Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

Hele lidi, co ten I, The Inquisitor? Teď jsem si všiml náhodou, že to pár dní dozadu potichu vyšlo a ještě ta hra asi ani neví, jestli se nejmenuje nakonec spíš pouze The Inquisitor. Hraje to někdo? Bude to nějaký entusiasta přidávat? ;-)
@Red (24.01.2024 02:02): Toto když jsem viděl ve chvíli, kdy to zveřejnili, tak mi spadla čelist. Tak nějak jsem myslel, že bude staronová Lara vypadat. Nuž, nakonec to skončilo jen u lehce „vytuněné” původní verze, upravené pro chod na nových strojích. Škoda...
@Ross (18.01.2024 09:52): Tak s dotazem na Tomb Raidera ses měl zeptat spíš v akční sekci nebo všeobecně o hrách, tam bys měl větší šanci na odpověď než tady. Každopádně, zrovna u těchto her je nějaké předobjednávání skoro zbytečné.
[neexistující příspěvek]: jako chtěl, ale 2 měsíce mi přišlo jako jistota :)
Je tady někdo, kdo si již předobjednal  Tomb Raider I-III Remastered?
Přemýšlím nad tím a bojím se, aby to nedopadlo jako GTA.
@Dan9K (16.01.2024 15:49): Tých vecí, ktorými sa diskvalifikoval tam je za mňa pomerne dosť. Celý ten rebríček na mňa pôsobí ako kombinácia romantickej nostalgie a ľahkého (tiež nostalgického) ohúrenia audiovizuálom. Veci ako Dreamfall Chapters pre svoj zlý technický stav, bugy, zlé ovládanie a absurdné kotrmelce v príbehu nemá čo robiť. Je to skôr príklad toho, ako sa hra nemá robiť alebo keď sa nasilu robí pokračovanie, hoci nápady nie sú.

Heavy Rain je tiež hra, ktorá ohúrila vo svojej dobe filmovosťou a audiovizuálom, ale prevedenie je už stupídne. A tých príkladov tam vidieť extrémne veľa.

Navyše okrem vecí vydaných prostredníctvom Wadjet Eye Games to pomerne globálne ignoruje indie scénu adventúr posledných 10 rokov.

Akože písať vie celkom pútavo, ale keďže som väčšinu z tých hier hral, tak niekedy sú tie predstavy naozaj romantické a na problémy zabúda a väčšinou ich tam ani nespomenie.
Já nevím no, těma oběma Portalama se pro mě ten žebříček trochu diskvalifikoval, zvlášť, jestli to je jako druhý. No a to první místo, já chápu, že jako nejoblíbenější, ale přemýšlím, jakou to má výpovědní hodnotu, když je to fakt jenom proto, že to byla jeho první adventura. Já už si teda úplně nepamatuju, co byla moje první adventura, myslím, že buď Agent Mlíčňák nebo 7 dní 7 nocí. A i když mě to nakonec k těm adventurám přivedlo, tak bych Agenta nedával na první místo :-)
@Artran (16.01.2024 12:20): Aha, jeho stránky jsem vůbec nezkoumal. Kouknu.

Ale přemýšlel jsem, zda bych sestavil TOP 100, a asi by to šlo, ale bohužel mi chybí zvláště ty Infocomí textovky (které ale ani nejsou pro mě úplně zábavné) nebo ty největší klasiky jako Simon the Sorcerer.
@Pluto (15.01.2024 19:07): Mám rád žebříčky, takže fajn na projití (ačkoliv mám tedy úplně rozdílné preference v adventurach), ale zvláště Portal mi tam úplně nesedí.

A když zařadil Dark Fall, čekal jsem, zda bude první The Lost Crown, a ono nic... :)).
@Pluto (15.01.2024 19:07): Co to je za člověka?

Jinak na Orten Was the Case slyším všude jen chvalozpěvy, škoda že ta hra je tak ošklivá vizuálně, jinak bych jí dal hned. Heart of China překvapila že je na tom tak dobře, já jí sice nedohrál, ale moc mě bavila. Mám chuť jí rozehrát znovu, určitě jedna z více zapomenutých her.
Beau Sorrell vydává jednou za čas svůj osobní žebříček nejoblíbenějších adventur. Nejinak je tomu i na přelomu letošního roku, kdy vydal svůj žebříček TOP 100 nejoblíbenějších adventur.

Jako u každého žebříčku jde o osobní názor a každý to má nastavené jinak. Přesto se v seznamu objevuje řada titulů, které by tam člověk nečekal.
@Dan9K (10.01.2024 14:45): Měla dost silný na point and click adventuru. Jednička mi přišla jako peak toho dabingu, tam mi i Tim Curry v roli Gabriela přišel skvělej. Tam se to moc pěkně sešlo, herci, výborný soundtrack, pecka příběh.
@Dan9K (10.01.2024 14:36): Je ochrnutý, dostal mrtvici. Je na vozíku a i když občas dabuje, nemyslím si že by byl v kondici jim ve svém vysokém věku nadabovat celou hru.

Za mě je jasná volba herec ze dvojky (i když ten už se věnuje jiným věcem) a dle mého i nejlepší představitel Gabriela. Byl trochu pain pak se vracet k Timu Currym, když ho daboval ve trojce.
žije ještě dabér Gabriela z jedničky a trojky? Toho by to chtělo do případné čtyřky...
Nejlepší adventura roku 2022 je ve slevě! Sice jen 20%, ale Nightmare Frames je levné i samo o sobě. Tohle berte jako postrčení zkusit nejlepší adventuru za posledních let, která jde opravdu ve šlépjejích GK a podobných pecek!
@jones1240 (10.01.2024 13:56): Problém je v tom, že aby vytvořili něco na úrovni AW2, tak by na to potřebovali dostatečný budget. A v tom bude podle mě největší problém. Ostatně na budget nakonec dojel i ten remake, přestože výsledek vůbec není špatný. Pokud se skutečně vytvoří čtvrtý díl, budou nejspíš tvůrci muset být víc při zemi...
@Pluto (10.01.2024 13:30): Hlavně ber v potaz jak jsme psali že Gabriel vždy skákal na trendy té doby. Plus teď jak lidi jsou nadšení z Alana Wakea 2, tak je dost možný že by to i nové fandy přitáhlo. Přeci jen Gabriel také spisovatel a řeší nadpřirozeno, kdyby to udělali chytře může z toho být zajímavý titul který upokojí obě strany. Doufat v klasickou point and click hratelnost by nejenže bylo proti duchu série ale hlavně i proti tomu aby měla šanci vůbec v dnešní době zase uspět.

Myslím si že sami viděli kam je ten remake v ošklivý grafice poslal, sotva po tom štěkl pes. BTW: Já každopádně do teď hraji staré hry od Sierry a i klasické adventury, takže ono zase záleží. Podle mě hodně hráčů je otevřeno nějakýmu updatu.
@M.a.t.t. (10.01.2024 13:53): Otázkou je, jestli tvůrci budou chtít zaujmout současného hráče a nebo spíš nostalgiky. Takový Charles Cecil to zkoušel s Broken Swordem trojkou a čtverkou a pohořel, tak se pak pokorně vrátil ke klasice...
@Pluto (10.01.2024 13:30): Hráči, ktorí vyrástli na tejto sérii tvoria dnes tak malú skupinu, že jediná možnosť ako zaujať súčasného hráča je pokúsiť sa o niečo modernejšie. Čo by bolo aj v súlade so sériou ako takou, kde bol každý diel odlišný.
@jones1240 (10.01.2024 13:28): Nevím, jak by s přidáním akčních prvků uspěli. U starších hráčů vyrostlých na této sérii asi moc ne (u mě teda určitě ne) a nevím, jestli by dokázali zaujmout nové publikum...
@Pluto (10.01.2024 13:06): Interaktivní adventura moderního střihu či akčnější adventura. Jít s dobou. Pokud by to udělali ve stylu Point and Click tak by ta série znovu chcípla, pokud by se neudálo haló jak u Return to Monkey Island (i ten ale opustil klasickou hratelnost toho žánru a šel dost na ruku modernějšímu pojetí indie her). I když fandů klasických adventur je jako pořád dost (včetně mě), zaleží taky jaký budou mít budget atd. Těžko se predikuje.

Ale takovou filmovější adventuru kde ovládá hráč Gabriela v Third Person režimu a třeba s ním vyšetřuje v zapadlém městečku, to bych si nechal líbit i s trochou hororvější akce. Samozřejmě ale s velkým důrazem na dialogy a exploraci.
Hlavně, tehdy vždycky šli s trendem. Jednička klasická PnC, dvojka FMV, trojka 3D s unikátní kamerou. Pokud by měla být čtyřka jiná, tak jak?
@jones1240 (10.01.2024 12:59): No, z toho bych měl právě strach. U dvojky i trojky měli na tu dobu velký budget a mohli si dovolit se rozmáchnout. Obávám se, že teď už by byl mnohem omezenější. A je taky otázka, jaké studio by k sobě dokázali sehnat...
@Pluto (10.01.2024 12:56): Jo jo, ty pře si pamatuji. S tím Kings Questem novým to pak taky skončilo poměrně smutně. Že ho sice dovydali, ale u každé další epizody šli cítit větší a větší budget cuty až se pak už pomalu epizody odehrávali jen na jedné lokaci s minimem nových postav. Gabriela bych si každopádně dal rád po čtvrtý a doufám že zase sérii posunou jiným směrem jako to bylo u každého dílu a nebude to point and click alá Moebius.
@jones1240 (10.01.2024 07:40): Společně s Jane na tom pracují (respektive jednají). Ještě něco by udělat chtěli. U Activisionu nebyla šance. Tam byla jakás takás šance v době, kdy vydávali remaster jedničky (a posléze přišel epizodický Kings Quest), ale to byly jen záchvěvy. U Microsoftu je větší šance. A v nejhorším pořád můžou udělat Gray Matter 2.
@Pluto (09.01.2024 20:07):  Moc se těším, jsem rád že aspoň Robert Holmes se snaží držet tu značku při životě pomocí hudby. Tak snad tohle nebude jediná pozitivní zpráva tento rok. Hlavně si myslím že díky game passu by ten Gabriel Knight novej klapnout mohl.
@Pluto (09.01.2024 20:07): tak to je skvělá zpráva. Jak mi obecně pazvuky nevadí a často si to užívám víc, než když je to jakože lepší, tak na tohle jsem dost zvědav. U toho jakože Wagnera mi to přišla vyloženě škoda.
@Dan9K (03.01.2024 09:53): Tak zrovna na předělávce opery z GK2 momentálně Robert pracuje: "Using the very latest in audio technology and virtual instruments, I will create a new version of the Lost Wagnerian Opera from The Beast Within. The original voices will be extracted and optimized, then brand new and expanded orchestral arrangements will be recorded to surround them with new depth and power. Then the original video will be treated with video tools to create a new and exciting visual experience to support the new audio version. Truly a rebirth for this beloved Opera!"
@Dan9K (03.01.2024 09:53): Jo vždyť já tvůj citlivý sluch nerozporuji. Jen mi přišlo že to měl kvalitní a že i pro nefanoušky midi hudby se jedná o poměrně dost kvalitní OST. Kde zrovna když se spojí zpěv s tou hudbou tak to opravdu nejde tak citelně cítit. Také skvělý příklad Ludwig theme. Ale to MIDI samozřejmě cítit jde u něčeho méně u něčeho totálně. Jen to měl fakt dobře udělaný a vím že u dvou či tří skladeb mi to při prvním poslechu vůbec nepřišlo a to bych o sobě netvrdil že mám hudební hluch.
@jones1240 (03.01.2024 06:44): rozdíl je ten, že to není o primitivních zvucích, které vytvoří tvoje zvukovka v reálném čase, ale že tam Robert dal trochu lepší a tím pádem to taky mají všichni stejní.
Na rok 95 jsou ty zvuky velmi dobrý. Podobnou kvalitu orchestrálních zvuků mělo třeba Homam 2 z 96, což je srovnatelný i v tom, že je tam taky opera, což je ve hrách docela svátek.
Ale poznat to jde dost. Já se taky už 20 let snažím dělat fake orchestry, takže ta citlivost je u mě zvýšená. Podobnej orchestrální sound by si dneska vytvořil za pomocí midi keyboard kláves za zhruba 3000 korun. Tehdy to byl vrchol :-)
@Dan9K (03.01.2024 01:40): No mě ten orchestr minimálně při té muzikálové části či instrumentál u nějakého songu tak moc nezní.(Nerozporuji že to MIDI není, jen že některé skladby prostě takový feel nemaji a ještě ve srovnání s jedničkou).Jsou tam skladby kde to slyšitelný je hodně. I tak je dvojka jeden z nej soundtracků a zni minimalne zivelnejs nez jednicka. Ale zase já se v tom tak nevyznám žeo. Jen mi ten zvuk nepřijde tak jak mi připadají typické midi ost
@jones1240 (02.01.2024 21:31): no ona je otázka, co vnímáš jako midi

jako reálně to midi je, jen to není v midi souborech

já dělám v midi pořád, zrovna jsem skončil :-) v těch orchestrálních skladbách je neslyšitelnější, že je to fake orchestr (ovšem s reálnými zpěvy). A tím midi jsem asi myslel spíš ten fake orchestr. A už nevím, jak to tehdy udělal, jestli to nahrál jako přímo zvuk z kláves (což je vlastně midi tvářící se, že není), nebo to naklikal přímo do počítače a pak přiřadil zvuky (což je taky midi) nebo to nahrál jako midi z kláves a pak přiřadil zvuky.
Vlastně moc nevím, jak by se při tvorbě GK 2 midi vyhnul :-)
jinak jsem to nejprve nepochopil, myslel jsem, že ta pořadí je opačně. Poslechnu.