@
Fritol (24.11.2017 08:30): jelikož je hudba můj největší koníček už asi 20 let, tak bych se taky dovolil vyjádřit.
Co se týče té souvislosti s drogama, tak máš určitě pravdu, lidi jen obviňují, ale nevidí to pozadí, o kterém píšeš. Většina lidí má problémy za které v podstatě nemohou a většina z nich pramení z jejich mládi, kdy se jim například rozpadla rodina a jejich rodiče jim tu svojí válku dali totálně sežrat, takhle by se dalo pokračovat, takže vždycky to má nějakou příčinu a obviňovat toho člověka není správné.
Nicméně co se týče hudby, tak souhlasím s Gordonem, popsat bych ti to tady mohl ve více stránkovém slohu, to nemá smysl, tak zkusím ve zkratce vypíchnout jen pár bodů.
1) tenhle styl hudby vzniknul a patří výhradně do černošských get, k lidem, kteří žili na ulicích, se kterýma se život vůbec nepáral, a kteří trpěli už jen proto, že byli černí. Tyto lidé o svých životech začali Rapovat, Hopovat atd a byl v nich skutečný příběh ze života. Proto ty texty bývaly hodně dobré, byla to letitá zkušenost z ulice.
2) to, co píše Gordon, tam se jedná o to, že dnes naprostá většina smradů, kteří mají relativně všechno, hraje na city hlavně ženských a potom takových těch kluků, kterých je čím dál víc, kteří chodí na různé boxy a hrají si ve městech na největší mistry. Sám jich v našem městě znám nespočet. Chodí a vymlacujou diskotéky, bary a hledají si jakékoli záminky. Stačí kravina a je to tam. Všichni je znají, jsou cool a v podstatě žijí jen tímhle životem, bez dalších větších zájmů. Žneským tahle hudba zní dobře automaticky, jelikož ty se tam hledají ve všem a všichni ty texty přirovnávají ke svému životu a hrají si na oběti. Přitom naprosté většině těchto lidí nic nechybí, a když jsou ve srabu, tak si za to většinou můžou sami. Všimni si, že píšu naprosté většině, protože ano, samozřejmě existují výjimky, to znamená lidi, co jsou fakt v pr... a na ty ty texty platí a vidí se v nich právem.
3) ještě ke všemu tyhle moderní věci jsou dělané zase z naprosté většiny kvůli maximalizaci zisku, což se úplně odklonilo od toho původního rapu z ulice. Je v tom nechudtnej schowbiznis a honění si svého ega. Nechápu, jak si může někdo honit ego nad tím, že ho třeba poslouchají děti od 12-18 let, kteří vůbec nemají volbu, zvolit si hudbu, která je opravdu naplňuje (jsou na to moc mladí a nezkušení) a proto většinou sahají k těmhle textům a ve všem se vidí. Aby ne, když to jsou puberťáci, kteří jsou akorád v tom stádiu, kdy začínají poznávat svět a jsou ve vzpouře proti rodičům.
4) abych jen nekritizoval, tak poslední bodem bych chtěl samozřejmě vyzdvihnout ty výjimky hudebníků, kteří tomu opravdu rozumí a dělají slušné věci. Bohužel v téhle kategorii hudby jich moc není, to je smutný fakt.
To je jen takový výcuc, samozřejmě by se toho dalo napsat mraky.