"ELEKTROMOBILITA VE TŘÍDĚ Ë-COMFORT
TŘI REŽIMY JÍZDY
Při vývoji byl velký důraz kladen na snadnou obsluhu vozu CITROËN ë-Berlingo. Na středové konzole se na voliči nastaví jeden ze tří režimů:
Normal pro nejlepší poměr mezi dojezdem a dynamickými jízdními vlastnostmi.
Eco pro optimalizaci dojezdu.
Power pro maximální výkon, dynamickou jízdu a rychlou akceleraci.
CITROËN ë-Berlingo vybavený elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) / 260 Nm dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Jízdní vlastnosti jsou závislé na zvoleném režimu jízdy i okolních podmínkách."
Super takže výkon až 135 km/h. :) Pamatuji doby kdy nás taťka vezl v "super-moderní Škoda 110L"
ironie v Jugoslávii k moři a jel až 100 km/h (no spíše až 80-90 km/h). Všichni na nás troubili a předjížděli nás, počínaje východními Němci a konče místními. To je vlastně fajn pocit, vrátit se do dětství. :)
A hned druhý benefit! Díky režimu eco si opět mohu připomenout jaké to bylo jezdit v Fabia II Combi HTP 51Kw. Nebylo to zlé, ale akcelerace na dálnici, nebo do kopce, nedej bože s plnou osádkou a kufrem, to byl zážitek. :) O podřazení na 2 při stoupání do kopce při výjezdu od moře nemluvě.
"DOJEZD DOVOLUJÍCÍ SVOBODU POHYBU
CITROËN ë-Berlingo využívá nejlepší elektrotechnologii vyvinutou skupinou Stellantis Group. Dojezd jeho 50 kWh lithium-iontové baterie dosahuje v závislosti na zvoleném jízdním režimu až 280 km*. Na baterii je poskytována záruka osm let do nájezdu 160 000 km s garancí zachování 70 % její kapacity.
Osvědčení o kapacitě baterie se vydává v rámci servisní prohlídky po prvním roce používání nebo po ujetí 20 000 km. Následně se kapacita baterie zaznamenává po každé návštěvě servisu v intervalu dvou let nebo 40 000 km. Dojezd vozu se zvyšuje díky rekuperaci energie při brzdění nebo zpomalování. Silnější rekuperace dosáhneme aktivací funkce BRAKE po stisknutí tlačítka B na středové konzole.
* Podléhá probíhající homologaci podle cyklu WLTP."
Nádhera, takže barák + nabíječka elektro to jistí, + koule za auto na přívěsný vozík s vysoce kapacitní baterií za dalších min. 150k pro případ, že by člověk zůstal někde osamocen v bývalé Jugoslávii. :) Takhle, a to není vtip, už viděl jeden majitel Berlingo klubu Teslu na D1. Kola holt jedině na střechu, což opět sníží dojezd.
Super, reálně v zimě tak 180 km max. dojezd. a to předpokládá, že řidič nebude topit, používat klimatizaci, vyhřívané sedačky, sklo, zrcátka, atd... Dojezd dovolující svobodu pohybu si tedy představuji jinak. :)
Ježíši to snad ani není vtipné!
https://www.citroen.cz/modelova-rada/osobni-vozy/berlingo/e-berlingo.html