Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Killzone

  • PS3 70
Při hraní první mise jsem si nemohl nevzpomenout na Shellshock: Nam '67. Hra běží na stejném enginu a i ten pocit ze střelby je prakticky totožný. Jedná se o solidní retro a donutilo mě to zavzpomínat si na staré časy strávené u kamaráda při paření her na PS2.

Ale nechme nostalgie. Hrál jsem HD verzi, tedy remaster do 720p. Původní Killzone jsem v minulosti nezkoušel, ale Killzone HD vypadá velice solidně i dnes. Nemile mě však překvapily časté propady snímků (např. při pohledu na oheň, ale často i bezdůvodně). Ukazuje to na velice lajdáckou optimalizaci, obzvlášť když víme, co všechno stará PS3 dovede. U hry stavící na precizním ovládání je tohle problém.

Hra se skládá z 11 misí, navíc ještě rozkouskovaných do několika sekvencí rozdělených loadovacími obrazovkami. Zatímco v první polovině jsou tyto sekvence kratší, některé trvají dokonce okolo 5 minut, v pozdější fázi jsou o mnoho delší. Obtížnost je zprvu velice nízká a asi i díky naprosto vypatlané AI jde likvidace Helghastů jedna radost. Někde zhruba v polovině hry ale velmi přituhne. Základní bojovníky nahradí obrněnci, kteří vydrží klidně i celý zásobník z kulometu a zmrdi s granátomety, které jsem až do finální cutscény proklínal. Obtížnost je navíc zvýšena delšími misemi, přičemž některé jsou naprosto bez checkpointu a při neopatrném hraní není problém přijít třeba i o půlhodinový postup. Největší krize přišla v misi v bažinách, kde je obtížnost navíc zvýšena klasickým neduhem, který se objevuje u některých starších 3D her: mlha. Hráč totiž nevidí v mlze nic, AI vidí všechno. Přiletivší granát kdesi z dáli a jistý instakill tak mnohdy opravdu nepotěší.

Kdo čeká bezmyšlenkovitou rychlou FPS, tak bude nejspíš zklamán. Killzone je pomalá hra, kde nebezpečí představuje každý nepřítel, obzvlášť v pokročilých částech hry. Hráč je tlačen do opatrného postupu a preciznosti, což může být někdy u hraní s ovladačem problém. Nehledě na otravně nepřesné zbraně a již zmiňovanou optimalizaci. Naštěstí AI je natolik debilní (srsly, horší AI jsem v akční hře snad neviděl), že se i ty nejtužší situace dají nějakým způsobem zvládnout. Chce to ale určitou trpělivost. Hra se pak odmění parádním pocitem ze střelby (i animace zbraní jsou lahůdkové a nemohl jsem si nevzpomenout na Chasera) a syrovou atmosférou válečného konfliktu, který chvíli připomíná 2. světovou válku, chvíli zase Vietnam a přesto se odehrává na cizí planetě v daleké budoucnosti. Hra se ale velmi drží při zemi a kromě několika výsadkových lodí a zlovolného looku nepřátelských Helghastů to moc sci-fi hru nepřipomíná. Tím je ovšem paradoxně Killzone dost originální.

Potěší proměnné prostředí. Hráč navštíví jak ruiny města, tak třeba lesy, pustiny, polní tábory, džungli, ledové pláně a na závěr mají tvůrci připravené i malé překvapení. Design je zajímavý, občas málo členitý a neinteraktivní, ale to se dá od hry z roku 2004 očekávat. Herní náplň je prakticky jen o střílení, ale při správném dávkování nuda moc nehrozí. Příběh je velmi zapomenutelný a přišel mi i trochu nevyužitý. První Killzone působí spíš jako menší a komornější ochutnávka něčeho většího. Lore má rozhodně na víc.

Abych to shrnul. Chápu ony rozpačité recenze, které hra obdržela. Killzone má skutečně dost nedostatků. Od clunky ovládání a pohybu, určité pomalosti až po vypatlanou AI. Má ale i svá pozitiva. Takhle syrovou válečnou atmosféru hráč ve sci-fi střílečce jen tak nezažije a takhle poctivou a uspokojující střelbu jakbysmet. Kdo se obrní určitou trpělivostí, tak se mu hra odmění velmi dobrým 12h zážitkem ze staré školy.

Pro: syrová atmosféra, pocit ze střelby, hratelnost, solidní délka, vylepšená grafika, rozmanité prostředí

Proti: optimalizace, pitomá AI, občas uměle a neférově zvyšovaná obtížnost (mlha, granátomety, absence checkpointů)

+13

Dragon Age II

  • PS3 65
Konečně jsem dohrál druhý díl Dragon Age. Komentář píši ihned po dohrání, dokud mám zážitek ze hry stále v sobě.

Začnu tedy příběh od začátku. Jakožto fanoušek prvního, velmi povedeného dílu Dragon Age jsem si zakoupil na mou konzoli i druhý a třetí díl. Velmi jsem se těšil na to, až budu pokračovat v tak úspěšné hře/sérii. Byl jsem připraven na to, že se děj bude odehrávat v jednom městě s jinýma postavama. To mi nevadilo před hraním ani v průběhu. Problémy byly úplně jinde.

Jako první dojem jsem si odnesl vylepšenou grafiku. Byla by ostuda, kdyby tomu bylo jinak, vzhledem k tomu, jak se grafika obecně za ty tři roky posunula. Dobrý začátek, říkal jsem si. Ani pozměněný styl hraní mi tolik nevadil a první hodiny mě víceméně bavily. Jenže... Pak už se objevovaly jenom samý další jenže.

Hru jsem začal hrát na těžkou úroveň. Přecijen nejsem úplný začátečník a chtěl jsem, aby pro mě hra byla výzvou. Poté, co jsem zvládnul dark souls, zvládnu již vše, říkal jsem si. Tady to tak úplně neplatí. V průběhu celého hraní jsem si říkal čím dál tím více a více jednu věc: Takhle se to sakra nedělá! Pro mě právě nulová vybalancovanost byla hlavním problémem po celou dobu. Pokud hrajete hru na těžkou úroveň, čekáte těžší soupeře. Zde se dočkáte jen... více soupeřů. A nemá to vůbec žádný význam. Nepřátele se prostě jen tak z ničeho nic objeví. Vy si tedy říkáte, jak jste dokonale využili schopností postav, a pak dojde k takové absurditě, že v naprosto hermeticky uzavřené místnosti se najednou "objeví" další vlna. Vždyť to nedává vůbec smysl! Ale fajn, hra prostě není originální ve variabilitě soupeřů, tak tam nahází množství. Blbé řešení, ale člověk s tím počítá. Když už mi tedy některé souboje lezly na nervy, snížil jsem si obtížnost o jeden stupeň. A dostal jsem.... strašlivě jednoduchou klikačku. Hra nemá žádnou střední obtížnost. Pokud hrajete na střední obtížnost, můžete si v klidu zavázat oči a klikat na akční tlačítko a občas náhodně něco zmáčknout a máte vyřešeno. Hráč tedy nemá příliš na výběr. Na střední obtížnosti je hra klikačka, na těžší je hra otravná svými nekonečnými vlnami nepřátel. Hra pak v podstatě není výzva, je jen otravná.

Dost už ale o obtížnosti. Jdeme k dalšímu jenže. Poté, co se ve hře rozkoukáte, poznáváte město, vaším největším poznatkem v podstatě je to, že je vše naprosto stejné. Dostanete se zhruba do tří hlavních lokalit mimo hlavní město, a všechny jsou naprosto stejné. Na chlup. A to platí i o místech v rámci města. Jakmile se dostanete do nějaké budovy, zjistíte, že se opakují. Neustále. Tohle mi přijde naprosto skandální. V prvním díle byla právě ta rozličnost lokalit tak uchvacující a dechberoucí. Jak se může stát, že druhý díl tak odfláknou? Že jen zkopírují jednu místnost a dají jí všude? Na více místech jsem četl, že EA tlačilo na vydání hry. No, v tom případě děkuji pěkně za velké zklamání.

Dostávám se k trochu pozitivnějším aspektům hry, a to jsou postavy a příběh. Přestože není příběh bůhvíjak originální, život v jednom městě a stoupání společenským žebříčkem jsem si vlastně užil. Jelikož jsem perfekcionalista, dohrál jsem všechny vedlejší questy, a to i přesto, že mě naprosto rozčilovaly výše zmíněné aspekty. Velmi mě potěšily návraty některých postav z prvního dílu, i když byly jen krátké. Celkově možnost přizpůsobit svět vašim rozhodnutím z prvního dílu hodnotím velmi kladně. Když se zaměřím na soudružníky hlavní postavy Hawka, tak mi trvalo velmi dlouho, než jsem si k nim vytvořil nějaký vztah. Nejlepší je zřejmě Varric a Isabela, ovšem vzhledem k tomu, že jsem hrál za zloděje, další dva jsem ve čtyřčlenné družině neuživil. Škoda. Vlastně jsem si nakonec oblíbil všechny postavy až na jednu. Už dlouho jsem ve hře nezažil tak otravnou a zkaženou postavu jako je Anders. Do skupiny jsem ho nikdy nebral, pokud jsem nemusel. Na konci jsem si užil, když jsem ho mohl zapíchnout. Tuhle scénu bych nejradši opakoval do nekonečna.

Celkově hra docela dobře reaguje na rozhodnutí, která učiníte. Celkově mi ale nepřijdou tak zásadní jako v jedničce, a většinou ani nejsou tak složitá. Ke konci hra dostává skvělý pád, který ovšem opět kazí nesmyslné boje a dokonce i naprosté nelogičnosti. Nakonec jsem ale do šťastného konce došel a mohu si tuto hru odškrtnout. Nic mne však nebude nutit se k ní vrátit. A to ani abych viděl rozdílný vývoj příběhu v závislosti na různých rozhodnutí. Kdyby se přepracoval celý gameplay, udělala by se hra pořádně co se týče lokalit a odstranily některé nepříjemné bugy, rád bych tak učinil Za současných podmínek tak bohužel neučiním.

Celou dobu jsem se rozhodoval mezi cca 50% a 75%. Nakonec jsem zvolil 65%, a to přesto, že jsem na začátku poslední mise chtěl dát více. Když mne totiž hra bavila nejvíce, objevil se nepříjemný bug, a pak zase nesmyslné vlny nepřátel a nelogické chování postav. Přesto si myslím, že 65% je ještě krásné hodnocení. Teď už jen doufám, že trojka splní má očekávání mnohem lepšího počinu.

Pro: Kirkwall, sarkastický hrdina, vztah s NPC

Proti: vlny nepřátel, nulová diverzita lokalit, otravný Anders, bugy

+13

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS3 80
Uncharted 2 byla z prvních her, možná i úplně první, kterou jsem hrál na vysněné nové konzoli. Jelikož jsem vždycky chtěl playstation, byl jsem ze hry nadšen. Jaká úžasná grafika, jaký skvělý prostředí! Ano, projevoval se u mě známý percepční omyl "haló efekt" a "efekt pořadí". Později jsem již k Uncharted 2 přistupoval s odstupem. Jo, je to dobrá hra, ale... Není zase tak výjimečná jak mi mohla připadat na začátku. Vlastně se tam hopsá, střílí a kecá. Jo, zábavný. Něco tam ale přesto hapruje. Je to příběh? Těžko říct, děj je docela zajímavý. Je to styl hraní? Asi ne, mechaniky jsou funkční. Tak co je to?

Na tuto otázku jsem odpověď našel až s časem. Je to klišé. Ohromné množství klišé. Hlavní hrdina přežije všechno, stejně jako kolegové. I když se chová naprosto nelogicky, tak se z toho vždy dostane. A záchrana světa? Opět jeden velký patos.

Přesto, že hra je dobře udělaná, příběh odsejpá, hlavní hrdina je hláškostroj a má charizma až na půdu, s odstupem času a s trochou nadhledu jsou ony mezery v logice a určitá neoriginalita smyslu vašeho počínání aspekty, které hře na hodnocení ubírá. Pokud do hraní půjdete s tím, že vám lehká šablona nevadí, pak směle do toho!

Pro: Hlavní postava, děj odsýpá, zabaví, dialogy

Proti: Klišé, typický neoriginální hrdina, závěrečný boss

+13

InFamous 2

  • PS3 70
Na pokračování inFamous jsem se i přes rozporuplné pocity z jedničky těšil. Možná hlavně proto, že New Marais, inspirované městem New Orleans a přilehlými bažinami, mě lákalo jako lokace daleko víc, než sterilní šedivé Empire City z jedničky. A vskutku, New Marais je daleko barevnější a živější místo, které už na první pohled dalo vědět, že tentokrát se budu bavit o něco více.

A inu, více jsem se bavil. A to nejen díky hezčímu prostředí, ale také díky příběhu a postavám, které již nejsou tak anonymní, jako v případě prvního dílu. Hra je protkaná daleko propracovanějšími ingame animacemi a celkově jsem měl pocit, že hraju o třídu lepší kousek. Naneštěstí je po stránce hratelnosti inFamous 2 spíše jen mírně vylepšenou jedničkou, než vyloženě pokračováním a neoplývá novými stavebními prvky. Vlastně jen pokračujeme přesně tam, kde první díl skončil. Cole MacGrath dostává nové město na hraní, stávající schopnosti se posouvají kupředu, postupně přibývají nějaké nové a třeba v závěru jsem už po městě lítal jako vítr sem a tam. Osobně se mi postupné urychlení pohybu velmi zamlouvalo a ve výsledku mě mrzelo, že jsem některé hračky jako přitahovací hák nebo svižnější plachtění neměl už od začátku. Hratelnosti to totiž jen přispělo.

S novým prostředím se dostávají na scénu i noví nepřátelé v podobě zdejší milice. Oproti reaperům a dalším anonymním potvorám z jedničky určitě krok správným směrem. Tvůrci se nebáli obohatit hratelnost o řadu různých bossů a polo-bossů, se kterými mám jen jeden jediný problém a to, že je v posledních misích tvůrci cpali úplně všude a spíše mě jejich likvidace zdržovala a nudila, než abych se bavil. Ono popadesáté sundávat tu samou nechutně odolnou horu kamenů není už takové terno. Přesto jejich výskyt beru spíše jako plus. Hra se tak nesla v daleko epičtějším duchu a to i díky docela slušné destrukci okolního prostředí.

Na hráče čeká čtyřicítka hlavních misí, jenž zaberou zhruba 14 hodin a minimálně šedesátka misí vedlejších, které se k mé radosti vyvarovaly otravných sledovacích a eskortovacích hovadin. Po čase se jejich náplň začne mírně opakovat, ale podobně jako u jedničky, každá mise je malinko odlišná, takže jsem si je s chutí dal téměř všechny. Nejde však o žádné designérské exhibice a to platí i o misích hlavních. inFamous 2 je opět spíše jen takový povrchní akční open-worldový zážitek, který pobaví, ale že by mě posadil na zadek, to se úplně říct nedá. Finále ve mě však vyvolalo slušný pocit zadostiučinění a příběh hlavního superhrdiny docela pěkně zakončil. Na budoucí druhý run to sice nevidím, ale odcházím s pocitem, že jsem si to vlastně docela rád zahrál.

Pro: akční hratelnost, řada různých vylepšení, hezčí město, konečně zábavné melee, o fous lepší příběh

Proti: spíše jen povrchní hratelnost, overused polo-bossové, do děje to zase úplně nevtáhne a po čase to upadá do stereotypu

+13

Blood Stone 007

  • PS3 75
Blood stone se mi již přes dva roky válel na poličce a vyzýval mě k tomu, abych jej prozkoumal. Dlouhou dobu jsem odolával, když jsem si však řekl, že nebudu kupovat nové hry dokud nedohraju ty, které již mám, a potřeboval jsem něco krátkého, došlo i na slavného agenta MI6.

Bondovka není ničím vjimečná střílečka, snad jen krom toho, že se v ní vyskytuje James Bond hraný hercem z filmů Craigem. Ne že by nebyla zajímavá, jen prostě není originální. A když se snaží nabáídnout něco nového, příliš to nefunguje. Naopak pasáže v různých dopravních prostředcích považuji na celé hře za to nejhorší. Škoda, že nešly přeskočit.

Práce teserů také nebyla dotažena na sto procent. To je vidět na v mnoha případech neexistujícím kolizním systému. Tak se mi například povedlo projet pod cisternou nebo rovnou skrz auto. Čekal jsem čelní srážku a logickou smrt, místo toho jsem autem proletěl a pokračoval dál. Dalším příkladem je situace, kdy jsem zblízka sejmul nepřátelského, a jelikož se spustil přednastavený pohyb a v cestě stála zeď, objevil jsem se přímo uprostřed této zdi.

Naopak dobré jsou stealth pasáže, které ale nejsou dotaženy do dokonalosti, jak bych si to představoval. Je zvláštní, když 007 sejme dva strážce a třetí si prochází kolem místa, kde hlídkovali, a není mu vůbec nic divného. Přesto snaha řešit věci potichu se cení.

Příběh je ulítlý jako příběh většiny bondovek. Někdy toho však bylo už trochu moc. Při scéně s letadlem jsem trpěl jak já, tak přítelkyně, která se zajímá o letectví. Ale tak hra se vážně nebere, tak proč ne :)

Pro: Stealth pasáže, soundtrack, herci

Proti: Pasáže v autě, kolizní systém, hra není příliš obtížná

+13

MotorStorm: Apocalypse

  • PS3 85
Pokud jste jako já a preferujete závodní hry, kde vůbec nejde o realistické ovládání vozu, ale o maximální adrenalin a spektákl, pak rozhodně doporučuji MotorStorm: Apocalypse neminout. Je to hra, která se neztratí vedle takových klasik jako je série BurnOut, FlatOut 2 nebo Split/Second.

Tratě nabízí poměrně velkou volnost a všude vás provázejí velkolepé úkazy jako jsou hroutící se budovy, padající letadla, divoce kličkující střely z raketometů, burácejí vlny z divokého moře... Je to naprostá arkáda, kde jde spíš o to uhýbat všem nástrahám a dobře hospodařit s nitrem než držet ideální stopu a správně najíždět do zatáček, ale ten zážitek stojí za to.

Vhodně je navržená i obtížnost, která není frustrující, ale zároveň se vám nikdy nestane, že byste nad svými protivníky měli výrazný náskok. Na druhou stranu - hra samozřejmě počítá s tím, že se občas vysekáte a není třeba kvůli tomu hned závod restartovat. Zkrátka něco jako již zmíněný FlatOut 2.

V čem vidím problém, jsou jako obvykle technické možnosti PS3. Hra vzhledem ke stáří a platformě vypadá perfektně, nicméně nestabilních 30 FPS prostě pro takovou rychlou a na přesnost náročnou hru není zrovna ideální framerate a ovládaní je kvůli němu nepříjemně tuhé.

Tato hra (či celá série MotorStorm) by si rozhodně zasloužila remake / remaster na moderní platformy, kde by tento problém byl vyřešen. S koupí bych neváhal ani sekundu.

Pro: adrenalin, grafika, spektakulárnost, zajímavé tratě se spoustou zkratek a jiných vychytávek

Proti: 30 FPS

+13

God of War II

  • PS3 80
Pokračování povedených a úspěšných her bývají často rozporuplná, ale v tomto případě je vše jak má být. Většina nepříjemných prvků z jedničky byla vyřešena nebo umírněna. Akrobatické kousky nejsou tak zdlouhavé, moc se neopakují a není nutné je zkoušet dvacetkrát. Také časové omezení některých hádanek zůstalo, ale tentokrát s malým prostorem pro chyby, takže není tak frustrující. Velký pokrok udělal i design jednotlivých úrovní. Vše je snad ještě epičtější a především propojenější. Kratos se častěji vrací do již navštívených lokací, ale cesta dále je většinou jasná, obvykle jde o výlety z větší oblasti aby se nakonec otevřela hlavní cesta dále.

Hlavní náplní jsou stále souboje a zde k žádným podstatným změnám nedošlo. Pár nových nepřátel, pohybů, ale jinak je vše při starém. Nová je z části magie, především magický luk jsem hodně ocenil. V první části na likvidaci vzdálených cílů, ale později se dost hodil i na některé bossy. To je také příjemná změna, větších soubojů je tentokrát výrazně více. QTE nebylo tak hrozné jako v prvním díle až na úplný závěr. Finální souboj proběhl celkem bez problémů, je o dost snazší než v prvním díle, ale poslední minuta s QTE je hrozná. Strávit půl hodiny snahou namačkat !4! tlačítka byla opravdu hrůza. Už jsem i uvažoval, že to nebudu dohrávat. Během hry také jeden boj proběhne v 2D, což možná byla drobná inspirace pro mobilní Betrayal.

Grafika je od prvního pohledu výrazně dále. Je vždy potěšující vidět, jak vývojáři postupně dokáží více využít stejnou platformu. Příběh dobře navazuje na jedničku, po dohraných třech dílech to vypadá docela nadějně. Vzhledem k žánru si autoři dávají celkem záležet. Odemknuté bonusy tentokrát tolik nezaujmou a režim výzev jsem ani nezkoušel. Celkově na mě druhý díl působil dobře a až na pár drobností ho považuji za povedenější než první. Stále jsem se ještě nerozhodl zda budu pokračovat plnohodnotnou trojkou nebo Chains of Olympus, ale sérii bych rád zkompletoval celou.
+13

Resistance: Fall of Man

  • PS3 75
Od prvního Resistance jsem dostal přesně to, co jsem čekal. Nenáročnou a vcelku zábavnou střílečku, která v hratelnosti ničím významným nevyčnívá. Řemeslně dobře zvládnutá akce, ve které vyčnívá hlavně námět a zasazení. Mám rád alternativní minulost ve hrách. Zajímá mě, jak autoři popustí uzdu své fantazii. Užíval jsem si prostředí v Iron Storm a nezklamalo mě ani tady. I když v Resistance je prostředí přeci jenom více neznámé (až na tu Anglii). Často se děj odehrává na lodích vetřelců a lidé si tentokrát za tuto válku nemohou. Byla neodvratná.

Resistance po celou dobu hraní nenudí. Máte tady klasický lineární postup, který vám občas zpestří parťáci z armády. Pasáže s nima jsou teprve to správné maso. Nepřátel bylo spousta a z každého zabitého, při dobývání (nebo bránění), jsem měl radost. Pak jsou tady pasáže v dopravním prostředku. V jednu chvíli jsem cítil velkou inspiraci v Half-Life 2. Poté přišly epičtější scény jak vystřižené z Call of Duty. Hra se snaží brát z toho nejlepšího a někdy se jí povede zobrazit pěkný moment.

Nepřátelé jsou velcí a jejich hodně. Mají nejradši zbraň, která střílí energetické kuličky nebo energetickou zbraň, jejíž střely dokážou proletět zdí či překážkou. Obě tyto zbraně ale dělají velký vizuální bordel. V kombinaci s relativní pomalostí jejich střel někdy bývají velké přestřelky nepřehledné a delší, než by hráč chtěl. Nebo kratší, pokud si hráč v tom bordelu nepohlídá zdraví. Jak jsou nepřátelé velcí, tak se do nich alespoň lépe trefuje. Zbraně jsou docela slušné. Pěkně se z nich střílí. Až na nepoužitelný vrhač nalepovacích koulí. Granáty jsou boží. Bavil mě hlavně granát Hedgehog.

Trochu mě zklamal konec hry. Žádný tuhý boss se bohužel nekoná. Škoda. Nepřátelé totiž nejsou kdovíjak pestří. Chiméra sice chrlí děsivé vojáky, ale člověk si na ně brzy zvykne. Občas jsem měl chuť si zastřílet i do něčeho jiného. Boss by hře slušel. Stejně tak mi tady chybí nějaká ultimátní rozdílová zbraň. Až na pár vetřelčích kousků je to docela rutina. Námět určitě dával větší prostor představivosti i v tomhle ohledu.

Resistance je slušná akce. Inovace moc nehledejte ani extra nabušený příběh. Není v ní nic na co by se dlouho pamatovalo. Hraje se ale dobře. A dá se hrát i ve splitscreenu.

Pro: slušně zvládnuté střílení, vetřelčí zbraně jsou celkem originální, námět a zasazení, pár super pasáží

Proti: občas nepřehledné přestřelky, repetitivní nepřátelé, suchý konec bez bosse

+13

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS3 --
  • PS4 --
PS4 remaster se povedl a opravdu stojí za to. Možná je to momentálním rozpoložením, ale tenhle run jsem si užil mnohem víc, než ten původní na PS3. Může to být plynulostí, nemusí. Faktem je, že ve hře založené na pohybu, akčních přestřelkách a skákání je 60fps úplně jiná liga. Do toho vylepšená grafika a 1080p, nové obtížnosti...

Geometrie levelů je jednoduchá i pro rok 2007, levely postrádají detaily a jistý šmrnc. Autoři často používají laciné berličky pro prodloužení hraní, jako je vracení se zpět již jednou navštívenou lokací, zbytečné zasypávání hráče vlnami dalších a dalších nepřátel nebo frustrujícími pasážemi, které mohly skončit vždy o něco dříve a nic by se nestalo. Korunu tomu nasazuje hektický závěr, samozřejmě naprosto laciné herní zvraty a chování postav. Přesto jsem se na každé hraní hodně těšil a užil si to od začátku do konce.

Díky vyšší obtížnosti mi to tentokrát trvalo trochu déle, ale přestřelky dostaly alespoň trochu štiplavou příchuť nebezpečnosti. Tři je moc, ale ty dvě jsou hodně silné.

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 7hod 56min
+12

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS3 --
  • PS4 --
Pořádný rozjezd začíná teprve až po Instanbulu a Borneu, příjezdem do Nepálu. Následuje několikahodinová jízda, při které jsem nemohl odlepit oči od obrazovky. Některé momenty jsou opravdu dech-beroucí. Vyvážený prostor mezi hopsačkou a střílečkou jen přispívá zábavnější hratelnosti. Později už se ale zase začne prosazovat jeden nebo druhý styl hraní, které sami o sobě nudí nebo frustrují. Skákání po příhodně rozesetých a absolutně nelogických rantlech (natřených nažluto, kdyby náhodou...) se začne rychle zajídat, souboje jsou zase předimenzované a hráč likviduje nereálné množství nepřátel respawnujících se ve všech směrech.

S jedničkou má U2 společný účelový level-design, k čemuž se váže legrační příhoda... To se takhle procházím vesničkou v Himalájích a říkám si, k čemu jsou sakra všude rozesety ty zídky nebo-li schovky, které tady vůbec nedávají žádný smysl. To vypadá, jako bych se tady měl vrátit a schovávat se za ně... a taky že jo. Po nějakém tom nudném skákání se vracím zpět, vesnička je v plamenech, plná nepřátel.

Chloe a Elena tvoří solidní základ pro jiskřící scény. Semtamové rýpnutí a připomínky postav k aktuálnímu dění potěší a místy následoval dokonce i můj mírný záškub koutku. Jakože to bylo vtipné...

U2 je ve všech ohledem lepší - dospělejší, epičtější, delší, poctivější - než první díl. Určitě se najdou slabá místa a chyby, víceméně se jedná o přehnaný popcorn ve stylu CoD, ale jako celek mě hra bavila. Ani tentokrát jsem se nenudil, jen už mi přišly některé pasáže hodně přestřelené. Jednička se držela více při zemi, byla komornější, což mi vyhovovalo více. Některé pasáže dvojky jsou až přes čáru přitažené za vlasy, ale takový je vlastně celý Uncharted...

Pár postřehů k příběhu nebo některým herním výjevům:

1. Borneo - takže Chloe má volný přístup v celém žoldáckém táboře, ale není schopná ukradnout dokumenty Lazarevičovi a Flynnovi. Za to je schopná rozmístit několik výbušnin po celém táboře, kterých si nikdo nevšimne. Nate "Crap" Drake potom objeví jeskyni jen pár výškových metrů nad táborem, ve kterém Flyn tři měsíce hledal další indicii ohledně Marco Polova pokladu?

2. zatímco já musím vyřešit nějakou super-sofistikovanou hádanku, abych se dostal do místa, kde už se dávno nachází Lazarevičovy muži a shodou okolností zavolám i Elenu, ať mě tam počká. Tak proč xakru musím řešit hádanku a otevírat dveře speciálním klíčem do místa, kde už se dávno někdo nachází?!

3. Nate tlačí do dveří, ale nemůže je otevřít. Řve na Elen, aby mu pomohla. Oba zatlačí, každý do jednoho křídla... facepalm hard.


Hodnocení: ✰✰✰
Herní doba PS3: 10hod 35min
Herní doba PS4 remaster: 11hod 10min
+12 +13 −1

Assassin's Creed

  • PC 80
  • PS3 80
Úplný začátek AC série na tu dobu to byla uplná pecka a hlavně grafika byla na ten rok top. Lezení po různých stěnách kostelech domech mě strašně bavilo , občas ta obtížnost byla na mě až příliš těžká , a nejvíc co mě asi tak štvalo tak bylo to unavné a nudné cestování na koni mezi městy ty mezilokace mě moc nebavily v dalších dílech už se oproti tomuhle prvnímu dílu zlepšily.

Pro: Grafika na ten rok to byla špička , Parkour

Proti: Inteligence NPC , nudné mezilokace a cestování na koni , obtížnost

+12

Far Cry

  • PC 100
  • PS3 100
Tak zase rozehrano... Kdyz jsem to dohral poprve v roce 2004/2005 tak mi nepřišla toliko tezkopadna. Je vidět jak hry starnou. Teda treba kromě doom/blood/shadow warrior je každá starší hra pro me v tuhle dobu skoro nehratelna. Jak si ted u modernějších her každý stěžuje že stealth je nefunkcni tak tady je Teda ultrafunkcni :).

Hru jsem znovukoupil (kdyz to vybehlo mel jsem origo) ted na ps3 a spustil tak jsem se zhrozil tim ovlAdanim... Pomooc, proooc...

A jak tu nekdo psal o urovni s vrtulnikem že to je nehratelny. Tak dokud jsem hru ted nespustil tak jsem si tu scenu/uroven nemohl vybavit.tak teď jsem si ji vybavil... a vůbec se na ni netesim...

E:1 dohrany dalsi dve mise, hezky se mi to vybavuje, ale ne tak ze dopredu. Zatím se na hraje fajn. Všiml jsem si ze když se pohybujes tak se vojaci do tebe trefuji mnohem snaz nez když stojis na miste. Jen tak ze srandy jsem nechal dva vojaky nez mne zabijou a trvalo jim to asi 5 minut, kdezto při hrani mne zabijou klidne za pul minuty :) nevím jestli to je náhoda...

E:2 tyjo, snajpi mne prez pul mapy, neuveritelny, vubec si nevybavuju ze by hra v tech 2004/2005 byla tak tezka. Fakt sem huste vymneknul, neuveritelny, tolik smrti jsem dlouho nezažil :)

E:3-1 misi s lodi a vrtulnikem jsem dal napoprve a hned z lodi raketometem.ani.sem neplaval na ostrov bylo to nejaky lehky. Takže jsem to kdysik nemohl hrat na nejlehci protoze sem tam umřel tak 50x...

3-2 Misi.s plizenim jsem po 4 pokusech vzdal a na 5 pokus sem bezel rovnou k vrtulniku odkud jsem je postrilel kulometama, ale nevedet to tak se taky.trapim

3-3 Mise s maniakem zaporakem hlavnim / dobrakem, probehla taky v pohode, skrcil.jsem se hned za stolečkem a vsichni.si prisli pro sprchu z brokovnice vcetne zombika doktora

3-4 Mise se dverema, 1 pokus jsem to zkusil vbehnout a strilet ale na 2 pokus opet na sraba, vykouknul jsem dalekohledem si zjistil pozice a pak to snajpil a ti co prisli.ke dverim dostali sprchu z brokovnice

Takze tolik ke hre nyni. Kdyz jsem hral hru pfvne takto bylo nejaky p4 3GHz a geforce 2MX 32MB? Neuveritelny jak ta hra tenkrat vypadala hnusne ( na lowendu jaký jsem měl ja) a hezky (na highendu jaký mel pepa motycka) a přitom krasne na nejnizsi detaily...

Hra z puvodniho dojmu i tak hodne ztratila ale i.prez to vsechno ode mne dostane 100procent. Z nostalgie. Jo

Pro: Grafika, leveldesign, absolutni volnost...

Proti: Obtiznost,nechápu jak někdo může hrát na tezsi než na nejlehci...

+12 +14 −2

God of War: Chains of Olympus

  • PS3 80
Chains of Olympus je jedna z tých málo hier, pre ktorú bol dôvod si zaobstarať kapesnú konzolu od Sony. Osobne som nikdy ju nevlastnil i ked jedného času sa k tomu schyľovalo. Po čase sa Sony rozhodla vydať kompliláciu psp God of War hier v remastrovanéj podobe na playstation 3. Tieto hry si to rozhodne zaslúžili a určite ich to aj trocha zachránilo pred zabudnutím ako ostatných hier na psp.

Dejovo Chains of Olympus je zasadený ešte pred udalosťami prvého God of War. Dá sa povedať, že je to tak trocha spin-off, ktorý rozširuje univerzum a dejovo obstojí aj sám o sebe. I keď príbeh pôsobí dosť tuctovo a zvratov sa tu moc nedočkáte, tak ako prequel určite obstojí a má svoje pevné miesto v sérií. Síce sa podľa mňa nemôže rovnať hrám z hlavnej dejovej linky, i tak je to v mojich očiach plnohodnotný titul, ktorý sa oplatí vyskúšať.

Dĺžka hry je celkom krátka, ale rozhodne nieje sa na čo sťažovať. Počas hry navštívite grécke mesto Attica potom Héliov palác a nakoniec Hádovo podsvetie. Síce hra je len jeden veľký HacKnSlash koridor, tak sa to skvele hrá a tlačí hru dopredu bez zbytočného balastu.

Horšie je to s technickým spracovaním hry. Celkom dosť často som sa stretával s rôznymi glitchmi alebo občas nereagujúcou A.I. Raz som sa dostal aj jednej na prvý pohľad neriešiteľnej situácie, kde som bol nútený hru znova prehrať od začiatku novej lokácie, kvôli tomu, že som mal nedostatok many a bez nej sa nedali poraziť dvaja mini bosovia. Najprv som si myslel, že to je len môj problém, ale ako som čítal na nete tak nebol som sám. Nikto však nevedel poradiť, takže jediná možnosť bol reset celej novej lokácie. Ďalší neduh hry, boli neviditeľné steny, keď vás monštrá k nej pritlačili, tak bolo občas ťažko úniku s nekonečnej slučky úderov a padania na zem.

Ak má niekto pocit, že hra pôsobí ako psp prívesok k hlavnej sérií, tak sa mýli. Je to skutočne plnohodnotný titul a ak má rad sériu God of War tak by ju určite nemal vynechať. Hra je skvelá aj dnes a rozhodne odporúčam!
+12

Blood Stone 007

  • PS3 80
Pro mě je Blood Stone zapadlým klenotem z éry Daniela Craiga. Originální příběh vás v téhle střílečce z pohledu třetí osoby zavede do řady atraktivních lokací. Začínáte v aténské Akropoli, fanoušky Srdečných pozdravů z Ruska potěší výlet do Istanbulu, a pokocháte se také ohňostrojem no nočním nebi Monaka. Parádní špionskou atmosférou na vás dýchne mise na Sibiři, kde musíte infiltrovat sklad biochemických zbraní, a jako ve skutečném velkofilmu si budete připadat při návštěvě obřího akvária v Bangkoku.

Chybět nemůže ani úvodní titulková scéna a famózní song I’ll Take It All od zpěvačky Joss Stone, která svůj půvab a hlas propůjčila hře i pro ztvárnění bond girl. Jo a hlavního hrdinu si samozřejmě namluvil sám Craig a nechybí ani Judy Dench, čili ve všech směrech byla tomuhle videohernímu projektu věnována špičková péče.

Na internetu ostatně najdete spoustu povzdechnutí ve smyslu, že tohle měl být film. A to je to nejdůležitější – celý příběh je s Craigovou sérií silně propojený, což vám dojde ve chvíli, kdy se doslechnete o jakémsi děsivém muži na pozadí všeho, co se děje... Není jmenován, ale modří už vědí, přitom do jeho oficiálního "představení" v tu dobu zbývalo ještě 5 let! Proto si Blood Stone na časové ose můžete skutečně zařadit mezi Quantum of Solace a Skyfall, a stane se tak dalším (a plnohodnotným) střípkem do celkové mozaiky Craigových bondovek.

Dobové recenze hru do nebes nevynášely, většinou dostávala průměrné hodnocení 5-6 z 10, ale obecně ji fanoušci agenta 007 dodnes považují za vydařené dílo a dokonce v komentářích volají po remaku. Blood Stone měl smůlu, že byl vydán zrovna v časech po rozpačitě přijatém Quantum of Solace. Série prožívala ústup ze slávy, proto i slabé prodeje rozhodly o tom, že zvažované (a snad i původně ohlášené) videoherní pokračování nebude.

Říkám škoda! Protože i když hratelnost není vždy dokonalá, jde o vydatnou porci (kvalitní) bondovské akce a zábavy, kterých mimo filmy zas tak moc nevzniklo.

PS: Další mé recenze nejen na hry najdete na Instagramu, profil instageek_cz , díky!:)

Pro: Filmová atmosféra, atraktivní lokality, příběhově doplňuje Craigovu hlavní sérii bondovek.

Proti: Levely, kde něco řídíte, byly sice nadupané akcí, ale technická stránka trochu drhla.

+12 +13 −1

Dark Souls

  • PC 95
  • PS3 95
  • X360 95
Dark Souls je pro mě hra, která mě vrátila k hraní. Pocit objevování, jako je tady, jsem jinde moc nezažil a ten design úrovní mě prostě nepřestává bavit. Letos jsem ji taky nedohrál poprvé, nýbrž jsme si ji dali s kamarádem v coopu ve dvou. A hraje se to prostě tak dobře, soubojový systém je přesný, ve většině případů selhání člověk ví, co udělal za chybu a jakkoliv je hra těžká, působí férově. Design bossů a světa je perfektní a na některé bossy budu mít krásné vzpomínky už napořád. Příběh mě baví svojí tajemností a některé postavy jsou tak krásně napsané, i když toho vlastně moc neřeknou. Na dnešní poměry už samozřejmě hra není kdovíjak krásná po vizuální stránce, ale i přesto jsou některé scenérie moc pěkné a prostředí působí tak, jak má.

Pro: objevování, soubojový systém, úžasná atmosféra, vedlejší postavy, tajemný a nejasný příběh

Proti: Starší grafický kabátek

+12 +14 −2

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

  • PS3 85
Dosud jsem žádný díl této série nehrál. Začal jsem tedy s prvním PS3kovým dílem. Tyhle platformovky mám vcelku rád. Nutno, ale říct, že je to v první řadě spíše střílečka. A to docela unikátní. Je tu hodně různorodých zbraní a gadgetu, které jsou velmi zábavné na hraní. Skvělý je například granát, který po hození začne hrát hudbu a všichni nepřátele na chvilku začnou tančit a vy si je můžete v klidu postřílet. Nepřátel je poměrně dost druhu a jsou fajn, akorát styl bojů s bossy mi přišel vždycky poměrně stejný. Na rok 2007 vypadá hra graficky a animačně neskutečně dobře. Ve hře se léta z planety na planetu a každá má svoji vlastní barevnou paletu, což je hezky pestré. Příběh hry je trochu slabší, ale pro potřeby takové hry to asi dostačuje. Jsou tu často minihry, kde se využívá funkce naklánění dualshocku. Nemůžu říct, že by se mi nějak protivili, ale nějak odvařený jsem z nich nebyl. Ocenil bych, kdyby tu bylo více pasáží, kde hrajete za vašeho parťáka robota Clanka. Hrajete za něj vždycky krátkou chvíli a to jenom asi dvakrát nebo třikrát. Celkově je hra zábavná a pěkně svižná. Nějaké další díly si určitě zahraju.

Pro: Unikatní zbraně, nepřátele, grafika, animace, různorodá barevnost každé planety, level design, různorodost gameplaye

Proti: Bossfighty, příběh, málo pasáží s Clankem,, pasáže, kde letíte a bojujete s vesmírnou lodí byly trošku odfláklé

+12

Beyond: Two Souls

  • PS3 --
Duchové a paranormální jevy... tyhle věci nesnáším. A přesně o tom je Beyond. I přes to jsem si tuhle gamesu užil. Víceméně. Je to spíše film, který je potřeba posouvat mačkáním buttonů a občas nějakou sofistikovanější akcí, která by se dala označit za "hraní".

Příběh je vyprávěn na přeskáčku, což by nebyl takový problém. Až na jednu scénu (úvod) si nepamatuju na nic, co by mi nějak neštymovalo dohromady. Bohužel né všechny kapitoly jsou povedené, označit bych mohl minimálně dvě, které mi do vyprávění neseděly tempem (Navahové) nebo vyzněním (Jako jiné holky).

Hra boduje především v malých, civilních scénách, kde dokáže vybudovat atmosféru a emoce (Bez domova). Paxe ale přesune do úplně jiné roviny, kdy se Jodie jako Sam Fisher snaží infiltrovat a zabít "znepřáteleného" vůdce a celé herní rozpoložení jde do faku. Je velká škoda, že se Quantic Dream nesnažili zůstat při zemi.

Zakončení už není budováno od začátku, tak jako v Heavy Rain, ale záleží jen na několika klíčových rozhodnutích na konci hry. Navíc poprvé jsem dostal ten nejhorší konec a to jen proto, že jsem dvakrát po sobě nezmáčknul dostatečně jasně dané tlačítka. Nejhorší konec v tom, že je nejkratší a nejméně uspokojující. Přepadla mě taková nasranost, že jsem DVD vyrval z mechaniky ještě před nájezdem titulků a měl jsem v úmyslu ho rozlámané poslat zpět vývojářům. Nakonec jsem si celou poslední kapitolu zopakoval znovu a tentokrát už jsem měl skutečné uspokojivé zakončení. Bohužel, jaxem později zjistil z videí na YT, jednotlivé rozhodnutí měly jen minimální dopad na to, jaké zakončení člověk dostane...

Ellen Page zřejmě musela být trochu zklamaná z výsledku, vlažné přijetí a "nude" kauza tomu taky moc nepomohly. William Defoe jí zdatně sekunduje, celá hra ale stojí a padá na charakteru Jodie. Není to hra pro každého, pravděpodobně je větší radost jí sledovat než hrát, ale peněz nelituju. Bavil jsem se, je to zajímavá zkušenost a rozhodně stojí za to jí vyzkoušet, pokud je člověk jen trochu adventuro-interaktivně pozitivní.

Hodnocení: ✰✰✰
+11

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 --
  • PS4 --
Amy Hennig byla na psaní tentokrát sama, bez dvou dalších side-kicků a podařilo se ji opravdu mistrovsky podělat vše, na co sáhla. Začátek se ještě docela slušně rozjede a líbilo se mi propojení některých detailů s prvním dílem, co ale následuje poté už jen horko těžko drží při sobě. Ať už je to rozlítaná výprava, jejíž opodstatnění je příběhově vysvětleno dost kostrbatě, tak i některé kousky děje natolik děravé, že si hráč plácá do čela s DS4 a podivuje se, co to mělo kurva znamenat... Jestli bylo nevysvětlení celé zápletky scénáristčiným záměrem nebo jen amatérismem se už asi nedozvíme.

Mrzelo mě i plytké využití Eleny (která na scénu naskočí jak jinak než na vlně WTF momentu) a poněkud utnutým působením Chloe a Cuttera, kteří... prostě zmizí a už o nich do konce hry není ani zmínka. Talbot a jeho objevování se a mizení ze scény budu vydýchávat ještě dlouho.

Technicky je trojka o krok dál než dvojka (která byla o dva skoky dál než jednička) a v 60fps na PS4 se na to kouká celkem příjemně. Hratelností je to stále ten starý over-the-top popkorn se vším, co utváří sérii Uncharted. Po druhém dohrání je pro mě trojka nejslabší a není to hratelností nebo level-designen. Je to naprosto idiotsky napsaným scénářem...

Herní doba: 9hod 39min
Hodnocení: ✰
+11 +14 −3

God of War: Ascension

  • PS3 80
Když jsem si hru nedávno koupil, tak jsem od ní nečekal mnoho, nečekal jsem nic lepšího než předešlé dílo, ale ani nic horšího, spíše jsem sázel na návrat do nostalgie. To, co jsem dostal mě poněkud překvapilo, hra mě nejenom vtáhla, tudíž jsem ji dohrál během pár dní, ale také měla to, co God of War vždycky nabízelo.

Příběh byl na druhou stranu docela mediocre, ale nenudil. Jako prequel to ale dle mého názoru obstálo. Sice jsem čekal boss fight s Áreem na konci, ale bohužel se nekonal. Na konci byl také docela zajímavý plot twist.

Co se týče gameplaye, tak toho není moc, co říci, je to stejné jako v ostatních God of War, s menšími změnami, které zas tolik znatelné nejsou. Obohacení o různé elementy zbraní, místo nových zbraní je sice trochu zklamáním, protože bych radši uvítal zajímavé zbraně, než elementy, kterým nechybí nápad, jen to pro mě osobně není tak přitahující.

V čem tento God of War exceluje je grafické zpracování, je to nejhezčí God of War ze všech a oddálené záběry na velké bosse, či rozsáhle oblasti prostě stojí za to. Co se týče těch bossů, tak jsou zábavní a docela lehcí, i na nejtěžší obtížnost jsem s nimi neměl problém. Největší zklamání byl však finální boss, který byl prakticky celý z quick-time eventů.

Hádanek tam bylo požehnaně, někdy jsem se trošku ztrácel a musel jsem požádat o pomoc youtube, nemyslím si, že bych na to byl moc hloupý, tudíž řeknu, že tam někdy pokulhává level design.

Multiplayer jsem bohužel nebo naštestí nehrál ani nezkoušel tudíž ho nemohu hodnotit, ale nedokážu si ho představit ve hře jako je tato.

Pro: bojový systém, +-příběh, grafika, bossům nechybí nápad

Proti: někdy level design, finální bossfight, absence jiných zbraní

+11

The Last of Us: Left Behind

  • PS3 60
A furt nemáme 100% jistotu, jestli je Ellie lesba! Ačkoli náznaky jsou více než patrné, průměrně inteligentnímu hráči, mezi které se řadím, je potřeba předložit veškeré informace polopaticky! No nic, zbývá tedy hodnotit hru jako takovou.

Celé tohle DLC je vlastně celkem meh. Lidé z ND dobře ví, že jejich fanoušci jsou citliví, a naprosto cíleně jim naservírovali tklivé emo dobrodružství o jednom dávném holčičím "přátelství", které ale skončilo v momentě, kdy... spoilovat nebudu, ale jestli se něco ND podařilo, tak je to závěr. Opět.

Hratelnost je stejná jako u původní hry. Když pominu nudné a táhlé flashbackové cutscény, tak hra v současné dějové lince mě bavila víc, než původní gameplay. Konečně tu máte pořádnou volnost a Ellie bodající NPCčka zezadu do krku je prostě cool.

Sečteno podtrženo, není to žádný zázrak, ale rozvíjí to charakter Ellie. A co si budeme povídat, TLOU je hlavně o příběhu, protože hratelnost je jedno velké meh. Takže jo, za mě ok.

Pro: příběh

Proti: sexuální orientace Ellie je stále záhadou

+11 +15 −4