Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Risk of Rain

08.11.2013
12.04.2016
20.09.2018
30.08.2019
kompatibilní
75
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Risk of Rain je akční plošinovka s roguelike prvky a pixelartovou grafikou. Hra byla původně vyvíjena jako studentský projekt 2 studentů University of Washington. Na vylepšení hry se vývojářům podařilo vybrat peníze na Kickstarteru a hra nakonec vyšla i na distribuční službě Steam.

Hrajete jako přeživší po havárii vaší vesmírné nákladní lodi. Po náhodně vybraných úrovních se snažíte dostat k teleportovacímu zařízení a aktivovat ho, zabít bosse a pokračovat do další úrovně (případně ještě pobít všechny nepřátele). Na cestě kupujete různé předměty, odemykáte truhly apod...

Na výběr je 10 povolání, z nichž je odemčené pouze první (Commando) a další odemykáte splněním různých achivementů. Každá postava má něčím unikátní styl hraní, který je definován 4 skilly. V základu by se povolání dala rozdělit na melee (na blízko) a ranged (na dálku).

Risk of Rain nabízí i co-op mód (na lokální síti i přes internet), kde se ještě více projeví rozdíly v postavách. Některé profese jsou téměř nehratelné v singleplayerovém módu a jsou určené vyloženě jen pro co-op.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Na jednu stranu prachobyčejná 2d skákačka s bouchačkama a ošklivou grafikou.
Na druhou stranu nápaditá směs s generováním monster, bossů, levelů, itemů, se syslením goldíků na otevírání truhel a s velkou znovuhratelností.

Hra obsahuje 10 postav, každá má po 4 skillech (=odlišné bojový styly), což je slušný repertoár. Itemy co naleznete po cestě ovlinují zásadně vaši postavu (regen, šance na crit, double jump, melee ostny), potom USE itemy s dlouhým cooldownem... dohromady tyto proměnné vytváří takové kombinace, že vaše postava se bude lišit od postavy co jste hráli minule.
Cílem je vždy přežít co nejdéle/nejdále, neb čím déle vám postup hrou trvá, tím obtížnost narůstá. (Až za hranu přežitelnosti)

Hlavním hybatelem hry je sbírání achievmentů, které vám odemykají další hratelné postavy a pick up itemy. To není úplně nosné téma ze kterého bych byl na větvi, ale funguje dobře. Zpočátku máte jednu postavu a jste slabí, ale po odemknutí pár šikovných itemů vaše šance na přežití rostou. Obsahu na odemykání je dostatek na desítky hodin, a zejména nedostanete nic zadarmo

Největší přednost hry je znovuhratelnost. Kdykoliv si RiskOfRain můžete spustit , střihnout si dvacetiminutovku, a pokaždé bude zážitek trochu odlišný.
Jako hitovku tuto hru nevidím, ale jako osvěžující oldschoolovka si své místo najde.
A když není proboha rozpočet na grafiku, tak to přece nerozmáznu nějakym pixel effektem (horší varianta už je jen udělat to černobílé)... konkurenční hra Binding of Isaac ukazuje jak se to dělá správně.

Pro: znovuhratelnost, hromada sbíratelných itemů a odemykacího obsahu

Proti: retro "nestárnoucí grafika"! (protože víc zestárnout už nemůže :D )

+11