Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Beyond: Two Souls

77
64 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
08.10.2013 PS3
24.11.2015 PS4
22.07.2019 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.quanticdream.com/en/#!/en/categ…
Beyond: Two Souls je spojením akční adventury a interaktivního filmu s velkým důrazem na vyprávění příběhu. Hráč se ujme role mladé slečny Jodie Holmes a prožívá s ní retrospektivně různé životní etapy jejího života a pomalu odhaluje celou zápletku, která žánrově přeskakuje mezi psychologickým dramatem a sci-fi thrillerem. Hra se pyšní vyspělou grafickou stránkou a detailním motion capture s důrazem na obličejovou mimiku. Není tedy divu, že si tvůrci k vývoji přizvali známé herecké tváře. Hlavní roli ztvárnila herečka Ellen Page, sekunduje jí neméně známý kolega Willem Dafoe a režie se ujal samotný ředitel studia Quantic Dream – David Cage. Soundtrack dostal na starost Normand Corbeil, jehož práci však po předčasném úmrtí dokončil Lorne Balfe ve spolupráci s Hansem Zimmerem.

Hra, podobně jako její starší kolega Heavy Rain, v rozšířené verzi využívá všech možností herního ovladače včetně pohybového ovládání. PS3 verze běží v rozlišení 720p při 30 snímcích, PS4 remaster už šlape plně ve full HD při 60 snímcích za sekundu. Později vyšla i PC verze.

Beyond: Two Souls se pyšní nelineárním průběhem, množstvím drobných detailů k prozkoumání a několika rozdílnými konci. V porovnání s předchozími tituly studia Quantic Dream klade Beyond: Two Souls ještě větší důraz na prvky interaktivního filmu, žánr adventury jako takové ustupuje do pozadí.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 70
Herní výzva - "Tehdy to začalo" (Hardcore)

Tak po první hře na PS4 jsem si dal první exkluzivní hru na PS4 a rovnou se mi hodila do výzvy 2018.

Hru jsem zvolil trochu srabácky, protože jsem tušil, že ovládání bude pro konzolového začátečníka jednoduché a pomůže mu v začátcích. Ono to ovládání je možná až příliš jednoduché, takže po dohrání nemám pocit, že by se nějak zlepšil můj vztah s ovladačem…

Většinu času totiž trávíte sledováním cutscene a vlastní hraní se omezuje jen na nutné minimum, kdy stejně není moc věcí, které se dají dělat. Takhle samozřejmě vypadá tento “příběhový“ žánr, ale i tak jsem měl pocit, že by to trochu víc vlastního hraní sneslo, navíc by to nemuselo být až tak moc nalajnované.

S tím souvisí můj druhý problém, kdy jsem v průběhu celé hry měl pocit, že má rozhodnutí nemají až takový zásadní vliv na celkový příběh a na jeho finál. Jasný, ve finále se rozhodnete pro určitě jiné konce, ale v průběhu hry toho zase tolik neovlivňujete, přirovnal bych to ke klasické Telltale hře. Je to trochu škoda, čekal jsem bohatší větvení (které prý přišlo až s Heavy Rain, tak se na to někdy vrhnu).

Grafika byla pěkná, když ještě přihlédneme k tomu, že se jednalo o hru z předchozí generace PS, tak nevidím důvod si tu na něco stěžovat. Příjemná je i neustálá změna prostředí, takže při sledování hry se oči opravdu nenudí.

Teď to hlavní – příběh. Ten hodnotím jako velmi povedený. Každý kdo má rád nadpřirozeno, duchařiny, sci-fi a lehce děsivé příběhy si určitě přijde na své. Celou dobu jste v napětí, jak to bude pokračovat a zvědavý o čem to vlastně celé je. Ano, všechno jsme nejspíš už někde viděli a úplná originalita z toho nesrší, ale v rámci herního průmyslu se určitě jedná o nadprůměrně kvalitní příběh a scénář.

To je umocněno výbornými hereckými výkony Willema Dafoea a Ellen Page. Opravdu je znát, když se na tom podílí profesionálové a díky nim jsou postavy daleko víc uvěřitelné, tohle se prostě musí pochválit, že jsou autoři schopni do takového projektu dotlačit takové osobnosti. Obecně postavy jsou dobře napsané, chytlavé a zajímavé.

Pokud bych měl vypíchnout dvě kapitoly, tak je to rozhodně ta, která se odehrává u indiánů a ta, kde plníte vojenskou misi. Samotné finále je také velmi dobré, vlastně někdy od půlky hry jsem si přidal jak při sledování nějakého áčkového dramatu z Hollywoodu. Ještě musím vyzdvihnout, jak autoři vysvětlili skákání v časové posloupnosti, celý tento koncept byl parádní nápad.

Jedná se o takové odpočinkové hraní, ve smyslu samotného hraní. Za to zážitek z příběhu je naopak velmi silný a emotivní. Hrozně těžko se hodnotí výsledný pocit, ale myslím si, že z tohohle žánru jde vytěžit ještě víc, ač jsem byl při závěrečných titulkách spokojený…
+10
  • PS4 75
Při hraní Beyond: Two Souls se vám přímo nabízí srovnávání s předchozí hrou Quantic Dream a tou je Heavy Rain, což budu dělat a snad tím vypíchnu klady a zápory. První věcí je grafika, která se posunula opět na novou úroveň. Nemá to sice na Detroit, ale oproti HR je to skok velký a moc dobře se na to kouká (vyjma krátkovlasé Ellen Page...). Mimika tváří je více přirozená a i lokace v otevřeném prostředí překvapivě nevypadají tak prázdně. I z Aidanova pohledu pak svět vypadá správně duchařsky. Další věcí je pohyb. Konečně nemusíte držet pro pohyb R2 a byla také přidána možnost stealthu a hra má v určitých misích více akční feel než byste čekali. Je to samozřejmě příjemná změna. Hra vám i přímo nabízí spolupráci s vaší neznámou entitou, se kterou můžete posednout nepřítele nebo jej rovnou zabít.

Z příběhového hlediska už je to trochu kostrbatější. Ten je sám o sobě dobrý a zajímavý a sci-fi žánr otevírá nové možnosti zápletky. Intenzita je naservírovaná přibližně stejně s malým rozdílem v závěru, kdy už je rozuzlení trochu natahováno. I tak BTS nabízí několik zajímavým zvratů a trochu zahraje na city. V části, kde je Jodie osamělou cestovatelkou pak projde několika emocionálními momenty, které jsou slušně přeneseny na hráče. Její tajemný společník Aiden pak zvýrazňuje otázky týkající se hlavní zápletky děje. Co je ale trochu nešikovné, je časová osa. To, že vidíme, kterou misi zrovna hrajeme v určitém čase, hře jen škodí. Lepší by bylo, kdyby si to chronologicky zkusil poskládat hráč sám. Zase tak složité by to nebylo.

Jodie sice není postava roku, ale její charakter prochází vývojem a je bezesporu hlavním tahounem. Vedlejší postavy mají až příliš málo prostoru na to, aby na vás jejich osudy měly dopad. V konceptu hry samotné pak leží zakopaný pes v podobě "možnosti voleb". Ty jsou zde přítomny jen jako a ať už zvolíte to nebo ono, vliv to mít nebude, protože hra má jasný směr. Změny jsou minimální. I přesto se jedná o nadprůměrnou herní zkušenost, která vás sice neohromí, ale ani nezklame.

Herní výzva 2018 - Krize identity

Pro: Sci-fi žánr, grafika, pokrok oproti Heavy Rain

Proti: Příběh ztrácí na intenzitě, nesmyslnost časové osy

+10
  • PS4 85
Tak konečně jsem sehnala a zahrála si beyond two souls. Hru po které jsem toužila od pořízení PS4. Zhltla jsem ji celkem rychle a zde jsou mé postřehy. :D

Hned na začátku mě překvapila možnost si vybrat, zda si chci hru zahrát, tak jak byla vytvořena, či chronologicky. Samosebou jsem vybrala možnost dle původního scénáře. Orientovat se v čase nebylo pak vůbec náročné, vzhledem k časové ose mezi kapitolami. Občas mi však nesedli otázky na mou osobu v určitých částech hry, kdy jsem o sobě ještě neznala podrobnosti, tak jsem nemohla objektivně odpovídat.

Ve výsledku, to však bylo celkem jedno, neboť jednotlivá rozhodnutí hru příliš neovlivňovala. Z čehož jsem občas měla horší pocit. Pořádná rozhodnutí celého děje se nacházela až na konci, kde se rozhodovalo, co udělat se svým životem dál. Po dohrání jsem si přehrála všech údajných 24 různých konců a ani tam se variabilita moc nevyskytovala. Vypíchla bych hlavních 5.

Co se týče celkového procházení hrou střídají se, jak krátké, tak dlouhé dějové pasáže a cut-scény, které dohromady utváří životní příběh mladé Jodie a Aidena, který není moc jednoduchý. Střídají se emocionální i akční epizody.
Nejvíce mě asi bavila epizoda s Navahy, která však z celého příběhu, tak nějak vyskakuje a úplně mi do něj nepasuje :D. Pak mne velmi bavili CIA mise.

Ovládání mi přišlo celkem intuitivní, nic složitého. Jen občas jsem měla problém s kamerou aby se otočila tím směrem kam jdu.

Hra mne velmi bavila a moc jsem si jí užila. Už se těším na Heavy Rain.
+9
  • PS4 70
Třetí hra od Quantic Dream a za mě asi ta nejslabší. Nejsem si úplně jistej proč, ale z nějakýho důvodu mě příběh nedokázal nějak výrazněji oslovit, i přesto, že námět mi přijde zajímavý. Možná to bylo to neustálý přeskakování v čase, možná skutečnost, že člověk hraje jen za "jednu" postavu, s jejíž smrtí hra končí (narozdíl od předchozích her)... Těžko říct.

O příběhu se nechci moc rozepisovat, ale koncept Aidena mi přišel super a dával hraní novej rozměr. Jsem rád, že oproti HR ubyla možnost dělání "zbytečnejch věcí" a celkově se to ovládalo líp. Jedinou výjimkou byly "souboje", kde se měl člověk pohnout určitým směrem a často sem měl problém poznat, jakej směr je vůbec ten správnej. Taky mě trochu štvala přehnaná linearita a hlavně nemožnost se zbavit kreténa Ryana z CIA.

Herecký výkony Ellen Page a Willema Defoea jsou perfektní a po stránce grafiky a animace obličejů nemám naprosto co vytknout. Po Heavy Rain to bylo pohlazení po duši.

Kolem a kolem je pro mě Beyond nejslabší hra od Quantic Dream. Byly tu pasáže, který jsem si užil (Navajo, The Mission), ale na druhou stranu byly chvíle, kdy jsem se vyloženě nudil.

Pro: Herecké výkony; zajímavej námět; hraní za Aidena; vizuál

Proti: Občas přílišná linearita; místy nepřehledné souboje; kretén Ryan, kterýho se nejde zbavit

+9
  • PS3 --
Duchové a paranormální jevy... tyhle věci nesnáším. A přesně o tom je Beyond. I přes to jsem si tuhle gamesu užil. Víceméně. Je to spíše film, který je potřeba posouvat mačkáním buttonů a občas nějakou sofistikovanější akcí, která by se dala označit za "hraní".

Příběh je vyprávěn na přeskáčku, což by nebyl takový problém. Až na jednu scénu (úvod) si nepamatuju na nic, co by mi nějak neštymovalo dohromady. Bohužel né všechny kapitoly jsou povedené, označit bych mohl minimálně dvě, které mi do vyprávění neseděly tempem (Navahové) nebo vyzněním (Jako jiné holky).

Hra boduje především v malých, civilních scénách, kde dokáže vybudovat atmosféru a emoce (Bez domova). Paxe ale přesune do úplně jiné roviny, kdy se Jodie jako Sam Fisher snaží infiltrovat a zabít "znepřáteleného" vůdce a celé herní rozpoložení jde do faku. Je velká škoda, že se Quantic Dream nesnažili zůstat při zemi.

Zakončení už není budováno od začátku, tak jako v Heavy Rain, ale záleží jen na několika klíčových rozhodnutích na konci hry. Navíc poprvé jsem dostal ten nejhorší konec a to jen proto, že jsem dvakrát po sobě nezmáčknul dostatečně jasně dané tlačítka. Nejhorší konec v tom, že je nejkratší a nejméně uspokojující. Přepadla mě taková nasranost, že jsem DVD vyrval z mechaniky ještě před nájezdem titulků a měl jsem v úmyslu ho rozlámané poslat zpět vývojářům. Nakonec jsem si celou poslední kapitolu zopakoval znovu a tentokrát už jsem měl skutečné uspokojivé zakončení. Bohužel, jaxem později zjistil z videí na YT, jednotlivé rozhodnutí měly jen minimální dopad na to, jaké zakončení člověk dostane...

Ellen Page zřejmě musela být trochu zklamaná z výsledku, vlažné přijetí a "nude" kauza tomu taky moc nepomohly. William Defoe jí zdatně sekunduje, celá hra ale stojí a padá na charakteru Jodie. Není to hra pro každého, pravděpodobně je větší radost jí sledovat než hrát, ale peněz nelituju. Bavil jsem se, je to zajímavá zkušenost a rozhodně stojí za to jí vyzkoušet, pokud je člověk jen trochu adventuro-interaktivně pozitivní.

Hodnocení: ✰✰✰
+8