Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Věda a technika

@Jab (04.03.2020 12:31): No já doma po návratu z Itálie poctivě držím karanténu. Horší to má máma na lékařské fakultě, tam se teď musí okamžitě hlásit kdykoli se vrátí ze zahraničí a jít rovnou na infekční.
@Jab (04.03.2020 12:31): Nás na úřadě poslední dva dny bombardují z ministerstva hromadami směrnic a doporučení (které musíme pod šibeničními limity podepsat, jako kdyby měl nastat konec světa), z nichž vyplývají především informace, že si máme mýt ruce (aj s podrobným obrázkovým návodem, jak se to vlastně dělá) a kýchat do kapesníku (to už prej asi zvládneme bez obrázků) . ¯_(ツ)_/¯
@ZephyrCZ (03.03.2020 20:20): my máme škoda Roomster. Jsme celkem spokojeni. Chtěli jsme menší, ale přesto rodinné auto. Jednou si chci koupit nějaké pěkné BMW...a Jumas si spoří na Porsche ;oD tak jednou v důchodu si zajezdíme ;o)

předtím jsem měla Fiat Punto, nějakou sportovní verzi. Fiat - italská pomsta na čtyři. Nicméně to auto bylo svižné, bavilo mě. Ale bylo to maličké a jak jsem ho měla dlouho tak už se do něj hodně vráželo.

Mamina má Berlingo. To je takovej traktor. Já bych si ho nekoupila, nevím jak teď ty novější modely, ale to její je lenoch šílenej a to to má v benzinu...v naftě si to už vůbec nedokáže představit. Když s tím jedu a mám vjet do křižovatky tak vždycky musim přemýšlet jestli to s tím křápem stihnu...nemá žádný rejd... kdyby se za něj připojil vozík měla bych problém.
Zítra nás budou hromadně školit ke koronaviru. Bod jedna - vyhýbat se místům s velkým množstvím lidí. Kamarádka to má ještě lepší. V práci je mají obdobně hromadně informovat o zrušení jiné hromadné akce, která je kvůli té hromadnosti riziková. Tváří v tvář téhle chřipce asi hromadně klesá IQ lidstva.
hmm ... renault thalia je spise dacie nez renault, espace je neco jinyho ...

moje prvni auto byla skodovka 120, eda, fialova, predelana na plyn, s cervenejma bezp. pasama .. jednou jsem jel lizt do nemecka do Frankenjury, mohle bejt rok 98-99 kempovali jsme tam nekde u altanu nekde a byli tam takovy dva kluci, asi 10tilety a oni na edu cumeli uplne obdivne ... nakonec se osmelili a prisli bliz, tak si to prohlizeli a vsechno, chteli videt motor, tak prisli dopredu, otevrel jsem kufr ... skoro je to porazilo jak se strasne divili .. :D
@ZephyrCZ (03.03.2020 18:36): Ano, je to určitě fajn, byla by to nuda, kdyby všichni jezdili v jednom typu auta. Už i tak je těch Škodovek na našich silnicích až nepochopitelně mnoho.

@Dan9K (03.03.2020 18:39): Thalia je motoristické dno. Známí to mají jako druhé auto do rodiny a je to tak na ježdění do sámošky (i to za tím účelem používají), opravdu bída. To už i ty Dacie jsou lepší, i když to nepřesné gumové řazení, kdy kvedláš jako vařečkou v těstě, mají prakticky všechny Renaulty (nebo alespoň ty, které jsem měl možnost někdy šoférovat).
@Dan9K (03.03.2020 18:59): Je to vždy o ohleduplnosti, technickém stavu auta, ale také o notné dávce štěstí. Mě před rokem nedal pán z vedlejší silnice přednost (jel jsem na tempomat 90 km/h, pohodová hlavní silnice, svítičko slunilo, prostě fajn den...) a frajer tam vjel z vedlejší jako kdybych tam nebyl. Tehdy jsem to ubrzdil, a děkoval za to že jsem nešetřil na pneumatikách a brzdách. Jenže :) , paní za mnou evidentně šetřila (dle toho co jsem pak viděl). Takže sice jsem zastavil včas, ale zezadu se ozvalo pískání gum a pak rána. A můj nárazník splnil svůj účel. Můžeš jezdit jako bůh, ale když je den blbec, neovlivníš to.
@ZephyrCZ (03.03.2020 18:53): dík, tak zatím mám na kontě cca 90 tisíc km a jediná nehoda byla bez mé přítomnosti, kdy do mého zaparkovaného auta sjel náklaďák s toitoikama z chodníku, takže zatím dobrý. Ale jsem rád, že už mám ABS, bez něj jsem asi třikrát měl srdíčko v krku, ale nějak jsem to dal (na suchu supr, ale na mokru jsem jednou projel červenou, prostě to nic nedělalo a než si člověk uvědomí, že musí tou nohou pumpovat, je už většinou pozdě.)
@Dan9K (03.03.2020 18:50): Chápu, já začínal z hlediska bezpečnosti a komfortu na strašném střepu, ve kterém mi všichni říkali, že až se někde vysekám, tak mě ani nepoznají. No, přežil jsem to nějak a člověk se potom začne posouvat dle svých preferencí, nebo možností, nebo kombinací obojího. Tak hlavně hodně šťastných kilometrů. :)
@ZephyrCZ (03.03.2020 18:46): pro mě to bylo ideální první auto na zaučení v provozu, které když nabořím, tak se prd stane. A fakt mě bavilo, jak to nemělo vůbec nic, ani ABS, ani posilovač, ani automat, ani start stop, dokonce ani otáčkoměr. Fakt jsem měl pocit, že to auto ovládám...dokud jsem teda nevyřadil rychlost a nevypl se motor (problém byla škrtící klapka, několikrát čištěná a muselo by se to celé vyměnit, a nechtěl jsem do toho dávat víc, než za co jsem to koupil).
@Dan9K (03.03.2020 18:39): Tak Renault Thalia a například Renault Espace, jak má třeba @ntz, jsou sice oba frantíci, ale rozdíl mezi těmi auty je asi tak 10 světelných let. Některé Tvé body jsou úsměvné, jiné bohužel smutné. Ale fakt je ten, že Thalia je levné auto, které bylo vyrobené speciálně s ohledem na cenu a je to vlastně předělané Clio se společnou technikou s Dacií Logan. Tam opravdu moc předností, kromě té ceny a jednoduchosti celého vozu, moc hledat nejde.
@samorost (03.03.2020 18:22): no po zkušenostech s Thalií mi stačí málo, za 1) aby se nevypnul motor pokaždé, když dám neutrál. 2) aby se nevypnul motor pokaždé co nastartuju a přestanu to tůrovat. za 3) aby se mi každých pár tisíc kilometrů neudělala díra do vejfuku nebo mi i nezůstal na silnici (dojel jsem bez výfuku až z Chorvatska), za 4) aby to po překonání rychlosti 125km/h nezačalo řvát tolik, že na většinu hudby můžu zapomenout, za 5) aby se mi to po překonání rychlosti 125km/h nezačalo třást tolik, že mi pruh nestačí. za 6) aby to auto nebylo tak lehký, že mě každý kamion odhodí o půl metru vedle. 7) aby mi při zavření okénka u řidiče okénko nesjelo dolů a už se nedalo vytáhnout no a za 8) aby to nebylo tak strašně hnusný :-)
V diskuzích o autech se vždy krásně ukáže, jak jsou lidé obrovsky rozdílní a jak odlišné preference mají. :c)
@ntz (03.03.2020 15:31): Koukni sem: odkaz
Ten podvozek je něco zcela jiného než najdeš jinde. To video to za minutu a půl vysvětlí lépe než já v XY příspěvcích... Jak si na tohle zvykneš, nechceš jinak... A přesně jak píšeš. Je to jiné auto a to mě na tom baví. :)
@Jab (03.03.2020 15:14): HydraActive III+ se chová proměnlivě. V případě krizové situace ztuhne, v případě vysoké rychlosti se auto k silnici přilepí, v případě špatného terénu a pomalé jízdy se zvedne + to můžeš nastavovat manuálně, pokud máš potřebu do toho autu kecat. Nelze srovnávat poslední generaci hydraulického podvozku s těmi předchozími, kde především ty v modelech BX a starších opravdu houpaly extrémně. Toho se v C5 X7 nedočkáš. Pořád Ti ale zůstává to božské pohodlí. :-)
@Jab (03.03.2020 14:32): ja jsem tezkej nacionalista (evropskej) ... celej zivot mam jen evropsky auta a tak to asi zustane .. mel jsem tedka takovej drobnej projekt, ze bych si pro sebe na jezdeni kupil toyotu gt86 (auto je bud velky rodinny, krabice se spoustou prostoru a nebo ma mit jen 3 dvere, zbytek vozidel nechapu) ale kvuli svemu evropskemu patriotstvi si ji asi nekoupim ... *H* je auto co ma brazdit silnice nekde v asii .. fujtajbl hjonde .. nikdy jim nezapomenu na ty ultratrapny utocny reklamni kampani proti skodovce, kdyz jak malej stekajici ratlik okousavali kotniky ...
@Jab (03.03.2020 15:03): Hele, měl jsem předchozí generaci C5, pak jsem měl auto bez hydrauliky a vrátil se zpět zase k C5. Pohodlí je při cestě nepřekonatelné. Na vodě běžně většina z nás nejezdí a při klasickém řízení na komunikaci, kort na našich silnicích, je to svezení perfektní... ;-)
@Jab (03.03.2020 14:27): nemyslím si... ;-) Auto sedí na silnici jak přibité, to že se karoserie lehce v zatáčce zhoupne beru jako něco navíc. Když jsi na to zvyklý, užíváš si to. A jízda po dálnici? Dokonalost. ;-)
Obecně šly fr. automobilky nahoru. Hlavně Renaulty a Peugeoty. Francouzů bych se dnes nebál. Nové bych sám ale kupoval spíš "Hjondé". :)
Já měl Thalii, to bylo něco příšernýho, na druhou stranu to bylo auto s osobností, teď mám Megane Grandtour, novej, protože Babiš přidal, a po 15 tisících zatím úplná spokojenost. Ale asi nejsem náročnej.
@ntz (03.03.2020 14:01): Renaulta jsem nikdy neměl, ale Espace má kamarád, tu minulou generaci, a spokojený je také. Já mám Citroen C5 Tourer, rv 2014. Hydraulický podvozek je za mě nepřekonatelný... ;-)
Já myslím, že ve většině z těch kritiků Renaulta přetrvává ten devítiletý chlapec, který má strašnou srandu z toho, jak vypadá jejich logo :-)
@ntz (03.03.2020 08:57): Proč by se Ti měli smát že máš Renault? Je to auto jako každé jiné. :) Ten koncept vypadá hezky, ale do sériové výroby má velmi daleko. Je to takové snění, řekl bych... :)
Me se vsichni smejou, ze mam renaulta, ze prej kdo si poridi renaulta tak nesnasi motorismus, ale tohle je fakt nejvetsi ulet ... nejhezci (budouci) auto c o jsem kdy videl
Pamatuji, jak mě na střední sralo, že jsem hubený. Od té doby uplynulo dost let. No a moc se toho nezměnilo a teď jsem za to naopak moc rád :))
@pajmič (29.02.2020 14:48): To je velmi zavádějící přístup. Něco takového nastane v případě, že se zcela zbavíš návyků, kterých ses při transformaci držel. Svaly opadnou, když brutálně omezíš množství bílkovin a přestaneš sval namáhat procvičováním. Tenhle problém se týká těch s excesivním příjmem, kteří navíc sypou.

Nicméně tvrzení, že ten, "který přestane, bude pořád vypadat líp než člověk, co nikdy necvičil", není lživé. Cviky, které special_plan doporučoval, jsou v tomhle směru dost efektivní. Nevím, co chceš na tom rozporovat.