Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

To jsem zvědavý, jestli se jim podaří (jakože asi určitě podaří) předstihnout jedničku co se týká přepálenosti. Ta byla kolikrát fakt k smíchu, takže tohle bude ještě větší masakr. Nemluvným (a bezejmenným) hrdinům zdar!
SISU 2
Bílé písky - Season 1. Je to na Skylink Live TV. Pěkný seriál. Teď se mi tam objevilo Klangor, který za tři dny půjde z Canal+ pryč. Na to také kouknu. 

Ten polský seriál není moc záživnej. Muž má dvě mladé dcery, které se dohadují o stejném klukovi. Otec dělá ve věznici. Tam si vězni vezmou jakési účinné látky a skončí to špatně. Je možné, že to byl někdo z dozorců. Doma otec dcery nechá a jde za jejich matkou. Jeden z vězňů uteče z nemocnice, protože ho nikdo nehlídal. Jedna z dcer jde kalit, nový kluk jí tam dá nějakou drogu. Tu si oba dobrovolně dají do úst rukou toho druhého. Druhá dcera odjela s mladým motorkářem. Byli na nějaké lodi. Další den dění nabralo dramatický spád.

Annika. Tento seriál je tam též. Kdysi viděna Season 1. A v těch evropských věcech jsem pozadu.

Anonym - to vypadá také slušně. Rovněž Canal+. Dostupné ještě dlouho.

Chromozom 21. další osmidílný seriál. Na CSFD asi nemá profil. Canal+.
Když už se zde nyní zaobíráte filmy, nemáte někdo náhodou české titulky k snímku „Blesk z čistého nebe” (Out of the Blue) z roku 1980? V angličtině to nemám šanci pobrat, v mnoha pasážích tam mluví hned několik lidí přes sebe a je obtížné vše stíhat. Taktéž bych byl nesmírně vděčný, kdyby měl někdo ve své filmotéce novozélandskou klasiku „Palác vraků” (Smash Palace) z roku 1981 ve skvělém původním českém dabingu a podělil se. Předem veliké díky všem za snahu! ;c)
@MiDlo (24.08.2025 23:25): jsem vůči tomu ambivalentní, trochu to přeháníš, ale zase mají ty příspěvky úroveň :-)

Jen aby pak neměl strach sem někdo přispívat, a aby to zůstalo diskusí. Vždycky je nebezpečný, když někdo to trochu moc ovládne, předtím jsem tu zas hodně tapetoval o hudbě.
Ty tu zas tapetuješ o neznámých filmech, což občas rád dělá i Fingon, tak jednou za rok :D
Máš pravdu. A měl bych vám dát tak měsíc oraz, aby se tu někomu nevyvinul tik v oku nebo kýchavost, alergická reakce na toho neustále spamujícího .o.o.a

Každý je svým způsobem nenesitelný. Tohle je ten můj. :)
Naplnil jsem si zásobník asi 5 Drolinovými oblíbenými japonskými filmy a teď nezbývá než čekat na vejplatu či dvě a objednat to tak avy to nepřišlo zrovna až budu na dovolené, takže do konce roku bude Japonska až až.
Seriál Pachatelé je docela zajímavej. Jedna poctivá fuška a tolik problémů. Je to vyprávěno s pomocí flashbacků. Hlavní postava se snaží před minulostí utéct, ale nejde to. Je to orientované na psychologii, rasismus, rodinný život, ale i akci. A ta je super. Dostává se do různých situací, které umožňují napětí. A ve více aspektech to je diametrálně odlišné od nedávno viděného MobLand.
Teda musím se omluvit animovanému Živiteli. Je to v topu mých pohádek. Vlastně to patří k "vážným animákům", nedaleko bašíra. Můj top je sice hodně široký.., ale není jich moc s tak vážnou notou.

Není to jednotvárné ani kýčovité. Má to skvělý pacing - rytmus (určitě ne nějak šokujícího charakteru, ale některé momenty jsou dost hutné). Takže za mně dobrý. 8.5 možná 9, možná 8.5. Ale uvidím - jsem skoro na konci. Tím jak to člověk překládá to zabere celý den. Je to laskavě podané drama odlehčené takovým bokovým příběhem.. Je to určitě vážnější animák než Princ egyptský, nebo velmi podobně vážné ale méně dětinsky natočené. Není to sice tak krásné jako Princ egyptský stran technické úrovně animace, ale stran toho jak to tahá za emoce je to udělané stejně dobře. Nejsou v tom utržené ruce nohy jako v bašírovi. Jsem rád že jsem to viděl (skoro do konce.-).

Po konci... je to dokonalé. A titulky jsou hotové:D
Rozkoukal jsem Živitel, kanadsko irský animák z Afghánistánu.

Možná je v něčem jednostranný, vzteká se jeden recenzent na čsfd... ale zatím mi ukazuje co to je žít v tvrdým úplně zcestným nemuslimským Islámským režimu.

Valčík s bašírem je furt lepší, ale tohle je bolavější protože to od začátku jede uvnitř toho režimu. Hlavní nadějí je tam, že uvnitř jsou lidi, co jsou normální. Akorát jsou otroci toho zbytku s mocí.

Ještě poznámka k jediným českým titulkům.

Titulky napsal slovák. Dej mu pánbú dlouhý vous. Nepřál si explicitně aby někdo něco s jeho titulky bez jeho vědomí dělal. Na titulcích.com. Na opensubtitles jsou jeho titulky přeložené do čj. A jsou plné hrubek, nesmyslů, a nekvality. Takže je vezmu a u dělám z nich dobré titulky a zadarmo je na opensubtitles dám s poznámkou, že to co jsem na nich vylepšil je moje a odteď každého a budu rád když z toho bude mít kdo chce radost.

Pijou mi krev s tím svým copyrightem. Ten film jim nepatří. Titulky opravím, přežehlím, a vytuním, a pošlu do světa.
@MiDlo (22.08.2025 23:01): Ještě dej do třetice Last Man Standing s Brucem Willisem;)
Já to rozplétal opačně, žral jsem na filmy s Willisem, potom jsem hledal původní Pro hrst dolarů a potom že originál je Yoimbo. Ne, trochu fabuluju, viděl jsem ten western první, ale překouknutí šlo tímhle způsobem.

Rasomon je trochu jiný žánr než westernové a samurajské filmy. Ty byly právě dělané pro lidovou zábavu, takový ekvialent dnešních marvelovek dnes. Je tam pár kousků jako ta Velká Země bořící právě ty stereotypy a svým způsobem jsou to i ty drsní antihrdinové. Rasomon už je normálně braný jako námět k filosofické disputaci rozdílu úhlů pohledu. Ale stejně mě nejvíc od Kurosawy zásahlo Žít, to je pro mě takový japonský Občan Kane.
Pro hrst dolaru je nekterymi povazovan za zrod moderni kinematografie a podobne jako Pulp fiction ma unikatni fps/tps perspektivu/strukturu; extremne chytry debut, ktery stoji mezi nadfilmem Hodny, zly a osklivy a druhym dilem Pro par dolaru navic, ktery krome genialniho intra a asi dvou scen sucks monkey fuck
Z yoyimba jsem vylozene zklaman. Co jsem nesnasel na Pro hrst dolaru, to je tady pres kopirak. Vim ze Pro hrst dolaru je obslehnuty Yoyimbo do posledniho pismene, ale pokud bych mel hodnotit jen samotny scenar, tak je to naprosta umelohmotna stupidita ktera uplne cilene (samoucelne) jen rozvadi umelohmotnou myslenku, ze zkuseny samurai prijede do vesnice plne hlupaku a dela si s nima co po nem scenarista chce. . Je to tedy furt jen špagety western i pred tim nez z nej udelali špagetovou kopii. Chtelo by se rict odpad, ale natocene je to dobre. Dobre natocena blbost je vsak porad jen blbost. 5-6 z 10. Ruda hriva oproti tomu byla spatne natocena blbost, tj. 4 z 10 max.

Doufam ze Rasomon nebude tak plytky.

:)

ps Špageti western který mám rád je Podivné dědictví. :)
"Mortone, zmaluju tě tak, že tě nepoznají ani po hlase." :)
Rio Bravo je nejlepsi klasicky western (vedle Spaget)
Stopari jsou vsemozne citovani, ale ve skutecnosti sucks ass
Severance první řada tak 6/10. Své kouzlo to má. Ale je to stále mé největší seriálové zklamání od první řady (jinou jsem neviděl) True Detective.
@MiDlo (22.08.2025 21:01):  Quigley je super, a ty další dva největší klasiky. Zato o té Holubici jsem v životě neslyšel - ale vidím výborný casting, režisér Quigleyho, a Cervenak na csfd je nadšený, znamenám si.

Paříž Texa taky výborná, loni jsem viděl ve Varech, ale ta se ti do takového výběru zatoulala snad omylem :D
@Zx Atari 500 (20.08.2025 20:33): to nevím, ale porovnal jsem nejake nahodne anglicke titulky stazene z webu a kdyz byl text trochu jiny tak po posunu o par sekund sedely. Ja mam Subtitle edit a vetsinou staci otevrit titulky a v menu synchronizace vybrat Upravit vsechny casy - posun zjistis podle nejake prvni vety. Bodova synchronizace - zmenis pocatecni cas nejake vety na zacatku a pocatecni cas nejake vety na konci (2 body) a tim se srovna kdyz ma rip jiny pocet snimku za sekundu. Ale mas pravdu, ze je to trochu oser a deset minut tim ztratíš a někdy to nevede k výsledku

Rip má 2h39m26sec a 23.976snimku za sekundu
Zánik rodu Akó vnímám jako nejdůležitější a nejkrásnější japonskej samurajskej film. Myslím, že Harakiri je vlastně filozofickou debatou s Akó. A myslím, že film by se neměl jmenovat Zánik hradu Akó ale Zánik rodu Akó, protože tam nejde o nějaké dobytí hradu ale o osud jednoho panství. Je to skvělý film. I po retrospektivě všech samurajských fiilmů, které jsem zatím viděl (kromě Sansho, které mne ještě čeká) si myslím, že první a ten nejdůležitější samurajský film který by měl český divák vidět je (kromě Sedmi samurajů :) Akó a po něm Harakiri. Sedm samurajů je něco trochu jiného. Není to historická freska. Akó je film s romantikou, tragédií, příběhem, nádherným vizuálem a parádním feelem po skončení filmu. Je to podle mne Crown jewel japonských samurajských filmů. A je barevný.

K čemu to sakra přirovnat? Master a Commander. Bounty, Pyšná princezna... nebo možná F.L. věk či Cirkus Humberto, ale to už trochu pouštím uzdu fantazii. :)

Titulky přes můj profil.

ps ještě jsem malinko změnil začátek (v2 titulků) ale už do toho nebudu šťourat, až tak za měsíc..
Mně moc vesmírná odysea nenadchla.

BTW the pád hradu akó.. přemýšlím jestli jsem viděl někdy tak výrpavnej historickej film. RAN jsem neviděl. Možná snad jednička pána prstenů. Možná nějaké starší seriály typu Marco Polo. Možná Hitokiri, ale to je v porovnání s Akó žabařina. Asi to není tak hluboké jako Harakiri ale snese to srovnání s tím nejlepším co jsem zatím z japonska viděl. Pecka. Titulky budou dnes večer.
@Dan9K (20.08.2025 14:08): Tipuji že důvod bude stejný jako proč se už dávno předabovávají staré kvalitně namluvené filmy do dabingů nových, obvykle naprosto zrůdných - na ty staré by se musely koupit práva, a vyrobit nové je prostě levnější (jakkoli je to absurdní). No a titulky dnes udělat skrze AI, to je prakticky zadarmo.
@MiDlo (20.08.2025 13:05): jo já chápu, proč je nepoužíváš ty, protože neexistují, ale to moje provolání souviselo s tím, na co jsem koukal já, koukáme s přítelkyní na Lost a tam už dávno existují, tak nechápu, proč používají nesmyslné AI titulky, když to můžou vzít z Bluray. (ale fakt se to týkalo zejména jednoho dílu ve třetí sérii, jinak je to víceméně ok)

Já taky mám radši češtinu než angličtinu, i když umím anglicky pasivně dobře, ale přecijen ne tak dobře jako česky. Mám to z podobných důvodů jako ty. Když něco mám v angličtině, vnímám to trochu jako "práci" a ne jako zábavu :-)

díky za upřesnění
Rody.. podle mne musi prijit clovek a cele to zkontrolovat a revidovat presne jak to delam ja. Ai fakt chytre pozna, kdo koho oslovuje a z kontextu vi kdo je muz kdo zena apod. Akorat nekdy z titulku neplyne kdo prave mluvi:D. A nekdy AI nepochopi co se deje.

Podle mne disney posle do Ai i video. Ja posilam jen titulky a analyzovany kontext ktery ai vytvorilo predem z tech samych titulku. Ani nevyuzivam toho, aby AI provolavalo Google Api a zjistovalo si detaily o filmu. Spoleham na to, ze o tom filmu uz neco sama vi.

Takze za me - rody jsou problem vzdy. Kupodivu formulace Gpt5 uz umi vyborne. Jen nekdy musis zmenit slovosled protoze treba AI bylo az moc “literarni””, spisovne, vznostne” protoze si to v kontextu tak zadalo. Ale jako vstup do revize vysledku clovekem je to opravdu bomba.

A proc ne titulky z Blu raye? Ten film nikdy nevysel s ceskymi titulky. Neexistuji. Jedine dilema ktere clovek ma zda stahnout anglicke z webu mebo je ripnout z blu raye tj. ktere vlastne prelozit. Lepsi byvaji ty na blu rayi, protoze mivaji presne casovani a obvykle i jine texty. Musi se ale z videa vyndat spesl softwarem ktery naseka nekolik hrubek protoze v blu rayi jsou ulozeny formou obrazku a ne formou textu. Tak veteinou postupuju, kdyz nenajdu ceske titulky ktere vypadají solidne tj. s kterymi si uz dal nekdo jiny praci - vyndat z blu ray, prelozit, porovnaz s puvodnimi, revidivat, pustit film a behem filmu doladit. Pustit podruhe potreti a tak po ctvrtem patem spusteni jsou uz vyborny.

A proc to vlastne delat kdyz umim anglicky? Protoze tim posunu vyznam slov do cestiny coz ten pribeh umocnuje. Ja uvnitr svy duse mluvim cesky a jsem rad kdyz tam s obrazem plynou slova cesky v max mozne kvalite ktera podpoří emoce a clovek si pritom nerika coze? To nedava smysl? To prekladal snad kun.
@MiDlo (20.08.2025 00:38): a umí ta Chatgpt spolehlivě rody?

Včera jsem koukal na Disney+ a ty titulky tam dělal buď úplný idiot, nebo špatná AI. Asi tak 30 % rodů špatně,v konverzacích často úplné přehozeně, což je pro mě na placenou službu nepřijatelné.

Jestli Disney a podobné platformy používají AI na titulky, používají aspoň ty poslední generace?

A proč probůh u těch starších věcí nepoužít už existující titulky z BR disků?
Za pár dnů postnu titulky k Pádu domu Akó .

Přeložil jsem anglické origo titulky Chatgpt pětkou (s kvalitním rozsáhlým kontextem (gpt si samo zjistí o čem je film, zadá si tím styl překladu, vyhledá osoby a termíny a rozhodne jak celý příběh překládat dle dějové linky a historického kontextu) vydolovaným z origo titulků prvním průchodem přes GPT 5 api, a poslal je na api k přeložení na dvakrát - v tom je gpt 5 oproti čtyřce výrazně lepší, čtyřka by to překládala na 10-12 krát - po více částech a tím by ztratila mezi částmi niť),.

Po přeložení a před shlédnutím jsem je přečetl a celé revidoval (vlevo anglické, vpravo české - a jedu pomalu skrz celý text až dolů a reformuluju věty) aby zmizela kostrbatost, a některé nedostatky které tam Gpt místy strojově seká (bohužel tím pádem vím co se tam stane - je to konverzační film. Šlo to ale díky tomu snadno. U jiných filmů kde to nejde, protože místo souvislých sdělení obsahuje film jen jakési výkřiky, brousím titulky - ať už české od jiných překladatelů, nebo z GPT - během několika shlédnutí tak, že si film zastavuji a měním titulky za chodu. Výsledek bývá až na několik vzácných případů velmi kvalitních titulký vždycky lepší než vstupní srt soubor).

Zítra až si film pustím, doupravím asi jen některá oslovení a fráze. Hotové (první české) titulky nahraju na Opensubtitles (odkaz je na mém profilu). V průběhu jednoho dvou měsíců dělám vždycky ješte hlubší revizi ale to už bývají jen vylepšení menšího kalibru, kterými to zkouším na několikrát postupně brousit k dokonalosti.

Howgh.
Alright. Stav mé fyzické sbírky filmů a seriálů: txt, pdf.
Valčík s bašírem je na cestě v Blue ray verzi a pár dalších filmů je na cestě též.
Nepodařilo se mi napárovat seriály k sobě a dohledat k nim na disku kvůli launcheru jednotlivé soubory - asi musí mít jinou jmennou konvenci. Jinak to jako launcher přehrávání v MPC HC funguje výborně.
Peace out.
Přes víkend jsem si při hrani Borderlands 2 dal zároveň i starý Tales of Borderlands a potom jsem poprvé shlédnul Borderlands film. Uf kdyby tak natočili tu sérii po Telltale... jediný, co jsem ocenil, že ten film má klasicky něco málo přes hodinu a půl a netáhne se tak úděsně nudně k třem hodinám jako ty nový star wars a marvelovky.
Zřejmá "peak" éra One Piece a vrstveného narativu: "We’re in a Rocks flashback, inside a Harold flashback, inside a Loki flashback. Can we go another level deeper?"

A Spy x Family slibným novým plánem a Yor hrající "bowling"...
EMDB - to jde ne? Kus sbírky (txt soubor nasdílený přes filebin po dobu 6 dnů) .
Za to by se dala dát třeba velikost souboru na disku a za to nějaká krátká jednořádková recenze :D.
mimochodem v CLZ cvakneš bar kód a máš to tam přidaný. Jen ta cena, au. A tady u coldplaye je vidět ta recenze v "notes". Notes není omezené na 100 znaků. To info o ebay se dá prej vypnout.

ale půjdu do EMDB. To vypadá fakt skvěle!
@Drolin (17.08.2025 14:39): V letterboxed Free je seznam filmů, tvé hodnocení, tvá recenze a nemůžeš ovlivnit jaké informace o filmu jsou zobrazeny. Jsi dán na milost nemilost danému webu.

V pro to samé, jen navíc dostaneš možnost označit filmy které vlastníš a vidět zprůměrované hodnocení přátel, a já neznám nikoho kdo by letterboxd měl. To je za 500kč. Za 1200kč si vybereš vlastní plakát na stránce filmu.

CLZ mi připomíná databázi her.
Letterboxed mi připomíná hodně osekanou a nepřehlednou ČSFD.
IMDB taky nemá v přehlednosti na ČSFD.
ČSFD mi přijde jako slabá k evidenci sbírek, a určená k zjišťování na co koukat dál. Je spíš pro psaní esejů o filmech (recenze).

CLZ je k zaznamenání co mám, v jaké formě (nejen br vs 4K, ale i CZ vs EN edice, konkrétní distributor) to mám, plus pár kolonek pro hodnocení plus možnost vytvořit vlastní políčka např vizuál (pole o délce 100 znaků) nebo odkaz na titulky.

Takže mi přijde že CLZ nebo nic.
Nainstaluj si toto. O aplikaci vím asi od roku 2015, ale nebyl jsem schopný si vlastněné Blu-ray filmy doplnit.

Vypadá to takto. Program je zcela zdarma. A když kliknu pravým spínačem myši, zobrazí se informace o filmu či jeho hodnocení. To tam lze doplnit. Dalo by se určitě i nějak nadefinovat obsah z nabídky předplacených VOD služeb. Mohl bych mít jeden katalog, označené, který film je kde, popř. na jakém nosiči jej mám. A pak jen pustit danou službu či vyhledat cílový nosič a zapnout přehrávání.
Asi si začnu evidovat filmy v CLZ. Sice je to placené, a komu nestačí appka v mobilu a chce přístup z windows s možností veřejného sdílení sbírky si dost připlatí... ale mělo by to být funkčne tip ťop.

Jen ta cena.. 500kč za rok za appku v mobilu, 1200kč za rok za mobil plus PC. A stejné separé ceny za appky pro evidenci hudebních alb a knih. Jsou nejlepší, vědí to a nechají si za to zaplatit. Ještě že nečtu :).

Wishlisty, vlastní hodnocení, recenze, poznámky, vlastní tagy, vlastní kategorie. Príma. Jen ta cena.. au.

Ukázky:
sem si llze v windows web appce do pole notes zapisovat "recenzi"
takhle nějak vypadá kolekce nasdílená přes public link
lze určit co přesně budete sdílet (třeba jen filmy určené k prodeji), ale nevím jestli lze určit, které pole přesně budete sdílet (třeba název filmu, vlastní hodnocení, a recenzi zapsanou do "notes") a taky jestli můžete vynutit pro sdílení konkrétní zobrazení - z dema to vypadá celkem interaktivně.
@John Mirra (16.08.2025 10:13): Bohužel, tohle mě neoslovilo. Přitom všichni kolem mě byli spokojeni. Někdy se to stane, no.
Před týdnem jsem si pustil jedničku Predátora a stále je to dobrý. Ve 4K to vypadá jako by to natočili před rokem a DTS rotačáku taky fajn :)
Dneska mě pobavil další článek o slimácích na zahradě. Pořád dokola tam všichni píší, jak je skvělé sypat záhonky solí, jak perfektně funguje pivní past, pak dojde na měděné pásky atd atd. Ale to není to, co mě pobavilo. Článek je publikovaný právě dnes a začíná větou "Jaro se rozjíždí v plné síle a s ním i veškerý život na zahradě. Společně s prvními květy a výsevem zeleniny se ale probouzejí také nezvaní hosté – škůdci, mezi nimiž vynikají hlavně slimáci."

Za barákem mi nepřetržitě jezdí kombajny, práší se tu za nimi, dýchat se nedá, vedra snad už skončí a ono se teprve rozjíždí jaro :-) Co potom budeme dělat v létě, když teď už je tam na padnutí a máme žně???? Vlhka tedy na zahradě moc nemám, páč i ty slibované bouřky se Vysočině vyhnuly, tak snad se u nás nebude líbit ani těm zpropadeným slimákům.
Nekecám...
Toto ma dnes dostalo. Poznáte projekt Mikey and his Uke? Stojí za ním Mikey Hawdon z kanadskej kapely Fairmounts, Počas covidových karantén začal s hosťujúcimi muzikantmi z rôznych kapiel nahrávať cover verzie piesní amerických punkových skupín z 80. a 90. rokov. Všetky nájdete na jeho YouTube kanále. Ak sa v danej oblasti aspoň trochu orientujete, vyskočí tu na vás jedno legendárne meno za druhým. Nádhera.
Včera jsem viděl shlédl Alien Earth alias Amelie z Alienu. No co říct, je to pokračování toho jak vypadal poslední film, za mě špatný. Ještě, že nejsem fanoušek Aliena, radši mám Predátora a po Prey se docela těším na další film.

Jinak se mi líbila nová Bláznivá střela, občas slušně nekorektní a to je dobře. Zasmál jsem, tak jsem spokojený. Samozřejmě to nemá na francouzské komedie od Philippe Lacheau a jeho týmu ale kdo se chce pobavit, tak se pobaví.
nevim jestli to stale produkuji takhle, ale jako obvykle pilot musi byt max a zbytek uz je horsi, scenar asi nebude silnou strankou alien: earth
@Zx Atari 500 (15.08.2025 17:10): Hybris, hloupost a slabosti člověka jsou jako téma přítomny už od původního filmu, kde se korporace montuje do něčeho, co je lepší nechat být, a zmasakrováni jsou při tom její zaměstnanci, kteří by udělali lépe, kdyby jejími zaměstnanci nebyli. Převážet takto nebezpečné druhy či "dělat" z dětí syntetiky, to je teprve člověka hodná blbost.

A k té scéně s vajíčkem - je rozdíl, když se odehraje, jak nejspíše dopředu předpokládáš, což je případ Alien: Covenant, nebo se tomu jako seriál vyhne.
To vam tak alien malem ukousne hlavicku a vy se minutku na to jdete dojimat a zavzpominat na baseball a tatuldu. Chvilku na to tu hlavicku div nestrcite do slizkeho, kozoviteho vejce, ktere se pred vama otvira. Asi je predpoklad, ze to je nejaka krasna kvetinka a ten zlej priserak je jen zahradnik :D Jo proste ten seros je kvalitka :o)
alien zatim dobra rezie tj. strih tj. tempo, naposledy, kdyz jsem zapnul televizi davali fallout, kde presne tohle stalo za pendrek
@MiDlo (14.08.2025 23:21): Jedna noc je o prvním díle, ten je famózní.

Ale je to dobrý celý a je to hned hotový, doporučuju.

Když bych byl hodně odvážný, tak je to trochu jako spojení Ozu a Wire a temné detektivky a zcuknutý do pár dílů:-)
Na verdikt k Alien: Earth je příliš brzy, mnohé se může pokazit; z těch dvou epizod to ale pro mě má velkou šanci zařadit se hned za první díl, z velmi prostého důvodu - poprvé od roku 1979 je tu znovu obava z cizího a metamorfózy, zprostředkovaná technologickým soupeřením korporací na straně jedné, mutacemi neprozkoumaných životních forem na straně druhé. Tuhle podstatu xenomorfa, obsaženou i v jeho jménu, další filmy jen rozmělňovaly nebo využívaly k atrakcím v postupném vyvražďování. Tady je znát evoluce a věci jsou skutečně znepokojivé: děti v na pohled dospělých tělech, žijící jako laboratorní krysy, za narušení chodu dystopické společnosti se všehoschopnými korporacemi, a to druhy jako ten "oční" parazit, z jejichž samotné myšlenky se mi dělá mdlo.

@AlieN (15.08.2025 09:13): Uceleně shrnuto, proč je to skvělé. Každý nepatrný detail mi byl velkým důvodem k radosti.
@Cobot (15.08.2025 09:33): Tak tady ochutnas jinej cajicek. Zatim zklamani. Postavy se chovaj jak idioti, alien se chova jak idiot, "robotu" tri prdele, marinaci jako parta hlidacu z parkoviste... Celkem solidni vizual, dobre to zni, herci dle meho nezajimavi, az na blondaka Olyphanta. Pocitam, ze odpadnu u druhe serie.


Prekvapive Nadace ma stoupajici kvalitu. Pro nectenare knih je to ted celkem zajimavej scifi seros.
@MiDlo (14.08.2025 21:12): Já doporučím něco trochu jiného, a to The Good Place. Fantasy sitcom s hrozně originálním námětem a neskutečně sympatickými hlavními postavami. Opravdu se mi snad ještě nestalo, že bych si nějaké postavy tak moc oblíbil (a u posledního dílu jsem regulérně brečel, jak to bylo dojemný :( )

Ještě se mi hodně líbí, jak seriál plyne hodně kupředu - zápletka, která by se v jiném seriálu roztáhla na půl série, je vyřešena často během jednoho dílu :D A autoři pak servírují další zápletky a chrlí jeden skvělý nápad za druhým.

Ale asi je to jenom na Netflixu :(