Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Malignus (09.07.2022 20:55): To je pitomy. Překvapuje mne ze seznam s tím nic nemůže udělat. To jako kdyby to byl e-mail třeba k nejakymu účtu s penezma tak mas smůlu? Ještě bych je prudil ať s tím něco udelaji.
Tak definitivně končím s Herní výzvou jednou pro vždy, protože jsem ztratil přístup ke svým účtům. Seznam tvrdí, že mám smůlu a EA (Origin taky). Zkurvysvině zasraný...! :-((
@Dlaha1 (09.07.2022 10:44): Na zvířata to jde na základ určitě podle názvu. Jinak, pokud hraješ celou hru za doktora, tak máš samozřejmě HC v další kategorii taky jistý ;) Takže si stačí vlastně vybrat, kam to nakonec umístíš.
Plánoval jsem použít My Friend is a Raven do kategorie "zvířecí instinkt", ale teď si uvědomuju, že hlavní hrdina je morový doktor. Jde čistě jen o jeho vizáž tak přemýšlím, jestli by to do kategorie "hippokratova přísaha" sedlo. Co myslíte?
Ahoj je zde někdo kdo by mi zkontroloval výzvu? Dohrál jsem vše co bylo třeba na HC variantu? pokud je tam nějaká chyba dejte mi vědět ale snad je vše správně díky
@John Mirra (24.06.2022 18:06): Nevidím žádný problém, hovnivál je dokonce zmiňovaný i v oficiálních a polooficiálních materiálech ke hře, takže i kdyby se na 100% nepodobal reálné předloze, tak je to naprosto v pohodě na HC ;)
Ahojte, otazocka ku kategorii so zdravotnickym zariadenim. Da sa povazovat pokemon za hru, ktora splna tuto podmienku? Casto sa clovek vracia do poke centra,kde sa pokemoni vyhealuju. Dakujem :)
Nehráš za nemŕtveho, len za osobu, ktorú posadol duch. Hlavný hrdina nikdy nezomrel, mal iba nehodu, vďaka ktorej duch ľahšie ovládol jeho telo. Popisujem iba to čo odznelo v úvodnom intre :)
@Wettek98 (09.06.2022 23:43): Souhlasím s Musou. Pokud tam není něco jako kampaň, nebo kariéra. Tak by mělo stačit oněch 10 odehraných hodin ;) Za mě by bylo fajn, kdybys dokončil alespoň jeden let, ale nutit tě k tomu nemůžu a výzva taky ne ;)
@Wettek98 (09.06.2022 23:43): primární je dohrání hry nebo kampaně / sezóny, pokud to hra nabízí. Pokud nic takového, jak píšeš neobsahuje, počítá se odehraná doba. Pokud hra obsahuje pouze výzvy v duchu achievementů jako splň, prozkoumej, doleť atd., není jejich kompletní splnění pro její uznání potřeba.
S leteckými simulátory ale zkušenosti nemám, pokud někdo z týmu má větší praktický přehled, sem s postřehy :).
Zdravím, měl bych dotaz ohledně 10. Vzhůru do oblak. Uvažuji nad Microsoft Flight Simulator, ale nevím, kdy se dá považovat hru za splněnou. Jestli by pro něj platili stejná pravidla jako například pro FIFU a další hry (dohraj sezónu nebo strávit ve hře alespoň 10 hodin), nebo jestli se za splnění považujíí veškeré výzvy a další věci, co ve hře jsou (a že jich je spousta). Přímo příběh nebo něco na dohrání ve hře není (alespoň o tom nic nevím). Díky.
@Tulareanus (19.05.2022 12:17): ono to podle mě platí pro cokoliv, kde máš nějaké kampaně, ne jen pro strategie. Takže teoreticky, když máš třeba Hidden & Dangerous, kde to máš rozdělené taky na 5 kampaní, tak by to mělo platit to samé.

Podle mě stejně řešíme prd, protože člověk, co chce splnit výzvu (resp. být v soutěži), musí napsat komentář a člověk, co zahraje třetinu hry, tak nevím, jak pak napíše ten komentář a asi se mu do toho ani nebude chtít tím pádem :-)
@rikuhahl (19.05.2022 11:56): Wacraft III som náhodou tiež hral a tá kampaň za ľudí je iba začiatkom celého príbehu. No dajme tomu, že by som to akceptoval, ak by sa Crash rozhodol, že to nebude chcieť účastníkom komplikovať a miesto toho im to uľahčí. Vnímam však ako otázne, či je vôbec nutné akceptovať podobné skratky pri plnení Hernej výzvy. Stále sa totiž dá do danej kategórie napasovať i menej problematická a jednoznačnejšia záležitosť a nikto nikomu nekáže vyberať si hry ako Warcraft či Hades :)

S dohrávaním niektorých hier je to celkovo problematické. Za všetky stačí spomenúť Stanley Parable, kde sa dá napríklad dosiahnuť základný koniec do 10 minút, lenže tým to celé iba začína a hráč z nej nevidel prakticky nič. Preto je vhodné to posudzovať individuálne, respektíve rovno podobné tituly vynechávať :D. Warcraft III je však z môjho pohľadu rozhodne jednoduchší na posúdenie, keďže má klasický lineárny príbeh.
@rikuhahl (19.05.2022 11:56): Stále nerozumiem a nevidím logický dôvod, prečo by pre vyslovene príbehovú hru ako je Warcraft 3, kde jednotlivé frakcie sú časťami jedného príbehu a sú úplne odlišné, mala platiť pre stratégie výnimka, že netreba dohrať celú príbehovú hru, ale len jej malý kúsok.
@Fritol (19.05.2022 11:24): Souhlasím s tebou, pokud hra má příběh, tak by se člověk měl dostat na jeho konec, i když to znamená x průchodů hrou (které se ale od sebe nějakým způsobem liší). Dobrý indikátor jsou ty titulky, ale i tam je někdy potíž, když má hra nějaký fake konec třeba po půl hodině hraní :)

Takže za mě Hades projít až do titulků. Strategie typu Starcraft, Warcraft 3 ale dle mě stačí odehrát jen za jednu rasu, je chyba hráče, že se případně ochudí o zbytek toho děje kolem, ale ty kampaně tam mají začátek a konec a u toho Starcraftu si hráč dokonce může vybrat, čím začne.
@RomcaT (19.05.2022 11:21): No právě že nejde. Můžeš zabít bosse, ale nedostaneš se na příběhový konec. A pokud se nepletu, tak se ani nespustí titulky. Musíš to dohrát 10x.

A nejen že se nedostaneš na příběhový konec, ale neuvidíš ani tak 90% hry. Ta hra není jen dungeon. Je tam velmi bohatá část bez bojů ale za to s tunou textu, která se odemyká postupně.
@Fritol (19.05.2022 11:12): Jestli Hades je jako většina roguelike her, kde můžeš během hraní umřít a musíš začít od začátku, tak by to nesplňoval, ale jestli jde dojít při jednom hraní na konec tak v tom nevidím problém.

Necháme to na Crashovi, protože tohle opravdu nikam nevede.
@RomcaT (19.05.2022 07:47): Já teda nejsem člen týmu, ale Hades jsem hrál a jeden průchod opravdu není dohrání. Většina rogueliku takhle nefunguje a Hades už vůbec ne. Ta hra je trochu složitější, než vypadá.

Sorry, ale tohle prohlášení bych nenazval "zralou úvahou". Spíš velmi neznalou úvahou.
Za mě jako člena týmu po zralé úvaze stačí Hades projít jednou pro splnění 9. Kategorie.

Ráda bych si přečetla Crashuv názor na tuto problematiku a potažmo i ostatních členů týmu, zvláště proto, jake to tady rozohnilo debaty.

Tímto prosím o ukončení dohadů "kdo co jak napsal a kdo co jak pochopil atd.". Děkuji
@Tulareanus (18.05.2022 22:59): nerozporuji to, že takto ta pravidla vznikla. Už i podruhé nerozporuji ani to, že s Hádesem máš 100% pravdu.
Je tam ale ten problém, že jsou pravidla napsána tak, aby se i jednoduše vyhodnocovala. Ty si nejspíš představuješ, že se u každé hry sejde komise odborníků, která posoudí všechny náležitosti dané hry a posoudí, jakým způsobem je potřeba co odehrát, aby to bylo uznáno. To za prvé je asi dost nereálné a za druhé to zas a opět bude jen subjektivní a je to jen půda pro flame, kdy se budou lidi hádat přesně o tomhle, jestli je Europa Universalis už dost příběh, jestli Starcraft je dost příběh atp.
To jak je to teď, je jednoduché, srozumitelné, prostě obecně není potřeba tu hru dohrát. Pokud má nějaké sezóny nebo kampaně, tak stačí jenom jedno z toho, bez ohledu na nic. Pravidla kvůli něčemu vznikla, ale reálná praxe uplatnění těch pravidel už je pak jiná. A může to vyhodnotit právě i člověk, co tu hru nezná (člověk může mít ve výzvě hru, kterou hrál jako jediný třeba i). Ty s tím nesouhlasíš. Dokonce možná i já s tím nesouhlasím. Tady na tom vidíš, jak, i přes tvé obvinění, že je to o mém egu, to o mém egu vůbec není. Já bych byl klidně za naprosto striktní pravidla výzvy a ještě lepší kontroly a všechno. To by bylo o mém egu. Ale snažím se o pochopení a pragmatismus a že ne všichni jsou takoví autisti jako já.
@Dan9K (18.05.2022 22:34): No nie, ja o tých pravidlách rozprávam tak ako boli prezentované a zamýšľané a ako sú brané, hoci nie sú písané úplne 100% doslova.

Pravidlá riešia to, že príbehová hra je dohraná tým, že sa dohrá príbeh - singleplayer zložka/kampaň. Aspoň toto by malo z toho byť jasné, že sa nerieši to, či je príbehová veľmi, stredne, alebo málo. Ak je hrá príbehová, treba dohrať príbeh. Neviem, prečo sa reálne nad týmto toľko polemizuje. Celé je to o tom, že výzva hovorí, že treba do nej dohrať 10 hier, ktoré spĺňajú jednotlivé kategórie. Potom prišli ľudia s tým, že čo ak chcem hrať hru, ktorá nemá príbeh? Ok dohraj kampaň. Čo ak nemá tradičnú kampaň lebo je to šport? Ok dohraj sezónu. Čo ak je to multiplayerová hra, ktorá nemá ani príbehovú zložku, ani bezpríbehovú kampaň, ani sezónu? Ok, odohraj aspoň 10 hodín.

Pozri, ja sa už o tomto dohadovať, tak posledný raz: Skús si prescrollovať na to, ako táto diskusia vôbec začala. Navrhol som na HC do 9. kategórie hru Hades a ešte aj vysvetlil, ako v tej hre funguje autorský zámer a čo znamená dohratie hry z pohľadu tvorcov hry. Hru som hral. A čo sa stalo ďalej? Bol som konfrontovaný a boli vynesené pochybnosti, či to tak naozaj je a či je to tak dohrané atď.. Tak som to opäť obhajoval faktami o hre, o zámere tvorcov a o tom, ako vnímam výzvu ja (áno subjektívne, ako my všetci) a ako sa historicky vyvinuli pravidlá výzvy z hľadiska dohrania (to som spomenul niekoľkokrát) a uviedol som aj iné príklady. To stále bez predloženia protiargumentov ostatným diskutujúcim nestačilo, bez ohľadu, že hru Hades nielen nehrali, ale ani si o nej nič nenaštudovali, rovnako ako ani o ďalších preberaných veciach. V budúcnosti by bolo cool, keby keď sa niekto chce účastniť diskusie mal buď vlastnú skúsenosť alebo tému aspoň trochu naštudovanú, aby to nebolo od veci a ľudia sa neurážali.

@Jumas (18.05.2022 17:19): Podľa mňa pri stratégiach treba rozlišovať príbehovosť a kontext kampane, tak ako pri každom inom žánre, to je celé. Warcraft 3 alebo Starcraft sú hry, kde je vlastne jeden príbeh delený medzi viac frakcii a bez odohrania všetkých sa na koniec príbehu ani nedostaneš. To je ako keby si si pozrel 30 minút filmu a potom ho vypol s tým, že si ho videl, lebo sa vo filme zmenila perspektíva a pokračuje z pohľadu inej postavy.
@Tulareanus (18.05.2022 13:00): mně jde čistě o pravidla, jak jsou psána, ty si do toho reflektuješ svůj pohled na věc, který prezentuješ jako fakt a zároveň urážíš ty, kteří si myslí něco jiného. To fakt není o mém egu tentokrát.

Prostě je úplně buřt, jak moc příběhová hra je, pravidla to neřeší.

Ale neustále budeš psát ta svoje obvinění, kdy útočíš na osobnosti a pohnutky ostatních uživatelů a přitom tvoje příspěvky úplně křičí, že to, z čeho obviňuješ ostatní, je především tvůj vlastní problém a úplně od začátku tu debatu vedeš opět konfrontačně, což prostě nechápu, proč z pozice moderátora děláš.
@Jumas (18.05.2022 13:28): Áno, v EU nie je a vo Warcraft 3 príbeh je, preto by sa malo brať dohranie celé. :)
btw: ty by si si zaškrtol aj na profile hry "dohraná" po tom, ako by si prešiel vo W3 kampaň za ľudí? :)
@Kunick (18.05.2022 13:30): Určite, len mi nedalo nereagovať na príspevok, že je to jednoznačné. Prípadné rozhodnutie organizátorov by som však skutočne nijak nerozporoval, v zásade je mi to totiž jedno a o nepotrebujem bojovať za obecný princíp.
@M.a.t.t. (18.05.2022 13:21): Obecně máš pravdu, že většinou jsou věci řazeny podle důležitosti. Nicméně opět se bavíme o konkrétní situaci, kdy hlavní pravidla jsou číslována, zatímco zde je uveden pouhý výčet situací. Navíc použití upřesňujících formulací "nebo", "za předpokladu, že" samo o sobě hierarchii ustavuje.
@Tulareanus (18.05.2022 13:20): V EU není příběh, ale prostě je to kampaň. Jabka a hrušky si představuji jinak. To je fuk, je to pořád dokola a dokud se nevyjádří Crash, každý si budem stát za tím svým.
@Jumas (18.05.2022 13:18): Jasné, z ohýbania pravidiel som ťa určite obviňovať nechcel a tiež nič také neplánujem zaradiť do výzvy. No budem si stáť za tým, že ak je niečo radené vyššie a nie na tom istom riadku, prioritu by to mať minimálne do odvolania malo už len z logiky veci :)