Beyond: Two Souls je spojením akční adventury a interaktivního filmu s velkým důrazem na vyprávění příběhu. Hráč se ujme role mladé slečny Jodie Holmes a prožívá s ní retrospektivně různé životní etapy jejího života a pomalu odhaluje celou zápletku, která žánrově přeskakuje mezi psychologickým dramatem a sci-fi thrillerem. Hra se pyšní vyspělou grafickou stránkou a detailním motion capture s důrazem na obličejovou mimiku. Není tedy divu, že si tvůrci k vývoji přizvali známé herecké tváře. Hlavní roli ztvárnila herečka Ellen Page, sekunduje jí neméně známý kolega Willem Dafoe a režie se ujal samotný ředitel studia Quantic Dream – David Cage. Soundtrack dostal na starost Normand Corbeil, jehož práci však po předčasném úmrtí dokončil Lorne Balfe ve spolupráci s Hansem Zimmerem.
Hra, podobně jako její starší kolega Heavy Rain, v rozšířené verzi využívá všech možností herního ovladače včetně pohybového ovládání. PS3 verze běží v rozlišení 720p při 30 snímcích, PS4 remaster už šlape plně ve full HD při 60 snímcích za sekundu. Později vyšla i PC verze.
Beyond: Two Souls se pyšní nelineárním průběhem, množstvím drobných detailů k prozkoumání a několika rozdílnými konci. V porovnání s předchozími tituly studia Quantic Dream klade Beyond: Two Souls ještě větší důraz na prvky interaktivního filmu, žánr adventury jako takové ustupuje do pozadí.
Ač jsem rozehrál proto, že se tam jezdí na koni, nakonec je do výzvy mnohem cennější to, že člověk projde dětstvím, dospíváním a dospělostí. Takže zařadím do HC #4.
Příběh fajn a ani na moment to nenudí (což se třeba o vcelku podobném Life is Strange říct nedá). Nejsou tam zbytečně dlouhé dialogy o ničem. Táhne to člověka kupředu a je problém to vypnout. Jen je problém s takovým tím "ještě jedna mise a jdu spát", protože některé jsou na 5 minut, jiné snad na hodinu a půl.
Hodně se mi líbila grafika. Vlastně jen polygony a textury. Žádnej přehnanej postproces, žádný chromatický aberace a podobný kraviny. Krásná, ostrá grafika bez TAA. Ale je fakt, že antialiasing za moc nestál. Nechápu lock na 60 FPS, protože při prvním spuštění ho hra nemá a funguje normálně. Ale u téhle hry to pochopitelně stačí. A taky nechápu vynucené pruhy nahoře dole. Modem jdou odstranit, ale zase to rozmrší UI. I tak to stojí za to.
Má to ale i negativa:
1) Bordel v časové linii podle mě absolutně ničemu nepomáhá. Chápu, že to autoři chtěli ozvláštnit, ale působí to neskutečně zbytečně, jen aby to prostě za žádnou cenu nebylo chronologický. Ve hře je možnost hrát ji chronologicky, což jsem myslel, že jsem zvolil, ale očividně nezvolil nebo to nefunguje.
2) Kamera a ovládání. Proč? Proč?! Dejte tam klasickou TPS kameru a hotovo. Tenhle kočkopes je úplně zbytečnej.
3) Aiden má někdy dosah 5 metrů, jindy 200 metrů Jedny dveře ho zastaví, druhé nezastaví. Je to hodně nekonzistentní. Chápu, že to je otázka game designu, ale vlastně to dost kazí nějakou imerzi, když to jednou je tak a podruhé tak.
4) Nějaký čudl, aby Jodie běžela rychleji, by se vcelku hodil. Někdy jsem to její ploužení těžko rozdýchával.
5) Tuším u předposlední mise mi to neukázalo na konci ty procenta a mlelo to něco o tom, že nejsem přihlášen k PSN. Wtf?
Silných 80 %. Těch 85 % by bylo možná s lepší kamerou a ovládáním.
EDIT: Ještě musím ocenit přítomnost Ellen Page. Tahle holka nikdy nebyla prvoplánově krásná, ale je zkrátka zajímavá, jiná, má takové specifické kouzlo. Škoda, že dalších ženských rolí se už od ní/něho nedočkáme :-(
Příběh fajn a ani na moment to nenudí (což se třeba o vcelku podobném Life is Strange říct nedá). Nejsou tam zbytečně dlouhé dialogy o ničem. Táhne to člověka kupředu a je problém to vypnout. Jen je problém s takovým tím "ještě jedna mise a jdu spát", protože některé jsou na 5 minut, jiné snad na hodinu a půl.
Hodně se mi líbila grafika. Vlastně jen polygony a textury. Žádnej přehnanej postproces, žádný chromatický aberace a podobný kraviny. Krásná, ostrá grafika bez TAA. Ale je fakt, že antialiasing za moc nestál. Nechápu lock na 60 FPS, protože při prvním spuštění ho hra nemá a funguje normálně. Ale u téhle hry to pochopitelně stačí. A taky nechápu vynucené pruhy nahoře dole. Modem jdou odstranit, ale zase to rozmrší UI. I tak to stojí za to.
Má to ale i negativa:
1) Bordel v časové linii podle mě absolutně ničemu nepomáhá. Chápu, že to autoři chtěli ozvláštnit, ale působí to neskutečně zbytečně, jen aby to prostě za žádnou cenu nebylo chronologický. Ve hře je možnost hrát ji chronologicky, což jsem myslel, že jsem zvolil, ale očividně nezvolil nebo to nefunguje.
2) Kamera a ovládání. Proč? Proč?! Dejte tam klasickou TPS kameru a hotovo. Tenhle kočkopes je úplně zbytečnej.
3) Aiden má někdy dosah 5 metrů, jindy 200 metrů Jedny dveře ho zastaví, druhé nezastaví. Je to hodně nekonzistentní. Chápu, že to je otázka game designu, ale vlastně to dost kazí nějakou imerzi, když to jednou je tak a podruhé tak.
4) Nějaký čudl, aby Jodie běžela rychleji, by se vcelku hodil. Někdy jsem to její ploužení těžko rozdýchával.
5) Tuším u předposlední mise mi to neukázalo na konci ty procenta a mlelo to něco o tom, že nejsem přihlášen k PSN. Wtf?
Silných 80 %. Těch 85 % by bylo možná s lepší kamerou a ovládáním.
EDIT: Ještě musím ocenit přítomnost Ellen Page. Tahle holka nikdy nebyla prvoplánově krásná, ale je zkrátka zajímavá, jiná, má takové specifické kouzlo. Škoda, že dalších ženských rolí se už od ní/něho nedočkáme :-(
Pro: Grafika, příběh, Aiden, rozhodnutí
Proti: Problémy s ovládáním, hratelnost, časová osa