Walome
7053
Všeobecně o hrách
@Charllize (23.01.2018 11:54): no ja řešil reakce na Steamu. a při nich konzolisty pominout jde.
A obecně platný je přístup, že konkrétní připad nemusí nutně reflektovat chování celku. A tohle je pravda v tolika oborech, že je pochopitelné, proč na to tolik lidí reaguje.
O tom že konzolisté jsou majorita zákazníku nepochybuju. Ale zrovna u nich těch lokalizací až tolik nikdy nebylo. I na PC bylo víc komunitních překladů než profesionálních lokalizací od vydavatele.
@Drolin (23.01.2018 12:23): Možná to je uplně jiný svět, nicméně jeho relevantnost i na poli konzolí, klesá - předloni to snad bylo 70%, loni již jen 60% fyzicky prodaných nosičů ( týká se jen konzolí).
A obecně platný je přístup, že konkrétní připad nemusí nutně reflektovat chování celku. A tohle je pravda v tolika oborech, že je pochopitelné, proč na to tolik lidí reaguje.
O tom že konzolisté jsou majorita zákazníku nepochybuju. Ale zrovna u nich těch lokalizací až tolik nikdy nebylo. I na PC bylo víc komunitních překladů než profesionálních lokalizací od vydavatele.
@Drolin (23.01.2018 12:23): Možná to je uplně jiný svět, nicméně jeho relevantnost i na poli konzolí, klesá - předloni to snad bylo 70%, loni již jen 60% fyzicky prodaných nosičů ( týká se jen konzolí).
@Fritol (23.01.2018 11:59): Nejen to, aneb kolik jen hráčů (i HC) odmítá hrát hry s důrazem na anglický text právě kvůli angličtině a nechuti v ní více číst (viz nový Torment nebo Umineko a jiné VN).
A do obchodu se hry je vhodné se dívat - zcela jiný svět (než zde). otec se synem, matky, nebo teenageři, a to je velká skupina. Charllize, zařiď jim ty neplacené brigády .).
@Shoggot (23.01.2018 11:12): Skripta, raději mu ukaž rovnou SPSS a at si zapisuje případy a pak z té domněnky možná nějaká zajímavá data vylezou :).
A do obchodu se hry je vhodné se dívat - zcela jiný svět (než zde). otec se synem, matky, nebo teenageři, a to je velká skupina. Charllize, zařiď jim ty neplacené brigády .).
@Shoggot (23.01.2018 11:12): Skripta, raději mu ukaž rovnou SPSS a at si zapisuje případy a pak z té domněnky možná nějaká zajímavá data vylezou :).
Charllize má pravdu ohledně těch lokalizací. Nemusíte ani pracovat v obchodě, stačí mít kamarády hráče casualy.
@Kunick (23.01.2018 11:33): konzolisty pominout nelze. Protoze to oni drzi kamenne obchody nad vodou. A hlavne od nich posloucham narky na nelokalizovane hry.
A ja nevim co furt mate. Uz jsem nekolikrat uznal ze jsem s tema recenzema byl mimo tak co mi to porad dokola vysvetlujete. Ja to chapu:)
Jen obracim oci v sloup ze kazdej je tady desnej odbornik a pritom situaci v hernim obchode videl jen z rychliku. Ale je na to odbornik protoze ma internet. Lidi proberte se a prestante se chovat jak kreteni :)
A ja nevim co furt mate. Uz jsem nekolikrat uznal ze jsem s tema recenzema byl mimo tak co mi to porad dokola vysvetlujete. Ja to chapu:)
Jen obracim oci v sloup ze kazdej je tady desnej odbornik a pritom situaci v hernim obchode videl jen z rychliku. Ale je na to odbornik protoze ma internet. Lidi proberte se a prestante se chovat jak kreteni :)
@Charllize (23.01.2018 11:17): A přesně v tom je ten problém - tvoje práce. To znamená, že to jsou lidé kteří, nejspíš nenakupují na netu, pomineme konzolisty - tam jde o něco jiného a ti stejně recenzi na steam napsat nemohou. Ale dnes i tihle lidé ve většině případů musí hru aktivovat v nějakém klientovi - pro zjednodušení uvažujme pouze Steam. Takže na Steamu jsou 2 ruzné typy českých uživatelů (pomineme marginální překryv). Ti kteří, hru potřebuju probrat s odborníkem fyzicky - a tedy jim něco, domnívám se že jazyk či neznalost oboru, brání v dohledání relevantních odpovědí na netu - budou něčím jistě specifičtí. Už to je jasný znak toho, že jde o nestandardní výběr.
@Shoggot (23.01.2018 11:12): hele to je jedno. Popirat ze hodne lidi u nas chce hrat hry v cz je nesmysl. A ze me v tom moje prace jen utvrzuje je taky jasny:)
@Charllize (23.01.2018 10:57): Já koukám, že mám dalšího adepta na doučování statistiky, to abych zas vytáhnul svá skripta :))
@Shoggot (23.01.2018 10:51): Pár takových angličtinářů sám na steamu mám.
@Shoggot (23.01.2018 10:51): koukam ze tady mam dalsiho adepta na vanocni brigadu:)
@Gordon (23.01.2018 10:46): ty nedas pokoj zejo. Dal jsem ti snad za pravdu s tema recenzema ne? Tak uz mlc:)
@Gordon (23.01.2018 10:46): ty nedas pokoj zejo. Dal jsem ti snad za pravdu s tema recenzema ne? Tak uz mlc:)
@Gordon (23.01.2018 10:46): Tak je, samozřejmě. Kor když třeba hodně českých hráčů může taky psát anglicky.
@Shoggot (23.01.2018 10:25): Dělat závěry na národ z rozbitých recenzí na Steamu bez ověření jak je to jinde snad není píčovina?
@orromis (23.01.2018 09:54): Ono by to trošilililinku dávalo smysl, kdyby Gordon myslel, že všichni v populaci jsou stejní, ale on tvrdil, že populace navzájem jsou stejné, což je zcela jiný předpoklad, než se kterým ve vé úvaze pracuje Charllize.
Vzhledem k populaci nemůže být vybraný vzorek z obchodu s hrami nikdy vypovídat o populaci, a to nejspíš ani aproximačně.
Vzhledem k populaci nemůže být vybraný vzorek z obchodu s hrami nikdy vypovídat o populaci, a to nejspíš ani aproximačně.
@Charllize (23.01.2018 09:43): *jaderné fyzice.
@Charllize (23.01.2018 09:43): Statistici pláčou :'(
@Gordon (23.01.2018 09:12): statistiky se vzdycky delaji ze vzorku populace a i kdyz nejsou stoprocentni vzdycky o danem problemu neco vypovidaji. A kdyz jsme teda vsichni stejni, tak vzorek naseho obchodu je akuratni. Meles blbosti.
Za tech 20 let sem zazil tisice lidi co maji problem s tim ze hra neni cesky coz je dost na to udelat si nazor. A moc se to nemeni. Prestan rozumbradovat nad necim ceho se neucastnis a vis o tom jako ja o atomovy fyzice:) A pokud porad remcas na konto ze se u nas rado hraje zadarmo, tak tam sem ti snad podekoval za korekci a uz klidne muzes zavrit zobak:)
Za tech 20 let sem zazil tisice lidi co maji problem s tim ze hra neni cesky coz je dost na to udelat si nazor. A moc se to nemeni. Prestan rozumbradovat nad necim ceho se neucastnis a vis o tom jako ja o atomovy fyzice:) A pokud porad remcas na konto ze se u nas rado hraje zadarmo, tak tam sem ti snad podekoval za korekci a uz klidne muzes zavrit zobak:)
@Charllize (22.01.2018 23:47): Nemůžeš pokládat statistiky populace na závěrech z jednotlivců "v obchodě" stejně tak vrhat celý národ do jednoho pytle, protože lidi jsou všude stejní v každé zemi, jen se to liší od životní úrovně. To je pak to klasické odplivnutí si a postěžování si jak je všechno v prdeli. Klasika.
@Charllize (23.01.2018 00:02): U toho Horizonu bych řekl, že možná ani takový úspěch nečekali. Každopádně jo, s těma konzolema je problém, je to škoda.
@Fritol (22.01.2018 23:58): me treba prekvapilo ze se vybodli na cz lokalizaci u Horizonu. Sony teda vetsinu her do cz nedava, ale tyhle mega tituly jako Uncharted nebo last of us ano. U Horizonu jsem cekal ze bude.
Jinak jo, cestinu ma treba na konzolich prvni dil Darksiders (PS4) nebo Van Helsing a nikdo o tom ani nevi. Samo ty cestiny byli uz hotove predtim, ale to i u jinych her a ty cestinu nemaji. Treba darksiders pro PS3 cestinu nema a druhy dil ji nema na ps3 ani na ps4, pritom ta cestina existuje a je oficialni.
Bylo taky zajimavy u Original Sin kdyz se prekladatele snazily cestinu protlacit i na konzole, tak jim rovnou Lariani rekli ze to nepujde, na PC zadnej problem ale konzole ani nahodou. Proste ten schvalovaci proces aby mohla nejaka hra na konzoli vyjit je mnohem slozitejsi a prisnejsi nez u PC a tudiz nejaka amaterska prace nemuze byt pripustena. Co na tom ze je kolikrat mnohem lepsi nez ta oficialni.
Jinak jo, cestinu ma treba na konzolich prvni dil Darksiders (PS4) nebo Van Helsing a nikdo o tom ani nevi. Samo ty cestiny byli uz hotove predtim, ale to i u jinych her a ty cestinu nemaji. Treba darksiders pro PS3 cestinu nema a druhy dil ji nema na ps3 ani na ps4, pritom ta cestina existuje a je oficialni.
Bylo taky zajimavy u Original Sin kdyz se prekladatele snazily cestinu protlacit i na konzole, tak jim rovnou Lariani rekli ze to nepujde, na PC zadnej problem ale konzole ani nahodou. Proste ten schvalovaci proces aby mohla nejaka hra na konzoli vyjit je mnohem slozitejsi a prisnejsi nez u PC a tudiz nejaka amaterska prace nemuze byt pripustena. Co na tom ze je kolikrat mnohem lepsi nez ta oficialni.
@Charllize (22.01.2018 23:47): Minuly rok třeba dostalo oficiální češtinu Seven, což nikoho nezajímá ani ve světě a už vůbec ne u nás, aby se to zaplatilo. Úsměvné, do jakých lokalizací se investuje.
@Gordon (22.01.2018 23:37): asi mam, diky za korekci. Tak snad to s nama nebude tak spatny:)
@Fritol (22.01.2018 23:43): i kdyz jsme se jednou ci dvakrat chytli tak s tebou vicemene souhlasim az na to zvysovani urovne anglictiny, aspon u nas, myslim ze to je stale na tak spatne urovni ze skoda mluvit. Stale u nas v obchode chce 8 z 10 lidi hru v cestine a kdyz neni strasne se divi jak si to ten vydavatel vubec mohl dovolit.
@Fritol (22.01.2018 23:43): i kdyz jsme se jednou ci dvakrat chytli tak s tebou vicemene souhlasim az na to zvysovani urovne anglictiny, aspon u nas, myslim ze to je stale na tak spatne urovni ze skoda mluvit. Stale u nas v obchode chce 8 z 10 lidi hru v cestine a kdyz neni strasne se divi jak si to ten vydavatel vubec mohl dovolit.
@Charllize (22.01.2018 23:09): F2P model je populární všude, ve východní Evropě samozřejmě populárnější než placené hry. To neznamená ale, že češi za hry neplatí, protože nepíší recenze. Nevím na jaké hry si koukal, ale u mainstream her mam české recenze všude. Netvrdil bych tolik, že jsme mrzácký národ, jelikož prodeje her v česku stoupají (Odkaz). Naopak bych tvrdil, že jsme národ ignorantů. Indie hry jsou kraviny s trapnou grafikou, Nintendo hry jsou pro děcka, Japonské hry jsou po blbečky a úchyly. Tohle je spíše důvod, proč na steamu u tolika her nevidíš české recenze.
A že chceme všechno zadarmo? Možná. Na západě je nejpočetnější skupina hráčů kolem 30 let. Nemám to nijak podložené, ale troufám si tvrdit, že jsme v tomhle ještě nevyzráli a v české společnosti stále převládá názor, že hry jsou něco jako drogy. Takže nejpočetnější skupina u nás bude 10-15 let. Tedy warezáci bez peněz.
Krabičky jsou mrtvé, k tomu se nebudu víc vyjadřovat.
Lokalizace má víc problémů. Mainstream hry od Ubisoftu, kterým se u nás daří asi nejlepe, vychází v češtině stále. EA češtiny jsou výsledkem zrušení české pobočky a herní casual trh táhne silně k multiplayeru, kde není lokalizace třeba. Taky se zvyšuje počet lidí mluvících anglicky celosvětově. Chybějící lokalizace není problém jen češtiny. Naštěstí máme stále kvalitní a aktivní (možná i rostoucí?) komunitu překladatelů.
A že chceme všechno zadarmo? Možná. Na západě je nejpočetnější skupina hráčů kolem 30 let. Nemám to nijak podložené, ale troufám si tvrdit, že jsme v tomhle ještě nevyzráli a v české společnosti stále převládá názor, že hry jsou něco jako drogy. Takže nejpočetnější skupina u nás bude 10-15 let. Tedy warezáci bez peněz.
Krabičky jsou mrtvé, k tomu se nebudu víc vyjadřovat.
Lokalizace má víc problémů. Mainstream hry od Ubisoftu, kterým se u nás daří asi nejlepe, vychází v češtině stále. EA češtiny jsou výsledkem zrušení české pobočky a herní casual trh táhne silně k multiplayeru, kde není lokalizace třeba. Taky se zvyšuje počet lidí mluvících anglicky celosvětově. Chybějící lokalizace není problém jen češtiny. Naštěstí máme stále kvalitní a aktivní (možná i rostoucí?) komunitu překladatelů.
@Charllize (22.01.2018 23:31): Tak to máš asi rozbitý. odkaz
@Gordon (22.01.2018 23:27): a jakej je mizi tim rozdil jestli je placena nebo ne, ohledne recenze? Mas treba Mobius final fantasy zdarma, tu hru ma steamu 1.1 milionu lidi a je zaplevelena ceskejma recenzema. pak mas final fantasy 7 kterou ma 1.3 milionu lidi a vyjede mi tam jedna cz recenze.
@Charllize (22.01.2018 23:26): Ty snad každou hru recenzuješ?
Vem si také to že půlka těch "recenzí" jsou brekoty lidí kteří to neumí spustit nebo dohrát. Navíc to Steam filtruje i časově takže se ti starší recenze už nezobrazují, nevím jestli to nemáš nějak rozbitý ale já vždy když kliknu na nějakou placenou známější hru, tak tam mám tucet českých recenzí.
Vem si také to že půlka těch "recenzí" jsou brekoty lidí kteří to neumí spustit nebo dohrát. Navíc to Steam filtruje i časově takže se ti starší recenze už nezobrazují, nevím jestli to nemáš nějak rozbitý ale já vždy když kliknu na nějakou placenou známější hru, tak tam mám tucet českých recenzí.
@Gordon (22.01.2018 23:20): a jako proc by nekdo nemel zrecenzovat placenou hru? Tim spis ze za ni zaplatil tak chce sdelit nazor. nejak nechapu tvoje myslenkovy pochody.
@SilentWolf (22.01.2018 23:21): Však to se pozná už pohledem na prezidenta... Haha... #badjoke
Mrzácký národ ale jsme bezesporu.
@Charllize (22.01.2018 23:09): Blbě, hru zadáčo ti "zrecenzuje" každej youda, zatímco tu placenou ne a vsadím se že to tak je i u ostatních národností.
zajimava vec. na steamu mam u uzivatelskych recenzi nejak dane ze mi zobrazuji prvni recenze v cestine. Pokud se jedna o placenou hru nebyva tam vetsinou ani jedna, ale jakmile je hra zdarma je to doslova zaplevelene recenzema v cestine. To fakt jsme tak mrzackej narod ze chceme hry hlavne zadarmo?..se pak nekdo divi ze nechce nikdo lokalizovat hry do cestiny a plno titulu se treba v krabicce u nas ani neprodava. Podle me to je docela peknej ukazatel nakupni sily ceskych hracu..
Samozrejme to nejde asi brat jako primarni ukazatel, ale urcitej obrazek to poskytne..
Samozrejme to nejde asi brat jako primarni ukazatel, ale urcitej obrazek to poskytne..
Zdravím hledám jednu hru a nemůžu ji najít :-/ myslím že se to jmenuje alien nebo tak nějak :-D moc si toho o hře nepamatuji stručný popis: hlavní hrdinka s červenými vlasy ostříhanými na mikádo střílí mimozemšťany (aliens) pamatuji si že útočí po nějakém intervalu dívka musí chodit taky pro kyslík,ve hře jde o to rozstřílet cosi (myslím že to byl mozek nebo tak něco :-D) na konci mapy, musí dávat taky pozor aby alieni nezničili základnu, když jde mimo zakladnu má s sebou něco jako robotického psa který jí pomáhá při útoku alienů, co si pamatuji grafiku myslím že se jedná o starší hru, prosím někoho jestli ví ať dá vědět, předem moc díky :-D
Stygian Reign of the Old Ones (Lovecraft styl)- dvě věci:
1. Vyšlo demo a hra, která se mi původně jevila jako plants vs. zombies je vlastně docela dobře vypadající RPG - hned na začátku jsem díky agilitě vyhrál cigára (asi platidlo..) v šipkách. Díky tomu platidlu jsem si zaplatil.. lehkou děvu.. abych nabral zpět příčetnost, kterou jsem ztratil z noční můry v noci. Při tvorbě postavy zapomeňte na DrD systém přesvědčení - zde budete váhat mezi racionalitou, nihilismem, materialismem.. vypadá to celkově dost hezky a možná se na plnou hru těším víc, než na Call of Cthulhu. Což nás ale přivádní k dalšímu bodu..
2. Vydání v roce 2019 :( :( :(
1. Vyšlo demo a hra, která se mi původně jevila jako plants vs. zombies je vlastně docela dobře vypadající RPG - hned na začátku jsem díky agilitě vyhrál cigára (asi platidlo..) v šipkách. Díky tomu platidlu jsem si zaplatil.. lehkou děvu.. abych nabral zpět příčetnost, kterou jsem ztratil z noční můry v noci. Při tvorbě postavy zapomeňte na DrD systém přesvědčení - zde budete váhat mezi racionalitou, nihilismem, materialismem.. vypadá to celkově dost hezky a možná se na plnou hru těším víc, než na Call of Cthulhu. Což nás ale přivádní k dalšímu bodu..
2. Vydání v roce 2019 :( :( :(
Heh. To je teda neco. nakup a prodej digitalnich her a tezeni kryptomeny. To jsme zvedav kam se nam ta herni scena az dostane :)
https://games.tiscali.cz/tema/digitalni- ... -sve-knihovny-308161
https://games.tiscali.cz/tema/digitalni- ... -sve-knihovny-308161
@rikuhahl (19.01.2018 18:01): To GTA zatím nevzdávej. Zkus ještě tu PS2 verzi, věřím, že tam to nějak nabindovat půjde. Dokonale pohodlné to ale nebude nikdy, na to bys ideálně potřeboval tři ruce :)
V pohodě bys ale na klávesnici mohl odehrát něco ze starších generací, co nemají analogové páčky (NES, SNES. nebo Gameboye).
V pohodě bys ale na klávesnici mohl odehrát něco ze starších generací, co nemají analogové páčky (NES, SNES. nebo Gameboye).
@Ronik (19.01.2018 17:56): Pěknej, takovej oldschool design, ty nový ovladače pro PS4/XONE, nebo i steam controller mi přijdou takový divný. No nechám to uležet a večer se rozhodnu, jestli jít do gamepadu, nebo oželet GTA a zůstat na klávesnici :) Díky za rady ještě jednou.
@rikuhahl (19.01.2018 17:49): Já používám už léta klasický Xbox 360 gamepad a neměnil bych. Má nativní podporu pro drtivou většinu novějších PC her, prostě připojíš a hraješ :) Mám teda drátový, ale ten už asi za levnější cenu než tenhle bezdrát neseženeš, tak bych šel do něj.
@Ronik (19.01.2018 17:44): asi máš pravdu, měl bych se na něm už naučit, na NHLka je to skvělá volba ;) Doporučuješ nějakej? Nemusí to bejt žádný dělo ;)
@rikuhahl (19.01.2018 17:37): Nebo si prostě kup nějaký gamepad. S tím to půjde ovládat velmi jednoduše a využiješ ho i u spousty PC her :)
@Ronik (19.01.2018 17:13): @Luďa (19.01.2018 17:30): @Ronik (19.01.2018 17:31): Aspoň vidíte jak se vyznám :D Díky za rady, že bych na starý kolena koupil oldschool konzoli? :) Ještě vyzkoušim PS2 verzi ;)
@rikuhahl (19.01.2018 17:12): Jak koukám na to ovládací schéma VC Stories, tak jestli levým bumperem přepínáš mezi chůzí a pohybem kamerou, to asi nijak rozumně nabindovat stejně nepůjde, chůze myší ani míření klávesnicí nejsou moc pohodlné :) Možná bych spíš zkusil PS2 verzi v PCSX2, tam je chůze a pohyb kamerou na separátních páčkách.
Vice City Stories jsem zkoušel na emulátoru a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem na aukru za litra koupil PSP s deseti hrama včetně Vice City Stories, Liberty City Stories a Chinatown Wars. Ještě můžeš zkusit emulovat PS2 verzi, ale co jsem ji hrál na PS2, zdála se mi horší. Navíc to PSP můžeš přes komponentní kabely připojit k TV. Jenom to není ve full hd jako v emulátoru. Možná to je opruz kupovat, když tě konzole nezajímá, ale když seženeš PSP za dobrou cenu, dá se pak i prodat za stejnou (nejlíp pokud se k tomu přihodí i hry a je to ready to go).
@rikuhahl (19.01.2018 17:12): Tos mi ale neodpověděl na otázku, ptal jsem se jaký build (číslo verze) :)
@Ronik (19.01.2018 17:09): jj, právě ten, jak jsem psal moc jsem to zatim nezkoušel, ale přišlo mi to trochu nepřehledný. Holt jsem do teď emulátory úspěšně ignoroval a s nima i možnost hraní konzolovek :)
@rikuhahl (19.01.2018 17:05): Jaký máš stažený build PPSSPP? Od minulého dubna je tam podpora pro bindování myši.
@Drolin (19.01.2018 17:05): Je to blbý, ale já tuhle hru chci hrát od jejího vydání a moc jinejch konzolovek mě nějak nezajímá :(
@rikuhahl (19.01.2018 17:05): Vice City Stories v EMU je problematické. Zrovna tato hra mi také nějak kloudněji hrát nešla. Raději si zahraj jinou hru z PSP (u většiny není problém s ovládáním).
Dá se nějak smysluplně hrát emulovaná hra z PSP na PC na klávesnici a myši? Mám na mysli Grand Theft Auto: Vice City Stories. Včera jsem to na chvíli před spanim pustil a nějak mi to něšlo pořádně navolit ovládání, je to vůbec možný, aby se to hrálo jako podobný hry, který na PC vyšly, nebo je nutnej gamepad?
@MickTheMage (19.01.2018 14:18): Jelikož čtu Tvůj blog, tak je to zbytečná otázka :)
@Richmond (19.01.2018 14:17): Podle mě je to docela slušné číslo, Elminage, Grimoire, Serpent, Divinity I a II, Age of Decandence, snad i Elex (z těch trochu více HC), Samozřejmě, není to zcela to co myslíš, ale proč to nezkusit více :).
Bohužel tedy sám na RPG hry skoro již nemám čas, takže mohu mluvit jen teoreticky.
Bohužel tedy sám na RPG hry skoro již nemám čas, takže mohu mluvit jen teoreticky.