Na výber je tu z celkom veľkého počtu zbraní. Do jednotlivých levelov sa vyberiete s jednou hlavnou zbraňou, pištolkou, granátom, svojími rukami a amuletom so špeciálnou schopnosťou. Tento arzenál môžete obmieňať v prípade, že ste si na ďalšie vybavenie zarobili dostatočný obnos peňazí. Počas hry narazíte na truhlice, kde môžete objaviť rôzne super silné zbrane alebo gemy, ktoré Vám vedia vylepšiť zbraň a pridajú im nejaké schopnosti. Nepriateľov je tu naozaj veľa a narazíte aj na rozličné typy nepriateľov. Každý ma iný útok a inú výdrž, ale na normálnej obtiažnosti by ste nemali mať moc veľké problémy s nikým. Samozrejme, musíte sa naučiť ako s nimi bojovať a je dobré mať po ruke aspoň jedného komplica. Aj vo dvojici nám dala hra miestami poriadne zabrať. Dokonca miestami mi prišlo, že horšie ako bossovia boli miesta, kde Vás hra zavrela na nejakom priestore a púšťala na Vás desiatky nepriateľov. V týchto prípadoch Vám hra ani na chvíľku nedá vydýchnuť. Na druhej strane sa tu nachádzajú aj kľudné pasáže, kde Vám hra dá priestor na hľadanie rôznych sošiek, zápisníkov, tajných miestností a lúštenie hádaniek. Toto je prvok, ktorý mňa osobne v hre bavil najviac. Nájsť jednotlivé predmety nie je vôbec jednoduché a dívať sa musíte naozaj všade. Naopak hádanky boli podľa mňa veľmi jednoduché a otvoriť dvere do tajných miestností vôbec nebolo komplikované. Tu by som uvítal trochu väčšiu výzvu. Okrem klasickej kampane sa v hre nachádzajú aj 2 mody. Buď na Vás môžu útočiť vlny nepriateľov, alebo skúsite pokoriť levely za čo najrýchlejší čas.

Príbeh je jednoduchý a ničím výnimočný, ale jeho prítomnosť poteší. Ste člen týmu, ktorý bol vyslaný do Egypta zastaviť faraónku Seteki, ktorej duša bola vypustená z hrobky. Ona na Vás posiela všemožné stvorenia, ktoré Vám v tom majú zabrániť. Bonus v rozprávaní príbehu je najmä rozprávač, ktorý Vás sprevádza celou hrou a má prichystané plné vrece vtipných hlášok. Stačí, keď sa len na chvíľku zastavíte a nič nerobíte, tak na Vás začne sypať rôzne hlášky a môžete ho aj naštvať. Prostredie Egypta je naozaj pekné a zaujímavé. Čakajú na Vás vonkajšie prostredie a pozriete sa aj do rôznych jaskýň a hrobiek. Nenarazíte na moment, ktorý by Vám pripadal opakujúci sa a nudný. Grafika mne osobne vyhovovala. Hral som hru na Xbox One a prostredie som si naozaj užíval spolu s výhľadmi po okolí.

Ak máte radi hordy nepriateľov a hľadanie rôznych predmetov, tak Vás Strange Brigade bude baviť. Pokiaľ si budete užívať tieto dve veci, tak hra ponúkne veľmi dobrú dĺžku. Čím viac Vás bude, tak tým viac sa zabavíte. Možno by hra mohla byť trochu lacnejšia. Niekomu sa to môže zdať veľa za takúto hru, ale videl som oveľa horšie hry za rovnaké peniaze. To je ale už vecou vkusu.

P.S.: Hra sa momentálne (01/2019) nachádza v Game Pass.

Pro: zábava, nepriatelia, hľadanie predmetov, prostredie, vtipný rozprávač

Proti: obyčajný príbeh, cena

+8

LEGO The Hobbit

  • XOne 85
LEGO The Hobbit je pro mě srdcovou záležitostí, kterou jsem dohrál již 4x. Srdcovou záležitostí vlastně není samotná hra, ale její filmová předloha, která se, k nepochopení ostatním fanouškům Středozemě, stala mým nejoblíbenějším filmovým snímkem, jež jsem shlédnul již tak 10x. Hra je tak parádním substitutem filmového zpracování oblíbeného anglického románu od J. R. R. Tolkiena, když dostanete chuť na příběh jednoho hobita ale víte, že se musíte klidnit.

Je dosti možné, že celý můj komentář bude celkově ovlivněn mou oblibou filmové předlohy. Vynasnažím se ale, abych byl co nejvíce objektivní a zachytil co nejvíce skutečnost.
-------------------------------------------------------------------------------
Humor
Vývojářům se podařilo do hry parádně zakomponovat milý, family-friendly humor, který často vychází z důležitých filmových momentů. Spíše než nekontrolované řechtání čekejte lehký úsměv na vaší tvaři, který vám zpříjemní celé hraní.

Úžasné prostředí, postavy a hudba
Prostředí je jednou z věcí, která mi učarovala. Při hraní máte pocit, že herní plocha je součástí širokého okolí, a ne jen vyseknutá a ohraničená část země. Například v části s drakem Šmakem, která se odehrává v pokladnicích Ereboru, vidíte tu ohromnou rozlehlost pokladnic, které vás nutí se cítit jako pouhý mravenec. Dalším příkladem je například město Dale.

Postavy jsou jako jejich předlohy, jsou vtipné, typické svými rysy a jsou skvělě nadabované.

Hudba od Howarda Shora (ugh) je naprostou slastí pro uši, která dokáže slepšit váš herní zážitek až dvojnásobně.

Zábavné mechaniky
Mechaniky nejsou nijak náročné či nejsou pro hráče žádnou výzvou, často jde například i jen o pouhé stisknutí správné klávesy/tlačítka ve správný čas, potěšení vám spíše přinese důvod jejich existence ve hře. Mám na mysli jakési okolí mechaniky, které upoutá vaši pozornost. Jako příklad uvedu scénu u Bilba Bagginse doma, kdy pouze mačkáte tři různá tlačítka ve správný čas, odměnou vám však je nesmírně radostný a pozitivní zpěv třinácti trpaslíků.
-------------------------------------------------------------------------------
Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav
Jedná se především o postavy, které mají ve svém arzenálu střelnou a sečnou zbraň, nebo kouzelnickou hůl a meč (koukám se na tebe, Gandalfe -_- ). Postavy tak v ten nejnevhodnější čás střílí čí kouzlí do vzdálených předmět, zatímco vy potřebujete usekat toho skřeta, co se vám lepí na paty. Toto mohli vývojáři udělat mnohem lépe. Nejednou jsem si tak u hry z tohoto důvodu zanadával.

Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3
Není co více bych k tomu řekl. Předpokládám, že na vývoj nebyl dostatek času, jelikož hra musela vyjít jako podpůrný produkt pro filmy. Je to škoda.

Zdlouhavé levely
Dle mého názoru by hra byla zábavnější, pokud by u tohoto typu hry byly úrovně poloviční. Často si tak říkate, že jste dohráli zásadní část příběhu, který značí konec herní části. Nemusí tomu být tak, a hra pokračuje méně podstatným příběhem, který vás akorát tak nudí.
-------------------------------------------------------------------------------
Dle mého názoru skvělé, pro ostatní to bude nejspíše průměrně zábavné. Hru si ale užijete ať už jste fanoušky či nikoliv. Pokud jste na hru náhodou narazali a ještě jste ji nehráli, tak vám přeji co nejpříjemnější zážitek ze světa Středozemě.

Pro: Humor; Úžasné prostředí, postavy a hudba; Zábavné mechaniky

Proti: Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav; Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3; Zdlouhavé levely

+8

Halo: Combat Evolved Anniversary

  • XOne 90
Ako fanúšika konzôl Xbox ma neobišla séria Halo. Bohužiaľ, začínal som až 4. dielom, takže teraz ma potešilo, keď vyšlo Halo: The Master Chief Collection, kde sa náchádza 5 dielov tejto Xbox klasiky. Konečne sa môžem od začiatku ponoriť do tohto univerza.

Halo: Combat Evolved je prvý diel tejto série. Hra vyšla na prvú generáciu konzôl Xbox v roku 2001 a priniesla revolúciu. Je veľká škoda, že som sa k tejto hre nedostal už vtedy. Teraz už predsalen je na nej vidieť zub času. Verím tomu, že zážitok z hrania bol v dobe vzniku minimálne o stupeň vyššie aj napriek tomu, že Anniversary edícia dostala vylepšenú grafiku. V tejto edicí si viete grafiku hocikedy prepnúť zo starej na novú a naopak. Toto je super možnosť. Je fajn pozerať v jednotlivých lokáciách, ako sa grafika posúva.

Halo je FPS strieľačka, kde v úlohe hlavného hrdinu Master Chiefa zachraňujete celú galaxiu. Hra sa odohráva na prstencovom objekte menom Halo. Vašou úlohou bude zistiť, čo je vlastne Halo, a čo s ním treba urobiť. Exteriér je v hre veľmi dobre spravený a misie, ktoré sa neodohrávali v budovách ma bavili. Problém nastal, keď som musel chodiť po interiéri. Tu je už silno vidieť, že hra je staršieho dátumu. Interiérové lokácie sa opakujú, väčšinou chodíte po rovnakých chodbách a miestnostiach. Toto celé zhoršuje ešte fakt, že v takýchto misiách sa po splnení úlohy musíte vrátiť po rovnakej ceste späť. A aby toho nebolo málo, tak sa autori rozhodli vrátiť do lokácií aj v neskorších misiách. Recyklácia prostredia veľmi škodí hre. Je to asi jedno veľké mínus tejto hry. Keby na tomto zapracovali, mohla to byť hra 10/10. Príbeh sa radí medzi špičku v hernom priemysle a hra obsahuje mechaniky, ktoré boli naozaj zábavné. Okrem klasického strieľania môžete jazdiť na vozidlách, vznášadlách a iných mimozemských technológiach. Pred nepriateľmi Vás chráni štít. Ten sa môže vybiť, a potom Vám začne klesať zdravie. To sa nedobíja automaticky, ale musíte hľadať lekárničky. Príbeh obsahuje aj kooperáciu pre dvoch hráčov. Tá spolu s parádnym multiplayerom sú to najlepšie na tejto hre. Multiplayer vyzerá síce obyčajne, ale aj po rokoch dokáže zabaviť. Najmä, ak máte kamarátov, s ktorými si to môžete zahrať, dokonca aj v splitscreene.

Halo: Combat Evolved je celkovo dobrá hra. Ak jej odpustíte opakujúce sa prostredie v interiéri, tak si hru užijete. O to viac, ak ju budete hrať s kamarátom v coope. Príbehu sa nedá nič vytknúť a hrateľnosť je parádna (pokiaľ sa naučíte ovládať vozidlá). Predsalen je to prvá casť naozaj skvelej hernej série, ktorú dopĺňajú aj knihy. Hra je síce staršia, ale oplatí sa jej dať šancu. A ak Vás vtiahne príbeh, tak Vás už nepustí.

P.S.: Ja som to hral na najťažšej obtiažnosti vrámci hernej výzvy. Miestami to bolo veľmi ťažké. Hordy nepriateľov sa na Vás valia stále a všade. Kedže som naozaj veľakrát opakoval niektoré časti a pripočítal k tomu opakujúce sa prostredie, tak hra bola miestami frustrujúca a kazilo to zážitok. Ak si ju chcete vychutnať, tak neodporúčam najvyššiu obtiažnosť.

Pro: príbeh, hrateľnosť, mechaniky, coop, multiplayer

Proti: recyklácia priestorov

+7

Q.U.B.E. 2

  • XOne 75
Celkom dobrá logická hra.
Dá sa prirovnať k Portalu, no nedosahuje takú kvalitu.
Máte k dispozícii 3 druhy schopností pomocou ktorých budete riešiť logické problémy - (vytvoriť kocku, vysunúť plošinu a vytvoriť skákaciu plošinu), ale ono mi to prekvapilo stačilo a hra ma bavila. Hádanky niesu príliš ťažké a nezaseknete sa pri nich dlho. Aspoň ja som sa teda nezasekol. Príbeh tam nejaký je ale moc ma nezaujímal.
+6

Halo 5: Guardians

  • XOne 80
Halo 5: Guardians je najnovší diel jednej z najepickejších herných serií na Xboxe. Príbeh tejto série sa môže radiť k tým najlepším, aké sme tu v hernom svete mali. Všetko to začalo v roku 2001 na prvom Xboxe a ešte stále to neskončilo.

Halo 4 a Halo 5 už nemá pod palcom Bungie, ale 343 Industries. Tí ukázali v štvrtom diely, že sa neboja pokračovať v takto dobre spravenej hernej sérií a bola to jedna z najlepších Halo hier. No, podarilo sa im to zopakovať?

Najnovší diel nadväzuje na ten predchádzajúci. Nováčikovia si pravdepodobne užijú hrateľnosť, ale s príbehom to už bude horšie. Odporúčam zahrať si aspoň Halo 4, ale myslím si, že väčšina hráčov tejto hry budú fanúšikovia, ktorí už predchádzajúce diely majú za sebou. Príbeh síce nie je najlepší zo série, ale stále je veľmi dobrý a vďaka nádherným a prepracovaným cutscénam si ho budete užívať. Mňa osobne potešil obsadený Nathan Fillion do jednej z hlavných rolí. Hrateľnosť je vynikajúca, ako to je už u tejto série zvykom a autori ešte pridali do hry nové zbrane a nepriateľov. Veľké plus pre mňa je, že kampaň môžu hrať až 4 hráči v kooperácii, no s tým sa spája aj jedno veľké mínus. Tentokrát si už nezahráte s kamarátmi v splitscreene. To je veľká škoda, nakoľko túto možnosť som v Halo hrách považoval za jednu z najlepších. Multiplayer nesklamal ani v tomto diely. Halo vždy bola hra, ktorá mala perfektný multiplayer a toto zostáva zachované. Dokonca pribudol aj nový mód Warzone, kde si svoje sily zmerá naraz až 24 hráčov.

Grafika v tejto hre možno nedosahuje kvalít iných veľkých titulov, ale to neznamená, že je zlá. Hra má ten svoj grafický štýl, ktorý skrátka patrí k tejto sérii a mala by po celý čas bežať na 60 FPS. Keď si k tomu pripočítate parádne cutscény, úzasnú hudbu, tak tu máte naozaj super hru.

Halo je proste Halo. Táto hra síce neosloví každého, ale séria má svojich fanúšikov a tí by nemali byť sklamaní. Nie je to najlepšie Halo, ale som rád, že je a už teraz sa teším na nový diel.

Pro: novinky, kooperácia, parádny multiplayer

Proti: chýbajúci splitscreen, príbeh mohol byť ešte lepší

+5