@
M.a.t.t. (15.04.2019 11:39): S tou nostalgii je to samozrejme pravda a tim se oslim mustkem dostravame k zminovane delce hrani, kdyz jsem
Baldur's Gate hral stovky a tisice hodin, tak k te hudbe mam skutecne vztah a je to jako bych hru hral, i kdyz hlavni motivy Michael Hoenig pomerne zdarile zkopiroval a poslepoval z ruznych filmovych soundtracku, to samy Marc Morgan, to byl defakto dalsi plagiator. Jinak je ale delka herniho a filmoveho OST stejna, u her je to IMHO vic slozeny tak, aby tam sel delat loop, nebo ambientni pasaze.
Hudba pravda uz leta nezni herne, ona je taky studiova prace uz nekde uplne jinde, dobre znejici orchestr uz udelas i ve studiu bez zivych muzikantu, coz jeste 15 let zpet rozhodne neslo, takze se naklady na slusne znejici OST radove snizily a muze to mit kazda hra. Otazkou je, ktere herni studio si najme skutecne skladatelske/muzikanstke eso, ktere ke hre slozi puvodni hudbu. To rozhodne bezny nebylo a neni. Z hlavy si vybavim akorat Rezneruv Quake a Amon Tobinuv Splinter Cellu, Amanita ma dobrou puvodni hudbu, zatimco u filmu to bylo odjakziva pravidlem a sountracky jsou v diskografii prakticky kazdeho slavne hudebnika nebo kapely, zrovna o vikendu jsem poslouchal tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ascenseur_pour_l%27%C3%A9chafaud_(soundtrack)
Monhdy se jedna i o zasadni dilo v diskografii vyznamneho umelce, viz napr:
https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Fly_(soundtrack)