Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Iron Storm

World War Zero

71
68 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
28.10.2002 PC
06.08.2004 PS2
Vývojáři:
, (PS2 verze, PC verze)
Oficiální stránky:
http://www.microids.com/EN/store/iron-storm,65
Hra je situována do alternativní historie, kdy první světová válka neskončila a trvá již padesát let. Na jedné straně stojí Spojené státy západní Evropy podporované zámořskými USA, na druhé obrovská Rusko-Mongolská říše barona Nikolaje Alexandroviče Ugenberga. Tento bývalý důstojník carské armády zformoval v Kazachstánu vlastní vojsko, se kterým železnou pěstí potlačil říjnovou revoluci a zkonsolidoval Rusko pod svou mocí. Poté vtrhl do střední Evropy, kde v roce 1918 zabránil obsazením Berlína kapitulaci vilémovského Německa a ukončení světové války.

Nyní se píše rok 1964 a frontová linie procházející středem Evropy se od té doby takřka nepohnula. Jste zpravodajský důstojník západoevropských spojenců, James Anderson a dostáváte za úkol proniknout za nepřátelské linie do městečka Wolfenburg v Ugenbergem okupované části Německa, sabotovat zde tajný vývoj nukleárních zbraní a ukončit už půlstoletí trvající ničivý konflikt jednou pro vždy.

FPS akce z roku 2002 vyniká především svým příběhem a designem prostředí. Atmosféra hry má zvláštní nádech, mísí se tu prvky éry 1. světové války, jako jsou rozbahněné zákopy a ostnatý drát s moderními technologiemi v podobě vrtulníků, tanků, rádia, televizorů, i bezdrátového headsetu, kterým James komunikuje s velením.

Do rukou se vám vedle klasických pistolí a pušek dostanou raketomety, různé samopaly, ovšem s oldschool vzhledem a zvuky. Postavíte se jak pěšákům, tak těžké technice, projdete zákopy předních linií i podzemní bunkry. V otevřených exteriérech si zahrajete na schovávanou se snipery.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Na Iron Storm jsem narazil popvrvé na DH; téma, které hra zpracovává mě donutilo k tomu, abych si ji sehnal, přece jenom alternativní historie se ve hrách neobjevuje příliš často, nebo, kdo aspoň jednou nepřemýšlel o tom, jak by to bylo, kdyby...
Samotná hra možná každého nechytne hned na první rozehrání, přece jen je už nějaký ten pátek na světě a spousta současných hráčů na tento titul vůbec nenarazí nebo jej naprosto nespravedlivě opomíjí.
Hned na začátku se ocitáte v zákopech 1. světové války, která jak všichni víme, trvala čtyři roky a skončila v roce 1918, nicméně zde jste v roce 1964 a válka stále trvá; nad hlavou vám prolétají moderní bojové vrtulníky, zbraně, kterými jste vybaveni a postupně se dále vybavujete byste taky netipovali na začátek 20. století a ten zvláštní pocit, že je něco jinak vás pronásleduje po celou dobu hraní až do konce.

Hra se skládá celkem ze šesti misí, což by se mohlo zdát oproti obdobným válečným titulům žalostně málo, zde je to ale taky jinak: mise jsou poměrně dost dlouhé a hodně rozdílné - zákopy, rozbombardované město, vlak - a každá vyžaduje trochu jiný přístup a pojetí, takže se mi nestalo, že bych pocítil stereotyp nebo náznak nudy. I to je jeden z důvodů proč není ani na nejnižší obtížnost hra vůbec jednoduchá; mockrát jsem byl taky zastřelen, než jsem posléze zjistil odkud kulka přiletěla; spousta nepřátelských ostřelovačů je dobře ukryta, někdy je pozorovatelná pouze hlaveň jejich pušky a často jsem musel dobře promyslet, jak postupovat, abych nebyl odstřelen jako první.
Grafika je na svou dobu celkem standardní, neoslní, ale ani neurazí, občasné bugy jsou lehce otravné, ale za největší minus považuji pomalé mizení, nebo rozpouštění zastřelených protivníků.
Občasný závan lehkého humoru vtrhnu do jakéhosi skladiště a překvapím nepřátelského vojáka trůnícího na záchodě je namístě, ovšem ona zvláštní atmosféra, která mě po celou dobu doprovázela, myslím, dělá z tohoto titulu naprosto unikátní záležitost.
Tedy pro mě zcela jistě.

Pro: atmosféra, netradiční téma, scénář, AI

Proti: rozpuštějící se mrtvoly

+36
  • PC 85
Tak mám za sebou tuhle specifickou a originální sřílečku. Iron Storm je jeden z mých dávných restů. Tenkrát, když jsem měl ještě předplacený časopis Level, mořil jsem se z obtížností a netradičním pojetím hry. Dnes bych řekl, že obtížnost (na úroveň normal) neni až tak přestřelená. Paradoxně jsem umíral nejvíc na začátku. Zvykal jsem si na mechanismy hry, a dost mě pročesávali odstřelovači. Co se týče obtížnosti, tak mi připadá, že hra nemá vzestupnou tendenci, ale drží si stejnou laťku celou hru. Další věc je, že Vaše postavička je dost křehká, a kolikrát stačí jedna dobře mířená rána.

Na výběr máte z dvou pohledů. Pohled z třetí osoby neni pro akci moc praktický. Terčík mizí v dáli. Vy potřebujete mít co nejrychlejší reflexy, a v tomto pohledu se mi nějak zvlášť nedařilo. Dobře se dá využít, když se chcete podívat za zeď. Další specifikum je, že ve hře můžete nosit jenom omezený počet zbraní. Design misí je někdy navržen tak, že musíte přemýšlet, jakou zbraň si nechat.

Design je hodně originální. Ze začátku se může zdát, že hra je hodně lineární, ale zdání klame. Několikrát se stane, že projdete dlouhou scenérii plnou odboček a zákrůtu, kde se budete pořád vracet a objevovat, abyste splnili logický problém. Jak mam sakra zničit ty tanky, když na to nemam prostředky a brání mi v cestě? To se musim vracet takovou dálku, abych vypnul proud zase někde jinde?. Design má svojí logiku. Párkrát se mi ale stalo, že jsem přehlíd nějakou maličkost či odbočku, a pak jsem dlouho tápal jak dál.

Celou hrou se nese atmosféra bezútěšné války a smrti. Jste daleko za nepřátelskými liniemi, a kromě občasných nápoved z rádia, jste na to sami. Už od prvního odpálení předělu za Vámi. Hra má slušný příběh. Rozhodně se vyplatí vychutnat si rozuzlení na závěr. Grafika je dost rozporuplná. Na jednu stranu tu máme pěkně objekty (prostředí vesnice vypadá malebně). Na druhou stranu ošklivé modely postav, které se často propadají do ze mě a některé nepěkné scenérie. Autoři použili vlastní engine. Grafika je taková alternativní. Občas začne problikávat z nutností restartovat hru, ale jinak je funkční.

Zvuky jsou standartní. Co se nepovedlo, jsou ty proklaté skripty, které vehementně přemýšlejí za hráče. Proč sakra nemůžu zabít tohohle vojáka, když do něj nasypu klidně všechny náboje? Aha, já to musim obejít a zabít ho z druhé strany, jinak je nesmrtelný. Někdy je to až otravně zapeklitý. Aspoň, že jsem nemusel šetřit náboje. Jinak je hratelnost hodně pestrá a stealth mise tu opravdu znamená stealth. Prostředí je různorodé, a nedá se zapadnout do nějakého stereotypu.

AI je na slušné úrovní. Nepřátelé nelelkují, uhybají, kryjí se, hází granáty, po mrtvém parťákovi používají kulomety atd.. Jenom se občas zaseknou, a často rádi běhají přímo do rány. Neni to ale tak stašné. Hra je zábavná po celou dobu hrání. Délka je tak akorát. Rozhodně to stojí zato. Jenom to chce trochu trpělivosti.

Pro: netradiční design, slušna AI, atmosféra, příběh, pestrá hratelnost

Proti: některé nezvládnuté skripty, rozporuplná grafika, občasné tápání nad maličkostí

+13
  • PC 80
Neviem čím to bolo, ale Iron Storm ma zaujal. Dobrá atmosféra, nepriatelia sú vcelku inteligentní. Taktiež by som vyzdvihol rôznorodosť prostredí. Škoda len niektorých chýb, ako napríklad chýbajúci ukazovateľ úloh, vďaka čomu poriadne neviete, čo máte urobiť.

Pro: atmosféra, AI, prostredia

Proti: bugy, občasná dezorientácia

+11
  • PC 80
Skvelá hra. Pôvodne som ju ani veľmi hrať nechcel, ale bol som chorý a nemal nič iné po ruke, tak som nainštaloval... a hral... a hral.... až pokým som to neprešiel. Potešil ma vynikajúci a veľmi zaujímavý príbeh, alternatívna história je zaujímavý nápad a ešte stále som prekvapený, že si ju vývojári nevšímajú. Trošku sklamaný som ale bol zo zbraní, čakal som trošku originálnejšie mašinky, no všetko mi to vynahradilo variabilné prostredie. Fakt, prejdete si zákopy, otvorené priestranstvá, staré historické mesto, tajné laboratória, kde nesmiete použiť strelnú zbraň a hráč sa tak mení na akéhosi Sama Fishera (dá sa totižto meniť pohľad z FPS na Third Person) alebo vynikajúci level v obrnenom vlaku. Inak je to klasická akcia a to dosť ťažká, pretože už na najľahšiu obtiažnosť sa budete musieť dosť obracať. Samostatnou kapitolou pre mňa bol aj zaujímavý multiplayer, ktorý som tak 5-6 hodín do týždňa hrával cca rok. Ponúka síce len základné režimy (DM, TDM, CTF a CTD, kde robíte to isté čo v CTF, akurát kufrík musíte doniesť k súperovi), ale o to väčšia je zábava mydliť sa s reálnymi ľuďmi na mapách, ktoré detailne poznáte zo singleplayeru.

Pro: Hrateľnosť, príbeh, rôznorodosť levelov, možnosť prepnutia medzi FPS/TPS pohľadmi, multiplayer, obtiažnosť

Proti: Grafika, nejaké tie bugy, málo máp v multiplayeri

+10(11-1)
  • PC 85
K této hře mě táhnul především výbornej, myslím i poměrně originální, námět: tedy 1.světová neskončila a trvá do roku 1965, kdy se odehrává děj. Hustý!

THIS WAR IS 50 YEARS OLD, AND ITS STILL YOUNG...

Jakožto poručík James Anderson sloužící už v armádě mnoho let, dostává hráč za úkol sám proniknout za frontové linie a sabotovat strategicky veledůležitou továrnu na výbušniny (atomovky). Nejen sněhobílá barva vlasů hlavního hrdiny, ale i mnoho dalších drobností naznačuje, že konflikt je to vskutku vleklý a snad i jaksi bezvýchodný, válka zde působí jako jakási společenská i lidská přirozenost. Přestože grafika není dnes nijak oslnivá, plní svou funkci skvěle. Opravdu jsem si tak připomenul, že není potřeba graficky vše zobrazit. Stačí prostě udělat s rozumem dva bunkry, pár zákoutí a hráč si sám představí celou frontu. Beznaděj a válečné vyčerpání je totiž cítit z každé textury!

Bez větších úvodů si člověk nabere výbavu a vyráží rovnou na frontu, aby objevil tajný podzemní průchod za nepřátelské linie. Po cestě krom nepřátel člověk nachází i mnohé textové záznamy s hodnotnými informacemi, stejně jako může sledovat nepřátelské zprávy v "televizích", které jsem si oblíbil - skvěle nastíněná realita, kdy ekonomika i společnost je totálně spjata s válkou.

Herně se pak jedná o poctivý oldschoolový 3D, naštěsí není zaměřeno na strafy, ale spíš na rychlou mušku. Hru jsem rozehrál na střední obtížnost (na HARD bych si tentokrát opravdu netroufnul) a měl jsem místy sakra co dělat, abych vůbec prošel až do konce. Sniper mě dal s přehledem na jednu ránu, zásah běžnou zbraní chlastnul klidně polovic healthů o MINE-DOGS ani nemluvě. HUD je poměrně minialistickej a přímo jsem chrochtal blahem, když jsem nevěděl kudy dál a musel na to přijít. Žádnej nápis na obrazovce "USE XXX TO OPEN THE GATE" žádná šipka, žádná mapa! Nic člověku hra neservíruje a musí si poradit sám. Než jsem zjistil jak sejmout ten tank na náměstí dost to trvalo a pokud se jedná o poslední kolo (Berlin), tak chválím super rébus s zapínáním elektriky jednotlivých levelů - taky mi to dalo opravdu zabrat, než jsem se z toho vymotal.

LIGHT A CIGARETTE, GET A HEADSHOT!


Válečné prostředí je udělaný výborně a přestože je v celé hře jen 6 levelů, každej z nich nabízí odlišnou atmosféru i jinej styl hry. Třeba ten obrněnej vlak mi sednul snad nejvíc. I zbraně se mi zamlouvaly - ačkoliv to byly zbraně s futuristickým vzhledem, dalo se uvěřit, že pochází z roku 1960. Granáty jsou potom výborně zpracovaný (časovač, mnoho druhů), nechybí ani toxické (naplněné jedovatým chlorem). Taky musím pochválit tempo chůze, už dlouho mě v nastavení nepotkalo mě tolik sympatické, kdysi standardní AUTORUN: ON/OF.

Mezi negativa řadím nemožnost zaměřovat optikou zbraněni bez puškohledu (ale v té době se nejednalo o standard, nýbrž novinku), nemožnost střílet při vyklonění (což už zamrzí) nebo někdy směšné pohyby hlavní postavy (třeba při chůzi v podřepu), pokud se člověk přepne do pohledu 3.osoby.

Hra, která byla označována ve své době jako béčko na mě působí dnes jako skvělý 3d s obstojným audivizuálním zpracováním, příjemně tuhou obtížností (každá lékárna zahřála u srdce) a především zvláštní osobitou ponurou atmosférou, kterou by dnešní, efektama, enginama a bůhvíčím natuněný, střílečky mohly této 13 let staré hře závidět.

Kdo tenhle kousek minul, možná stojí za to doplnit herní znalosti...
Za mě poctivejch 85%

Pro: NÁMĚT, ATMOSFÉRA, OBTÍŽNOST(normal), prostředí, oldschool 3D, granáty

Proti: Při vyklonění nelze střílet, místy směšné pohyby hlavní postavy (pohled 3. osoby)

+9