Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

Nemůžu si pomoci, ale je smutné že PS4,/PS5 zachraňují multiplatformní tituly. Konzole, která kdysi byla leader v závodních hrách.
Gran Turismo Sport se vydalo tak trochu jinou cestou, Gran Turismo 6 bohužel vyšla na již tehdy obstarožní PS3, a nové plnohodnotné offline Gran Turismo 7 dorazí snad již příští rok.

Nebýt tam graficky našlapaný Driveclub, tak tam snad nejsou žádná pořádná auta.

Diskuze se jmenuje závodní a simulátory, takže píšeš správně. :)

@MarkJude (18.07.2021 16:47): nechceš si odskočit koupit Xbox Series S pro Forzy? Zahraješ si všechny Horizon od prvního dílu díky zpětné kompatibilitě.
Zdravím místní hráčské osazenstvo, mám jeden dotaz, se kterým si nevím rady. Sháním na PS5, včetně režimu kompatibility z PS4, nějakou hru ve stylu Forzy Horizon. Existuje něco, co by se tomu stylem blížilo? Díky za tipy :)

Aktualizace: Teď jsem si uvědomil, že píšu do simulátorů, sry, ale třeba mi stejně pomůžete :D
@Richmond (23.06.2021 18:49): osobně si myslím že games.cz, bonusweb.cz, vortex.cz, sektor.sk apod. nemají nikoho na letecké simulátory, a je jedno zdali je to hardcore nebo ne.
Jediný zing.cz odkaz má to štěstí díky jednomu externistovi. Prý tam píše jeden týpek z DH, občas. :)
Všechny tyhle weby mají odborníky na automobilové závody, a to je tak vše.

@jvempire (23.06.2021 18:35): jj pevně doufám.
@Rapier (23.06.2021 18:25): no já tak usoudil z názvu "arena". ale fakt to jde mimo mě. A na Vortexu jsou odborníci na MicroProse a hardcore simulátory (to je dotaz, nemyslím to nijak zle)?

@jvempire (23.06.2021 18:35): Second Front fakt sleduju a jsem optimista. Ono MPS je myslím jen vydavatel. Jinak, když jsem začal na twitteu sledovat autory Second Front, tak mi hned napsali, že taky mají rádi Ultimy, Wizardry a MightandMagicy :)
@Richmond (22.06.2021 10:36): no ale pokud se nepletu tak TCA není MP titul! Viz. odkaz 

Arena Mode
Plan your moves on the strategic map; pick objectives, identify threats, choose which units to support, and where to make a difference. There is a war going on around you, and your participation will affect its outcome.

@jvempire (22.06.2021 08:53): MicroProse se rozjel, chrlí jeden titul za druhým. Na Vortexu z toho nejsou úplně nadšení. No uvidíme.
Tak jsem chvíli zkoušel demo Carrier Command 2 a tedy moc nadšený nejsem. Vypadá to divně a ani hratelnost mě moc nepřesvědčila. Pěkná je možnost projít loď a možnost přepnout se do všech vyslaných jednotek. I v tomto pohledu je ale grafika zvláštní.
@Rapier (21.06.2021 19:18): No mě to třeba graficky neuchvátilo, ač jsi to možná čekal. Mně nejvíc vyhovuje to, co dělá David Walters, ten styl grafiky je úplně boží a fakt se nemůžu dočkat, až to dodělá (vím, už jsem to tu jednou ten link dával). Tohle je u mě úplně nejvíc, nejlepší grafika, co může simulátor mít.
@Rapier (21.06.2021 19:18):  no me to stouhle grafikou pripopina birds of prey prevedeny do soucasnyho rozliseni :) absence textur mi nevadi pokud to bude takovy pekny mix reality a rakady jako USNF , kde ten letovy model byl jednoduchouckej ale zbrane a damage model byl real / podle nastaveni /
<span class="hey">@Richmond:  + @Luky_Luk: + @mrazikcomp:  znovuzrozenému MicroProse se nedá upřít snaha dostat na trh nové simulátory někde na pomezí realismu a akrády odkaz. Na jednu stranu jsem rád, že Tiny Combat Arena vznikne, stejně jako jsem rád že vůbec poprvé si budu moc zalítat v F-20 Tigershark, letadle které kdyby neshodili zbrojaři a politici, tak dost možná vyhrálo soutěž nad F-16 nebo existovalo spolu s ní, snad vůbec poprvé v historii simulátorů pokud nepočítám mody do Strike Fighter 1/2 series ale... jako vážně museli nasadit tuhle retro grafiku? Ach jo. Nevím nevím na koho MicroProse cílí. Chápu že retro frčí, vypadá to hezky, dogfight, atd. vše good ale.....

Škoda, hrozná škoda, to si raději zalítám starý ale dobrý TFX, respektiveEF2000
Člověk se musí trochu naučit, co jsou žravý parametry pro jeho HW, a naopak co se dá ponechat na medium/high bez větších problémů. Většinou úplně vypínám jakýkoli formy ambient occlusion, snižuju kvalitu stínů, odrazů a particles. U antialiasingu preferuju postprocessing varianty jako FXAA a SMAA. Naopak geometrie prostředí nebejvá velkej problém z hlediska náročnosti.


Obecně mi pomáhá to, že hraju na 24 palcovým 1080p monitoru a když sedím za stojanem s volantem, tak se nedívám úplně zblízka, takže když na to přijde, můžu klidně trochu srazit rozlišení textur nebo i snížit celkový rozlišení třeba na 1600x900, aniž by to mělo obří vliv na celkovej vjem. Paradoxně mírnej blur nenativního rozlišení může i lehce pomoct a aliasingem:-D.
@USER47 (18.06.2021 20:34): jasně původní AC je už hezky stará hra s relativně malými nároky na HW, takže chápu. WRC8 si na tom představit úplně nedovedu, abys dostal 60 fps to musíš jít hodně dolů s rozlišením, respektive detaily.

Dnes se HW dá koupit v pohodě, CPU, RAM, desky, atd... ale co není, a hned asi tak za normální ceny nebude jsou GPU. Obávám se, že tohle bude ještě trvat dlouho. Trh je pokřivený.
Detaily osekávám běžně, ale u většiny her to nedělá až takovej rozdíl. WRC8-9 jsem byl schopen rozjet na jakž takž stabilních 60fps. Jinak hraju Raceroom, AC, a na střílení Destiny 2, všechny tyhle věci furt jedou ok.

Nicméně modernější hry už jsou problém, ACC či rF2 moc dobře nerozjedu. Snad se ceny a dostupnost hardwaru dostanou do roka do jakž takž normálních dimenzí a postavím něco novýho...
@USER47 (18.06.2021 20:06): tak to jsem myslel že jezdíš na lepší mašině. :) Jako retro na chatu ideál!
To máš stěží 30 fps v rally hrách, nebo musíš osekávat rozlišení, detaily, a vlastně vše abys to rozumně rozhýbal ne?
Ještě jsem nezkoušel, plánuju dneska večer nebo zejtra. Ale nevím jak to pojede, už WRC 9 bylo na hraně, mám prastarý i3 dvoujádro a AMD 7790.
@USER47 (18.06.2021 19:40): aha tak doteď jsem žil v domnění že má 1:1 kopie tratí. Dobré vědět.
Jinak co se týče WRC 9 (mám jen na konzoli) a WRC10 dema (PC) tak musím říci, že Coddies v grafice vedou na celé čáře, nicméně WRC vypadá také hezky.

Jaké máš dojmy z dema?
WRC nemá 1:1 kopie reálnejch erzet, jsou dělaný ručně, s tím, že jsou na nich občas specifický místa inspirovaný realitou. Jediný erzety s layoutem odpovídajícím realitě jsou takový ty krátký superspeciálky.
@jvempire (18.06.2021 18:19): tak to jsem nevěděl, že se to týká jen devítky. To je funny WRC10 vyjde 2. září a WRC9 16 září. To si asi nikdo WRC 9 bez pořádné slevy nekoupí. :)

Staženo. No překvapuje mě jaké má WRC10 krvavé HW nároky na PC. Nemám zrovna slabé PC, ale že se mi hra bude pouhým okem postřehnutelně zpomalovat v 1440p se všemi detaily na max. to jsem vážně nečekal. Možná by stačilo něco ubrat v post processingu.
Vizuálně, po grafické stránce, je to snad ještě horší než Dirt 4, který v 1440p na max. detailech na mém PC vypadá famózně, ovšem ty tratě ty jsou skvělé. Aby ne když je to kopie reálné rally. :)
DCS World v akci: tohle je bezkonkurenčně nejlepší letecké video jako jsem kdy v životě viděl: odkaz 
Špatné není ani tohle odkaz, a na závěr když je dnes ten Nejdelší den (6.6.1944) tak je nutné zhlédnout odkaz 

A DCS World ještě jednou odkaz jelikož to stojí za to. :) 

PS: tohle jsou vše záběry ze hry. Takové trochu komplikovanější hry. :)
Když už se tady rozebírají ty rally simulátory, já občas jezdím RBR jen tak pro sebe a moc mě to baví. Co mě ale nebaví je, že musím pokaždé znovu nastavovat volant. Mám G29. Nevěděl by tu někdo, jestli se to dá nějak řešit?
Já jsem s volantem jinak spokojenej (GT Legend, rFactor, ETS2, ATS), měnit ho nechci, jen u téhle hry mě to štve.
Otestoval jsem i Colin McRae Rally 2 s patchem odkaz, a běží naprosto v pohodě ve Full HD pod poslední verzí W10. Když se malinko ohlédnu za sérii CMR, tak jednička se mi líbí o něco více, protože tam auta tak neplavou a celkově mě fyzika přijde +/- v pořádku.
Dvojka má úžasné vizuální efekty, vážně je radost pohledět na to jak světla vozu nasvítí krajinu a budovy okolo, ale nelíbí se mi plavající auta. Na můj vkus auta v CMR2 hrozně plavou, to se nedá ani nazvat jízdou. CMR 2005 je ze všech dílů nejspíš nejvíce reálný co se fyzicky týče (pravděpodobně vliv tehdejší konkurence RBR), člověk zde musí brzdit a nejezdit na rozdíl od CMR2 s výhradně plným plynem a tratě také nejsou tak nesmyslně široké jako v CMR2.



@USER47 (08.05.2021 13:06): jj na RBR určitě je mod na widescreen. Zatím jsem netestoval. CMR2 bez toho patche výše nejde na W10 ani spustit. Patch přidává widescreen.
RBR běží ok i ve widescreenu (přinejmenším nějaký ty omodovaný verze, ale předpokládám, že i vanilla).
Trochu jsem testoval Colin McRae Rally 2005, Richard Burns Rally a Rally Championship 2000 na poslední verzi Windows 10. Všechny rally hry běží OK, jen pro správné proporce auta je nutné přepnu do 4:3 rozlišení. S zvukovou kartou Sound Blaster X-Fi a Creative Alchemy není problém rozjet EAX 4.0 u CMR 2005 a RBR ale u RC 2000 mi hra padala pokud jsem aktivoval EAX 2.0 s chybovou hlášku EAX.
Občas u RC 2000 blbne zvuk (otravné to je hlavně v replay), myslel jsem že to zafixuji tím EAX ale očividně ne. :) Každopádně je super že tyhle 3 Rally legendy si člověk může vychutnat i na PC s Windows 10.
@USER47 (06.05.2021 21:58): tak dobrá od zítřka přepínám řazení z automatu zpět na manuál, no snad si na to rychle zvyknu. Ostatně v autě také nemám automat, jenže v normálním autě se nesnažím jezdit co nejrychlejší čas takže mě řazení nedělá problémy. :)

Ani to nezmiňuj, já jsem vážně na simulátory všeho druhu pozitivní, a ty kamióny jsem už s děckama na volantu zkoušel nějaký ten rok, dva zpět v Dolních Vítkovicích v rámci návštěvy. A nebylo to vůbec špatné, takový fajn relax. :)
Je to prostě maximální rozsah jakej ten volant fyzicky dává, třeba se ti to bude hodit až tě jednou chytne chuť na Euro Truck Simulator:).

btw: Doporučuju zvyknout si co nejrychleji na řazení pádlama, dá ti to o dost větší kontrolu nad tím, jak se auto chová. Automaty ve hrách bejvaj obvykle dost pomalý co se týče downshiftů apod. Uvidíš, že si na to rychle zvykneš a dost tě to zrychlí.
@USER47 (05.05.2021 16:38): mám TMX (kompatibilní s XBOX) ale to je prakticky totéž co T150 (kompatibilní s PS). Zatím neřadím pádly, používám automat. Zatím jsem rád že vůbec zvládám v rally dojet nějakou trať. :) Samozřejmě jsem měl default 900 stupňů.

Díky za tipy. Nicméně trochu nechápu k čemu tedy je 900 stupňů rotace, když ve finále se to má snížit u rally na 360-400, a u okruhů na 450-540 a u formulí na 360. To je tam jen kvůli těm kamiónům, traktorům, bus, apod?

@Pluto (05.05.2021 16:15): díky počtu si.

@clone9cz (06.05.2021 16:40): zdravím spolubojovníka z 1st Czech Lions. To byly časy kdy jsem aktivně létal jen IL-2 Sturmovik Forgotten Battles, datadisk a Pacific Fighters. :) Teď mám nakoupeno skoro vše z IL-2 Sturmovik Great Battles ale reálně nelítám nic.
Asi bych si neodpustil to sem neumístit, neb se iRacing vytáhli s nejsilnějším promo kódem PR-2022NEXTGEN, kterým lze při ročním předplatném dosáhnout na cenu zhruba 44 CZK s DPH/měsíc.

15 vozů v základu (z více jak stovky) + 22 tratí s 69 layout v základu (z více jak stovky laser scan tratí s 290 layouty) + updaty v cyklu 3 měsíců + servery v 6 datových centrech celého světa

Nejde o žádné "tabulkové" módérské prdlavky, ale vozy jednoho z TOP3 závodních simulátorů, který to myslí s eSportem vážně více jak 10 let. Určitě se o to zajímejte v době, dokud promo platí.

A pokud se nebojíte udělat něco užitečného za přeložení sportovních pravidel do češtiny, můžete mě uvést v referencích při vytváření účtu https://www.iracers.cz/uvod-do-iracing/promo-code
To je fakt, kamiony, simulátory autobusů apod to využijou. Ale na závodění to není.
Právě proto. Rapier má T150 kde se taky otáčej, a pokud vrtíš s volantem ve vracečkách o celou otáčku apod, je občas problém najít, kde se ty správný pádla na upshift/downshift zrovna nacházej.

Je to jedna z mála situací, kdy je lepší mít pádla fixnutý na wheelbase, ale s výjimkou 3rd party řešení to tak snad má jedině starej T500...
btw: předpokládám, že nemáš externí řadicí páku a řadíš pádlama na volantu. V tom případě bych se u rally vyhnul větším rotacím už z důvodu, že v každý vracečce bys měl problém najít ty správný pádla (vlastní zkušenost):-D.
900 je moc prakticky na cokoli. Většina moderních okruhovejch aut je někde okolo 450-540, ve WRC používám něco okolo 360-400 myslím.

V Thrustmaster driverech mám nastaveno 900, a simulátory co hraju (Raceroom, AC) uměj upravit hodnotu automaticky podle danýho auta, hodnoty nad 540 jsou většinou jen u historickejch aut.

U formulí a prototypů bych šel klidně někam okolo 360.