Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killzone 3

22.02.2011
82
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Surrender is not an option.

Autarcha je mrtev, Pyrrhus City v troskách a ISA flotila na ústupu. Po Visariho skonu o vůdcovství usiluje admirál Orlock s podporou senátu a zbrojař Stahl se soukromou armádou v zádech. Vnitřní boje ovšem nijak neochromují úsilí vyhubit na planetě uvízlé Vekťany. K magnetickým bouřím, jedovatému ovzduší se místy přidala i radiace z jaderné bomby odpálené obránci v dobývané metropoli. Někdejší velitel pozemních sil invazní operace, Jason Narvill přeskupuje přeživší ve vidině evakuace, avšak politici UNC už zbývající ISA na Helghanu odepsali výzvou ke kapitulaci. Helghasti o výměně zajatců vyjednávat nemíní a ve hře je bleskový útok na samotnou Zemi.

Z Alpha skvadry zbyli jen hrdina dvojky Tom "Sev" Sevchenko a jeho impulzivní parťák Rico Velasquez. Jejich příběh pokračuje přesně tam, kde v Killzone 2 (2009) skončil, dané okolnosti si tentokrát vyžádá bojové nasazení v širším záběru. Záchrannou misi mezi bělostnými krami ledového oceánu střídá guerillový boj v přítmí zlověstné džungle na rovníku, v radioaktivní pustině i na na orbitu. Z toho plyne, že je třeba být pohyblivější a pohotovější, než kdy předtím, k čemuž dopomáhá jetpack a hlavně nový systém kontaktního boje brutal melee s vázáním útoků do komb. Killzone 3 je jedním z dobové vlny titulů kompatibilních s 3D ready televizory.

Předešlý díl zužitkoval Sixaxis funkce Dualshocku 3 k vybraným úkonům, zatímco skrz tento se dá cele probít za pomoci pohybového Move ovladače s Sharpshooter nástavcem. Multiplayer se dělí do módů Guerrilla Warfare, Warzone, a Operations. První je de fakto přejmenovaný Battlefields mód z Killzone (2004), tedy teamový deathmatch pro 14 hráčů. Rovněž staronový Warzone mód pro 24 hráčů vyžaduje plnění sedmi úkolů v rámci každého kola jako v Killzone 2. Úplně nové Operations pro 16 hráčů udělá v závěrečných sestřizích z nejlepších hráčů hrdiny válečného filmu. Kooperativní kampaň pro dva je možná pouze na jedné konzoli se dvěma ovladači.

Těžkosti koexistence dvou rivalských národů na rozdělené Vektě zobrazuje Killzone: Shadow Fall (2013) odehrávající se tři dekády po skončení 2. extrasolarání války (2357-2360).


Poslední diskuzní příspěvek

Rána z raketometu neznamená instantní smrt. Můžu nést více zbraní. Bedny s municí jsou na každém kroku, takže můžu používat jen jednu oblíbenou zbraň. Tři věci, který mě v předešlým díle fakt štvaly. Začátek vypadá slibně!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 90
Finální díl trilogie Killzone na sebe po dohrání dvojky nenechal dlouho čekat. A ač byl druhý díl krokem kupředu a předvedl pár moc pěkných sekvencí, ve třetím díle se vývojáři vyloženě utrhli ze řetězu.

Je to zakončení ve velkém stylu. Relativně komorní přestřelky v ponurých ulicích Pyrrhu jsou tatam. Tvůrci se k mé radosti vykašlali na těžkopádně ovládání, ale zároveň nezapomněli, že zbraně nejsou plastové pistolky. Imo tady konečně našli ten správný kompromis mezi těžkopádnou dvojkou a rozlítaným pohybem v moderních střílečkách (např. Call of Duty). Míření je příjemné, relativně přesné, ale zbraně zároveň dostatečně kopou a mířidlo se kolébá, takže opět není žádná sranda něco trefit. Ale je to zábava a s jistotu můžu říct, že Killzone 3 je co se týče gunplaye nejlepší FPS, co jsem na konzoli doposud hrál a obecně jedna z nejlepších celkově.

Tvůrci zároveň dupli na plyn i v příběhové rovině. Už u dvojky se snažili něco odvyprávět, ale příběh byl poměrně prostý a vzhledem k jinak rozsáhlému lore ve výsledku trochu... ne vyloženě neuspokojivý, ale nevyužíval úplně svého potenciálu. To se v trojce daří o něco lépe. A hlavně, i když se jedná o klasický příběh vesmírných mariňáků, neměl jsem z jejich chování cringe pocity. Samozřejmě dojde i na nějaké macho hlášky, ale debiloviny většinou nežvatlají a jako charaktery působí uvěřitelně (a ne jen jako nakorbené karikatury). Celkově jsem si to fakt užil a bral to jako kvalitní hollywoodský sci-fi blockbuster.

Co ohromí je určitě vizuální stránka. Ač ani dvojka nevypadala vůbec špatně, tak trpěla místy na monotónní lokace. Ve třetím dílu production values vystřelily strmě nahoru. Prostředí jsou nádherná, bohatá na detail a neustále se střídají. Zároveň si však zachovávají i přes veškerou tu barvitost určitou ponurost a punc sci-fi jedinečnosti, tedy vlastnost pro Killzone sérii vlastní. Pro sci-fi geeka se slabostí pro akční hry určitě must play titul.

Pro: gunplay, rozmanitá hratelnost, grafika, ozvučení, příběh, epické scenérie, výborný bossfight, celkové tempo hry

Proti: až příliš useknutý konec, 720p a framerate

+17
  • PS3 85
Série Killzone se liší, třeba od souputníka Resistance, uvěřitelnějším pojetím a tím nemyslím meziplanetární cestování. Třetí díl trochu upustil od této filozofie a dotáhl hratelnost skoro k dokonalosti.

Předešlé dva díly stály na pomalejším postupu a nutností se krýt za překážkami. Z bezhlavého náběhu na nepřátele jsem nikdy neodešel jako vítěz. Nějaké zbraně při střelbě kopaly tak moc, že jsem přes ně kolikrát ani neviděl cíl. Animace změny zbraní, přebíjení nebo jen při hodu granátem byly zdlouhavé. Každé vykouknutí zpoza krytu nebo přebití zásobníku jsem si musel dobře rozmyslet, protože ne všichni nepřátelé čekali až jim vpálím kulku do hlavy. Hlavní postava nevydržela víc než jen pár ran, takže s přihlédnutím na výše zmíněné bylo o zábavu postaráno.

Pro třetí díl většina toho stále platí. Největší změnu prodělaly animace, které už nejsou tak zdlouhavé. Otáčení kamerou už nepůsobí tak neohrabaně a analog mnohem lépe reaguje při míření skrz mířidla. Konečně je možné nést víc jak dvě zbraně, přičemž sekundární zbraň má vlastní slot (neuvěřitelný zmiňovat něco takového jako jedno z největších pozitiv, ale kdo hrál dvojku musí vědět o jakou osinu v zadku šlo).

Nejpozitivnější změna se týká obsahu misí, ve kterých se už jen nebrání pozice před útočícími nepřáteli. Krytí spojenců odstřelovačkou nebo ovládání těžkých strojů je jen část toho, co jsem v kůži seržanta Sevchenka musel podstoupit. Obzvlášť ovládání všelijakých vozidel jsem si extrémně užil. Těžkotonážní otáčení, zpětný ráz a klepání celé kabiny při střelbě z raketometu je úplně jiná úrovně uvěřitelnosti, než jakou mi nabídla kterákoli jiná hra (v rámci FPS her, ve které se takové mise nachází).

Docela jednoduše se nadchnu z grafického zpracování her, ale nevypíchnout ji v tomto případě by byl hřích. Rok vydání 2011, předešlá generace konzolí, jen HD rozlišení a ta hra vypadá naprosto skvěle. Kvitovat musím hlavně výtvarnou stránku hry, která má rozhodně svůj podíl na mém nadšení. Přesto jak hra vypadá neměl jsem s ní vyloženě žádný problém, co se padání snímku týká. Snad jen při hraní ve splitscreenu, ale to dokážu odpustit.

Hrozně mě zamrzel nesoulad příběhových filmečků a samotné hratelnosti. Tím nemyslím ty krásné bojové scény s choreografií jak z filmů Johna Woo. Myslím tím odlišné fungování zbraní nebo nebrání v potaz vypnutou gravitaci na vesmírné lodi. Strašně mě to vytrhávalo ze hry. Mnohem víc, než některé dementní postavy a jejich jednání.
+14
  • PS3 90
tak jak pise kolega, trojka ac sem dohral teprve par misi se mi libi o moc vic nez dvojka, zatim se hraje paradne, mise odsypaji a je to krok kupredu, ovladani a pohyb uz neni jak kdyz mate nohy zabetonovany a postava krasne posloucha co udelam, takze predhodnoceni

1.) grafika je paradni, i ted v roce 2019, ale to byla i u dvojky

2.) ovladani je vyvazene a uz se to da konecne hrat

3.) zatim neni nic tak premrstene prehnany s utokama protivniku a da se to konecne hrat i po tehle strance

az dohraju tak dopisu a ohodnotim

E: takže dohodnoceni

Pribeh.se vynoruje trochu vic, ale to co bylo ve 4ce bylo nejvic. Kz3 ale oproti 2ce odsypal mnohem lip a hezcejc oproti kz2. Takže za mě 85 procent, a to opet kvůli vysoke obtiznosti. I na nejjednodussi obtiznost je hra v dosti castech neuhratelna. V nekterych misich muzu jit a kosit hlava nehlava a v jinych castech je to presne naopak, jeden dva vojaci udolaji bez problemu.

Ve hre bylo dost ruznorody prostredi a dost ruznych prostredku, za to na dostává velky plus, nakonec teda 90procent....

Vic takových her

Pro: Prostredi, pribeh, zbrane, prostredky, napady

Proti: Opet obtiznost

+8