Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Drolin (19.01.2018 14:11): O všech vím! :) A některé jsme i hrál (= zkoušel). Ušel mi nějaký takový (krom Elminage Gothic a těch novodobých dungeonů)? Vyšlo vůbec něco jako Dark sun? Vyšlo vůbec něco jako Ultima Underworld? Něco, co nutí dělat poznámky? :) Vím o Serpent of Staglands, jak jsem psal.
@Charllize (18.01.2018 22:35): kreslená by nevadila, ale ten styl se mi taky nelíbí (na druhou stranu chápu, že nové hry nemůžu všechny vypadat špičkově jako třeba Serpent in the Staglands :)) Jako z toho videa tedy necítím vůbec atmosféru prvních 2 dílů :( ByŤ herně věřím, že to bude rozhodně nadprůměr a konečně něco jiného než ty casual rpg nové doby :)
@Paul (18.01.2018 18:21): já počítám s podzimem a byl bych za něj i rád. Přecijen do té hry vkládám hodně a vím, že to je malé studio. Ať si dají tolik času, kolik potřebují. Chci dobrou upíří hru už.
Uz je po vsem kluci. Jabovi doslo strelivo protoze jsem se odmitl zapojit do jeho kolotoce vyslechu a vlastne jediny zajimavy prispevky tady ma valcik, takze ..opona se zavira, majkl dojedl popcorn a koncime:)

PS: navic nas Kwokal vyhnal rakoskou a kyblem studeny vody..
@mazar1234 (17.01.2018 19:36): Hmm, nevím, pro mě (zatím) spíš ne - k NG+ jsem neměl moc motivaci, a pokud si vzpomínám, tak tam k nějaké zásadní změně nedojde. Ani jsem u DS nezkompletoval všechny předměty (pochopitelné, protože to vyžaduje NG++). Ale nevylučuji, původně jsem měl rozplánováno (a nastartováno) několik různých buildů, které jsem nicméně nedokončil - asi mi DS přišla hodně příběhová/atmosferická a konec mě trochu demotivoval k dalšímu hraní (v tom světě). Snad později. Určitě ale dobrý příklad.

Diablo 2 asi zmiňovat nemusím, protože čas od času ho hraji už nějakých 17 let XD
Tedy, rozjelo se to solidně... Řekl bych asi jen tohle. K tématu "bloat" - kde jsem si toho všiml (resp. praštilo mě to baseballovou pálkou) je Far Cry Blood Dragon (díky čemuž jsem se vyhnul všem předcházejícím i navazujícím dílům).

Ve W3 toho bylo taky dost (samozřejmě na zcela jiné úrovni, než zmíněné FC), ale zachraňovala to krajina a grafika (a možnost "syslit" zlato - ano, někoho to vlastně asi i baví... ehm). I když do důsledků bylo 90% věcí k ničemu (resp. bylo to zlato, takže asi ok).

Na druhou stranu někdy mě hra baví a rád strávím čas plněním různých v podstatě zbytečných úkolů (třeba nové Tomb Raider díly na 100%).

Samozřejmě ideální je (pro mě) kombinace - spousta úkolů, které ale nejsou zbytečné a jejichž plnění je často zábavnější a delší než "kampaň/příběhová linie" - viz série Resident Evil. Hraní spíš do "hloubky" než do "šířky".
@Kwoky (17.01.2018 14:56): vsobecne to je taky. Tak neprud:) Ja nevim jak si to predstavujes. To jako myslis ze kdyz jsme resily bloat ve hrach a jab napise ze dungeony jsou mrtvy ze mu pujdu odpovidat do sekce rpg? Nebo to tam mel napsat on? Aby to nedavalo zadnej smysl?
Videohry postavené na pravidlách stolných RPG vznikajú, a vo svojej kategórii dokážu byť úspšné aj ziskové ako napríklad The Age of Decadence, ale rozhodne je to niche market.

V interview pre games.cz to vysvetľoval z pozície producenta Martin Klíma (Warhorse) s odôvodnením, že pripravovaná hra musí pokryť dostatočne veľkú cieľovú skupinu a preto sa veľké štúdiá zameriavajú na koncept, ktorý je masovo najžiadanejší. Je to škoda, pretože pre mňa by ideálna hra od Warhorse mohla vzniknúť napríklad ako menší projekt vznikajúci v rámci nejakej malej internej divízie. Povedzme s M. Klímom v úlohe producenta, V. Chvátilom ako spolupracovníkom najatým pri tvorbe pravidiel, s relatívne nízkou produkčnou hodnotou - žiaden alebo len čiastočný dabing a bez cut-scén, v top-down/izo perspektíve a s ťahovými taktickými súbojmi. S úplne novými pravidlami, alebo ako digitálny klon niektorého z DrD modulov, to je úplne jedno. :-)

Ale je mi jasné, že na globálnom trhu a hlavne medzi konzolovými hrami by takýto projekt celé štúdio neuživil.
@Jab (17.01.2018 13:09): To je spíš regionální, v Japonsku jsou dungeony pořád populární (Etrian Odyssey, Elminage, nějaké díly SMT). Akorát vychází téměř exkluzivně jen na handheldy a k nám se leckdy ani nedostanou, ale v zemi původu svoji slušnou popularitu mají.

I na západě by se něco našlo (Starcrawlers, Vaporum, Paper Sorcerer), ale tam máš samozřejmě pravdu, že úspěchem se těm "IE revival" kickstarterovkám nevyrovnají.
@Charllize (17.01.2018 13:05): Ano. Ty tři s relevantním hodnocením na DH a nějakým solidním dosahem za posledních 15 let jsem jmenoval. Ještě jsem uvažoval o Cardhalii. Ta je tak na hraně.

Jsem ale rád, že si uznal to své plácání blbostí. Byť mi chybně připisuješ, že "jsem si začal". Ostatně... Tak to děti dělají.
@Charllize (17.01.2018 12:45): Dnešní RPG a starý dungeon má tak málo společného, že takový tvrzení je blbost prostě. Dnešní RPG je hlavně o vyprávění příběhů a hlavní inspirace je v IE a Bioware hrách (se svými rozhodnutími, ...). To samozřejmě měly i (některé) dungeony, včetně importu savů, ale jejich design se točí okolo "simulace procházení nějakou kobkou" (když to řeknu dost dementně) a to prostě s dneškem nemá nic společného. Styčné plochy tam samozřejmě jsou, ale jsou spíš ideové (tedy zprostředkovat hráči zážitek procházení nějakého dungeonu), ale rozhodně ne systémové (jak je ten zážitek zprostředkován).

DnD a hody kostkou jsou zlo!