Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killzone 2

78
21 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.02.2009 PS3
Vývojáři:
Guerrilla Games
Oficiální stránky:
https://www.killzone.com/en_AU/killzone2.html
Face the fury of Helghan.

Nezdařená invaze na Vektu roku 2357 značila vypuknutí 2. extrasolární války, jež se záhy obrátila proti vlastním iniciátorům z planety Helghan. Mozek celé operace, Scolar Visari, byl vynesen k moci do morku kostí zažraným hněvem lidových mas po staletí strádajících ve špíně chudinských čtvrtí ponuré metropole Pyrrhus Deep na březích řeky Corinth. Zemská vláda UNC ani její prodloužená ruka ISA nevěří ve Visariho svržení přirozenou cestou. Helghasti na to mesianistickou figuru svého vůdce až příliš zbožňují a hradbu vzdoru ještě posilují stále živé vzpomínky na hladomor z let Velké deprese (2330 - 2350), na němž měl postoj Vekťanů nemalý podíl.

Dva roky po událostech Killzone (2004) a bezprostředně po osvobození Vekty v Liberation (2006) tedy následuje protiúder flotily křižníků ISA v režii Jana Templara dotáhnuvšího to z kapitána v jedničce na generála a velitele vlajkové lodi New Sun. Cílem třífázové operace Archangel je sesazení autarchy Visariho a ustavení klientského režimu na Helghanu. Netřeba dodávat, že Helghasti za žádnou cenu nedopustí opakování potupy z 1. extrasolární války (2199-2204) a naprosto nic tak nepůjde podle grandiózního plánu. Děj hry sleduje Alpha Squad sestávající z dvojice seržantů (Tomas Sevchenko, Rico Velasquez) a kaprálů (Dante Garza, Shawn Natko).

Jste pětadvacetiletý "Schev" z ostřílené skvadry, jež představuje pouhý atom pekla meziplanetární války. V Killzone 2 už se nepřepíná mezi charaktery a veškerá interakce spočívá ve stavění padlých kamarádů na nohy. Ti vás nejednou verbálně povzbudí během lítých přestřelek, kdy je úspěšný postup podmíněn krytím vylepšeným o systém "přilnutí" k překážce s plynulým vykukováním. Různě specializovanou pěchotu nepřítele podporují droni s obrněnou technikou, přičemž několikrát za kampaň se nad ní sami zhostíte kontroly. Multiplayer zahrnující módy Assassination, Search & Retrieve, Search & Destroy, Bodycount a Capture & Hold podporuje do 32 hráčů na jedné mapě.

Bitva o Helghan vstoupí do závěrečného dějství v Killzone 3 (2011).


Poslední diskuzní příspěvek

JohnCZ: To já si ho vůbec nevšímal a útočil jsem jen na ty, co běhají. Ono když už s ovladačem fakt umíš dobře, tak je to na normal docela…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 80
Začínám se už normálně těch pé-es-trojkových her bát. FPS zejména, protože po tom martýriu v podobě obtížnosti u třetího Resistance a čtení Crocových nočních můr jsem se Killzone 2 opravdu docela obával. Jednička byla fajn old-schoolová střílečka, která sice nedávala nic zadarmo, ale ani nebyla nijak přehnaně těžká. Proto mě těší, že v porovnání s třetím Resistance je tady obtížnost velmi přijatelná a jakmile jsem si zvykl na poněkud tuhé ovládání, bavil jsem se u Killzone 2 náramně.

Ač je hra mnohými přezdívána jako "Halo-killer," spíše to na mě působí jako "Gears of War-killer," jen s tím rozdílem, že GeoW je cover-based third person akce, kdežto Killzone klasická FPS. Abych si ozvěžil lore, před spuštěním hry jsem si zběžně projel wiki a pustil si jedno fajne videjko a nutno podotknout, že jsem udělal dobře (i když bacha na spoilery). Hra se totiž nezdráhá ohledně lore nic moc vysvětlovat a rovnou hráče hodí do akce. Na hře je hodně vidět, že je to titul o generaci mladší, než byl první díl a tudíž se hraje víc jako moderní hra. Auto-heal, pouze 1 slot na zbraň (+ revolver s neomezenou municí) a daleko sevřenější a skriptovanější level design. To celé zabalené do velmi atraktivního filmového vizuálu s hromadou animací.

K tomu vizuálu bych se ještě vrátil. Killzone 2 působí hodně nadčasovým dojmem a nebýt občasného nízkého rozlišení textur, 720p obrazu a mizerného framerate, vůbec bych se nezdráhal ho označit graficky za prakticky moderní hru. Parádní animace, částicové i světelné efekty, luxusní ozvučení i dabing. Oproti sérii Resistance je to o úroveň vejš.

Příběh se v druhém díle přesouvá o několik let dopředu a hráč se stává součástí invaze na domovskou planetu Helghastů. Oproti Vektě je Helghan snad ještě větší díra, navíc sužovaná nekončícími elektrickými bouřemi a zaskočené spojenecké síly ISA tu dostávají solidně na frak. Hráč se jakožto součást týmu Alpha vydává obsadit Helghan a sesadit samozvaného vládce, autarchu Visariho. Příběh hry jednoduchý stejně tak, jak ho popisuji. Tvůrci se nezdráhají nic moc vysvětlovat a je to škoda, protože lore si v ničem nezadá třeba s Mass Effectem, který ho však uměl i díky odlišnému žánru hry zužitkovat. A osobně mi nějaké takové propracované špinavé techno sci-fi ve vesmíru a zároveň bez emzáků a mimozemských technologií dost chybí.

Hra je ale v první řadě střílečka a to zvládá výborně. Hraje se to trochu ztuha, ale zbraně luxusně kopou a hráč cítí jejich hmotnost. Pocit ze střelby je díky tomu velmi uspokojivý, stejně jako pocit ze zásahu nepřítele. Na střední obtížnost jsem nenarazil na výraznější problémy a jakmile jsem si zvykl na herní mechaniky, hrou jsem proplul a příběh si užil. Tvůrci si samozřejmě neodpustili úchylárničku na závěr v podobě dost šíleného finálního bossfightu, ale i ten se dá díky průběžnému ukládání v jednotlivých fázích boje po troše tréninku zvládnout. Nicméně byl bych radši, kdyby si tohle prostě odpustili. Jeden by mohl vzteky aj cédéčko rozlámat. :)

Po slabším třetím Resistance 3 mi druhý Killzone rozhodně zlepšil náladu. Příběhově hra sice moc neohromí, ale core hratelností zabaví. Osobně bych příště snad akorát ocenil méně bloumání stereotypními interiéry a více se podíval na povrch planety. Těch pár misí mimo městskou zástavbu bylo vyloženě parádních, ten zbytek "jen" solidní atmosférický nadstandard.

Pro: gunplay, nadčasová grafika, ozvučení, filmové vyprávění, je to válečné technologické vesmírné sci-fi bez emzáků

Proti: finální bossfight, hra nevyužívá lore a prakticky nic nevysvětluje, místy optimalizace

+14