Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Software

Vzhľadom k posledným udalostiam som sa rozhodol nepodporovať Google a Chrome, používa niekto z vás nejaké iné alternatívy?

Z prehliadačov odporúčam Brave a Vivaldi a zo search enginov DuckDuckGo, Qwant alebo Yandex.
Mail sa mi teraz nechce meniť, ale počul som že Protonmail je dobrý, pretože zakóduje súkromné dáta.
@Chuck (08.08.2017 14:19): Zálohované jsou tím způsobem, že třeba po reinstalaci počítače nainstaluješ steam a rozehranou hru, tak se ti při prvním spuštění zeptá, že na netu má novější savy než na lokálu, jestli je má stáhnout. Takže pokud dáš ne nebo pak dáš new game, která ti začne přemazávat všechny autosavy, tak ti to přemaže i tu zálohu v cloudu.

Takhle to funguje.
@Chuck (08.08.2017 14:19): V instalační složce Steamu je složka userdata, kde jsou podsložky s ID uživatelů (pokud ses na svém počítači přihlásil akorát ty, bude tam akorát jedna) a v nich jsou složky s těmi savy, co jsou uložené na cloudu. Pokud tam hledáš nějakou konkrétní hru, musíš si ji najít na storu a to její ID pak najdeš v její URL. Takže pokud chceš vrátit původní savy, stačí si je někam nakopírovat a pak je vrátit do stejné složky.
Mám dotaz ohledně zálohování uložených pozic u her spuštěných přes Steam. Pokud má taková hra Steamcloud, zálohují se její pozice přes Steam, ovšem pokud takovou hru spustím znovu přes "New game" a začnu ji hrát znovu, zákonitě se mi ty uložené pozice přepíšou novými. Jenže pokud budu chtít do hry vrátit ty původní, jak to provedu? Nebo-li mě zajímá, jestli zálohované pozice u hry se Steamcloud najdu i v nějaké složce, kam je při ručním zálohování znovu vrátím.
A co to je za hru? Opatchování by nemělo přepsat češtinu pokud je tam ve formě jednoho malého souboru pokud ale patch přidá nějaký nový text tak to češtinu přepíše.
@Crash (03.08.2017 17:49): Už je to nějakou dobu zpátky, co jsem se o to zajímal, ale tato možnost tam nebyla ani dříve. Volba "Do not automatically update this game", která tam byla kdysi byla, ve skutečnosti znamenala "Aktualizovat jen při spuštění hry".
Ty jo jsem blbej, nebo se ve Steamu nedají už vypnout aktualizace her. Když dám u hry Vlastnosti - Aktualizace tak tam mám jen tři možnosti:
1) Udržovat hru aktualizovanou
2) Aktualizovat jen při spuštění hry
3) Vysoká priorita - aktualizovat tuto hru přednostně.

Chci klukovi dát do hry češtinu a kvůli tomu vypnout aktualizace, aby se mu to náhodou nepřepsalo, a koukám jako blázen že to nejde.
@TombSpirit (25.07.2017 21:49): Pokud tvoje požadavky jsou Ctrl+X a Ctrl+V, tak asi nemám protiargument. Co se mě týče, tak MS Paint neumí ani tu nejprimitivnější věc pořádně - i XnView (kde je editace něco navíc) tohle zvládá.

Erm, říct že "Paint.NET stejně skoro nic neumí bez pluginů" ve srovnání s MS Paint je poněkud, hmm, silná nadsázka?

@pipboy (25.07.2017 21:34): Tak na práci se screenshoty jsou tu jiné nástroje. Navíc když už o tom mluvím, (ne)schopnost práce s PNG v menším počtu barev je další problém MS Paint.
@7c (25.07.2017 18:22): Ctrl-X, Ctrl-V. Co tam máš dál? :-) Ale jo, něco posunout přesně je opruz. Paint.net ale zase stejně skoro nic neumí bez pluginů, které je nutné lovit po fórech. To už radši gimp.
MS Paint (spouštím ho Win-R, pbrush, Enter) je spuštěný hned, Paint.net se mi poprvé spouští 3 sekundy, pak 2.
btw muj "grafickej balík" tvoří IrfanView, Malování, Paint.NET a když dojde na nejhorší, tak Pixlr editor. (Do fotek nedělám, na tablet se práší.)

Na jakoukoliv serióznější práci, na jakou stačí, beru Paint.NET, ale když si chci načrtnout schéma nebo layout beru Malování, bo se mi s ním prostě pracuje rychlejš. Když v práci potřebuju výřez screenu do issue/mailu, spustim Paint, ctrl+v, ozančim, ctrl-c, zavřu. Paint.NET se tou dobou ještě nespustil a při ctrl+v se mě pak zeptá, jestli chci zvětšit plátno.

IrfanView už dneska pravda mám v zásadě jen na prohlížení gifů a když jednou za uherskej rok potřebuju provýst nějakou batch operaci...
@pipboy (25.07.2017 19:16): Já mluvím o úplně základní úpravě obrázku (ořezávání, zvýrazňování, změna velikosti, skenování). MS Paint je pro mě utrpení používat (především kvůli té zmíněné nemožnosti pohybovat označením). Popravdě spíš používám na ořezávání ImageMagick než MS Paint (heh)... Spuštění Paint.NET trvá více než 10 sekund pouze při prvním spuštění a i to asi jen bez SSD, poté už je to okamžité.

V podstatě pokud můžu na PC nainstalovat Paint.NET, zapomenu na existenci MS Paint, který jsem občas využíval jen na pracovních stanicích bez možnosti instalace SW.

IMO jediný nadčasový SW, který MS vytvořil (v téhle kategorii) je PowerCalc (PowerToy Calc) - počítám, že pokud budu chtít někdy náhradu, budu si muset naprogramovat vlastní.
Paint.NET je fajn a sám ho na leccos používám, ale taky se spouští 5x tak dlouho a má x funkcí navíc... a asi bych měl zdůraznit, že funkce navíc na týhle úrovni nejsou obvykle plus. Náhrada za Malování to je leda pokud chceš v Malování tvořit grafiku - v tomhle směru je MS Paint dobrej leda na pixelart a to ještě spíš ta stará verze. (btw přesun výběru jsem nepoužil snad nikdy a nikde)

A co se týče Paint 3D, marně hledám video, na kterým by někdo použil klasický MS paintový fičury. Za to vidim tři prdele hovadin pro 2D skeče a 3D grafiku, což je fajn a zajímavý, ale zaměřením úplně někde jinde. Rozhodně to není náhrada za Malování, spíš laciná alternativa ke Sketchbooku.
@pipboy (25.07.2017 18:04): Ne, je úplně stejně jednoduchej, možná ještě jednodušší, protože tam není ten divný ribbon a jednotlivé nástroje mi přijdou docela smysluplně rozřazené do panelů (štětce, text, objekty atd.). I když je to samo o zvyku.

A spouští se mi v podstatě stejně rychle jako původní Paint, tj. hned. Ostatně ta prezentace ukazuje nějakou preview verzi.

Já nemám rád většinu UWP aplikací od Calculator přes Groove Music až po Mail, ale zrovna tahle mi jako jedna z mála připadá jako krok vpřed.
@MCZ (25.07.2017 17:41): Paint 3D pravda nezkoušel jsem, ale jestli to dělá všechny ty věci, co MS slibuje, tak dost pochybuju, že by byl stejně lightweight a jednoduchej jako MSPaint.

V práci s tim běžně pracujeme, včetně lidí co dělaj grafiku. Je to prostě pro grafiku to samý co Notepad pro text.

Ofiko prezentace a spouští se 6 vteřin a ještě do nějakýho dialogu místo do souboru? To není náhražka za nic.
@Coldplaz (25.07.2017 16:27): Nechápu, že se z toho dělá takové halo.

1. Paint nikdy nebyl program pro seriózní práci.
2. Zůstane k dispozici ve Windows Store.
3. Paint 3D ho v pohodě nahrazuje (těch štětců...).
@leebigh (25.07.2017 00:26): já videa z her nahrávám přes MSI Afterburner, který je naprosto zdarma. stačí zmáčknout klávesu a video pak upnout na yt. nastavím si co potřebuju a je to 2v1, včetně reálného monitoringu při hraní.
poraďte prográmek, který mi natočí video ze hry. Chci si zahrát hru, která na DH nemá ještě žádné video a ani jsem k tomu žádné nenašla (youtube a spol.) díky
@Kwoky (26.06.2017 15:07): Viem, v linkovanom pdf je najmenej tucet podobných chýb, ktoré už tento rok vychytali. Len škoda, že túto odhalili až teraz, musím flashovať BIOS dva týždne po nákupe novej dosky..
Linuxovskí vývojári objavili chybu v kóde, ktorý riadi Hyper-Threading v inteláckych procesoroch s architektúrou Skylake a Kabylake: https://lists.debian.org/debian-devel/2017/06/msg00308.html

Chyba sa prejaví len v určitých prípadoch, konkrétne info tut:
https://www.intel.com/content/dam/www/pu ... mily-spec-update.pdf
Under complex micro-architectural conditions, short loops of less than 64 instructions that use AH, BH, CH or DH registers as well as their corresponding wider register (e.g. RAX, EAX or AX for AH) may cause unpredictable system behavior. This can only happen when both logical processors on the same physical processor are active.

Intel už vydal opravu, ktorá je dostupná zmluvným výrobcom základných dosiek, nové verzie BIOSU by sa teda mali postupne objavovať priamo na stránkach výrobcov MB. Dovtedy odporúčajú zablokovať HT aby sa chyba nemohla prejaviť, pretože môže spôsobiť nepredvídateľné správanie spúšťaných programov aj operačného systému.
Šajze..
@valcik (22.06.2017 19:18): Díky za zevrubnej popis problému. Mám na disku ještě starší verzi záplaty, z níž byla ta dll knihovna odstraněna.

Nyní jsem pro zatím problém vyřešil tím, že jsem do výjimek v Kaspersky zadal název toho objektu, co byl domněle v souboru detekován. Již šel stáhnout, ale jen z emailu od leebigha. Původní adresa se zdrojem souboru je stále blokovaná jako nebezpečná. Určo to nějak půjde, ale zatím jsem nekoumal.

Nastavil jsem výjimku posléze jen na soubor, v poho na disku, ale stažení z emailu zase blokovalo, kvůli tomu domněle přítomnému viru. Nastaveny tudíž výjimky dvě, ale úplně správné řešení to asi není.
Ve sdílené knihovně na Steamu nejdou dělat snímky obrazovky přes Steam? Jsem si chtěl v jedné hře vyfotik pár zajímavých scén a nic...
@PavelU (22.06.2017 18:08): Ani aktuálna verzia Endpoint Security nič nehlási, pred chvíľkou som to schválne stiahol, rozbalil a otestoval. Problém bude asi v dynamickej knižnici winmm.dll, ktorá je súčasťou záplaty. Je to wrapper, ktorý zachytáva a mení mapovanie ovládacích zariadení - klávesnice a joysticku. Je to jednoduchý hack - dll injection, metóda ktorá sa častokrát zneužíva na podsunutie škodlivého kódu, zrejme preto ten falošný poplach. Ak si chceš byť úplne istý, zostáva len virtualizácia, Kingpin je stará hra a na súčasnom stroji ju myslím bez problémov rozchodíš v emulátore ako napríklad VMware..