Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >

Overwatch

  • PC 30
Absoultně laciné
Není příběh, není singleplayer, nejsou cinemačky, není lore, nejsou ani ty stupidní achievmenty nebo odemykatelný obsah ,který by mě dokázal ošálit a udržet u hry.
Není dobrá grafika, není relevatní hudba, mapy jsou také neživé... jediné co blizzard dodal je marketing a vyváženost.
Ačkoliv jsem nic neočekával, je to pro mě největší blizzard zklamání, scifi svět bez textu, duše, pozadí, to je hodně levné.
Played : 4 hours, level: angry nováček
Chápu že vyváženost her se dá ocenovat zlatem, jako v případě Q3,UT, TF2... ale tuhle směs jakožto rpg,moba fanda nechápu
Vážně je ústřední bod hry uzemí označené +-čtvercem, ve kterém není ani kousek zajímavé textury? Vždyt dnešní grafici dokážou udělat dynamickou proměnlivou mapu která se mění s každým procentem zabraného území. Druhý ústřední bod - escort vozidla- jsou také obludy.

Pro: vyváženost

Proti: slabé všude, toto přece nemůže být blizzard hra

-2 +9 −11

Ironcast

  • PC 80
Tahové souboje robotů, logická hra a strategie s rpg prvky....
Bitevní plán připomíná bejewelled, match 3 hříčku ale přesnější popis je lovení řetězců spravných action pointů z pětibarevného 6x6 čtverce. (wow, vážně sem popsal takovou složitost v jedné větě). Lovíte kostky ofensivní, defensivní, opravující,chladící... a prachy. Třikrát táhnete, libovolně poutrácíte body a předáváte tah soupeři.
Po každém souboji dokonce získáváte goldy a expy, které můžete utrácet za skilly a předměty, málo toho není...
Zpočátku to odvaz není, dokud nepřijde první boss... to pak přichází na řadu hec a vaření závitů mozkových :)

Další klad je i znovuhratelnost potom co přijde permadeath.
Vytuňte si svého mecha :)

Pro: taktika - tahů, skillů, předmětů, i obecných mechanismů hry... skvěle vícevrstvé, obtížnost solidní

Proti: grafika, hudba

+7

Botanicula

  • PC 80
Point and click adventura. Vypadá jako pro děti, ale pravděpodobnější je ,že malé děti dělá z dospělých. Mezi hlavní hrdiny patří houbák, klacík, pírko, tlusťoch a ten co sežral zářivou kouli :D
Zásadní je grafické, hudební a zvukové zpracování, které dohromady tvoří umělecký dojem(=vzácné!). Hlavně veškeré postavičky se vyjadřují nikoliv slovy ale zvuky. Ač hra nenabízí moc zábavy, sledovat říši divnorostlin a divnoživočichů je skvělé.
+24

Don't Starve

  • PC 65
Přežívačka. Lovit králíky , sbírat bobule, chystat ohen na noc, podpálit včelám úl...
Když už ale víte jak přežít, je motivace hrát dál minimální. Kde je příběh, nové lokace, questy, nebo aspon achievmenty či rpg systém... exit game!

Pro: zpočátku zábavné

Proti: potom už ne

-2 +4 −6

The Witcher

  • PC 80
+Tak mám dohráno. Propracované dílko plné originality, kvalitních dialogů ,trojího větvení příběhu, alchymie, erotiky, cynismu, intrik, močálů. Slovanská monstra a prostředí jsou svěží vítr oproti okoukaným drakům orkům skřetům... Brodit se v bažinách, kmitat loukama, po makovém poli... Některé questy mají velmi silná vyvrcholení a zvraty, že si často loadnete jestli nemohl výsledek dopadnout jinak a vaše rozhodnutí vám neustále někdo připomíná... Knížky mám přečtené a příběh je citlivě zasazen tak aby neknížkaři chápali a knížkaři vzpomínali.
-Co jsem si ovšem užil méně bylo zasekávání se o překážky, a soubojový systém. Souboje jsou spíše o přípravě, budto se dobře připravíte a vyhrajete, nebo se nepřipravíte a dostanete na prdel. Skill netřeba, znalosti ano, učení smrtí je ale příjemné :)
Rovněž itemhunt mi nějak chybí, hrajete dál kvůli příběhu, ne kvůli lepšímu meči/brnění. A co se volnosti pohybu týče, některé lokace jsou vyloženě koridorovka.

Dojem ve výsledku kladný, ale gameplay jsem si moc neužíval.
(Dohráno s Full combat rebalance = obtížnost drsná, talent strom často lže.)

Pro: prostředí, příběh, možnosti volby, silné questy, bestiář

Proti: bariéry pohybu, itemy, +-soubojový systém

+14

League of Legends

  • PC 80
Musím vyjádřit obdiv hlavně k původnímu nápadu mapy DOTA. Vytvořte 100+ hrdinů, lesní arénu a získáte nekonečnou variabilitu kde může proběhnou tisíc různých scénářů. Taktická hloubka je prostě masivní at už je to Dota Lolko Honko Dota2.... a přemýšlet nad kombinacemi hrdinů je výzva pro každého myslícího hráče. Unavit vás může leda koncept hry, nikoliv možnosti vašeho týmu.
Lolko oceňuji jakožto nejméně trestající MOBU s vyšším zaměřením na teamplay... kde ač vám goldy nemůžou jít do mínusu při umrtí, stále zachovává všechny dota principy a ještě přidává něco navíc. trocha slangu (stále je možné redukovat někomu příjem goldů na lajně, stále záleží na skillu, ale red blue buff, drak, baron, scalování spell casterů , supportů ,summoner spelly... přidávají to něco navíc... a vyvaženost itemů a abilitek v Lolku je dokonalá, ve hře prostě nejsou brutální mechaniky doty... žádné stun kladiva, BKBimunity, teleport dýky, chronosféry, pět sec stuny alchemisty, multistun ogra, blackholy... naopak CCčka jsou vždy max 2sec, či silnější item vám neslíbí faceroll ,ale jen třeba o 20procent větší dmg než soupeř, feedlej chlapík je silnej max jak dva normální, stále se dá zastavit)
Nicméně základy hry způsobují, že komunity těchto her jsou zpravidla extrémně nepřátelské. Kdo to kazí, nese vulgární následky. A průběhy hry můžou dopadnout tak, že místo zábavy skončíte maximálně vytočení. (Ovšem u Lolka či HotS bude vzteku nejméně). Proto nemůžu hodnotit více než 80. Vstup nováčka do kterékoliv MOBA bude vždy útrpný, často opak srandy.

Pro: znovuhratelnost, taktická hloubka, vyváženost

Proti: toxická komunita, občas je zábava jen na straně jednoho týmu

+14

Risk of Rain

  • PC 75
Na jednu stranu prachobyčejná 2d skákačka s bouchačkama a ošklivou grafikou.
Na druhou stranu nápaditá směs s generováním monster, bossů, levelů, itemů, se syslením goldíků na otevírání truhel a s velkou znovuhratelností.

Hra obsahuje 10 postav, každá má po 4 skillech (=odlišné bojový styly), což je slušný repertoár. Itemy co naleznete po cestě ovlinují zásadně vaši postavu (regen, šance na crit, double jump, melee ostny), potom USE itemy s dlouhým cooldownem... dohromady tyto proměnné vytváří takové kombinace, že vaše postava se bude lišit od postavy co jste hráli minule.
Cílem je vždy přežít co nejdéle/nejdále, neb čím déle vám postup hrou trvá, tím obtížnost narůstá. (Až za hranu přežitelnosti)

Hlavním hybatelem hry je sbírání achievmentů, které vám odemykají další hratelné postavy a pick up itemy. To není úplně nosné téma ze kterého bych byl na větvi, ale funguje dobře. Zpočátku máte jednu postavu a jste slabí, ale po odemknutí pár šikovných itemů vaše šance na přežití rostou. Obsahu na odemykání je dostatek na desítky hodin, a zejména nedostanete nic zadarmo

Největší přednost hry je znovuhratelnost. Kdykoliv si RiskOfRain můžete spustit , střihnout si dvacetiminutovku, a pokaždé bude zážitek trochu odlišný.
Jako hitovku tuto hru nevidím, ale jako osvěžující oldschoolovka si své místo najde.
A když není proboha rozpočet na grafiku, tak to přece nerozmáznu nějakym pixel effektem (horší varianta už je jen udělat to černobílé)... konkurenční hra Binding of Isaac ukazuje jak se to dělá správně.

Pro: znovuhratelnost, hromada sbíratelných itemů a odemykacího obsahu

Proti: retro "nestárnoucí grafika"! (protože víc zestárnout už nemůže :D )

+9

This War of Mine

  • PC 85
Postapokalyptický sims... místo domku polorozpadlé stavení, místo nového gauče nové barikády na okna, a místo práce plížení ve stínech. Plošinovka kde spravujete 3+- náhodně vybrané přeživšíky. Ve dne se strategicky staráte o dům a po nocích adrenalinově rabujete cizí stavení. Postavy mají své emoce, závislosti, hlady, chlady, zranění... Když okradete o všechno jídlo bezbraného, ujistěte že máte láhev alkoholu aby postava ustála depresi z úpadku humanismu. Taková hra tu ještě nebyla.

Za umělecký dojem mě láká dát hře milión procent. Herně je to jen nadprůměrné. Skočte si vypáčit dveře, sníst krysí maso, náhlednout klíčovou dírkou také...

Pokud jste již dohráli Škoda že cílem hry je jen přežít jistý počet dní, příběh by slušel více.
Nakonec mě mrzí i více věcí, že postavy se vlastně vyvíjí jen ve svých negativních stránkách. RPG prvky a odlišné taktiky by byli slušné koření zejména pro znovuhratelnost. Co taková vyšší nosnost, redukce střelného zranění, morální resistence, diplomacie, to bych si s chutí rozjel znovu
+11

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

  • PC 90
Tak tohle je úplná špička žánru adventur.
Na kravaťáky ,detektivy, policajty jsem nikdy nebyl, ale styl který hře dokázali vtisknout je neodolatelný. Hlavní postava má charisma, vědomosti, humor, vybraný jazyk, odvahu a skvělou vnímavost a dedukci, superhrdina vzdělanosti.Třeba harpunování vepřové kýty pro vědecké účely je láska na první pohled :)
Nejen že hra běží na UT3 enginu = pastva pro oči. Ale herní mechaniky byli dotažené k dokonalosti. V rozhovorech můžete usvědčovat ze lži. Prohlížet si podezřelé a utvářet jejich profil (chybí knoflík, levné šaty = chudý, hlína za nehty = zřejmě se hrabal v zemi). Třídit si v mozku myšlenky, tak že zakončit případ můžete obvykle 6ti způsoby, včetně obvinění nevinných či odpuštění viníkovi. Při vyšetřování máte jistou míru volnosti s cestováním po mapě. Spojování stop v mozkovém menu je taky super. Sherlock má doma zhruba padesátisvazkový archiv ve kterém je možné neznámé předměty dešifrovat kliknutím na správný svazek (př. hledat svazek chemické reakce, pro ověření neznámé sloučeniny)
Nejenže tyto mechaniky jsou neokoukané, ale zároven jsou skvěle komfortní a intuitivní.
A jako bonus sem tam drobná akční mezihra.
Každá postava ve hře je luxusně nadabovaná a vymodelovaná, že na ty tváře snad měli živé herce...
Co chtít od adventury více? Možná více ohrožení na životě? :)

Zápory těžko hledat. Leda tak kolize s objekty :)

Čaj o páté s tímto Shrerlockem mohu vřele doporučit.

Pro: vše

Proti: nic

+16

Posel smrti

  • PC 75
Česká adventura s oslňujícím dokonalým dabingem? Jak jsem to mohl minout?
První dojmy díky zvukové stránce byli výtečné, hlavní postava a obyvatelé hradu mluví jako gentlemanové, i spousty nepotřebných objektů ve hře mají slovní komentář na úrovni knihy. Hlavní postava velmi ráda popisuje i vůně, zaprášenost předmětů, hřejivost krbů, připomíná ve které místnosti hradu si jako malý hrál, prostě spousty drobností které dodávají malovaným pozadím skutečný život, hloubku...
Grafika příjemná, žádný hit, ale nikdy nezestárne na level špatná. Postavy při rozhovorech gestikulují. Atmosféra rozhodně dokázala unést.
Jenže ty herní mechaniky... Zpočátku nejsou vidět, ale jakmile je prokouknete... Předměty nejdou sbírat dokud je vyloženě nepotřebujete, levým tlačítkem se kouká/sbírá , pravým manipuluje , někdy je to dost nejasné čím se má klikat. Čekací questy jsou také chaotické (projděte pětkrát tam a zpět, a pak si pokecejte znovu).
A od jistého momentu (od nalezení prvního klíče z pěti už víte ,že se budete pachtit po skládání stupidního předmětu) už i ten příběh ztrácí na lákavosti.
Puzzlíky zpočátku super, poté spíš zdržovažky... Nulová variabilita v rozhovorech, odpovědi si prostě vybrat nemůžete.
Výsledny dojem je zklamání s božským dabingem.
A konec hry zanechává mnoho nevysvětleného , asi dvě vraždy si vysvětlit prostě nedokážu. William a Vick. V době smrti Willa byl vrahoun pryč, a Vick ani nebyl správné krve. Vlastně i Henry a Herrman byli jiné než prokleté krve. No je to divné

Pro: hudba dabing zvuky

Proti: slabší herní mechaniky, rozhovory jsou jen o poslouchání ne o vybírání odpovědí.

+19

Risen 3: Titan Lords

  • PC 85
Svět Risenu 3 se hodně povedl. Piráti, trosečníci, lodě, kováři ,skladníci, lovci, lovci démonů, mágové, reaktor, inkvizice, domorodci, kutání, gnomové, kradení, páčení, hledání pokladů, šplhání po skalách, taverničky... Ať to dohromady zapadá jakkoliv, nuda to není.
Na začátku dostanete malou bárku, se kterou se můžete plavit na libovolný dosažitelný ostrov... svoboda jak se patří. Frakce na výběr tentokrát tři, rozhovory opepřené "karma" systémem, kdy zvažujete zda se odvážíte zalhat ,zvolit "fuck" odpověď, či hovořit jako správný hrdina. (těch fuck odpovědí je opravdu mnoho, pobaví :) )
Bestiář je taktéž velmi barevný, fauna na jednotlivých ostrovech se i trochu odlišuje.
NPCčka žijí svým životem, v noci mají své postele, ráno chodí do práci, večer k ohníčku...velmi uvěřitelné!
Grafická stránka skvělá, hudební ještě lepší! Občas jsem krásně nechal unést... Ovládání také paráda, RPG systém bavil až do konce hry. (stále bych věděl jaké staty zvýšit)


Jenže teď k záporům.
Obtížnost se strašlivě nepovedla. Než se do hry trochu dostanete tak je laťka ucházející (spíše kvůli vašemu malému dmg). Ale jakmile pochopíte pár triků...
Útoky zvířeny jdou krýt, úhybný roll váš učiní netrefitelnými, parťák je drsňák, a časem se obtížnost ještě snižuje!
Ve hře je spousta lootu co vás neláká, ale to je z velké části vina obtížnosti.
Jo a začátek mě nudil hloupá Patty, zápletka i chování hrdiny, no ještě že se to rychle radikálně změnilo.
Víc záporů mě nenapadá, až bude existovat nějaký patch/mod na obtížnost, tak je Risen 3 absolutní špička.

Pro: svět, grafika, hudba, dabing, ovládání

Proti: obtížnost

+17

Sanitarium

  • PC 85
Halucinogenní, psychologické, tripózní!
Sanitarium je v překladu léčebna duševně chorých a podle toho celá hra vypadá. Blázni, hlasy, znetvoření lidé ,mrtvoly ,sny ,dýně...
Adventura s ne uplně příjemných ovládáním, ale s intenzivní atmosférou.
Dabing některých postav je božský (př.hlavní postava), jiných zase katastrofický, ale vždy je možné méně zajímavé postavy "odklikat". Hra obsahuje mnoho událostí ,které se dokáží zarýt do paměti (pro mne kapitola 2 secret weapon, mother). V příběhu vás nechá dostatečně dlouho pátrat co je a co není..., což udrží příběh napínavý.
Shánění předmětů, používání předmětů na předmět, vedení rozhovorů... občas nějaký logický puzzlík, klíčovaná nebo akční mezihra. Na adventuru pestrá škála.

(právě jsem dohrál :) )

Pro: trip, umění, dabing, atmosféra, charaktery

Proti: ovládání občas vadí

+13

Sonic & All-Stars Racing Transformed

  • PC 85
to se mi nechce věřit...
Odporná zvířata typu modrý ježek, růžová opice. Strašný komentátor a hudba jak ze starých videoher, občas disco občas kytary... Další věc co obvykle nepřekousnu jsou blikající neonové tratě (zhruba každá šestá), a například závod vám odmává roztomilá žlutá infantilní hvězdička s očičkama... no absolutní vrchol nevkusu!

Jenže když ono je to tak zábavný!
Zrychlováky! - solidní speed boost, nutno trochu dovednosti do něj najet
Zbraně! - po sebrání balíku zbraní, se vám vygeneruje jedna z osmi zbraní
Rozdvojky, zkratky! - nutno volit ideální cesty, do zkratek bývá obtížné najet
Transformers! - jste auto, potom loď, potom letadlo! tři odlišné druhy řízení, když vynechám vlastnosti kár
Překážky na trati! - nutno reagovat na různá chapadla, ostny, díry... a pokud vedete, tak se trať před vámi teprve tvoří, staví, upravuje laserem = první to má těžší = vyváženost která drží peleton více po kupě, jak geniální
Design tratí! - skoky, loopingy, sklon 80 stupňů dolů, po cestě vždy nějaké nápovědy kudy jet ,že ani v první jízdě nikde nezabloudíte... a jako bonus se trať občas změní, tuhle spadne most, takže vás to předělá na loď a jedete po řece...

při představě že vlastním tři gamepady, že vidím 4 lidi na jedné obrazovce, pociťuji blaho

edit: ozkoušen multiplayer, nic moc, lidi se po kupě moc nedrží

Pro: zábava

Proti: vkus

+6

Xenonauts

  • PC 75
autoři byli zřejmě milovníci prvního dílu UFO, což se musí pochválit...
je to téměř identický klon, samé vynalézání, boje ve vzduchu, boje na zemi, ještě jedna dvě tři čtyři mise a jdu spát... návykovost funguje skvěle, obtížnost poměrně vyšší ,zdravývztekbudící

ale co to ovládání? jediné příjemné jsou letecké souboje, jinak interface pozemních soubojů podprůměr, přepínání pater nepohodlné, v cestě střelby neustále nějaké šutráky, automatické prodávání ufo předmětů?? to je tak těžké vzít staré přehledné ovládání a udělat ho stejné, plus ještě pohodlnější?
grafika bojů slabota, menu báze naopak velmi pěkné.... i přes mnoho obtíží si hru můžete velmi užít

Pro: ponurá hudební hučící vrzající kulisa, věrný klon UFO

Proti: inferface, grafika

+9

StarCraft II: Wings of Liberty

  • PC 90
Ošlehán Starcrafty 1, jsem očekával vykrádačku sebe sama, jen s vylepšenou grafikou.
Ale jak jsem se zmýlil!
Kampaň je narvaná filmečky! Před každou misí hrajete adventuru, ve které se dozvídate více o příběhu/postavách/planetě/minulosti a pak vlítnete navnazení do akce! Po dohrání mise přichází samozřejmě blaho nejvyšší a to filmek od blizzardů! I kdyby vás strategie nebavili, tak Starcraft 2 si musí užít každý.
Rozdělit hru na tři kusy mi dává smysl, protože na takovém množství videí se prostě musí dělat déle.
Vylepšeno absolutně vše (ovládání, grafika, kampaň). Dohráno s chutí za tři dny.

Pro: způsob jakým Blizz pojmul kampaň

+6 +10 −4

Micro Machines 2: Turbo Tournament

  • PC 90
Zábava je, když závodíte formulema na záchodovém prkénku a svým minivozidlem drcnete do svého kamaráda tak, že spadne do záchodové mísy... :)

Moderní hry na tyto základy zábavy dost často zapomínají.
Prostě auta! ,čtyři lidi, pády do propastí, bourání do sebe, vyhodit někoho z trati, vytlemit ho a on vám to za dvacet vteřin oplatí, a ještě vás švihne ovladačem, o tom to přece je!
Když se tři spiknou ,aby sejmuli toho kdo momentálně vede, a hned na startu ho zprasili!

Cílem hry je ujet soupeři z obrazovky, dá se hrát ve 3 na klávesnici, max ve 4 s gamepadem.

Pro: krystalická zábava, v singleplayeru nemá smysl hrát

Proti: dos

+10

World of Warcraft

  • PC 90
Hodnotím zážitek, který dřívější Wowko nabízelo, nikoliv to ,co se ze hry později časem stalo. Zážitek dobrodruha objevujícího divotvorné kraje, a zážitek sektářský, kdy najdete komunitu soběpodobné diagnózy (RP, PvP, PvE) a vstoupíte mezi ně.
První zážitky ze hry byli opravdu božské.

Některé grafické scenérie byli až umělecky uspokojivé. Občas jen vzít mapu, popřemýšlet kde jste ještě nikdy nebyli a vyrazit na cestu...
Některé výpravy do jader země byli maximálně epické, dobrodružné...
A společenský rozměr? Z této hry jsem si odnesl reálné přátele i reálné nepřátele.
Někdy víc než hra, jindy nic víc než farmení expení...

Až do levelu 70 jsem vydržel :)

Pro: svět, hudba, variabilita hrdinů, aukce

Proti: grindění a expení, časem omrzí a lidi u toho dále sedí

+6

Warhammer 40,000: Dawn of War II

  • PC 70
RTStrategie bez základny?
poměrně příjemná oddychovka, ale připadalo mi to jako že hraju hru pro malé děti.
Občas granát do bunkru, incercept do davu ,dupnutí, zapnout healovací vlajku... jinak se většinu času jen koukáte jak se to hraje samo.
Naštěstí to zachraňují RPG prvky, takže vás láká dát si o misi před spaním více, abyste dali ten level... :)

Příběh jsem už zapomněl :D
Svět warhammerů mě obvykle vytáčí, asi osm inteligentních ras a jediné co zvládají je mydlit se mezi sebou
+4

Risen 2: Dark Waters

  • PC 65
Pirátské prostředí, to byl úlet na entou...
Dvě specializace na blízko a obě téměř totožné? fuj
Látkové kabáty místo brnění? Hloupá NPC? Voodoo vyznavače stylizovat jako pošuky?
Atmosféra mi teda dávala zabrat, přitom jádro gothica tam stále je...

Pozadí okolností už je odhalené v Risen 1, takže ani přiběh nepřekvapí.
-6 +4 −10

Diablo III

  • PC 45
Zklamání
Je to tím ,že mi už není 15 nebo se hra vážně nepovedla?

Mínusy-
online, free změny talentů, barevnost+atmosféra, příběh, žádné runy charmy, málo možností úpravy postavy , diablo v cinemačce, aukci jsem vyhnul rovnou... i ta přeplněnost serverů mě minula...
No alespon ušetřím stovky hodin herního času a to se mi líbí.

Pro: zdá se že návykovost co platila ve starých Diablech, stále na hráče funguje

Proti: na mne ale určitě ne

-4 +6 −10

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 95
Diablo II před datadiskem je nevyvážená zabugovaná hra, kde tři obtížnosti jsou spíš jen jako kuriozita.
Po datadisku je to ovšem mistrovký vyvážený kousek, kdy je do lvlu 90 v podstatě neustále co získavat/dobývat. Hra byla natolik pohlcující ,že jen kvůli ní jsme k sobě tahali stolní počítače, či se do krve hádali o to která talent větev je silnější.

Patch 1.10 udělal z dohrání na obtížnost hell smysluplný ultimátní cíl...

Pro: zábavné mechanismy (od sbírání run po hledání synergií skill pointů)

Proti: je to vlastně jen grindění a farmení :)

+18 +19 −1

FTL: Faster Than Light

  • PC 80
Ty vesmíre jeden nehostinný.... paráda :)
Z polorozpadlé lodi vychází signál, co uděláte
a/ rozeberete lod na materiál
b/ vyšlete dovnitř člena posádky pro cennosti mdoufaje že se lod nerozpadne
c/ pošlete dovnitř drona (pokud máte droní laboratoř)
Na opuštěné stanici jsou známky života, co uděláte. Ozbrojení piráti po vás chtějí člena posádky, co uděláte. Probudili jste automatickou lod hlídající hranici, nabíjí zbraně...
Na palubu se vám teleportovali vetřelci a bijí vám do generátoru kyslíku...

Tyhle minihry snad nejde nemít rád.
Akorát když se nevygenerují dobré eventy, tak dostanete čóču.
Mnoho řešení událostí, se Vám otevře jen když vlastníte potřebnou věc... což otevírá jistý prostor pro znovuhratelnost.

Pro: příjemné, originální, možnosti rozhodování

Proti: občas nutné štěstí , je to tak na 14dní

+13

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 50
Obrovský zajímavý svět se spoustou volnosti... ale k čemu to?
Všechny příšery uměli jenom plácat zbraní, žádný souboj nebyl výzvou. Tolik možností k růstu ale důvod žádný. To mi hru úplně znechutilo.
Splnil jsem hromady vedlejších questů, stal se pánem mnoha gild ,prošmejdil svět křížem krážem,ale na linii příběhu se nakonec vyprdnul...

Pro: svět

Proti: soubojový systém, potvory nic neumí, a pokud nehrajete za mága tak vy také ne

+2 +12 −10

Mortal Kombat 4

  • PC 80
Technické řežby v tekkenech mě nikdy moc nebrali.
Rychlost, syrovost a pár jednoduchých fines v MK4 už jo.
Ovládání velmi zastaralé, grafický hranatý přerod do 3d se moc nepovedl, ale přesto tato bojovka byla ta jediná pravá u které náš gang vydržel nejdéle...

"Zavažte mi oči, a jen mi říkejte na které straně můj soupeř je"

Pro: syrová rubačka, rychlé učení

Proti: ultranudný boss

+8

I Have No Mouth, and I Must Scream

  • PC 90
Psychologická libůstka.
Apokalypsu přežilo pět lidí, a všechny slabosti/rozhodnutí v jejich životě jim dává pán světa (počítač s umělou inteligencí) pěkně sežrat.
Ač lehce představitelná adventura starého kabátu (pick up, give to, use), dostanete se do situací které si představit neumí nikdo. Jen chorobomyslný autor.
Zábava proudem neteče, ale emoce atmosféra jo. Spíše je to level kniha či umění, než super pařba :)

Pro: originalita, dabing, psychologie

+16

Warcraft III: The Frozen Throne

  • PC 95
Za editor si tato hra zaslouží nejvyšší známky...
Obrovské množství custom mapek co stvořila komunita hráčů udělalo z W3 multihru.
RPGčka, TDčka, OpenworldRPG, Dota, bitky armád, arény, minihry... no nepřeberné množství singleplayerové i multiplayerové zábavy.

(nejlepší TD: YouTD 1.04)

na původní hru jsem už téměř zapomněl :)

Pro: custom mapky

Proti: zub času

+7 +9 −2

Ancient Domains of Mystery

  • PC 100
Pamatuju že první měsíc hraní ADOMu jsem vždy zemřel v prvním patře hlady, neboť jsem se nevěděl jak se leze o patro níže... :)
nicméně po bližším seznamování se s hrou, jsem už na něj nikdy nedal dopustit.

Tak komplexní hru jsem v životě nehrál, tato hra má i tlačítko kterým si hlavní hrdina vyčistí uši! (shift+E) a kupodivu to tlačítko najde ve hře i využití!
Široká paleta generace postavy, různé bojové styly, a tolik překážek k překonávání že běžně trvá pět deset let než hru poprvé dohrajete. A k popsání hry potřebujete wall of text jako kolega nade mnou :D

Dostal jsem zase chuť na korpsku karmického lizarda, zatím jsem to dokázal dohrát jen se zálohováním savů....

Pro: Unikátní, boží, kolosální RPG

Proti: je to jen pro úzkou skupinu hráčů

+10