Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@pavouk2 (27.01.2020 00:54): pokud máš HDMI, tak zvuk do monitoru může zajistit grafická karta. samozřejmě, že kvalita zvuku z GPU a zároveň z výstupu na monitor, bude hodně špatná. zkus to zapojit do zvukovky, měl bys poznat rozdíl... jack na monitoru může být právě pro zvuk z HDMi (já to používal pro PS3) na jednoduché office užití.
Když už jsem se dneska hrabal v kompu napadla mi otázka ohledně NVIDIA high definition audio. Můj monitor má 3.5 mm jacka a tam jsem zapojil repráky. Nebýt ten výstup na monitoru zapojil bych je normálně do základní desky v pc přes totožný 3.5 mm jack (Realtek high definition audio). Jsou tam nějaké výhody nebo nevýhody lepší pro hry apod? Předpokládám, že zvuková karta na základní desce je jediná, která zajištuje zvuk na oba výstupy nebo snad má grafická karta nějakou svojí zvukovou kartu? proč na tom monitoru vlastně ten jack je? napadá mi jedině pokud bych ho propojil třeba s něčím jiným než PC tak aby se dal zajistit zvuk třeba z dvd/br přehrávče.
@Kwoky (26.01.2020 22:40): A sakra!
Já jen že jsem chtěl někomu (až mi za chvíli zbyde) dát mojí starou grafiku do PC a ten by měl právě mít nějakej takovej zdroj, kterej jsem zmiňoval v příspěvku. Nevim přesně typ, teď to nemůžu zjistit, ale měl jsem pocit, že by to nemuselo rovnou shořet :D ...jede jim to ňákejch 4-5let s grafikou s TDP=65W, tak když se místo toho dá grafika s TDP=90W... co? To zas neni takový navýšení spotřeby?
@speedevil (26.01.2020 18:39): Koukám, že ti nikdo neodepsal.

U shitových zdrojů se celkový počet wattů nahání vyšší zátěží na větvích 3,3 V nebo 5 V, což ale reálně není potřeba. V běžném herním PC potřebuješ hlavně 12 V. Pokud má zdroj na štítku u 12 V napsáno 18 A, tak je to reálně 216 W (12*18). Když na to pověsíš 250 W zátěže, tak ti zdroj pravděpodobně shoří nebo vypne, i když papírově může být třeba 450 W.

No a pak je ještě "trik se špičatým kloboukem", kdy výrobce na štítek napíše nějaké hausnumero (12 V, 70 A), a pak dá ke zdroji jen dva 8 pinové konektory. To pak znamená, že i kdyby ten zdroj těch 70 A měl (jakože nemá - zdravím značku Approx), tak to stejně nejde zapojit :)
@Garion (26.01.2020 21:15): JJ tenhle je z 2015 (verze) Dell U2415. Stejně mi to nedalo a ještě jednou jsem tam ten DP zas vrátil a ted už to nedělá tak jsem z toho blázen. Podle mě jsem musel hnout s něčím při tom čištění vevnitř a jak jsem to pak znova vše zkoušel. Hlavně kartu zatlačit už to neblbne.
@pavouk2 (26.01.2020 19:46): Nektere, zejmena starsi, displeje maji omezeni na HDMI vstupu na 1920x1080, ackoliv je jejich nativni rozliseni 1920x1200 (sam jeden takovy doma mam), tedy neni problem v HDMI standardu jako takovem. Pokud ti Windows nabizeji 1920x1200 a nevidis zadne cerne pruhy, je vsechno v poradku.
Čau po dnešním čištění pc ( jen jsem ho trochu profoukl kompresorem) se mi začal objevovat občasný problém s blikáním monitoru. Prostě na vteřinku je černá obrazovka a pak zas naběhne. Kontrolka monitoru stále svítí takže problém bude zřejmě v HW počítače. Udělalo to třeba dvakrát do minuty. Pat třeba i 30x a pak zas nic. Napadl mi ještě kabel Displayport jestli jsem ho blbě nezapojil. Chvilku to jelo v pohodě když jsem ho tam strčil znova, ale zachvilku to dělalo zas. Pc jsem znovu otevřel a zkusil zahýbat s kartou a napadlo mi najít doma nějakej HDMI kabel našel jsem verzi 1,4 a dal ho místo DP kabelu. Zatím ten problém už není. Takže ho tam asi nechám. Jen mi zajímá jestli ten kabel v pohodě bere rozlišení 1920x1200 při 60Hz ? Někde jsem četl, že podporují jen 1080i na 60hz a to, že je strop. jestli to třeba nebude nějakej problém ve hrách? Přeci jen každej říká používejte displayport. HDMI je na audio video na PC gaming je to na prd tak nevím, ale samozřejmě muj starší HW gtx970 zatím je ráda, že dává těch 1920x1200, monitor taky 4k nemám zakže by to asi neměl být problém ne?
Někde na netu jsem si všiml, že v diskuzi u zdroje k PC s uváděným parametrem 420W někdo psal, že nedá ani 200W (asi si s tim někdo dal práci a provedl důkladný zátěžový test?). To jako fakt může bejt takovej rozdíl mezi uváděnym a skutečnym výkonem PC zdroje? Umim si představit, že existujou tzv.značkový a tzv.šmejdy, který budou znatelně levnější, ale to si to jako výrobci můžou dovolit napsat si na svuj výtvor jakýkoliv numero a spoléhat na to, že si pak podle něj někdo zdroj do PC vybírá, pokud nejde rovnou po těch nejdražších a nemá povědomí o tzv.značkách? Takže nakonec asi zbejvaj jen ty recenze uživatelů, pokud tedy jsou a je jich dost na vytvoření si nějaký tý představy o konkrétnim produktu?
@Paul (25.01.2020 13:54): sluchátka Logitech G933 Artemis Spectrum; soundbar CREATIVE Sound Blaster X Katana

pokud chci hrát PS4 na sluchátkách, dongle přepojím z předních PC USB do prodloužení USB od PS4 (mám to vyvedené hned vedle klávesnice, takže ani nemusím vstávat), funguje to pěkně, skoro okamžitě. není potřeba nic přepínat nebo restartovat sluchátka
@marwel (25.01.2020 12:40): neplatí to jen pro výstup na monitoru, stejný výsledek dostaneš, pokud zapojíš sluchátka např. do reprobeden (které mají jack). člověk by řekl, že to bude OK, ale ten rozdíl je velký. s DS4 přes kabel mě to ještě nenapadlo, vlastně jsem úplně zapomněl, že to jde :-)

mně naprosto vyhovuje soundbar s vlastním převodníkem, jen přepínám mezi PC (USB) a PS4 (optika), popř. BT na mobil. super je, že hlasitost na PS4 můžu ovládat i na klávesnici k PC. sluchátka mám bezdrátová s vlastním donglem, takže zvukovku už jsem z PC úplně vymontoval.
@speedevil (25.01.2020 10:35): Nevím, jak se teď chovají současné grafiky se třemi ventilátory, ale pokud si vzpomenu na svoji GTX 760 od zn. Gigabyte se třemi ventilátory, tak to byl místy slušný randál a nedá se to srovnat s dvouvětrákovou GTX 1060, natož s řadou RTX. Jde o to, z jakého důvodu se na to ptáš - předpokládám, že hlavně kvůli tomu hluku. Je fakt, že ten zmíněný Fan Stop Mode, na kterém jsem při výběru GPU tak trochu trval, je velice fajn.
@Garret (25.01.2020 04:45): No tak ja pouzivam sluchatka pichle do dualshocku. Tam k urcite ztrate kvality dochazi take, jde o bezdrat, tak jsem chtel vedet, jak jsou na tom vystupy na monitorech. Pokud je tam vyrazna ztrata, pak nechapu k cemu jsou dobre.

@Bursoft (25.01.2020 12:37): Fan stop mod bych naopak neresil vubec, to neni zadna velka vyhra, v klidu karty budou stejne tocit tak malo, ze nebudou pres hluk z jinych ventilatoru slyset.
@speedevil (25.01.2020 12:17): Řešíš nesmysl podle mě (1, 2, 3 větráky, velikost, lopatky). Bez nastudování nějakých testů/recenzí nic nevykoumáš. Stejná kombinace větráků stačí, aby měla jiné uložení a už bude tišší/hlučnější. Řešil bych jestli má fan stop mód (bez zátěže se netočí) a zbytek vyčetl z recenze..
No jo, to mě nenapadlo, 1 nemusí znamenat, že je to jen 1 z těch dvou a je uplně stejnej. Kromě velikosti se dá nejspíš "čarovat" i s tim, jakej maj třeba lopatky větráčku tvar (?)
Na grafický karty už jsem se ptal několikrát, teď mam sice trochu jiný starosti, než hraní her, ale už se mi to blíží, kdy bude aspoň ta novější GK aktuální. Takže bych byl zase zvědavej na vaše případné zkušenosti prosím:
1 vs. 2 větráky? GK, který maj uplně všechny parametry stejný, jsou i třeba od jedný značky, ale jedna má 2 ventilátory, druhá jen 1. Kvuli čemu se to dělá? Při stejný zátěži musí 1 větrák asi točit víc, než 2 (? hlučnost 1vs.2 ?). Nebo se GK s jednim větrákem dělaj jen pro případ, kdy se místo hlučnosti řeší hlavně úspora místa ve skříni?
A pak jsem si u jedný značky GK všiml termínu "windforce" - máte s něčim takovym zkušenost, jak se v praxi projevuje to, že u GK s dvěma větráčkama se ve verzi windforce vrtule točí v protisměru?
Ahoj, mate zkusenost s kvalitou zvuku z vystupu na sluchatka monitoru? Lisi se nejak vyrazne od vystupu primo ze zakladni desky? Jako jestli by byl vyrazny rozdil kdybych pripojil repraky misto na zakladni desku primo na monitor, kvuli PS4. Rovnou bych to zkusil, ale to musim nejdriv poridit monitor, ktery ten vystup na sluchatka ma. :) Tak jestli je to vubec vec, kterou mam zvazovat v pripade koupe monitoru.
Nevíte kde bych někde mohl sehnat Nintendo Switch do 3500 Kč? Je mi úplně jedno jestli je to normální nebo lite, chci ho hlavně kvůli hrám.
@Vynex (23.01.2020 18:50): 750 W bude shit za takový peníze. Chceš mít aspoň bronzovou certifikaci a i kdyby nebyl modulární, bude se to točit kolem 2k. Koukni třeba na Seasonicy, to jsou kvalitní zdroje.
Poradil by mě někdo nějaký zdroj 750W tak cca do 1500 Kč ? Těch zdrojů je fůra a zrovna v tomhle se moc nevyznám tak nevím, který vybrat.
@Cobot (23.01.2020 12:52): Pokud se trefis do VRR range, je celkem jedno, kolik mas FPS, tearing by tam byt nemel. Jako "plynulost" bych ale oznacil neco trochu jineho. VRR/adaptive sync resi problem, ktereho si muzes ve hrach vsimnout, pokud si nezapnes V-Sync v grafickych nastavenich hry. Pokud jsi nekdy hral hru a prislo ti, ze se ti nejak rozpada obraz pri pohybu typicky vpravo/vlevo, a vyresilo se to zapnutim V-Sync, tak presne k tomu to je (abys V-Sync zapinat nemusel). Tim, ze V-Sync nezapnes, dostanes typicky vice vykonu a tim padem vice FPS a tim padem ti hra prijde "plynulejsi".
@Cobot (23.01.2020 12:09): Aniz bych o tom mnoho vedel, tak velmi zjednodusene:
G-Sync Ultimate = G-Sync + HDR
G-Sync = displej ma v sobe G-Sync HW modul
G-Sync compatible = displej v sobe nema G-Sync HW modul, ale dle testu je pritomny FreeSync natolik "kvalitni", ze s nVidia G-Sync kartami spravne funguje

S G-Sync Ultimate a G-Sync displeji si myslim, ze clovek neudela chybu (ve smyslu variable refresh rate = VRR). U G-Sync compatible bych si dal pozor na VRR range, tedy rozsahu, ve kterem to funguje. Videl jsem displeje, ktere ten rozsah mely omezenejsi nez jine. A potom se do toho take trochu plete LFC, ktere funguje tak, ze duplikuje snimky tak, aby se vysledny pocet vesel do VRR range, ale to take nepodporuji vsechny FreeSync displeje (aby LFC fungovalo, musi byt VRR rozsah dostatecne velky).
@kuler91 (23.01.2020 11:54): To jasně chápu. Ale nvidia tam má má tři verze. G-SYNC ULTIMATE, G-SYNC a G-SYNC Compatible. Psal jsem jen že nevim co je to prostřední. A jasně pak jsou monitory co v tom seznamu nejsou a csyc tam fungje viz. ty dva co jsem pasl níž.

Jako feture je to dobrá o tom žádná. Jenže rozjet náročný hry na plný detaily na 144FPS není s mainstreamovou kartou sranda. Věci jako CS.GO asi problém nejsou. Proto budu přemejšlet zda raději nejít do vyššího rozlišení v 60Hz než do FHD ve 144Hz. Ideální by samozřejmě bylo 4k ve 144Hz, ale bohužel nekradu.
@Cobot (22.01.2020 20:27): Tak zrovna g-sync/freesync je hodně důležitá vlastnost...
Dneska kupovat monitor bez podpory variabl frekvence je kravina.

Jinak: G-sync compatible znamená freesync monitor s podporou g-sync ( člověk má v PC kartu od Nvidie, ale má freesync monitor ). Pak je další řada další freesync monitorů, které nemají oficiální podporu g-sync compatible, ale g-sync tam funguje.
Tak na Nokii 7 Plus mi dorazil Android 10. To už jsem ani nečekal. Musim řict, že po těch skoro dvou letech sem si ten telefon oblíbil. Zjistil jsem, že telefon za trochu víc peněz než bych byl dřív ochotnej dát má něco do sebe. Hlavně materiál. Letos v červnu mě čeká v práci výměna a už jsem koukal jak je na tom Nokia aktuálně a připadá mi že už jde asi zase do kopru Prakticky nic moc na trhu nemá. Jen Nokia 7.2 a Nokia 9 PureView a dle recenzí to na žádné terno moc nevypadá. Chjo...
@speedevil (22.01.2020 20:11): jak píše Gordon. Ale maj to rozdělený a oficiální seznam podporovanejch monitorů prý neodpovídá skutečnosti a adaptive sync jde zapnout i na jiných monitorech. Na těch dvou dole to má právě taky jít. Jde to zapnout od všech pascalů vejš. Ale samozřejmě člověk na těch 144FPS musí mít výkon. Půodní Gsync je dneska Gsync Ultimate. Co je jen to Gsync nevim a Gsync compaatible má odpovídat asi Freesyncu od AMD..? Hele nevim. Budu to řešt až s novym kompem. I když asi upřednostini rozlišení protože i když bych to chtěl tak udržet výkon na 144FPS dlouhodobě je drahá záležitost.
@Cobot (22.01.2020 15:21): Možná se pletu, ale mam pocit, že jsem se o to (GSync vs.FreeSync) nedavno zajímal a bylo mi řečeno něco v tom smyslu, že Gsync je k nVidii a FreeSync k AMD - to už neplatí? Nebo je to jedno a obě technologie jsou využitelný jak na nVidii, tak na AMD? Já jen že v příspěvku píšeš "Gsync comptible by měly umět oba" a přitom v technickejch parametrech uváděných prodejcem je u obou monitorů jen info: FreeSync-ANO... o Gsync nic.