Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

InFamous 2

inFAMOUS 2

07.06.2011
81
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Being hero is optional.

Po řádění obrovité bestie v Empire City se před ní Cole McGrath vydal zachránit New Marais na americkém jihu. Město kdysi založili francouzští kolonizátoři a přestože je za nynější krize život v metropoli uprostřed močálovitého Bayou obzvláště nesnadný, uchovalo si Marais leccos ze své někdejší podmanivé poetiky. V době, kdy se pod záminkou boje proti bioterorismu utužuje policejní stát a kdejaký populista má pré, přichází nikým nepozván zelektrizovat místní stojaté vody právě Cole, jen aby zabránil nejhoršímu. Podaří se mu vypráskat bizarní zloduchy? Získá si srdce a mysli nedůvěřivých jižanů nebo jim do nich zaseje strach? Čas neúprosně běží, zatímco bestie se pomalu, ale jistě blíží k Marais...

Přímé pokračování Infamous (2009) se nesnaží spravit nic, co by nebylo rozbité, místo toho mírně rozvíjí již zavedené herní mechaniky. Pokud si importujete trofeje z předchozího dílu, bude hrdinova karma odpovídat koncovému stavu z jedničky a dostane se vám i několika dalších startovních výhod. Ke stávajícím silám lze přikoupit další a i zde vnitřní zásobník elektřiny roste s tím, jak ve městě nalézáte další blast shards. K svižnějšímu pohybu kromě parkouru opět přispívají dráty elektrického vedení a pád do hluboké vody zase způsobuje smrt z vyzkratování. Hlavní příběh doprovází nemálo vedlejších misí pro klaďase nebo záporáky, úplnou novinkou je jejich editor a sdílení s ostatními přes PlayStation Network.

Ještě v téhož roku vyšlo na enginu základní hry nekanonické stand-alone rozšíření Infamous 2: Festival of Blood (2011).


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno za kladného hrdinu, takže žádný infamous :-) Ale i tak je to ten správný konec, co jsem se díval na Second Son, kterého si asi teď koupím. Co se dívám na gameplaye, tak už to působí jinak a graficky je to luxusní.

Infamous mě oba první díly celkem bavily a dvojka mi přišla sympatičtější jak příběhem, tak i prostředím a uvažoval jsem nadhodit ještě těch 10%. Ale pořád mi to přišlo trochu takové stereotypní, že zabírám území a na střídačku plním hlavní questy a hrál jsem to spíše jako takovou oddechovku a bavilo mě to, ale nějak extra mě to k židli nepřikovalo.

Od Second Son čekám trochu něco více a gameplay videa na mě působí lépe. Snad jen protagonista původních dvou dílů na mě působí lépe, ale ještě se uvidí, jak na tom bude Second Son u mě celkově.

Takže asi jdu do Uncharted: Lost Legacy, Monster Hunter a Infamous: Second Son. To by mi mohlo na ten měsíc vystačit. Pak asi koupím menší televizi a dojedu něco staršího na té trojce. God of War první dva díly a ještě cosik bych plánoval.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 70
Na pokračování inFamous jsem se i přes rozporuplné pocity z jedničky těšil. Možná hlavně proto, že New Marais, inspirované městem New Orleans a přilehlými bažinami, mě lákalo jako lokace daleko víc, než sterilní šedivé Empire City z jedničky. A vskutku, New Marais je daleko barevnější a živější místo, které už na první pohled dalo vědět, že tentokrát se budu bavit o něco více.

A inu, více jsem se bavil. A to nejen díky hezčímu prostředí, ale také díky příběhu a postavám, které již nejsou tak anonymní, jako v případě prvního dílu. Hra je protkaná daleko propracovanějšími ingame animacemi a celkově jsem měl pocit, že hraju o třídu lepší kousek. Naneštěstí je po stránce hratelnosti inFamous 2 spíše jen mírně vylepšenou jedničkou, než vyloženě pokračováním a neoplývá novými stavebními prvky. Vlastně jen pokračujeme přesně tam, kde první díl skončil. Cole MacGrath dostává nové město na hraní, stávající schopnosti se posouvají kupředu, postupně přibývají nějaké nové a třeba v závěru jsem už po městě lítal jako vítr sem a tam. Osobně se mi postupné urychlení pohybu velmi zamlouvalo a ve výsledku mě mrzelo, že jsem některé hračky jako přitahovací hák nebo svižnější plachtění neměl už od začátku. Hratelnosti to totiž jen přispělo.

S novým prostředím se dostávají na scénu i noví nepřátelé v podobě zdejší milice. Oproti reaperům a dalším anonymním potvorám z jedničky určitě krok správným směrem. Tvůrci se nebáli obohatit hratelnost o řadu různých bossů a polo-bossů, se kterými mám jen jeden jediný problém a to, že je v posledních misích tvůrci cpali úplně všude a spíše mě jejich likvidace zdržovala a nudila, než abych se bavil. Ono popadesáté sundávat tu samou nechutně odolnou horu kamenů není už takové terno. Přesto jejich výskyt beru spíše jako plus. Hra se tak nesla v daleko epičtějším duchu a to i díky docela slušné destrukci okolního prostředí.

Na hráče čeká čtyřicítka hlavních misí, jenž zaberou zhruba 14 hodin a minimálně šedesátka misí vedlejších, které se k mé radosti vyvarovaly otravných sledovacích a eskortovacích hovadin. Po čase se jejich náplň začne mírně opakovat, ale podobně jako u jedničky, každá mise je malinko odlišná, takže jsem si je s chutí dal téměř všechny. Nejde však o žádné designérské exhibice a to platí i o misích hlavních. inFamous 2 je opět spíše jen takový povrchní akční open-worldový zážitek, který pobaví, ale že by mě posadil na zadek, to se úplně říct nedá. Finále ve mě však vyvolalo slušný pocit zadostiučinění a příběh hlavního superhrdiny docela pěkně zakončil. Na budoucí druhý run to sice nevidím, ale odcházím s pocitem, že jsem si to vlastně docela rád zahrál.

Pro: akční hratelnost, řada různých vylepšení, hezčí město, konečně zábavné melee, o fous lepší příběh

Proti: spíše jen povrchní hratelnost, overused polo-bossové, do děje to zase úplně nevtáhne a po čase to upadá do stereotypu

+13
  • PS3 100
Tahle hra je naprosto skvělá a moc mě pobavila. úžasné schopnosti které se časem vylepšují a příběh! Lahoda
+3