Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Xenonauts

73
15 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.06.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.xenonauts.com
Xenonauts je vůbec první hrou londýnského studia Goldhawk Interactive. Hráč se stává velitelem vojenské organizace nazvané Xenonauts, jejímž úkolem je vypořádat se s útokem mimozemšťanů na Zemi. Hra je koncipována jako remake a pocta slavné strategii UFO: Enemy Unknown z roku 1994. Jedná se přitom pravděpodobně o nejvěrnější klon této hry, a to zejména zpracováním. Autoři zůstali u 2D ručně kreslené grafiky s propracovanými detaily, přičemž při pozemním boji lze zvedat pohled po úrovních terénu stejně jako v původní hře. Strategická část probíhá na mapě, kterou ovšem není možné přepnout do klasického zobrazení zemského glóbu.

Oproti původní hře pak autoři přidali několik vylepšení, např. změnili systém vzdušných soubojů (letadla lze ovládat, uhýbat s nimi a vybírat, které zbraně použijí), umožnili výbavu vojáků k pozemním bojům uložit tak, aby je nebylo nutné vyzbrojovat před každou misí znovu, v pozemních misích vystupují kromě neozbrojených civilistů také ozbrojené složky domobrany nebo policie apod.

Příběh hry začíná v roce 1979, kdy je mimozemšťany napaden Island. Světové velmoci se poté rozhodnou, že založí a budou společně sponzorovat projekt Xenonauts, který se má mimozemšťanům postavit. Hráč tedy buduje základny, kupuje stíhací a výsadková letadla, bojuje s mimozemšťany v pozemních misích a vynalézá nové technologie. Stejně jako v původní hře UFO: Enemy Unknown je možné hru prohrát pasivitou či neúspěšným bojem s mimozemšťany, což eventuálně způsobí ukončení financování projektu Xenonauts a bankrot.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jel jsem do toho celý nadšený, že si připomenu staré zlaté časy. ale nebylo to, to pravé oříškové. Muj nejoblíbenější X-COM byl Appocalypse, teda obrana jediného města. Původní první UFO a druhý podmořský jsem nedohrál.

Hlavní obrazovka, ovládací prvky mi přišli jako kdyby ovládám nějaký laciný software a ne hru. Rozmístění ovládacích prvku je nelogické a vše třeba hledat.

Taktická část hry je tahová, ale žádné velké taktizování nečekejte. K použití je více typu zaměření a také dávka. Jinak celá taktika je o rozestavení agentu a čekat na místě anebo jít dopředu.

Globální obrana letouny je vylepšená oproti prvním dvou dílu, ale když to porovnám se X-COM appocalypse tak tam se dalo vyřádit o hodně více.

Ekonomika a sklady. Z tyhle části UFO aj X-COM vždy těžil, no tu to vývojáři maximálně zjednodušili. Hned po skončení mise vám automaticky získané věci prodá a nové sebere do výzkumu. Vrchol nelogickosti je ten, že když vyrobíte nějakou novou vyzkoumanou věc napr náklady na výrobu jsou 20 000$ tak prodat jí mužete za 10 000$ to mi hlava nebere proč ?

Pro fandy serie X-COM jako já to je aj tak dobrá hra, kde hlavním plus je výzkum který napreduje časem a zároveň zkoumáte cizácke technologie.

Pro: snaha oživit původní X-COM, zajímavá netradiční grafika, výzkum

Proti: slabí taktizování v taktické mise,

+9
  • PC 75
autoři byli zřejmě milovníci prvního dílu UFO, což se musí pochválit...
je to téměř identický klon, samé vynalézání, boje ve vzduchu, boje na zemi, ještě jedna dvě tři čtyři mise a jdu spát... návykovost funguje skvěle, obtížnost poměrně vyšší ,zdravývztekbudící

ale co to ovládání? jediné příjemné jsou letecké souboje, jinak interface pozemních soubojů podprůměr, přepínání pater nepohodlné, v cestě střelby neustále nějaké šutráky, automatické prodávání ufo předmětů?? to je tak těžké vzít staré přehledné ovládání a udělat ho stejné, plus ještě pohodlnější?
grafika bojů slabota, menu báze naopak velmi pěkné.... i přes mnoho obtíží si hru můžete velmi užít

Pro: ponurá hudební hučící vrzající kulisa, věrný klon UFO

Proti: inferface, grafika

+7