Software
@Korbitch (27.10.2023 22:50): pěkný a smutný příběh, díky za něj!
Zdrc, mám jednu haluz. Už nějakou dobu se mi během hraní stává, že se najednou ocitnu ve Windows. Stává se to ve všech hrách. Na klávesnici mám zámek, kdybych se přehmátl, abych právě v těch oknech neskončil. A i přesto se mi tohle děje. Prostě z ničeho nic blik a jsem v oknech.
Já teď používám FreeTube. Jediný, co mi je trochu líto je lajkování. Jinak se mi líbí, že už jim nedávám data.
@Strady (27.10.2023 13:13): Tu radost jim neudělám... :c))
@Zx Atari 500 (27.10.2023 12:53): Do dneška mi jelo vše v naprosté pohodě. Script na poslech hudby atd. Vše bez problému, dnes jsem to pořešil díky tobě. Uvidíme dál, nebo si začnu platit YT bez reklam :D
@Strady (27.10.2023 11:12): No nevim jestli to poresi primo uBlock.
Pocitam, ze to nejlepe poresi script pro Tapermonkey. Uz asi tri roky pouzivam tenhle, na potlaceni toho idiotskyho bloku na overeni veku u videa....
Pocitam, ze to nejlepe poresi script pro Tapermonkey. Uz asi tri roky pouzivam tenhle, na potlaceni toho idiotskyho bloku na overeni veku u videa....
@Zx Atari 500 (27.10.2023 01:31): Hm, a já si říkal, že to nejspíš blocker vyřešil, a ono jen pauzička.
@Zx Atari 500 (27.10.2023 01:31): Díky, stále čekám na nějaký script do uBlock Origin.
Tak par dni dal YT pokoj s tim blokovanim, ale uz to zase rozjel. Pro FF funguje tohle . Vypnout adblock na YT a zapnout addon. Jako provizorium dobry, ale casem spis pohledam nejakej script pro Tapermonkey.
@Naginata (18.10.2023 12:28):
Vypozoroval jsem několik věcí. Jedná se o experiment na vybraných zemích. Snaží se zjistit co jsou lidi ochotní zkousnout. Co z adblockeru funguje je ublock, z nějakého důvodu ublock nevadí ale občas i jeho obchází, asi aby viděli jak uživatelé reagují, jestli skouknout reklamu, zkouší jiný přístup, vytvoří si vlastní filtry atd. Snaží se lidi nahnat jednat k předplatnýmu youtube, dále k Chrome (kde jedině ten dlouhobě ublock funguje). Co spolehlivě zatím pomáhá je vpn, ale jestli budou úspěšní tak se obávám že to spustí globálně, adblockery v google store zakáží, napálí cenu a zvýší počet reklam.
Vypozoroval jsem několik věcí. Jedná se o experiment na vybraných zemích. Snaží se zjistit co jsou lidi ochotní zkousnout. Co z adblockeru funguje je ublock, z nějakého důvodu ublock nevadí ale občas i jeho obchází, asi aby viděli jak uživatelé reagují, jestli skouknout reklamu, zkouší jiný přístup, vytvoří si vlastní filtry atd. Snaží se lidi nahnat jednat k předplatnýmu youtube, dále k Chrome (kde jedině ten dlouhobě ublock funguje). Co spolehlivě zatím pomáhá je vpn, ale jestli budou úspěšní tak se obávám že to spustí globálně, adblockery v google store zakáží, napálí cenu a zvýší počet reklam.
K detekci adblocku na YouTube - https://eupolicy.social/@thatprivacyguy/111261130799704016
Vykašlat se na spotify a jet jen přes youtube, je lákavé, ale mně nějak přijde, že je tam toho míň a je to ošklivější :-(
@samorost (19.10.2023 18:03): Přesně. V autě jedině má hudba, v TV pouze mnou puštěné filmy mimo vysílání, venku téměř vždy v uších sluchátka a opět svojí hudbu, či podcasty...
Nebudu to dále rozepisovat, oba víme. Snad ještě to, že jsi ve svém textu v tomto směru do puntíku popsal mě... Jednoduše si jedu vlastní svět, který mě nedeptá, jak píšeš. :)
Nebudu to dále rozepisovat, oba víme. Snad ještě to, že jsi ve svém textu v tomto směru do puntíku popsal mě... Jednoduše si jedu vlastní svět, který mě nedeptá, jak píšeš. :)
@ZephyrCZ (19.10.2023 08:27): Absolutně si rozumíme. :c) Nedávno mi kamarádka říkala, jak miluje hudbu a proto prý poslouchá rádio takřka nepřetržitě. Odvětil jsem pouze, že muzikou žiji prakticky celý svůj život a právě proto rádio neposlouchám... Z mého pohledu současné rádiové stanice představují nikdy nekončící reklamní teror, občas proložený stále stejnou sadou pro mě většinou zcela neposlouchatelných písniček. Na jedné straně je hromada fantastické muziky, ke které jsem se za ta léta ještě nestihl dostat, navíc stále vznikají nové skvělé věci. Na druhé pak existuje neskutečné množství hudebního balastu, který jsem slyšel při různých příležitostech snad tisíckrát, přičemž už poprvé mi to přišlo až moc. :c) Takže ano, YouTube softík mám nahraný v televizích alternativní, na všech počítačích, resp. prohlížečích nějaký ten ad blocker. Televizní vysí(r)lání rovněž už mnoho let nesleduji, jednak tam už stejně nic pořádného není a o reklamách jsme si to už napsali. V autě poslouchám výhradně svou muziku a když v něm náhodou nesedím, mám v uších sluchátka připojená k audio přehrávači s lossless formáty. Jednoduše si jedu vlastní svět, který mě nedeptá. :c)
@samorost (19.10.2023 05:53): Přesně tak.
@Kwoky (18.10.2023 23:40): Souhlasím s Tebou, že ty reklamy jsou peklo. Tebou zmiňovaný Instagram to z mého pohledu přehání už natolik, že jsem u nich zrušil účet a přestal je využívat.
Nicméně, právě u zmiňovaného YouTube Premium máš za cenu (rozdíl je 10 Kč) předplatného Spotify také YouTube Music. A to je nabídka, na kterou jsem slyšel. Mám tak YT bez reklam, k tomu mám navíc YouTube Music a také pár drobností typu možnost přehrávání videí při vypnutém displeji, stahování videí z YT do telefonu bez aplikací třetích stran apod.
@samorost: Jsem rád, že nejsem sám, ale mám to stejně. Mám na reklamy těžkou alergii a nesnesu je v jakékoli podobě a pokud musím, je to pro mě očistec. U YouTube si platím jejich vypnutí, v prohlížeči je blokuju, rádio neposlouchám, protože to je dost často také hrůza, na TV absolutně nekoukám... A když výjimečně někdy s někým jedu jeho autem jako spolujezdec a tam mu jede rádio s tunou reklam, přemýšlím, jestli příště raději nejet autobusem, jak moc mi reklamy vadí. Nejhorší pro mě je to, že profesně jim velice dobře rozumím a vnímám, jak výrobce v reklamě se svojí pravdou často manipuluje, nebo rovnou lže. Což je pro mě pouze olej do ohně, když to slyším...
Nicméně, právě u zmiňovaného YouTube Premium máš za cenu (rozdíl je 10 Kč) předplatného Spotify také YouTube Music. A to je nabídka, na kterou jsem slyšel. Mám tak YT bez reklam, k tomu mám navíc YouTube Music a také pár drobností typu možnost přehrávání videí při vypnutém displeji, stahování videí z YT do telefonu bez aplikací třetích stran apod.
@samorost: Jsem rád, že nejsem sám, ale mám to stejně. Mám na reklamy těžkou alergii a nesnesu je v jakékoli podobě a pokud musím, je to pro mě očistec. U YouTube si platím jejich vypnutí, v prohlížeči je blokuju, rádio neposlouchám, protože to je dost často také hrůza, na TV absolutně nekoukám... A když výjimečně někdy s někým jedu jeho autem jako spolujezdec a tam mu jede rádio s tunou reklam, přemýšlím, jestli příště raději nejet autobusem, jak moc mi reklamy vadí. Nejhorší pro mě je to, že profesně jim velice dobře rozumím a vnímám, jak výrobce v reklamě se svojí pravdou často manipuluje, nebo rovnou lže. Což je pro mě pouze olej do ohně, když to slyším...
@Kwoky (18.10.2023 23:40): Za celý svůj dosavadní život jsem si nekoupil díky reklamě ani hřebík, tudíž plně souhlasím a i pro mě osobně jde jen o hromadu zbytečného a obtěžujícího balastu. Už jsem se dostal do stádia, kdy mám na jakékoli reklamy vysloveně těžkou alergii a pokud je musím strávit, trpím jako zvíře. Docela by mě zajímalo, jak velkou část života dnešnímu průměrnému člověku toto zvěrstvo ukrojí. :c(
@Naginata (18.10.2023 12:28): Budu blokovat do zemdlení. Kdyby ty reklamy byly aspoň nějak relevantní. Ale ani v době AI, sledování všelijakých nesmyslů přes cookies, vytváření person a já nevím čeho ještě se mi na Youtube nestalo, že by se objevila reklama na něco, co bych si pak pořídil. Na Instagramu to samé, reklama za reklamou a jednou jedinkrát jsem fakt uvažoval o nákupu. V takovém případě ty reklamy nemají žádný přínos a je to jen vizuální smog. Bez toho se obejdu.
@7c (18.10.2023 17:24): Mám to stejně. Za 179 Kč mám jak YouTube Premium, tak YouTube Music, oboje využívám velmi často. V kontextu této ceny mi přijde požadavek 169 Kč za Spotify, tedy pouze hudbu, vlastně drahý a nesmyslný.
Vzhledem k tomu, že má Google cenu nastavenou opravdu velmi dobře a hlavně, zásadně lépe jak konkurence + nabízí výborné propojení obou služeb, přijde mi tato částka legitimní a jak píšeš, levná.
Vzhledem k tomu, že má Google cenu nastavenou opravdu velmi dobře a hlavně, zásadně lépe jak konkurence + nabízí výborné propojení obou služeb, přijde mi tato částka legitimní a jak píšeš, levná.
@Paul (18.10.2023 15:27): Jj, přešel jsem na Premium - tohle byla taková poslední motivace (Adblock sice funguje, ale zvážil jsem ten požadavek ze strany YT jako oprávněný :). Music taky využívám a v poměru cena/výkon je to vlastně levné.
@Charllize (18.10.2023 14:44): & @Cobot (18.10.2023 15:20): Pokud náhodou máte LG OLED, tak zde je návod. Zatím to dle něj funguje naprosto spolehlivě. :c)
@Cobot (18.10.2023 15:37): SmarTube na mobil určitě ne. Nejedná se o bezpečnost, ale to GUI není vůbec mobilu uzpůsobené. Je šité na míru TV (ovladač nebo klávesnice).
Není však třeba smutnit. Na mobil je vynikající tahleta lahůdka: NewPipe. Popřípadě ještě Vanced a jeho variace.
Není však třeba smutnit. Na mobil je vynikající tahleta lahůdka: NewPipe. Popřípadě ještě Vanced a jeho variace.
@feryk (18.10.2023 15:27): jo taky v podobnejch situacích nechápu jak u běžných lidi vypadá internet :)
@Paul (18.10.2023 15:27): zajímavej pohled na to jak že yt používáš víc než třeba netflix. Jo je pravda, že to mám stejně. A i bych unesl nějaký rozumný množství reklam, ale ten trend je až desivej a chtěli by to nějakou pořádnou EU regulaci :) . Já to právě nejvíc vnímám v aplikaci na TV. V PC samozřejmě bez problémů blokuju. Resp nově se teď objevilo to popup okno l.
@Toaleťák (18.10.2023 15:37): aha, tak to bohužel mám LG a starší Sony. O smart tube jsem se dozvěděl snad před týdnem a mám v plánu zkusit dát ho na mobil. Je ale bezpečné tu aplikaci pustit do telefonu a používat?
@Paul (18.10.2023 15:27): zajímavej pohled na to jak že yt používáš víc než třeba netflix. Jo je pravda, že to mám stejně. A i bych unesl nějaký rozumný množství reklam, ale ten trend je až desivej a chtěli by to nějakou pořádnou EU regulaci :) . Já to právě nejvíc vnímám v aplikaci na TV. V PC samozřejmě bez problémů blokuju. Resp nově se teď objevilo to popup okno l.
@Toaleťák (18.10.2023 15:37): aha, tak to bohužel mám LG a starší Sony. O smart tube jsem se dozvěděl snad před týdnem a mám v plánu zkusit dát ho na mobil. Je ale bezpečné tu aplikaci pustit do telefonu a používat?
@Cobot (18.10.2023 15:20): Pokud máš AndroidTV/Google TV, tak je to prosté: SmartTube. Je to včetně sponzorblocku atd.
@Cobot (18.10.2023 15:20): já už viděl i video, kde byla reklama snad každou minutu :D naštěstí to nebylo na mém pc ani mobilu... když občas jsem na jiném pc u někoho jiného a prolejzám věci jako youtube, idnes nebo živě... tak se divim, že v tom lidi můžou fungovat... a jim to přijde normální :D ale já byl na internetu ještě v dobách, kdy byla nehoráznost mít baner nahoře i dole na stránce. :D jsem konzerva :D
Youtube mi zobrazil reklamy jednou (asi dva měsíce zpět), a byla to nějaká chybka v ublock originu, dal jsem tam refreshnout ty filtry a od tý doby zase komplet bez reklam. Kdyby na youtube nešlo koukat bez reklam díky adblockům, tak bych to asi předplatil, přeci jen to používám výrazně víc než nějaký netflixy atd (který tedy mám teď zrušený všechny), i muziku přes to poslouchám.
@samorost (18.10.2023 14:31): počkej a to děláš jak? Vždyť na TV jde dostat jen ofiko aplikace. .
@Charllize (18.10.2023 13:50): samozřejmě chápu, že je to zacarovanej kruh. Ale ten trend je šílenej. U některých vídei jsou reklamy snad co tři minuty. Vím že to množství může ovlivnit i autor videa, a tak ty co to přehánej po čase začnu ignorovat. Ale kde je nějaká rozumná mez? Ono ale když člověk vidí kolik lidí má už dnes půlku videa navíc zpoplatněn přes Hero Hero. Fakt čumím kolik lidí se tím uziví. Samozřejmě nic proti, ale zírám kolik lidí je ochotnejch to platit. Peníze evidentně lezej na zemi a jen je sebrat.
Předplatné za prepalenejch 180, - Kč není řešení. Platím Netflix a Hbo. Občas k tomu střídám i další stream služby. To si ten obsah raději odpustim.
@Charllize (18.10.2023 13:50): samozřejmě chápu, že je to zacarovanej kruh. Ale ten trend je šílenej. U některých vídei jsou reklamy snad co tři minuty. Vím že to množství může ovlivnit i autor videa, a tak ty co to přehánej po čase začnu ignorovat. Ale kde je nějaká rozumná mez? Ono ale když člověk vidí kolik lidí má už dnes půlku videa navíc zpoplatněn přes Hero Hero. Fakt čumím kolik lidí se tím uziví. Samozřejmě nic proti, ale zírám kolik lidí je ochotnejch to platit. Peníze evidentně lezej na zemi a jen je sebrat.
Předplatné za prepalenejch 180, - Kč není řešení. Platím Netflix a Hbo. Občas k tomu střídám i další stream služby. To si ten obsah raději odpustim.
@samorost (18.10.2023 14:31): Jo? To já teda nemám :)
Mně taky ty reklamy serou samozřejmě, Obvzlast když si čtu na TV komenty a reklama mi je vypne a vyresetuje na začátek :)
Mně taky ty reklamy serou samozřejmě, Obvzlast když si čtu na TV komenty a reklama mi je vypne a vyresetuje na začátek :)
@Charllize (18.10.2023 13:50): Máš i tvůrce, kteří nemají ani jedno a sponzorství se dá rychle přeskočit. Mě nejvíc serou ty kecy o tom, jak z reklam vlastně YT žije, jako kdyby ztrádalo a skoro to v člověku vyvolá lítost, že on je ten špatný, přitom je to jen další přehlídka nenažranosti korpo krys.
@Cobot (18.10.2023 13:17): Na TV lze zatím provozovat YT zcela bez reklam, mám to tak už nějaký ten pátek. Na PC se to snad taky časem nějak utřepe. ;c)
@Charllize (18.10.2023 13:50): Sponzor segmenty se dají aspoň snadně přeskočit nebo použít sponsor block, hlavně když to jsou pořád ty samé voloviny jako Nord VPN, Reycon a Raid Shadow Legends.
@Naginata (18.10.2023 12:28): Stejně to je jedno, buď mas reklamy nebo tam má jůtuber okénko pro sponzora. Holt když by tam reklamy nebyli tak nemáš na co koukat. Většina lidi to děla hlavně kvůli příjmům a bez zisků z reklam a sponzorství by se na to hned vysrali. A samozřejmě to zadavatele co za to platí sere když to někdo blokuje. Zacarovanej kruh, leda si zaplatit yt bez reklam nebo to trpělivě ignorovat.
Koneckonců to teď je téma i tady, neudelas nic, jinak to nejde. Internet proste :)
Koneckonců to teď je téma i tady, neudelas nic, jinak to nejde. Internet proste :)
@Naginata (18.10.2023 12:28): ať jdou dopr... V aplikaci, kór na TV je množství reklam už k zblití. Teď začnou prudit ještě ne PC s popup oknem. Aneb jak udělat z oblíbené služby otravnou.
YouTube se zase snaží omezovat adblockery, já jsem dostal jen pár popup varování, ale jinak pořád můžu sledovat videa. Možná by ho i občas vypl, ale ty reklamy jsou děsně otravné a některé se nedají přeskočit.
[neexistující příspěvek]: Nemá to lepší práci s panely a nastavitelnost než Vivaldi. Větší možnosti soukromí než Brave. Ani větší nezávislost než Firefox. Ani není určen "k nakupování" jako Edge. Výhoda není imho v UI. Výhoda Safari je ve spolupráci s dalšími Apple zařízeními v domácnosti.
[neexistující příspěvek]: To je ale spíš o ui, engine je celkem objektivně horší než konkurence. Apple by klidně mohl používat Chromium engine, ale je to Apple...
@Red (06.10.2023 14:48): Nene. Ale ještě mě nezablokovali. Dá se to odkřížkovat.
@Jab (06.10.2023 14:12): K tomu nedostal... to znamená, že ses na Vivaldim ještě nepodíval na youtube? :)
Je otázka jestli youtube bude se zapnutou security zajímat jestli máš předplaceno či nikoliv. Ublock samozřejmě používám, ale právě na Vivaldim to je složitější. V zásadě byl pro mě Vivaldi právě fajn, že stačilo nainstalovat a nemusel jsem řešit nějaké extensions.
To mi přijde jako laikovi docela zajímavý. Youtube a google store si vybudovaly dominantní postavení tím, že nechávaly "černé pasažéry" být. Ale jestli se rozhodnout svůj monopol takto prosazovat, tak riskují probuzení konkurence. Takže to vidím jako takový experiment... "kdo chce příliš moc, může ztratit úplně všechno":)
Je otázka jestli youtube bude se zapnutou security zajímat jestli máš předplaceno či nikoliv. Ublock samozřejmě používám, ale právě na Vivaldim to je složitější. V zásadě byl pro mě Vivaldi právě fajn, že stačilo nainstalovat a nemusel jsem řešit nějaké extensions.
To mi přijde jako laikovi docela zajímavý. Youtube a google store si vybudovaly dominantní postavení tím, že nechávaly "černé pasažéry" být. Ale jestli se rozhodnout svůj monopol takto prosazovat, tak riskují probuzení konkurence. Takže to vidím jako takový experiment... "kdo chce příliš moc, může ztratit úplně všechno":)
@Red (06.10.2023 13:40): Ještě jsem se tak daleko nedostal. Ale youtube prý pak ještě nezná ublock jako extension. A ten by měl ve Vivaldi stále fungovat. Čili přes youtube projde. Časem nepůjde ani ten. A pak holt budu platit premium asi.
Jab (05.10.2023 16:08): Vím, že se řeší Vivaldi na IOS, ale jak řešit na pc vivaldi zablokovaná videa na youtube? Klidně poštou. Zkoušel jsem tam něco přenastavit, i třeba vypnout ten zabudovanej block/dát výjimku na youtube v security... chvíli to šlo, ale potom stejně mi zase youtube začal blokovat videa...
@MCZ (06.10.2023 13:13): Btw na iOS má zrovna adresový řádek zatím jen nahoře. :) Ale světlou nadějí je, že časem povolí Apple i chromia. Koneckonců s webkitem jsou příbuzné.
[neexistující příspěvek]: Ano, Safari je naprosto příšerné, pro vývojáře je to takový nový Internet Explorer.
Jinak mě docela zaujal Arc Browser, je tam pár zajímavých konceptů. Zatím jen macOS, až bude verze pro Windows, vyzkouším.
Do té doby Vivaldi. Není úplně ideální a některé funkce by to chtělo dotáhnout, jiné mi přijdou zbytečné, ale na telefonu jasná volba, už jen kvůli tomu adresovému řádku vespod.
Jinak mě docela zaujal Arc Browser, je tam pár zajímavých konceptů. Zatím jen macOS, až bude verze pro Windows, vyzkouším.
Do té doby Vivaldi. Není úplně ideální a některé funkce by to chtělo dotáhnout, jiné mi přijdou zbytečné, ale na telefonu jasná volba, už jen kvůli tomu adresovému řádku vespod.
[neexistující příspěvek]: Souhlas. Safari by se nikdo neměl ani dotknout! :)
@Jab (05.10.2023 16:08): Jsem z toho nadšený. Zrovna jsem pořídil iPad a přemýšlel jestli nezkusím jiny prohlížeč abych měl synchronizaci. Tak mě hodně překvapilo když jsem Vivaldi uviděl v Appstore. Koukám že mi přišel mail pár dní zpátky, ale úplně jsem ho zazdil.
Na iOS vyšlo Vivaldi. Je to sice samozřejmě trapný webkit. Ale i tak je to dalece lepší jak hrůzné Safari. Bonus je, že jde změnit barvu ikony. Alespoň něco proti Androidu. :)
Neuměl byste se někdo dostat k obrázkům v tomhle historickém postu? S internetovou historii pracovat neumím a v těch obrázcích je zřejmé řešení mého problému s tiskárnou. Nikde jinde ten postup asi není. Netuším jaký klíč v registru edituje.
https://web.archive.org/web/202109211420 ... mail-application.php
https://web.archive.org/web/202109211420 ... mail-application.php
https://www.notebookcheck.net/Naver-Whal ... lehold.752746.0.html
Nechal jsem se tím nalákat a zkusil. Graficky určitě pěkné. Ale je to zase další chromium. A je to opravdu hodně zaměřené na J. Koreu. Ale pokud umíte korejsky či máte k té zemi nějaký (třeba pracovní) vztah, tak asi dobré. Má to i verzi na Apple zařízení, Android, Linux. Ale ten článek je trochu moc entuziastický.
Určitě jde ale spousta věcí nastavit a přidat i nějaký silnější adblocker. Pokud by někoho ten vzhled dost chytil a chtěl tomu věnovat čas. Dark mode btw hodně fajn.
Nechal jsem se tím nalákat a zkusil. Graficky určitě pěkné. Ale je to zase další chromium. A je to opravdu hodně zaměřené na J. Koreu. Ale pokud umíte korejsky či máte k té zemi nějaký (třeba pracovní) vztah, tak asi dobré. Má to i verzi na Apple zařízení, Android, Linux. Ale ten článek je trochu moc entuziastický.
Určitě jde ale spousta věcí nastavit a přidat i nějaký silnější adblocker. Pokud by někoho ten vzhled dost chytil a chtěl tomu věnovat čas. Dark mode btw hodně fajn.
@MCZ (12.09.2023 19:54): Četl jsem názory, že kolem toho nejspíš budou soudní spory. Ale evidentně tam je nějaká smlouva která se musí periodicky obnovovat, tedy že dokud prodávají hru, prodávají zároveň i ten engine. A asi to defaultně je tak, že když nesouhlasí s novými podmínkami, mají "možnost" smlouvu ukončit (a tím pádem stáhnout hry).
Letos už vyšlo několik článků, že insideři v Unity prodávali své akcie za velmi nízké ceny a nic nenakupovali, a že investoři by měli dávat pozor. Tak teď se spekuluje že možná tohle byl důvod.
Letos už vyšlo několik článků, že insideři v Unity prodávali své akcie za velmi nízké ceny a nic nenakupovali, a že investoři by měli dávat pozor. Tak teď se spekuluje že možná tohle byl důvod.
@LIUWIL (12.09.2023 17:52): Nejsem si jistý, zda můžou změny licenčních podmínek platit takhle retrospektivně. Nejsem teda právník. Každopádně mi dlouhodobě připadá, že jde Unity do háje.